Praha jako vězení. Cesta k moři si letos žádá pevnější nervy než obvykle
Kolona, ilustrační foto. Autor: Osvaldo Gago – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=265548
Velké stěhování národa na jih je tu a s ním i tradiční nápor na nervy řidičů v nekončících kolonách. Letos
No co, (před?)lonibylo ještě hůře postiženo Brno, kdy se děly opravy na D1 na západě i východě, D2 a snad i D52 z jihu, D43 ze severu, od Tišnova pro jistotu výluka silnice i železnice, od východu kruháč v Podolí i uzavřený Ochoz,..
Koukám, že sladit uzavírky se náš stát ještě stále nenaučil.
Titulek sice asi má být poutavý, ale v dané situaci označovat Prahu za vězení je dost přehnané.
Takto se vyjádřil ÚAMK, město je vězení, auto pak může být vnímáno jako cela. Ta metafora není v posledních dnech úplně nepřípadná …
Ale jo, článeček o automaticky zamčeném autě s dítětem a klíčkem uvnitř jsem četl, ale běžně auto jako zamčená cela nefunguje, a psát nebo mluvit o městě jako vězení kvůli menším zádrhelům na několika silnicích je dost nepřiměřené; i když jde o citaci, nevím, jestli jde v novinařině opravdu o to, citovat co největší blbost. Ale asi jde, máte pravdu.
Jan Šindelář v poslední době „perlí“ ještě víc než Jan Sůra – a dokonce se ve svých textech začal zpronevěřovat i „etice“, kterou redakce vyžaduje dodržovat od autorů komentářů ( což jsem od něho nečekal) …
Právě se dívám, jestli ČD nějak zareagovaly na danou situaci a připravily nabídku spojení vlakem třeba do Splitu, Záhřebu, Burgasu nebo Varny, ale nezměnilo se nic, spojení nelze vyhledat/neexistuje;(
Milan: ČD by určitě rádi zavedly vlak, ale Budapešť je zavřená, a trať do Chorvatska snad taky. A místo toho, aby to jelo jinudy (jestli to může jet jinudy?), tak ho asi raději ani nezavedly.
Na webu bahn.de spojení najde s přestupem v Graz Hbf, takže použitelné spojení do Chorvatska stále existuje, ale eshop ČD jej nenabídne.
Zřejmě e-shop neumí přestupy v zahraničí, možná mají DB a ÖBB nějakou smlouvu, kterou ale ČD a ÖBB nemají.
Proč by měli reagovat zrovna ČD když nereagovali ostatní dopravci? Drážní doprava, ať už do Chorvatska nebo Bulharska, je díky zpoplatnění a i časově bohužel nekonkurenční. V Chorvatsku jste autem nebo autobusem za polovinu doby co jede vlak a do Bulharska si těch minimálně 30 hodin v autobusu neumím představit takže jedině letadlo.
Milan:
Loni v Brne a letos v Praze…
Ohledně spojení vlakem – stačí se zamyslet.. a hledat si sponenipres viden nebo přes Budapest na stránkách příslušných vlakových dopravců.. .
Ale pochybuju že by se nekdo dobrovolne trmacel vlakem k moři kdyz letenky jsou minimálně za stejnou/obdobnou cenu – mnohdy daleko levnejsi..
Milan:
Jak zavřená??? V Budapesti jezdi vlaky na všechny 3 „hlavni“ nadrazi (Nyugati, Keletti i Déli)
Vždyť jsem nepsal, že Budapešť je zavřená, ale že ČD, přestože do jižních destinací jezdí každoročně statisíce turistů, tj. potenciálních zákazníků, tuto situaci zcela ignorují a žádné přímé spojení nenabízejí. Navíc na jejich eshopu nelze ani spojení vyhledat, natož si rovnou zakoupit jízdenku.
„Evropský“ IDOS (nikoli pouhý „vnitrostátní“ IDOS pro ČR, který navíc ještě „okleštěně“ využívají ČD) spojení s přestupy ve Vídni či v Budapešti a Záhřebu normálně nabízí – přes Budapešť je to patrně delší (asi hlavně časově), takže upřednostňuje spojení přes Vídeň …