Praha bude mít druhé noční vlakové spojení do Curychu, vrátí se spojení přes Drážďany
Lůžkový vůz WLABmz Českých drah. Foto: Petr Kříček / České dráhy
Půjde o tradiční noční spojení s nabídkou komfortního lůžkového vozu, lehátkových míst a míst k sezení.
Nedaly by se domluvit taky přímé lůžkové vozy z Chacharstánu/ Šalingradu, které by se ve Vídni připojily k nightjetům třeba do Curychu?
Daly, ale byla by to koňka 🤷♂️
A jak byste si to predstavoval? Na railjet v Brne budete ty vozy asi tezko privesovat, z Ostravy byste teoreticky neco privesit mohl, ale predstavte si tu situaci ve Vidni. Na hlavaku posunovat nemuzete. Tzn. ze by NJ musel vyjet z hlavaku o ca. pul hodiny drive, aby popojel dva kilometry do Matzleinsdorfu a tam se na nej pripojily 1-2 vozy z Ostravy. To nedava zadny povozni ani ekonomicky smysl, lepsi je ty lidi nechat prestoupit.
Ještě mnohem lepší ale byla před lety možnost cestovat nočními vlaky CNL přímo z Prahy do Amsterdamu či Kodaně, bylo to fantasticky pohodlné, příjemné a relativně levné při koupi lůžka/lehátka dopředu na konkrétní data ( 69/49 euro za 1 cestu) a bylo to včetně snídaně, kávy, čaje, džusu a ve vagonech byla i sprcha. Z Amsterdamu pak bylo možné pokračovat navazujícími vlaky Thalys a Eurostar do UK (nebo trajektem StenaLine) a z Kodaně zase vlaky X2000 do Stockholmu, nočním vlakem Nattag do Laponska či spojem IC do Norska. Já to využíval velmi často při pracovních i soukromých cestách do Skandinávie… Číst vice »
Možná se chystá ten RegioJet? Resp. tedy za akce holandských podílníků, kteří si chtějí platit spojení Amsterdam – Praha, objednané od RegioJetu. Na někdo informace, jaká je situace?
Naposledy se k tomu vyjadroval Jirka Schmidt v Podcastu (https://zdopravy.cz/podcast-traxxy-jsou-jako-pubertacky-porad-neco-zkousi-rika-jiri-schmidt-z-regiojetu-112555/), moc pozitivne to neznelo.
Osobně tohle chválím. Zde podle mě železnice smysl má a tyto služby by se měli naopak rozšiřovat. Nejsem zastánce lokalkoveho provozu ale vlaků co mají smysl a i budoucnost. A dle mne tyto noční dálkové přepravy to rozhodně jsou.
I lokálky mají budoucnost, stačí jen chtít a podívat se do Švýcarska nebo u nás např. na trať Liberec – Tanvald – Harrachov, která je ideálním příkladem perfektně fungující lokálky.
to je hrozne hezky, ale co takhle sezonne posilit slovensko? jezdi jeden vlak beznadejne vybookovany (a tipoval bych, ze do znacne miry ruznymi rezisty).
Já bych tipoval, že to budou cestující.
Co vadí na tom, že si režista koupí lůžko? Zaplatí za něj stejně, jako nerežista…
to je hezky, nicmene za jizdenku nezaplati nic – a vzhledem k tomu, ze to je komercni spoj, tak to zase vede k nulove motiavci rozsirovat sluzby…
Zaměstnanec ČD má opravdu „zadarmo“ i komerční spoj, ale ostatní režisti už ho zadarmo nemají…
A ať se na to koukám, jak se na to koukám, tak režista na černo nejede, tudíž jízdenku má (lhostejno, jak jí získal, ale bylo to legálně). Tedy upřesňuji svou otázku, co vadí na tom, že cestující s jízdenkou si připlatí za lůžko?
vadi na tom to, ze zaplni kapacitu a zaroven nepomuzou ekonomice vlaku.
To už je taková posedlost nenávisti vůči držitelům rezijky, někteří lidé žijou představou, že držitelé rezijky nedělají nic jiného, než že jezdí vlakem sem a tam…..
Právě že koupí-li si lůžko, docela to vadí, protože blokuje místo pro cestující, kteří by třeba rádi zaplatili i za jízdenku.
Každý zaměstnanec (včetně např. RegioJetu nebo LeoExpressu) má od zaměstnance nějaké benefity. A světe div se, i u RegioJetu jdou tyto použít například na svezení v komerčním spoji.
*od zaměstnavatele
do regiojetu o hodinu driv listky normalne sezenete. do slovakie se poslednich par sezon prakticky nechytam…
(planuju 3 tydny dopredu).
A jaké jsou překážky pro jízdu regiojetem?
prijezd na stredni slovensko ve tri rano.
