dpp

Praha bude mít další trolejbusovou linku. Tentokrát se nově elektrifikuje Podolí

Kloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPPKloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPP

Po dokončení se propojí linky 134 a 176 a trolejbusy budou jezdit z Dvorců až na Strahov.

150 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantík

Ještě by mohly jet ze Strahova na Malovanku, než tam bude (jestli bude) tramvaj.

Honza

No jestli to bude probíhat jako trať Palmovka-Čakovice tak potěš bůh. To byla a je strašná blamáž.

Martin

Doslo ke zdrzeni s dodavkou vozu, nyni se uz testuji s cestujicimi 2 vozy a budou pribyvat dalsi…

Jura

Je třeba skutečně souhlasit s názory pisatelů, že by bylo mnohem lepší a jednodušší „zadrátovat“ celé trasy a použít klasické trolejbusy s méně a cenově levnějšími bateriemi na kratší tzv. nouzově nutný provoz mimo trakční vedení. Ano, trolejbus by měl dnes mít záložní baterie, to určitě ano, ale jen na případné objíždení stavebních uzavírek na trati, náhlých uzavírek části ulic apod. Vždyť to byl také jeden z důvodů, co se původním trolejbusům v neustále rozestavěné Praze vyčítal. Používat baterie denně pro stabilní úseky bez „drátů“ provoz a cenu těchto trolejbusů hodně, hodně prodraží. Nechápu, když to jde v jiných českých… Číst vice »

liborvavrik82

Mnoho českých měst (Brno, Jihlava, Zlín
Plzeň, Teplice…) se chystají nebo již provozují části trolejbusových linek (okrajové části) bez drátů. Většina měst co má jak píšete všechny trolejbusové tratě zatrolejované od tohoto konce upustila nebo do 2 let (po dodání dostatku parciálních trolejbusů) upustí.

Twix

Mariánské Lázně také. Můžu se zeptat, kde v Brně jezdí parciály mimo trolej?

Frantík

Koncové úseky, ne nějaké přerušování…

Frantík

A stejně je to podle mě jenom proto, že se dá takto „otestovat“, zdali je o nové spojení zájem, jenom momentálně nejsou peníze na dráty.

Martin

Uprime, puvodne navrzeny koncept 80% bez dratu nedaval smysl, to se nemohlo vyplatit, opacny pomer je celkem v pohode, zalezi na profilu trati, nekde vyjde 50/50 jinde 80 trolej / 20 bez.
Co ale vidim jako komplikaci, to jsou casta preruseni, treba planovana linka 201 ma mit trolej na 7 usecich, to je mnohem lepsi useky vice spojit, tak aby byly napr. jen 2 useky.
Idealni neni ani nahazovani tykadel na zastavkach na znameni, proste trolejbus tam musi zastavit i kdyz nikdo nenastupuje ani nevystupuje. Typicky Prosecka a Kundratka.

Pat

Ale těch 7 úseků 201 fakt nemá být každý zvlášť. Kdyby si kdokoli přečetl zadání, tak by to věděl.

Martin

Ano, cetl jsem zadani – pokud budou useky navazovat, tak by to bylo lepsi, ale i tak si myslim, ze mit odstav na Nadr. Holesovice, pak druhy usek v Holesovickach (jednostopa) na Bulovku, snad bude reseno i propojeni s trati Na Strzi – Teplicka a Lovosicka-Prosecka a propojeni s terminalem Letnany, pak by to byl souvisly druhy usek az do Touzmske, pak bude treti usek ve Kbelich a ctvrty na Cernem Moste, paty usek druhy odstav… Tedy celkem 5. pokud bude prerusena trat i na Bulovce (nemela by byt), tak jich bude 6, pokud nebude realizovana Prosecka-Terminal, tak jsme na… Číst vice »

Pat

Propojení Holešoviček a Na Stráži je tam popisováno. Propojení s Letňany už je o dost dál v rámci l. 375. A druhý odstav je součástí úseku Rajská Zahrada – Černý Most.
V Kbelích žádný oddělený úsek být nemá, to nevím, kde jste vzal. A nakonec, propojení Teplická-Lovosická bude mít akorát styk napájení z dvou měníren. Pokud to vyřeší dvaceti metry bez trolejí, tak budu nadávat taky. Co si pamatuji s té mapy, když ještě šla otevřít, tak tam to propojení bylo, ale za pár měsíců bude podána EIA a všechno bude popsáno podrobně

Martin

Ve Kbelich ma byt usek rozdelen – resp. v Touzimske ul., je to uvedene v popisu i v tabulce jsou uvedeny 4 nabijeci useky, 2x pro kazdy smer.

