Praha – Benátky vlakem za 855 Kč. České dráhy rozšířily nabídku levných jízdenek do zahraničí

Railjet na cestě z Vídně do Curychu projíždí Salcburkem. Foto: ÖBBRailjet na cestě z Vídně do Curychu projíždí Salcburkem. Foto: ÖBB

České dráhy nově začaly prodávat akční jízdenky zahraničních dopravců.

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bozena

chceme na dovolenou do Italie. Jak to funguje? Můžeme neomezeně nebo po přiletu je nutná karanténa?

Poutník99

Zrovna ve čtvrtek jsem kupoval jízdenky Vídeň – Pardubice. Nabídka ČD horší,než od ÖBB… Chce to zkoušet.

Renda

1 přestup má Regio a cena jízdenky je tuším 1000kč.

Renda

Těch přestupů!!!!

František

Vlakem za 13.5 hodin se 4 přestupy nebo si můžeme počkat, až do Benátek za stejnou cenu zase začne létat Ryanair 😀

Jan

No už létá… 😀

Radek Janata

Za zmíněných 881 Kč ovšem lze zakoupit jízdenku i se 2 přestupy (Linz, Villach). A vystoupíte přímo v centru Benátek u Canalu Grande.

Zatímco pokud poletíte letadlem, tak se ještě musíte nějak dostat do města. Což není zadarmo. A když si ještě vezmete zavazadlo větší než 20l batůžek, rázem jste i z té minimální ceny na dvojnásobku.

Magadancz

Kdyby to bylo i s lehátkem, bez přestupu a děti polovic, tak určitě. Jinak to je spíše pro milovníky železnice 🙂

Poutník99

Benátky – Vídeň máme samostatné kupé pro 3 za 99 v nočním, kde si sedačky rozložíme na letiště. Takže 33 Benátky-Vídeň, 15 Vídeň-Pardubice. Zavazadel kolik uneseme…

Honza Buben

Zdravím,
zkoušel jsem si ty jízdenky najít v CD aplikaci a jediná možná osoba která si to může koupit je dospělý 26-64 bez jakéhokoliv průkazu. Ikdyž jsem nastavil junior 18-25 bez průkazu (nebo i s průkazem) tak tlačítko na nákup zmizí. Nejde mi v tomto případě o to, že bych nemohl mít slevu, ale spíš že bych musel lhát o věku. Nevíte čím to může být? A případně jestli nemůže někde kvůli jinému věku nastat problém?

Předem moc díky.

Sergej B.

Všiml jsem si stejného problémů u dětí. Myslím, že by mohl být problém s parovaním akčních nabídek

axontest

proč to nebylo už dřív? teď nikam nepojedu, abych měl haldu různých testů a potvrzení na to se mohu zvysoka..

Radek Janata

Dřív to bylo, jen jste tu jízdenku musel koupit v e-shopu ÖBB.

Honza

To je vtip, když Ryanair létá z Prahy do Benátek za 431 Kč?

Zapa

Co se Vám nelíbí? ČD ani ÖBB nelétají, tak mají ceny jiné. Jestli si to najde zákazníky je jiná věc, ale i cesta může být cíl.

Honza

Beru ten článek jako jistou formu reklamy, tak se sluší zmínit i jiné alternativy.

rtep

je hodně cestujících, kteří vždy raději pojedou vlakem. A 855 Kč je velmi nízká a v pohodě přijatelná cena.
Od nás ze Šumavy se autobusem dostanu do Prahy za 180 Kč, vlakem za cca 260 Kč. Z tohoto pohledu je 855 Kč v podstatě zadarmo.

D.S.

Z Prahy to osloví asi málokoho, ale třeba z Brna to už může být zajímavější. Navíc se sluší uvést, že uvedená cena za letadlo je v exponovaných termínech úplně jiná a obsahuje jen zavazadlo o rozměrech 40x25x20cm.

Iva D.

Přesně tak, zrovna nedávno se paní divila že její velká kabelka má být ta 600… Většina lidí si neumí těch 600 připočítat.

Honza

Rozměry zavazadel jsou v rezervačním systému označeny jednoznačně. Spíš než z neznalosti předpokládám, že se paní snažila prostě proklouznout s větším zavazadlem. Často to projde.

medical_examiner

40x20x25 cm?
To i aktovka je větší…

Iva D.

Je, na to taky Ryan sází, že se pak lidi diví a musí platit. Plus platba za sezení vedle sebe.

Honza

V rezervačním systému jsou podmínky řečeny jasně, nejsou schované někde pod čarou.

Honza

Beru vaši připomínku, nicméně cena s 10 kg zavazadlem je o 180 Kč dražší. Existují lidé, kterým ten základní rozměr stačí, na eurovíkend není problém.

