S otevřením pavilonu goril Praha mění jízdní řády k zoologické zahradě. Vznikne nová linka 234

Autobus u zoo Praha. Foto: RopidAutobus u zoo Praha. Foto: Ropid

Páteřní linka 112 bude zajíždět už jen k hlavnímu vchodu.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M M

Ty jména zastávek vymýšlí poslední dobou fakt inteligent. Praha, jako by ta ZOO nebyla v Praze, a Troja, jako by ostatní vstupy nebyly v Troji. Proč to nemůžou pojmenovat třeba Zoo hlavní vstup?

Frantík

To vymýšleli přímo ze Zoo.

Mojmír

V PIDu se denně odříkají spoje které vozí lidi do práce, ale ROPID řeší linky okolo ZOO, které při nejlepší vůli nejsou ZDO.

Martin

Zoo je turistický magnet.Kde se otočí víc lidí než v nějaký firmě.

Twix

Kromě toho je tady motivace jakkoliv omezit IAD do zoo, protože v Troji je to někdy docela divočina. Proto se linka 112 zajistí samými kloubáky, proto MHD nabídne využít pro vchod a východ ze zoo různé vstupy, proto se pořád propaguje přívoz P2 a zdražuje se parkování u zoo (ještě nedávno bylo mimo víkendy a prázdniny za stovku).

David

Jakože ty linky do práce odrikaji na víkendy/svatky, kdy jezdí Zoo? Které je teda taky dotovany mestem.

Martin

Docela škoda, že zrušili bus linku od záchytné parkoviště ,která byla zdarma,teď se to už nevyplatí ,to rovnou můžu až k zoo .Sice o trošku dražší, ale nemusím kupovat jízdenky na MHD. Takže nakonec levnější.

David

O víkendu, pokud ke trochu hezky, bude rad když nějaké místo najdete na tom záchytném parkovišti a do zoo budete moct dojít.

Divák

Bude tam zajíždět linka 234.

Martin

Ano za tarif.

Mojmír

Je po volbách, už se zdražovat může.

Martin

To máš bohužel pravdu.

mirek

Na Lítačku za 10 Kč za den má každý, kdo má 200 Kč na zoo.

Filip Jirsák

Když má někdo Lítačku, asi nebude k zoo jezdit autem, ale pojede MHD už z domu.

Martin Prager

K pražské ZOO už dávno měla jezdit tramvaj. Rekultivací trojského břehu Vltavy by se získal dostatek místa
pro vedení této trati.

Platamon

Měla, měla. Ale MČ Troja to brala jako útok na pravicové smýšlení, že autem mohu všude, tak trvala na tom, že to může vést jen po současném protipovodňovém valu – a ten je z velké části široký jen na jednu kolej, což o to 4 min interval by se vyjezdil. Ale, jiný paragraf 1 zakazuje stavět jednokolejné tratě, ani jako splítky.

Kuba2

Takže ve skutečnosti jsou 234 spíš jenom přečíslované dlouhé spoje na 112. Taková kosmetická úprava pro zmatení nepřítele. Ale někdo zase hezky projevil kreativitu s názvama, to se musí nechat. Kdyby tam nebylo řečeno, že je to v Praze, tak by si asi návštěvníci mysleli, že je to veze do Dvora Králové.

Páteřní spoj bez zastávek stále chybí!

Totální zmatek. Proč neudělají sakra hlavně linku co bude stavět pouze Holešovice a Zoo a nikde jinde..

Jiří Kocurek

Ty 4 zastávky mezi, to je fakt obří problém vnitropražské dopravy.

Robert Pražák

Zejména, když se 112 stejně plouží v kolonách.

Bezzastávkovou linku nemá ani letiště, tak těžko na ni dosáhne ZOO.

Leinad

Byly doby, kdy měla 😀
112 měla pravidelný interval (10 minut Holešovice-Zoo, 30 pokračovánído Podhoří?) a do toho jezdily posily jako zoo express. Ještě před Blankou.

Frantík

Má, AE… ale ta je za stovku

Radek Janata

Konečně někoho napadlo, že závlek 235 a 236 ke hlavnímu vchodu je zbytečný, když má ZOO více vchodů. Pokud se správně upraví jízdní řád, tak to zkrátí cestu z Bohnic do Dejvic přes přívoz.

Nabrak

Jste místní nebo soudíte podle mapy?
Naopak tímto se ztratí relace na Stromovku, Trojskou lávku, dolní Troju. Záleží podle hodiny provozu, ale u ZOO nastupovalo do 236 cca 40% lidi, kteří nesli ze ZOO.

Kuba2

Od ZOO to byl do Stromovky stejně lán světa, takže těch pár případných kroků navíc k Botanické to už nevytrhne. Naopak díky garantovanému přestupu na 234 bude pro cesty do Stromovky použitelná i zastávka Kovárna, odkud je to k lávce výrazně blíž.

