Praha hledá projektanty nové tramvajové trati mezi Motolem a Vypichem

Tramvaj u Nemocnice Motol. Vizualizace: Dipro / DPPTramvaj u Nemocnice Motol. Vizualizace: Dipro / DPP

Nová spojka má výrazně zlepšit obsluhu Prahy 5 a 6.

202 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
O. M.

Tramvaje do Kukulový? To se pos… Zvlášť, když tam maj jezdit trolejbusy. To vypadá, že někdo zas skrze rozšiřování tramvajových tratí objevil způsob, jak dojit pražský rozpočet. Když tam mají jezdit trolejbusy, není důvod, aby tam jezdily tramvaje. Tramvaj tam má samá negativa a životní jistoty: Bude muset být společný provoz tram, bus, iad – samá zdržení. Na tom sklonu se tramvaj bude dolů plazit 30, čímž tu trasu zaseká ještě víc, než je. Pokud by to chtěli vést někde mimo ulici, tak východně a jižně od Kukulový by to snad šlo, ale za cenu brutálních stavebních úprav (budování rampy,… Číst vice »

Jindrich Fišera

Nikoli. Individuální doprava není fuj. Individuální auto obilová doprava je totiž čiré zlo. Je to nejvíce planetu devastující a nejzbytečnější konzum. Bezohledné egoistické svinstvo, proti kterému je nutno ze všech sil neustále bojovat!

Leinad

IAD se zasekává sama, je schopná vytvořit kongesci i když veze méně lidí než souběná tramvaj.

Marek

Autobusy směr Vypich ze JZ města stejně musí dojet až k metru nemocnice Motol aby cestující mohli přestoupit na metro. Čili dojde k zahuštění již tak velmi husté dopravy okolo nemocnice Motol na spojce mezi Vypichem a křižovatkou Motol. Jedině že by trať vedla mimo stávající komunikace. Asi někde lesem. To si neumím představit.

Nemel

To už asi bude zubačka, ne? 🙂

Jindrich Fišera

Tétrojky a téjedničky to vyjely bez problémů. Jedna řidička tam s dvojící T3 dokonce ve spoluprávi s dispečery vytáhla autobus, který kopec na ledovce nemohl vyjet.

Josef Kosík

Dobrá by byla i tramvajová trať Bílá Hora – Sídliště Řepy, vedena Slánskou ulicí, o které se uvažuje od 80. let minulého století.

Matěj

Ten úsek má dost náročné podmínky jak pro samotnou stavbu, tak pro provoz. Pokud bude vedeno v profilu současné komunikace, nebude ideální ani z pohledu provozu, protože už dnes na místě vznikají kongesce v ranní i odpolední špičce. Lepší by bylo prodloužení trati v Plzeňské ulici od křižovatky s ulicí Makovskeho ke křižovatce s ulicí Slanska, následně vedení Slanskou k ulici Karlovarská a odtud odbočka na Bílou horu. Tato varianta by byla snáze proveditelnejsi a to i z pohledu, že ve většině trasy by mohla vést ve stopě víceproudé komunikace bez vlivu na IAD.

Frantík

Jediný problém by byl, že se cestující nedostanou na metro… Ale to pořád zajišťuje 180.

Martin Prager

Já postrádám nějaký dlouhodobý koncepční dokument, který by řešil rozvoj kolejové dopravy v západní části města a to včetně možností případných tangenciálnich spojení. Zmiňované spojení řepské a bělohorské trati by tak bylo jen jedním bodů takového dokumentu. Jako účelné se mi jeví (v nějaké rozumné budoucnosti), krom jiného, i další tangenciálni spojení: bělohorská trať s petřinskou, petřinská se šáreckou.

Pat

Nejblíže jsou asi územní rezervy v Metropolitním plánu. Do koncepčních dokumentů se dostávají jen stavby reálné v dohledné době. Interní zásobník pak čítá mnohem více, ale to se veřejnosti vydává vlastně jenom omylem.

T679.2

Jak stojí v článku co sem dal níže strojvedoucí J.
„Sklonově velmi náročná trať “ s čímž nelze než souhlasit.
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041468
strojvedoucímu J. díky za tento článek.

Martin

Drive tam byla uz postavena trat,… sklonove narocna skutecne je…

O. M.

Podstatné na té informaci je, že to byla pouze trať JEDNOKOLEJNÁ a MANIPULAČNÍ. A ještě se pro jistotu jezdilo jen jedním směrem.

A. Mikulka

A jak jinak by se mělo jezdit po jednokolejce?

Pako

Nevím, nevím, to střídavé vedení tramvaje uprostřed 4 pruhu a pak zase u kraje v pravém pruhu mezi chodníkem a auty. To nedopadne dobře. Tramvaj není autobus. Je to vlak a společné ježdění po jedné vozovce s auty má určitá omezení a slabiny. Když vidím hlavní vjezd do nemocnice s odbočováním vlevo z hlavní a s předností autům a pak tramvajím a naopak výjezd přes tramvaj … To bude výroba pacientů přímo před nemocnicí. Samostatné těleso to chce. Samostatné těleso vážení!

Dachs

Spodní část uvažované trati je celkem jasná (vedení v zářezu po samostatném tělese), i napojení na Plzeňskou je bez větších otazníků. Vizualizace je však úsměvná, zapomíná mj. na stropní desku podchodu (dovede si někdo představit zde dlouhodobou uzavírku a předělání?) a šířkové poměry stávající komunikace s vysokými intenzitami provozu a opravdu častým zmatkováním u vjezdu do areálu nemocnice. Nechápu mínusování předešlého popisu, Pako má pravdu. (Znalost reality vs. prstem po mapě?) Plus hojný provoz sanitek, jde o jednu z největších nemocnic v Evropě. Stejně tak vedení TT v horní části bez převedení někam mimo stávající přetíženou komunikaci je těžko představitelné.… Číst vice »

medical examiner

Co není může být…
Ono se asi i předpokládá omezení aut od Řep…

Arlex

Jen podotku, že linka 225 nebude elektrifikována do Nových Vokovic, neboť má být v říjnu s otevřením nové TT zkrácena na Sídliště Na Dědině.

MartinS.

A přitom po Evropské by 225 neměla problém, když už tam budou troleje pro 119.

Leos

Křižovatka s Roentgenova je docela tragédie. Často jsou tam velké kolony. Kdyby se vykopal kus kopce, mohla by se tam vejít kruhová křižovatka. Jenže jestli plánují tramvaje, tak tohle řešení padne. Dají tam semafory?

T679.2

Souhlas.Tam to stojí za prd. A stejně tak i křižovatka s Podbělohorskou. Ta je ale na rozdíl od Roentgenovy v rovině a nikoliv v kopci. O zajímavé dopravní situace ale ani tam není nouze.

MaT

Tak luxusní byl také výjezd z ulice Nad Motolskou nemocnicí, ale ten už asi někdy před rokem raději zaslepili. 🙂

T679.2

A nebylo by lepší propojení řešit mezi Karlovarskou a Plzeňskou s použitím Slánské? Sačí protáhnout trať od Bílé Hory Karlovarskou o kousek dál k Slánské a pak šup dolů. Místa pro vedení tam je dost a Slánská má převýšení jen nějakých 43 metrů zatímco Kukulova má dvakrát tolik.

