Praha schválila zbudování nové tramvajové trati Motol – Vypich
Stavba tramvajové trati z Barrandova do Holyně. Foto: Daniel Šabík / DPP
Spolu s novou tramvajovou tratí radní dnes rovněž schválili elektrifikaci dalších autobusových linek na levém břehu Vltavy.
Tramvají od jihu bude určitě větší zájem o cesty do nemocnice než metrem od severu. Kdyby se ta tramvajová trať protáhla na Petřiny a ještě dál, bylo by to mnohem užitečnější a levnější než předchozí prodlužování áčka.
Když je prý dle mnohých zde slabá stropní deska podchodu mezi stanicí =M=A Nem.Motol a areálem uvedeného zařízení, tak je dostatečně silná stropní deska nad aktuálními odstavnými kolejemi toho metra, které potenciálně mohou v budoucnu sloužit jako traťové pro další prodloužení? A je dost pevná opěrná zeď „za“ tou stanicí“? Pokud pro obé platí, že ano, tak je také teoreticky možné TT vést ve svahu nad stanicí metra – https://mapy.cz/s/nutuguroru, a z ní k zastávkám TRAM udělat přístup podchody. Dále si dokáži představit tu TT se zajížďkou směrem k Nemocnici na Homolce, a od jejího parkoviště tunelem by vystoupala k… Číst vice »
Tunel už je trošku dražší legrace, to není jako položit pár kolejí na pole nebo na ulici.
Nejedná se spíš o obnovu dříve zrušené trati?
Nejedná.
Ale ta trať tam kdysi vedla.
Ale původní těleso se nezachovalo.
Jednokolejná, čistě manipulační a nejspíš i jinudy. To je dost na to, aby nešlo jen o obnovu.
Trať rozhodně pomůže, ale pořád si myslím, že jsou i důležitější tratě, třeba Opletalka. Tu už stávající magistrát nestihne rozjet a ODS to samozřejmě zruší.
ODS se v Praze už nesmí dostat k moci.
To by byla katastrofa.
Není Opletalka náhodou v o dost pokročilejší fázi přípravy, než tohle?
a ODS to samozřejmě zruší.
Podobně jako zrušila výstavbu všech ostatních tramvajových tratí. Zaručeně!!
Opletalka je přímo zásadní, zvlášť pro odklony.
tim vetsi skoda, ze ji ods zrusi, jak tvrdi pan diazepam
To má být už rozjezd předvolebního boje?
Hodila by se k tomu nějaká mapka. Ví se, kdo bude dělat projekt? Zajímalo by mě, kudy přesně ty koleje povedou, když je to na Vypich takový krpál.
Jinak o potřebnosti asi nemá smysl diskutovat. Hodí se to stejně jako ta spojovací trať v Brně mezi vozovnou v Medlánkách a technologickým parkem.
Kukulova je na mapě.
Já vím, kde to je, ale zajímalo mě vedení kolejí.
není definitivně dané, jsou varianty
A jsou ty varianty někde k vidění?
Varianty? Ani jednu si nedokážu představit v úzkém prostoru mezi nemocnicí a zastávkou metra ze tří stran obklopenou lesíkem, mezi které se vejsou právě jen dva pruhy jedné z nejrušnějších ulic západní části Prahy s častými kolonami oměma směry …
Takových je nás právě víc, ale nějaké skutečné trasování nikde.
A proč, když kliknu na palec nahoru, tak o jednu skočí současně nahoru i číslo na palci dolů???????????????????????? Takže z 2/2 je to jedním klikem 3/3. To by jeden …
Protože mezitím hlasovali i jiní lidé.
A už tam jednou tramvaj jezdila, ale jen jednokolejně a jen jako obsluha vozovny Motol, když byla pár let rozkopaná Plzeňská.
