- Silnice •
- Infrastruktura •
- Město •
- Autobusy
Praha chystá další autobusový pruh na magistrále
Úsek magistrály před sjezdem na Jižní spojku, kde chce Praha vyhrazený pruh pro autobusy. Foto: Google Street View
Praha chtěla pro autobusy původně odstavný pruh, byl ale úzký. Magistrála se na části pro většinu aut zúží na dva pruhy.
debilita
Proboha, vsichni tady chytri jak radio, videli jste vubec nekdo ten navrh? Zadne kapacitni omezeni to neni, ani to neni pravy vyhrazeny pruh, vpodstate se jen vyznaci pravy pruh pred JS jako odbocovaci na JS. Tim se naopak pomuze najezdu z JS smer centrum, ktery se ted nebude cpat do prubezneho ale pripoji se jako novy prubezny pruh. Ale chapu, ze mit jasno po precteni nadpisu je jednodussi.
Podle popisu v článku jsem taky naletěl a na FB zbytečně pohanil… (napraveno s omluvou ROPIDu, které jsem na chvíli pasoval na vyvrhele). Bohužel v článku chybí funkční odkaz nebo příloha… Asi by to pak lidem došlo lépe, prostě ne: buspruh, ale „úprava pruhů na rampách, lepší sjezd na Jižní spojku jo a k tomu dvě drobotiny pro autobus“. K návrhu bych výhrady měl (vícero), ale v základu není zlý a hodně lidem pomůže. Žádnou autobusovou lobby bych tady nehledal, protože se autor dokumentace podíval i dál, než za hranice požadovaného buspruhu a celkem rozumně s nalezenou situací naložil. Palec… Číst vice »
Jsem autorem dokumentace, byť celkový koncept společně vyšel jak z interních diskuzí na ROPIDu, tak z jednání vybraných subjektů v červnu. 4 pruhy se do profilu mezi stávající připojovák z Turkovy a odbočovák na Jižní spojku nevejdou, to bylo prověřeno, šířka jízdních pruhů by neodpovídala rychlosti 80 km/h, bylo by to opravdu na krev a ne úplně bezpečné. Proto jsme navrhli BUS pruh až v současném 4pruhovém uspořádání před sjezdem na JS, kde jsme zabrali pravý průběžný pruh. Délka BUS pruhu ja taková, aby v něm autobus plynule zastavil z rychlosti 80 km/h, protože se přeřazuje do stojící nebo pomalu… Číst vice »
Pro ty, co se tu hádají zbytečně nad ubíráním pruhu: efektivně se ŽÁDNÝ PRUH NEUBÍRÁ! Naopak se tím odstraňují některé hodně problematické body, které tvořily četné nehody a tím kompletní blokády. Takhle už je to jen o hubu pro autobusy, ale řidiči aut budou úplně v pohodě, naopak by jim to mělo pomoci projet plynuleji a klidněji.
situace návrhu: https://deska.praha.eu/files/wZ91M8t1pbxsh2T33pbxpl4Pmq6iT9Xt4A==/NW7rdPf3pbxpl48bGrj6LLxNSosw==/P%C5%99echodn%C3%A1%20%C3%BAprava%205.%20kv%C4%9Btna.pdf
nefunguje
Zkuste přímo přes úřední desku a filtrovat podle odboru pozemních komunikací, odkazy příliš nefungují.
děkuji
A to mají na magistrátu tak neschopné ajťáky, nebo naopak schopné a dělají to takhle schválně, aby nefungoval zvenku přímý odkaz na dokumenty? Když to srovnám s mapy.cz, kde se naopak dá vygenerovat úsporný odkaz na přesně zvětšený kus mapy, který chci s někým sdílet, tak fakt nevím, co si o tom mám myslet. 🙁
Vzhledem k celkovému stavu pražského webu bych spíš řekl, že magistrát už asi dvacet let nikdo neřídí a je div, pokud tam ještě sem tam aspoň něco funguje.
https://ibb.co/QYkvp20
Tak ono se to jmenuje „zřízení vyhrazeného jízdního pruhu
pro autobusy MHD vúseku 5.května mezi nájezdem z Türkova a sjezdem na Jižní spojku“ ale žádný pruh se tím neubírá. Takové perpetuum pruhule, ne 🙂
Samozřejmě se tím ubírá jeden pruh těm co pokračujou rovně na magistrálu. Pro odbočující na Spojku se tím fakticky legalizuje stávající stav, kdy si autobus najede průbězným pruhem až k odbočce a tam se prostě nacpe před kolonu. Řidičům to samozřejmě nijak nepomůže.
Za nefunkční odkaz se omlouvám, takovou technickou vadu jsem na úřední desce nečekal… Budu poučen příště. Už jste se na to dostal, nebo to mám ještě řešit přes nějakou úschovnu? Podívejte se na maličko širší vztah oblasti: třetí pruh magistrály začíná z ničeho za Spořilovskou (dopravně nemá žádné opodstatnění), do toho se náhle připojují minimalistickými připojovacími pruhy dvě vytížené rampy a jsou odkázáni na náhodu a vůli boží. Tím, že se pravý pruh za poslední rampou určí rovnou jako řadící a odpadne ten debilní připojovák, tak poklesne výskyt zmatečných manévrů, brždění, šokových vln, nehod. Tím budou levé dva pruhy daleko… Číst vice »
Z Turkovy buspruh není vyhrazený, ale zakázaný s výjimkou pro bus MHD.