Frantík

Dole píše Bram, že i TT Bílá Hora – Řepy je někde v plánu, ale nakonec se Ropid a spol. rozhodli pro tuto variantu.

T679.2

Děkuji za upozornění. Do diskuze jsem se zapojil až později a do starších příspěvklů jsem ještě nenahlédl.

David

Tohle vedení má tu výhodu, že kolejově napojí Řepy na linku metra A.

O. M.

A vedení přes Slánskou by snad nenapojilo?

Martin

A kde?

milan

Leda, že by stanice =M=A Motol získala dle mě velmi vhodný, ale žel dosud snad nikým z odpovědných ani neuvažovaný, druhý vestibul pomocí dlouhých eskalátorů do nového podchodu pod areálem OC Kafland na Vypichu a ten byl napojen do stávajícího podchodu k zastávkám TRAM Obora Hvězda!

Okruálně po konečnou vypich jezdí linka 25 s přestupem na =M=A ve stanici Hradřanská a na Bílou Horu l.22 s přestupem na =M=A ve stanici Malostranská!

Jack

Co se mi z návrhu nelíbí, je fakt, že lidé ze Sídliště Homolka a přilehlých míst budou nyní nuceni k přestupu na tramvaj při cestě z Anděla/na Anděl na Kavalírce.

Frantík

To je sice v projektu, ale s TT to v podstatě nesouvisí.

Jelen

A přesně proto nechápu, co taková tramvajová trať zlepší (nejen tato, ale i ostatní v Praze). Pojede tudy, kudy dnes jezdí autobusy, tedy nenabídne žádné nové spojení, ale autobusové linky se kvůli tomu zkracují, což přidává zbytečné přestupy navíc a nevím, v čem je tramvaj vedená po tělese sběrné komunikace o tolik lepší (ne, rychlejší fakt není, kolikrát je tomu právě naopak), že by to za ten přestup mělo stát.

Jelen

Pro mínusáře…co mají cestující z toho, že musí přestupovat zbytečně navíc, tedy znovu čekat na spoj a prodlužovat tak cestovní dobu? Jen to, že kus cesty nepojedou autobusem, ale tramvají. A to je v čem lepší? Tramvaj není vlak a pokud jede po tělese pozemní komunikace spolu s auty a přes stejné světelné křižovatky, tak nic lepšího oproti autobusu nepřináší. Opravdu jsou obyvatelé Staré Ruzyně (okolí zastávek Jiviny a Staré náměstí) rádi, že se staví trať na Dědinu a kvůli ní tak přijdou o spojení linkou 225 na Veleslavín a budou tak nuceni na Dědině přestupovat? Co jim to přinese… Číst vice »

Pat

Linka 225 ale na Veleslavín nejezdil kvůli obyvatel staré Ruzyně a Jivin, nýbrž kvůli napojení Sídliště Dědina na metro. Ano, možná se to dalo vyřešit prodloužením jednoho spoje za půl hodiny na Veleslavín (víc by to fakt nebylo), a kdyby si to místní samosprávy přály, tak by to tak bylo.
Není efektivní, aby naprosto každý měl přímé spojení ke každému metru.
Navíc cesty z Jivin do Dejvic je přestup z 225 na tramvaj lepší už teď a pro přímé cesty na metro do Motola jsou k dispozici příměstské busy.

O. M.

Kdyby na Dlouhou míli jezdilo metro, jak bylo původně v plánu, tak ať si tam 225 klidně končí.

MaT

Souhlasím, že každý přestup navíc je mrzutost. Ale ty tramvaje, to není jen o rychlosti (i když i ta někdy může být vyšší – viz třeba zrovna na Plzeňské, kde jede po vlastním tělese a vyhne se tak případným kolonám). Ale jde i o kapacitu. A ty autobusy co jezdí přes Motol někdy docela plné bývají. Jedna věc je postavit kus nové trati – ale jsem pak docela zvědavý, jaké všechny linky s tímto novým úsekem vzniknou. Jestli třeba spojení Anděl ­— Nemocnice Motol jako náhrada 167 (ty jezdí kloubové, ale myslím od zprovoznění metra do Motola s delším intervalem),… Číst vice »

Marekzprahy

Tramvaje v Kukulově ulici si nedokážu vůbec představit. Vždyť je ta ulice strašně úzká a strašně frekventovaná. Už teď je docela těžké odbočit do FN Motol… Buď tam budou tramvaje, nebo auta, ale obojí dobrotu dělat nebude.

Pat

Už teď tam jezdí desítky autobusů za hodinu. V rámci projektu s Kukulova rozšíří.

O. M.

Kam? Z jedné strany nemocnice, z druhé strany skála a stanice metra.

milan

a tento úsek je jak dlouhý – potenciálně jakým zlomkem celé délky dané ulice?

Jack

Zkuste tam jet MHD (autobus, metro). Problémy s odbočováním (a následným parkováním) pak odpadnou.

T679.2

Ha ha ha. Takže až pojedu do FN z Liberce mám jet jak? Hromadnou dopravou celou cestu nebo mám zaparkovat někde na Černém Mostě a plácat se tam MHD? To zrovna. D10, E55, Kbelská, Liberecká, V Holešovičkách, Nová Povltavská, šup do tunelu, ve Střešovicích šup z tunelu, Patočkova, Bělohorská, Kukulova.
Snadno, levně a hlavně RYCHLE.

Jack

Tak já to otočím: takže kvůli lidem z LBC, kteří si chtějí vozit zadek v autě a nechtějí si nechat napsat sanitku, se nemá v Praze stavět tramvaj? To jako, že žárlíte na nové tratě, když Vaše město neumí postavit ani metr TT?

T679.2

Až budte bydlet v Liberci pochopíte proč jsem napsal co jsem napsal. Nechat si napsat sanitku? Jako opravdu? Ne vždy je možné si nechat napsat sanitku na převoz. Víte co je můj problém? Ten, že nejsem z těch co si volají sanitku pokaždé když je někde píchne nebo pokaždé když se potřebují dostat do nemocnice na běžné vyšetření. Stejně tak nejsem z těch co si budou o převoz říkat když je v mých vlastních silách a možnostech řešit cestu z vlastní kapsy. Postarám se sám a není to o tom , že bych si chtěl vozit prdel v autě. Jestli… Číst vice »

Jack

Zkusím to znovu: Proč by Praha měla slevovat z budování TT kvůli lidem dojíždějícím do FNM autem? Zvolil jste auto kvůli RYCHLOSTI (jak píšete), tak musíte počítat s tím, že RYCHLOST bude na dálnici a ve městě nikoliv. Pryč jsou doby, kdy se všude jezdilo autem. V Liberci jsem byl a to je město automobilů. Praha se snaží jít opačným směrem (byť ne vždy se jí to daří), tak jí v tom nebraňte a připočtěte si další minuty k RYCHLÉ jízdě. PS: Pokud Vám tolik vadí jízda přes Vypich a křižovatku s Roentgenovou, vyjeďte z tunelu až na Smíchově, jeďte… Číst vice »

