Praha jako vězení. Cesta k moři si letos žádá pevnější nervy než obvykle

Kolona, ilustrační foto. Autor: Osvaldo Gago – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=265548Kolona, ilustrační foto. Autor: Osvaldo Gago – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=265548

Velké stěhování národa na jih je tu a s ním i tradiční nápor na nervy řidičů v nekončících kolonách. Letos

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mgr.pavel

No co, (před?)lonibylo ještě hůře postiženo Brno, kdy se děly opravy na D1 na západě i východě, D2 a snad i D52 z jihu, D43 ze severu, od Tišnova pro jistotu výluka silnice i železnice, od východu kruháč v Podolí i uzavřený Ochoz,..

Koukám, že sladit uzavírky se náš stát ještě stále nenaučil.

Vít Jůza

Titulek sice asi má být poutavý, ale v dané situaci označovat Prahu za vězení je dost přehnané.

Vít Jůza

Ale jo, článeček o automaticky zamčeném autě s dítětem a klíčkem uvnitř jsem četl, ale běžně auto jako zamčená cela nefunguje, a psát nebo mluvit o městě jako vězení kvůli menším zádrhelům na několika silnicích je dost nepřiměřené; i když jde o citaci, nevím, jestli jde v novinařině opravdu o to, citovat co největší blbost. Ale asi jde, máte pravdu.

železničář v důchodu

Jan Šindelář v poslední době „perlí“ ještě víc než Jan Sůra – a dokonce se ve svých textech začal zpronevěřovat i „etice“, kterou redakce vyžaduje dodržovat od autorů komentářů ( což jsem od něho nečekal) …

Milan

Právě se dívám, jestli ČD nějak zareagovaly na danou situaci a připravily nabídku spojení vlakem třeba do Splitu, Záhřebu, Burgasu nebo Varny, ale nezměnilo se nic, spojení nelze vyhledat/neexistuje;(

Josef22

Milan: ČD by určitě rádi zavedly vlak, ale Budapešť je zavřená, a trať do Chorvatska snad taky. A místo toho, aby to jelo jinudy (jestli to může jet jinudy?), tak ho asi raději ani nezavedly.

Milan

Na webu bahn.de spojení najde s přestupem v Graz Hbf, takže použitelné spojení do Chorvatska stále existuje, ale eshop ČD jej nenabídne.

K.S.

Zřejmě e-shop neumí přestupy v zahraničí, možná mají DB a ÖBB nějakou smlouvu, kterou ale ČD a ÖBB nemají.

Gogo

Proč by měli reagovat zrovna ČD když nereagovali ostatní dopravci? Drážní doprava, ať už do Chorvatska nebo Bulharska, je díky zpoplatnění a i časově bohužel nekonkurenční. V Chorvatsku jste autem nebo autobusem za polovinu doby co jede vlak a do Bulharska si těch minimálně 30 hodin v autobusu neumím představit takže jedině letadlo.

Johnny Gomez

Milan:
Loni v Brne a letos v Praze…
Ohledně spojení vlakem – stačí se zamyslet.. a hledat si sponenipres viden nebo přes Budapest na stránkách příslušných vlakových dopravců.. .
Ale pochybuju že by se nekdo dobrovolne trmacel vlakem k moři kdyz letenky jsou minimálně za stejnou/obdobnou cenu – mnohdy daleko levnejsi..

Johnny Gomez

Milan:
Jak zavřená??? V Budapesti jezdi vlaky na všechny 3 „hlavni“ nadrazi (Nyugati, Keletti i Déli)

Milan

Vždyť jsem nepsal, že Budapešť je zavřená, ale že ČD, přestože do jižních destinací jezdí každoročně statisíce turistů, tj. potenciálních zákazníků, tuto situaci zcela ignorují a žádné přímé spojení nenabízejí. Navíc na jejich eshopu nelze ani spojení vyhledat, natož si rovnou zakoupit jízdenku.

železničář v důchodu

„Evropský“ IDOS (nikoli pouhý „vnitrostátní“ IDOS pro ČR, který navíc ještě „okleštěně“ využívají ČD) spojení s přestupy ve Vídni či v Budapešti a Záhřebu normálně nabízí – přes Budapešť je to patrně delší (asi hlavně časově), takže upřednostňuje spojení přes Vídeň …