Praha – Litoměřice za 185 Kč. BusLine prudce zdražil komerční autobusové spojení

Autobusy společnosti BusLine. Foto: BusLineAutobusy společnosti BusLine. Foto: BusLine

Podle dopravce jde o jedinou možnost, jak zabránit zrušení přímého spojení.

103 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Srovnání jízdného z Prahy do Litoměřic po zavedení povinné „místenky“:
autobus – 185 Kč, doba jízdy 1:10 s kodrcáním přes Terezín a Doksany ve špinavém starém autobusu
vlak s IN 25 a přestupem v Lovosicích – 79 Kč, s IN 50 je to za 59 Kč, doba jízdy z Holešovic 1:17, z Podbaby 1:12
Pokud by ČD garantovaly přestup z osobáku na rychlík v Lovosicích, tak může Busline s těmi svými mafiánskými praktikami táhnout k čertu

Jan

8.3. ráno jsem si koupil od řidiče z Prahy do Litoměřic zpáteční jízdenku za 175 Kč, žádnou místenku po mně řidič nechtěl. Odpoledne mě jiný arogantní „ředitel autobusu“ při zpáteční cestě do Prahy odmítal uznat ráno zakoupenou platnou zpáteční jízdenku, pokud si k ní nedokoupím „místenku“ do téměř prázdného autobusu za 78 Kč, tedy za cenu skoro stejnou jako je cena té poloviny zpáteční jízdenky. Platit kartou nešlo, naštěstí jsem měl hotovost, jinak bych byl i s platnou jízdenkou vyhozen z autobusu. Mimochodem o žádnou místenku ve skutečnosti nejde. Na lístečku, který mi řidič vydal není žádné číslo sedadla jako… Číst vice »

rzc

No nic tak budu jezdit vic autem. Benzinu projedu za 400 za jednu cestu do prace, to uz je skoro stejne jako busline a 2×30 za MHD v Praze. Parkovaci misto mam u firmy. Moh bych jezdit za 300, ale to bych nesmel jezdit 150kou s 2.5L benzinem. Delam ted 3xHO, 2xkancl, takze auto jasna volba.

novotný

at to radeji zrusi a neprovozuje za tuto cenu, která je hodne nadsazena

Oce

Kamarád to vyřešil jednoduše. Jezdí z Litoměřic do Prahy do práce tzv. spolujízdou, tedy autem s někým kdo jede. Jedna cesta vyjde na 50-60 kč. Stačí si stáhnout aplikaci a hledat. Bezkonkurenční rychlost, cena i pohodlí. Jezdí tak několik let.

DOPRAVAK01

Blablacar je skvělá aplikace, cestuji s ní již několik let a mohu také doporučit.

Kamil Novotný

Chápu, že cesta automobilem je pohodlnější a někdy i levnější a i rychlejší. Ale kdo tady píše o spolehlivosti auta oproti vlaku na této relaci tak lže. Protože jezdím po D8 nebo mělnický ráno proti proudu, tak ty kolony od Zdib či ještě dál za Zdiby na obou tepnách do Prahy jsou šílené každé ráno a kdo potřebuje dál než do Letňan tak poskakuje minimálně půl hodiny a více. Takže sice Litoměřice-Zdiby za 30 minut, ale Zdiby-Praha minimálně 30 dalších.

Petr

Jistě, ale pravděpodobnost ujetí pripojneho rychlíku je tak vysoká, že minimálně jednou týdně se to stane, a lak čekáte v lepším případě hodinu. Buď ať je garance přestupu, bez trapného doprošování se a mnohdy hledání pruvodciho, nebo prostě železniční doprava v tomto směru spolehlivá prostě nikdy nebude a využívána tudíž taky ne.

JirkaK

Přesně tak, já už ježdim vlakem i po Praze, ono totiž jezdit autem z hostivaře do holešovic někdy i dvě hodiny, standardně hodinu opravdu nemá smysl. Raději si počkám na ujetý vlak než trčet hodinu v zácpě s nervóznimi řidiči. Tím neodsuzuji jízdu autem, jen jsem prostě zkušeností přišel na to, že někdy to opravdu nedává smysl ani finanční, ani časovej.

rzc

Ja jezdim do Prahy v 5:20 a zpatky v 14:45 a pohoda, cesta centrum-centrum 50 minut rano, 1h:05m odpoledne.

