Praha má první linku metra kompletně pokrytou mobilním signálem. Do konce roku bude hotová celá síť
Pokrytí tunelu metra mobilním signálem. Foto: DPP - Daniel Šabík
Bez lepšího signálu zůstane dočasně kvůli rekonstrukci jen stanice Jiřího z Poděbrad.
Není hezčí pohled, než když ve vlaku všichni vejraj do mobilů
Dřív měli všichni otevřené noviny, teď čučí do mobilu. Žádný velký rozdíl v tom není.
Tak se na to nedívejte, když Vám to tak vadí…
Třeba můžete čučet do mobilu taky. 🙂
To je velké dilema. Mám se dívat na Vás? To raději mobil.
Kdyby raději v metru udělali Wi-Fi. Například v Rusku je v metru všude wi fi zdarma. Ale u nás od pražského magistrátu nic zdarma nedostaneme a musíme platit operátorům za předražená data, asi nejdražší v Evropě. Je to stejné jako s cenou jízdného, Piráti před volbami mluvili o MHD zdarma ale ve skutečnosti zdražují.
Když potřebuješ data tak si je zaplať.
Nevím proč by ti mela společnost z veřejných peněz platit tvoje data.
Veřejná Wi-Fi, toť sen každého hackera 😉
Veřejná Wi-Fi je v dnešní době přežitek. Ony už ty datové tarify zas tak drahé nejsou.
Pokud máte příslušné zařízení… Notebook nebo tablet ty data nechytne.
Akorát bych do toho výčtu stanic přidal ještě Hloubětín, pokud se nic nezměnilo přes noc, tak LTE signál mezi stanicemi Hloubětín a Rajská zahrada zatím není.
A Hloubětín je na áčku? Chtělo by to umět číst
Super věc co opět alespoň trochu zatraktivni cestování veřejnou dopravou. Možná jen škoda, že se ustoupilo od WiFi v některých stanicích, přeci jen stále má většina lidí datový limit a jakákoli WiFi není v této situaci na škodu… Pro rejpaly :V New Yorku, kde v Americe jsou data daleko dostupnější než u nás, funguje WiFi v podstatě v celé šíři metra.
Nikdy jsem tuhle „potřebu“ wifi v metru nechápal. Webové stránky s textem (zprávy nebo něco jiného ke čtení) si otevřu na mobilních datech v pohodě, aniž by to cokoliv vyčerpalo. Na video se stejně nestihnu podívat a jeho datový tok bude nejspíš na možnosti public wifi příliš.
Jenže ne každý používá internet v mobilu. Já ani nemám chytrý mobil a třeba bych se chtěl připojit na laptopu. Na to je mi pokrytí mobilním signálem k ničemu. Na WiFi se dnes lze připojit prakticky čímkoliv, na mobilní data bez nějakých USB vychytávek jenom mobilem.
Mimochodem, já neříkám, že by se metro mělo pokrývat WiFi (nebo čímkoliv, mně to přijde zbytečné), jen říkám, že když mobilní nebo WiFi, tak to už je lepší ta WiFi.
Uz radu let se vyrabeji laptopy s moznosti vlozeni SIMky…
To jako že bych si připlatil za nějakou spešl fíčuru a navíc za SIMku navíc, abych to použil jednou za uherský rok? Ale dobře, uznávám, že o tomhle jsem nevěděl, ale rozhodně to není něco, co by mě nějak vzrušovalo.
a co takhle USB modem za pár stovek
Ne, proste pod baterkou v notasu je slot na SIMku. Zadna featura.
Rovnez si nejsem jisty, jak moc mate „nechytry telefon“, ale pokud dokaze chytat wifi, tak z nej urcite muzete udelat hotspot a na nej pripojit notas. Tzn. nepotrebujete navic vubec nic, zadnou featuru, USB modem, dalsi SIMku..
