Praha – Chomutov, Kladno – Litoměřice. Středočeský a Ústecký kraj prohloubí autobusovou spolupráci
Autobusy Setra 415 ČSAD Slaný. Foto: ICOM Transport
Nová spojení začnou v prosinci se změnou dopravců ve Středočeském kraji.
Takže kraj nemá peníze na železnici kterou ruší ve velkém – lidi přestupují do aut. A zároveň se zavádí spousta zbytečných prázdných spojů. Prostě ČR 21.století
Ze Zličína jezdí linka č. 415 do Kadaně, takže toto je další logický krok. Je to správně a v podstatě tarif PID kromě toho že umožní lidem cestování i do menších obcí (kam lidé také jezdí a kde bydlí) tak donutí ostatní komerční dopravce držet ceny na rozumné úrovni rozložit spoje tak aby nabídka spojů byla co nejlepší.
Za úvahu by stálo některé spoje táhnout přes letiště Ruzyň.
Přestoupíte na Navigátorů na 59
Já osobně si myslím, že tento zastávkový spoj si cestující najde.
Je k tomu několik důvodů. Ráno nejezdí z Prahy do Chomutova žádné přímé autobusy. Jančura má také trasy „vymetáka“, protože jezdí přes Most. Rozšíření PID a DÚK přinese atraktivní ceny pro cestujícího. FLIX má jeden spoj z Chomutova, který vyjíždí z Hamburku – tam je jistota zpoždění 100 %. Vlak přes Ústí je drahý a jede dlouho – ale komfort nejlepší. Vlak přes Lužnou – takt je málo častý, občas Arriva v Lužné nečeká. Cenově ovšem výhodné při kombinaci PID + další tarif.
Ono možná jde i o to, že sousedni KV kraj asi nemá vlastní vysokou školu. Tak dojíždí spousta studentů nich do Usti. To je asi jeden z důvodů proč se všechno táhne pres Ústí. Zachovat krátký takt a netříštit to na dvě tratě. Další věcí je i omezení dieselove trakce ve prospěch té elektrické atd. Uvidíme co bude po rekonstrukci trate Praha Kladno.
Po dokončení souvislé elektrizace tratí přes Ústí nad Labem byl konstruktérům GVD vydán pokyn přetrasovat všechny chomutovské rychlíky pod dráty, aby se ušetřila nafta, navíc to ani nebylo delší časově, jen kilometricky, ale pro ceny jízdného platily zpočátku nějaké relační slevy. Tedˇ má ovšem při kilometrickém jízdném ta oklika na ceny dost významný dopad a dostavba D7 i D6 asi bude pro ty rychlíky dost velkou ranou do vazu, zejména pokud jde o frekvenci karlovarskou, která tam už i teď má zdroj a cíl spíše jen na severu Čech než v Praze. Podle mě proto autobusová linka za tarif PID/DÚK… Číst vice »
Bere se to asi tak, že kdo jede vlakem tak má nějaký druh slevy apod. A kdo ne tak to prostě vydrží v tom autobuse apod.
Kdysi vedly „všechny“ železnice do přístavu v Ústí n L.
Kde bylo překladiště.
ČR má hustou síť železnic a je škoda, že oblasti s vyšší nezaměstnaností a zhoršeným životním prostředím (asi se to pomalu zlepšuje) nemají rychlou a přímou železniční trať na Prahu (přes Žatec nebo Louny). Je škoda, že tyto tratě zůstaly v podobě pomalých lokálek s rychlostí cca okolo 30 km/hod. Tak se udělá dálnice. Ale to neřeší vše.
Ona tra trať na Ústí také není „žádný zázrak“ na spoustě úseků to jede cca 80 km/hod. Trochu se to rozjede až před Ústím kde následně brzdí před obloukem kterým se sjíždí do Ústí. Pokud chtějí všechno tahat přes Ústí nad Labem a pokud to může stát i cca 351,- Kč za 177 km, tak by to mělo mít i trochu úroveň , tam kde to jde – aby to mělo komfort jízdy, parametry/rychlost koridorové tratě apod. Což zdaleka není.
Ona ta trasa CV – Most – Praha, resp. Most – CV – Praha asi to není úplná hloupost v podstatě to k tomu směřovalo. Lidé chtěli lepší komfort cestování chtěli Regiojet který si tak trochu „vybojovali“ Tak to je jedna z možností jak to udržet a zaplatit.
Bylo by to asi „těžké retro“ rychlík Karlovy Vary – Chomutov – Lužná Praha. Jako záložní/náhradní trať má tahle trasa asi stále smysl. Jako občasná alternativa k busům a trase přes Ústí nad Labem.
