Praha koupí za 110 milionů Kč pozemky pro zelený pás podél okruhu
Vizualizace křižovatky Pražského okruhu u Běchovic. Foto: ŘSD
Vedení města nyní zvažuje variantu, že pro výsadbu použije materiál vykopaný při stavbě metra D. Většina peněz za pozemky míří rodině ministra zemědělství.
A kdy se ty valy plánujou? Kdyby se materiál měl brát z dostavby městského okruhu, tak se nějaký val postaví tak za sto let.
Nikde ani slovo o tom, že veškeré tyto pozemky patří rodině ministra zemědělství Tomana?
A pro osvěžení paměti:
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2135259-krach-byvale-firmy-tomanovych-zaplatili-danovi-poplatnici-ministerske-rodine-velke
Tak já to vidím hned v nadpisu. Ale je nutné vědět, kdo tuto funkci vykonává.
Never ending story, bohužel ,,,
podle stávajícího plánu pražského okruhu se žádný zelený pás nedá realizovat, protože je dávno zastavěn bytovou výstavbou. Městské části dávno prodaly pozemky developrům i když dobře věděly, že sousedí s plánovanou stavbou pražského okruhu.
Tak se Ludvíku nejdřív jukněte do metropolitního nebo stávajícího územního plánu..
Ví někdo, jak je to s plánem ŘSD, že se budou vykupovat pozemky pro stavbu okruhu ještě před právní mocí územního rozhodnutí? Vláda to měla projednat už na jaře, ale od té doby ticho po pěšině.
Ministr dopravy má aktuálně důležitější starosti: fotit se s důchodci a zachraňovat lokálky. Nezatěžujte ho nějakým Pražským okruhem.
a Průmyslu a obchodu, ten pro jistotu už neřeší vůbec.
Kdyby pan Sůra radši prohledal net…
https://www.obcanuhrineves.cz/obchvat-uhrinevsi-startuji-vykupy-pozemku/
Ministr Havlíček tam říká: „Připravili jsme materiál do vlády, na základě kterého by bylo možno vykupovat pozemky ještě před získáním pravomocného územního rozhodnutí. Tento materiál však vládou projednán nebyl. I když je o samotné trase úseku jasno a zásadní odchylky od současného plánu nejsou pravděpodobné, případným zrušením celého rozhodnutí nebo jeho podstatnou změnou by investice do výkupu pozemků, která je odhadována na přibližně tři miliardy korun, mohla přijít vniveč.“
Jak přijít vniveč? Tak by se to zase prodalo 😀 očekává Anofert pokles cen pozemků v Praze?
Praha slíbila v roce 2018, že začne vykupovat zelené pásy. Po více než 3 letech nyní vykoupila první pozemky. Co se týče samotné stavby, tak ŘSD podala žádost o územní rozhodnutí v roce 2018. Až bude územní rozhodnutí, tak bude moci ŘSD začít vykupovat pozemky přímo pod okruhem. Úředníci v Praze o něm 3 roky rozhodovali a pak zjistili, že jsou podjatí, takže nyní o stavbě budou rozhodovat úředníci z Jihomoravského kraje.
No ona to Praha nemá s výkupem až tak jednoduché když většinu pozemků okolo Prahy vlastní spekulanté. S těmi úředníky a podjatostí to také není tak jednoduché jak by se mohlo z Vašeho komentáře zdát, buď záměrně zjednodušujete a nebo o tomhle nic nevíte..
O problému vím opravdu hodně.
Hodně pozemků na trase vlastní stát nebo Praha.
Praha vlastní pozemky- prakticky všechny mezi Dubčí a Běchovice 2.
Stát vlastní pozemky(Výzkumný ústav živočišné výroby, v. v. i.,) Od Hájku po Královice.
Co se týče úředníků, tak poslední minimálně 3 roky je minimální posun v celé věci vinou pražských úředníků.