Můj mobil wifinu fakt nechytne, od toho mám počítač. Mobil používám striktně jen na hovory a SMS (což je tak max. 1× do týdne), proto mám taky raději nechytrý. jelikož mi v něm baterka vydrží klidně 2-3 měsíce na jedno nabití a skoro nic to neváží, navíc to vydrží úplně všechno.
Já mám modem zvlášť (vypadá jako flashka, připojuje se do USB).
Nicméně to má smysl řešit ve vlaku (dálkovině) kde sedím nějakou dobu. Ne v MHD, kde rozbalení ntb občas není možné (nesedím), občas trvá déle než by byl čistý čas na práci.
Metro má interval průměrně třeba 5 minut. Za tu dobu projít nástupištěm, sednout si, vybalit a otevřít notebook, vyhledat wifi, připojit se, přihlásit se, …, potom jej zase zavřít a sbalit. To zbývají, když hodně, tak 3 minuty. Taková věc se někomu vůbec vyplatí?
pokud se mu přihlášení vůbec povede
Proč by to balil? Vezme to do vozu a lépe využije třeba i 3/4 hodiny na cestě přes celé město. 🙂 Ale uznávám, jednodušší je vzít si na cestu nějaké ‚analogové‘ čtení.
Wifi po cestě? To by musely být hotspoty přímo ve vozech a to nikdy nebyly. Pár kusů bylo ve stanicích, ale nikdy jsem to nezkoušel. A stejně někde musí vzít připojení na internet, nejspíše LTE/5G z průběžného vyzařovacího kabelu, tak to už se klient může připojit sám na mobilní síť a ne to tlačit přes WiFi řešením na která není stavěná (stovky klientů). To pak funguje asi jako typická hotelová WiFi = téměř vůbec. 🙂
Tak to taky není nic nevídaného. V ešusech kolem Prahy to tak už je a v některých tramvajích to taky nějaký čas fungovalo, což jsem na delší cesty (zejména 26 z Hostivaře do Dejvic), ocenil. Ale v těch tramvajích to nějak přestalo fungovat, nevím, jestli se o tom někde oficiálně psalo nebo jestli jsou jen rozkradené SIMky.
Jenže tam chytají signál z venkovní mobilní sítě, stačí SIM a router, navíc často ošetřují Faradayovu klec. Nemusí budovat speciální pokrytí tunelů, docela drahou srandu, na to, aby pak ještě nad tím budovali WiFi.
A ten laptop, budeš otvírat na těch pár minut, co jedeš metrem ….
Tak na těch 20 minut to docela smysl dává, zejména když potřebuju něco třeba rychle odevzdat nebo dodělat, když jedu do školy třeba ze Skalky na kulaťák, což tak 1-2× do týdne dělám, i když to už většinou dodělám ve vlaku do Prahy.
Zkuste někam přijet a nemít datový roaming…
V EU máte všude ceny ofiko stejné, ale když jsem se teď vynořil na přestupu ve švýcarském Curychu, vyhrožovali mi cenou snad 200 Kč za 1 MB. Byl jsem rád za letištní wifinu.
….K úplnému pokrytí pražského metra signálem LTE zbývá 5 stanic: Střížkov, Prosek a Letňany na lince C, Rajská zahrada a Černý most….
Já tedy nevím, ale u stanic jako Rajská zahrada a Černý most, není jejich speciální pokrytí signálem LTE nošením dříví do lesa? Jsou to stanice na povrchu, problém s příjmem LTE signálu tam není žádný a problém nebývá ani v mezistaničním úseku vedeném v tubusu.
Nejde o nějaký sběr dat o cestujících pro DP Praha? Aby se sledovali cestují, kolik a kam jezdí.
Úplná priorita to není (proto jsou na konci), ale jistý smysl to má. Čím silnější signál, tím nižší spotřeba. Také když je větší využití, je lepší mít BTS co nejblíž, než přetěžovat ty okolní.