Praha nakoupí sochy pro Dvorecký most. Otevřený má být za dva roky
Stavba Dvoreckého mostu, stav říjen 2023. Foto: Metrostav TBR
Podoba soch je součástí vítězného architektonického návrhu.
Podoba soch je součástí vítězného architektonického návrhu.
Cili celkove jedinecny postmoderni hnus. Ach jo.
Proce se nemuze umeni a architektura zase delat pro to, aby byla krasna? Vse se dela, aby bylo jedinecne. Ale jedinecnost neni nijak vyjimecna. Krasa je vyjimecna.
Návrh Dvoreckého mostu je poněkud nešťastný, jak uvádí prof. Vítek, jeden z největších odborníků na betonové mosty u nás. (Zajímavý příspěvek měl k udržitelnosti mostů obecně na konferenci Mosty 2023.) Bohužel bylo vše podřízeno architektonickému zadání a nikdo se už nezamýšlel nad statickým fungováním, udržitelností a revidovatelností. (Je třeba pochválit SŽ, že např. u Výtoňského mostu bylo slovo mostařů a statiků významnější). Dvorecký most je tvarově velmi nepříznivě uspořádán, dochází tam k neoptimálnímu vedení předpínacích kabelů, takže jich musí být použito daleko víc než na mostech srovnatelného rozpětí. Je stavěn na prostorové pevné skruži, což je u takového rozpětí neefektivní… Číst vice »
Mám dotaz: bude tam socha čůrajícího Hřiba nebo Scheinherra?
….
I Borecký bude?!?
WOW!
Ano, sochu budou mít všichni důležití hodnostáři.
Sochy budou postaveny tak, že budou procházejícím čůrat na záda, aby tito věděli, že jejich daně byly vynaloženy účelně.
Problém bude v tom, že v případě těchto děl bude podobnost spíše náhodná a možná budeme rádi, když se to bude vůbec podobat člověku :-). Hlavně aby to nebyla „socha“ podobná té ve Vídni. Tomu já říkám umění za všechny peníze.
https://www.oe24.at/oesterreich/chronik/riesen-vagina-sorgt-fuer-erregung-am-graben/566167945
To spíš vypadá jako zubní protéza.
Tak samozřejmě, že podobnost bude oficiálně čistě náhodná.
Škoda jen, že není u vesla ANO, mohli by býti pávi.
Bazén pro hrocha zjevně nebyl dostatečně varující…
Ona to byla primárně stříška nad schodištěm. Na ty se dneska zapomíná.
Hlavně je ten most ohyzdnost 1. kategorie.
Co to plácáte?
Dyť je moc hezkej.
Dám si 10 piv a pár prcků a bude se mi líbit též.
a tak vize nase pravdepodobneho narcise pana Hriba a Scheinherra (oba moc neumi, zato maji radi Rampenlicht). Postavime most za stamiliony a za den projede
– 400 tramvaji v jednom smeru
– 800 autobusu v jednom smeru
– 10 cyklistu
– 5 chodcu.
proc by tam proboha nekdo chodil kdyz jezdi auta a MHD? Cas jsou penize a kdo chodi jen pesky, tak mu ujede valk
Tak ještě vynásobi tramvaje 50 a autobusy 20 lidmi. To je tak minimum na spoj. Druhá varianta tramvaj x150 a bus x50, což stále ještě není narváno a už to dává přes 100.000 lidí denně.
umis pocitat? Tramwaye 20000, 16000 busy.. a auta ? Propustnost 1500 aut za hodinu. takze v aute 2 lidi plus naklad. 35000 lidi za den
10 cyklistů v jednom směru spíš tak za 10 minut, ne za den. Tolik jich zhruba jezdí po straně Barrandovského mostu už dneska. Někteří tam asi zůstanou (ti co jedou od Chuchle nebo Hlubočep a dál údolím Kunratického potoka), pro ostatní bude Dvorecký most mnohem atraktivnější.
Mohl by nahradit i cyklodopravu přes železniční na Výtoni, pokud se vyřeší navazující cyklostezky na levém břehu
nevim. Normalne po cyklostezce Chuchle-Hlubocepy nikdo pres tyden nejezdi. JEn weekendy. Jels tam nekdy?
Most na 400 salin a 800 busu v jednom smeru je i bez jedineho chodce zcela ospeavedlnitelny. Kolik jede vlaku v prumeru pres jeden zeleznicni most denne? A neni to malo, nemuzeme na negrélak gumokoly?