Příspěvek smazán pro vulgární slova
Nakonec jsem rád, že v Blance ten autobus není. 🙂
Blanku by mohli krapet přestavět a celý jeden tubus vyhradit pro podzemní autobus v obou směrech 😀 Na povrch stačí dodělat výtahy.
A proč tam nenarvat rovnou i tramvaje a trolejbusy?
A taky vltavské parníky!
Ta Praha jde do háje…
Kde jsou ty časy Pavla Béma. To se pracovalo. Dneska? Samej Mirek Dušín, co staví přechody, nelíbí se jim parkování SUV na přechodu, uplácet se nenechají
Hrůza. Vždyť nám tam už zbyla jen Sandra.
Zapoměl jste na výlety pohlavárů… Hřib se teď fláká na Tchajwanu. Asi je v Praze vše vyřešené, pravda teď se zázračně opravil Libeňský most 😀
Přitom ten novej Libeňák, to by byl takovej vejvar. Nedaj si říct. Hřib nám do toho ještě chce naštvat Kellnera. Běs.
No, a zatím se stal zázrak! 😀 Ani se nekoplo do země a rázem se stav mostu zlepšil natolik, že bylo možné i zvýšit rychlost tramvají!
Asi si tady můžeme naplno říct, že ty studie, co se dělaly, tak prostě měly vyjít tak, že most je na zbourání… To je jak naše studie na VRT.
Jakože pánové z Kloknerova ústavu ČVUT svou práci odflákli a ve svých zprávách lhali, nebo co tím chcete říct? 😀
Jako že kucí taky musí platit hypotéky. Jejich bydlenky taky chtějí k móři do Chorvatska. Takže prostě umí odezírat ze rtů.
Jakože most je na spadnutí, ale nebude to hned. Když se podepře, tak tramvaje můžou plnou rychlostí.
A to zjistili až letos? 😀 Fakt experti.
výborně. a další pruh uberte a výhradně pro cyklisty. A do dalšího dejte stolky na sousedské posezení. Tohle je fakt už demence. Kapacitní komunikace je potřeba ještěn zúžit, a nastane ráj.
Něco proti kávičce s tramvají projíždějící za krkem? 😀
no tramvaj mi treba envadi, auta ano, smrdi a je jich hodne.
Jasně – ale dovážka zboží až domů k zápraží se hodí, že? 😀
Ale to většinou nevozi ty osobaky s jedním řidičem, že?
kolik řidičů vozí dodávkou nesmysly, které si můžete koupit v kamenném obchodě?
to vozí daleko větší dodávky a s 1 řidičem.
Ano, ano, liberálně ekologické hnutí v praxi. Volil jsem je a jsem nadšen!
Chodník na nádraží, přechod na Karlaku a teď magistrala. Ještě zavřít nábřeží a začít razit tunel pod vinohradskym kopcem od Edenu na Krejcarek a mají to ode mne navždy jistě 🙂
zavřetennábřeží a lidé bydlícív jinýchnčástech Prahy vám poděkují. Bez okruhů je to hovězina
A ten tunel bude pro pěší a cyklisty? Já aby jste měl prostor jak si dojít do Edenu na nákup.
Kdyby do toho pruhu mohli i osobáky řekněme alepsoň se třemi lidmi tak OK, ale takhle fakt ne. Mohli by klidně pro začátek zkusit povolit i osobáky se dvěma lidmi a pak vyhodnit, jestli se ten pruh ještě ucpává a pak to teprve omezit na 3 lidi. Ale to by museli na magistrátu chtít dělat něco pro lidi a ne prosazovat svoje utopie za každou cenu.
To, že ty osobáky slouží často jako rozvoz všeho možného nikdo vidět nechce 😀 Aneb naklikat si obět na dámejídlo až na stůl je pohodlnější, než se trmácet do hospody. Ale pak budem nadávat na autíčka…
Kde berete přesvědčení, že lidi, co nemají rádi auta v Praze si zároveň autem nechávají vozit pizzu?
Já bych řekl, že průnik takových skupin lidí velmi nízký.
Já bych řekl, že to rozhodně veřejně nepřiznají 😀
Jedinou pizzu domů mi donesl pikolik z pizzerie za rohem. Pěšky. V teplejch.
A mouku tam donesl zemědělec a když stavěli pec, tak tam cihly a hlínu vezli na dvoukoláku z nábřežní cihelny, že?
dyť oni sami říkají že auto není potřeba, neboť co chtěj tak na to si objednaj dovoz a pokud potřebujou odvézt něco většího tak se nějakej kámoš s autem vždycky najde, ne?
Větší věci potřebuju převážet tak 5x ročně. A tak 3xrocne jedu na dovolenou. Jinak mi je auto k ****
A tak jídlo se snad v blízké době(10-20let) bude rozvážet převážně autonomníma dronama, tohle by dlouhodobě problém být nemusel. U větších nákupú je pak celkem jedno jestli jede auto z domu do obchodu, nebo z obchodu do domu.
Takže jako bonus budeme řešit dopravní džungli nejen na povrchu, ale i ve vzduchu… a když tomu náhle dojdou baterky v blbém místě, tak vám cizí nákup přistane z výšky rovnou za krkem 😀
A bzučení motorů dronů samozřejmě nikomu vadit nebude 😀
No budou hlukový limity na drony – Euro 1, 2, 3, … 🙂
Mno, když nejste lenosti schopen ani dojít do hospody, tak sorry jako…nucené chození pěšky jako trest.
