Praha schválila zbudování nové tramvajové trati Motol – Vypich

Stavba tramvajové trati z Barrandova do Holyně. Foto: Daniel Šabík / DPPStavba tramvajové trati z Barrandova do Holyně. Foto: Daniel Šabík / DPP

Spolu s novou tramvajovou tratí radní dnes rovněž schválili elektrifikaci dalších autobusových linek na levém břehu Vltavy.

154 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kreketuse

Tramvají od jihu bude určitě větší zájem o cesty do nemocnice než metrem od severu. Kdyby se ta tramvajová trať protáhla na Petřiny a ještě dál, bylo by to mnohem užitečnější a levnější než předchozí prodlužování áčka.

Milan

Když je prý dle mnohých zde slabá stropní deska podchodu mezi stanicí =M=A Nem.Motol a areálem uvedeného zařízení, tak je dostatečně silná stropní deska nad aktuálními odstavnými kolejemi toho metra, které potenciálně mohou v budoucnu sloužit jako traťové pro další prodloužení? A je dost pevná opěrná zeď „za“ tou stanicí“? Pokud pro obé platí, že ano, tak je také teoreticky možné TT vést ve svahu nad stanicí metra – https://mapy.cz/s/nutuguroru, a z ní k zastávkám TRAM udělat přístup podchody. Dále si dokáži představit tu TT se zajížďkou směrem k Nemocnici na Homolce, a od jejího parkoviště tunelem by vystoupala k… Číst vice »

Stepan

Tunel už je trošku dražší legrace, to není jako položit pár kolejí na pole nebo na ulici.

rozinka

Nejedná se spíš o obnovu dříve zrušené trati?

Ondřej

Nejedná.

rozinka

Ale ta trať tam kdysi vedla.

MHD

Ale původní těleso se nezachovalo.

původní Jakub P

Jednokolejná, čistě manipulační a nejspíš i jinudy. To je dost na to, aby nešlo jen o obnovu.

Anonym03

Trať rozhodně pomůže, ale pořád si myslím, že jsou i důležitější tratě, třeba Opletalka. Tu už stávající magistrát nestihne rozjet a ODS to samozřejmě zruší.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

ODS se v Praze už nesmí dostat k moci.
To by byla katastrofa.

původní Jakub P

Není Opletalka náhodou v o dost pokročilejší fázi přípravy, než tohle?

Jiří Kocurek

a ODS to samozřejmě zruší.

Podobně jako zrušila výstavbu všech ostatních tramvajových tratí. Zaručeně!!

medical examiner

Opletalka je přímo zásadní, zvlášť pro odklony.

Georg

tim vetsi skoda, ze ji ods zrusi, jak tvrdi pan diazepam

tarten

To má být už rozjezd předvolebního boje?

robert

Hodila by se k tomu nějaká mapka. Ví se, kdo bude dělat projekt? Zajímalo by mě, kudy přesně ty koleje povedou, když je to na Vypich takový krpál.
Jinak o potřebnosti asi nemá smysl diskutovat. Hodí se to stejně jako ta spojovací trať v Brně mezi vozovnou v Medlánkách a technologickým parkem.

Mirek Zv.

Kukulova je na mapě.

robert

Já vím, kde to je, ale zajímalo mě vedení kolejí.

looki

není definitivně dané, jsou varianty

robert

A jsou ty varianty někde k vidění?

Pepa

Varianty? Ani jednu si nedokážu představit v úzkém prostoru mezi nemocnicí a zastávkou metra ze tří stran obklopenou lesíkem, mezi které se vejsou právě jen dva pruhy jedné z nejrušnějších ulic západní části Prahy s častými kolonami oměma směry …

123

Takových je nás právě víc, ale nějaké skutečné trasování nikde.

A proč, když kliknu na palec nahoru, tak o jednu skočí současně nahoru i číslo na palci dolů???????????????????????? Takže z 2/2 je to jedním klikem 3/3. To by jeden …

Zvol

Protože mezitím hlasovali i jiní lidé.