T679.2

Ok. Tak postupně. Praha nemusí slevovat. Jen by měla zvážit všechna pro a proti a nestavět trať místy kde je svým způsobem zbytečná jen proto, aby tato spojka byla blíže vratům vozovny (alespoň tak mi to přijde). Když jsem zmínil Slánskou jako lepší variantu přijde Vám, že je to názor co je proti stavbě tratí? Použití automobilu na vzdálenost delší než 100km je tou nejlepší možnou variantou. Až bude existovat časově srovnatelné spojení třeba po železnici můžeme se o tom začít bavit. A samozřejmě, že rychlost je na dálnici. Ve městě stejně platí max 50 (někde i méně). Liberec není… Číst vice »

Martin

Jenze to zbytecne neni, ono totiz to znamena, ze na linku 22 a 25 z vozovny Motol musi tramvaj dojet pres centrum (Malou Stranu a Prazsky Hrad) to je dost komplikovane a je to narocne na cas. Proc myslite, ze ta trat uz tam jednou byla?

T679.2

A proč si myslíte, že když jsem tento článek poprvé otevřel napsal jsem hned ten příspěvek o vedení Slánskou? Já chápu, že ta spojka význam má, ale dle mého názoru ne zrovna ulicí Kukulova.

MaT

Jenže spojka přes Slánskou by nebyla napojená na metro A.

A pokud jezdíte do Motola autem, fakt to někdy zkuste projet Blankou až do Strahovského tunelu a do Motola jet spodem. Samotný výjezd z tunelu by možná mohl být vyřešen trochu lépe, ale zase ráno a dopoledne Plzeňská ve směru z centra nebývá zasekaná. Za to na Vypichu při cestě od Břevnova odbočit doleva bývá někdy taky dost na dlouho…

T679.2

Ano, to máte pravdu. v tom případě by předtup na metro nebyl. A díky za info. Třeba to někdy i zkusím, ale právě ten výjezd je takový zamotaný a raději jezdím kde to bezpečně znám. Na vypichu musí člověk přemýšlet aby nezablokoval vjezd na točnu když na zelenou projede kolem semaforu, ale díky autům před sebou nemůže křižovatku opustit. . Občas mě tam někdo vytroubí proč nejedu aby záhy zjistil proč jsem to udělal (naskočí červená), Následné odbočení na křižovatce do Kukulovy byla doposud vždy brnkačka. ;- )

O. M.

Jak to,Hradčanská, Dejvická, to není metro A?

T679.2

Odpověď jsem napsal a snad se tady brzy objeví ;- )

T679.2

Nemusí slevovat. Ať si staví co chtějí. Já se přizpůsobím. Ale vést spojku tudy jen proto, aby to bylo blízko vratům vozovny mi nepřijde nejvhodnější. Ne vždy je nejkratší cesta cestou nejrychlejší a nejsnazší.

Cesta přes Vypich je v současnosti (po tom co byl zprovozněn tunel) tou nejlepší variantou . Přes Smíchov je to zbytečně komplikované.
Nikde jsem neřekl, že by byl problém s parkováním. V FN Motol je parkovacích míst dost a pokud člověk zrovna nemusí stát u vchodu místo vždy najde.

PetrSc

A napadlo vás, že zrovna do nemocnice často proudí lidé, kteří
– mají ztížený pohyb
– mají akutní problém
– šíří nemoci
…takže nutit je do MHD není smysluplné, ani výhodné pro veřejnost?
V tomto ohledu by dopravní plánování mohlo brát v potaz i „místní specifika”.

Principiálně je tramvaj v tomhle místě blbost. Pokud nebude mít vysokou frekvenci, tak se stejně bude na Vypichu přestupovat z linky na linku. Opravdu by mne zajimala Cost Benefit analýza s externalitami…

Jan T.

V Liberci nemáte nemocnici že potřebujete jezdit do Motola? Jinak díky metru není problém dojet MHD, před pár měsíci jsem tam byl na dětském oddělení s dcerou, přijeli jsme tramvají přes Motol plus přestup na autobus jednu zastávku, odjeli jsme tuším metrem (na druhý konec Prahy).

T679.2

Tenhle příspěvek snad raději ponechám bez komentáře. A nebo ne. Položte si otázku a pak si na ní zkuste odpvědět. Proč do FN Motol jezdí lidé snad ze všech koutů republiky? Nic? A že by to bylo třeba proto, že tam jsou specializovaná pracoviště?
Cesta do Motola MHD přes Prahu se dá. Ale nesmíte zapomenout na těch dalších několik desítek kilometrů co jsou nutné přejet v mém případě (a jistě nejen mém).

T679.2

Jackovi jsem odpovídal, ale stále tady odpověď není. To jen aby si někdo nemysle, že jsem již nereagoval.

Jiří Kocurek

Takže zakážeme svobodnou volbu lékaře. A když v Liberci daná specializace není, tak necháme pacienta zemřít?

To snad ne?!

Digi

Slamenej panák cicoure.. Zvolit doktora si můžete, ale nechápu proč by se ostatní měli omezovat jenom protože chceš z Liberce jezdit do Prahy do nemocnice.. Já jinak doporučím uber nebo Bolt do nemocnice, odveze vás až před nemocnici, neplatíte povinný ručení a ve finále ušetříte peníze aby jste se mohl léčit…

T679.2

Ano, jsme přeci v době kdy moderní je nic nevlastnit a vše si půjčovat protože vlastnictví stojí peníze. Pak ale tak nějak nevím kde se budou brát peníze do státního rozpočtu a třeba i na to, aby se stavěla nová dopravní infrastruktura. A rovněž zijeme v době kdy je moderní se nenechat omazovat. Kdy na jedné straně jiným radíme aby jeli MHD a na straně druhé sami nesouhlasíme s tím, že by náhodou nám samotným mohl přibýt jeden nutný přestup navíc.

Digi

Hmmm… Taxíky neplatí daně? Za MHD se neplatí a nic z toho se státu neodvadi? Já si myslím naopak že by daní přibylo protože by firmy neodepisovali DPH za PHM.. Tím pádem by jezdilo min aut, tím pádem byste silnice min nnicily a bylo by bylo třeba min investovat do silniční infrastruktury

T679.2

„Tím pádem by jezdilo min aut, tím pádem byste silnice min nnicily a bylo by bylo třeba min investovat do silniční infrastruktury“
Ano méně bychom silnice ničili a bylo by třeba méně dávat do dopravní infrastruktury. Spotřební daň z PHM neplatíme, dálniční poplatky neplatíme, neplatíme povinné ručení z ktrého jdou peníze do fondu zábrany škod, z kterého jdou peníze pro záchranné složky , policii, hasič atd.

Digi

Tak povinný ručení jde na škody které vznikají vaším provozem nejezděte,nebudou… Záchranáři ušetří… A na zbytek se koukněte do rozpočtu SFDI, uvidite že se výstavba a rekonstrukce dalnic dotuje 20miliardama… Dvojka trojky na hromadu zatím nikdo nedal.. PS když jstefirma tak dph a spotřebku si můžete odepsat… Takže neplatíte

A. Mikulka

Podle kterého zákona se odepisuje spotřební daň?

