Praha chce prodloužit tři autobusové linky. Spojily by Vršovice se Žižkovem, MHD by jezdila i areálem nemocnice

Midibusy Solaris Urbino 10 v původních barvách DPP. Autor: Daniel Šabík/DPPMidibusy Solaris Urbino 10 v původních barvách DPP. Autor: Daniel Šabík/DPP

Plán počítá s tím, že by autobusy jezdily areálem Nemocnice Bohnice i s novým spojením z Újezdu na Opatov.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Siváček

Nejlepší je, že Ropid argumentuje obnovením spojení k metru ze Starých Bohnic, odkud je to 100-300 metrů na častou 200, ale chce zrušit spojení k metru Podhořákům, kteří to pěšky fakt nedojdou. Se šotouši a jejich čísly na mapě je to prostě marné…

Jitka

Škoda,že nemají v plánu spoj mezi Hostivaří a Sídliště Jahodnice. Absolvovat jízdu do práce na sebe nenavazující spoje a ploužit se Průmyslovou ulicí je pro lidi co mají opravdu čas a trpělivost. Tak malou vzdálenost věčně ucpanými silnicemi ztrávíte víc jak hodinu.

vašek

Nevíte prosím někdo jestli je dnes nebo zítra možno potkat v Praze T6A5 v provozu nebo už jen v sobotu na rozlučkových jízdách?
Děkuji

Jenik

Dneska jezdila přes Vysočany na 19.

Martin

U te 112 Zoo-Podhori, je takovy problem tam ponechat nektere spoje? Jinak si myslim, ze lze pohodlne prestoupit prave u Zoo…

Xyz

mna by skor zaujimalo co za vola nasadzuje na 112 kratke autobusy, kedykolvek idem do zoo nahrnu sa do autobusu minimalne 2-3 triedy deciek a autobus je totalne prepchaty ze na dalsich zastavkach don niektori nevedia ani nastupit

Martin

To uz jsem psal kdysi davno na Ropid, aby zavedl specialni linku ZOO, ktera by jezdila od metra k ZOO bez zastavek, nakonec neco takoveho i vzniklo.
Bohuzel to moc nevydrzelo, pac v Troji si stezovali na omezeni linky 112 (nesouhlas s prevedenim spoju)… navic interval linky byl tristni, spise bych cekal specialni odjezdove nastupiste u metra a posilovani spoju podle potreby.

LeKon

Proboha zaražte to už někdo vyhazování peněz do dalších nesmyslů

Martin

Tak si to nekdy zkuste, obecne jih mesta obsluhovan primestskymi linkami, kde nektere supluji i mestske, a casto prijede bus tak natriskany, ze se do nej nedostanete…

Lukáš F.

To není jen jih, například Vinoř je taky obsluhována téměř výhradně příměstskými linkami. Jestli by spíš nestálo za zvážení zrušit ten nástup předními dveřmi, který způsobuje zpoždění, nebo alespoň omezit zdržování řidiče finančními operacemi.

Mimopražský

Sem s tím. Nejlépe ihned. Řada lidí není schopna si koupit lístek natož zmáčknout včas stopku před zastávkou na znamení.

Simi

Proč nejezdíte 302 ta nejezdí tak narvaná jako busy na Jenštejn a Brandýs.

LiborV

Možná proto, že 302 nejezdí příliš často. A když jede člověk domů po Praze, tak by dle mého názoru se měl vejít do jakéhokoliv budu, který k němu jede (i kdyby na stojáka, tak důstojně).

Pavel

Ta je taky na houby. Vinor nechtěla platit 185 tak konci ve Kbelích a 182 jezdí jen v práce dny a 159 jen v úterý dubnu a musí být uplnek ( protože pak jedou 3 autobusy v jednu minutu a následně hodinu nic) ten samy problém je s divnojezdenim 202 1x za 50 minut

Martin

ja se tak trochu divim, ze MC neresi dopravu, treba zatlacit na vedeni MC…

Ondros

Je opravdu nutné, aby v areálu psychiatrické nemocnice, který se snaží být oázou klidu musely jezdit autobusy? To by mě zajímalo, od koho přišel tento podnět. Pro mě jsou to vyhozené peníze. Nejsou peníze na tunelové busy, tak pojďme zavádět minibusy v lokalitách, kde není poptávka.