DOPRAVAK01

Autor správně poznamenal – vydírání objednavatelů, aby vzali linku pod závazek.
Cestující jedoucí na této relaci mohou využít vlaky = základní dopravní obslužnost je splněna a nabízí se otázka pro kolik lidí reálně budu tento spoj objednávat. Nevidím důvod dotovat další rozmar z našich peněz.

Petr

Až budou vlaky stoprocentně spolehlivě co se přestupu týče, bude to relevantní argument. Každodenní cestování se stresem, jestli rychlík počká na osobák je v roce 2023 úplně pod úroveň jakékoli důstojnosti cestování. To nijak neobhajuje vyděračské praktiky mafiánského spolku jménem bus line, to prostě konstatuji fakt

Zdeněk

Nojo, v Lovosicích jen 4 minutky na přestup na rychlík, zatím mi to ale nikdy neujelo

Petr

A jezdíte to pravidelně, každý den ?

DOPRAVAK01

Zde naprosto selhává dispečink IDS, který má návaznosti na základě čekacích dob zajišťovat. K čemu potom ty IDS jsou? Jinak vyděrače Busline vyhladovět a nemám obavy, že se najde někdo, kdo to rád převezme v komerci.

Vít Jůza

Když BusLine uspěl, aby měl v závazku a integrovaných systémech krajů dálkové autobusy konkurující státem objednávaným rychlíkům z Prahy na Turnov a dál, proč by to nezkusil i na ty Litoměřice? Samozřejmě oboje je špatně.

Jiří Černý

To je autem levnější, auto si dnes může dovolit každý, tak co s takovým dopravcem. Autem 1km 1,65Kč, busem skoro 2,70 Kč. Takovou dopravu mohou využívat pouze zoufalci, ja mi jich líto.

Facepalm

Jako né že bych chtěl jakkoli polemizovat s tím, co jste napsal. Ale aspoň o amortizaci byste si něco přečíst moh.

rzc

Otazka je, jaka je amortizace kdyz auto stoji vs kdyz jede. Ja mam nejvetsi amortizaci garaz, pojistka, stari pneu a stari vozu.

Jarda

Tak by mohli udělat přímý vlak do prahy, když to jde do podebrad, tak treba zluty dopravce by jezdil i do prahy. Vede tam páteřní zeleznice, tak se ta moznost toho rychlíku přímo nabízí, uz davno měl jezdit rychlik do prahy i pres Litoměřice.

David

Přímý vlak Litoměřice – Praha nejde, páč by to trvalo déle, než s přestupem, z důvodu neelektrifikované trati Lovosice – Litoměřice + úvrať vlaku v Lovosicích

Lomb

Tak by tam jezdila motorová jednotka,všechno jde.

David

To na trati s max 160 kmh nemá co dělat, stačí že jezdí Sp Ústí – Lovosice -(Žatec), které také by tam neměli co dělat

Středohor

to by uk kraj musel pochopit že větší maso z této části dojíždí denně do Prahy, ne do Ústí.

Platamon

To je dobře, že to nevědí v Dánsku, ještě by museli zpomalovat. Běžná rychlost motorových jednotek je zde 180 km/h, a to nejen na rychlodráze z Kodaně.

Středohor

to spíše hybrid ať už v kombinaci el trakce+aku, nebo diesel+el trakce. Vývoj takovýchto vozidel postupuje.

Gajda

Proč? Je otázka jekej je zájem a potenciál cestujících, ale máme tu RegioJet, FlixBus a Arrivu – který to se solidním autobusem snad zvládnou líp. levněji a nebude do toho muset nikdo sypat. A žlutej, kterej zatím linky spíš ruší a osekává by měl být první na řadě, kdo se nad tím zamyslí. I vedení města může ty dopravce oslovit s žádostí, že by bylo rádo. Nic to nestojí, k ničemu to nezavazuje

Gajda

PS: A kdyby se už mělo něco platit, je lepší 50 za kilometr za autobus než 150 za kilometr u vlaku.