PS: jste demagog a troll
muzete byt konkretni?
Neví někdo, od koho ty sochy jsou, kdo je navrhnul a bude realizovat? Na návrh mostu byla mezinárodní architektonická soutěž, ale na sochy nic takového nebylo ani to nebylo předmětem té architektonické soutěže. Na vizualizacích vybraného návrhu také nic není. Ani na stránkách autorů není nic o sochách, jen že most je sám o sobě sochou a pak že tam budou lampy. A ještě teda nějaká multifunkční kubistická krajina.
https://www.a6.cz/projekty/dvorecky-most
„Most je tvarován jako socha – architekti ve spolupráci s umělcem Krištofem Kinterou předpokládají realizaci výtvarného díla ve formě multifunkční kubistické krajiny a botanické zahrady pouličního osvětlení.“
Odpovídáte si sám. Kryštof Kintera.
Tak to je zvláštní, že ta informace nikde nezaznívá, je to celkem podstatný detail. A teda radní jsou odvážní, když bez soutěže dají z ruky přes 8 mega. Zavírá se i za míň.
podotykam, ze v kazde metropoli navrhuji mosty architekti. Jsou i hezci mosty nez tento. A vsude jezdi auta. Jen pro MHD je schisofrenie.
Jezdite autem i na hajzl? A neni ta predsin nez dopravy gumokolem zbytecna?
a kdepak je socha Madlenky Śvadlenky
To jste vymyslel sám, nebo je to kolektivní výplod vaší základní organizace SPD?
Vy toho pana znate? Ze urazite a vysmivate se?
Autor vlakna je predseda mistni bunky a vy mistopredseda?
most po kterem neprojede IAD je most polovicni
Právě naopak. Auta nebudou zdržovat a omezovat ostatní druhy dopravy (které jsou prostorově mnohem efektivnější).
On tady mára je proslavenej tim, že se narodil i s autem, takže von to má prostě takhle. Neuděláte nic.
ano je to pravda. bohuzel vetsina ceske spolecnosti zije ve velke chudobe. A tak zatim jen MHD plus KOLO. Dal to moc nejde
Hodnotíte bohatství podle vlastnictví osobního vozu? V tom případě jste také chudý, intelektem ovšem. A to hodně.
vy jste studoval psychologii?
Mimochodem, tuší někdo, jestli na most budou smět i motorky? V světle jejich vpuštění do bus pruhů předpokládám že ano, ale ve výčtu vždy chybí…
Dobrý dotaz, takový skútr nezabere víc místa než bicykl. Těch lidí, co na denní ježdění berou „Glajdu“, takových moc nebude.
Právě proto se ptám, je to u nás v dopravním plánování snad nejopomíjenější druh dopravy – ani snad nemá zkratku. 🙂 Skútry a motorky jsou schopny dopravních výkonů, o kterých se cyklistické lobby ani nesní, rychlostí stačí komukoliv a že by stály v zácpě a blokovaly tramvaj se opravdu nestává. Kdo byl někdy v Holandsku, mohl si všimnout, že skútry tam normálně jezdí v cyklopruzích přes pěší zóny. Někdo z ctěných kolegů v diskusi jistě vyčíslí, jaká je kapacita pruhu plného skútrů jako ve Vietnamu, nebo klidně toho cyklopruhu… 🙂
mohu se zeptat proc pisete sem a nezalozite server o MHD?
Kdybyste nebyl alternativni genius tak by vam doslo, ze tu je i rubrika MHD
okay, tak proc nepisou do rubriky MHD? A motaji se do diskuse o IAD? Rozumi tito ‚radoby‘ spasitele IAD vubec?
A co se týče propustnosti mostu, tak je naopak vyšší, než kdyby na mostě mohla jezdit i auta. (Propustnosti 1 pruhu pro auta je cca 1500 os/h, propustnost 1 směru pro tramvaje je cca 18 000os/h, propustnost chodníku cca 15 000 os/h. Takže most „není poloviční“, ale “ až desetinásobný“ (oproti stavu, kdy by most byl jen pro iad.
Hurá! V rámci maximální propustnosti pustíme autobus se 40 lidma a tramvaj se 100 každých 5 minut! Hurá!