Pokud ostatni useky budou opravdu propojene, tak jedine dobre. Je otazkou, zda Prosecka se bude realizovat drive v ramci 375, nebo pozdeji.

Jsem zvedav i na 136+150, tam to bude horsi.

Martin

Takze definitivne pada 4-polove nabijeni?? Myslim, ze jedine dobre. Je lepsi mit jeden system.
Zajimalo by me trasovani linky, asi nepredpokladam puvodni vedeni po lince 55, vysehradskou ulici… pojede ve smeru na Strahov po Rasinove nabrezi az k Jiraskovu mostu, nebo jinudy?

Marek Kubík

Někteří lidé právě tipují že pojede Vyšehradskou ulicí kvůli přepravním vazbám na trase současné linky 176, navíc tamní podjezd pod železniční tratí má být vyšší než ten na nábřeží.

Martin

No, tak je pravda, ze podjezd na Vytoni v Podskali asi neda…

Mystifying oracle

Definitivně padá zájem nakupovat elektrickou trakci od kohokoliv jiného, než od jediného správného výrobce, který se bez dvou špagátů nad střechou prostě není definitivně schopen obejít 🙂

Martin

Tady mam jednu pripominku, min. by se vyplatila trolejova stopa i ve stoupani z Dvorcu na Dobesku… To je krpal jako hovezi…

Matěj

To ano, ale Jeremenkova se bude za pár let kompletně předělávat pro tramvaje, takže by se nově postavené troleje musely hned znovu předělávat

Vesper

Nebude. Jakkoli bych si to sám moc přál, tak jsem přesvědčen že postavit na Jeremenkově tramvajovou magistrálu je neprojednatelné. Rád bych se mýlil.

MrMarkus

Jaké jsou v případě trolejového vedení minimální poloměry oblouku? Konkrétně ta vracečka ve stoupání v úseku Kovrigionova – Za Skalkou – U Háje mi přijde kritická, ale nejsem znalý norem, třeba hledám problém kde není a rád se nechám poučit.

Martin
Martin

Neni nutnepreci presne vest trolej ve stredu jizdniho pruhu, muzete i vybocit… A to vyboceni by tu nemelo delat problem „tykadlum“, …
Ale asi tam budou ostre uhlovky a ty jsou dlouhe… a trolejbus tam stejne jako autobus nepojede nijak rychle…

Frantík

Jak budou autobusy od Albertova jezdit přes Karlák? Zastaví jenom v ulici Na Moráni (teď tam při dočasné výluce byla i zastávka)?

Marek Kubík

Máte tam chybu, píšete o autobusech. 😉 Nicméně přesná trasa nebyla zveřejněna, ale někteří znalý lidé tipují že se z nábřeží pojede ulicemi Libušina, Vratislavova a Vyšehradská. Tedy stejnou trasou kterou v minulosti trolejbusy jezdily.

Frantík

Takže na Karlák se nepojede ?

Marek Kubík

Proč by se na Karlovo náměstí nejelo? Je to důležitý uzel, podívejte se do mapy na zmíněnou trasu. 😉 Tou Karlovo náměstí nelze minout.

Martin

Stejne nerozumim tomu, proc nebyla zverejnena trasa, pokud se planuje propojeni obou linek, tak musi mit nejakou predstavu.
Kdyz zminujete puvodni trasu, tak ta je zajimava uz od Vaclavaku. Jeji trasa vede dnes neobslouzenym smerem, resp. paralelne s tram. trati.

Frantík

Ano, ale přijede se tam z té strany, kde auta nejezdí. Autobus by jako tramvaj jel v protisměru, ale nemá odbočení vlevo.

Určitě to nějaké řešení má, jenom to není tak jednoduché.

Willie

Škoda že se nepočítá i se 107 a 147. Sice tam bude někdy snad možná tramvaj, ale ty sorky (i my studenti) docela trpí. Trolejbus nebo i elektrobus by byl do toho táhlého stoupání ideální.

Jihočeský velkoměšťan

Na Suchdol je dlouhodobě plánovaná tramvaj (i kvůli budoucí postupné likvidaci terminálu na Dejvické). Jen časový horizont projektu nevypadá moc dobře.

Sch

Časový horizont tramvaje na Suchodol je myslím na magistrátu shodou všech stran něco jako PO+5 let.

Marek

Zeptám se tedy ještě jednou, jinak. Proč se za pouhopouhých 338 milionů (nakonec to bude samozřejmě výrazně více) nahrazuje něco, co funguje velmi dobře – autobusy?

Twix

Protože se tím plní environmentální cíle a protože to nemá špatnou návratnost.