Já bych udělal jednu věc a tou by se ukázalo jak by to fungovalo. Na 5 dnů bych krom MHD zakázal vjezd čehokoliv do centra s mimo lidí tam bydlících a podnikajících. Takže úřednictvo na magistrát pěkně MHD to samé všichni ostatní. Za týden by se hezky vidělo jak by to fungovalo nebo nefungovalo. Poté bych to zavedl ob 1 den.
Paráda, už aby to bylo!
Kdo ti nablil do kabelky takhle v neděli?
Rozumné rozhodnutí. Ta 125tka byla díky těmto zpožděním ve špičce skoro nepoužitelná
Co na tom, že to zpoždění si přiveze klidně už z okružní jízdy po Petrovicích 😀 První sekeru to chytne často už na ucpaným kruháči na Rabakovský. Díky domršené preferenci na semaforech.
MHD v Praze je v mnoha relacích nepoužitelná. Nikoliv kvůli zpožděním, ale kvůli naprosto stupidnímu trasování linek. Bohužel pro placené „odborníci“ z ROPIDu je zajímavější okružní vyhlídková šotojízda po metropoli. Konkurence schopnou rychlost MHD tam hoši neřeší.
Ta je úplně k hov…u stejně jako spousta zbytečných dalších krabic co zabírají místo, nasrat s pruhem
Výborně, okruhy nestavíme, ale pruhy škrtáme. Tam zas sedí nějaký vyučený netáhlo sociálních věd.
Ukázkový ažbudeokruhismus
No tak okruh je hlavne v gesci statu a RSD, tenhle pruh si vyzadal ROPID, takze stezovat si ze ropid nepostavil okruh je celkem hloupost.
Vnitřní okruh je v gesci magistrátu. Je to místní komunikace, ŘSD s ním nemá nic společného.
Není lepších nápadů než vozovku, která je deně zacpaná protože kapacitně nestíhá, zůžit o jeden pruh. To je opravdu cesta vpřed směrem k zářným zítřkům. Pražáci se definitivně zbláznili… Jestli to nebude tím novým vírusem…
Nejedná se o zúžení, ale naopak o vyhrazení pruhu pro veřejnou dopravu, která má být logicky pro cesty po městě preferovaná.
až se začne opravovat Nuselák, bude celá 125 stejně úplně na houno
1.) Nuselák je čerstvě po opravě
2.) Linka 125 tudy nejezdí a nikdy nejezdila
3.) bus pruhy tady logicky byly když nejezdilo několik dní metro a busy jezdily každé 1-2 minuty – vyměňovali starý pražce – metro vede vevnitř mostu
ježis omlouvám se. Barranďák samozřejmě.
Tak v momentu kdy se na Nuseláku něco srazí nemusí se něco opravovat tak to stojí daleko předaleko takže to vliv i na tu 125 mít může.
Preferovaná kým? Občané žijící a pracující v metropoli to asi nebudou, že 😀 A jaképak jsou příčiny toho, že vedle postávajících aut v koloně prosviští poloprázdný autobus? Zjevně je celá síť veřejné dopravy tak hloupě zorganizovaná, že je pořád lepší si postát v koloně. No, hlavně že na to máme plný barák „odborníků“. Veřejná doprava pojatá jako hvězda se středem v centru je archaismus nerespektující skutečné současné uspořádání metropole. A exoti na ROPIDu to stále nepochopili.
Přesně jak píšete. Síť veřejné dopravy je hloupě organizovaná, protože autobusy stojí v kolonách, které způsobují osobní auta. No, a právě vyhrazené pruhy pro autobusy jsou řešením. Ať si řidiči osobních aut stojí v zácpách, když je vytvářejí, ale ať tím neblokují jiné způsoby dopravy.
Autobusové linky jsou často jak chalupoida – jedou obloukem a po časově velmi neefektivních trasách s cílem jedním autobusem obsloužit vše. Takže třeba cesta z Chodova do Malešic trvá věčnost zbytečně jen proto, že se z Chodova nejdřív vracíme na Opatov, pak se cestou obkrouží celý Košík. O tom, jak je vedená 135 na Spořilově lepší nemluvit, to je absolutní šaškárna, tam autobus v jednom směru obslouží jedno místo hned 2x! Cesty dost brzdí právě nevhodné vedení linek, nikoliv auta. Zácpy nejsou trvalého charakteru, autobusy se ale vlečou pořád.
Vy jste asi 125tkou ještě nejel, jinak byste takhle nekrafal mimo mísu
Jezdím s ní ze Skalky. A dost často trčíme v koloně už u Tesca.
V trase Chodov Malešice pokud vím máte na výběr hned z 3 bus linek a minimálně 1 neobkružuje Košík.
177, 177, 177. Nebo i něco jiného?
Ty kolony často vytváří právě různá opatření preferující hromadnou dopravu. Takže třeba v Rabakovské jsou kolony u kruháče zrovna proto, že v protisměru se už z dálky čeká na autobus. Preference je tam relativně chvíli, dokuď tam ten geniální kus elektroniky nebyl a provoz se řídil standardním intervalem, zácpy tam nebyly. A autobus vtipně puštěný preferencí na Rabakovské pak stejně čeká na semaforu v Přetlucké, až mu milostivě prosviští kolega jedouci po Padesátém.