Luboš

A už tam jednou tramvaj jezdila, ale jen jednokolejně a jen jako obsluha vozovny Motol, když byla pár let rozkopaná Plzeňská.

david

Trať mezi vozovnou a technoparkem se hodí. Ať už při výjezdech ráno z vozovny, tak i večer je rychleji zajištěna obslužnost většího území. Nemluvě pak v případě větších nehod nebo výluk mezi moravským nám. a vozovnou.

Milan

co do diskuze o TT v Praze pleteš TT v Brně?

robert

Jde o princip, Milane, který jsi nepochopil. V Brně totiž donedávna bylo to, že z vozovny, která je od technologického parku v podstatě za rohem, musely do Králova Pole tramvaje přes centrum. A tohle je stejný případ.

Milan

to Vaše nedávno je již myslím skoro 20 let – jsem přesvědčen, že ta spojka zadem z Medlánecké vozovny byla dříve než já začal před 14ti lety jezdit v Praze s TRAM! A není to to samé – v Brně se jedná čistě o manipulační trať, ale v Praze to má být trať běžná kolem současné konečné =M=A!

medical examiner

My mluvíme o Praze.
Nikoliv o městě, které žije v domnění že je pupek světa.

robert

Ne, ani o tvém městě zde není řeč.

medical examiner

Ehh?
Liteň není město a v Dejvicích tramvaje jsou dávno… 😀

david

Jen jsem rozvedl komentář od Roberta na přínos takového propojení v Brně, aby bylo jasno jaký přínos může mít propojení v Praze. Motol – Vypich je velice podobná situace. Asi jsem to měl napsat hned. Jinak nemusím lidi co hned uráží místo nebo lidi v něm žijící. Takže tato diskuze pro mě končí.

Sharkovec

Chápu to dobře, že elektrifikace 174 znamená i elektrifikaci autobusů do Chýnic a Jinočan, které se z/na 174 přečíslovávají?

Tom

Já bych si tím nebyl jist.

Dušan

Tipuju, ze to povede do Reporyj, tudiz mozna bude i cast 352 a 301 na trolejbusu.

Twix

Dobrá otázka, předpokládám ale že troleje skončí někde za Amforovou (kde se linky 174 a 225 rozdělují) a dál to pojede na baterky. V článku se píše o lince 174 na Nádraží Řeporyje, v současnosti buď končí dole na Řeporyjském náměstí, nebo jede mimo nádraží do Třebonic, případně se už na Lukách převleče za 301/352 a jede mimo Prahu. Tak jde o to jestli se zvládne cesta do Chýnic a Jinočan a zpět na baterky.

Tomáš Záruba

Jako fajn, nic proti tomu. Ale proč sakra zase žádná elektrizace na tom jihovýchodě s podstatně větší koncentrací lidí i dopravních výkonů…? Modřany, Lhotka, Jižní Město, Zahradní Město, Petrovice… Jako že tam nejsou žádná „historická padesátková“ čísla, tak ta oblast bude mít smůlu i v této generaci? 😉

Paja

Možná tam spíš nejsou vhodné kopce. Jižák je úplná díra, tam jezdí metro a díky terénu tam můžou časem jezdit i čistě bateriové busy. Na Zahraďáku jezdí tramvaj a v Modřanech bude tramvaj s napojením na nové metro D.

Tomáš Záruba

Jako že kolem Smíchova tramvaje nejezdí? A ten Jižák je díra v jakém smyslu – to bych tedy rád věděl, kde jezdí ty busy častěji (možná tak Vysočany – Prosek nebo od SN na jih). A že na ex. „Praha 4“ nejsou kopce, tak to snad ani v legraci.

Milan

Jižní město je placka, to nezpochybníte, pokud k němu nesmyslně nebudete počítat Krč, Braník, Pankrác, Novodvorskou, což je P4! Jenže v těchto kopcovitých částech Prahy se započala Vámi zjevně zcela opomíjená výstavba =M=D, které v nich nahradí mnoho naftových BUS nejen na městských, ale i/zejména příměstských linkách, které místo zajíždění na Budějovickou/Kačerov budou ukončeny/započaty na Depo Písnice!

původní Jakub P

Na jihovychode se stavi metro a tramvajova trat. To je docela slusna elektrizace. Navic se da cekat, ze to tam oboji s vedenim autobusovych linek zamicha. Prijde mi rozumny primarne elektrizovat busy z garazi, ktery uz se na to predelavaj, a linky z garazi na Kacerove elektrizovat potom, az bude i usazeny linkovy vedeni po otevreni metra D.

looki

no a tam časem třeba může být vodík….