Trať mezi vozovnou a technoparkem se hodí. Ať už při výjezdech ráno z vozovny, tak i večer je rychleji zajištěna obslužnost většího území. Nemluvě pak v případě větších nehod nebo výluk mezi moravským nám. a vozovnou.
co do diskuze o TT v Praze pleteš TT v Brně?
Jde o princip, Milane, který jsi nepochopil. V Brně totiž donedávna bylo to, že z vozovny, která je od technologického parku v podstatě za rohem, musely do Králova Pole tramvaje přes centrum. A tohle je stejný případ.
to Vaše nedávno je již myslím skoro 20 let – jsem přesvědčen, že ta spojka zadem z Medlánecké vozovny byla dříve než já začal před 14ti lety jezdit v Praze s TRAM! A není to to samé – v Brně se jedná čistě o manipulační trať, ale v Praze to má být trať běžná kolem současné konečné =M=A!
My mluvíme o Praze.
Nikoliv o městě, které žije v domnění že je pupek světa.
Ne, ani o tvém městě zde není řeč.
Ehh?
Liteň není město a v Dejvicích tramvaje jsou dávno… 😀
Jen jsem rozvedl komentář od Roberta na přínos takového propojení v Brně, aby bylo jasno jaký přínos může mít propojení v Praze. Motol – Vypich je velice podobná situace. Asi jsem to měl napsat hned. Jinak nemusím lidi co hned uráží místo nebo lidi v něm žijící. Takže tato diskuze pro mě končí.
Chápu to dobře, že elektrifikace 174 znamená i elektrifikaci autobusů do Chýnic a Jinočan, které se z/na 174 přečíslovávají?
Já bych si tím nebyl jist.
Tipuju, ze to povede do Reporyj, tudiz mozna bude i cast 352 a 301 na trolejbusu.
Dobrá otázka, předpokládám ale že troleje skončí někde za Amforovou (kde se linky 174 a 225 rozdělují) a dál to pojede na baterky. V článku se píše o lince 174 na Nádraží Řeporyje, v současnosti buď končí dole na Řeporyjském náměstí, nebo jede mimo nádraží do Třebonic, případně se už na Lukách převleče za 301/352 a jede mimo Prahu. Tak jde o to jestli se zvládne cesta do Chýnic a Jinočan a zpět na baterky.
Jako fajn, nic proti tomu. Ale proč sakra zase žádná elektrizace na tom jihovýchodě s podstatně větší koncentrací lidí i dopravních výkonů…? Modřany, Lhotka, Jižní Město, Zahradní Město, Petrovice… Jako že tam nejsou žádná „historická padesátková“ čísla, tak ta oblast bude mít smůlu i v této generaci? 😉
Možná tam spíš nejsou vhodné kopce. Jižák je úplná díra, tam jezdí metro a díky terénu tam můžou časem jezdit i čistě bateriové busy. Na Zahraďáku jezdí tramvaj a v Modřanech bude tramvaj s napojením na nové metro D.
Jako že kolem Smíchova tramvaje nejezdí? A ten Jižák je díra v jakém smyslu – to bych tedy rád věděl, kde jezdí ty busy častěji (možná tak Vysočany – Prosek nebo od SN na jih). A že na ex. „Praha 4“ nejsou kopce, tak to snad ani v legraci.
Jižní město je placka, to nezpochybníte, pokud k němu nesmyslně nebudete počítat Krč, Braník, Pankrác, Novodvorskou, což je P4! Jenže v těchto kopcovitých částech Prahy se započala Vámi zjevně zcela opomíjená výstavba =M=D, které v nich nahradí mnoho naftových BUS nejen na městských, ale i/zejména příměstských linkách, které místo zajíždění na Budějovickou/Kačerov budou ukončeny/započaty na Depo Písnice!
Na jihovychode se stavi metro a tramvajova trat. To je docela slusna elektrizace. Navic se da cekat, ze to tam oboji s vedenim autobusovych linek zamicha. Prijde mi rozumny primarne elektrizovat busy z garazi, ktery uz se na to predelavaj, a linky z garazi na Kacerove elektrizovat potom, az bude i usazeny linkovy vedeni po otevreni metra D.
no a tam časem třeba může být vodík….