Třeba poloprázdný zbytečný autobusy
je krásné být v jakkoliv poloprázdném autobuse v letním parnu nejlépe s alespoň jedním smradlavým bufeťákem-bezdomovcem či jiným obdobným týpkem.
Takže zůžení. Pro normální lidi co tamtude jezdí bude o pruh méně.
O kolik aut za hodinu?
Spíš nerozumím tomu argumentu „Původně jsme chtěli pro autobusy využít odstavný pruh, ale byl moc úzký.“ Pokud je odstavný pruh o trochu užší a vedle máte tři luxusně široké pruhy (které pro rychlost 80 km/h nutně nepotřebujete), tak stačí každý z nich o čtvrt metru zúžit a rozšířit ten odstavný na buspruh. Ale to by musel někdo celé přemalovat a schválit, což je asi moc práce. Na šířku je tam nějakých 13 metrů, takže 3*3,25 m + 3 m buspruh by se tam měly vejít.
Všechna podobná opatření v Praze jsou realizována přesně takto. Hlavně aby se utratilo co nejmín a mohlo se do tabulek vykázat, kolik nových pruhů se kde namalovalo. Neexistuje žádná ucelená koncepce, na základě které by se infrastruktura upravovala. Tu koncepci nemá nikdo, ani ROPID a vše se flikuje metodou pokus-omyl.
Kapacita silnice není dána počtem pruhů „na rovině“ ale kapacitou křižovatek a úzkých hrdel.
Je jedno, zda budou auta stát delší kolonu v jednom pruhu nebo kratší ve třech pruzích, podstatné je zda ty první projedou křižovatku. A do toho se nezasahuje, křížení magistrála – Jižní Spojka zůstává jak je.
Na magistrále bych raději viděl ctyřpruh (třeba na IPP a dalších křižovatkách, které by mohly zároveň projíždět ctryricauta)
Takže vytvoří další zácpy kvůli pár autobusům…. Už aby Piráti, Praha Sobě a podobná sebranka z Automatu byly pryč.
Není to kvůli „pár autobusům“, intervaly snadno zjistíte prostřednictvím aplikace IDOS.
Ale kolony se přenesou jinam. A v jednom místě zrychlený autobus zkejsne jinde. Tam, kde dosud v klidu projel. Ale to je fuk 😀
Tak uz jen aby si Adamek splnil sen s cyklopruhem na Kbelske a budeme to mit komplet. Zasekavat mestsky okruh, ktrery uz nyni kapacitne nestaci to uz chce fakt fistrona asi tak podobne jak na Vypichu.
Žádná silnice ve městě nikdy nebude kapacitně stačit, ať jsou tam dva pruhy nebo deset, viz dopravní indukce.
Jj a proto i pres neustale sikanovani IAD se pocet jizd autem v Praze stale zvysuje…
Magistrála není městský okruh.
Magistrála je součást sítě městských páteřních komunikací. Máte to tak zakreslené i v územním plánu. Překvapivě i centrum je třeba dopravně obsloužit.
Tyhle ptákoviny vymýšlí naivky, co si myslí, že podobnými pseudoopatřeními vyženou lidi z aut. Jenže v praxi to akorát posouvá kolony i do míst, kde se dříve netvořily. Auta neubudou, jen obtěžují víc lidí. A z popojíždění v kolonách vzniká mnohem více škodlivin, žeano. Šotouši na ROPIDu, kteří vymýšlí tak pitomé trasování linek, že cesta zvládnutelná i se stáním v koloně trvá 15 minut, zatímco cesta linkou, kvůli které se BUS pruh maluje trvá tři čtvrtě hodiny. Skuste si na Skalce nastoupit do té slavné 125 a dojet na Smíchov. Je to nepoužitelné, nechutně pomalé. Namísto rychlých tangenciálních linek mezi… Číst vice »
Linka 125 není určená, aby s ní někdo jel ze Skalky na Smíchov. Primárně slouží jako rychlé spojení Prahy 4 a Prahy 5 a to funguje velmi dobře. A v počátku byla logicky ukončena na Jižním Městě. Proč byla poté prodloužena na Skalku by mě také zajímalo.
A proč by nemohla být součástí onoho rychlého spojení s Prahou 4 a 5 třeba i Praha 10? Zjevně vůbec nechápete koncept tangenciálních linek. Metropole je celek, ne ostrůvky městských částí, které možná tu a tam někdo rozumně propojí. Nebo taky ne.
Protože zmíněné spojení ze Skalky na Smíchov, bude vždy rychlejší a spolehlivější metrem.
Jistěže. Zejména pro matky s kočárkem či osoby se sniženou možností pohybu na vozíku. Po povrchu je to zvládnutelné běžně za 15 minut, to ani metrem nedáte.
Zkoušíte jen demagogické argumenty. Stanice Skalka i Smíchov jsou bezbariérově přístupné.
Je vidět, že vůbec neznáte reálie. Kdo špatně chodí, má na Smíchovském nádraží (nikoliv Smíchově) smůlu, jsou tam jen plošiny.
Kdo chce ze Skalky na Smícho, může jet metrem, komu metro nevyhovuje, má možnost jet autobusem, ale logicky to bude trvat déle. Další diskuze je bezpředmětná.