No to nejsou pražští úředníci, ale státní úředníci. Tzn. nikdo z místní samosprávy (primator, starostové městských částí, zastupotelstvo atd.) na ně nemá jakoukoliv páku. Musí dodržovat zákony ČR. To, že sedí v Praze je spíš místní příslusnost. Takže tu podjatost moc nechápu. Možná obava, že někdo z úředníku bude bydlet poblíž okruhu:))) Problém okruhu u Běchovic bylo naposled, že křižovatka se Štěrboholoskou radialou nejde postavit podle Zákonů ČR. Takže řešení je prodat to území třeba Mauretánii nebo jiné zemi, kde nepotřebují hlukové limity. Zatím jsem nečetl nikde o tom, že by inženýři od ŘSD přišli s jiným řešením, které vyhoví… Číst vice »
Tímto chci říct, že bych dal do kupy nějakou iniciativku ze Štěrbohol, Jahodnice, Dolních Počernic a spol. a zkusil bych zavřít Štěrboholskou radiálu. Hlukově to nemůže vycházet v noci ani omylem. Ideální by bylo mýto. Každé auto by platilo třeba 10 Kč za průjezd do fondu, ze kterého by se kompenzovali majitelé nemovitostí v sousedství. Fér řešení. Když by to každýmu domkaři hodilo třeba 100 tisíc ročně, tak by přimhouřil oko. Osobně si myslím, že blízkost radialy sníží hodnotu rodinného domku, které se teď prodávají tak za 10 až 20 miliónů, minimalně o 2 milióny. To by měli dostat od… Číst vice »
Všeobecně cokoliv dělat se stavbou, která je již v provozu je problém a ŘSD to netrápí. Například u Černého mostu chtějí přimalovat pruh a aby ho mohli přimalovat, tak musí udělat hlukovou studii a ta jim musí na nový stav vyjít, takže budou vysoké protihlukové stěny.
Radiály jsou ve vlastnictví Prahy, takže možná se někdy dočkáte protihlukových stěn jako se nově postavily u Spořilova.
Petře na světě existují dva druhy lidí, inteligentní lidé kteří o své inteligenci pochybují a hlupáci kteří o své inteligenci nepochybují, bohužel patříte do té druhé skupiny.
V okolí stavby 520 vlastní Praha ohromné pozemky (např. okolí teplárny Třeboradice). Zároveň je to už X let v platném územním plánu vedené jako izolační zeleň kolem SOKP. Praha by mohla velice jednoduše začít aplikovat už teď platný ÚP, jako „držhubné“ okolním obcím. Místo toho na městských pozemcích orají traktory, a až se SOKP začne zase řešit, tak budou všichni vykřikovat, že okolní obce blokují výstavbu. Řešení je jednoduché – včas vypovědět pachty na pronájmy, vysadit lesy a otevřeně komunikovat s okolím. Bohužel, realitu přístupu úředníků známe všichni.
A dopadne to jako v Letňanech, kde se udělal zelený pás a dneska je tam ta silnice neprotlačitelná… https://mapy.cz/s/hotamucasa
Tak tam je ta silnice opravdu naprosto zbytečná, nový plán je takový že se tato spojnice Satalic a Letňan z Poslaneckého ulice napojí na Toužimskou kde se před před starou Letňanskou zástavbou povede Kramolinskou na Veselskou. Toužimská to kapacitně zvládne naprosto hravě, pokud ne tak postačí úprava křižovatek a zachová se jediný park který Letňany aktuálně mají. Pokud nejste autíčkový demagog tak musíte uznat že za souběžná silnice s Toužimskou je za cenu zničení takového místa nesmyslná.
A proč je to jediný park, který Letňany mají? Když se jeden koukne do platného ÚP, tak tam ta silnice stále je.