O. M.

Teda, závidět někomu, že kvůli své nemoci musí do nemocnice do Prahy, to chce buď silnej žaludek nebo malej mozek.

qěcy

Ne, to se řeší třeba mýtem pro IAD, nebo výší parkovného.

původní Jakub P

Pokračovat tunely až na Anděl, po Plzeňské, Pod Kotlářkou, Weberovou (alternativně až spojkou z Plzeňské do Zahradníčkovy nad Motolskými rybníky), V Úvalu a z ní do FN spodní vrátnicí. Kdyby se ten vjezd z Kukulovy pro soukromá auta zavřel a zůstal jen pro sanitky (nebo minimálně zavřel pro výjezd soukromých aut, nic strašného by se nestalo, spíš by to situaci kolem nemocnice jen pomohlo.

O. M.

Jasně, na urgentní příjem skrz dolní vrátnici a areál nemocnice…

Jindrich Fišera

Proč by měl pražské politiky zajímat mimopražský volič, jehož jediným zájmem je město bezohledně egoisticky použít? Město má primárně sloužit jeho obyvatetelům. Pro takové, jako jste vy, má stát dokončit D0. A mimochodem, kudy byste chtěl ze Slánské tramvaj vést? 11 – 12 m (od plotu ka plotu) širokou Čistovickou? Nebo raději přes nerozšířitelný východní konec Karlovarské? A k čemu by byla řepským trať směrem, který míjí metro? Myslíte, že Pražané chodí každý den na Hrad, Malou stranu a Petřín?

T679.2

Víte, ono ne každý kdo jede do FN je z Prahy. Také ne každý tam jede sám a ne pro každého je cestování MHD vzhledem k zdravotním omezením vhodnou variantou.

Jan T.

Ne každý, ale většina z Prahy je a použít MHD může. Na těžké případy v ohrožení života jsou tu sanitky.

T679.2

Škoda, že se udělal takový bordel s RZ automobilů kdy se nemění podle registrace. Dnes nelze poznat odkud které auto je. Pokud by to bylo tak, že vozidlo by mělo RZ kraje kde je registrováno možná byste se divil kolik aut by bylo na parkovištích FN z daleka.

medical examiner

Myslíte třeba s „PRA“ pro pražské, „BER“ pro berounské, „BRN“ pro brněnské, „KRN“ pro krnovské, „LIB“ pro liberecké apod.?
Pro lepší orientaci by SPZ sanitek byly červené na bílém.
SPZ by však zůstávaly majiteli (i u obyčejných aut), takže by nebylo potřeba generovat čísla nová.

Jiří Kocurek

A na plánovaný lékařský zákrok?

Digi

Uber, nebo Bolt nebo tago.. Pokud jedete na zákrok třeba s očima tak stejnák nemůžete řídit… Doktoři vám to zakažou protože jste pod vlivem…

T679.2

No jasně. A každá taková služba má všechna vozidla vybavena dětskými sedačkami a cena z LBC do Phy a zpět bude jistě lidová. Tomu tak věřím.

Digi

Boha jeho… Takže kdyz já budu chtít vrtulníkem k moři, tak mi to stát musí zřídit, protože můžu… To je stejný… PS: kolik procent provozu na kukulove tvoří rodiče s detma zetor tadyresimme jao seriózní problém

T679.2

Řešíte to Vy a pár dalších co nejsou schopní pochopit, že někteří lidé prostě do Motola jezdí z daleka a využití MHD pro ně nepřipadá v úvahu. Celé to začalo rekcí „Zkuste tam jet MHD (autobus, metro). Problémy s odbočováním (a následným parkováním) pak odpadnou.“ .TEČKA.

O. M.

Vy radši nic neřešte. Podle způsobu projevu patříte k těm mladým moderním dynamickým jedincům, kteří chtějí ostatním nařizovat, jak podle nich mají žít, aniž berou v úvahu všechny okolnosti.

O. M.

Drtivá většina přijíždějících nejsou těžké případy v akutním ohrožení života.

medical examiner

A v jiných částech naší vlasti, třeba v Ústí nad Labem, Plzni, Č. Budějovicích, Olomouci atd. nemocnice nemají?

T679.2

Přečtěte si příspěvek co jste Vy sám napsal a který se nachází jen o kousek níže a odpověď v něm najdete. Více to nemá smysl řešit.

Valy

Je dobré si uvědomit, že FN Motol je tzv. koncovou nemocnicí, tj. s celou řadou specializovaných pracovišť nenacházejících se jinde minimálně v Čechách (pro Moravu jsou v Brně, resp. Ostravě). Nejmarkantněji je to vidět u dětských oborů jako jsou neonatologie, ortopedie, neurologie či onkologie. Představa, že každý pacient dojíždějící z mimo pražských oblastí přijede na P+R a sedne na metro, či tram je do značné míry iluzorní až fantaskní. Zcela mimo je také představa, že všechny dojíždějící pacienty budou vozit „svozové“ sanitky. FM Motol musí mít ze své podstaty dostatečné kapacity parkovacích míst a k tomu náležitě a smysluplně řešenou… Číst vice »

T679.2

Díky.

qěcy

Šak jo, ale zase nemůže předřečník očekávat, že přímá jízda IAD z Liberce do FNM bude levná včetně parkovného.

medical examiner

Že jo. To mají v Liberci tak zoufalý stav zdravotnictví, že musí až do Motola?

O. M.

To je ale hloupý dotaz.

A. Mikulka

Změňte nick.

O. M.

To ale nikdo neočekává.

medical examiner

No…FN Motol jsou hlavně 2 nemocnice tvořící jakýsi celek, tj. normální nemocnice pro dospělé (na exkrement) a pak specializovaná nemocnice pro děti (moderní).
Ne všichni, kteří se však v areálu pohybují, mají nějaké zdravotní obtíže. Někteří tam mají jen šikovný odvoz z metra…

T679.2

Tak v mém případě to je využívání právě té druhí zmíněné části. Budiž to odpovědí i na váš druhý příspěvek.

A. Mikulka

Kvalifikovaně se domnívám, že skáčete Ragulinovi na slaměného panáka. Ty řádově max. stovky aut denně, co jedou do FN Motol Kukulovu nijak významně nezatíží.

T679.2

Takže auta.Navíc v Kukulově je vjezd do FN Motol a pokud by tam jezdila tamvaj místo aut byla by to pro mnoho lidí významná komplikace. Z ulice Roentgenova je vjezd do FN Motol uzavřen a je tam odkaz na jižní nebo severní vrátnici. Pro toho kdo jede od Blanky přes Břevnov je severní lépe použitelná než jižní. A pokud vím RZS jezdí převážně právě severní vrátnicí.