Vy budete jeden z těch šotoušů z ROPIDu, že? 😀
které jezdí tak čtvrtinovou rychostí chůze
Tak se přikurtujte k vozíku a zkuste si to, pane chytrý.
a pro ty vozíčkáře ( koli je to % obyvatel??) jezdí autobus v taktu pomalu 10 min…
Jasně, vozíčkář může strávit na cestě třičtvrtě hodiny. Nebo se na celou MHD vykašle, koupí si auto, cestu zvládne za třetinu času a má klid. Vyhrazená parkovací místa najde na každém rohu.
kolik % cestujících má nějaký pohybový hendikep či jsou matkami (nebo někým jiným) s kočárkem, že jim tam musí jezdit autobus pomalu co 10 minut? Merto je jednodušší, rychlejší a pohodovější než se hrkat busem.
Přestup s kočárkem v metru že je rychlejší a pohodlnější? 😀 A ano, aktuálně rodí poměrně silné ročníky, takže kočárků je k vidění poměrně dost.
Zrovna tyto stanice jsou pro vámi zmíněné skupiny obyvatel ok.
Rychlké spojení = 23km za třičtvrtě hodiny? Inu rychlost až oči přecházejí!!! Na kole to dáte rychlej, páč pojedete přímou trasou a ne se klikatit jak 125.
Protože z logiky věci ze Skalky pojedu na Smícháč byť s přestupem metrem.
linka 125 byla právě jako nejrychlejší spojení vytvořena pro spojení Smíchova a Jižního Města a poté spojena s linkou co obsluhuje průmyslovou zónu mezi Jižním Městem a Skalkou..
Technická: Linka 125 nemá v obvodu Praha 4 jedinou zastávku.
Stačí že jede kolem. Cestující se během jízdy může pokochat… hlavní mise šotouše splněna 😀
Jenže tys to nepochopil – ta linka nespojuje Prahu 4 se Smíchovem a Skalkou – ale Prahu 11 !!! Najdou se tu ale stále zabedněnci, kteří jedou podle administrativního členění z konce 20. století…
Praha 11 není městský obvod, ale jen městská část, která celá leží v obvodu Praha 4, a aby to pochopili i hodně nedovtipní občané, píše se to na každé tabulce s názvem ulice a na každé tabulce s domovním číslem. A že tam mají možná stavební úřad nebo matriku i pro nějaké sousední městské části, rozhodně neznamená, že by to nebyla plnohodnotná část městského obvodu Praha 4. Ostatně úplně stejně tomu bylo i na tom konci 20. století.
Tady si někdo plete městské obvody s městskými částmi. V městském obvodu Praha 4 je celá Praha 11.
Tak můžete navrhnout, aby se zavedla expresní linka ze Smíchovského nádraží na Skalku s tím, že by sjížděla z Jižní spojky až na Zahraďáku, nicméně je otázka, jaký by byla cestovní doba (o jak moc a jestli vůbec by byl autobus rychlejší než metro) a jestli by v této relaci byl dostatečný zájem. Ale vzhledem k tomu, že se to zatím nezavedlo, tak mám o dostatečném naplnění výše uvedených podmínek značné pochyby.
ROPID sní o vlaku S61 Smíchov – Vršovice – Zahradní Město – Malešice – Běchovice.
S-Bahn považuji za lepší, než na každou dvojici oblastí přímý autobus.
Sny jsou pěkné. Jenže dokuď na toto není kolejová infrastruktura, musí být ROPID schopen vypotit náhradní řešení. A ne jen pasivně čekat, tak jak to předvádí dnes.
Tak železniční stanice Depo Hostivař jsem četl, že je v projektové přípravě stejně tak Jahodnice.
Zrovna tahle linka ještě pár let určitě nebude, respektive minimálně pochybuji, že bude zajíždět až na Smíchov.
Alexi šotouš nesedí na ROPID, ale pohybuje se ponejvíce s fotoaparátem či tomu podobným zařízením okolo železničních tratí, nádraží, vlaků prostě okolo železnice. Takže tady jste se snažil urazit, ale bohužel jste dost vedle. Proto i ty mínusy bych si typl.
Každé ráno tam D1 stojí právě kvuli dlouhé koloně aut co stojí na (nedostatečně kapacitní) sjezd na Jižní Spojku. Dát tam buspruh tu dopravu uplně zabije. Copak nestačil že i teď to ta 125 vždy celé předjede??
Před nedávnem se psalo jak se to napojeni D1xJižní Spojka zlepší, ale tohle ho naopak kompletně pohřbí.
Zřejmě to bus 125 celé nepředjede… „Jde o zjednodušení průjezdu autobusů linky 125, které zde často zůstávají v koloně a nabírají zpoždění,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Těch co tam zůstávají stát je naprosté minimum. Prostě to vemou rovně volným pruhem a v místě sjezdu si často i dost bezohledně vynucují puštění do odbočky.
Tak právě aby k těmto situacím nedocházelo se zavede vyhrazený bus pruh.
A pak ten pruh nebudou využívat. Kolikrát je u Barranďáku k vidění 125 nakýblovaná v pruhu pro auta, i když má svůj vyhrazený pruh.
Ty slušnejší autobusáky většinou lidi nemají problém pustit. A za odměnu se dočkají tohodle.
Zjevně ne všichni jsou slušní, takže vyhrazení pruhu je potřeba. Tak to bude jednoznačné, což je nepochybně správně.