Anonym ze severu

Plus lidé ocení plynulejší rozjezd/brždění (tolik to neškube), tichý provoz a možná někde i zkrácení jízdních dob (při jízdě do stoupání).

Caracas

Návratnost? Jakým způsobem se těch 338 000 000 navrátí?

PetrH

Asi podobně, jako se vrátí investice za metro D nebo například za Blanku…

Marek

Vy věříte na zázraky?

viridis

Protože autobusy jsou hlučné, vypouštějí emise. Trolejbusy jsou tiché, nevypouštějí emise a mají mnohem lepší akceleraci, což se uplatní zejména v kopcovitém terénu.

Juraj

Pokud jste někdy viděl naftovou Sorku šplhat do kopce, tak nemůžete říkat, že to „funguje velmi dobře“.

ČD4ever

Po Vysočanské jich jezdí denně desítky SOR NB 18 (linky 136, 152, 177, 195) a já bych řekl, že to funguje velmi dobře. Včetně zastavení na zastávce Nad Jetelkou.

Frantík

Jedou, ale spotreba je dost vysoká. Tam by troleje se hodily prioritně.

Vesper

A zase ty parciály – prostě nemůžou to zadrátovat normálně v celé délce. BTW jsem zvědavý jak se na čakovické lince osvědčí sundavání/nasazování sběračů 5x za každé kolo, jak se to z dlouhodobějšího hlediska bude líbit těm mechanismům.

Radek

Těch X křížení s tramvají v centru by to nepěkně prodražilo.

Jan Tichavský

Křížení je to nejmenší, to jsou katalogové, skladové výrobky. Od Nádraží Veleslavín až k Divoké Šárce je dnes nějakých deset křížení tram x trolejbus.

Kubrt

Ne, nemůžou to zadrátovat celé. Doporučuju si tu trasu projít. A ještě přitom popřemýšlet o trolejbusové vozovně.
Hele, mě by se taky líbilo, kdyby v Praze byla „organická“ souvislá trolejbusová síť, ale skoro 60 let staré rozhodnutí o zrušení trolejbusů v Praze už nezměníme, takže nezbývá než nějak respektovat stávající omezení a podmínky.

Jan Tichavský

Někde to bohužel blokují místní, když je třeba to ukotvit na dům nebo postavit nové sloupy, tak jsou proti majitelé. Takhle třeba pohořela elektrifikace linky 207, jak ve variantě troleje, tak nabíjecí místo na Ohradě.

Kolemjdoucí

Tomuhle argumentu rozumím, ale stejně mi to přijde smutné a hloupé – místo relativně jednoduchého trolejbusu musíme vymýšlet těžký a drahý bateriový trolejbus, se všemi vlastnostmi bateriových vozů (stárnutí baterky, uhasitelnost).

Vždyť to není fyzikální zákon, že “nemůžeme drátovat”. To je naše rozhodnutí, tak jsme si nastavili svoje vlastní zákony a další předpisy.

Frantík

Tohle mě docela zajímalo – pokud je třeba trasa zadrátovaná z 80 %, o kolik je menší baterka a jak moc jednodušší je trolejbus uhasit (samozřejmě beru v potaz že budou mít bateriový pohon, ne čistý trolej nebo dieselagregát) ?

Kolemjdoucí

Hašení je problém u baterky – a co jsem tak viděl jak hoří Tesla, asi i trolejbus s relativně malou baterií (na svou velikost) bude problém.

Taky bych předpokládal, že Praha nebude mít patnáct odstupňovaných typů bateriových trolejbusů podle nutné velikosti baterie. Ale tohle nevím – možná tuhle diskuzi čte někdo, kdo tohle ví.

Jan Tichavský

Na Čakovické lince zas nemají žádné rozjezdové výhybky, tak se trochu ušetří tam. Nejvíc křehké jsou asi ty stříšky, ty se budou muset po pár letech měnit, ale to není nic hrozného.

Leinad

A musí sběrače mlátit do stříšek? Tipuji že se to dá natrolejit kdekoli na trati, se stríškou je to akorát rychlejší – srovná automaticky když sběrač jde vedle, nicméně řidič se stejně (aspoň v rychlostí pokusí) trefí skoro na dráty.

Hoermalmeister

Fyzicky je nemožné jakkoliv kontrolovat kam se sběrače vysunou z kabiny řidiče. Kdyby vystoupil a nasadil to tam ručně, tak jo, ale to by bylo na dlouho. I se stříškami to chce grif, ale bez nich to prakticky nejde.

