Praha hledá projektanty nové tramvajové trati mezi Motolem a Vypichem

Tramvaj u Nemocnice Motol. Vizualizace: Dipro / DPPTramvaj u Nemocnice Motol. Vizualizace: Dipro / DPP

Nová spojka má výrazně zlepšit obsluhu Prahy 5 a 6.

Rok po schválení záměru pražskými radními začal Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) hledat projektanty pro další rozšíření pražské tramvajové sítě. V soutěži s odhadovanou cenou 55 milionů korun hledá firmu, která kromě projektové dokumentace na novou tramvajovou trať připraví i projekt elektrifikace autobusových linek 142, 225,174 a 184. Vyplývá to z informací na profilu zadavatele.

Zhruba 2,2 kilometru dlouhá trať propojí tramvajové radiály v Plzeňské a Bělohorské ulici přes Kukulovu ulici. Přinese současně významné usnadnění dopravní obsluhy v oblasti městských částí Praha 5 a Praha 6. Vedle toho nová trať umožní napojení vozovny Motol i na tramvajovou trať v Bělohorské ulici, kde jsou dnes podle dopravního podniku nájezdové trasy z nejbližší vozovny „neakceptovatelně dlouhé“.

Předběžné investiční náklady na výstavbu nové tramvajové tratě Motol – Vypich činí 850 milionů korun. Trať by se měla začít stavět po roce 2026.

Spolu s novou tramvajovou tratí se soutěží i stavba trolejbusových tratí ve stopě stávajících autobusových linek. Jde konkrétně o linky 142 (Nové Butovice – Velká Ohrada), 225 (Velká Ohrada – Nové Vokovice), 174 (Vypich – Nádraží Řeporyje), 184 (Vypich – Velká Ohrada). Plán hovoří o letech 2026 až 2030. Elektrifikace by měla vyjít na necelou miliardu. V podání Prahy elektrifikace znamená zavedení provozu parciálních trolejbusů, které část trasy jedou pod trolejí a část na baterie.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp elektrifikace autobusové dopravy v Praze rozšiřování tramvajových tratí v Praze tramvajová trať Motol - Vypich
202 komentářů