Praha nebude mít letos přímé spojení s USA, přes Atlantik plánuje lety jen Air Transat

Boeing 767-300 společnosti United Airlines v Praze. Foto: Letiště PrahaBoeing 767-300 společnosti United Airlines v Praze. Foto: Letiště Praha

Po American Airlines zruší letos plánované přímé spojení mezi Prahou a městy v USA i další dva dopravci: Delta Air

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nicky

Možná by se měli zdejší letečtí fanoušci probrat ze svých vlhkých snů a uvědomit si pár skutečností: 1) Praha není letecký HUB světového ani evropského významu. Je to jen lokální letiště, kde přestupuje minimum pasažérů a odkud letecké spojení s českými regiony vůbec neexistuje. 2) SW ani ČSA také nejsou aerolinky žádné významné aerolinky. Létají zpravidla hlavně tam kam na základě mezistátních dohod nesmí konkurence. Pokud provozují linky kde je konkurence, tak se do pár měsíců stáhnou. Neprovozují jediné widebody. Dálková flotila je pak jen utopickým snem. Nemají ani vhodné stroje na obsluhu regionálních linek. A jejich linková síť je… Číst vice »

Tomas

S těch vlhkých snů by jsi se měl naopak probrat Ty.

Létají zpravidla tam, kde není žádná konkurence? aha … AMS, CDG, BUDka, FRA, MUC, DUS, FCO … má smysl vůbec pokračovat?

M H

Část z toho je i codesharing v rámci Sky team, či jak se ta jejich skupina jmenuje. Takže například na CDG Air France není konkurence… Nicméně ano, lítají i tam, kde nějaká konkurence je, ale zároveň je tam tak velká poptávka, že se uživí.

Tomas

Nicméně ano, lítají i tam, kde nějaká konkurence je, ale zároveň je tam tak velká poptávka, že se uživí.

… právě jsi objevil ameriku 😀 tohle totiž dělá každá aerolinka. žádná aerolinka nelítá někam, kde se neuživí 🙂

Nekdo

tak letečtí fanoušci to všechno již dávno ví. 1) z Viklef Hejvl konec-konců neexistuje žádné bezpřestupové spojení z českými, natožpak moravskými regiony a už vůbec ne, takové, které by se nezasekalo v kolonách a zácpách na Evropské. t.j. bez kolejového spojení je to jen lokální letiště pro Prahy a pár přilehlých okresů… 3) a stejně tak pro většinu obyvatel ČR časově dává smysl jet rovnou na menší (VIE, BER), nebo větší (MUC) hub, než se složitě kodrcat do Prahé, přesedat na taxi nebo na metro a bus, čekat na Evropské a pak zase na security – zrovna ta pražská notoricky,… Číst vice »

Jakub

to pro vás musí být utrpení, když praha získává nové spoje, co?

Nicky

To ne, ale jsem realista a chápu, že pokud přímé spojení do USA, tak jedině NY a rotace max. 2x týdně a ještě přes léto.

Tomas

aha.. to vypadá, že american se te zapomel zeptat, kdyz uspesne rozlital filadelfii 😀

nicky

Přímé linky do USA by se stěží uživily i v době ekonomického vrcholu. Praha má do velkých přestupních uzlů daleko. Lety s přestupem dávají mnohem větší smysl. Já miluji lety do USA z VIE – před koronavirem se to dalo s přestupy koupit i pod 6k (nejen NY ale i Kalifornie).

Ondra

Uživily se naprosto v pohodě, proto taky airlines spojení přidávaly.

nicky

Lety byly jen sezónní a ziskovost diskutabilní – max. na nule.

Kamila

Je to možné. V každém případě věřím, že je na léto nějaká jiná společnost, která ten business umí dělat lépe nahradí a do USA se bude létat i nadále

nicky

Pokud by ty lety vydělávaly a byl tam potenciál, tak by ta linka byla celoroční, protože by nebyl problém z toho zisku v létě tu zimní sezonu lehce zadotovat v případě potřeby.
Je potřeba se podívat do okolí, kde konkuruje už i LOT s dreamlinery.

Tomas

Je spousta letů, které jsou sezonní a jsou výdělečné … Holt u některých destinací to tak je.

RHood

Ale, dle IATA sezony, již v letím letovém řádu jsme, tak pokud považujete začátek léta první den školních prázdnin, tak se můžete zcela uklidnit, protože žádná jiná letecká společnost z PRG do jakékoliv destinace v USA provoz neobnoví/neotevře.