Jiří Kocurek

Spotřebuje 3x víc elektřiny než baterkový bus.

původní Jakub P

Což je samozřejmě citelná nevýhoda. Která ale může mít časem jinou váhu. A může to mít jiný výhody, který to vyvážej. Ne, že by mi přišlo pravděpodobný, že to baterky nahradí, ale třeba i tato technologie časem využití v městský dopravě najde.

původní Jakub P

Jinak jo, bylo by tam potřeba víc. Třeba tramvajová trať z Pankráce na Budějovickou, další z Dvorců Jeremenkovou na Budějovickou a dál do Michle, atd. Ale to si budete muset zvolit do vedení tamních městských částí někoho, kdo tomu nebude vší silou bránit.

Milan

a právě započatá výstavba =M=D z Pankráce do Písnice, a pak naopak na sever přes Synkáč na Nám. Míru dnes s celkovými investičními náklady 100mld., která výrazně sníží počet BUS jezdících od Budějovické a Kačerova jižně + uleví =M=C mezi Kačerovem a IPP se ti zdá naprosto málo? Je teda pravda, že já prosazuji okamžité projektování prodloužení =M=C z Hájů, protože co Praha už dnes/dávno potřebuje, ale není to možné realizovat dokud =M=C mezi Pankrácí a IPP neuleví =M=D, je prodloužení =M=C z Hájů – https://mapy.cz/s/modezekaje přes stanice: Jižní město, Novopetrovická, Sídliště Petrovice, Uhříněves (jeden vestibul na nádraží a druhý… Číst vice »

ksz

Čekal bych, že třeba propojej Podolskou vodárnu a Nám. Hrdinů. Nejen, že by se zkrátila doba zatahování od Modřan, ale především by se odstranila riziková místa ve Vyšehradském tunelu a pod železničním mostem na Výtoni.

Zbyněk

To by to nesmělo být na praze 4.

Zbyněk

Možná, že na jihovýchodě jsou ty linky moc dlouhé. Porovnejte s linkami koncicimi na velke ohradě.

Stepan

213 a 154 už jsou elektrizované, nebo ne?

Pavel

Já snad ani nechci vědět, kudy to povede v těchto místech: https://en.mapy.cz/s/rajujotapa

Pokud to budou chtít nacpat do jízdního pruhu, tak tu silnici rovnou můžou zavřít. Bylo by dobré si uvědomit, že je to jediné spojení Břevnova s jihem, co vede mimo obytnou zástavbu.

Dachs

V klidu, stropní deska mělce založeného podchodu tramvaj neunese. Leda že by podchod zasypali a nechali lidi chodit jen přes panáčky (= kolony až do Stodůlek).
Počkejme si na projekt, včetně konkrétní stopy tramvajového tělesa (estakáda, tunel, zářez, napojení na Plzeňskou…). Byla by to jedna z nových hodně smysluplných tratí (i z hlediska praktické vazby na motolskou vozovnu), této myšlence a vizi fandím.

Márty

Ano, ale dodnes mi přijde jako hrozné selhání nedotažení metra do Motola a vytvoření smysluplného přestupního bodu s tramvají.

Frantík

Tak v Motole skutečně „nic není“. Nicméně takové vedení na Řepy a Zličín by stačilo.

Márty

V Motole by se nemělo jednat tolik o obsluhu území, jako spíš vytvoření přestupního bodu. Skoro všichni, co dneska dojedou na Nemocnici Motol, pouze přestupují na bus směr Řepy/Nové Butovice/Klamovka. A tam je to selhání, kdyby se přestupovalo u dvou ze tří směrů na tramvaj místo busu, tak je to celý daleko spolehlivější, stabilnější a příjemnější pro uživatele.
Metro do Řep sice pomůže sídlišti Řepy, ale možnost na zlepšení severojížní provázanosti, která zde není bůhvíjaká, se tím komplet zahodí.