Jednotka PESA : Rychlík nebo Sp. K. Vary – Klášterec n.O – Kadaň – Březno u Ch. – Žatec – Kladno – Praha Smichov. A teď pozor: To vše bez zajizdeni zdrzovani v Chomutove. Rano nebo dopoledne na Prahu, odpoledne vecer zpatky. Nikde není napsáno že to musí provozovat ČD. Může to jezdit i jiný dopravce. Doplňková cenově privetiva zeleznicni alternativa.
Je to všechno moc hezké ale zároveň to znamená že na málo využívanou trať Chomutov – Lužná- Praha se rychlíky jen tak nevrátí. Chytrý tah. Ale možná nastane její čas po rekonstrukci a elektrifikaci úseku Kladno – Praha čímž se jízdní doba zkrátí.
Já jsem se na to díval, je to takové místy zpustlé (nádražní budovy) a opuštěné to okolí tratě, aby se toho lidi nelekli apod. Stará sudetská trať. Jde o to že z Kladna do Žatce je to kolejích cca 74 km (po silnici cca 60 km) pokud by se podařilo místy trať napřímit a zrychlit (postavit někde tunel nebo vést jinou trasou apod.) tak by to zase bylo o něčem jiném. Z Prahy do Kladna bude (asi) trolej a z Chomutova do Žatce je také trolej. Pokud jezdí rychlíky do Lužné a do Rakovníka. Tak ta trať by se měla… Číst vice »
Uvažovaný spoj s odjezdem cca ve 3:40 hod od hlavního nádraží v Chomutově směr Praha pobavil. Narážka/odkaz na první ranní motorový rychlík který kdysi jezdil cca ve 3.40 hod přes Žatec a Kladno na Prahu. V červeném laku.
Spoje linky č. 389 prodloužené do Chomutova komerční spoje na trase Praha – CV nijak ohrožovat nebudou. To pochopíte pokud si tuto trasu projedete až do Loun. Lidé cestující mezi těmito zastávkami jsou již zvyklí na Regiojet apod. Spíš to bude pro lidi kteří jezdí mezi vesnicemi apod.
Nemohu uvěřit, že spoj vůz označený jako PID přijede do Chomutova! Resp. že se o tom uvažuje!
Časem bude IDS JMK až do Českého Brodu, tak proč ne…
Linky jinými směry se na čáře převlékají (vlak S4=U4 PID + DÚK, bus 345 PID + IDOL,…).
Karlovarský kraj nemá vybudovaný svůj IDS a chce nějak rozumně se Středočeským provozovat tuhle linku. Měl to KV nechat na tarifu dopravce?
Pokud KV kraji nemá vlastní IDS Tak ať udělají něco jako „přidruženou zónu“ v kombinaci s PID nebo DÚK.
Zajímavé je i zavedení nové linky PID z Prahy do Sušice a zapojení Horažďovic do tarifu PID.
Po mnoha letech bude mít Chomutov spojení nádraží – centrum,
(nádraží- AN-Palackého-u pekárny-čerpací stanice). Za úvahy by stálo protáhnout některé spoje např. večerní a brzké ranní do Jirkova po silnici 1/13. Zastávky Lesopark, Písečná 1/13 a Jirkov AN.
A co vlak Praha – Chomutov? Mrtvo?
K čemu proboha? Aby byl x-krát dražší?
Vlak z Prahy do Chomutova jezdí, jmenuje se Krušnohor, je to linka R15 a jezdí na ní to více méně nejmodernější, co je ve vozovém parku Národního dopravce.
Vlaky jezdí, jen ovšem asi nejsou o mnoho rychlejší (platí-li to vůbec), a pokud jde o jízdné, budou určitě i o dost dražší
Krušnohor opravdu rychlejší není.
Možná i proto, že Ústí nad Labem překonává úvratí – kdyby jezdil bez přepřahu tunelem mezi „západem“ a Vaňovem se zastavením jen na „západě“ (jak to kdysi několik roků fungovalo), ušetřilo by to asi 8 minut na cestovní době. Ale „západ“ zjevně není pro Ústí n/L. dost „košér“ …
Přepřah v Ústí sice zdržuje, ale v podstatě se velká část cestujících úplně vymění. Hodně lidí vystoupí a hodně jich nastoupí. Takže asi to smysl má.
To je řešeno tím, že místy to jede 140 resp. 160 km/hod takže to jakoby „dožene“
R15 Krušnohor, pokud není zrovna sleva stojí plná jízdenka krásných 351 Kč.‘
Neberte to.
Zkuste si koupit celodenní krajskou. Ovšem pokud si ji budete moct koupit v takovém busu ČSAD střední čechy nekoupíte.
Jelikož R15 Krušnohor (mimo prvního spoje brzo ráno) nestaví v Kralupech nad Vltavou, platí vám celodenní DÚK za 170 Kč až s Ústí nad Labem. A PID tam neplatí vůbec, dokonce ani po Praze z hlavního na Holešovice.