Jan Kavan

Dodnes nechápu, že tam není nějaký automatizovaný proces, který by se řídil třeba podle kamery…

Škrpál

Automatické nasazování sběračů bylo již v minulosti používáno. Stříšky se ale osvědčily mnohem lépe.

Filip Jirsák

Která fyzika tomu brání?

Martin

fyzika ne, ale vitr,… uz jste to nekdy videl? az bude trolejbus nahazovat tykadla, tak sledujte jejich pohyb,… a jak presne by musel stat trolejbus pod temi draty?
Nebo ma mit v kabine joystik a hrat si na strefovani dratu smykadlem? S kazdou tyci zvlast? To je rychlejsi vystoupit dojit tam a rucne je nahodit, coz se obcas i bude stavat…

Martin

tak to chci videt…

nedulezite

Český jazyk u adjektiv disponuje i třetím stupněm, v tomto případě: „nejkřehčí“. Zkuste prosím preferovat.

Juraj

Na druhé straně, proč?
Baterky u parciálu jsou hmotnostně úplně jiná liga než u čistého trolejbusu, ale pořád mám flexibilitu dojezdu do garáží, není problém s objížďkami, nemusí se řešit komplikované úseky…

Tohle není nová technologie a v řadě měst to funguje jako ideální kompromis. Proč by Praha měla být jiná?

MichaelP

A kdy dojde např. na linku 137, případně linky 207 a 133?

Kuba

No vzhledem k tomu, že VŘ na sólo parciální trolejbusy stále není uzavřené, tak se dá očekávat, že další plánované linky jako 131, 137 atd. budou nejdříve až během roku 2025 🙁 133 v plánech není a 207 bude možná někdy v elektrobusech, pokud se vyhoví Praze 3.

Martin

To Praha chce asi hodne zneprijemnit cestovani, pac tramvaj se tam nevratila, busy kapacitne na hrane a alektrobusy budou mit vetsi mnozstvi baterii, takze mene prostoru ve voze a delsi casy na nabijeni, tedy i vice potrebnych vozu a odstavu… Mohlo by castecne pomoci nabijeci stojany 4 polove, tedy to, co bylo v planu na 134.

Nejlepsi pro Zizkov by ale byl navrat tramvaje, ktera by kapacitne zde vysla nejlepe…

kopr

Skoda, tesili jsme se na ty slibene elektrobusy o kterych pro linku 134 ani vidu, ani slechu. Takhle dalsi draty a realizace az za roky:/

MrMarkus

Baterie v tom bude také a předpokládám, že třeba přes náměstí Hrdinů se pojede jen na ně, křížení s tramvají a plocha křižovatky asi nejsou úplně ideální podmínky – opravte mě prosím, pokud se to někde jinde už úspěšně řešilo. Ale ten výjezd z Podolí na Pankrác bude předpokládám z troleje. Opačný směr je zajímavější, z Dvorců nahoru na Dobešku by to těmi úzký uličkami a prudkými zatáčkami snad ani nešlo, tam to bude zřejmě jen na baterie a to by mě pak docela zajímalo, kolik šťávy tomu na Dobešce bude zbývat, tam je pak trolej asi nutnost.

Jerry

Proč by mělo být křížení s tramvají problém?

Frantík

Protože DPP hledá problémy tam, kde to už je vyřešené, resp. chtějí ušetřit.

Martin

Na lince 59 jsou uz krizeni s tramvajovou troleji hotove… a to na trech mistech, u vyjezdu z terminalu Nadr. Veleslavin, pak prekrizeni u voz.Vokovice a na Divoke Sarce jak u smycky, tak u odbocky na Dedinu…

MrMarkus

Protože místní poměry. Linka 134 NEJEDE na náměstí Hrdinů po tramvajovém tělese. Zahybá totiž směrem na Kavčí hory a tudíž jezdí v obou směrech spolu s auty. Takže paralelně vedle tramvajové trati udělat další trolejové vedení včetně křížení na opravdu velké ploše. Vše má technické řešení, ale proč se do toho pouštět, když to na baterie překoná.

Filip Jirsák

To, že zahýbá na Kavčí hory, ovšem není důvod, proč by nemohla jet po tramvajovém tělese. Podmínkou by byla jen úprava signálních plánů křižovatky (a můžeme hádat, kdo tomu brání). Pro cestující by to bylo lepší, kdyby 134 i 193 stanicovaly v tramvajové zastávce blíž k metru, než ty současné vzdálené zastávky.

Juraj

Po zkušenostech s 36BB bych zase až tak nelitoval.
Přitom 36Tr jezdí naprosto v pohodě.

Mystifying oracle

To „v pohodě“ je v tomto případě velmi relativní míra..

