Praha má územní rozhodnutí pro drážní promenádu na místě bývalé benešovské trati

Kolem promenády vznikne nová odpočinková oblast.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pkiii

Určitou potíží bude přemostění Průběžné u stanice Zahradní Město, kde proběhly rozsáhlé zemní práce, víceméně toto přemostění znemožňující. Ale jedno pole mostu na Výtoni by to možná spravilo

Rob

Z bývalé trati se stává úspěšně smeťák a schází se tam zejména v oblasti bývalé zastávky dost podivná společnost. Je pravda, že snad koleje a příslušenství zatím nikdo nezcizil, ale pokud chtějí z toho něco udělat, tak by neměli moc dlouho váhat. Podle zobrazených návrhů mi to připadá ale dost megalomanské dílo – no čas ukáže !!

Honza V.

Správa železnic nehodlá ty pozemky zcizit? Například ve prospěch města?

LFLF

U smyčky tram. Radošovická vznikne nový most?
Původní byl zbořen pro rozšíření vozovky pod ním, kdyby
se nechala jedna původní opěra, mohlo být o jeden artefakt více.

Mr_nobody

Na vizualizacích mi chybí prostorová rezerva pro připravovanou „VRT Polabí“ z Vršovic do Zahradního Města (a dále do Běchovic). Je tato trať vůbec v územním plánu?

kolemjdoucí

To je pěkné, to bude aspoň za dvě miliardy 🙂

qwertz

Nestěžujte si, buďte rád, že k tomu není potřeba tunel 🙂

Kolemjdoucí

Dobrý den. Zajímavá přezdívka!

kolemběžící

to jako že jsem vám ji vyfoukl? To se omlouvám, jelikož na tom tolik nelpím, tak to napravuji

David

Škoda, že se to celé vytrhalo, mohl tam mít odstavné koleje Regiojet.

Facepalm

Protože tyvole jasně, neexistuje pro pozemky v širším centru lepčí využití, než je odstavný nádraží. Kromě parkoviště teda.

Tomáš Záruba

Jenže odstavné nádraží (dokonce několik takových) pro krátkodobé stání je v Praze prostě potřeba. A to zároveň nesmí být od Wilsona/TGM nějak příliš daleko.

David

Naprostý souhlas.

David

Ano, nejde to, protože se to nikdy nedělalo, radši budeme nutit RJ jezdit do Malešic.

Pokračování Kolovraty

Dojde na stavbu až po Kolovraty aby to navázalo na stávající stezku? Když to tak zbytečně trvalo tak aby se to stavělo zároveň a nečekalo se pak znovu?

Proč se nic nedělo

Kdo nese vinu za to že to už tři roky nestojí nebo že se nezačalo stavět po snesení kolejí?

Pražec

A co by se komu stalo, kdyby ten projekt bývali měli připravený předem a stavba hned navázala na snesení kolejí?
Ale to bych asi chtěl moc, v Česku je něco takového spíš sci-fi.

jonáš

Stavba je někoho jinýho než dráhy, ne? A asi ji připravenou neměl vůbec.

Pražec

Že je stavba někoho jinýho? Tomu se pak říká koordinace. Ten záměr tu byl ještě dřív než na trati skončil provoz.
Běžný občan/volič/daňový poplatník tohle moc nerozlišuje: SŽ, radnice, stavební úřad, všechno je to prostě „vrchnost“. Občan vidí jen výsledek celého procesu, který je poněkud tristní.

Facepalm

Pokud je občan tak debilní, že nevidí rozdíl mezi radnicí městské části a Právou železnic, pak by asi nebylo úplně od věci, kdyby neměl volební právo.

Stejně jako by ho pro dobro společnosti neměli mít ani lidi, který si nepamatujou ani to, kdo v jejich městě / zemi vládl před blbejma pšti lety a co dělal.

jonáš

Občan nerozlišuje a pak se diví 😀 to je běžný stav.
Takže se zaměřme na toho kdo dělá návaznej projekt. Ten první kvůli němu protahovat asi nebudeme, že ..

