Praha dokoupí klimatizaci do nových tramvají, vyjde na stamiliony korun

Tramvaj 15T na Libeňském mostě. Foto: Jan SůraTramvaj 15T na Libeňském mostě. Foto: Jan Sůra

Cestování novými tramvaje 15T po Praze by mělo být hlavně za vysokých teplo příjemnější, než dosud.  Všechny tramvaje 15T od

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Přijde mi, že v těch klimatizovaných tramvajích bývá výrazně větší smrad, než obvykle. Jakoby tam pořád cirkuloval ten samý vzduch často „ovoněný“ po návštěvě nějakého bezdomovce, anebo prostě jen z velkého množství potících se lidí. Ve verdech jsou podle mě nejlepší klasické T3, kde čerstvý vzduch díky otevřeným oknům proudí a ani to vedro pak moc nevadí. Ovšem tramvaj musí jet, a ne stát někde v zácpě…

Jirka

Takhle se lákají cestující z IAD do MHD.

Ne jak ztrouchnivělí egoističtí soudruzi v ostravě, kteří kupovali 100 zbrusu nových autobusů bez klimatizace a ještě s potutelným úsměvem na rtu vykládali, jak to tady lidi ani nechcou a vlastně na to nejsou připraveni…

DRABADURA

Ba Ba
Naprostý souhlas

Romanero

DPP opět krade peníze daňových poplatníků. 3 milióny za doplnění klimatizace do 1 vozu a všichni to přijmou jako v pořádku? By to chtělo položkový seznam.. ono by se pak zase ukázalo jako tehdy, že monitory do velína DPP dodané po 200 tisíc Kč za kousek se dají na Heurece sehnat za šestinu.
Luxusní klimatizační řešení tohoto rozsahu stojí jednotky statisíců ne milionů. Homologace se dělá na celý typ snad jednou a záruka 2 roky je standard. Zlodejina.

slawe

Přijde na to, cena přesahující 2 miliony za tramvaj není zas tak nereálná. V Brně dodělávají klimu do 12m autobusů, cena něco přes půl milionu za vůz. 15T jsou tříčlánkové, a aby byl zajištěn dostatečný výkon, bude potřeba buď 3 jednotek, nebo 1-2 velmi výkonných. Řešíme homologaci na dráhu (celkové schválení je jedna věc, ale vlastní papíry potřebuje každé vozidlo jednotlivě a světe div se, tohleto jsou záležitosti v řádech desetitisíců), teď úpravu rozvodů, které na to nebyly nikterak při výrobě připravovány… Dost možná v tom bude i úprava či výměna oken. Za mě 2 miliony za jednu tramvaj typu… Číst vice »

Jan

To je hrozný, dnešní lidi nic nevydržej, v létě se musej chladit, v zimě ohřívat a kolik energie se na to spotřebuje… 😉

Karel Sined

Tak hlavně, aby nezapoměli nechat okna otvíratelná pro cestující…

JZ

Ten samý problém je v autobusech v Ústeckém kraji. Cestující, když si sednou v klimatizovaném autobuse, první co udělají, je, že otevřou okno. Přitom cca 80% autobusů má zamykatelná okna.

To

Tak Ústecký kraj je kapitola sama pro sebe…

Jan

V Praze už jsme se naučili po prvním roce v klimatizovaném voze neotvírat. Spíš když někdo přijde a uvidí otevřené okno, tak ho zavře. K tomu musí samozřejmě fungovat a být správně nstavená klimatizace v každém voze, aby lidi neměli důvod ty okna otvírat a to se myslím DPP podařilo vychytat.