Praha chystá novou podobu označníků na zastávkách MHD

Nový vzhled pražských zastávek, vítězný návrh studia Artěl. Pramen: IPR PrahaNový vzhled pražských zastávek, vítězný návrh studia Artěl. Pramen: IPR Praha

Studio Olgoj Chorchoj navrhne Praze nový design označníků na autobusových a tramvajových zastávkách. Cestující by se po modernizaci měli dozvědět

Studio Olgoj Chorchoj navrhne Praze nový design označníků na autobusových a tramvajových zastávkách. Cestující by se po modernizaci měli dozvědět z označníku více informací než dosud.

Zakázku malého rozsahu včera schválili pražští radní. Olgoj Chorchoj vyhrálo designové soutěže na úpravu městského mobiliáře včetně zastávkových přístřešků, proto Praha zadala zakázku stejnému studiu. Současně navýšila rozpočet Ropidu o 2,45 milionu korun na zaplacení designu a prvního označníku. Ten se má objevit letos na podzim na zastávce Palackého náměstí.

Záměrem této akce je modernizovat vzhled/design označníku, aby lépe odpovídal současným požadavkům a byl v souladu s novým pražským městským mobiliářem a zároveň umožnil rozvoj nových technologií, zejména informování cestujících,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal. Má jít například o on-line odjezdy v označníku a samostatně stojící elektronický panel, který se snad bude moci v Praze začít používat, až DPP uvolní data o polohách vozidel). Nová podoba bude respektovat současné rozměry označníku.

https://www.facebook.com/adam.praha.sobe/posts/403629433568422

Na první pohled nový označník vyrostl nedávno na Vysočanské přímo před sídlem DPP. Zařízení zatím budí spíše posměch.  Podle DPP se testuje na označníku jen technologie e-papíru.

Praha už dříve oznámila, že změní i podobu přístřešků pro MHD. Ty zatím provozuje společnost JCDecaux, minulé vedení magistrátu označilo smlouvu za nevýhodnou a schválilo, že ji nebude prodlužovat, na což současné vedení navázalo. Jelikož firma mobiliář vlastní, bude si jej moci po skončení smlouvy odvézt. Město proto musí do té doby vyřešit nové přístřešky.

Smlouva s JCDecaux z roku 1994 se v minulosti dočkala kritiky, podle Svazu provozovatelů venkovní reklamy dostává Praha z příjmů z reklamních plochy na mobiliáři zpět mnohonásobně méně, než je běžné v jiných městech, a město mohlo za dobu trvání smlouvy přijít až o miliardu korun. Podle magistrátu nyní firma městu za pronájem 2500 reklamních ploch platí 12,8 milionu korun s DPH ročně. Součástí dohody je i nefinanční plnění – 585 ploch je vyhrazeno městu a firma musí na základě dodatku z roku 2009 zajistit údržbu mobiliáře.

Tagy Dopravní podnik hl. města Prahy Olgoj Chorchoj označník zastávky praha ropid
54 komentářů