Praha chce prodloužit tři autobusové linky. Spojily by Vršovice se Žižkovem, MHD by jezdila i areálem nemocnice
Midibusy Solaris Urbino 10 v původních barvách DPP. Autor: Daniel Šabík/DPP
Plán počítá s tím, že by autobusy jezdily areálem Nemocnice Bohnice i s novým spojením z Újezdu na Opatov.
Nejlepší je, že Ropid argumentuje obnovením spojení k metru ze Starých Bohnic, odkud je to 100-300 metrů na častou 200, ale chce zrušit spojení k metru Podhořákům, kteří to pěšky fakt nedojdou. Se šotouši a jejich čísly na mapě je to prostě marné…
Škoda,že nemají v plánu spoj mezi Hostivaří a Sídliště Jahodnice. Absolvovat jízdu do práce na sebe nenavazující spoje a ploužit se Průmyslovou ulicí je pro lidi co mají opravdu čas a trpělivost. Tak malou vzdálenost věčně ucpanými silnicemi ztrávíte víc jak hodinu.
Nevíte prosím někdo jestli je dnes nebo zítra možno potkat v Praze T6A5 v provozu nebo už jen v sobotu na rozlučkových jízdách?
Děkuji
Dneska jezdila přes Vysočany na 19.
U te 112 Zoo-Podhori, je takovy problem tam ponechat nektere spoje? Jinak si myslim, ze lze pohodlne prestoupit prave u Zoo…
mna by skor zaujimalo co za vola nasadzuje na 112 kratke autobusy, kedykolvek idem do zoo nahrnu sa do autobusu minimalne 2-3 triedy deciek a autobus je totalne prepchaty ze na dalsich zastavkach don niektori nevedia ani nastupit
To uz jsem psal kdysi davno na Ropid, aby zavedl specialni linku ZOO, ktera by jezdila od metra k ZOO bez zastavek, nakonec neco takoveho i vzniklo.
Bohuzel to moc nevydrzelo, pac v Troji si stezovali na omezeni linky 112 (nesouhlas s prevedenim spoju)… navic interval linky byl tristni, spise bych cekal specialni odjezdove nastupiste u metra a posilovani spoju podle potreby.
Proboha zaražte to už někdo vyhazování peněz do dalších nesmyslů
Tak si to nekdy zkuste, obecne jih mesta obsluhovan primestskymi linkami, kde nektere supluji i mestske, a casto prijede bus tak natriskany, ze se do nej nedostanete…
To není jen jih, například Vinoř je taky obsluhována téměř výhradně příměstskými linkami. Jestli by spíš nestálo za zvážení zrušit ten nástup předními dveřmi, který způsobuje zpoždění, nebo alespoň omezit zdržování řidiče finančními operacemi.
Sem s tím. Nejlépe ihned. Řada lidí není schopna si koupit lístek natož zmáčknout včas stopku před zastávkou na znamení.
Proč nejezdíte 302 ta nejezdí tak narvaná jako busy na Jenštejn a Brandýs.
Možná proto, že 302 nejezdí příliš často. A když jede člověk domů po Praze, tak by dle mého názoru se měl vejít do jakéhokoliv budu, který k němu jede (i kdyby na stojáka, tak důstojně).
Ta je taky na houby. Vinor nechtěla platit 185 tak konci ve Kbelích a 182 jezdí jen v práce dny a 159 jen v úterý dubnu a musí být uplnek ( protože pak jedou 3 autobusy v jednu minutu a následně hodinu nic) ten samy problém je s divnojezdenim 202 1x za 50 minut
ja se tak trochu divim, ze MC neresi dopravu, treba zatlacit na vedeni MC…
Je opravdu nutné, aby v areálu psychiatrické nemocnice, který se snaží být oázou klidu musely jezdit autobusy? To by mě zajímalo, od koho přišel tento podnět. Pro mě jsou to vyhozené peníze. Nejsou peníze na tunelové busy, tak pojďme zavádět minibusy v lokalitách, kde není poptávka.
Přímo od nemocnice.
Děkuji za info. No tak snad vědí, co dělají.
Ten areál je trvale otevřen?