Petr

Ale tam už tramvaj byla když se opravovala vozovna tak si udělali jednokolejku z Vypichu do Motola, ale to tam nebylo ještě METRO ani vchod do nemocnice

Martin

A to jeste byla postavena tak, ze kolejove loze zabiralo pruh silnice z vetsi casti. Ted se uvazuje, o trati ve vozovce.

medical examiner

No…tak tam holt budou jen sanitky a tramvaje…

Frantík

„Tramvajové spoje v Bělohorské ulici nebudou muset čelit stále rostoucím kongescím automobilů
v Patočkově ulici. Obsluha Patočkovy ulice autobusovou dopravou nicméně musí být s ohledem na okolí Kajetánky zachována. Byla by
tedy realizována prodlouženými spoji autobusové linky 184 z Vypichu na Dejvickou, variantně až na Nádraží Podbaba.“

Což ale znamená, že se bude 184 sekat ve směru Velká Ohrada. Je tam nějaká alternativa? Linka 142 je dostačující?

Tomáš Flaška

S těmi elektrobusy jsem na vážkách. Zadrátování není nic hezkého. Snad by stačilo dobíjet na konečných, ne? Tramvajím tleskám. Každé propojení dvou slepých větví je ku prospěchu věci, i jen v případě oprav.

Gregyros

Zrovna v Motole to moc současný vizuál nepoškodí..

medical examiner

Ty paneláky od nemocnice…

Jiří Kocurek

Zadrátování není nic hezkého a tleskáte tramvajím, které to zadrátování potřebují taky?

Roman Soudný

Tramvaje mají o drátek míň a obecně to není taková hrůza jako u trolejbusů.

T679.2

Navíc v případě tramvají budou ty „dráty“ nejen nahoře, ale i dole.

O. M.

A nejsou jen dva, ale TŘI 😉

Sch

Kukulově ulici by slušelo více to trolejvusové vedení. Tramvaj tam bude akorát poposkakovat.
Raději bych viděl trať z Řep na Bílou horu a z Vypichu na Petřiny. V těchto osách by se teoreticky dalo oddělit tramvaje od aut na většině trasy.

Lukáš

S tou tratí z Vypichu na Petřiny souhlasím. Je to asi jenom 1,1 km: https://mapy.cz/s/mulamutore , takže nic náročného a navíc po rovině. Ale jinak by se mi líbila linka Sídliště Řepy, Motol, Sídliště Petřiny, Vítězné náměstí a Podbaba.

Arlex

Podle mě by bylo lepší trať vést Ankarskou. Od Vypichu směrem do Střešovic by to bylo rychlejší a navíc by tramvaj mohla lépe obsloužit koleje Hvězda a Větrník a taky části sídliště které jsou od metra a součaaných tramvají dál. Nemluvě o dost složitém napojení traté na smyčku Sídliště Petřiny (jejíž zrušení ny mi nepřišlo vhodné).

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Přesně tak.

Pat

Trať bude ve většině trasy oddělená. Viz technická zpráva Tramvajová trať Vypich-Motol

T679.2

Souhlas.

medical examiner

No…ty Řepy s Bílou Horou zní lákavě. Kdyby pak nějaký zmatený řidič zapomněl, na kterém odstavném parkovišti nechal auto, tak by jen kousek popojel…

Merlot

Pokud by u nemocnice nebyla stanice metra, tak by ta spojka dávala smysl. Takto mi to přijde jako lepení chyby, kdy metro vynechalo Vypich. Jestli má ta nová tramvajová trať mít smysl, měla by se rovnou prodloužit alespoň do stanice Nové Butovice.

Pat

Já bych s tou chybou trochu oponoval. FN Motol ne obrovským cílem cest (už jen kvůli zaměstnancům, ale nezapomenout na tisíce studentů 2. Lékařské fakulty.)
A přestoupit na bus se tam dá stejně, jako na Vypichu (sice bez 191, ale zase 167). Takže ve výsledku ta tramvaj je to poslední co tam chybělo a podstatná část výstavby se vrátí zkrácením 180 a šílenými nájezdy na Bílou Horu a Vypich. Jen proto, že na Vypichu je křižovatka a Kaufland neznamená, že je to okamžitě lepší místo pro dopravu

MaT

Tisíce? A kolik tisíc to podle Vás asi tak je? Do prváku se přijímá myslím něco přes 200 lidí (byly doby, kdy to bylo jen asi 160). Ročníků je šest, ve vyšších ročnících už těch studentů může být trochu méně (i když úmrtnost zdaleka není taková, co třeba na 1. lékařské fakultě). V prvních ročnících jsou hlavně teoretické předměty, ty jsou dole na Plzeňské a ne přímo v areálu FN Motol. A ve vyšších ročnících studenti chodí i na stáže v jiných nemocnicích. I když zase na druhou stranu do FN Motol docházejí na některou výuku i studenti 1. LF.… Číst vice »

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Přesně tak, pokračování na jih až na metro Nové Butovice a následně propojit s tratí od Radlické.

milan

proč stavět TT v souběhu s =M=B Nové Butovice – Radlická?
Mnohem pčelnější by jsem viděl TT cca od vypichu přes =M=A Nemocnice Motol – =M=B Lužiny na Velkou Ohradu https://mapy.cz/s/jatolezusa (či pápadně přes Řeporyje k novému kapacitnímu P+R u D0

Kamui

Byl by někde nákres, jak by to mělo být? V tom terénu a úzkých prostorech si tramvajovou trať nějak nedokážu představit.

Marek

Myslíš tento nákres, který je na poslední stránce dokumentu níže?
https://pid.cz/wp-content/uploads/system/LV2022-32/LV2022-32_B15.pdf

Frantík

Takže přímo po silnici? No není to úplný nesmysl, ale tramvaje budou muset „zbytečně“ zpomalovat v tom klesání.

Radek

Je to v linkované dokumentaci k VŘ.

Pat

Doplňuji, Technické zadání – 005_TT-Studie-2019

jkjk

Viz link na zadávací dokumentaci (nejlépe soubor Technické zadání – 005_TT-Studie-2019). Od Plzeňské nejdříve po rampách a pak po stranách ulice, po zastávce u metra se trať přesune doprostřed ulice. Samostatné pruhy pro auta zůstanou.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Situace i s budoucím vedením linek. Stránka 37.
https://www.praha.eu/file/3599576/VZP_TT2.pdf

Miro Novak

Metroprojekt nebo Metroprojekt?

Michal Bartoníček

Jestli je Vám milejší nějaká garážová firma, která s projektováním tramvajových tratí nemá zkušenosti, ale udělá to levně, tak se klidně můžete přihlásit. 🙂

David

Jojo Bělohorskou nám projektoval Metroprojekt a je to paráda, vůbec si nedovedu představit, že by to projektoval někdo jiný (např. ten kdo projektoval novou TT v Paříži). Přechody jsou tam kde lidi nepřechází, tam kde přechází je jen bahno, na těch místech kde přechody jsou tam jsou všelijaké kličky se zábradlím aby se nedalo přejít napřímo. Ostrůvky jsou obehnány zábradlím tak aby se z nich nedalo pomalu dostat. Zeleň u zastávek je pak úplně sprostým slovem, jen asfalt a železo.