Takže 217 Kč (Praha-Ústí) + 170 Kč celodenní DÚK = 387 Kč.
Takže kde vidíte tu úsporu ?
Apka Můj vlak nabízí jízdenky Chomutov-Praha za 215 až 351. Paradoxně na zítřejší ranní pondělní špičku nejlevnější.
Ano pokud chytnete zrovna slevu vázanou na vlak, může to být o něco levnější.¨
Ale oficiální cena bez vazby na vlak je 351 Kč.
Což je celkem astronomická částka.
V autobusu ČSAD Střední Čechy by řidič měl celodenní jízdenku PID umět prodat.
Ale nezkoušel jsem to a netuším jaká je realita.
Lepší je používat aplikaci PID Lítačka
akorát v Krušnohoru je poněkud k ničemu…..
Možná tak v 1. třídě s komplet vydatnou snídaní s rychlou WiFi a palubní stewardkou.
351 Kč je běžná jizdenka bez slevy vázané na vlak (jenž jdou jen obcas a imezeně) do 2. třídy.
Kudy?
Ten už dávno existuje a jezdí dokonce každé 2 hodiny.
Tak nebylo by od věci zavést spěšný nebo R Masaryčka – Kralupy – Slaný – Louny – Postoloprty – Žatec – Chomutov – Most svoji klientelu by si to jistě našlo jak mezi městy tak i v celé trase. Vozbu by mohly zajišťovat třebas regiofoxíci.
V současném stavu by to bylo nepřijatelně pomalé a při kilometrickém tarifu navíc i dražší než autobusy.
Takže dojde k dalšímu posílení Zlonice – Slaný, včetně víkendů.
O víkendu asi i na Slaný – Praha
V návrhu posílení kladiv 406 Benešov – Vlašim o 4 páry spojů.
Může vlastně komerce uznávat jízdenky – SJT být i v autobusech?
Podobně co třeba PID – pochybuju že by do toho někdo šel (pid je příliš levný, busy maj většinou povinné místenky) ale jsou na to IDSK/ROPID připraveni?
Pokud jí nevadí, že pojede vlastně zdarma… Druhá možnost je uzavřít smlouvu s Cendisem. To je jejich rozhodnutí…
Za mě je trochu škoda, že spoje 389 končící v Hořešovicích nejsou prodlouženy do Bílichova, Zichovce, Žerotína a Panenského Týnce jako (částečná) náhrada 589 a 701…
Koukněte na poznámky. Jsou tam přímé spoje do linky 589. Linka 701 se zruší, nahradí se 589
Super, díky!
Středočeský kraj má sám také velké rezervy ve spojení mezi svými většími městy – např. Kladno – Mělník, Kralupy – Mělník. Přitom třeba nějaké spojení Mělník – Kralupy i po železnici tu je, jen to lépe synchronizovat, aby vše navazovalo a jezdilo i o víkendech alespoň ve dvouhodinovém taktu, jako je to běžné v ostatních krajích.
Kdyby pro začátek například navazoval bus na vlak ve Vraňanech nebo Cítově, aspoň v časech kdy nejezdí nevymetáková linka 620…
V Cítově by musela být zastávka u přejezdu, tam se nevejde, protože by omezovala závodění aut. Ve Vraňanech je jedna návaznost autobusem z Mělníka ve 21.40, může se tam přestoupit-vlastně taky na autobus.
Mělník Kralupy v autobusu jede tak 6 lidí, zato se stojí 20 minut v Nové Vsi před kruhovým objezdem a potom v Kralupech je fronta od odbočky u Veltrus až k nádraží. Vše je ucpané auty, z poloviny SUV a v každém autě jeden. Veškerá návaznost na vlaky žádná. Spojení po železnici na sebe nenavazuje, a kdyby navazovalo, tak spoje nebudou navazovat jinde. Přece nepojedu sockou, jak bych vypadal.
Proč třeba nenavazuje rozumně vlak Mělník- Praha v Neratovicích na vlak Neratovice Krakupy?
Možná proto, že historicky je tam vazba na vlaky od / do Turnova, a ta je asi považována za důležitější.
Jízda potrvá 119 minut …. a bude tam záchod?
To vydržíte
někteří zde s oblibou tvrdili že už hodina je problém a tudiž šukafon je nenahraditelný!
Nebude to čistě pro tuhle trasu, krom toho, že tohle běžně vydržíte, a když ne, pojedete vlakem. RJ linku bych asi úplně nedoporučoval(nemám s RJ moc dobrou zkušenost), FlixBus možná bude o něco lepší, ale asi nic moc.
Své cestující si to najde. Jen by to chtělo zamezit krajským úřadům, aby se nevyřádily v omezujících podmínkách u komerčních linek.
Tady by to neobstálo u žádného soudu.