Ondros

Děkuji za info. No tak snad vědí, co dělají.

Jaaaa

Ten areál je trvale otevřen?

LiborV

V době před covidem byl areál nemocnice oblíbené místo procházek a venčení psů. Počítá se v areálu psychiatrické nemocnice se všemi linky 236 nebo jen částí? V současnosti autobusy linky 236 konečnou v Podhoří projíždí a mají přestávku v Podhoří nebo Starých Bohnicích, po novu budou mít autobusy linky 236 přestávku kde prosím? Děkuji

Xyz

preco nemate u prispevkov moznost ich nahlasenia? u ineho clanku a viacmenej u vsetkych sa tunajsi xenofobi navazaju do ludi vyjadrujich sa po slovensky ako do „cizakov“ a posielaju ich na slovensko, preco to tolerujete a okamzite taketo xenofobne prispevky nemazete?

pochopim navazanie sa do babisa ktory tu nediskutuje a je to verejna osoba (napriek tomu ze je ceskym obcanom cez 20 rokov takze tie poznamky o jeho slovenskosti a posielanie na slovensko su tiez dost nemiestne), ale preco tolerujete osobne utoky voci druhym diskutujucim naozaj nechapem

Jan

Přev covidem bylo normálně otevřeno a člověk se tam mohl procházet.

Hajnej

Ne každej je v tak úžasné kondici, aby přešel přes celej areál špitálu po svejch. Dovézt tam někoho autem má taky své limity, zejména parkovací*), obzvláště při delším vyšetření. A taxíky taky nevyřeší vše.

*) Tady má v některých špitálech dost másla na hlavě jejich vedení, protože stav, kdy zaměstnanci mazácky parkují přímo před pavilony a na dovoz/odvoz pacienta jsou tak potřeba nejméně dva lidé, protože řidič musí s autem okamžitě vypadnout, je tak trochu napřesdržku…

MaT

Byl jste někdy v Motole? Asi ne… Se někdy přijeďte podívat. Tam je to s parkováním na prd jak pro zaměstnance, tak pro pacienty… 🙂 Prostě míst málo, aut spousty. Ale je fakt, že ta místa nejblíž budovy, byť jich je zoufale málo, zaměstnancům neslouží, resp. zaměstnanec si tam může zajet taky, ale bude platit za prakování jak mourovatej, stejně jak ti pacienti…

Hajnej

Byl – a mám s ním přece jen lepší zkušenost, než s Krčí…

Jan

Autobus jezdí třeba i do areálu nemocnice Bulovka.

MaT

No jo, ale tak to je nemocnice a ne psychiatrická léč… pardon, oáza klidu. 🙂

Frantík

Tak ještě můžou zkusit elektrobuse, které jsou o něco tišší…

Martin

Tak kdysi primo kolem nemocnice jezdil autobus, tak nejak se spise resi jak to dostat do puvodniho stavu…

Pavel Bláha

Na linku 101 bude nasazen elektrobus? Nebo bude hustě obydlenou kopcovitou oblastí Žižkova a Vršovic jezdit klasický diesel?

Juraj

Když obyvatelé dosud zvládli všechnu tu individuální dopravu, tak 10m Solaris s moderním motorem v intervalu 30 min fakt nijak nepocítí.

Pavel Bláha

Proč má tedy vůbec jezdit elektrobus na periferii do Miškovic po trase o řád lepšími rozptylovými podmínkami, když i v centru města je diesel vlastně ok?!

Vladimír

Protože nejspíš chtějí na trase do Miškovic vyzkoušet, jestli má jejich provoz smysl.
Jinak samozřejmě budou dál provozovány diesely a to i v širším centru.

A. Mikulka

On to ten klasický diesel nijak zásadně nezhorší.

Frantík

„Zvýšení komfortu cestování do SČ kraje za pražské peníze“…tak se může Praha dohodnout s krajem.