Středohor

ono by stačilo prosadit zastavování chebský chbrychlíků a EC v Lovosicích. Alespoň těch odpolední z Prahy. Přímý vlak z Ltm do Prahy možná tak po elektrizaci trati Praha- Všetaty nebo po otevření VRT Praha- sjezd Lovosice, zde už bych si dovedl představit nasazení hibridních souprav.

Jakub

Jako místní jsem nikdy nepochopil, proč nejezdí rychlík Praha – Mělník – Litoměřice – Ústí. Jízdní doba je teď do Litoměřic s přestupem ve Všetatech 1:20 z hlavního nádraží.
Kdyby jezdil přímý spoj, nebyl by problém se dostat na 1:15 a to je za spojení až do centra slušná jízdní doba.

Jarda

Asitak, snad třeba žlutý dopravce neco vymysli 😉 když je spojení z litaku až do Poděbrad tak může být i do prahy.

František Plášek

Jo a jiní budou řvát, že se jezdí Všetaty – LItoměřice dieselem pod dráty. A navíc….kde to chcete odstavovat mezi obraty? V LT na dolním? Stačí, že tam otáčí osobáky od Ústí..Dostačoval by slušný a garantovaný přípoj ve Všetatech.

Kuba2

Zkuste to trochu rozvést. Současné linky R21 (Praha – Turnov – Tanvald) a R23 (Kolín – Ústí) by měly zůstat, takže by se jednalo o linku navíc? Kdo ji zaplatí? A jak se na tu jednokolejku z Prahy do Všetat vejde? Nebo by měly být zkráceny o příslušné úseky, čímž by o spojení s Prahou přišel Turnov & spol. a rychlík od Kolína by skončil v díře zvané Všetaty? Co trakce? Diesel pod dráty, přepřah, nebo čekat na baterky? Já myslím, že přestup ve Všetatech je pořád nejrozumnější řešení, přinejmenším do zdvoukolejnění a elektrizace trati Praha – Všetaty. Komu se… Číst vice »

Jakub

Vše je jen o vstřícnosti k zákazníkovi. Když může Arriva na Tanvaldech odpojovat jednu jednotku v Mladé Boleslavi, proč by nemohly ČD udělat něco podobného na jejich Sp Jizera a odpojit jednu 854 s vlečňákem ve Všetatech, odkud by pokračovala směr Litoměřice? Stejně většina cestujících Jizery jede do Neratovic a do Mladé Boleslavi lidé jezdí primárně rychlíky Tanvald.
V Anglii takto provoz běžně funguje. Proč by to nešlo zde?

ABC

není na to předpis

Petr Šimral

Řešit problémy ztrátové autobusové linky ještě ztrátovějším vlakem, to by mě oprovdu nenapadlo…

Vojtech

Tady jde o existující linky

Petr Šimral

Fakt? Já tady čtu nějaké sny o přímém spojení…

Středohor

museli by jsme si muset zvolit vlivného poslance/ zastupitele který to prosadí.

Facepalm

Hele, ty se nejdřív nauč napsat korektně alespoň jednoduchou větu a pak teprv se pouštěj do nějakejch větších mentálních akcí. Anebo víš co? Radši ne.

mogula

No co po 25 km vystoupím zadními dveřmi a vlezu předními koupím si jízdenku znovu na dalších 25 km

Petr

Super nápad 😀 ..Nechápu, proč jste dostal mínusy. Dopravce chce zcela evidentně okrádat cestující, tak je potřeba se bránit jakýmikoli prostředky 😀

michalspina

další důvod, proč rychlíky Labe měly dávno jezdit každou hodinu celodenně a celotýdenně. ostatně Lovosice by zasloužily spíš rychlou půlhodinu než dvouhodinu, kterou tam udržují škrti z MD.

xyz

Ve špičce tam 1h takt je.