Milan

obsluhu území Motola dostatečně zvládne stanice =M=A Nem.Motol s právě schválenou návaznou/propojovací TT, kdy prostě logicky se kolem ní překříží některé současné TRAM linky (např. l25 … Hradčanská – Vypich – Nem. Motol – Řepy a l10 …. Anděl – Voz. Motol – Nem. Motol – Bílá hora a zkrátí se polovina spojů l22 od centra z Bílé Hory na Vypich). Na opak na druhou stranu stanici =M=A by si zasloužila oblast současné jen BUS a TRAM zast. Slánská, na níž by z Nem. Motol směrově šlo =M=A protáhnout! Při čemž by stálo za úvahu další směrování na Stodůlky, a… Číst vice »

Márty

S tím propojením úplně souhlasím, ale určitě by tak významný přestupní bod s =M=B neměl vzniknout na úplném kraji města, ale víc dovnitř. Nabízí se Butovice, lokální centrum s potenciálem rozvoje. Čistě selským rozumem je také lepší (z důvodu atraktivity a dosahu) neumisťovat takový přestupní bod na konečnou, ale tak, aby se k němu dalo dojet z obou stran. Například z oblasti Jinonic se teď do Dejvic dostává dost špatně a přestup na Stodůlkách či Zličíně tomu nepomůže tolik, jako by pomohl přestup v oblasti Butovic, který by byl ale výhodný z obou stran.

Milan

Stodůlky nejsou konečná =M=B – dnes jsou její předposlední stanicí na západě Prahy, ale už se tam snad plánuje další Depo Zličín – cca zde https://mapy.cz/s/foducetafe !

Márty

Ano, vím. Narážel jsem na skutečnost, že se dosud hovořilo spíše o vedení metra A na Zličín, než na Stodůlky. Taky znám tamní probíhající výstavbu, jak na Zličíně, tak na Stodůlkách. I přes ní je to ale strašně neefektivní lokalita pro přestupní stanici ve městě jako Praha, kde máme takové stanice všehovšudy tři. A je jedno, jestli to bude na Stodůlkách, Zličíně a jestli za tím bude ještě další stanice obsluhující P+R parkoviště. Všechny tyto stanice jsou na okraji Prahy a realizací přestupní stanice zde bychom pouze plýtvali jejím potenciálem.

medical examiner

Možná ho mohli protáhnout do Ruzyně… 😀
A co je vlastně v Motole krom panelové nemocnice a krematoria?

Frantík

No důležité bude, kde se přestoupí na metro…

Jiří Kocurek

Leda že by postavili ještě jednu stropní desku nad tou stávající.

Jan Kavan

Povede to z druhé strany stanice

123

A u Šafránky jako kudy?

walrus

Podhrab

walrus

Jakože před šafránkou na sever

looki

určitě ne, pánové vaří z vody, projekty nemohli vidět, protože by netvrdili takový číčoviny 🙂

BeHe

No mě by taky zajímalo, kam tu trať nacpou.

Frantík

A co je na tom špatného, že tramvaj pojede po stejné ulici společně s auty? Horší než autobus to určitě nebude.

123

Úplně jsem tu vaši otázku nepochopil … jako že tu TT naperete do stávající vozovky a budou po ní jezdit i auta? Jel jste tam někdy ve špičce?

David

Cílem města není usandnit tranzit městem, ale preferovat šetrnější způsoby dopravy. Navíc, pokud se to bude realizovat až po Radlické radiále, což tak zatím vypadá, tak víc jak polovina toho provozu odpadne.