Michal Bartoníček

Nikdy jsem nenapsal, že je Metroprojekt jediný. Ale má s tím dost zkušeností. Znáte tedy nějakou jinou firmu?
Celá koncepce, kterou Metroprojekt zpracovává, podléhá posouzení zadavateli a hlavně bezpečnostním složkám. K návrhu se vyjadřuje množství lidí a posuzují, jestli to je nebo není správně. Proč se neptáte, čí byl nápad udělat přechod tam, kde lidi nepřecházejí? Nenapadlo Vás, že to nemusí být z hlavy projektanta? Zábradlí si taky vymyslel projektant? Pokud do toho chcete kecat, tak se zabývejte tím, kdo má jaké pravomoci a kdo má co na starost.

původní Jakub P

Zrovna tady na P6 platí, že co Metroprojekt dělal, to je nahouby. Takže se nedivte, že bychom rádi zkusili někoho jiného.

Michal Bartoníček

Je mi jedno, kdo to bude, pokud to bude odborník.
Kdo by ten někdo jiný měl být? MCO? Valbek? SUDOP? IMP? Proč se tedy nepřihlásili? Moc práce? Málo peněz a času na vypracování?

Jan T.

Ano znám, třeba pražská Elektroline má projektanty a umí sama i tratě stavět plus tam dodat elektroniku, takže mají zkušenost s reálnou použitelností.

Michal Bartoníček

Elektroline neumí stavět tramvajové tratě. Má projektanty na trakční vedení tramvajových, trolejbusových a železničních tratí. Totéž i montuje. A má technologii i na signalizaci a ovládání výhybek. To je vše.

Jarka z St3

proc konkurenci

Jarka z St3

Proc konkurenci monopolu hned nalepkujete jako garazovku? Metroprojekt je v Evropě jediný kdo to umí a pak už jen garazovky? Firma z Drazdan to nezvládne?

Michal Bartoníček

Protože už jsem s takovými měl tu čest. Zmíněné firmy jsou dobré, ale nestíhají. A pro spěchu je tendence vybírat prakticky kohokoliv.

Michal Bartoníček

A podle mě nemá Metroprojekt monopol. To by vypadalo úplně jinak. I přes jeho působnost jsem s nimi jako projektant pracoval jen na třetině veškerých zakázek spojených s tramvajovými tratěmi.

Twix

Linka 174 nekončí na Nádraží Řeporyje (tam nyní autobus ukončit nelze) ale na Řeporyjském náměstí, resp. většinou pokračuje buď do Třebonic, nebo jako linka 301 do Chýnice nebo 352 do Jinočan. Docela by mě zajímalo, jaká část se má drátovat, a jestli bude pokryta parciály zcela.

Bobek

Je to v té zadávací dokumentaci všechno namalované.

Twix

OK, ta má 19 příloh, náhodou jsem našel napoprvé to přehledné schéma. Trolej končí na Náměstí U Lva, nejspíš aby se nemusela řešit složitá pavučina na Řeporyjském náměstí a dále železniční přejezd. Akorát tam není vysvětleno, co znamená to červené tečkování (na pokračování z Řeporyj mimo Prahu).

Frantík

Asi že to bude jenom parciální. Moc tomu nevěřím, že tak dobré baterky vymyslí.

Twix

A nebo to znamená že tuhle část už musí řešit Středočeský kraj, pokud se tam má něco drátovat. Příměstské linky se tím buď vyřeší nebo zase roztrhnou na Lukách.

Tom

Škoda, že nezůstala v provozu tehdejší dočasná trať.

Bram

Ta by se stejně nedala použít, protože byla až na počáteční úsek na Vypichu celá jednokolejná. Mne spíš štve jiná věc a tím jsou trolejbusy na Velkou Ohradu. Tam by zcela logicky měla vést tramvajová a nikoliv trolejbusová trať. Jinak do dopadne akorát tak, že bude vcelku zbytná tramvajová trať mezi Vypichem a Motolem – nájezd tramvají z vozovny Motol na linky na Bílé Hoře není argumentem, pro tyto účely by stejně dobře posloužila tramvajová trať z Bílé Hory do Řep, která by měla adekvátní využití i pro provoz běžných linek. A stále se bude po Kukulově ulici motat dost… Číst vice »

Twix

Je pravda že pro cesty z Řep do Motola (a na metro A) a na Vypich ta tramvaj nepřinese moc výhod oproti stávající autobusové lince 180. Docela snadným zlepšením by bylo protáhnout tramvaj z Bílé Hory kousek na Jiviny, kde by se dalo přestoupit na stávající 225. A pak se jako další krok jeví opravdu dovést ji až na Sídliště Řepy. Ale odkud by měla vést tramvaj na Velkou Ohradu?

Stadler

Co prodloužení z Radlické? Jinonice – Ovčí Hájek – Malá Ohrada – Píškova

Bram

Zbytečné, vede tam metro.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Je jen otázkou času, kdy se prodlouží TT z Radlické dál na Jinonice a na Nové Butovice.

Jelen

Z Radlické si prodloužení na Jinonice nedovedu představit, není kudy ji vést, leda na úkor části šířky Radlické ulice.

Truf

Což je myslím v plánu jako možnost, ale samozřejmě až po dokončení radlické radiály.

Pat

Kdyby se tak připravovala nějaká stavba, co má Radlická nahradit. Pojmenoval bych to třeba Radlická radiála nebo tak něco. To by se pak měnily i věci na povrchu.

Bram

Odkud by měla vést tramvajová trať na Velkou Ohradu? Tak snad zcela logicky z Kukulovy ulice do Bucharovy ulice a dále kolem stanice metra Nové Butovice po Jeremiášově ulici směr Velká Ohrada. Pak bude mít tramvajová trať v Kukulově ulici opodstatnění.

Kubrt

Ano, takhle by to dávalo smysl jako západní tramvajová tangenta (a dosud jsem si myslel, že to tak musí vidět všichni). TT čistě v úseku Vypich-Motol je fakt téměř pouze manipulační spojka.

Bram

Bohužel to je tak, že si toho skoro nikdo nevšiml, nebo to spíš skoro nikdo nechce vidět.

Twix

Možná si toho nikdo nevšiml protože to bude poměrně náročné realizovat, na tak velké tramvajové stavby v poslední době nejsme zvyklí. Ale smysl by to samozřejmě mělo.

Bram

Náročné by to rozhodně nebylo, šlo by o tramvajovou trať v jízdních pruzích současných komunikací. Nikoliv o tramvajovou trať na samostatném tělese. Spíš je náročné si to pro některé jedince představit a zároveň by s tím měla velký problém v Praze vládnoucí ODS.

Frantík

Tak dávalo by smysl ji použít jenom na nájezdy nebo zátahy, to by zpoždění nebyla taková hrůza… ale jak to bývá, po nové tramvajové trati vždycky „musí“ něco jezdit pravidelně.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Lidem na západě by to hrozně pomohlo. Moct jet tramvají z Řep na jih až na Velkou Ohradu, přez celou západní Prahu a někdy v budoucnu i napojení až na Barrandov – přez Holyni a nádraží Holyně, Klausovou + Přecechtělovou ulicí skrz sídl. Velká Ohrada, Petrbokovou ul. na Švejcarovo nám. pak na sever Raichlovou ul. a napojila by se na TT vedoucí Jeremiášovou ul.