Tomas

v letoním létě se žádná další společnost neukáže. to je realita. není to o tom „která ten business umí dělat lépe“ … je to o tom, že těch cestujících bude tak malinko, že to nějakou přímou linku nezaplní, i kdyby ty letenky byly zadarmo. realita tohoto roku, je vcelku jednoduchá .. bude se líbat ams, cdg, fra, muc … možná ještě pár dalších destinací … představa ameriky, číny a podobných je.. iluzorní. příští rok může být situace nicméně odlišná, a zase se může lítat mnohem … rozuměji. PS: tvrdit, že nějaká společnost by to udělala lépe, než delta / american… Číst vice »

Ota Z.

mohu se zeptat, z jakých čísel čerpáte tyhle informace? 🙂
ono by bylo fajn podívat se nejen na směr z Prahy, ale především do Prahy…

RHood

Asi se shodneme, že kdyby to bylo postaveno pouze na poptávce z ČR, nebo na poptávce z ČR + cestující ze sítě QS/OK, tak se linka operovaná widebody ac neuživí, a to jednoznačně.

nicky

K jen dodám, že kdo letí z NY do Prahy, tak zpravidla letí opravdu jen do ČR, protože z okolních letišť v zahraničí je mnohem lepší návazné spojení. A ta poptávka do ČR také widebody neuživí.

Tomas

Skvělé zjištění ….

Tomas

Blábolíš Nicky. Ve vší úctě .. jsi opět naprosto mimo.

Původní Pražák

Takže podle jednoho se Praha za 10 000 neužíví, ale podle druhého (no spíš podle druhé přezdívky jednoho experta?) je Vídeň za 6 000 pro aerolinku ten pravý zlatý důl…

nicky

Není to zlatý důl, ale výsledek konkurenčního boje.

Tom

Taky se dá v USA přestupovat a pokračovat dále. Naopak čas mezi přestupy využijete na imigrační kontrolu a jen necekate u kafe. Je to pohodlné.

Já, kdo jiný

To je neštěstí pro regionální letiště Praha. Ještě že budou přípoje na opravdová mezinárodní letiště.
Obcím okolo Hejvl – Airport se uleví.

Ondra

Bože tohle je zase co ?

Butrusik

Další mentál s viklefem. To uz je diagnóza

Honza

Pro fanoušky letectví je to škoda, ekonomicky to ukazuje, že lety do/z USA i při vysoké obsazenosti dávají velkým dopravcům smysl jen jako feedovací linka a zvýšení celkové utilizace letadla a možná zahuštění sítě, nicméně ziskové jsou minimálně (celkově lítají sezónu na černý nule), protože se z/do ČR prodává minimum C/C, prakticky žádný F/C a i 280 lidí s letenku za 11-20 tis. není smysluplné muset takovou trať operovat. FRA apod. určitě nezavřou. I velké aerolinie působící celoročně na trhu v USA ani neuvažují o celoročním provozu, protože lokální trh je malej. Osobně raději poletim s Evropskou airline do USA,… Číst vice »

Tomas

Vůbec nic takového to neukazuje. Proste je to reakce na to, ze letos z cech do ameriky poletí minimum lidí, ktery s prehledem zvládne AF a KL via CDG / AMS

A … feedovací linka? jako feedovací linka čeho? máš vůbec tušení, co je to feedovací linka?

ad ta A310 … to bylo jen takové pozlátko. ty lety mělo ČSA ztrátové, i když byly plně naložené, byla to jen taková otázka prestiže. z poloviny na nátlak odborů, kdy občas až polovina cestujících byli IDčkaři letící na víkend do new yorku.

Původní Pražák

Přičemž problém A310 byla zřejmě cena, za kterou je ČSA koupily přes tehdejší PZO, tuším, že Omnipol, kde se na tom asi někdo královsky napakoval. Kdysi o tom byla diskuze na airways.cz.

Honza

Lety do Ameriky se z Prahy neužíví (celoročně), v létě je to šul-nul. Tečka. Pro U.S. společnosti je to i (nejenom) feedovací linka na jejich domestic pokráčka. Více než 50% PAX pokračuje po USA – feedují si tam svoje linky. V Praze je to pochopitelně konečná stanice. Takže po 30 letech na letišti na odbavení s provozu opravdu vím, co je to za let jakou skladbu PAX má. O A310 píšete nesmysly. Pochopitelně to platilo částečně o WAA a WAB, jenže pak se na ně ten drahej leasing doplatil a byly ty éra v majetku. YAC a YAD byly na… Číst vice »

Ondra

Ježiš to jsou bláboly… 😀

Původní Pražák

Jakože s americkými aerolinkami mezi Prahou a USA lítali jen Češi a ještě za 10 000? Asi nemáte úplně přesné informace.

Zdenek

Hrozná škoda 😉

Zdenek

Hrozna skoda….

Tomas

skoda? proc? stejne tam letos nikdo z cech nepoletí …. a do cech také ne.

maj vozit vzduch?