Honza

V exponovaném termínu – tedy červenci je cena samozřejmě několikanásobně vyšší, cena vychází na 1339 Kč + 299 Kč za 10 kg zavazadlo. Což mi přijde jednoznačně jako lepší varianta. Z hlediska komfortu i ceny.

Jiří Kuba

Pokud povezete zavazadlo, tak ta cena budu několikrát vyšší. Vlakem je zavazadlo zdarma po celou dobu…

Honza

Několikanásobně? Není pravda. 10 kg zavazadlo + 180 Kč.

2084

Je. Do Benátek přece vlak nejezdí, kdysi tam byla vlečka, dnes je tam cyklostezka 🙂

Jan

Zkoušíš bejt vtipnej…? …nebo jak jinak mám tu hloupost cos napsal chápat…? 😀

Jan

Stanice „Venezia Santa Lucia“ ti očividně nic moc neříká, což…? 😀

M@trixX

Benatky nad Jizerou

Petr

Jo. V utery a v dubnu.

medical_examiner

Ne…
Hodně lidí si rádo připlatí za to, že nebudou muset řešit zavazadla, hledat „gate“, a bát se pádu letadla…

Travegoist

Zrovna v Itálii bych se bál pádu něčeho jiného…

Radek Janata

431 Kč nepokryje ani odletovou taxu v PRG. Takže to je čistě reklamní cena pro pár sedaček.

Jan

Zas tak málo jich za tu cenu nebude, když se za ní dají letenky sehnat velmi snadno a velmi často… mnohdy navíc i za méně – nejklasičtějším příkladem budiž cena 10 Euro za jednosměrnou základní letenku.

Kejml

Ryanair je odpad…
Jediná výhoda je cena, ale to za to nestojí

Petr

A proč ČD nezavedou přímý lůžkový spoj z Prahy do Benátek. Mohl by ject spolu s lůžkovým vozem do Curichu. S odjezdem z Prahy v 18.00 do Lince kde se stejně pretahuje na NJ Vídeň – Curich/Venezia a ráno o půl 9 je v Benátkách bez přestupu a přímo.

Jiří Kuba

Vše je vždy o vyjednávání. Třeba k tomu taky dojde…

Iva D.

Nikdy se to tak nedělalo a cestující by to nechtěli. Možná až na to přijde Ťapka.

Twix

Ale dělalo, přesně takto se dalo cestovat někdy do roku 2009. Akorát to nebyly vozy ČD, nýbrž dvě lehátka FS, co v létě jezdily do Prahy denně.

medical_examiner

No vidíte…aspoň budou mít šotouši radost…

Jindřich

Zkoušel jsem hledat Innsbruck-Praha 7.7. a našel jsem cca za 1000Kč s jedním přestupem v Linci. Nemáte náhodou někdo tip, jak jet vlakem levněji nebo na jakou slevu nebo akční cenu by se dalo dosáhnout?

Twix

V kolika lidech? Napadlo mě zkusit Bayern Ticket přes Garmisch a Furth im Wald, pokud je 1000 Kč pořád moc.

Jindřich

Díky moc za reakci! Jsme jen dva. Nemám s nákupem zahraničních jízdenek na vlak, tak jsem vděčný za každý tip 🙂

rtep

Do těch končin jsem pokaždé cestoval za cenu okolo 1000 Kč, Včasná jízdenka Evropa je asi nejlevnější, na 7.7. je v nabídce e-shopu ČD za 1014 Kč.
Z mého pohledu jde o velmi přijatelnou cenu.

Pepik

Já když jsem jezdil, tak se vyplatilo to rozdělit v Táboře. Z/do Tábora to bylo i o 250 Kč levnější a to jsem dojel z/do Prahy za míň (studentská, středočeská, IN něco, IDS apod.).

Miroslav Zikmund

Pokud chcete levně cestovat po Evropě během prázdnin, kupte si Interrail Global Pass – třeba 15 dní ze dvou měsíců (zbytek nárok na 50 % slevu) – do konce června navíc 10 % slevy, tak to máte ještě za míň než nabízená „výhodná“ cena ….

Jindra

A pak mrknu na web k Rajenům nebo Wizům, koupím si letenku do pětikila a jsem tam za hodinu.
Ale je to na každém. Nehádám se, nepodsouvám.

Pedestrian

To je sice hezké od vás, ale letenky od výše zmíněných webů je cena jednosměrné letenky ve vyšší v průměru 1.5 až 4 tisíc z Prahy to Benátek a to si ji musím koupit ještě minimálně měsíc až dva dopředu, kdy nevím co se za měsíc dva stane,takze nevýhoda. Za další: let bez přestupu na cca 1h 20min není často. Většinou se jedná o lety s jedním až 2 přestupy s dobou letu od 8 hodin do cca 24 hodin celkového letu. Započtěme si ještě cestu na letiště + dobu strávenou na letišti + let samotný + doba na cílovém… Číst vice »

Pedestrian

A Benátky nejsou tak daleko, když se člověk dostane autem i za míň jak 9 hodin. Je rozdíl letět letadlem někam za roh a letět na druhou stranu Evropy nebo třeba Asie.