Marek

Pouhých 338 milionů za jednu linku? A není to málo? A co když jeden trolejbus havaruje? Ostatní budou stát za ním, protože ho nepředjedou, dokud pro havarovaný vůz nepřijede odtahovka. Ať žijou ekomaniaci!

Jiří Kocurek

Ne, ten havarovaný stáhne „tykadla“ a ostatrní ho budou objíždět. Umělo se to už se 14Tr

Hoermalmeister

Nebo stáhnou troleje ty, které ho budou objíždět. Myslíte si, že kdykoliv když ve městech, kde už trolejbusy jezdí, jeden havaruje, že hned kolabuje veškerá doprava, nebo jak si to představujete? Už tam u vás v Praglu dlouho nejezdily, že? Důvodů, proč to nejde je spoustu, akorát že to jde

Filip Jirsák

Co dělat s havarovaným trolejbusem, na to ještě nikdo na celém světě nepřišel. Všude se za havarovaným trolejbusem hromadí další a další, někde už jsou takhle trolejbusy ucpané celé ulice nebo dokonce čtvrtě.

David

Jako dráty na Dobešku super, ale proč to spojovat s linkou 176 na Strahov to opravu nechápu. Resp. nechápu, proč by měly mezi Karlovým náměstím a Podolím jezdit autobusy, když ve stejném směru jezdí tramvaje.

John334

Není to kvůli ČVUT a spojení na koleje Podolí? I přímo mezi Podolím a Strahovem jezdí spousta studentů (hlavně večer).

Antr2

Pokud je mi znamo, navstevy na pokojich mediku jsou pouze do 21:00

John334

Já jsem to myslel tak, že večer se půlka kolejí Podolí přesune do hospod na Strahově. Každopádně se jim tahle linka hodí i do školy, protože na Podolí je snaha umisťovat studenty převážně těch fakult, co mají některé katedry i na Karlově náměstí.

Martin

Z kolejí Podolí jsem jel na Strahov možná jednou, dvakrát za těch 6 let, co jsem tam bydlel. Žádné hromadné přesuny mezi Podolím a Strahovem se opravdu neuskutečňují, v čem by měly být hospody na Strahově tak vyjímečné, aby se tam přesouvala půlka Podolí? Nehledě na to, že ani na Strahově už žádné hospody skoro nejsou… Ubytovací politika SÚZ ČVUT fakulty VŮBEC nezohledňuje. Celý váš příspěvek je nesmysl, respektive nějaký Váš idealizovaný pohled zvenčí, který nemá s realitou společného ani písmenko.

Richard

Ten vtip z Básníků nepochopili

P_V

Když se to spojí, vznikne kvalitní zdroj zpoždění pro linku 134.

Jan Kavan

To souhlas. Nábřeží bude fakt špunt.

Marek Kubík

Je dost možné že po nábřeží pojede pouze v úseku od Vyšehradské sokolovny k Podolské vodárně.

Frantík

I na Matoušově se dost stojí.

vojtech.horacek

Na Matoušově aktuálně přemalovali před křížením se Zborovskou jízdní pruhy (původně levý pro jízdu rovně přes Dienzenhoferovy sady a pravý pro odbočení do Zborovské, nyní pravý umožňuje jak odbočení, tak jízdu rovně). Tím se trochu zmenšuje špunt v levém pruhu od Preslovy. Ale řidiči na lince 176 si budou muset navyknout jezdit už od křižovatky V Botanice v pravém pruhu, jelikož v Matoušově naproti KÚ přibyla zastávka na znamení Středočeská. Nejpitomější je ovšem nájezd z jednosměrky Preslova od tržnice, kde zelenou pro auta řídí zátěžové čidlo ve vozovce, takže pokud si řidič dá od semaforu pár metrů odstup a zelenou… Číst vice »

Dobrý muž

Na co trolejbusy? To si z Hrib dela srandu? Jako sorry, ale v Praze jezdi metro, tramvaje a autobusy. Ale zpovykani prazaci chtej asi i trolejbusy. A kdo to zaplati? No my, obcane chudeho venkova na svych danich! Ja chci taky ve sve obci postavit metro a tramvaje!!

Mickey

Spíš to z velké části zaplatí zlá EU. Na nové autobusy není prakticky šance získat dotace, avšak na nové trolejbusy, na nové trolejbusové tratě, na nové tramvajové tratě ano. I proto jde vývoj tímto směrem. A v čem vám vadí více trolejbus než naftový autobus?

Bobek

Nekrmte to.

Dobrý muž

Tady jsem nekomu se Hribem slapnul na kuri oko

Michal Bartoníček

Tady vám někdo s trolejbusy šlápl na kuří oko.