Netuším, zatím jsem neměl potřebu některé uživatele zdejšího diskuzního fóra navštěvovat osobně:-)
V době před covidem byl areál nemocnice oblíbené místo procházek a venčení psů. Počítá se v areálu psychiatrické nemocnice se všemi linky 236 nebo jen částí? V současnosti autobusy linky 236 konečnou v Podhoří projíždí a mají přestávku v Podhoří nebo Starých Bohnicích, po novu budou mít autobusy linky 236 přestávku kde prosím? Děkuji
preco nemate u prispevkov moznost ich nahlasenia? u ineho clanku a viacmenej u vsetkych sa tunajsi xenofobi navazaju do ludi vyjadrujich sa po slovensky ako do „cizakov“ a posielaju ich na slovensko, preco to tolerujete a okamzite taketo xenofobne prispevky nemazete?
pochopim navazanie sa do babisa ktory tu nediskutuje a je to verejna osoba (napriek tomu ze je ceskym obcanom cez 20 rokov takze tie poznamky o jeho slovenskosti a posielanie na slovensko su tiez dost nemiestne), ale preco tolerujete osobne utoky voci druhym diskutujucim naozaj nechapem
Například?
https://zdopravy.cz/nejen-nater-vozidel-praha-schvalila-novou-vizualni-podobu-verejne-dopravy-resi-i-uniformy-83963/#comment-557568
Pardon, ale když se někdo zeptá, zda na Slovensku máte také Hřiba a vy odpovíte, že je xenofob, tak běžte diskutovat raději jinam.
Přev covidem bylo normálně otevřeno a člověk se tam mohl procházet.
Ne každej je v tak úžasné kondici, aby přešel přes celej areál špitálu po svejch. Dovézt tam někoho autem má taky své limity, zejména parkovací*), obzvláště při delším vyšetření. A taxíky taky nevyřeší vše.
*) Tady má v některých špitálech dost másla na hlavě jejich vedení, protože stav, kdy zaměstnanci mazácky parkují přímo před pavilony a na dovoz/odvoz pacienta jsou tak potřeba nejméně dva lidé, protože řidič musí s autem okamžitě vypadnout, je tak trochu napřesdržku…
Byl jste někdy v Motole? Asi ne… Se někdy přijeďte podívat. Tam je to s parkováním na prd jak pro zaměstnance, tak pro pacienty… 🙂 Prostě míst málo, aut spousty. Ale je fakt, že ta místa nejblíž budovy, byť jich je zoufale málo, zaměstnancům neslouží, resp. zaměstnanec si tam může zajet taky, ale bude platit za prakování jak mourovatej, stejně jak ti pacienti…
Byl – a mám s ním přece jen lepší zkušenost, než s Krčí…
Autobus jezdí třeba i do areálu nemocnice Bulovka.
No jo, ale tak to je nemocnice a ne psychiatrická léč… pardon, oáza klidu. 🙂
Tak ještě můžou zkusit elektrobuse, které jsou o něco tišší…
Tak kdysi primo kolem nemocnice jezdil autobus, tak nejak se spise resi jak to dostat do puvodniho stavu…
Na linku 101 bude nasazen elektrobus? Nebo bude hustě obydlenou kopcovitou oblastí Žižkova a Vršovic jezdit klasický diesel?
Zatím to vyapdá na spalováky https://zdopravy.cz/dpp-objednal-dalsich-dvacet-midibusu-od-solarisu-dorazi-do-konce-roku-76688/
Když obyvatelé dosud zvládli všechnu tu individuální dopravu, tak 10m Solaris s moderním motorem v intervalu 30 min fakt nijak nepocítí.
Proč má tedy vůbec jezdit elektrobus na periferii do Miškovic po trase o řád lepšími rozptylovými podmínkami, když i v centru města je diesel vlastně ok?!
Protože nejspíš chtějí na trase do Miškovic vyzkoušet, jestli má jejich provoz smysl.
Jinak samozřejmě budou dál provozovány diesely a to i v širším centru.
On to ten klasický diesel nijak zásadně nezhorší.