Spotřebuje 3x víc elektřiny než baterkový bus.
Což je samozřejmě citelná nevýhoda. Která ale může mít časem jinou váhu. A může to mít jiný výhody, který to vyvážej. Ne, že by mi přišlo pravděpodobný, že to baterky nahradí, ale třeba i tato technologie časem využití v městský dopravě najde.
Jinak jo, bylo by tam potřeba víc. Třeba tramvajová trať z Pankráce na Budějovickou, další z Dvorců Jeremenkovou na Budějovickou a dál do Michle, atd. Ale to si budete muset zvolit do vedení tamních městských částí někoho, kdo tomu nebude vší silou bránit.
a právě započatá výstavba =M=D z Pankráce do Písnice, a pak naopak na sever přes Synkáč na Nám. Míru dnes s celkovými investičními náklady 100mld., která výrazně sníží počet BUS jezdících od Budějovické a Kačerova jižně + uleví =M=C mezi Kačerovem a IPP se ti zdá naprosto málo? Je teda pravda, že já prosazuji okamžité projektování prodloužení =M=C z Hájů, protože co Praha už dnes/dávno potřebuje, ale není to možné realizovat dokud =M=C mezi Pankrácí a IPP neuleví =M=D, je prodloužení =M=C z Hájů – https://mapy.cz/s/modezekaje přes stanice: Jižní město, Novopetrovická, Sídliště Petrovice, Uhříněves (jeden vestibul na nádraží a druhý… Číst vice »
Čekal bych, že třeba propojej Podolskou vodárnu a Nám. Hrdinů. Nejen, že by se zkrátila doba zatahování od Modřan, ale především by se odstranila riziková místa ve Vyšehradském tunelu a pod železničním mostem na Výtoni.
To by to nesmělo být na praze 4.
Možná, že na jihovýchodě jsou ty linky moc dlouhé. Porovnejte s linkami koncicimi na velke ohradě.
213 a 154 už jsou elektrizované, nebo ne?
Já snad ani nechci vědět, kudy to povede v těchto místech: https://en.mapy.cz/s/rajujotapa
Pokud to budou chtít nacpat do jízdního pruhu, tak tu silnici rovnou můžou zavřít. Bylo by dobré si uvědomit, že je to jediné spojení Břevnova s jihem, co vede mimo obytnou zástavbu.
V klidu, stropní deska mělce založeného podchodu tramvaj neunese. Leda že by podchod zasypali a nechali lidi chodit jen přes panáčky (= kolony až do Stodůlek).
Počkejme si na projekt, včetně konkrétní stopy tramvajového tělesa (estakáda, tunel, zářez, napojení na Plzeňskou…). Byla by to jedna z nových hodně smysluplných tratí (i z hlediska praktické vazby na motolskou vozovnu), této myšlence a vizi fandím.
Ano, ale dodnes mi přijde jako hrozné selhání nedotažení metra do Motola a vytvoření smysluplného přestupního bodu s tramvají.
Tak v Motole skutečně „nic není“. Nicméně takové vedení na Řepy a Zličín by stačilo.
V Motole by se nemělo jednat tolik o obsluhu území, jako spíš vytvoření přestupního bodu. Skoro všichni, co dneska dojedou na Nemocnici Motol, pouze přestupují na bus směr Řepy/Nové Butovice/Klamovka. A tam je to selhání, kdyby se přestupovalo u dvou ze tří směrů na tramvaj místo busu, tak je to celý daleko spolehlivější, stabilnější a příjemnější pro uživatele.