123

Cílem města je umožnit, aby se to město dalo taky projet. Což s ohledem na každodenní situaci v Kukulově a na Vypichu se tomu městu zrovna moc nedaří. Na RR jsem fakt zvědavej, protože jak je samozřejmě potřeba, tak na snížení intenzit jak zde, tak třeba na Plzeňské/Vrchlického nevěřím ani smykem. Ostatně, s tím snížením intenzity na té P/V počítá už ta pochybná Studie Motolského údolí, nicméně při projednání i sám Hlaváček jasně říkal, že polovina ani náhodou a reálně lze očekávat tak čtvrtinu. Otázka je, zda se té RR vůbec dožiju, i když bych fakt rád. A tohle bude… Číst vice »

původní Jakub P

Na projetí městem je jedinej ověřenej a úspěšnej recept. Udělat tak dobrou infrastrukturu pro veřejnou dopravu, kola a pěší, aby autem do města jeli jen ti, kdo kvůli charakteru nákladu opravdu nutně musej. a ti, kteří auta milují natolik, že nesnesou pomyšlení, že by se od svýho plechovýho miláčka vzdálili na víc jak pár set metrů. Ti pak volným městem projedou snadno. Naopak lákat do města víc a víc aut další lákavou infrastrukturou pro IAD je recept na to, jak ho totálně zneprůjezdnit, protože vždycky zůstanou úzký hrdla, který rozumně vyřešit nepůjdou. A protože auta v tom množství budou blokovat… Číst vice »

123

Nevadí vám, že se tady bavíme o tranzitní komunikaci, Bucharovova+Kukulova, která spojuje vyústění a pokračování D5 (Bucharova+Radlická) a D6 (Karlovarská+Bělohorská), které nahrazují zatím neexistující spojnice MO a PO?

Ne že bych na tom, co píšete, nebylo něco pravdy, ale zrovna tady je to totál mimo mísu.

Anonym03

Tramvaj nemůže zajíždět do zálivu a na ostrůvek tam zas není místo.

Milan

tramvaj nemusí vést středem vozovky, ale může vést podél chodníku – https://goo.gl/maps/913p3CLBU6gBipXd8 !

XYYY

Jako v Plzni na Slovanské třídě … a pak jsou s tím problémy …

Milan

…. a pokud by TT vedená podél chodníku sloužila i pro jízdu aut, ale v chodníku (resp. vpravo od něj) bylo dost místa, tak není problém ani postavit zajíždění TT do zastávkového zálivu!

vašek

Předpokládám že raženým tunelem z Vypichu ke stanici metra

medical examiner

Tak omezí 180 a 380… 😀

123

A to bude na Řepích radosti:-)))

medical examiner

Maj skoro-metro linkou 9…

Milan

12m : 4 = 3m ti je snad málo na 2 TRAM koleje a dva jízdní pruhy pro auta?

Jelen

A kudy povede? V Kukulově ulici na dvoukolejnou trať není všude místo. Nebo snad má vést v jízdním pruhu? Pak ale dost pochybuji o její smysluplnosti.

Zbyněk

Já se o dvoukolejné trati v článku nedočetl…

micat1

Jakože to bude jednokolejná tramvajová linka? 😄

Princ Krason

Ano a na jejim konci se budou hromadit tramvaje 😀 😀

Leinad

Jednokolejné trati v Česku jsou a fungují 😀 Liberec – Jablonec

PvvS

Tak ta zrovna moc nefunguje 🙂

Milan

…. zrovna uvádíš trať, která se přerozschodovává a minimálně z velké části i zdvoukolejňuje!

XYYY

A zákon to zakazuje ?

Ondřej

To bude asi nějaká zubačka, ne? 😀

Ryk Mat

T3 a T1 z Motola na Vypich několik let jezdily. Lze očekávat, že 15T s téměř megawattem výkonu to zvládne taky.

Roman Spudný

Ale tenkrát se ta trať kroutila po náspu vedle a přes Kukulovu, úplně mimo současnou trasu ulice.

Ondřej

Já se ale bojím cesty dolů…samá zatáčka, spousta řidičů to z kopce pere jak bez mozku a brzdí na poslední chvíli…nemluvě o mobilech. I cesta z Malovanky na Hládkov je někdy o infarkt. Tramvaják/ačka to napálí dolů z kopce, pod ním zákruta pomalu o devadesát stupňů…

medical examiner

Tak se na tu linku nasadí 14T, kterým vadí i Krejcárek…

Anonym03

Žádný řidič tramvaje není idiot a o tom oblouku dobře ví. Navíc je tam pro všechny třicítka.