„Zvýšení komfortu cestování do SČ kraje za pražské peníze“…tak se může Praha dohodnout s krajem.
Újezd je ale Praha
Újezd je Praha, ale pro rychlejší dopravu do Stč.kraje, zejména okolí Průhonic si musí Praha připlatit na linku obsluhující vlastní město. Nikde nebylo psáno, že linky přetékají a opatření řeší kapacitu,, jde jen vícenáklady na zrychlení dopravy Průhonice/Dobřejovice.
Ja cituji z toho dokumentu. Zřejmě jsou 3xx linky po dálnici rychlejší nez přes Újezd, ovšem celkove navýšení provozu platí jen Praha.
K té 101 – no to bude veselo, až se do levého odbočení Chorvatská-Korunní začnou cpát i autobusy (za předpokládané trasy Chorvatská-Korunní-U Vodárny-Slavíkova). Už takhle se tam ve špičce stojí i několik minut právě díky vlevo odbočujícím.
A kde chtějí dělat konečnou na Žižkově? Tam, co teď X-9 (v Siwiecově za DOS), nebo to bude „průjezdné“ kolem nám.WCh.? Nebo se už nějak počítá i s budoucí zastávkou tram níže, než je nyní Husinecká?
Tam co teď je X-9 a na zpátek se bude obracet kolem toho náměstí. Pvodně byla varianta zavést 101 ještě dál až na Husitskou, ale tam už byl velký problém s průjezdností těch malých uliček, takže se to dovede k Husinecké. Trasa by měla zhruba odpovídat tomuto staršímu návrhu https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/09/A.04_DO_Praha_2_3.png Ta Kubelíkova hodně pomůže, tam je to k jakékoli zastávce MHD fakt daleko. Zkuste si taky dojet k Nemocnici sv. Kříže. Buď je to zdola od 9 do velkého kopce nebo shora od 11 ještě dál.
Prezentace odkazovaná přímo v článku ukazuje aktuální trasu https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/06/Duvodova_zprava-2.pdf
No tak se tam dají světla – dole na křižovatce Ruská x Chorvatská jsou taky a docela to pomohlo. Chorvatská je bohužel moc úzká na to, aby tam šlo udělat řadicí pruhy. Ale ani tam, kde na ně místo je, není vyhráno – odstrašujícím příkladem je Koh-I-Noor ve směru od Bohdalce, kde je jeden pruh rovně+vlevo a druhý vpravo. Od doby, co je v Moskevské zóna, to nikoho nenapadlo přemalovat vlevo a rovně+doprava, takže výsledkem je štrůdl v levém pruhu až k trati a pravý pruh zející prázdnotou. Dopisoval jsem si kdysi s radnicí desítky, ale skončilo to na magistrátě… Číst vice »
Ta Řepčická je zřejmě Řepínská, ne?
Navrácení linky 102 do Zámků by bylo jedině dobře, nechápu koho kdy napadlo této oblasti brát přímé spojení na metro a to jen kvůli (tehdy) nové lince 236. Jen moc nechápu to zkrácení 112, proč by Podhoří přímé spojení k metru nemělo mít?
Busy standardní délky na lince 112 jezdí v tomto úseku opravdu málo vytížené a stačí tak na obsluhu jen midibusy na 236ce. Navíc 112 jezdí v sezóně kloubová a dělá pak neplechu, když vždycky ten spoj, který jede až do Podhoří jede jen 12 m bus. Pokud bude návaznost linky 236 na 112 u Zoo, nevidím v tom problém.
Myslím, že jsou i méně ukrutné prdele, než Zámky, které nemají přímé spojení na metro.
„Proti plánu je naopak městská část Troja, která nechce přijít o spojení Podhoří s se ZOO.“
To by přece nezaniklo, 236 k ZOO zajíždí a podle materiálu má i nadále.
Pardon, moje chyba. Nechce přijít o spojení Zámky – ZOO.
A ještě jedna nepřesnost je v článku. Ale koukám, že to má ROPID špatně i v tom přiloženém materiálu. Zastávka Řepčická (uvedená u l. 236) leží na úplně opačném konci Prahy.
díky, už je tam Řepínská:-)