Metro do Řep sice pomůže sídlišti Řepy, ale možnost na zlepšení severojížní provázanosti, která zde není bůhvíjaká, se tím komplet zahodí.
obsluhu území Motola dostatečně zvládne stanice =M=A Nem.Motol s právě schválenou návaznou/propojovací TT, kdy prostě logicky se kolem ní překříží některé současné TRAM linky (např. l25 … Hradčanská – Vypich – Nem. Motol – Řepy a l10 …. Anděl – Voz. Motol – Nem. Motol – Bílá hora a zkrátí se polovina spojů l22 od centra z Bílé Hory na Vypich). Na opak na druhou stranu stanici =M=A by si zasloužila oblast současné jen BUS a TRAM zast. Slánská, na níž by z Nem. Motol směrově šlo =M=A protáhnout! Při čemž by stálo za úvahu další směrování na Stodůlky, a… Číst vice »
S tím propojením úplně souhlasím, ale určitě by tak významný přestupní bod s =M=B neměl vzniknout na úplném kraji města, ale víc dovnitř. Nabízí se Butovice, lokální centrum s potenciálem rozvoje. Čistě selským rozumem je také lepší (z důvodu atraktivity a dosahu) neumisťovat takový přestupní bod na konečnou, ale tak, aby se k němu dalo dojet z obou stran. Například z oblasti Jinonic se teď do Dejvic dostává dost špatně a přestup na Stodůlkách či Zličíně tomu nepomůže tolik, jako by pomohl přestup v oblasti Butovic, který by byl ale výhodný z obou stran.
Stodůlky nejsou konečná =M=B – dnes jsou její předposlední stanicí na západě Prahy, ale už se tam snad plánuje další Depo Zličín – cca zde https://mapy.cz/s/foducetafe !
Ano, vím. Narážel jsem na skutečnost, že se dosud hovořilo spíše o vedení metra A na Zličín, než na Stodůlky. Taky znám tamní probíhající výstavbu, jak na Zličíně, tak na Stodůlkách. I přes ní je to ale strašně neefektivní lokalita pro přestupní stanici ve městě jako Praha, kde máme takové stanice všehovšudy tři. A je jedno, jestli to bude na Stodůlkách, Zličíně a jestli za tím bude ještě další stanice obsluhující P+R parkoviště. Všechny tyto stanice jsou na okraji Prahy a realizací přestupní stanice zde bychom pouze plýtvali jejím potenciálem.
Možná ho mohli protáhnout do Ruzyně… 😀
A co je vlastně v Motole krom panelové nemocnice a krematoria?
No důležité bude, kde se přestoupí na metro…
Leda že by postavili ještě jednu stropní desku nad tou stávající.
Povede to z druhé strany stanice
A u Šafránky jako kudy?
Podhrab
Jakože před šafránkou na sever
určitě ne, pánové vaří z vody, projekty nemohli vidět, protože by netvrdili takový číčoviny 🙂
No mě by taky zajímalo, kam tu trať nacpou.
A co je na tom špatného, že tramvaj pojede po stejné ulici společně s auty? Horší než autobus to určitě nebude.
Úplně jsem tu vaši otázku nepochopil … jako že tu TT naperete do stávající vozovky a budou po ní jezdit i auta? Jel jste tam někdy ve špičce?
Cílem města není usandnit tranzit městem, ale preferovat šetrnější způsoby dopravy. Navíc, pokud se to bude realizovat až po Radlické radiále, což tak zatím vypadá, tak víc jak polovina toho provozu odpadne.
