Praha má získat další noční vlak ze Švýcarska, plánují ho společně SBB a ÖBB
Rakouský a švýcarský dopravce chystají velkou expanzi nočních vlaků po Evropě.
Rakouské spolkové dráhy ÖBB a švýcarské spolkové dráhy SBB dnes oznámily velké plány na expanzi nočních vlaků po Evropě. Rozšíření provozu by se mělo dotknout i Česka.
Podle dnes zveřejněných záměrů by měl do Prahy zajíždět druhý noční vlak z Curychu. Kromě spojení přes Rakousko (aktuálně přerušeném kvůli karanténě na příjezdy cestujících z ČR) má jezdit od roku 2023 do Prahy ještě noční vlak z Curychu přes Německo, konkrétně přes Frankfurt, Lipsko a Drážďany. Půjde o přímé vozy, které se odpojí od nočního vlaku Curych – Berlín. V minulosti takto do Prahy již jezdily přímé noční vlaky pod názvy Phoenix a Canopus, které byly v režii Deutsche Bahn. Ty ale segment nočních spojů zcela opustily.
Plány obou dopravců počítají s novými přímými vlaky z Curychu do Amsterdamu, Říma a Barcelony. Dopravci v tiskové zprávě současně upozornili, že podmínkou je dotace ze švýcarského klimatického fondu.
Deset linek ze Švýcarska
Noční vlaky zažily loni nebývalý růst zájmu cestujících, zejména ÖBB se snaží noční spoje nabízet jako ekologickou alternativu k létání. Letos kvůli koronavirové pandemii naopak poptávka prudce klesla. ÖBB jsou dnes největším provozovatelem nočních vlaků v Evropě. Propojení se švýcarskými drahami má přispět k další expanzi pod značkou Nightjet. Podle podepsané dohody mezi dopravci vznikne celkem deset linek ze Švýcarska, které propojí celkem 25 měst do roku 2024.
Oba dopravci dnes představili svůj „jízdní řád“ na další linky: od prosince 2021 má začít spojení do Amsterdamu, stejně tak dojde k rozšíření spojení z Curychu do Berlína včetně nového prodloužení do Prahy přes Drážďany a Lipsko.
O rok i dva později plánují dopravci nové spojení z Curychu do Říma a do Barcelony. Cestující chtějí dopravci nalákat na nová vozidla, která mají objednané ÖBB.