Propustnost a skutečné využití není totéž, ani u těch aut. Ale třeba u busů se to dá celkem snadno spočítat už teď, podle linek co tam budou převedeny. A je to víc než jeden plný kloubák za 5 minut. (Navíc poptávka vzroste protože to bude rychlejší a spolehlivější.)
jak rychle jsou autobusy v PRaze? Jen rozjed je jak kdyby byl sofer na LSD… MHD je jen pro ty co maji hodne casu. Vlastne nemate pocit ze spousta lidi tady ma hodne casu? Jak trci v ucpane MHD nebo v kolonach na zastarlych silnicich?
Je fakt, že tady není nad empirická data – nejpozději rok po otevření by mělo být jasné, jak moc je opravdu vytížen a jaké jsou rozestupy mezi jednotlivými vozidly na mostě. Ostatně nevidím důvod, proč by most nemohl být mimo špičku (třeba 20-06 jako u většiny bus pruhů) nebo klidně pružně podle telematiky a LED značek využíván i jinou dopravou. Na autě objíždějícím to ve dvě v noci zbytečné přes Barrandovský most není zhola nic ekologického.
To jsou teoretická čísla z říše sci-fi. Propustnost 18000 os./hod by znamenalo každých dvacet sekund jedna tramvaj se 100 cestujícími. Ve skutečnosti to bude v nejlepším případě 1 tramvaj za 2 minuty (spíš za 5) a v ní tak okolo 40 cestujících.
U chodců by to byl dav lidí, jdoucí spořádaně těsně za sebou a vedle sebe v několika řadách, konstantní rychlostí bez jakýkoliv zastavení nebo zpomalení. Stačí, aby se někdo podíval na mobil a i ta teoretická kapacita náhle razantně spadne.
Reálná kapacita obou těchto způsobů dopravy je ve skutečnosti o řád nižší.
Ona je ale stejně teoreticky počítána i ta kapacita u aut. Každopádně, bez jakýchkoli pochybností z toho vylejzá, že osobní auta představují suverénně nejhorší možnost pro dopravu po městě…
Coz zdejsi gumokolni uderce furt nejde vysvetlit. Jak s vyznavaci nejake sekty
Určitě by bylo efektivnější, aby tam v nějaká hluchá místa jezdila auta. Problém je v tom, jak je chcete regulovat aby to nebylo diskrkminační?
Nemůžete vzít ruku a část z Barrandovského ve vhodný moment přesypat na Dvorecký. Tak se radši zakaze skoro všem.
Ano, udával jsem přibližné maximální hodnoty. Ve skutečnosti budou řádově nižší a to jak u mhd, tak chodců a automobilů. Také vám nejede konstantní proud aut, každé 2 sekundy jedno.
Ano, ale pak asi nevypadá tak odlišně ten rozdíl v počtech. Ve skutečnosti to bude za hodinu v průměru 1000-1500 cestujících v tramvajích, do 500 pěších a v autech by to bylo taky tak 500-700 osob. A přitom by každý druh dopravy měl pruh o šířce 3 m. Ale to by pak ta dopravní výkonnost vypadala asi příliš podobně 😉
A kdyz mate tak jasno, tak kapacitu krizovatek jste si uz spocital? Ono 500-700 lidi za hodinu je cca 400-500 aut, tedy 7-8 kazdou minutu. To i pri intervalu minutu rovne minutu na most je strudlik 16 aut na minutovy interval, ted co 4s jeden. Se stopkami na krizovatce jsem nestal, ale prijde mi to pri odbocovani celkem dost, myslim ze ve spickach by se brzy zacpaval minimalne podolsky breh
Prumerna obsazenost 1,33 osoby na auto, pri 500 osobach je to cca 380 aut za hodinu, tedy neco pres 6 aut za minutu. Jestli vam prijde hodne, kdyz v Praze projede krizovatkou 6 nebo i 8 aut za minutu, tak se jdete do mesta projit 😉 Ta auta jezdi po nabrezi od severu i z jihu a z obou smeru by se mohlo jezdit na most.
S takovým názorem můžete jít ke spolku za zachování (již téměř) nefukčního mostu pod Vyšehradem.
Tohle přirovnání trochu nehraje. Tady se mluví o schopnosti převést co nejvíce dopravy. V případě zachování VM se jedná o zrušení veškeré dopravy aneb na most hrozící zřícením nebudou moci vstoupit ani pěší.
Ja vim, vy jste si rad hral s anglicaky a uz vam to zustalo….
to bohuzel v teto nemocne spolecnosti nevysvetlis. Nasi cesi-experti rozumi vsemu – politice, kulture, financim a logicky i individualni doprave.