Cílem města je umožnit, aby se to město dalo taky projet. Což s ohledem na každodenní situaci v Kukulově a na Vypichu se tomu městu zrovna moc nedaří. Na RR jsem fakt zvědavej, protože jak je samozřejmě potřeba, tak na snížení intenzit jak zde, tak třeba na Plzeňské/Vrchlického nevěřím ani smykem. Ostatně, s tím snížením intenzity na té P/V počítá už ta pochybná Studie Motolského údolí, nicméně při projednání i sám Hlaváček jasně říkal, že polovina ani náhodou a reálně lze očekávat tak čtvrtinu. Otázka je, zda se té RR vůbec dožiju, i když bych fakt rád. A tohle bude… Číst vice »
Na projetí městem je jedinej ověřenej a úspěšnej recept. Udělat tak dobrou infrastrukturu pro veřejnou dopravu, kola a pěší, aby autem do města jeli jen ti, kdo kvůli charakteru nákladu opravdu nutně musej. a ti, kteří auta milují natolik, že nesnesou pomyšlení, že by se od svýho plechovýho miláčka vzdálili na víc jak pár set metrů. Ti pak volným městem projedou snadno. Naopak lákat do města víc a víc aut další lákavou infrastrukturou pro IAD je recept na to, jak ho totálně zneprůjezdnit, protože vždycky zůstanou úzký hrdla, který rozumně vyřešit nepůjdou. A protože auta v tom množství budou blokovat… Číst vice »
Nevadí vám, že se tady bavíme o tranzitní komunikaci, Bucharovova+Kukulova, která spojuje vyústění a pokračování D5 (Bucharova+Radlická) a D6 (Karlovarská+Bělohorská), které nahrazují zatím neexistující spojnice MO a PO?
Ne že bych na tom, co píšete, nebylo něco pravdy, ale zrovna tady je to totál mimo mísu.
Tramvaj nemůže zajíždět do zálivu a na ostrůvek tam zas není místo.
tramvaj nemusí vést středem vozovky, ale může vést podél chodníku – https://goo.gl/maps/913p3CLBU6gBipXd8 !
Jako v Plzni na Slovanské třídě … a pak jsou s tím problémy …
…. a pokud by TT vedená podél chodníku sloužila i pro jízdu aut, ale v chodníku (resp. vpravo od něj) bylo dost místa, tak není problém ani postavit zajíždění TT do zastávkového zálivu!
Předpokládám že raženým tunelem z Vypichu ke stanici metra
Tak omezí 180 a 380… 😀
A to bude na Řepích radosti:-)))
Maj skoro-metro linkou 9…
12m : 4 = 3m ti je snad málo na 2 TRAM koleje a dva jízdní pruhy pro auta?
A kudy povede? V Kukulově ulici na dvoukolejnou trať není všude místo. Nebo snad má vést v jízdním pruhu? Pak ale dost pochybuji o její smysluplnosti.
Já se o dvoukolejné trati v článku nedočetl…
Jakože to bude jednokolejná tramvajová linka? 😄
Ano a na jejim konci se budou hromadit tramvaje 😀 😀
Jednokolejné trati v Česku jsou a fungují 😀 Liberec – Jablonec
Tak ta zrovna moc nefunguje 🙂
…. zrovna uvádíš trať, která se přerozschodovává a minimálně z velké části i zdvoukolejňuje!
A zákon to zakazuje ?
To bude asi nějaká zubačka, ne? 😀
T3 a T1 z Motola na Vypich několik let jezdily. Lze očekávat, že 15T s téměř megawattem výkonu to zvládne taky.
Ale tenkrát se ta trať kroutila po náspu vedle a přes Kukulovu, úplně mimo současnou trasu ulice.
Já se ale bojím cesty dolů…samá zatáčka, spousta řidičů to z kopce pere jak bez mozku a brzdí na poslední chvíli…nemluvě o mobilech. I cesta z Malovanky na Hládkov je někdy o infarkt. Tramvaják/ačka to napálí dolů z kopce, pod ním zákruta pomalu o devadesát stupňů…
Tak se na tu linku nasadí 14T, kterým vadí i Krejcárek…
Žádný řidič tramvaje není idiot a o tom oblouku dobře ví. Navíc je tam pro všechny třicítka.