Facepalm

To si asi busete muset jít stěžovat do Průhonic.

Ale klasika, sme Češi, tak nebudem prudit do toho, co něco před lety posral, ale do těch, co jsou tam teď a snažej se to dohnat.

jkjk

Pokud půjde vše dobře, hotovo by to mohlo být „už“ v roce 2027.

Kolemjdoucí

7 let na kus infrastruktury pro _bezmotorovou_ dopravu. To je fakt neuvěřitelné.

Kebab

To vypadá na naše poměry téměř neuvěřitelně. Snad jednou půjde Praha po něčem podobném projet celá, aspoň podél Vltavy.

Jan Novák

Já tomuto projektu velmi fandím a lokalitě to přidá velkou hodnotu.
Je ale třeba myslet i na to, že by bylo dobré, aby ta cyklostezka pokračovala i dále, jinak to bude kusý úsek bez jakékoliv návaznosti a smysluplnosti.
Na východní straně není návaznost žádná a na západní může být připojena na cyklostezku A23, která ale po párset metrech končí…

Panoramix

Asi tak. Pokud na východě nevyřeší převedení stezky dále přes železniční triangl, tak z toho žádná delší cyklotrasa nebude. V případě vybudování přemostění přes triangl by se to mohlo napojit na cyklostezku do Petrovic a k Hostivařské přehradě. To už aspoň je nějaká vzdálenost, ne si jenom po nově vybudovaném úseku popojet pár kilometrů tam a zase zpátky. A pokud se s pokračováním na východ nepočítá, tak absolutně nechápu na vizualizacích stavbu mostu vedle stanice Zahradní město. Ten most akorát převede cyklostezku na druhou stranu, odkud nebude pořádně kam pokračovat. To je celkem drahá sranda, slušné plýtvání penězi.

NFF

No ono se tam za Triangl dostat dá už teď, sice ne úplně nejpřímější cestou, ale pro seriózní cyklisty nemůže být nějakých 600m zajížďky (rozdíl mezi existující trasou a hypotetickým přemostěním Trianglu) zásadním problémem. V místě 50.0643181N, 14.5181219E (u přemostění malešické tratě Jižní spojkou) je lávka pro pěší s bezbariérovými nájezdy; otázkou tedy je, zda vynaložení dodatečných nákladů na další lávku v blízkosti jiné, již existující, za to opravdu stojí, když jejím jediným přínosem by bylo zkrácení nikterak moc využívané cesty o pár set metrů.

P73

Nedokážu si představit, že by přes tuhle lávku a nájezdy k ní šlo nebo jelo nějak víc lidí, to je dost nouzové řešení.

jkjk

Na západním konci by měla navázat drážní stezka podél trati (jižně) směr Vršovice (s navázáním na drážní stezku podél trati Hl. nádraží/Vršovice – Smíchov a IV. Vinohradský tunel pro cyklisty a pěší). Na východě pak směr Rybníčky (s navázáním na možnou stezku Východní tangenta podél trati Zahradní město – Malešice a také na stezku podél (zatím nepostavené) Hostivařské spojky. Ty návazné stezky jsou ale (bohužel) hudbou daleké budoucnosti.

Márty

Nejedná se pouze o návaznosti na začátku a na konci, ale po celé délce stezky – aby se na ní dalo komfortně, bezpečně a intuitivně najet. Jenom tak bude ta stezka skutečně k něčemu dobrá.

Jan z Rokycan

Ty vizualizace teda vypadají dost neprofesionálně.

Lang

Tak ukažte svoje. 🙂 Chtěl bych vidět něco lepšího.

jiný Petr

Taky si říkám, k čemu tam jsou ty trakční podpěry…

Zvědavý cestující z Prahy 10

Jsou tam ponechány jako artefakty železniční historie. Jen v reálu jsou daleko orezlejší…