Proč to nechat komerčně, když to můžeme dotovat! Vyhazování peněz oknem v přímém přenosu. Nepřinese to zlepšení ani komfortu a ani služeb.
Už by ty blázny z PID a DÚK měl někdo rozumný nahradit.
Koukal jsi na ten jízdní řád?
Vadí Vám zastavkovy spoj? Proč?
Někdo zakazuje komerci?
Samotný nápad objednat zastávkový courák mezi misty kde jede komerční rychlík, je za mě v pohodě. Nikdo (kromě pár šotoušů první den a občasného kolenovrta) tím nepojede z konečné na konečnou, ale řeší to hromadu úseků kde by se jinak přestupovalo.
Ano je to pro obce na trase aby měli kvalitní spojení na všechny světové strany.
Ježe tohle plno lidí sále nechápe.
Potom třeba pozdní večerní / noční spoje 389, klidně na celou trasu, protože komerce v okrajových časech jaksi nejezdí.
Od toho je právě dotovaná doprava aby vykryla časy kdy komerce nejezdí, aby i v tyto časy mohli lidé cestovat jak potřebují z různých akcí ze zaměstnání apod.
Autobus ve 23:15 Praha – Chomutov 1:00žádná komerční linka nemá.
Dá se vlakem přes Ústí, Praha 23:31 – Chomutov 2:02.
A rozhodně i takto kostrbatě lidi jezdí.
1. linka 711 určitě nekončí
2. v případě linky 389 jde jen o návrh JŘ, který se bude zcela jistě upravovat
A proč 711 není v tom návrhu?
Protože asi ještě není úplně doladěná. Ale určitě nekončí. Stejně tak tam třeba chybí 410. Však ony se ještě objeví. 🙂
To se zeptejte na IDSK, proč ji neuvádějí.
už je doplněna, asi chyba
Další krok k vyštípání komerčních spojů z ČR
Mně to přijde spíše jako „vlaky v ČR nechceme“, od vlády přes státní organizace až (teď už i) po kraje. Začalo to dálnicemi namísto lepších tratí a končí to busy (teď už i) PID až k zemským hranicím.
Přímý vlak Kladno Litoměřice přes Mšeno. Kudy prosím?
Ale třeba Praha-Kladno- Chomutov není problém. Tyto vlaky už jezdily. Jen ne přes Slaný, ale přes Lužnou u Rakovníka. Tj., tady ani nemusíte pokládat koleje a šlo by to 🙂
Ten autobus jede jinudy a vymetá dost vesnic po trase, kde koleje nejsou..
V tom nově prodlouženém úseku vymetá akorát Údlice a to ještě dost zdálky.
A to hraje roli, jestli vymetá v novém nebo starém úseku? Rozhodující je, že ta linka není v souběhu s železnicí, což byl začátek tohoto vlákna.
A jízdní doba? A víte, že je to jiný směr? Jako třeba neobjednávat třeba busy JH-CB přes Třeboň, protože vlak jede přes Veselí? To je totiž stejný způsob myšlení.
Spíš myšleno tak, že v buse ten přesah tarifů je až někam do prdele, ale u vlaku buď není, nebo jen kousek a nebo komplikovaný.
A vy byste ho na takovou trasu použil? Já ne. Ani tady neplatí celý tarif například z Prahy do Chomutova. Ale dostanete lomené jízdné. Tak vlakem lze jet za tarif ČD. Jen, kdo by tím jezdil za tohoto stavu infrastruktury a co s tím mají společného krajští koordinátoři a nikoliv SŽ?
Drážní odbory často tlačí do netto smluv a uznávání tarifu dopravce.
A jejich názor na toto téma má nějakou váhu?
Tak to se budou muset snažit, aby služby a ceny odpovídali.
To se děje jinak – zákazem vozit lidi (z A do B nebo rovnou nevydáním licence).
Tak vymeták s tolika zastávkami zase komerční spoj moc neohrožuje. A než dělat několik linek Praha – Slaný, Praha – Louny, Louny – Chomutov a vymýšlet garantované přestupy, je lepší to natáhnout. Ono tolik lidí asi celou trasu nepojede. Na denní dojíždění to při 2 hodinách cesty tam a 2 hodinách zpátky, úplně není…
Při obnově licence samozřejmě bude krajský úřad tvrdit, že komerční linka má podstatný vliv na vymeták a buď ji zcela nepovoluje, nebo navymýšlí takové omezovačky, že ta linka bude sotva vyjezditelná. Nic nového… Na Ministerstvu dopravy se už jistě těší na odvolačky dopravců.
Proč předjímáte něco, co se ještě nestalo? Linka Regiojetu má s linkou 389 společné 2 zastávky (Chomutov AN, Louny AN), linka Flixbusu jen jednu (Chomutov AN). Ne, že by tam omezovačky vymyslet nešly, ale moc jich být nemůže.
Jen do toho!