Ondřej

Asi Vás ještě nevezl dvaadvacetiletý mileniál nebo něco-tiletá žena, co čumí do mobilu…zkuste se někdy do té kabiny podívat, než nastoupíte…ujišťuji Vás, že Vaše důvěra v bezpečnost klesne. Soudit ovšem nesmíte podle vzhledu…ten nejdrsnější řidič tramvaje, kterého vídávám, co se pořád tváří neskutečně nas*aně, je nejlepší řídič. S tím nějaké brždění do zastávky nebo rozjezd ani nepocítíte, při brždění ani setrvačnost.

Pokud to píšete z pozice řidiče, tak si uvědomte, že jste v realitě a i Vaši kolegové jsou jen lidé. Svezli Vás někdy?

XYYY

Trojská vám nevadí ?

vbb

Až na to, že stoupavost nemá s výkonem mnoho společného.

medical examiner

Ne, vůbec…viz. 810 vs. 814…

vbb

814 vyjede do většího kopce než 810? On to už někdo zkoušel?

vbb

Do 30 promile se zátěží 500 tun vyjede:
a) čmelák s 800 kW trakčního výkonu
b) krysa se 4400 kW trakčního výkonu
?
(pro jednoduchost berme jako závazné údaje z D2/1)

Jiří Kocurek

Má, především to říká, jak rychle do toho kopce pojedete. Proto má taky Jawa Stadion šlapadla, kdyby to motor do kopce neutáhl.

100% adhezní hmotnost je pak už moc vylepšit nedá. Ovšem když vyjede K2 na Kraví Horu, tak všechny hnací nápravy musejí těch 90 promile zvládat taky.

vbb

Asi nechápete, co je to stoupavost. Ta opravdu neříká, jak rychle do toho kopce jedu.

medical examiner

No…a zvládne to 15T i při své vysoké hmotnosti?

vbb

Vyjet Trojskou zcela evidentně zvládají.

Martin

V minulosti tam uz tramvajova trat byla, ale jednokolejna…

Ondřej

A manipulační.

tarten

No když tam bývalo 77 promile…

Milan

a ty si nikdy nejel TRAM mezi zastávkami Hercovka a Trojská – https://mapy.cz/s/cunojejada či naopak do kopce/svahu, kde je převýšení nějakých 90metrů?

Tomáš z MB

Víte někdo kudy? Třeba autor? Děkuji.

Mirek

Málo kdo to ví.
Ale tramvajová trať Motol – Vypich už tu jednou byla .
Fungovala pouhé dva roky 1976 – 1978 jako spojovací manipulační trať bez cestujících. Po té byla zrušena.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A1_tra%C5%A5_Motol%E2%80%93Vypich

Radek Vizi
medical examiner

No…tak to teď bude natrvalo…
Což by také mohlo znamenat, že linky z Vypichu budou moci být vypravovány i z Motola…nebo odklony…

axon

čili po 40 letech udělají něco co už měli 🙂 dobrý

Jan

Měli provozorní jednokolejku v poli a bez zastávek, po 40 bude normální, pořádná trať pro cestující.

Jiří Kocurek

+ za těch 40 let by to stejně museli kompletně vyměnit.

Milan

za 40 let i druhá REKO po 20ti letech …..

Liquid

Tuší někdo, jak je na tom záměr tramvaje Podbaba – Suchdol? Připadá mi to jako trasa, kde by to dopravě pomohlo hodně, a i když jsem si vědom, že vzhledem k trase je to celkem náročný projekt, už jsem o tom až moc dlouho nic neslyšel.

Vladimír

V Suchdole bude tramvaj, až přestanou blokovat výstavbu okruhu.

medical examiner

Což bude kdy?

Milan

…. tak to by se už měla TT do Suchdola stavět – někde v médiích jsem slyšel, že se Suchdolem je již shoda na na vedení D0 jeho oblastí! Ale já teda jsem proti této TT – dle mě s tou částí D0 mi dává smysl jedině https://mapy.cz/s/cumofonahu – dle mě jediné smysluplné (neduplikující žádné stávající ani plánované spojení) prodloužení =M=D z Náměstí Míru na sever -přes Hlavní nádraží (=M=C) – Nám.Republiky (=M=B) – Letnou – Bubeneč (nemocnice) – Nádr. Podbaba – Sídliště Baba – Lysolaje – Zemědělská univerzita – Suchdol (Výhledy) P+R, které by mělo rozhodně vzniknout (minimálně částečně… Číst vice »

XYYY

Dokud se nebude ta blokace hodnotit jako TČ vydírání, nebude klid ….

jkjk

Podle poslední Strategie rozvoje TT v Praze je v kategorii „možná projektová příprava do roku 2030“.