Ale poloz jim otazku a bud mlci(protoze nic nevi) anebo zacnou se vysmivat (coz je take znameni, ze nic nevi)
A tak tento server je individualni doprave a pisi zde lidi, kteri se zajimaji o hromadnou dopravu. Drive se to nazyvalo schisofrenie. Dnes porucha osobnosti.
Opravuju se, nejste demagog ale troll a mozna i nejakou diagnozu mate
Naopak je dvojnásobný, protože po něm pojedou a půjdou jen slušní lidé.
Sochy jsou fajn, umění v prostoru dokazuje úroveň společnosti.
Jen bych byl radši, kdyby ty sochy (sousoší) měly česká jména.
Jako kdyby ty betonový sochy a skulptury na sídlištích z dob minulých měly cizojazyčné názvy.
„Light Removes Darkness“
Takže kdyby to byly jen sochy
Těch 8,5 miliony by měli radní zaplatit ze svého a ne si na most z eráru dávat pomníčky.
V době astronomických schodků a zvyšování daní je jakákoliv koruna použitá na něco jiného než investice např. do plynulejší dopravy a s tím spojeného růstu HDP neobhajitelná.
Jojo, a infosystém v metru by se taky dal vytisknout na áčtyřky v Comic sansu, neni nutný vyhazovat peníze!
Každopádně, vězte, že ten reálý svět kolem nás je poněkud složitější, než váš nekomplikovaný šotosvět.
Průklepáky z jehličkové tiskárny, nejlevnějí tisk.
Já bych to psal ručně ohořelým klacíkem, to je eště lacinější.
Jen jestli jste už vůbec někdy takovou jehličkovou tiskárnu viděl nebo jí byl dokonce nucen používat. Osobně si myslím, že ne a je to pro Vás už příliš vzdálená minulost
Nepoužívají to jízdenkové automaty dodnes?
Možná. Já měl na mysli takovou tu hezkou stolní a hodně hlučnou BT 100
V případě infosystému v metru by se nejvíc ušetřilo, pokud by se nechal stávající 😉 Zatím ukázané návrhy ukazují, že to bude spíš cesta zpět než vpřed. A udělat bílé písmo na černém pozadí se dalo udělat i u stávajícího řešení.
Bez urážky, ale vůbec nevíte, o čem mluvíte.
Tak povídejte 🙂 Rád si přečtu co zásadního se změní k lepšímu. Přehlednost a čitelnost to není, ta je podle prezentovaných návrhů horší. Z hlediska kvalit bylo zatím nejlepší úplně původní řešení z doby vzniku metra, protože se u něj přemýšlelo. O tom novém se dá říct jen to, že je na efekt a to je tak vše.
Pro nekulturni barbary je jakakoliv investice do cehokoliv jineho nez chlastu a zradla…pripadne jeste chatrce…navic
Ta je o vás.
https://youtu.be/0oqU0NModSQ?si=YFbEVFDyrTlfikGI
Nechte to být. Však oni přažstí obyvatelé časem začnou nadávat, že na něco není, že by bylo něco třeba a pak bude snadné jim připomenout do čeho se ty peníze co jim budou třeba chybět investovaly.
Na jedné straně 40 miliard za Blanku, která dopravu v centru nijak nezlepšila, na druhé straně 8 mega za sochy, které dotvoří moc hezký most, propojující nedávno revitalizované čtvrti. Pražští obyvatelé fakt mají jiné starosti.
Nevyřešila? Když chybí návazná část MO, tak jako celek nefunguje.
Na Veletržní ten provoz fakt poklesl.
Jirko, i když bude MO úplně celý, s magistrálou to neudělá vůbec nic. Víte proč? Protože drtivá většina lidí nejezdí do Prahy kroužit po okruhu, ale zaparkovat někde v širším centru.
Zato v Dejvicích mají radost…
Zbytečná snaha cokoli vysvětlovat takovejmhle exotům. Tenhle panáček nikdy v životě nic nepřečetl, nikdy nebyl v divadle ani v galerii, čili nějaká kulturní nadstavba holé existence je nad jeho chápání a tedy zbytečná.
Kdybyste věděl jak hluboce se pletete. Ale co bych někomu jako jste Vy vysvětloval. Baví mě lidé o kterých člověk neví, k tématu nic nepřinesou, ale rýt, rýt to dokážou dokonale.
No, holt máte názory nekulturního burana, tak se nedivte, že si pak jeden odvodí, že jste nekulturní buran.
Jinak je fakt super, že se domníváte, jak vy k tématu něco přinášíte. Nevidět si do huby se tomu hezky česky říká….