Asi Vás ještě nevezl dvaadvacetiletý mileniál nebo něco-tiletá žena, co čumí do mobilu…zkuste se někdy do té kabiny podívat, než nastoupíte…ujišťuji Vás, že Vaše důvěra v bezpečnost klesne. Soudit ovšem nesmíte podle vzhledu…ten nejdrsnější řidič tramvaje, kterého vídávám, co se pořád tváří neskutečně nas*aně, je nejlepší řídič. S tím nějaké brždění do zastávky nebo rozjezd ani nepocítíte, při brždění ani setrvačnost.
Pokud to píšete z pozice řidiče, tak si uvědomte, že jste v realitě a i Vaši kolegové jsou jen lidé. Svezli Vás někdy?
Trojská vám nevadí ?
Až na to, že stoupavost nemá s výkonem mnoho společného.
Ne, vůbec…viz. 810 vs. 814…
814 vyjede do většího kopce než 810? On to už někdo zkoušel?
Do 30 promile se zátěží 500 tun vyjede:
a) čmelák s 800 kW trakčního výkonu
b) krysa se 4400 kW trakčního výkonu
?
(pro jednoduchost berme jako závazné údaje z D2/1)
Má, především to říká, jak rychle do toho kopce pojedete. Proto má taky Jawa Stadion šlapadla, kdyby to motor do kopce neutáhl.
100% adhezní hmotnost je pak už moc vylepšit nedá. Ovšem když vyjede K2 na Kraví Horu, tak všechny hnací nápravy musejí těch 90 promile zvládat taky.
Asi nechápete, co je to stoupavost. Ta opravdu neříká, jak rychle do toho kopce jedu.
No…a zvládne to 15T i při své vysoké hmotnosti?
Vyjet Trojskou zcela evidentně zvládají.
V minulosti tam uz tramvajova trat byla, ale jednokolejna…
A manipulační.
No když tam bývalo 77 promile…
a ty si nikdy nejel TRAM mezi zastávkami Hercovka a Trojská – https://mapy.cz/s/cunojejada či naopak do kopce/svahu, kde je převýšení nějakých 90metrů?
Víte někdo kudy? Třeba autor? Děkuji.
Málo kdo to ví.
Ale tramvajová trať Motol – Vypich už tu jednou byla .
Fungovala pouhé dva roky 1976 – 1978 jako spojovací manipulační trať bez cestujících. Po té byla zrušena.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A1_tra%C5%A5_Motol%E2%80%93Vypich
Zde i s fotkami https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041468
No…tak to teď bude natrvalo…
Což by také mohlo znamenat, že linky z Vypichu budou moci být vypravovány i z Motola…nebo odklony…
čili po 40 letech udělají něco co už měli 🙂 dobrý
Měli provozorní jednokolejku v poli a bez zastávek, po 40 bude normální, pořádná trať pro cestující.
+ za těch 40 let by to stejně museli kompletně vyměnit.
za 40 let i druhá REKO po 20ti letech …..
Tuší někdo, jak je na tom záměr tramvaje Podbaba – Suchdol? Připadá mi to jako trasa, kde by to dopravě pomohlo hodně, a i když jsem si vědom, že vzhledem k trase je to celkem náročný projekt, už jsem o tom až moc dlouho nic neslyšel.
V Suchdole bude tramvaj, až přestanou blokovat výstavbu okruhu.
Což bude kdy?
…. tak to by se už měla TT do Suchdola stavět – někde v médiích jsem slyšel, že se Suchdolem je již shoda na na vedení D0 jeho oblastí! Ale já teda jsem proti této TT – dle mě s tou částí D0 mi dává smysl jedině https://mapy.cz/s/cumofonahu – dle mě jediné smysluplné (neduplikující žádné stávající ani plánované spojení) prodloužení =M=D z Náměstí Míru na sever -přes Hlavní nádraží (=M=C) – Nám.Republiky (=M=B) – Letnou – Bubeneč (nemocnice) – Nádr. Podbaba – Sídliště Baba – Lysolaje – Zemědělská univerzita – Suchdol (Výhledy) P+R, které by mělo rozhodně vzniknout (minimálně částečně… Číst vice »
Dokud se nebude ta blokace hodnotit jako TČ vydírání, nebude klid ….
