Praha hledá technický dozor pro Terminál Smíchov. Za 200 milionů má ohlídat i náklady
Proměna zanedbaného nádraží v zelenou křižovatku všech druhů dopravy má trvat pět let.
Pražské zastupitelstvo schválilo veřejnou zakázku na technický dozor pro chystaný Terminál Smíchov. Kromě své hlavní činnosti by se měl věnovat i projektovému managementu a také tzv. cost management projektu, tedy rozpočtování.
Terminál má vyjít na 7,124 miliardy bez DPH, zakázka na technický a nákladový dozor bude činit 192,1 milionu. Stavět se bude pět let.
„Technický dozor investora potřebujeme, aby hlídal kvalitu díla i rozpočet stavby. Z tohoto důvodu jsme také zpracovali jednoduchou rozvahu finančních nároků na rozpočet hlavního města dle jednotlivých let a zároveň jsme zahájili diskuze nad možností zapojit externí finanční zdroje z EU nebo SFDI,„ přibližuje náměstek primátora pro rozvoj Petr Hlaváček.
Projekt, na kterém Praha spolupracuje se Správou železnic, má kompletně přestavět Smíchovské nádraží a integrovat do něj kromě metra i zastávky tramvají, autobusů a uzel doplnit parkovištěm P+R.
Praha sice nedávno dala najevo, že nová P+R parkoviště začne nyní přehodnocovat, nicméně projektu na Smíchově se to podle náměstka primátora Zdeňka Hřiba dotknout nemá a rušení mu nehrozí.
Jsou drahá a jejich přínos malý. Praha přehodnotí stavby nových P+R parkovišť
Smíchovské nádraží v sobě v budoucnu pohltí i nedaleký autobusový terminál Na Knížecí, developerům se tak uvolní další lukrativní parcely přímo na lince metra B. V oblasti je aktivní zejména Sekyra Group, která postupně staví na bývalých drážních pozemcích novou čtvrť.
Dvoumiliardová injekce pro ČD. Dopravce prodal Sekyrovi zbytek pozemků na Smíchově
Kolejiště v terminálu budou zastřešená, elektřinu pro jeho provoz by měla dodávat fotovoltaika. Nabíječkami má být osazena polovina z 900 parkovacích míst. Právě díky doplnění elektromobility do projektu Praha podle Hřiba pravděpodobně dosáhne na spolufinancování z EU.
Kromě zmíněné elektromobility chce město do projektu integrovat i prvky modrozelené infrastruktury, které mají metropoli ochlazovat. Půjde o nové stromy a vodní prvky v revitalizované Nádražní ulici.
P+R terminál vznikne západně od železniční stanice, terminál autobusové dopravy pro dálkovou i regionální dopravu bude zase umístěn nad nástupišti železniční stanice. V plánu je také přestavba stávajícího přednádražního prostoru v ulici Nádražní, doplnění zázemí terminálu a vybavení služeb včetně odstavů pro autobusy.
Nádražní zakázka roku. Správa železnic hledá firmu na proměnu stanice Praha-Smíchov