I když souhlas, (nejen) tam by podle mě byl vhodnější takt hodinový celodenně.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Zešíleli? No, asi chtějí zkrachovat.

Josef Petrák

Ne, brutto smlouvu s PID.

Pampeliška

ZaPIDujeme?

Vašek

Cesta tam a zpět autobusem 370,-Kč, osobním naftovým vozidlem do 250,-Kč

Kernteriér

Vlakem – k nezaplacení.

Franta Palkoska

No tak ted uz jim tim nebude jezdit opravdu nikdo 🙂

Olaf

Cesta vlakem se dá pořídit i za 100,50 kč.
Pokud máte kupon na MHD Praha, což většina pravidelně dojíždějících má.
Praha – Hněvice PID 7 pásem 60 Kč
Hněvice – Litoměřice DÚK v aplikaci DÚKappka 40,50 Kč

Olaf

oprava Praha – Hněvice PID 6 pásem 60 Kč

Antonín

Stejná cena busem (369) přes Štětí, ev. přestup už v Mělníku. Pokud jó nespěcháte a jste ochotni jednou přestoupit, lze tedy ušetřit a rychlík je v Lovosicích z Prahy za hodinu a pak už je to jen o návaznosti spoje a pár minut.. Jenže Češi raději zaplatí a dopravce tedy nebude tlačen ke snížení ceny – tak jako většinou to u nás je – kupujeme i za draho, neb hned musíme to či ono mít, kdyby se zbytné věci nekoupili, cena musí dolů a pak se nadává na inflaci a drahotu.

Olaf

Úplně nejlépe vychází kombinace rychlíkem do Bohušovic a pak bus DÚK do Liťáku.
Časově jen o 7 minut déle než přímej Busline, a cena nesrovnatelná.

Pampeliška

Tak to zaintegrujeme a je po problému 🙂

Marek

Ještě levnější může být akční vázaná jízdenka.
Dnes večer nabízeli ČD vázanou akční jízdenku Liměrice – Praha za neuvěřitelných 79 Kč.
Že by kvůli busline?

jouda

Mně se podařilo jen za 99 Kč, ve směru z Prahy nejlevněji za 135 Kč. Takže velmi omezený kontingent.

Josef Petrák

Evidentně tím také obchází limity pro výpočet státem nařízených slev. Cena SJT pro 63 km je 124 Kč. Místenka se do kontroly MinDop nezahrnuje.

Petr

Ostatně to samé dělá i národní dopravce s předraženými cenami místenek na pendolino 😀 Ono šmeleni se systémem státních slev je už takový evergreen, viz například Leo a jeho cashbacky a cesty de facto zdarma nebo RJ a Relax jako druhá třída 🙂

Josef Petrák

Cashback ale neovlivní výpočet, jestli přesáhli limit na kompenzaci, nebo ne. Ve výkazu se reportuje obyčejné jízdné ze kterého se sleva počítá, vypočtená cena jízdenky, sleva=ztráta. Pokud obyč. jízdné přesáhlo výměr, tak se kompenzace dané jízdenky krátí, protože dopravce na zlevněné jízdence vybral víc než směl. LE rozdává tedy cashback ze svého, aby studenty motivoval. Ale je to jeho marketingový náklad. MinDop mu ho neproplatí. To samé dělá Flixbus na autobusech.

M19

Zkuste popsat jak přesně to dělají. Zejména u lístků za plnou cenu.

M19

A ona je na místenku nějaká kompenzace?

Michal O

„Přímý spoj na trase nikdo jiný nenabízí.“ To je myslím dostatečně vypovídající.

Petr

Vsadím bory že teď se tak přidá minimálně Jančura 🙂 Snad se mu podaří svět zbavit dopravců jako je BusLine jednou pro vždy, minimálně na komerčních linkách.

M19

Jakou máte velikost? Ať vím jestli mi padnou. 😉

Kuba2

Aby v podstatné části trasy konkuroval svému vlastnímu vlaku?