MartinS.

Kolik lidí denně potřebuje jet z Řep na Velkou Ohradu? Autobus 225 s intervaly 10 minut ve špičce a 15-20 minut v sedle se nezdá být přeplněn.

O. M.

V ranní špičce bývá plný dost, ale zvládá to. Tramvaj není potřeba.

O. M.

Což je vlastně ta největší pitomost, jakou lze na tramvaji spáchat. Aby tramvaj mohla plně využít svůj potenciál – relativně rychlá kapacitní povrchová doprava, musí být vedena po samustatném tělese. V okamžiku, kdy se musí přetlačovat s ostatními druhy dopravy, je to pro obě strany špatně. To tam radši pustit trolejbusy (které zejména cestou s kopce dolů nebudou zdržovat, tak jako tramvaj), a nemusím za násobné peníze budovat tramvajovou trať.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Tangenciální spojení z Barrandova (odbočení ze stávající TT) přez Holyni a nádraží Holyně, Klausovou + Přecechtělovou ulicí skrz sídl. Velká Ohrada, Petrbokovou ul. na Švejcarovo nám. pak na sever Raichlovou ul. a napojila by se na TT vedoucí Jeremiášovou ul.

Gwann

A pak premostit Prokopak, ve prostred zastavka s toboganem dolu na vlak…- hura propojit s trati na barrandove

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Tam by měla vést TT z Řep Bazovského ul. a dál Slánskou až k Hornbachu kde zatočí na východ a povede Karlovarskou až na točnu Bílá Hora. To je už v plánu, schváleno asi ještě ne. Ale úplně schází tangenciální TT přez Nové Butovice, Stodůlky a Západní město. Směr Sever-Jih. Pokračování této projektované TT na jih Bucharovou ul. až na metro Nové Butovice. Odbočka z TT do Řep na jih – Plzeňská, Jeremiášovou ul. až na křižovatku s Mukařovského ul. Následně by se vybudovalo tangenciální spojení z Barrandova: (odbočení ze stávající TT) přez Holyni a nádraží Holyně, Klausovou + Přecechtělovou… Číst vice »

MartinS.

Tangenciální tratě jsou vhodné tam, kde spojují místa bydlení s místem zaměstnání. Spojit několik sídlišť Barrandov, Ohrada, Stodůlky, Řepy je sice hezký plán, ale koho to bude vozit? Kolik lidí potřebuje jet denně ze sídliště Řepy nebo Stodůlky na sídliště Ohrada nebo Barrandov? To se ani neptám, jak byste tu trať protáhnul z Holyně na Ohradu přes Dalejské údolí s výškovými rozdíly 83/66 metrů?

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Souhlas, že z Velké Ohrady do Barrandova to je pro vedení TT výzva, ale projektanti by se s tím určitě popasovali.

To že by se s tím projektanti popasovali ale neodpovídá na otázku, PROČ by se s tím měli popasovávat a KOHO by to vozilo. 🙂

O. M.

A kolik by to stálo.

O. M.

Mně by jen zajímalo, kde se na to vezmou prachy. A kde se vezmou ty další tramvaje, které budou pro rozšíření provozu potřeba, a kde se na ně vezmou prachy. A kde se vezmou tramvajáci, kteří je budou řídit, a kde se na jejich mzdy vezmou prachy.
Tangenciální směry nejsou zdaleka tak vytížené, na jejich provozování by bohatě stačily baterkové trolejbusy, za podstatně menší peníze.

Tom

Já vím, že by se nedala použít. To ve mně zvítězilo fanouškovskonostalgické já 🙂

smasska

Řepy – Bílá Hora není dostatečně šoto, byli by to moc rychlé, bez kolize s IAD a přinášelo by to nová spojení, kterými by jezdili lidi. Takže to nemá v současné době šanci, protože musí být Motol – Vypich v trojnásobném souběhu, těžkým terénem, pomalé, ale hlavně už tam tramvajky byly, tak se to musí vést tam. Bohužel, dopravní plánování některých tramvajových tratí už je na hony vzdálené nějakému užitku a cíleně je, aby se vykázaly kilometry a snadno se to stavělo (zdravíme do Bohnic, Zdib a Libuše).

Frantík

Tramvaje tam nebyly, ne? Jezdily mimo silnici…

Bram

Nikoliv, jezdily po silnici, byť neznalému dle fotek přijde, že jezdily mimo silnici.

MartinS.

Řepy – Bílá Hora je celkem nesmyslný směr. Ta tramvaj by byla směrem do centra pomalá bez přestupu na metro. Navíc mne tedy nenapadá, jak jí vést bez kolize s IAD? Trať Vypich – Motol umožní nahradit linku 180 v úseku Vypich – Sídliště Řepy tramvají a do budoucna po prodloužení tramvaje až na Zličín.

smasska

Proboha, proč by lidi bydlící v Řepích museli všichni pracovat někde „v centru“ (co to vlastně je)? Spojení na Prahu 6 je tristně pomalé, přes Motol je to nesmyslná zajížďka, tangenciální spojení jsou v Praze na levém břehu notoricky špatná, trať bude rychlejší a levnější než kopec do Motola s nesegregovaným a rychlostně omezeným vedením tratě, smyčka Bílá Hora je v nevhodné poloze a technicky nevyhovujícím stavu…

smasska

A tomu „částečnému“ nahrazení 180, to vám lidi opravdu poděkují, pokud jim to rozsekáte. Takže většina busů na Vypich se stejně zrušit nedá, do toho nově tramvaje = vyhazování dalších peněz z okna na vytvořeném souběhu, bez přidané hodnoty, gratuluji.

MartinS.

Od Nemocnice Motol do Dejvic by mohla jet 184. 180 by byla nahrazena tramvají a jen by se možná přidal nějaký autobus, který by obsloužil Zličín pro přestup na tramvaje a metro v Motole rychleji než závlekem přes Řepy. Možná by stačilo udělat pro 304 a 380 zastávku Sídliště Zličín v ulici Na Radosti. Zličín od metra Zličín obsluhuje 306 a od konečné tramvají v Řepích 164.

Frantík

Tam přece ta 180 zůstane, a ještě bude se otáčet přes Nevanovu.

MartinS.

Lidé z Řep nemusí pracovat v centru, ale pokud se podíváte, kolik jich od Nemocnice Motol pokračuje 180 dál na Vypich a Břevnov, nejsou to plné autobusy. Ta 180 se směrem z Dejvic vylidňuje v oblasti Břevnova, k nemocnici přijede poloprázdná, naplní se přestupy z metra a zase se vylidňuje po tramvajovou konečnou v Řepích a na Zličín jede zase poloprázdná. Pro celou trasu Dejvická – Zličín se dá použít po 20:00 večer a o víkendech, jinak moc ne, protože cestou přes Břevnov/Vypich nabere až 10 minut zpožděni. Tangenciální spojení jsou na levém břehu Vltavy tristní, protože se tam stále… Číst vice »

Tomáš

Kdyby jen 10 min. V poslední době není zpožddění 25min (a více) na lince 180 žádnou výjimkou.