Podle poslední Strategie rozvoje TT v Praze je v kategorii „možná projektová příprava do roku 2030“.
Tak a teď ještě propojit tramvaje ulicemi Ankarská, Na Vypichu a U Hvězdy. Taková linka Sídliště Řepy – Sídliště Petřiny – Nádraží Podbaba by byla fajn.
Jó…to by bylo zajímavý…
Aspoň by 15T měly zajímavej důchod… 😀
Jen se bojím, že to bude poslední hřebíček do rakve linky 180, tedy konkrétně pro zastávky Kajetánka a Břevnovská, které jediné nebude možné obsloužit tramvají. Snad PID zachová rozumný interval a bude tam dál posílat co deset minut autobus i když je pravda, že ho postačí ukončit na Vypichu.
Skoro si říkám, jestli by střecha Blanky na Patočkově neunesla tramvaj. Společně s Karlovarskou radiálou by to mohla být pěkná investice ty dvě zastávky řešit tramvajově a mít tak poměrně expresní linku z Bílé Hory do centra.
Jinak návrh samozřejmě kvituji, Motolský kopec by se rozhodně měl řešit elektricky a a rekuperací.
Tak to ale i z druhé strany do Butovic.
Souhlasím. Jsem obecně zvědav, jak to bude linkově řešeno – pojede nějaká linka z Řep na Vypich a pak dolů po trase 25 nebo 22? A opačně z Bílé Hory? Jako cestujícímu využívajícímu spojení Hlušičkova > Dejvice mi 180 také vyhovuje. Rozhodně pozitivní je elektrifikace linky 225. Čím víc takových řešení, tím lépe. Ovšem bude to trvat, člověk ani netuší, zda bude bydlet na stejném místě, až to bude hotové.
25 a 7
Normální tramvaj určitě, 15T pochybuji…
Ještě Na Petynce nemá tramvajovou zastávku blízko. Respektive ani z jedné z těch tří to není na tramvaj extra daleko, problém je spíš, že je to dost do kopce. 180 po Patočkově má nicméně stejně dlouhodobě problém s tím, jak ji ve špičkách brzdí a znepravidelňují kolony aut, což stálo AFAIK za zkrácením 174 na Vypich a tím, že tato už nejezdí dál do města na Hradčanskou. Otázka je, co s tím, napadá mě rozdělit ji na dvě linky, jednu z Vypichu na Zličín, a druhou vést z Kulaťáku přes Prašňák po stávající trase na Kajetánku a tam stočit Radimovou… Číst vice »
Tak to bych se nebál, pořád tam může být protažena některá ze zbylých linek, tedy 184 nebo 174.
No to celkově sděluje Ropid v rozvojovém dokumentu. Parafrázováno, linka 180 je sponzorována od OC Zličín, a její zkrácení by tak mohlo na tyto příspěvky mít neblahý vliv.
OC Zličín hlavně sponzoruje to aby nekončila na Zličíně ale jezdila až k IKEA.
Zase nesmysly, co Blanka a 511 to je důležitější??
SOKP 511 má v gesci ŘSD, potažmo stát (jde to z jiného rozpočtu). Blanka je již postavena.
jaka blanka?
Někdo trpí ulpívavým myšlením.
Blanka je od Bubeneč, dalšími variantami byla dle vedení Hana od Holešovic a Dana přes Dejvice. Ta vaše „Blanka“ se bude jmenovat třeba Lenka od Libně.😉
Super. Tu dřívější hovadinu s vynechaným výstupem z metra na Vypich to samozřejmě úplně nenapraví, ale mohlo by ji to citelně zmírnit.
Autoremedura asi není úplně reálná 😀
Přesně, proč se nepostavila stanice metra na Vypichu jako důležité křižovatce.