Tak to je nanic, to chápu.
A hlavně něco, co není v Popradu v 5 ráno.
Skvela zprava.
Akorat od kdy bude mozne se projet tim vlakem a kolik to bzde stat?
V
od zmeny JR v prosinci
Půl názvů v češtině, půl v „cizinštině“. A dokonce tam je i Linz a Linec… 🙂 Ještě to chápu u citování mluvky, kterej evidentně neumí mluvit, ale novinář by to asi měl napsat česky. Nebo ne?
A k věci – lůžko přes Linec zůstane zachovaný, tak snad mu to vydrží i v dalších letech. Mám „strach“, aby najednou nebylo prázdný. V současnosti tím jezdí drtivá většina cestujících z Prahy do Curychu, jižní Čechy takovej vůz neuživí…
Proč by tomu měl nový vlak zrovna v relaci Praha – Zürich konkurovat, když přes Linz to bude nejspíš vždy levnější a v Zürichu by to mohlo být i dřív, nemluvě o tom když někdo jede do Graubündenu?
Jak píšu víše. Nástupy v Táboře a v ČB jsou minimální (sebe z Velešína zanedbávám 🙂 ) a s výstupama ve Feldkirchu, Buchsu nebo v Sargansu to taky žádná sláva není. A ten, kdo pojede celou trasu, což je dnes drtivá většina, bude uvažovat a) penězi (očekávám globální cenu na oba vlaky, takže stejný) a b) časem a příjezd v jedenáct do Prahy je pozdě.
Tedy minimálně ve směru do ČR to konkurence je.
No, uvidíme. To že přes Linec jede většina lidí už z Prahy je samozřejmě pravda (taky se bavíme o jednom voze, tam budou jižní Čechy vždy o pár lidech), ale dost pravděpodobně se může stát, že u vlaku přes Německo tu celou trasu bude chtít jet málokdo, a právě ti co jedou jen část trasy jim toho navíc dost vykoupí. Tím pádem se o jižní spoj moc nebojím. Ohledně jízdního řádu, nevím jak to bude vycházet teď, ale tehdejší Canopus přijížděl do Prahy také dost pozdě.
Možná by nemuselo být od věci spíš než do ZH to ohnout směr Bern – Interlaken (tam je myslím taky zázemí), ať to nejsou úplně dva stejné cíle. Nebo v Basileji hrát nějaká škatulata s jiným nočníkem, aby se tedy i Sasko do ZH dostalo.
Tak ono neni hlavnim cilem, aby se dostalo Sasko do Zürichu, ale spis cast z Berlina, kde bude vetsina vozu. Kazdopadne v Basileji bude clovek uz v lidskou dobu, aby mohl prestoupit smer Bern…
Konečně se mi zase vrátí rozumné spojení do Stuttgartu s jedním přestupem v Karlsruhe. Od té doby co byl tento vlak zrušen jsem byl nucen létat. Ještě by se mi hodilo něco na sever Itálie – Venezia, Torino nebo Milano.
Nikdo není nucen létat. Létání je dobrovolné a… Neekologické.
Já furt nevím, jak chtějí cestující namotivovat na cestu vlakem, když je 3x dražší než letadlo, a ještě k tomu extrémně pomalý.
Tady to schytas. To bude povídek, jak budeš z vlaku super odpočatý. To jo po celonočním drncani po výhybkách. Kam se na to Hilton hrabe. 😁
Přesto to rozhodně prázdné nejezdilo, zvlášť od Drážďan dál. Na celou trasu to tolik atraktivní není (když se navíc současně dá jet v noci přes Linec) ale jak se z ČR dá dostat letadlem do Basileje, Freiburgu a Baden Baden?
Do Basileje leta easyJet.
Ok, dobré vědět. Ale pořád je tu dost dalších relací které vlak obslouží přímo, navíc do Basileje a Freiburgu jede přímo do města, resp. někomu se hodí přeskočit tam na další vlak někam dál. A zase tak dlouhý není aby byl problém ho naplnit.
A zrovna otevřel jaro 2023, takže nakoupeno za 23,55 CHF. Kolik bude stát lůžko T3? Počítám, že tak o 2000 korun víc.
Přes Linec se lůžko T3 koupí za cca 1750 Kč (a je to 2 měsíce dopředu, ne 10 měsíců), to by Vám ten EasyJet musel platit aby to bylo o 2000 Kč levnější 🙂 Přes Německo do Basileje bude to lůžko T3 asi trochu dražší, ale nejspíš ne násobně.
Na letiště Basilej-Mylhúzy-Freiburg letá z Prahy easyJet.