Vaše neustálé poučování jiných z tepla anonymního profilu je krásnou známkou buranství, které tu tak kritizujete. Ban jsem vám před časem zrušil, nyní se mi ho už rušit chtít nebude.
No jestli vám v šotodiskusi vadí zrovna anonymita a poučování, pak asi nemám, co bych k tomu řekl…
Vadí mi vaše neustálé povyšování a urážení jiných. Označujete jiné za burany a sám se chováte jak mnohonásobně větší buran.
Tak hlavní je, že mám alespoň nějaký názor a že se Vám nelíbí je Váš problém. To, že jsem konzervativní s tím nic neuděláte.
Každý máme jiná měřítka podle kterých posuzujeme. Pro někoho je věc uměním a pro druhého ta stejná věc kýčem.
https://www.youtube.com/watch?v=kSlH1ZaA078
Ještě že exotů jako jako vy je ve společnosti menšina.
Nevyřešila? Většinou s Vámi souhlasím, ale tady jste dost přestřelil. Ono fakt není žádnej rozdíl jet z Holešovic 15 minut plynule na Strakonickou, nebo 45 minut a drncat v koloně před muzeem atd,,,
Přičemž na zasekané ulici se zasekne i MHD.
Pamatuju před otevřením Královopolských tunelů, kdy bylo lepší na Skácelově vystoupit a dojít si pěšky na Husitskou, tam chytit dřívější spoj. Někdy i o dva spoje dřívější. Od otevření tunelu je klid.
myslis, ze tady neco vysvetlis? Zijeme ve spolecnosti, kde 70% spolecnosti ma poruchu osobnosti (narcisti, sociopati etc.)
Tvrdí těch 30 % co ji skutečně má. https://zena.aktualne.cz/zdravi/psychopaticke-rysy-ma-30-procent-populace-ve-firmach-ji-uz-a/r~f6a541c683a111eeb1f50cc47ab5f122/
Tak jste prave ukazal platnost stareho dobreho…vsichni jsou blazni, jen ja jsem letadlo
Mohl by mi někdo ukázat kde najdu na těch vizualizacích byť jen jednu jedinou sochu? Že tam žádná není? A proč se tedy má vizualizace rozcházet se skutečností? Proč musí být most o tyto sochy DOPLŇEN když se s takovou šaškárnou od počátku nepočítalo? Tady zase někdo asi neví co s penězi.
jen idiot si myslí, že se projektuje vizualizacemi…
Takže pokud vizualizace předložené veřejnosti není možné brát vážně pak jsou zcela zbytečné. Zajímavé, že co prezentuje SŽ se s výsledkem dvakrát nerozchází.
Každá druhá vizualizace SŽ má v sobě větičku: „finální podoba xy bude teprve upřesněna na základě následné architektonické studie“.
https://www.earch.cz/architektura/clanek/vitezny-navrh-dvorskeho-mostu-odkazuje-na-prazske-obloukove-mosty-a-kubismus
A co z toho plyne? Že ti to nedali ke schválení?
Plyne z toho to, že se zbytečně mrhá penězi. Ale co, mě to může být vlastně jedno.
A víte, kolik by se ušetřilo, kdyby ten most nenavrhovali žádní zbyteční architekti a vyšvihlo se to celý z prefabrikovanejch betonovejch trámů posazenejch na prefabrikovanejch kulatejch pilířích? Nebo kdyby veškerá nová výstavba probíhala z unimobuněk?
A víte kolik by se ušetřilo kdyby se žádný most nestavěl? Ale nutno dodat, že je dobře, že se konečně někdo rozhoupal a ten most na tomto místě postavil, protože ten záměr je starý více než 100 let.
A neříkejte mi, že se to vědělo již v době projektování
když to bylo schváleno teprve tento měsíc a magistrát o tom informoval 13.11.2023
Rok 2021, evidentně vědělo: https://praha.camp/magazin/detail/praha-bude-mit-v-roce-2025-novy-most-propoji-pankrac-se-smichovem-a-nabidne-neobvykle-poulicni-osvetleni-od-kristofa-kintery
„„Návrh mostu mi od začátku přišel velmi elegantní. Nechtěl jsem ho pokazit žádnými velkoobjemovými sochami, které by konkurovaly mostu.“
“ Součástí projektu je také kavárna s občerstvením, pikniková zóna nebo autorská socha od Krištofa Kintery.“
Socha, ne sochy!