Petr

Jeho vlastní vlak jede v dotaci, možná snad i pod brutto smlouvou mám ten pocit ..Takže to by mu bylo fakt fuk 🙂 A nějak extra podstatná část trasy to taky není

Kuba2

To máte blbej pocit, Regiojet na pravobřežce
nabízí normálně svůj tarif. A je to víc než půlka cesty (46 km z 86), to už bych si dovolil za podstatnou část považovat.

Petr

Bus line je obecně hnůj a zlo české autobusové dopravy. Snad se RegioJet nebo Flix chytnou příležitosti a tenhle pochybný mafiánský spolek vytlačí.

Olcit

Proč by Regiojet nebo Jančura měli konkurovat dotovanému dopravci?

Až stát udělá pořádek a až
– zatrhne tzv. nepovolenou veřejnou podporu
– zruší souběh dotací na provoz víceméně duplicitní infrastruktury, tak potom se dřív či později někdo chopí příležitosti a obslouží spotřebitele.

M19

Už jste slyšel o ÚOHS? A co je to ta víceméně duplicitní infrastruktura? Dálnice vedle silnice II. třídy či železnice vedle silnice, nebo co?

mic

Asi se bavíme o provozu na té infrastruktuře…
Taky nechápu, proč jezdí do Benešova bezzastávkové autobusy…

Petr

Proč by nejezdily? Je po nich poptávka. Proč by měl člověk co se chce co nejrychleji dostat z Benešova do Prahy zastavovat v různých vesnicích ? Od toho ať jsou zastávkové linky 🙂

M19

Protože jezdí z Roztyl a ne z centra Prahy? Ale proč nehnat lidi z okrajů do centra, aby pak mohli tím vlakem? Oni taky jsou totiž většinou dál zástávkové.

Kuba2

Vlak z Prahy staví na Zahradním městě, to je víceméně ekvivalent těch Roztyl.

M19

Jo, jen v jiné části Prahy.

stapor72

V jiné části Prahy, bez přímého přestupu na metro, mimo jiné.

Kuba2

Takže má jet přímý bus do Benešova ještě z Nových Dvorů, Měcholup a já nevím odkud ještě, aby se do Benešova jelo přímo odevšad? Na Roztylech jako takových chcípl pes, z Jižního města jedou na Zahradní Město přímé busy, z oblasti Budějovické a Kačerova zase do Vršovic.

M19

Proč by měl, když staví na Roztylech, kde je metro a busy MHD?

Twix

Z Roztyl se za 10 minut dostanu do všech těch cílových lokalit okolo Budějovické a Chodova, od vlaku je to výrazně horší cesta. Navíc ty busy slouží z velké části lidem co nastupují už před Benešovem, takže to opravdu není postradatelný souběh.

M19

Jo, a asi není určitě. Když chce někdo používat cizí termity, měl by vědět co znamenají.
PS: Kdo nepochopil ironii v jednom slově, tak to brzy poznáme. 😉

PvvS

Axel neslyšel nikdy o nikom jiným, než o sobě.

Petr

Ten spoj BusLine není dotovaný , takže jakému dopravci by dělal konkurenci ? Jde o to, aby tu trasu začal jezdit levněji (a jak znám bus line tak i kvalitněji), než stávající dopravce jezdící na komerční riziko. Dotovaná alternativa na této trase není, pokud nepočítáme nespolehlivý vlak s přestupem pár minut, který vám beztak vlivem zpoždění ujede a další připoj jede až za 2 hodiny.

Olcit

Dotované jsou rychlíky R20 Praha-Lovosice-Děčín. Plus dotovaný návazný regionální spoj.

Proč by měly být dotovány rychlíky R20, když existuje alternativa? Připomínám koncesní model pro dálkové vlaky, se kterým nedávno vyrukovala čelní osobnost ŽESNADu.

Petr

Proč ? Protože přestupní vazby z osobáku za rychlík jsou nespolehlivé a to, že by měl člověk vlivem nespolehlivosti dráhy čekat hodinu či 2 hodiny !!! když spěchá do práce je absolutně, ale absolutně nepřijatelné.

Olcit

O to menší důvod proč pokračovat v dotování.