Že jsou (někteří) autobusáci prasata za to řidiči aut nemůžou. Takže si autobusy postojí v zácpě už v Türkově, kam se ty kolony přenesou, ostatně často tam začínají i dnes. No a tak je to správné bo tak to má být! Myslete politicky, kurva politicky Halík!
Budou-li zácpy jinde, bude na to ve prospěch veřejné dopravy zřejmě opět adekvátně reagováno.
No tak určitě. Dřív nebo později stejně skončíte v místě kde už jaksi není co vyhrazovat.
Ne všude je možné na zácpy adekvátně reagovat. Ono jaksi ne všude je prostor na to, aby se ubíral jeden pruh ve prospěch MHD, víme? 😀
Třeba úpravou jízdního řádu, že? A zohledněním faktu, že hustota dopravy je v různých částech dne i týdne pochopitelně různá. To na ROPIDu taky ještě neumíte. Já vím, ono by s tím bylo moc práce a zbylo by míň času na fejsbůčky a další diskuze.
V Türkově opatření pro autobusy už je, nově se upravuje pro snazší vjezd do 5. května.
Stejně potřebujete vyhrazený pruhy hlavně proto, abyste dohnali zpoždění aspoň před konečnou. Aby to v tabulkách dobře vycházelo, jak dobře to po Praze jezdí 😀 Zpoždění na nácestných zastávkách nikoho nezajímá, a že cestující fakticky jede opožděným spojem je taky fuk, hlavně když to naoko vypadá 😀 Přiznat, že jsme jízdní řád navrhli blbě a tak, že je nereálné ho dodržet ropidošotoušci nezvládnou.
takže kvůli průměrně cca 40 lidem v autobusu se zablokuje pár set aut na magistrále. Jak moudré, ekologické, výhodné!!! Zvláště u linky která překoná celých 23km za celou třičtvrtěhodinu…mPřímo superexpresní linka kvůli který se vyplatí zastavit zbytek dopravy nejlíp v celý Praze.
Expresní linka 125 je na trase pro spojení Prahy 4 a Prahy 5 a tam to rychlé spojení funguje. Až bude vyhrazen samostatný pruh, spolehlivost se ještě zlepší. Je to v pořádku.
Expres, co si doveze zpoždění už z Petrovic. Geniální! 😀
Prodloužení linky 125 z Jižního Města na Skalku byla hloupost, to uznávám.
Žily byly dvě páteřní linky (krátký interval, kloubák) 125 Smícháč (rychlík) Chodovec – zastávkově Háje (kvůli přeplnění parkoviště Jižní Město) a 271 Skalka – Hostivař – Petrovice – Háje. Zastupitelstvo Petrovic chtělo přímé spojení na Smíchov (třeba prodloužením 125) ale nechtělo ho platit. ROPID požadavek vyřešil sloučením linek 271+125. Podle mě by bylo špatné řešení nutit cestující přestupovat mezi protisměrně ukončenými linkami. (Nejlépe kdyby si dopravce provázal oběhy a běželo by se vedle autobusů z výstupní na nástupní). Lepší řešení je řešit místa kde se 125 zpožďuje. Na spouště semaforech může být „plechová zelená šipka doprava“. Kdyby se z Lihovaru… Číst vice »
Hlavní důvod sloučení linek byl nedostatek místa na Hájích pro odstavy. Zároveň se ušetřily kilometry za souběh Háje-Jižní Město a napojily Petrovice a Měcholupy na přímou linku na Prahu 5.
Ano, za cenu občasných nepravidelností, které je ale aspoň snaha řešit. Původně měl být pruh po celé Jižní spojce, ale Praha se bohužel dlouhodobě bojí udělat cokoli, co by mohlo omezit auta.
Ty nepravidelnosti vznikají už na rameni po původní 271, kde ale moc prostoru pro namalování extra bus-pruhu ani není. A teď babo raď 😀
Nejsem bába ale řešení bych znal 😀
Na Padesátém – Přetlucká vypnout semafor 😀
Rabakovksá -> Průmyslová odbočovák mimo křižovatku.
Průmyslová – Plukovníka Mráze nechat zelenou i když jedou auta od Švehlové (najedu si do křižovatky a co bude dřív – mezera mezi auty v protisměru nebo vyklízecí šipka). V opačném směru zelená šipka kdykoliv nejdou chodci.
Plukovníka Mráze – Hornoměcholupská preference autobusů, zelenou může dostat dřív aniž by to zablokoval. (V opačném směru taky zelená šipka, a místo na obdbočovák tam je)
Hloupost? úplný nesmysl, kterej vymysle idiot. Jinak to nelze nazvat.
Snad byste nečekal, že ta stovka příživníků zaměstnaných u ROPIDu myslí. Kabrňáci jsou hlavně ve vykazování činnosti.
Stojí to proto, že lidi neumějí zipovat. Tak si v připojovacím pruhu zastaví, ten v tom druhém taky, aby chudáčka vystrašenýho opatrného pustil a z těch dvou zastavení na pár vteřin je matematicky vzato kolona .
To taky, bezduvodnych zastavení je v Praze hodně
proto, že lidi neumějí zipovat.
Ano, seš zářněj příklad. V připojovacím pruhu totiž zip neplatí. Kromě toho, problém je až o kus dál kvůli zacpanýmu pruhu odbočovacímu.
Podle zákona tam není zip, ale je to prakticky stejné.