LeKon

Újezd je ale Praha

Platamon

Újezd je Praha, ale pro rychlejší dopravu do Stč.kraje, zejména okolí Průhonic si musí Praha připlatit na linku obsluhující vlastní město. Nikde nebylo psáno, že linky přetékají a opatření řeší kapacitu,, jde jen vícenáklady na zrychlení dopravy Průhonice/Dobřejovice.

Frantík

Ja cituji z toho dokumentu. Zřejmě jsou 3xx linky po dálnici rychlejší nez přes Újezd, ovšem celkove navýšení provozu platí jen Praha.

N.F.

K té 101 – no to bude veselo, až se do levého odbočení Chorvatská-Korunní začnou cpát i autobusy (za předpokládané trasy Chorvatská-Korunní-U Vodárny-Slavíkova). Už takhle se tam ve špičce stojí i několik minut právě díky vlevo odbočujícím.

A kde chtějí dělat konečnou na Žižkově? Tam, co teď X-9 (v Siwiecově za DOS), nebo to bude „průjezdné“ kolem nám.WCh.? Nebo se už nějak počítá i s budoucí zastávkou tram níže, než je nyní Husinecká?

Jan

Tam co teď je X-9 a na zpátek se bude obracet kolem toho náměstí. Pvodně byla varianta zavést 101 ještě dál až na Husitskou, ale tam už byl velký problém s průjezdností těch malých uliček, takže se to dovede k Husinecké. Trasa by měla zhruba odpovídat tomuto staršímu návrhu https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/09/A.04_DO_Praha_2_3.png Ta Kubelíkova hodně pomůže, tam je to k jakékoli zastávce MHD fakt daleko. Zkuste si taky dojet k Nemocnici sv. Kříže. Buď je to zdola od 9 do velkého kopce nebo shora od 11 ještě dál.

Jan

Prezentace odkazovaná přímo v článku ukazuje aktuální trasu https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/06/Duvodova_zprava-2.pdf

Hajnej

No tak se tam dají světla – dole na křižovatce Ruská x Chorvatská jsou taky a docela to pomohlo. Chorvatská je bohužel moc úzká na to, aby tam šlo udělat řadicí pruhy. Ale ani tam, kde na ně místo je, není vyhráno – odstrašujícím příkladem je Koh-I-Noor ve směru od Bohdalce, kde je jeden pruh rovně+vlevo a druhý vpravo. Od doby, co je v Moskevské zóna, to nikoho nenapadlo přemalovat vlevo a rovně+doprava, takže výsledkem je štrůdl v levém pruhu až k trati a pravý pruh zející prázdnotou. Dopisoval jsem si kdysi s radnicí desítky, ale skončilo to na magistrátě… Číst vice »

Kernteriér

Ta Řepčická je zřejmě Řepínská, ne?

Jelen

Navrácení linky 102 do Zámků by bylo jedině dobře, nechápu koho kdy napadlo této oblasti brát přímé spojení na metro a to jen kvůli (tehdy) nové lince 236. Jen moc nechápu to zkrácení 112, proč by Podhoří přímé spojení k metru nemělo mít?

Ondros

Busy standardní délky na lince 112 jezdí v tomto úseku opravdu málo vytížené a stačí tak na obsluhu jen midibusy na 236ce. Navíc 112 jezdí v sezóně kloubová a dělá pak neplechu, když vždycky ten spoj, který jede až do Podhoří jede jen 12 m bus. Pokud bude návaznost linky 236 na 112 u Zoo, nevidím v tom problém.

A. Mikulka

Myslím, že jsou i méně ukrutné prdele, než Zámky, které nemají přímé spojení na metro.

Kuba

„Proti plánu je naopak městská část Troja, která nechce přijít o spojení Podhoří s se ZOO.“
To by přece nezaniklo, 236 k ZOO zajíždí a podle materiálu má i nadále.

kubiqcz

A ještě jedna nepřesnost je v článku. Ale koukám, že to má ROPID špatně i v tom přiloženém materiálu. Zastávka Řepčická (uvedená u l. 236) leží na úplně opačném konci Prahy.