Marek

Když se chce a je dobrá vůle může čekat i rychlík na osobák a to dokonce rychlík cizího dopravce.
Vše je o lidech a ochotě.
Někde to jde, jinde a jindy zas ne.
Nejvíc mne šokovalo, když asi před 3 lety rychlík Regojet Praha – Ostrava čekal na zpožděný osobák S9 od Benešova. To bych opravdu nečekal, protože v Praze na sebe vzájemně zpravidla nečekají ani rychlíky ČD.
Čekáni vlaku dokonce hlásil průvodčí ČD palubní rozhlasem.
Kdyby to takto fungovalo všude, byla by doprava krásná a spolehlivá.

Mufiklo

Linka je komerční brouku

Olcit

Mojí otázkou proč by RGJ či Flixbus měli konkurovat dotovanému dopravci (jak navrhuje předřečník) jsem měl na mysli dotovaného dopravce, tj. ČD na lince R20 Praha-Děčín a navazující dotovanou regionální dopravu z Lovosic

M19

Myslím, že to spíše skončí ukončením přímé linky bez náhrady.

Aaabbb

Upřímně, na té trase existuje poměrně rychlé vlakové spojení, takže nevím, proč by měl nějaký objednatel dotovat komerční autobusovou linku.

Petr

Jaké spojení konkrétně ? Myslíte to, kde je na přestup pár minut, tedy žádná jistota přestupu, a další vlak jede až za neuvěřitelné 2 hodiny ?

Antonín

To sice ano, ale Os vlak v Lovosicích na rychlík obvykle čeká, a pokud se nic nestane, tak zrovna rychlíky Labe jezdí z Prahy poslední dobou docela na čas, opačně s tím mají větší problém.

M19

Osobák čeká, a rychlík na osobák? Nebo se spíš k vlaku jezdí autobusem?

Kuba2

Osobák mívá zpoždění minimální, spíše žádné.

Petr

„Obvykle čeká“ je super pojem pro někoho, kdo se potřebuje spolehlivě dostat například do práce :). Když náhodou nepočká, jsou 2 ztracené hodiny na rozbití úst dispečera, který rozhodl, že dneska není obvykle a lidi mají smůlu a 2 hodinky si přece v klidu počkají 😀

Antonín

Obvykle čeká – určitě do 5 minut, pak stačí říct průvodčímu a počká i déle, tedy pokud zrovna se něco nesemele na trati a není třeba hodinové zpoždění, ale to na dálnici může být také.

Petr

No je fakt pecka se každé ráno cestou do práce stresovat, zda osobák nebude mít zpoždění a jestli na něj bude rychlík čekat… To je fakt cestování snů

KarelI

Parkrát jsem to vlakem zkusil, napotřetí přestalo být „obvykle“ a já se vrátil z Lovosic zpět a přesedl do auta. Já když někam jedu, tak to není jen tak z rozmaru, ale protože tam potřebuju být. Vlak od té doby nechávám masochistům, které tahle ruleta baví.

Kuba2

Co to je spolehlivě? S jistotou snad leda vrtulníkem. Určitá nejistota je i při jízdě autem, natož pak autobusem.

Petr

Přímý autobus je určitě větší jistota, než přestup od osobáku CD 🙂 Minimálně nehrozí s přístupem cd poměrně velké riziko ujetí pripoje. Kdo občas takové přestupy naknap musí absolvovat a zná přístup CD ke zpoždění, asi mi dá zapravdu. Já osobně často přestupují z osobáku CD na RegioJet směr Praha, přestup dle JŘ 6 minut na Ostravě Stodolní. Osobák naprosto běžně zpožděny okolo 4 minut třeba, zbytečne prostoje ve stanicích a na dotaz, zda by šlo stání ve stanicích urychlit a zkusit dojat zpoždění dostanu odpověď „ale vždyť jedeme včas“ – „ne, nejedeme, máme 4 minuty zpoždění“ – „aha, no,… Číst vice »

František Plášek

Vy žijete v Litoměřicích nebo okolí??

Marek

Raději pojedu vlakem z přestupem skoro za poloviční cenu…