Na začátku připojováku nestojím a nečekám až na 6-7 hodině bude díra do které bych se vešel, abych pak zadupl plyn a trefoval se do té díry. Prostě se rozjíždím, „Dát přednost“ znamená „Neohrozit“, „Omezit“ se může.
A když sem v pravém pruhu a vidím že někdo najíždí, nebudu ho tam zavírat (aby na konci pruhu v plné rychlosti mohl třeba pokračovat odstavným pruhem). Buď zrychlím aby se udělalo místo za mnou, nebo zpomalim aby se udělalo místo predemnou.
Tak nedělám to jinak.
Jenže bohužel se najde spousta blbů kteří jsou schopní na začátku vyjížděcího pruhu zastavit a dávat přednost což nemusí mít vliv nebo je také často vidět a to už bohužel vliv má, že v vyjížděcím pruhu nezrychlí a na jeho konci se nezařadí, ale pomalu jedoucí se řadí už na začátku takže tím zpomalí ty co jedou v průběžném pruhu.
Já myslím, že většinu řidičů to zúžení „potěší“, zejména když Praha nemá dobudovaný vnitřní okruh ani odstavné parkoviště s návazností na MHD.
Vezmu-li v potaz, že v autobusů jede 100 lidí a jede 6x za hodinu, tedy 1200 lidí za hodinu, během dne tedy cca 14 400 osob, tak na magistrále projede denně až 100 000 aut, tedy minimálně 100 000 osob, tak je něco v plánování velmi špatně.
Nehledě na to, že budou častěji vznikat kolony, tedy motory půjdou na prázdno a ovzduší v místě se bude zhoršovat.
Oceňuji snahu o racionální diskuzi, nicméně čísla máte trošku špatně. 100 tisíc aut denně je naprosté maximum, navíc v OBOU SMĚRECH❗️V jednom směru tedy cca 45 tisíc lidí denně autem, k tomu cca 17 tisíc busem (ve špičkách jezdí až 11x/hod). To už se autobus dostává na skoro 40 % přepravní kapacity lidí. A to už si tu 1/3 pruhů zaslouží. + zvýší to spolehlivost a atraktivitu MHD, rychlost IZS a to se podle mě vyplatí. 😉
Pokud autobusy jednosměrně přepraví opravdu 17 000 osob, tak ano. Ovšem pokud by to bylo 17 000 osob poměrně, tak to již nevychází.
Jen jestli v tom buse máte využity všechny sedačky. 17tis lidí busem…
17.000 kusů lidí ve 125??? JEL JSTE TÍM NĚKDY? Jo, pár narvanejch kousků ve špičce, jinač si můžete v pohodě vybrat, kde si chcete sednout.
Šotouši z ROPIDu rádi operují s maximální kapacitou vozů, i když reálná obsazenost je jiná a vesměs podstatně menší. A vůbec je netrápí, že tím nejezdí tolik lidí proto, že ty jejich nakreslené vymetáky všech děr po cestě jsou pomalé. A vůbec si nevšimli, že v zahraničí běžné tangenciální (páteřní) linky rozhodně nestaví na každé zastávce, kolem které jedou…
A parada je, ze tito experti prednasi na CVUT a vykladaji, jak je MHD v Hamburku, Mnichove a Curychu super a pak vytvori ten paskvil v Praze. Chapu, ze je to i o penezich ale nektere vymysly jsou doslova hloupost….
A dostat nejakou reakci primo z ROPIDu? Nadlidsky ukol, byt se jedna o minutovy posun kvuli zajisteni prestupu a argumenty z ROPIDu – NELZE kvuli krizovabi, pritom 5 minut pted a po nic v protismeru nejede, oni jsou lini se podivat a do jizdniho radu, aby si skutecnost overili.
Obsazenost míst k sezení na lince 125 se před den prakticky trvale pohybuje na maximu, vč. víkendů.
A to máte podložené čím? On někde ROPID sbírá data o obsazenosti každého vozidla? A mohl bych ty data vidět? 😀
Osobní zkušenost.
Aha, takže z individuálních jízd hodnotíte obsazenost spoje 😀 Ráno tam, odpoledne zpátky – ergo to jezdí plný celej den! Skutečně fundované hodnocení obsazenosti 😀
Jestli nebude problém v tom, že v těch prázdných spojích zrovna vy nejedete. Náhoda? Nemyslím si.
„Ale pane Dente, ty plány byly přístupné na místním plánovacím úřadě tři čtvrtě roku.“ „To jo, a jakmile jsem se to dozvěděl, hned jsem se taky na ně šel podívat, včera odpoledne to bylo. Zrovna jste se nenamáhali na ně upozorňovat, co? Jako třeba že byste to někomu řekli, nebo tak něco na tem způsob.“ „Ale ty plány byly vyvěšeny…“ „Vyvěšeny? Musel jsem je nakonec jít hledat do sklepa.“ „Tam je oddělení, kde je vyvěšují.“ „S baterkou.“ „Asi byl zrovna výpadek proudu.“ „A schody zřejmě taky vypadly.“ „Podívejte se, našel jste to oznámení nebo ne?“ „Ale jo, našel. Na dně… Číst vice »
Pokud by Vám šlo skutečně o ovzduší, měl byste volat a) po omezení centralizace a b) po použitelné veřejné dopravě. Těch 100 lidí v autobuse má zhruba stejnou spotřebu jako 5 aut.