Dobrý muž

Tady jsem nekomu se Hribem slapnul na kuri nohu

Facepalm

To ani ne, ale dokázal jsi ze sebe udělat kikota dokonce i v šotodiskusi, což je fakt výkon.

Caracas

A ta EU si ty peníze vytiskne?

John

Ano, ta je tiskne non stop a kupuje italské dluhopisy aby Itálie a zbytek pigs neskrachovali.

Honza V.

Tak si ve své obci postavte tramvaje, kdo vám brání?

Dobrý muž

Ze vsechny penize co zaplatim statu na danich jdou prazakum. To mi brani

Jan Tichavský

Když už, tak Pražáci a jejich firmy platí nadprůměrné daně.

Mickey

Rozpočtové určení daní ovšem většinu daní vybraných v Praze naopak vyvádí mimo Prahu.

Trumway

Jistě, že jdou do Prahy, protože tam sídlí vláda. Až bude vláda sídlit u vás na vesnici půjdou zase všechny peníze k vám. Ale že byste si z nich mohli vybudovat metro nebo tramvaje to asi fakt nehrozí.

Ivan_pha

Trošku si nejprve zjistěte, jak fungují daně. Praha dostane to, na co má nárok. Že si na to vydělá je dlší věc.

Petr Drozda

Moc prosím, vraťte se zpět na Novinky, Idnes a podobné weby odkud jste přišel.

Michal Bartoníček

Na to jste přišel jak? 😀

liborvavrik82

Všechny peníze co zaplatíte na daních opravdu nejdou. Existuje totiž něco jako rozpočtové určení daní. Ty dostává podle přesných kritérií i Váš kraj a vaše obec. Policisté dostávají plat i v Kroměříži nebo třeba Golčově Jeníkově. Profesionální hasiči fungují i v Kolíně nebo třeba Jindřichově Hradci. I vy máte spádovou školu placenou z našich daní. Pokud chcete ovlivnit investice vaší obce/ kraje je možné kandidovat do zastupitelstva 😉.

Vojtech

60%HDP vzniká v Praze, daňový výnos je v Praze ještě vyšší.

Jan Tichavský

Dobrý muž z chudého venkova zaspal dobu. Už dnes se na lince 58 prohánějí tři nové trolejbusy.

PN-001

No, vzhledem k tomu, že už na jaře měla být ta linka pokrytá komplet, není moc čím se chlubit 😉

davoda00007

Mám pocit, že Praha dopravní stavby toho moc nedostává, jestli vůbec něco. Z velké části to pomáhá financovat EU. Takže bych úplně neřekl, že občané vesnic že svých daní financují výstavbu infrastruktury v Praze.

Caracas

Také občané vesnic svými daněmi přispívají do rozpočtů EU.

Martin

to snad vsichi, a v Praze se odvadi na danich nejvice, …

Krakonoš

Teď jste ze sebe udělal akorát hlupáka. Zaprvé Vám evidentně nic neříká rozpočtové určení daní, za druhé jste zjevně přehlédl, že dopravní stavby v Praze financují ve valné většině případů peníze EU nebo samotné Prahy, a za třetí jste si ani nedočetl celý článek. Na jeho konci je totiž podstatná zmínka o tom, že část nově nakupovaných vozidel musí být nízkoemisní/bezemisní. Praha se tak vydala dvěma cestami: elektrobusy a trolejbusy, s tím že každé se hodí na něco jiného.

Mhr1

A že by příznivý vliv na životní prostředí? Méně exhalátů ze spalovacích motorů. To vám nic neříká???

Ivan_pha

Jako že chcete na vesnici trolejbusy? To se teprve vyplatí!

Dobrý muž

Na co trolejbusy? To si z Hrib dela srandu? Jako sorry, ale v Praze jezdi metro, tramvaje a autobusy. Ale zpovykani prazaci chtej asi i trolejbusy. A kdo to zaplati? No my, obcane chudeho venkova na svych danich! Ja chci taky ve sve obci postavit metro a tramvaje!!

Mickey

Chtěl byste ve své obci tramvaj, tak si ji tam postavte. My si postavíme taky tramvaj a trolejbusy k tomu.

Trumway

Z chudého venkova? On je venkov chudý? Já si to nemyslím. Naopak venkov má mnoho předností před městským životem a Vy byste to chtěl ničřt stavbou metra a tramvají. Poradím Vám. Odstěhujte se do města a můžete metro i tramvaje využívat jak je libo.

