Obrazem: Praha má opět přímé spojení se Soulem, první let byl vyprodán
Boeing 777-300ER Korean Air na Letišti Václava Havla. Autor: Zdopravy.cz/Vojtěch Očadlý
Pravidelnou linku bude provozovat letecká společnost Korean Air, od června zvýší frekvenci ze tří na čtyři lety týdně.
Škoda, že se na linku nevrátili ČSA. Ta jedna linka do Paříže, navíc provozována letadlem Smartwings je opravdu dost málo na to, že mají letos 100 let výročí. Když jsem svému nadřízenému z Rakouska nedávno říkal, že ČSA letos slaví 100 let tak se docela divil. Ale to, že mají aktuálně jen jedno letadlo, které lítá navíc někde v Izraeli jsem mu neříkal…
A jakym letadlem by se na tu linku meli vratit? Predpokladam ze myslite zapujcenou A330 kde melo CSA vycleneno 50 sedadel a zbytek si prodaval Korean Air. Je tomu tak?
Nevím jaké letadlo. Určitě by nemuseli pronajímat u Korean Air, ale třeba jinde. Ale asi by to již udělali, pokud by to šlo a dávalo komerční smysl.
a kdo by tu linku platil? 😀
Letecká doprava je business, ne charita..
Ta linka, kterou létala ČSA do Koreje, je sama o sobě zcela nerentabilní.
Fungovalo to jen díky tomu, že to letadlo měly ČSA od Koreanu, a Korean tam prodával kapacitu letadla pod svým číslem letu.
Jednalo se víceméně jen o obezličku dvoustranné smlouvy mezi ČR a Koreou, která omezovala počet letů, které může každá strana provozovat.
Není… z čeho soudíte, že ČSA mělo pouze 50 sedadel? :-DDD
KE ja fajn, ale docela mě otravuje jejich vynucování uzavření oken během letu. To je pro mě aspoň nějaké rozptýleni, výběr v IFE (u jakéhokoli dopravce) mám obvykle projitý za deset minut s tím, že mě tam nic nezaujalo.
Jak jako vynucování zavírání oken? Ono se v nějakém dopravním letadle dají okna otevřít? To jsem myslel je jedna z mála vymožeností starých vozů řady 810… 🙂 Nebo myslíte to stínění? To by mě asi taky možná štvalo, když bych chtěl koukat z okna… Já si zase pamatuji, jak u některých aerolinek když se šlo na přistání, tak letušky obcházely a kromě toho, že kontrolovaly, jak jsou všichni připoutaní (obvyklé koukání cestujícím do rozkroku), tak pokud právě to stínění měl někdo zatažené, tak to musel otevřít… Vydedukoval jsem si, že je to asi proto, že kdyby se stal nějaký průser,… Číst vice »
povinne se stineni rusi pri vzletu, pristani.
Ještě jsem nezažil aerolinku, co by to na dálkových letech po zatemnění po jídle a vypnutí světel nevynucovala. Ono je to tak trochu nutnost k spánku a.většina se to snaží prospat.
Navíc, ač já sám rád okno, tak fakt nevím na co bych tolik hodin zaujatě koukal a měl blok páteře z 10+ hodin otočené hlavy. :-). Občasné juknutí se dá i u Koreanu (což osvítí půl kabiny). 🙂
Vynucuji, ale v noci . Nezazil jsem aerolinku, ktera by to vynucovala ve dne.
Dva týdny zpět jsem letěl s TAP z LIS do GRU, odlet 12:00, po jídle cca v 14:00 se muselo vše zatemnit, je to denní linka, přílet v 19:00, tohle je za mě prostě špatně, letěli jsme nad Kanáry a Kapverdy, člověk se chce koukat a nemůže.
Krom Koreanu i ANA. Naopak u Aeroflotu to bylo všem jedno.
A právě třeba já jsem schopen z toho okna těch 10 hodin čumět ven. Pokud chce někdo spát a vadí mu to, ať si nasadí oční masku 🤷🏻♂️ já si místo u okna nevybíral (nepřiplácel) jen tak prp nic za nic. A ano, jednou jsem se dohádal u LH s nějakou Gertrudou až do podoby zvýčených hlasů.. nakonec to vzdala a nechala mi aspoň třetinovou škvíru.. Pokud někomu vadí otevřené stínidlo, musí mu zaručeně vadit i IFE souseda a s tím udělá tak akorát velký kulový.
Jasné, těch koukat do mraků nebo oceánu je otrava, ale pro mě přece jen menší, než zevlovat na filmy – doma se na ně nekoukám a v kině jsem byl naposledy asi přes třiceti lety – nebo hrát deset hodin sudoku. Případně čučet celou dobu na mapu. A denní dálkový let nad pevninou je lepší, než dva roky výuky zeměpisu. Zrovna ze Soulu – nejdřív ostrůvky u pevniny, případně se snad může podařit uvidět severní Koreu, pak let nad Pekingem, velká cinska zeď, mongolské stepi, Bajkal, sibiřská tajga, delta Jeniseje, jezera na severovýchodě Evropy, baltské pobřeží… tohle je pro mě… Číst vice »
Akorát že až do půlky Číny několik hodin klidně koukat můžete, ale fakt toho moc vidět není. 🙂 Zatemňuje se až po pár hodinách letu. Teď je tedy trasa „atraktivněšjí“ než přes totálně ubíjejíci Sibiř, ale zase 15h nebo kolik je fakt darda.
Tak zrovna korean má na IFE „protišmírovací fólie“, takže u souseda toho moc vidět není.
Každopádně jsem neviděl člověka, co by se nesnažil na tak dlouhých letech zabrat, protože to je jediná cesta jak přežít náseldný den po příletu.
To dělají na dálkovkách i jiné aerolinky s poukazem na základě, že lidi chtějí spát. Myslím tím samozřejmě lety za denního světla. Taky mi to vadí.
Dělá se to protože dost lidí si chce odpočinout a lety jsou operovány mezi velkými časovými pásmy a navíc stažené clony, snižují hluk v kabině, nejde jen o světlo. Ale štvalo mě to taky, zrovna na lince do ICN s ČSA jsem chtěl koukat z okna, člověk poprvé letěl přes Peking apod. a chtěl něco vidět .. Naštěstí první půlku jsem řešil s dekou na hlavě přilepený k oknu, protože to světlo muselo všechny budit .. a druhou půlku letu jsem se jako na staff ID doklepal do kokpitu 😀 takže ten výhled byl o mnoho lepší 😀