Jedním pruhem projede maximálně 2000 vozidel za hodinu, při průměrné obsazenosti 1,2 tedy necelých 2500 cestujících. Slovo maximálně je důležité, protože předpokládá, že ta auta jedou a nikoliv že stojí v koloně. Pak se kapacita pochopitelně významně snižuje. Autobus tam jezdí kloubový, udávaná kapacita je 160 osob, ale občas jede i více. Ve špičce jezdí 11 spojů 125 za hodinu. Důležitější je však pozorování, že kapacita komunikace je dána kapacitou křižovatek. V tomto případě se jedná o odbočení na Jižní spojku. Z hlediska motoristů jde tedy o to zda budou stát v kilometr dlouhé koloně ve dvou pruzích nebo dvoukilometrové… Číst vice »
👍🏻👏🏻 @GhostDog přesně tak
A občas to jede prázdné. Tak jestli počítáte kapacitu u autobusu, tak počítejte i kapacitu u aut. A pak to vyjde už poměrně jinak, že…
A proto v Praze rostou emise a další škodliviny v ovzduší posledních několik let.
Když necháme auta pomalu popojíždět v kolonách, tak se logicky těch škodlivin uvolní podstatně více. Protože nejvíce škodlivin produkuje právě rozjezd a zastavení.
Takže namísto toho, aby obtěžovala popojíždějící auta své okoli jen v kilometrovém úseku je necháme generovat více škodlivin kilometry dva a klidně i více, ať to okořeníme většímu množství lidí v okolí páteřních komunikací. To je přímo geniální myšlenka. Jak známo, nejvíce škodlivin se uvolní právě při rozjezdu a brždění (prach z brzdových destiček).
Ve špičce se ten autobus vyplatí.. Možná. jenže špičkově máte vytížený tak celkem 25÷30 jízd. PO zbytek dne je polo až úplněprázdnej. Velkou část jeho jízdy považuju za zcela zbytečnou, minimálně ten ocas až na Skalku- nejezdí tam skoro nikdo. Jestli se nepletu, žvástalo se tu o expresním propojením Jižního města a Smíchova s tím, že se udělá vyhraženej pruh na celý Jižní spojce a zároveň se tam zakáže vjezd náklaďákům.
To co je to teď je BASTARD který s touto myšlenmkou nemá nic společnýho.
To jste si zřejmě spletl s linkou 119, o té lze konstatovat, že jezdí poloprázdná, ale rozhodě to neplatí o lince 125, kde je prakticky stále nouze najít místo k sezení.
Prakticky stále, když jedete do práce nebo z práce? 😀
Jezdim 125 vecer (18-21) a potvrzuji slova Kaliny. Rozhodne to neni tak, ze by si clovek mohl vybrat, kam si sedne – jak tu nekdo tvrdil. Beznym stavem jsou obsazena sedadla + cca 10-20 stojicich. Jeste by to chtelo upravit opacny smer pred najezdem na 5.kvetna.
A doufam, ze to rovnou vyhradi na celej den, preci jen tam mimo spicku jede celych sest spoju za hodinu, takze at se zbytecne nezdrzujou
Vyhrazeným pruhem mohou jet i jiné autobusy než DPP, ne?
Ano, od 1. ledna 2016 je podle vyhlášky 294/2015 Sb. ten pruh vyhrazen pro všechny autobusy a trolejbusy (včetně zájezdových, soukromých, neveřejných, nelinkových) a zároveň také pro všechna vozidla linkové dopravy (tj. i pokud by šlo o linkovou dopravu provozovanou osobními automobily, opět nemusí jít jen o veřejnou linkovou dopravu, ale spadá pod to i zvláštní linková doprava). Ale pokud by na tom vyhrazeném pruhu někde místo barevného semaforu byly tramvajové „čočky“, tak ty i nadále platí pouze pro autobusy MHD a trolejbusy. Na ministerstvu dopravy určitě pravá ruka ví, co dělá levá, však to známe – tohle je dokonce… Číst vice »
Takže když je někdo dostatečné bohatý a nechce stát v kolonách, koupí si malý soukromý a autobus a bude mít pruhy pro sebe 😉
dyd v takových autobusech, pardon SUV jezdí dnes kde kdo
Ono by stačilo něco, kam se namontuje o jednu řadu sedaček navíc a nechá se to jako autobus zapsat do registru vozidel, ty sedačky mohou být klidně sklápěcí 🙂
No a nebo si zažádat o pár licencí na zvláštní linkovou dopravu osobním automobilem – na všechny trasy, kudy někdy jezdíte. To ostatně využívala i některá ta veteránská auta v centru Prahy.
Na to už přišel Michael O’Leary a pro svůj Mercedes si pořídil TAXI licenci, aby mohl po Dublinu jezdit vyhrazenými pruhy. 🙂
Tech tam mimo spicku taky asi moc nepojede
Obecně ano, ale ne tímto – platnost je zúžena dodatkovkou „JEN MHD“, resp. v Türkově ve stávajícím nevyhrazeném buspruhu „MIMO BUS MHD“.
Jo a Olomouc nakonec bude stavět tramvajovou trať ze, současné zastávky Trnkova dále na Povel. To Vám, ale nějak uniklo
Neuniklo, jen čekáme na vyjádření magistrátu.
To je určitě skvělá zpráva, ale proč s ní strašíte v diskusi pod úplně jiným článkem?
Tak nějak přemejšlím nad vazbou Trnkova v Olomouci s magistrálou v Praze