Lukáš

Tak a teď ještě propojit tramvaje ulicemi Ankarská, Na Vypichu a U Hvězdy. Taková linka Sídliště Řepy – Sídliště Petřiny – Nádraží Podbaba by byla fajn.

medical examiner

Jó…to by bylo zajímavý…
Aspoň by 15T měly zajímavej důchod… 😀

David

Jen se bojím, že to bude poslední hřebíček do rakve linky 180, tedy konkrétně pro zastávky Kajetánka a Břevnovská, které jediné nebude možné obsloužit tramvají. Snad PID zachová rozumný interval a bude tam dál posílat co deset minut autobus i když je pravda, že ho postačí ukončit na Vypichu.
Skoro si říkám, jestli by střecha Blanky na Patočkově neunesla tramvaj. Společně s Karlovarskou radiálou by to mohla být pěkná investice ty dvě zastávky řešit tramvajově a mít tak poměrně expresní linku z Bílé Hory do centra.

David

Jinak návrh samozřejmě kvituji, Motolský kopec by se rozhodně měl řešit elektricky a a rekuperací.

Anonym03

Tak to ale i z druhé strany do Butovic.

Jan Adamík

Souhlasím. Jsem obecně zvědav, jak to bude linkově řešeno – pojede nějaká linka z Řep na Vypich a pak dolů po trase 25 nebo 22? A opačně z Bílé Hory? Jako cestujícímu využívajícímu spojení Hlušičkova > Dejvice mi 180 také vyhovuje. Rozhodně pozitivní je elektrifikace linky 225. Čím víc takových řešení, tím lépe. Ovšem bude to trvat, člověk ani netuší, zda bude bydlet na stejném místě, až to bude hotové.

looki

25 a 7

medical examiner

Normální tramvaj určitě, 15T pochybuji…

původní Jakub P

Ještě Na Petynce nemá tramvajovou zastávku blízko. Respektive ani z jedné z těch tří to není na tramvaj extra daleko, problém je spíš, že je to dost do kopce. 180 po Patočkově má nicméně stejně dlouhodobě problém s tím, jak ji ve špičkách brzdí a znepravidelňují kolony aut, což stálo AFAIK za zkrácením 174 na Vypich a tím, že tato už nejezdí dál do města na Hradčanskou. Otázka je, co s tím, napadá mě rozdělit ji na dvě linky, jednu z Vypichu na Zličín, a druhou vést z Kulaťáku přes Prašňák po stávající trase na Kajetánku a tam stočit Radimovou… Číst vice »

Kuba2

Tak to bych se nebál, pořád tam může být protažena některá ze zbylých linek, tedy 184 nebo 174.

Frantík

No to celkově sděluje Ropid v rozvojovém dokumentu. Parafrázováno, linka 180 je sponzorována od OC Zličín, a její zkrácení by tak mohlo na tyto příspěvky mít neblahý vliv.

David

OC Zličín hlavně sponzoruje to aby nekončila na Zličíně ale jezdila až k IKEA.

Okruh, okruh, okruh!!!

Zase nesmysly, co Blanka a 511 to je důležitější??

Jan

SOKP 511 má v gesci ŘSD, potažmo stát (jde to z jiného rozpočtu). Blanka je již postavena.

Georg

jaka blanka?

tarten

Někdo trpí ulpívavým myšlením.

Honza Vrba

Blanka je od Bubeneč, dalšími variantami byla dle vedení Hana od Holešovic a Dana přes Dejvice. Ta vaše „Blanka“ se bude jmenovat třeba Lenka od Libně.😉

původní Jakub P

Super. Tu dřívější hovadinu s vynechaným výstupem z metra na Vypich to samozřejmě úplně nenapraví, ale mohlo by ji to citelně zmírnit.

medical examiner

Autoremedura asi není úplně reálná 😀

Robert

Přesně, proč se nepostavila stanice metra na Vypichu jako důležité křižovatce.