Bram

Prodloužení tramvajové trati ze současné konečné Řepy přes Zličín ke stanici metra Zličín je nerealizovatelné bez velkého bourání domů, takže je zcela neprůchodné. Nemá smysl se tím dále zabývat.

Frantík

Jakože po trase 180 to nejde?

původní Jakub P

Po trase 180? Tramvajová klikatice z části vilovou čtvrtí s úrovňovým křížením vlakové trati?

TT na Zličín by dávala smysl spíš jako pokračování Plzeňskou (dál za odbočku do Makovského na sídliště Řepy) a Na Radosti.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Přesně tak.

MartinS.

Bourání domů? Jakých? Ta tramvaj má vést přes žst. Praha – Zličín a pokračovat místy, kde je teď skladový areál Technocom a následně místy, kde je bývalá ČKD Tatra Zličín a kde všude má vyrůst nová výstavba. Tam se budou bourat jenom brownfieldy. Vždyť tam má vyrůst čtvrť pro 10 – 15 tisíc obyvatel. Takže tramvaj je logická volba.

Bram

Logická volba pro lidi je metro na Zličíně, ne tramvaj v Řepích. Máte to nějaké silně popletené.

MartinS.

A k tomu metru se dostanou jak? Dojdou pěšky?

Bram

Autobusy někdo už zakázal?!?

MartinS.

A proč by tam měly jezdit autobusy navíc jen na krátké lince s 3-5 zastávkami, když by se středem toho nového sídliště dala protáhnout tramvaj z Řep?

O. M.

IMO tyhle věci vymýšlejí šotouši z ROPIDu, pro které je cestující jen prostředkem ke zdůvodnění realizace jejich snů, v reálném provozu pak otravný tvor, který akorát zdržuje a něco se mu pořád nelíbí.
ROPID by potřeboval vymést.

O. M.

P. S.: Libuš má určitě smysl, protože propojí Modřany s metrem D (až tam bude).
Bohnice celkem taky, ale stejně tam bude muset být zachovaná autobusová / trolejbusová doprava do Starých Bohnic. Takže jednodušší by bylo tím směrem natáhnout trolejbusovou trolej Lodžskou, Čimickou a Pazderkama a pustit tam parciální trolejbusy, které i bez nákladného budování kolejové dráhy budou schopné ekologicky obsloužit i ty cancoury, kam nebá cenu tahat dráty.
A Zdiby, to už vůbec. V okamžiku, kdy tramvaj nebude mít samostatné jízdní těleso, ztrácí smysl, opět, je násobně levnější tam z Kobylis od metra posílat parciální trolejbusy.

strojvedoucí J.

Škoda je, že nedošlo k rozšíření Kukulovy a stavbě trati při budování stanice metra.

Tehdejší trať byla jednokolejná manipulační spojka částečně vedená po silnici s nešikovným křížením před přemostěním Plzeňské. To bylo jen nouzové řešení. Fotoreportáž z webu PT: https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041468

Frantisek

Ono není moc kam, leda by se metro šouplo. Anebo tento jeho úsek zrušil a stanice využila pro tramvaj vedenou od Petřín – ale zase by tamní stanice metra musela být podélné a ne kolmo, a mít jeden výstup ideálně k Větrníku, takhle to je dost nešikovné. Tramvaje byly, žel i s většinou sídlišť (!), tím metrem dost ignorovány.

strojvedoucí J.

Úsek metra Dejvická-N.Motol je ukázkový příklad toho, jak všehoschopní politici dokážou nenávratně zprznit i tak důležitou stavbu jako je metro. A s tím samozřejmě navazující povrchovou dopravu.

Mezitím co starosta z P6 Chalupa přemýšlel jak co nejvíc ohnout budoucí trasu, jeho kolega z P5 Jančík zase pilně pracoval na tom, jak nad Motol nacpat co nejvíce stavebního odpadu. Zlatá doba dealera (pardon horolezce) primátora Béma.

Bram

Nikoliv. Chalupa chtěl metro na letiště a další velice mocná záporná postava jménem Jančík si představovala metro A vedené od Nemocnice Motol do Zličína. Takže nebýt Jančíka, patrně by se s metrem A pokračovalo z Nemocnice Motol na letiště. Optimální by bylo, kdyby metro A mělo na Veleslavíně připraveno odbočení směr letiště, ale i to bylo politicky neprůchodné. Přičemž pro obsluhu letiště je v podmínkách Prahy optimální metro a nikoliv vlak. Jde zejména o kapacitní problém na Negrelliho viaduktu, který bude propustnost rdousit, neb do jeho dvou kolejí budou fakticky ústit tři dvoukolejné trati – trať z letiště, trať z… Číst vice »

původní Jakub P

A jako „kompromis“ postavili paskvil, kterej se nehodí ani k jednomu, ani k druhýmu, ale v podstatě k ničemu.
Ne, že bych chtěl Jančíka hájit, ale to napojení A na B a vytvoření konečně nějaké kapacitní tangenty na levém břehu by mi dávalo smysl. byť možná spíš možná někam na Butovice/Hůrku než na Zličín a samozřejmě s možností přestupu na tramvaje na Vypichu a dole v Motole na Plzeňské.

MartinS.

Proč by měl Negrelliho viadukt rdousit propustnost? On je nějaký problém, aby po něm jel vlak každé 2-3 minuty? A myslím, že 20-30 párů spojů za hodinu by mělo pokrýt letiště, Kladno i Dejvice. Navíc některé vlaky od Kladna by šlo ukončit už na Veleslavíně. Kdo jede do centra, přesedne tam na metro.

Bram

Radši proboha nemyslete, jinak Vás vyvede srážka s realitou. Ta realita je taková, že rozplet obou tratí v Bubnech je úrovňový a na Masarykově nádraží nebudou mít vlaky obratiště jako jsou běžně v metru (například Háje, Letňany) apod., takže vlakové cesty vlaků, které budou odjíždět a přijíždět na Masarykovo nádraží, se budou křížit. Takže na nějaké intervaly dvě až tři minuty zapomeňte. Nedá se to vyjezdit.

MartinS.

Byl jste někdy v Londýně? Tak kdybyste tam někdy jel, tak jim neříkejte, že ty intervaly, co oni mají na hlavových nádražích s úrovňovými rozplety se nedají vyjezdit. Oni to zatím nevědí a s těmi jednotkami od 8-12 vagónech to dávají.

Jan T.

S ETCS není problém ani vlak co minutu, to se spíš nebudou stíhat otáčet na Masaryčce. Ale zajímalo by mě odkud se budou generovat takové davy.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Proč by se měli otáčet na Masaryčce?
1) Vlaky pojedou DOUFÁM na hlavák.
2) Budou jezdit obousměrné jednotky.

medical examiner

Ano. Na hlavák k podzemnímu nástupišti.
Masaryčka se pro normální provoz zruší za současné nabídky Fakultě dopravní ČVUT.

VojtaDrevik

Část vlaků bude končit na Veleslavíně