Praha může začít stavět metro D, ministerstvo dopravy potvrdilo stavební povolení

Metro D, geologický průzkum mezi ulicemi Na Strži a Jankovská. Pramen: HochtiefMetro D, geologický průzkum mezi ulicemi Na Strži a Jankovská. Pramen: Hochtief

DPP překonal poslední překážku pro stavbu nové trasy metra.

Zpět na článek
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Matěj

Obrachtova? Ne Ryšánka?

Gregor

Neví někdo, jak to bude s objednávkou souprav metra i pro další linky? Pamatuju si, že se hovořilo o tom, že se soupravy pro D objednají i na C, kde se zautomatizuje provoz a M1 se přesunou na A a B. Dá se někde zjistit víc?

rozinka

Mě by spíš zajímalo, kde na to chtějí vzít prachy?

Y.K.

Ono už M1 táhne pětadvacátý rok (nejstarší sérii). Nemluvě o 81-71M, jejichž konstrukci u původně nejstarších vozů táhne 45 rok, mladší je jen elektronika a interiéry. A je jasné, že ta obměna se potáhne desetiletí, takže rozhodně není předčasné hledat nástupce.

zorro

desetiletí? já bych čekal, že to se spuštěním první etapy Dčka už budou dodány i na Cčko, ne?

Gregor

Podle DPP (https://www.dpp.cz/metro-d/aktuality/detail/931_1226-automaticky-system-metra-v-praze-dpp-zahajuje-predbezne-trzni-konzultace-s-potencialnimi-dodavateli) je dokonce možné, že začnou na lince C ty nové soupravy jezdit ještě před zprovozněním linky D.

Y.K.

Tak já míním celou obnovu vozového parku. Ne že by první byly za desetiletí.

rozinka

To určitě rozumné je, ale taky je rozumné se ptát, kde na to při tomto zadlužení vezmou.

Y.K.

Nevím, že by DPP byl zadluženější než kdy jindy. Tam běží obnova všeho kontinuálně (rámcově). Jinak ptát se kde na to vezmou je jistě legitimní, ale DPP pracuje s enormním rozpočtem a že se v metru zastavila obnova parku je stav spíše mimořádný. Běželo to do nedávna (reko a nové série M1), poběží to i v budoucnu.

Franta

Adam Scheinherr píše na Facebooku, že minimálně první etapa bude financována Evropskou investiční bankou. A pak Babiš furt řval, že Praha má na účtech ccy 60-80 miliard a že je neutrácí. Marně mu radní pro finance Pavel Vyhnánek vysvětloval, že město musí investice plánovat a je dobré si na něco uspořit dopředu.

Y.K.

Projděte si loňský archiv DP konataktu, to vygooglíte. Byl tam článek o záměrech obnovy vozového parku.

Hajnej

M1 se přesunou především na B, počtem totiž celkem odpovídají. Zbude-li něco na A, pak jedině nižší turnusovou potřebou (tedy přesněji nižší potřebou záloh).

Rossec

A napojení Děripasky na Strabag ?

Láďa

Doufám že jednou někoho napadne protáhnout Metro D z Pankráce přes Masarykovo nádraží a tou železniční trati až na letiště,, takový ucelený kus by myslím byl fajn ,,,

M M

Metro na letiště je nesmysl. Víc by se D hodilo třeba směr Letná – Bubeneč – Bohnice, čímž by ulehčilo céčku i na druhé straně.

Michal

Tohle trasovani se tu uz resilo problem je ze z letne do bohnic je to 4km uzemim, kde nikdo nebydli a(stromovka zzoo, bohnicky kopec) na takovou srandu praha nema penize.

Y.K.

No nevím, céčko na sever od Holešovice je všechno jen ne přetížené. Paralelní trasa by to ještě více oslabila.

Frantík

Kobylisy-Prosek je taky už paralelní s autobusy 😀

Leinad

A Prosek – Zličín se vyplatí jet busem na Vysočanskou, pak Béčkem, než preChalupoidou.

Radim

To bude tím, že po trase jezdí „mraky“ autobusů 🙂

Frantík

Lepší než všechno dováže busem na Kobylisy.

Michal

Proto přes Písečnou povede tramvaj. Kapacitně to Bohnicím bude stačit.

Hajnej

Metro na letiště úplný nesmysl není, ale když už, tak A z Motola.

dizgrafyq

Jsem z toho trochu zmatený. V článku se píše o o prvním úseku jako Pankrác – Nové Dvory, kterého se má týkat to stavebko? Ale nakonci článku se zase píše, že úsek Olbrachtova – Nové Dvory s ještě nevysoutěžila. Takže to stavebko se týká jen „nulté“ fáze Pankrác – Olbrachtova?

