Praha – Kodaň dětská za 55 Kč. Státní slevy zahýbaly i cenami vlakových jízdenek po Evropě
ICE na nádraží ve Frankfurtu. Foto: Jan Sůra
Cestování pro rodiny s dětmi vlakem z Česka do vybraných evropských zemí je výhodnější než v minulosti. Státem zavedené slevy
Je to tak. Před týdnem jsme jeli Brno – Graz a dcera platila jenom 1,1 Eura. To jsme tedy koukali.
Přesně kvůli takovýmto nabídkám si mírně řečeno nepřeji nástup soukromých dopravců na trasy typu Praha-Berlín či do Vídně dokud si každý dopravce prodává jízdenky sám. Napřed jednotný systém na prodej jízdenek (provázaný s evropskými především státními dopravci a s možností aplikovat slevu Rail+) a pak mi bude upřímně jedno, jestli má vláček takovou nebo makovou barvu, jestli je to při splnění kvalitativních standardů ex-öbb nebo nová jednotka a jestli se personál oslovuje stevardka nebo průvodčí.
Proč? Nevím co je to Rail+ a vlastně mě to ani zajímá. Pokud chci jet vlakem, tak si prostě najdu nejlevnější jízdenku v požadované kvalitě přepravy.
No a co když chcete jet vlakem třeba z Prahy do Kodaně, kde patrně nikdy nebude po celé trase jeden dopravce?
Pak je nějaká forma spolupráce nutná, jinak to vaše „prostě si najdu nejlevnější jízdenku“, může být práce i na několik hodin. Dneska díky té spolupráci můžete zadat do e-shopu ČD „Praha-Kodaň“ a vypadne vám cena a možnost koupě, třebaže ČD do Kodaně nejezdí.
Jinak Rail+ je mezinárodní sleva, kterou má na sobě skoro každá inkarta i obdobné karty u národních dopravců v zahraničí. Dříve znamenala 25% slevu na plnocenné mezinárodní jízdenky, dnes už jen 15%.