To si taky říkám, zvlášť když tam byla stavební jáma. Jediné co mě z toho vychází je, že na Vypichu krom křižovatky nic není a chtěli tenhle status quo zachovat.
Vymluva byla, ze by byly stanice moc blizko u sebe a tim padem by se to dal prodrazovalo (a bylo to v dobe, kdy stanice musel cely delat Metroprojekt, kterej je jinak nez ultradrahy neumi). Plus pohadky o tom, ze pokracovani bude na letiste se stanici na Bily Hore. Takovy veci jako smysluplny napojeni metra na stavajici tramvajovy trati byly pod jejich rozlisovaci schopnosti. Kolibrik a spol. Mysleli ve velkym, takovy detaily byly pod jejich uroven.
Ona by tamtudy někudy taky měla vést B radiála, a je otázka, jak by tomu stanice Vypich „pomohla“. Fakt je ale ten, že na Vypichu je sice plac, ale to je tak všechno … využití té stanice by bylo těžce nic moc. Na to se někdo svezl metrem do Hvězdy nebo na Ladronku je to fakt luxus, pro Petřiny by byla naprd a že by davy lidí jezdily na Vypich a tam přestupovaly na tramvaj na B horu … ehm.
Nemyslím Vypich místo Petřin nebo Nemocnice Motol, ale navíc. Nebo jednu z nich posunout tak, aby na Vypich mohl být druhý výlez, byť za cenu, že oba výlezy budou o něco delší. Případně Nemocnici Motol posunout naopak dál tak, aby jeden výlez byl k nemocnici a druhej na Plzeňskou na tramvaj do Řep. Ta tramvaj z Vypichu vede i opačným směrem. A v době, kdy se to stavělo, 22 a 23 z Malostranský nahoru na Hrad naprosto nezvládaly návaly turistů, takže možnost objet to metrem a tramvají naopak zpět dolů na Břevnov a na Hrad z druhý strany by se… Číst vice »
Stanice =M=A na Vypichu byla a je stále nesmysl (skutečně moc blízko mezi sousedními stanicemi – musíte si uvědomit, že mezi TRAM obratištěm Vypich a vstupem do =M=A Petřiny je jen cca 800m – https://mapy.cz/s/gokohukule , z čehož něco zabere eskalátorový tunel, pak délka nástupiště a pak je tam snad jedna odstavná manipulačně obratová kolej v části stavební štoly právě od Vypichu), ale dle mě to chtělo to, a jde to i dobudovat dodatečně druhý vestibul ze stanice =M=A Nem. Motol s eskalátorovým tunelem pod parkoviště Kauflandu, pod nímž by byl ten vestibul, který by byl logicky napojen na podchod… Číst vice »
….. zde zapomenutý odkaz na eskalátorový tunel =M=A Nem.Motol – TRAM zast. Obora hvězda – https://mapy.cz/s/judavehado !
Jo, bylo by to blízko, ale to neznamená nemožný. Jen drahý. I.P. Pavlova, Muzeum a Hlavák jsou tři stanice na kilometru trati. A to nenapojení těch tramvajových tratí na Bílou Horu a do Řep na metro, který je takto kousek od nich, je hodně citelnej problém. Případně se nabízí otázka, jestli nešla naopak stanice Petřiny ještě posunout k Motolu tak, že by její eskalátorový výstup vedl někam tam, kde je dnes ten výtahový, a eskalátor z druhého konce nástupiště by vel někam na křižovatku Na Vypichu/Ankarská. Jo, byl by to dlouhý výstup, patřil by v Praze k nejdelším, ale použitelný… Číst vice »
To nejdůležitější třeba někdy vyřeší =M=O Malovanka.
Jo, stanice trasy O na Malovance by to samozřejmě řešila. Ale to je výhled za několik desítek let, i kdyby se na tom opravdu začalo dělat jako na prioritě.