Nabrak

V jízdních řádech nic o garanci nevidím. Ve které zastávce bude ta garance?
Navíc přestava, že někdo chce přestupovat zní hezky na papíře, ale…

Kuba2

V jízdním řádu to taky nevidím, ale v článku ano (dále je to dotaz na pana Sůru). V přiloženém plánku jsou přestupy naznačeny na Botanické zahradě, ale o garanci se tam, pravda, nemluví.

Frantík

Tak budou asi využívat metro…

Jelen

Naopak, tento závlek byl žádoucí a jeho zrušení je obrovská chyba. On tam není jen vchod do Zoo, ale i zámek a také cesta směrem k Trojské lávce vedoucí směrem do Stromovky. Takto Bohnice k tomuto místo spojení zcela ztratily.

Frantík

Takže z Bohnix do Holešovic se bude jezdit metrem? Bude těžší přestup z 235-6 na 112.

Frantisek

Je nějaký důvod, proč jezdit nějak hromadněji z Bohnic do Holešovic přes Troju, když jezdí do kopce kapacitní metro?

Frantík

Těžko říct, ale jiné komentáře si stěžovaly, že se zruší přestup u hlavního vchodu do Zoo.

Erik

Tak to je dobra cicovina.. jako byvali obyvatel Troje se jezdilo 112 hlavnimu vchodu a sup do Bohnic 🤣 parada.. o prejmenovani ani nemluve

Jarda

dobrá lenost, „taxi“ až do zoo, lidi neuměj chodit nebo co? Nemusej všechny busy objiždět celou zoo a botanickou a všechny vchody, kde sou ty doby kdy mhd nebyla taxi a lidi uměli chodit.

M19

Nejlepší to bylo v jeskyni, viďte.

Jiří Kocurek

Jestli mu vadí lidi, ať se odstěhuje do Doupova něbo někam na samotu, kam žádná MHD nejezdí. A pak ať si tam žije podle svých pouček. Uvidíme, zda půjde všude pěšky a nebo jen kecal…

MHD

Mě překvapuje, že na tyhle blbosti se prachy vždycky najdou. Nebo že by Ropid ještě neznal ekonomickou realitu?

M19

To, že něco sám nevyužíváte ještě neznamená, že je to blbost.

Leinad

Je to vození zákazníků ke komerčnímu cíli.
Ať to má buď odpovídající jízdné (jako lanovka, Airport Express) nebo příspěvek od cíle (jako 163/208 od Europarku, busy Budějovická-Brumlovka,…)

Sch

Zoo Praha není komerční instituce. Přesné rozpočty neznám, ale než zisk bych tipnul, že čerpá dotace, možná jen investiční a provozně to vychází. Takže by to byla platba z jedné kapsy města do druhé.

ABC

tak ZOO se ze vstupného neuživí, takže to bude platit tak jako tak město …. a nebo jestli pak mám dát 4 x 60 za jízdné jako na lanovce nebo 250 za parkování rovnou u ZOO, co si asi vyberu.

Jiří Kocurek

No právě. A ti samí budou zase ječet. Jaktože se na komerční akci lidé dorpavují komerčním způsobem. A že to vyzobává cestující z MHD!

Leinad

Kdo ti samí, já jsem proti omezování komerce, a argument s vyzobáváním neuznávám 😀

Martin Prager

Zřizovatelem ZOO Praha, stejně jako Botanické zahrady a Dopravního podniku, je hl.m. Praha. Vámi jmenované cíle jsou cíly soukromými.

Adamgolias

Co například není komerční cíl?

Dachs

Možná že lepší by bylo věcnější diskutovat s Richardem, i když se skoro pokaždé tváří děsně nas*aně. Jinak už v sedmdesátkách jezdila speciální bus linka do ZOO, dokonce z centra. Současný areál pražské ZOO je poměrně rozlehlý, nový pavilon nejen znamená expanzi do nejvzdálenějšího směru od vchodu tzv. hlavního, ale i lepší rozložení možností, kudy dovnitř. Hlavní bývá někdy zcela zahlcen, když 112 vysype davy. Osobně se mi líbí ten již stávající severní vstup, protože jste hned u hrocha, to je sympatické zvíře, stále se válí. Horší už je to s nesmyslným vypínáním právě parkoviště-sever nebo často nefunkčními platebními automaty… Číst vice »

Martin Verner

K tomu poslednímu postřehu: významná část Ukrajinců (desítky procent), zvlášť těch z východu bezprostředně postiženého válkou, jinak než rusky neumí.

Jiří Kocurek

Někteří dokonce chodit nemohou. Umělé klouby, invalidní vozíky, francouzské hole… a tak by je Jarda ze ZOO vykázal, vnoučata půjdou bez nich.

Luboš Beneš

Vnoučata půjdou do zoo s rodiči a senioři do lázní aby se rozhýbali. S francouzskými holemi toho v zoo taky moc nedáte.