Praha daruje státu jeden sloup veřejného osvětlení u letiště. Při převodu D7 se na něj zapomnělo

Příprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýPříprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Lampa nebude mít pod novým majitelem dlouhý život, křižovatku čeká kompletní přestavba.

Pražští zastupitelé budou projednávat pozoruhodnou darovací smlouvu. Týká se sloupu veřejného osvětlení č. 606885 v hodnotě 10 000 korun; obdarovaným bude český stát zastoupený Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD).

Z důvodové zprávy, kterou v úterý projednal magistrátní výbor pro dopravu, vyplývá, že převod sloupu souvisí s velkými výměnami úseků dálnic mezi Prahou a ŘSD.

Pozemek, na kterém je lampa převáděná na stát. Zdroj: Katastr nemovitostíPozemek, na kterém je lampa převáděná na stát. Zdroj: Katastr nemovitostíPozemek, na kterém je lampa převáděná na stát. Zdroj: Mapy.czPříprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýPříprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýPříprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Ty se dohodly už v roce 2017 v souvislosti s budováním Pražského okruhu (D0). Podepsané memorandum předpokládá, že samotný okruh spolu s dálnicemi a silnicemi I. třídy z něj vycházejících vně budou patřit ŘSD, a naopak komunikace nacházející se uvnitř okruhu dálnice D0 budou ve vlastnictví Prahy.

K samotným převodům dochází postupně. Například první kilometry dálnice D1 přešly plně pod správu Prahy až od letošního ledna. První kilometry dálnice D10 se pak naopak převádí na ŘSD, proces také probíhá teprve letos.

Darovací smlouva prvního úseku dálnice D7 (zde zatím I/7) vedoucí kolem ruzyňského letiště však byla podepsána už v roce 2022. Na zmíněný sloup veřejného osvětlení umístěný na připojovacím pruhu k dálnici ve směru od kruhového objezdu před letištěm se ovšem tehdy zapomnělo.

Zastupitelé tak nyní opomenutí v rámci dodatku k darovací smlouvě složitě napravují. A to se všemi náležitostmi, včetně vyvěšení na úřední desce.

Stavět se začne příští rok

V místě, kde převáděný sloup stojí, pokračuje ŘSD v přípravách kompletní přestavby mimoúrovňové křižovatky. Stavba D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa má kapacitně napojit Letiště Václava Havla na dálnici D7 směr centrum a opačně.

Současný stav je podle ŘSD dopravně nevyhovující a křižovatka s nevyhovujícími rampami je nebezpečná.

D7 nyní fakticky začíná až za křižovatkou, po přestavbě do nových parametrů se dálnice prodlouží o téměř 200 metrů směrem k Praze.

Během uplynulé zimy proběhlo v celém okolí křižovatky kompletní vykácení stromů a keřů. V březnu zahájilo ŘSD tendr na provedení zemních prací pro záchranný archeologický výzkum, který má proběhnout ještě letos.

Přetíženou křižovatku u letiště na D7 obsadili dřevorubci. Chystá se kompletní přestavba

Se zahájením stavby se počítá podle letáku ŘSD v příštím roce, hotovo by mělo být v roce 2027. Práce vyjdou téměř na miliardu korun.

Křižovatku bude nově tvořit osm ramp a dva kolektorové pásy propojující všechny směry. Součástí stavby jsou přeložky inženýrských sítí, odvodnění, protihlukové stěny, veřejné osvětlení, vegetační úpravy a rekultivace. Nově přibude cyklostezka mezi letištěm a Přední Kopaninou.

Tagy D0 D7 MÚK Aviatická dálnice D7 Magistrát hlavního města Prahy osvětlení ŘSD ČR
15 komentářů