Pán jeskyně

Zajímavý obrat. Původně měl být na této lince zkušebně realizován provoz elektrobusů s čtyřpólovým nabíjením.
https://zdopravy.cz/elektrobusy-v-praze-zamiri-do-podoli-mesto-chysta-ctyrpolove-nabijeni-60657/

Frantík

Plus mínus krát děleno, pobavilo i podruhé 🙂

Roman Beneš

„Sorry jako“, ale už mi tohle chrlení drahých a těžko realizovatelných nápadů připadá jako: „Budeme žít lépe a radostněji“. Až na to, že ti, kdo tohle razili za Stalina, měli nějakou odpovědnost, jíž se zbavili leda před popravčí četou nebo pobytem v gulagu. Dnes stačí prohrát volby a bude to řešit někdo jiný.

Facepalm

Buď se nedělá nic, nebo se toho dělá moc. Neexistuje stav, kterej by uspokojil český vemeno.

intrus

Nech ho, pozpátku se jmenuje Še Neb Namor a to ho ospravedlňuje nadávat na cokoli.

Jan Tichavský

338 milionů za 14,5 kolimetrů trolejí je docela levné, podstatně míň než za tramvajové koleje.

Kubrt

Kdyby trolejbusová trať nebyla výrazně levnější, než tramvajová, bylo by to hodně špatné.

Jiří Kocurek

Bodejť, když se staví jenom troleje, asfalt může zůstat „autobusový“.

DavidK

Upřímně… Nějak nerozumím tomu, jaká je vlastně výhoda trolejbusů oproti elektrickým (myšleno bateriovým) autobusům. Respektive, to drátování něco stojí, zároveň se o ty dráty musí sem tam někdo starat, ne vždy je to vzhledné, trolejbusy mají přeci jen omezenější stopu jízdy…

Stojí za drátováním nad silnicí pouze obavy z toho, že autobusy s baterií na el. pohon zkrátka nemusí mít tak velké dojezdy na jedno nabití? Nebo proč se do toho Praha tak pustila?

Honza

Ano, sám jste si odpověděl 🙂 Elektromobilita není v situaci, kdy by autobusy/elektrobusy zvládaly celý svůj provoz na baterku. Proto v Praze vznikají troleje a dané -busy budou v rámci své jízdy občas baterko- a občas trolej-

s J.

Hybridní trolejbus se dobíjí za jízdy pod trolejí, urychluje to obrat (podle konstrukce trati nemusí na konečné nabíjet). Trať nemusí být zatrolejovana celá (sklony, kapacita baterie vozidla).

V zimě může mít elektrické topení. Pro prodloužení dojezdu totiž někde do elektrobusu mají namontováno nezávislé naftové topení. (pražské E’City jsou plně elektrické a taky je to na spotřebě znát viz https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/topici-elektrobusy-dpp-spotrebuji-vice-elektriny-nez-vuz-metra-a-blizi-se-spotrebe-tramvaje-1388729)

Na přechod na bezemisní dopravu jsou dotace.

Jan Tichavský

Takže to vychází mezi třetinou a dvěma třetinami spotřeby tramvaje, z nichž většina ještě klimatizaci nemá, takže se nezapočítává, to není tak hrozné.

Pat

Baterie nezvládají kopce, kde naopak troleje vynikají. Proto je v Praze ten hybrid tak výhodný.

Jan Tichavský

Což o to, baterie kopce zvládají. To byly jen první prototypy Sor nebo od koho, které byly na proseckém kopci bez drátů hrozně líné. Akorát se baterie víc vybije a trochu to zkrátí životnost, nicméně ten kopec vyjede bez problému.

Pat

Ona to vyjede, jde o to kolikrát. Je tam násobný vyšší poruchovost a tím se nesplní návratnost a i podmínky provozu.

Twix

Ano, nebo ještě lépe řečeno, zadrátuje se toho tolik, aby dobíjení vůbec neomezovalo oběh vozidla. Kromě toho se často využívá již existující infrastruktura pro napájení tramvají – která by tedy mohla tak nějak sloužit i pro dobíjení elektrobusů, ale ne vždy se to hodí v těch konkrétních místech.

Jan Kavan

Skvěle!!! Dráty budou Dobešce slušet!

Frantisek

Jinak je ale ta motanice po Pankrácké pláni, zvaná 134, zralá spíše na revizi než fixaci, natož v podstatě samoúčelné protažení po nábřeží.

Kubrt

Nějaký konstruktivní návrh na revizi trasy 134? Je to zkrátka místní obsluha, nějak mě nenapadá, jak to tam vyřešit lépe. Protažení po nábřeží nevidím.