Například pokud máte víc jak příruční zavazadlo, tak už je ta cena srovnatelná. K tomu, levné letenky jsou jen ty první, většina letadla se prodá za ceny, které rozhodně nejsou 3x nižší než cena lůžkového vlaku. Navíc čas od času nechcete leťet, třeba máte malé dítě, které má problém 2h sedět a zatímco ve vlaku má o zábavu postaráno a většinu cesty prospí.
Bude tam i autovůz?
Ne, v Zürichu uz neni zadna plosina.
Podle IDOS 17 hodin přes Linz. Potřebuji byt ráno v Bernu a než letět večer do ZRH, pak vlak a hotel, tak bych raději noční vlak. Ale 17 hodin cesty???
No jo, cisteho casu. Co si pamatuju, takto stalo v Linci a Innsbrucku kvuli spojovani/ rozpojovani. Jako jo, kdy chce letet az rano, voli letadlo, ale zase pokud tam chci byt rekneme na 10, v kolik musim vstavat a jak budu pak cely den vypadat 😀. Oboji ma sve plus a minus, nicmene ja bych volil vlak. Ani ta cena nedela tak velky rozdil.
Tak hlavně jestli to bude komerční vlak, aby se opět nesnažili dostat pod dotační deštník.
Dle infa akorát prodloužení vlaku co aktuálně končí v Děčíně, tzn v Česku pod dotací jako v současnosti, ve zbytku trasy komerčně.
Jet do Švýcarska na sever… To je síla pro někoho z Prahy. Tragická trať do Mnichova dělá své. Ještě to ten vlak mohl střihnout přes Jablunkov.
Německá síť má své zvláštnosti. Ale když to vymete vzásadě plošně jinéregion, nic proti. Nikdo neříká, že je to výhradně Praha – Zurich.
Je to takové cimrmanovské – jedeme na sever … a už jedeme na jih.
My jeli takhle na dovolenou do Itálie Vindobonou do Drážďan, ICE do Frankfurtu, dalším přes noc do Mnichova a EC do Verony. Zpět z Milána Cisalpinem do Curychu a CNL do Prahy. Přeci nepojedu přes nádherné Alpy přes noc…😀
To je sice pravda, ale zásadní rolí tohoto vlaku je i spojení Curychu se Saskem.
zrovna na nocni vlak az tak tragicka neni…
Spíš by to chtělo spojení přes Plzeň, Regensburg a Mnichov
To mi nepřijde jako dostatečně douhá jízdní doba na noční spoj.
6h z Prahy do Mnichova a 5h z Mnichova do Zurichu, to je dostatečně dlouhá doba na noční spoj. Koneckonců proto také na té trase jezdí přes noc nejméně 3 autobusoví dopravci.
Jenže Mnichov uprostřed noci nebude nijak atraktivní. Takhle to má šanci na dílčí vnitro po Německu.
Mnichov – ZH se povedlo zkrátit na 3 h 42. Nešikovné je to čekání v Mnichově.
Ano, ale naklápěcí jednotkou. Navíc noční vlaky by obecně měly jezdit kvůli komfortu pomaleji.
Jsem zvědav na cestovní čas. Ten přes Linz je dost tragický. Cestování přes noc je dobré, ale odjezd v 18 (z Prahy) je příliš brzy a příjezd v 11 (do Prahy) zase příliš pozdě.
Vzhledem k tomu, ze pojede v trase IC 578/579, tak budou ty casy trochu lepsi…
Kdyby tak vedlejším produktem byla obnova spojení do Drážďan (alespoň) v 18:30 a ráno odtud na 9:30…
Však bude, jedná se o prodloužení dnešního IC 578 /IC 579.
Tak to je fajn. Stejně tam ale ještě bude trochu chybět večerní spojení do (ale i z) Berlína.
Možná do budoucna lépe by ta Basilej mohla jet ještě o hodinu-dvě později večer a o hodinu dříve ráno, ve 20 hod. Děčínem ještě EC do Berlína a ráno v 8 tudy zpět.
Vždyť 30 minut předtím jede railjet, to je ideální večerní spojení do Berlína.
ČD na tam budou spolupracovat jen s SBB nebo do toho ještě vstoupí OBB a zapůjčí nějaké vozy ?
Da sa predpokladat, ze OBB v tom bude hrat velku rolu. To spojenie spominali v planoch na rozsirovanie siete nightjet uz pred niekolkymi rokmi, ich hlavnym cielom ma byt zvacsenie kapacity na relacii Zurich-Berlin (kde uz jeden nightjet jazdi, inou trasou) a do konca tohoto roka im maju dojst prve z novych nocnych suprav.
ÖBB vozy by do Prahy jezdit nemely. Trochu napoveda, mrknete se, co jezdi za lehatka na Amsterdam-Zürich…
Hurá. Konečně zas bude existovat letní spojení, neustále narušované výlukami mezi Summerau a Linz.