Praha – Liberec za 77 minut. Nekonečný příběh slibů o rychlejších vlacích pokračuje

Rychlík Liberec - Pardubice před stanicí Jeřmanice. Pro rychlé spojení do Prahy počítají některé návrhy s vybudováním tunelu pod touto tratí. Foto: Jan SůraRychlík Liberec - Pardubice před stanicí Jeřmanice. Pro rychlé spojení do Prahy počítají některé návrhy s vybudováním tunelu pod touto tratí. Foto: Jan Sůra

Provoz na silnici mezi Prahou a Libercem houstne, přibývá nehod. A také slibů, jak se bude jezdit mezi oběma městy

Zpět na článek
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Desper

Tak objednejme každých 10 minut autobus a vhoďme ho do všech IDS po cestě + TR10 + mu udělejme cestu s přestupy v Libni a Holešovicích, ať to má návaznost na vlaky

Jakub

Mladá Boleslav příští rok spadne kompletně pod PID, takže v tomto ohledu něco podobného uvidíme. Určitě to nebude interval 10 minut, ale aspoň něco.

Roman Srp

Řešení konkurenceschopného spojení Praha – Liberec je podle mě velmi vzdálené. Mělo by se začít od Prahy a v první fázi vyřešit slušné napojení Mladé Boleslavi, která má i velký nákladní význam. Na druhou stranu mít jen narovnanou trať, která není VRT a zároveň míjí většinu obcí, je taky k ničemu. Proto bych začal pracovat s tím, co je, a postupně to rozšiřoval: 1. Částečně zdvoukolejnit a elektrifikovat 070 Praha – Všetaty – MB s lokálními přeložkami. Pomůže to navíc příměstskému provozu a nákladní dopravě. Do budoucna lze počítat s napojením na VRT u Neratovic. 2. Zrealizovat Všejanskou spojku a… Číst vice »

Viktor Nárožný

Ještě mi zde chybí jedna alternativa. Výstavba tunelu Balabenka-Čakovice , který by byl využit i VRT z Prahy do Berlina
a dále optimalizace ve stávající stopě. Úspora dalších deset minut. Tím jsme na jízdní době z Mladé Boleslavi do Prahy na nějakých padesáti minutách…

Miloň

Bez dvoukolejné tratě nemá smysl zavádět jakékoliv dálkové spojení, protože cestující opravdu nejsou zvědaví několik týdnů v roce přesedat na NAD, protože je „zase“ výluka…

Radek Papež

Prosím, když máte průhledné PNG, hoďte pod to nějaké bílé pozadí, jinak se to v tom lightboxu nedá rozumně prohlížet.

Stan

Ze všech druhů zrychlování dopravy bych uvítal rozšíření D10 na šestipruh. Na této trase vlak NIKDY nebude moci rychlostně soupeřit s autem. To by museli natáhnou naprosto rovný šinkansen, a to je při přehuštěnosti osídlení NAPROSTO NEREÁLNÉ. A než se vůbec rozhoupou ke stavbě, tak už tam bude stát barák na baráku.
A jak vypadá vykupování pozemků pro liniové stavby, to víte zajisté všichni… 🙁

Vladimír Bílý

Asi tak.

Jakub

Šestipruh na bývalé rychlostní komunikaci? To je pravděpodobnější její průtah až do Polska, ale rozšíření ne, vždyť se o tom neuvažuje ani na D1.
Netvrdil bych, že vlak nikdy nepředežene auto, je to jen otázka financí. Pokud by se celá trasa modernizovala na 160 km/h, elektrifikovala a zdvojkolejnila, železnice by snadno konkurovala autobusům, obzvlášť z centra Prahy, protože do Liberce se pokud vím jezdí z Černého Mostu a to je 20 minut metrem navíc.

Michal

Pokud je D10 přetěžována v oblasti Mladé Boleslavi, asi dává smysl aspoň tam ten šestipruh dodělat, ne?

Ke zdvojkolejnění: „vedením tratě podél Jizery … kde je už dnes nedostatek prostoru pro další kolej.“ Takže ono to není jen o zdvojkolejnění, ale i o přeložkách, dlouhých tunelech a novostavbách…

a8n

Z uvedeného (42 kvozidel/den u Prahy) nevyplývá, že by měla být nějak přetížená (kdyby bylo u Bolky větší číslo, jistě by ho uvedli). Šestipruh se navrhuje až při předpokládaném zatížení nad 50 kvozidel/den.

Jakub

Pokud zvítězí nejekonomičtější varianta s pouhou modernizací tratě přes Všetaty do Mladé Boleslavi, dopravě se moc neuleví. Na trať bude sice možné poslat kapacitnější spoje, ale celá trať je tak špatně navrhlá, že by se musela v několika úsecích narovnat aby došlo ke zvýšení rychlosti. Při této úvaze už nedává smysl investovat takové prostředky do pouhé jednokolejné trati. Dle mého názoru by se měla dostavět nejprve Všejanská spojka, neboť jde o nejkratší úsek, a to ve dvojité stopě od Čachovic až do Lysé. Původní trať Lysá-Milovice by byla zachována pro nákladní dopravu. Pokud by na nic z toho nezbyly investiční… Číst vice »

Michal

No ona je otázka jak by se ty vlaky do Boleslavi vešly mezi Prahu a Lysou. Tady je to bohužel tak zanedbané, že i u Liberce i u Prahy jsou třeba obrovské investice, aby to vůbec začalo fungovat.

a8n

Mezi Prahou a Lysou by měla být po modernizaci a zavedení předpokládaného rozsahu dopravy volná jedna rychlá trasa za hodinu.

Michal

No jedna rychlá trasa je krapet málo, ve špičce potřebujete 2-3x v hodině Sp Ml. Boleslav a 1-2x v hodině Liberec/(Turnov).

Otmar

Všejanská spojka= 6 km nové tratě z Milovic do Všejan. Okamžitě by vzniklo rychlejší spojení Prahy a Liberce než dnes přes Všetaty. Toto by naši předkové postavili za půl roku. Hned by se mohla trať začít využívat. Nejprve dieselem a postupně jak by se elektrizovalo, tak elektrickými vlaky. Ale to by musel někdo chtít. Takže nazývejme věci pravými jmény. Nechuť za tím stojí.

Michal

Souhlas s tím, že spojení Praha-Ml. Boleslav je velmi problematické (chybí páteřní rychlá kolejová doprava a na ní navázaný IDS), ale je to tak jediná věc, která by se měla ASAP řešit a argumentačně podložit. Spojení do Liberce bude méně zatížený kus, tím pádem spíše následuje.

A opět – chápu, že v ČR „nejsou lidi“, ale označovat náhodně vybrané šotouše (grafika v ČT Vyku a štíplístka Berounského) jako odborníky na dopravu už je trochu komické…

a8n

Jo, citování dopravního exota Berounského mě taky pobavilo.