Paja

To si taky říkám, zvlášť když tam byla stavební jáma. Jediné co mě z toho vychází je, že na Vypichu krom křižovatky nic není a chtěli tenhle status quo zachovat.

původní Jakub P

Vymluva byla, ze by byly stanice moc blizko u sebe a tim padem by se to dal prodrazovalo (a bylo to v dobe, kdy stanice musel cely delat Metroprojekt, kterej je jinak nez ultradrahy neumi). Plus pohadky o tom, ze pokracovani bude na letiste se stanici na Bily Hore. Takovy veci jako smysluplny napojeni metra na stavajici tramvajovy trati byly pod jejich rozlisovaci schopnosti. Kolibrik a spol. Mysleli ve velkym, takovy detaily byly pod jejich uroven.

123

Ona by tamtudy někudy taky měla vést B radiála, a je otázka, jak by tomu stanice Vypich „pomohla“. Fakt je ale ten, že na Vypichu je sice plac, ale to je tak všechno … využití té stanice by bylo těžce nic moc. Na to se někdo svezl metrem do Hvězdy nebo na Ladronku je to fakt luxus, pro Petřiny by byla naprd a že by davy lidí jezdily na Vypich a tam přestupovaly na tramvaj na B horu … ehm.

původní Jakub P

Nemyslím Vypich místo Petřin nebo Nemocnice Motol, ale navíc. Nebo jednu z nich posunout tak, aby na Vypich mohl být druhý výlez, byť za cenu, že oba výlezy budou o něco delší. Případně Nemocnici Motol posunout naopak dál tak, aby jeden výlez byl k nemocnici a druhej na Plzeňskou na tramvaj do Řep. Ta tramvaj z Vypichu vede i opačným směrem. A v době, kdy se to stavělo, 22 a 23 z Malostranský nahoru na Hrad naprosto nezvládaly návaly turistů, takže možnost objet to metrem a tramvají naopak zpět dolů na Břevnov a na Hrad z druhý strany by se… Číst vice »

Milan

Stanice =M=A na Vypichu byla a je stále nesmysl (skutečně moc blízko mezi sousedními stanicemi – musíte si uvědomit, že mezi TRAM obratištěm Vypich a vstupem do =M=A Petřiny je jen cca 800m – https://mapy.cz/s/gokohukule , z čehož něco zabere eskalátorový tunel, pak délka nástupiště a pak je tam snad jedna odstavná manipulačně obratová kolej v části stavební štoly právě od Vypichu), ale dle mě to chtělo to, a jde to i dobudovat dodatečně druhý vestibul ze stanice =M=A Nem. Motol s eskalátorovým tunelem pod parkoviště Kauflandu, pod nímž by byl ten vestibul, který by byl logicky napojen na podchod… Číst vice »

Milan

….. zde zapomenutý odkaz na eskalátorový tunel =M=A Nem.Motol – TRAM zast. Obora hvězda – https://mapy.cz/s/judavehado !

původní Jakub P

Jo, bylo by to blízko, ale to neznamená nemožný. Jen drahý. I.P. Pavlova, Muzeum a Hlavák jsou tři stanice na kilometru trati. A to nenapojení těch tramvajových tratí na Bílou Horu a do Řep na metro, který je takto kousek od nich, je hodně citelnej problém. Případně se nabízí otázka, jestli nešla naopak stanice Petřiny ještě posunout k Motolu tak, že by její eskalátorový výstup vedl někam tam, kde je dnes ten výtahový, a eskalátor z druhého konce nástupiště by vel někam na křižovatku Na Vypichu/Ankarská. Jo, byl by to dlouhý výstup, patřil by v Praze k nejdelším, ale použitelný… Číst vice »

tarten

To nejdůležitější třeba někdy vyřeší =M=O Malovanka.

původní Jakub P

Jo, stanice trasy O na Malovance by to samozřejmě řešila. Ale to je výhled za několik desítek let, i kdyby se na tom opravdu začalo dělat jako na prioritě.