Frantisek

Předně přesunout autobusové zastávky Pankrác ze Hvězdovy do ulice Na Pankráci k výstupům z metra a budoucí tramvajové zastávce, jakožto přestupnímu bodu bez obíhání poloviny pláně. Potom:

134 … – Zelená liška – Sídliště Pankrác – Milevská – Kavčí hory – Děkanka – Náměstí Hrdinů – …

188 Kavčí hory – Milevská – Sídliště Pankrác – Pankrác – …

193 … – Krčský hřbitov – Pankrác – Kotorská – …

Ze sídliště na Pankrác 188 (stejně tamtéž poloprázdná), na úřad 134. Jsou nějaké podstatné vazby, které by to vynechalo? Kromě Zelené lišky (posunuté stejně k Pankráci) na Pankrác?

intrus

Tak nikdo vás nenutí jezdit 134 po celé trase. Funguje jako indukční kyvadlo se třema stanicema metra uprostřed…

Roman Soudný

134 je vymeták pro sídliště a vilové čtvrti. Pracující tím jezdí na nejbližší metro a babky na poštu a polikliniku.

jmeno

no to urcite…vsude hnusný draty…achjo…snad pri pristich volbach uz muchomurka zmizi a dopravu zacne ridit nekdo kdo tomu opravdu rozumí a zacne dopravdu ridit celkove a systematicky narozdil od tech dvou hromabru co to delali minule a soucasne volebni obdobi

Trumway

Co se týče drátů také se mi to příliš nezamlouvá. Až bude třeba aby na zadrátované komunikaci přistál Kryštof nebo jiný stroj podobného určení budou dráty na obtíž.

55p

Zrušíte proto i sloupcy vedení vysokých napětí uprostřed polí?

Trumway

Tak sloupy vysokého napětí uprostřed polí ničemu nevadí, protože tam je pravděpodobnost přistání velmi malá. Možná tak až při honu nějaký lovec postřelí koloegu, ale ta pravděpodobnost oproti pravděpodobnosti dopravní nehody na silnici je dost malá. Sloupy uprostřed polí vadí možná tak akorát traktoristům , kteří se jim musejí vyhýbat.

Michal Bartoníček

Tak tam prostě nepřistane. Jednoduché.

Roman Soudný

Tak ten člověk prostě zemře. Jednoduché.

Mhr1

No jo, ozývá se někdo mladý co v Praze trolejbusy nezažil. V Bratislavě, když v roce 1941 budovali první moderní trolejbusy, lidé také nadávali: Němci nám zadrátují celé město! Jelikož jsem trolejbusy zažil od narození, dráty jsem vnímal jako něco zcela samozřejmého a neznám nikoho, kdo by zrovna dráty pokládal za něco špatného. Dráty se neřeší… A jako obyvatel města, kde trolejbusy jezdí nepřetržitě již 82 let a kde máme také elektrobusy (na rozdíl od Prahy lepší konstrukce a mnohem spolehlivější), můžu zodpovědně říct, že elektrobusy jsou (prozatím) blbost. Celý den nevyjezdí, musela by se budovat nabíjecí infrastruktura na mnohých… Číst vice »

viridis

Kolego Mikuláši, tleskám!

Martin

Ono predevsim zalezi na terenu, kdyz jesto jedna velka placka, elektrobus nema takovy problem, staci i mensi kapacita baterii,… v Praze je to prevazne hloupost, prikra stoupani typu Malvazinky, Prosek, aj. mista, to je jako delane pro trolejbusy, do kopcu setrite baterku a jedete na stavu z troleji, …

Jan Tichavský

Dráty jsou součástí města stejně jako lampy. Máme tramvaje v centru, trochu to vadí při focení, ale jinak jsou celkem tenké a je kolem nich vidět. Až budou lepší baterie, tak se jich můžem zbavovat. Ke koncepci, asi jste si nevšimnul, ale za primátorování Hřiba se začlo ve velkém stavět i opravovat včetně zaklínaného Barranďáku, což všichni bez úhony přežili. PID má systematický plán na rozšiřování sítě na dalších 10 let, už to nejsou jen jednozastávkové štěky jako dřív. Přibyly nám dvě nové lávky a staví se další most. Tři jiné mosty jsou ve frontě na rekonstrukci, přičemž ten Libeňský… Číst vice »

liborvavrik82

Tyhle projekty jsou rozjeté spolu s rozvojem tramvají na další 2 volební období. A jak podle vás vypadá systematické řešení dopravy, než kombinací různých trakcí a druhů dopravy? Proč jste proti trolejbusům, jen kvůli drátům? Pokud chce řešit dopravu systematicky tak k tomu musíte mít mnoho informací a podkladů. A z nich vzniká třeba toto.