„Dej si placku na čelo“, řekl by na tomto místě Jestřáb…
1) vizualizace se dělají postupně a rozhodně se neaktualizují s každou drobnou změnou – na to fakt nemá nikdo čas ani peníze navíc. Ty vizošky taky něco stojí. 2) sochy nebyly součástí projektu, maximálně s nima mohl projektant počítat – projektant není umělec, navíc pokud se má dělat na sochy soutěž, tak je v předstihu ani vymyslet nemohl. 3) za socíku byl dokonce zákon ‘procento na umění’, kdy z rozpočtu na veřejnou stavbu musela jíž určitá suma do umělecké kultivace veřejného prostoru. Proto je v stavbách z této doby vždy spousta více či méně hodnotných uměleckých děl. V 90. letech… Číst vice »
Toho „umění“ je i v tom funkčním mobiliáři více než dost.
Sochy nejsou stavební objekt, ani vybavení mostu. Tak proč by mělo být součástí stavební dokumentace?
Asi by s nimi tak nějak mělo být počítáno. Není nic lepšího než když se vyprojektuje chodník určité šířky a pak se na něj třeba postaví socha protože jinam umístit nejde.
Mám obavu co se týče vandalismu, tedy především sprejerství. Na můj dotaz, zda u mostu počítají s kamerovým systémem, který by sprejery aspoň částečně odradil, mi bylo sděleno, že to stejně nemá smysl a že most bude stejně posprejovaný.
No super. Takže aby bylo plochy k posprejování ještě více znásobíme jí nějakými sochami. Sochy na takovém moderním mostě jsou naprostá zbytečnost a jen více práce s případnou údržbou.
Umění do veřejného prostoru patří.
Hele, není nutný psát nic dál a dokazovat, jaký jste trouba. Už jsme si toho ráčili všimnout.
Jistě. Jak má člověk odlišný názor tak je hned trouba.
To jste akorát, jak se na troubu sluší a patří, blbě pochopil.
Skutečně vám z oficiálních míst odpověděli, že ochrana před sprejery nemá smysl a smířili se s tím, že most bude posprejovaný? Asi ne, že?
Prosimvás, tohohle tydýta nelze brát vážně, o má svůj svět (jinak vymyšlenej).
Tak se jich taky zeptejte pane tydýte, uvidíte že jsem nekecal
Koho?
Jich!
IPRu nebo přímo na magistrátu
Hlavně aby po vybetonování prvního pole zbytečně nezdržovali vrácení tras busů zpátky na Lihovar. Ta objížďka Moulíkovou přidává klidně i pět minut ve spičce…
Tak to je otazka. Vetsina zdrzeni je podle me kvuli kolone na okruhu ktera tam bude furt. Kdyz ji bus prekona, uz ten bus pruh funguje docela dobre. Spis by me zajimalo jak bude fungovat napojeni a umisteni tech bus zastavek po dostavbe mostu a rekonstrukci Smichovskeho nadrazi. Predpokladam ze na stavajici tramvajovou zastavku Lihovar se to vsechno nevejde…
Je známo, jak bude vypadat DIO, až bude pokračovat betonáž v dalším poli nad Strakonickou? Přece jen spodní líc je nízko nad komunikací a skruž určitě nějaké 2 metry zabere, ať se budou snažit jakkoliv. Zavře se ta ulice?
Úplná uzavírka určitě nebude, předpokládám nějaké podobné řešení, jako je aktuálně nad zastavkou bus směrem z centra.
…kde místo stromů vyroste 120 různých lamp veřejného osvětlení z celého světa…
Misto stromu?
Prostě tam vznikne nějaký les lamp, umění. Nedojde k vykácení háje stoletých dubů kvůli Kinterovi.
To se moc nepotkává s tím proklamovaným omezováním světelnýho smogu.
No tak budou svítit pouze přes den, to nebude vadit tmě.
Netuším, jaký bude „provozní koncept“ tohoto záměru.
Me spise zaujalo, ze je to takto zmineno v clanku, coz evokuje, ze doslo ke zmene v projektu a misto planovanych stromu tam bude umelecke dilo.
To, ze tam jsou planovany lampy vim…
A ty lampy stejně jako osvětlení soch včetně vodního systému bude napájené ze solárních panelů? Jestli ne, tak je to jen ukázka toho jak to Praha myslí s tou zeleností vážně.
Třeba by těmi solárními panely mohli ten most zastřešit 🙂
😀 vy jste komik, fakt