Občan

Ol-ND má vyhlášení soutěže naplánované na červen 22

XXXD

Stavební povolení se týká úseku Pankrác – Nové Dvory, jak je uvedeno v článku. Jde o to, že tento úsek je z pohledu stavby rozdělen ještě na 2 části. Úsek Pankrác – Olbrachtova má už i vysoutěženého zhotovitele, zatímco druhý úsek Olbrachtova – Nové Dvory ještě ne.

Josef

Ale plánují se otevřít souběžně, ne? Jen stavba PA-Ol je stavebně složitější

XXXD

Tak plán takový určitě je, jaká bude realita, je otázka, ale provoz má určitě smysl zahájit až na celém úseku Pankrác – Nové Dvory.

TomášH

Plánují se v rámci projektu i strategické protiatomové kryty? Rozhodně by součástí evidentně být měly…

Tomas

Neplánují, stavba nebude zařazena do systému OSM.

TomášH

Děkuji za info, v tom případě by se to mělo ještě zvážit a přehodnotit….

Frantisek

Jo. A než se to přeplánuje a postaví, bude to zase k ničemu. Otázkou pak je, kam je umístit tak, aby se zbytečně nekomplikovala dopravní funkce a současně to nekolidovalo s okolím. Jako myšlenka sice věcná, ale již poněkud pozdní.

TomášH

Ještě dotaz, proč nemá být zařazena do OSM, když Praha dle nedávnych informací z médií již nyní nemá dostatek kapacity a potřebných míst pro obyvatele?

Tomas

Ono se od OSM ustoupilo už dávno, vlastně už od dob IV.C.2 se stavba nedělala v OSM režimu, poslední jsou tlakově-plynotěsné dveře do traťových tunelů ve stanici Ládví. Metro V.A už bylo také navrženo a provedeno bez OSM a ve stejném režimu už bylo projektováno celé metro D. Je to daň za to, že se tyto stavby připravovaly v době míru.

Jiří Kocurek

Jenže kdyby se to mělo kompletně přeprojektovat, protože ***** chrastí atomovkama, tak
a) nebude to do roka a do dne
b) nebude ani samotné metro D
c) chtělo to by to spíš adekvátní PVO, než sedět a čekat jestli zásah přijde nebo ne.

Michal

Nákladově to je cca o 1 technologickém centru a navýšení stavrbních nákladu na stanice o 20-30%.
Ale proti čemu chcete OSM použít? Na naprostou většinu rizik je OSM přežitý koncept.

Např. Povodně ukázaly, že OSM by nezvladl 20 metrovou vlnu z odstřeleného Orlíku, pokud budeme brát scénář jaderné hrozby.

Biologicke nebo chemicke hrozby opět nevhodné.

Klasické bombardování, na to to stačí v stávající podobě.

Tak k čemu OSm pak stavět a nákladně udržovat?

Lkprak

Hurá!

petr 771

Metro by si zaslouzilo mnoho mest. Treba ve druhem nejvetsim meste Polska v Krakove kde bydlim, bydli oficialne 800 tisic obyvatel. Avsak realne zde bydli neco malo pres milion obyvatel. cca 250 tisic lidi zde nema hlasen trvaly pobyt, do toho je treba pripocitat jeste 180 000 studentu a 100 tisic ukrajincu. Plan na metro zde neni, bude zde jen tzv. „premetro“. Podzemni tramvaj. Je to skoda.

Frantisek

Spíše než na „zásluhy“ bych hleděl na účelnost. Zahrabat sice znamená mírně zrychlit, ale současně také zhoršit dostupnost – jak prodloužením a ztížením cesty na nástupiště, tak redukcí hustoty zastávek. Prémetro je ještě horší v tom, že zpravidla znamená okamžité zrušení stávající tramvaje na povrchu a doplnění autobusů, což pak pravděpodobně zůstane i po případné přestavbě na metro. Vždy je potřeba vážit potřebnou kapacitu a rychlost v daném směru proti vyvolaným negativům. A v potaz je vhodné vzít i alternativu v možné kombinaci tramvaje s posílenou železnicí, kde to jde. Není dobré upínat se pouze k metru jako „prestižní věci“… Číst vice »

původní Jakub P

Zrychlení není jediná výhoda. Možná ještě výraznější je zvýšení spolehlivosti, kdy nehrozí zablokování každým blbě zaparkovaným autem, jehož řidič si odskočil pro svačinu s tím, že těch pár stovek nebo tisíc lidí v tramvajích se za tu čtvrt hodinu nezblázní, on tu svačinu potřebuje…

Frantík

No škoda že v takovýh případech nejde to auto násilně odtlačit 😀