Ano ale nikdo s ní nepočítá a v metropolitním plánu není. Prostě si přiznejte že je ta silnice hloupost a byla by úplně zbytečná. Nevím odkud jste ale já jsem z Prahy a myslím že silnic je tu dost a tak by jsme s jejich přidáváním měli být opatrní, především u takových „obslužných“ komunikací. Ty by se měli stavět efektivně a ne dvě vedle sebe bez jakékoliv obsluhy v celé délce. To že je to jediný velký park je asi na delší povídání ale s tímto to nemá nic společného.
Já si na rozdíl od vás nemyslím, že v některých částech je komunikačních propojek dostatek. Víte, jak vypadají ulice Mladoboleslavská a Hornopočernická a jejich křižovatka? Ta silnice je součástí delšího projektu – https://mapy.cz/s/malefenuka A účelem téhle komunikace je vykopnout část dopravy mimo zástavbu Letňan, Kbel a Satalic. Ta rezerva tam je stále.
Letňany vysadily les v místě plánované silnice na truc. Ano, tam už silnice nikdy nebude. Ale pozemky v okolí plánovaného okruhu jsou v ÚP vedené jako izolační zeleň právě pro odstínění negativních dopadů okruhu! Je to přímo v odůvodnění a to je poněkud rozdíl.
Námitku podjatosti podali odpůrci stavby, v tom jsou úředníci nevinně. Předpokládám, že v Budějovicích, kde nyní vládne ODS, to budou chtít pražské koalici pořádně osladit, aby jim to mohli omlátit o hlavu v příštích krajských volbách. A pražští kámoši z ODSky budou zase na koni…
Námitku sice podali odpůrci stavby, ale to nemění nic na pomalé práci úředníků na stavebním úřadě v Praze.
Nechápete že stavební úřad nespadá pod město ale stát?
Vy splétáte dvě věci dohromady, tj. výkon samosprávy a výkon přenesené správy (státní věci). Pokud by politici (samospráva) v Jihočeském kraji takto zasahovali do rozhodování úředníků, vykonávající přenesenou působnost (státní správu), ve věci územního rozhodnutí, skončilo by to stejně jako v Praze. Pražští političtí představitelé se k tomuto projektu několikrát kladně vyjadřovali a odpůrci stavby toho využili a namítli systémovou podjatost (byla obava, že by samospráva ovlivnila rozhodování úředníků v přenesené působnosti). Proto MMR věc magistrátu, jakož to odvolacímu orgánu, sebralo a přidělilo se to právě jinému kraji. Tenhle problém by měl údajně vyřešit nový stavební zákon.
Vy jste teď přiletěl z Marsu? Úředníci na stavebním úřadě jsou státní úředníci. Musí dodržovat zákony, vyhlášky, územní plán atd. Starosta nebo hejtman na ně nemají vliv.
Nevykoupila, jen schválila rozpočet. 1000 kč za metr je docela dost, nato že tam plánují sázet výrub z tunelu. (pro výsadbu použije materiál vykopaný při stavbě metra D)
Nuž Praha, jejich boj.
1000 Kč za metr je docela láce. Jo a na výrubu jim nic růst nebude. Tam ale předpokládám, že jako vrchní vrstvu dají strženou ornici.
Luxusní cena za pozemky na zelenisko je 50 Kč.
Za zemědělský pozemek je 1000 Kč/m2 hodně, za stavební parcelu málo. Vzhledem k tomu, že ta bude zeleň, tak nákup není nejlevnější.
Rad bych se do konce roku 2029 dockal kompletne dokonceneho okruhu… 🙂
😀
hehe to dřív peklo zamrzne. a to sem celoživotní optimista.
Peklo mrzne pravidelně. https://mapy.cz/turisticka?x=10.8929151&y=63.4478915&z=14&source=osm&id=153164603
Já jsem trochu skromnější, stačil by mi tento úsek do roku 2029, ale i v tom jsem skeptický.
Kterého? Pražského, nebo VMO v Brně? 😀
To bych spíš uvěřil že bude všude na světě mír než že bude pražský okruh dokončen