Jakub P

No když jde o Sparschiene, tak těch je AFAIK taky omezenej počet na spoj a nekoupíte je kdykoli.

Samozřejmě doba letu hodina je nesmysl, na cestě letadlem tam člověk reálně stráví o dost víc (transfer na letiště a z letiště, odbavení, atd.). Cena 500 taky bude jen za velmi specifickejch podmínek, jen na některé lety, při nákupu dlouho předem, bez zavazadel atd. Ale že by se ta vlaková jízdenka dala koupit kdykoli není úplně reálný – může mít člověk kliku a chytit ji i těsně před odjezdem, ale pravidlo to myslím není.

Jan

No ty seš asi dobrej „mimoň“… 😀
1) Zrovna do Benátek se za standardní situace dá dostat prakticky každý den přímým spojem.
2) Přehled o cenách ti taky celkem schází… Namátkou hned teď v pátek je jednosměrná letenka v základním tarifu za 689 Kč (žádné ty tvé tisíce 😉 ):
https://www.ryanair.com/ie/en/trip/flights/select?adults=1&teens=0&children=0&infants=0&dateOut=2021-06-18&dateIn=&isConnectedFlight=false&isReturn=false&discount=0&promoCode=&originIata=PRG&destinationIata=TSF&tpAdults=1&tpTeens=0&tpChildren=0&tpInfants=0&tpStartDate=2021-06-18&tpEndDate=&tpDiscount=0&tpPromoCode=&tpOriginIata=PRG&tpDestinationIata=TSF

Insider

Na konci odkazu vidím IATA kód TSF, tedy Treviso a to tak úplně Benátky nejsou, že?

Jan

TSF-Treviso, VCE-předměstí Mestre… ani jedno z benátských mezinárodních letišť “překvapivě” není v Benátkách… 😀 To v Mestre je sice o něco blíž, nicméně ten rozdíl není nějak zásadní a přesun z TSF do Benátek je úplně v pohodě…

Kejml

Cena dopravy z letiště do centra právě v Benátkách je docela pálka…
Vlakem jsem rovnou v centru a nemusím nic řešit a platit navíc

Tonik

Výlet do Benátek si neplánuji ze dne na den. Obvykle si dám měsíc, dva a letenku skutečně koupím za pár kil. Pokud letím sám na pár dní, vejde se mi prádlo do batohu. Pokud s rodinou, koupím za dvě kila jeden kufr na palubu. Nevím, proč by kontroly na letišti měly být problém. Jsou pořád stejné, dnes max. navíc s papírem (QR kódem) o testu či očkování. Nic šíleného. Pro mě cesta na Hlavák trvá o půl hodiny méně než na Ruzyň. Sem přijdu hodinu před odletem a jdu rovnou na gate. A pak za hodinu a kus přistání na… Číst vice »

Samo

Je to vec preferencie, samozrejme že takáto cesta nie je pre každého. Ale je časť klientely ktorá lietať nechce a je dobre že železnica pre ňu ponuku zlepšuje. Mne pred pandémiou už začali liezť na nervy letiskové kontroly, minisedadlá v lietadlách, atď, tak som aj dlhšie cesty začal robiť vlakom. Napr. Rotterdam – Bratislava som dal v pohode za deň. S pribúdajúcim vekom (27 :D) som sa dostal do stavu kedy ma to lietanie aj tak unavovalo natoľko že som v ten deň už bol nepoužiteľný, takže ma veľmi nerušilo že som ho namiesto ležania na hoteli presedel vo vlaku.… Číst vice »

Jaaaa

Jsem na tom podobně. Opravdu mi ty otravné kontroly na letišti, neustálé fronty a pak čekání, létající dobytčáky a tlačenice, omezování zavazadel a další začaly vyhovovat čím dál míň.

Hledám alternativy, kde to jde. V podstatě jsem lítat přestal.

Pája

Potíž je někdy s cestou na letiště. V ČR jich zase tolik není, Praha je daleko a i do Vídně je to klidně přes 3 hodiny.

axontest

jak to vlastně vypadá s Budějovicemi?? otevřou to?

Miroslav Zikmund

Zatím nemají certifikaci a záleží na dopravcích, zda budou mít zájem … o Ostravu, Pardubice, Karslovy Vary a Brno poptávka není ….

Greta

U Ryanair je cena letenky tak čtvrtinou celkových reálných nákladů, děkuji nechci.

medical_examiner

Když mi najdete nějaké přímé letadlo z Prahy do Pittsburgu, tak vám to budu věřit.

Tomáš

Děkuji za článek.
Můžu uvést další zajímavé příklady spojení.
Ostrava-Venezia, tento pátek za 1271kc. S jedním přestupem.
Ostrava-Bolzano 1531kc. Jde o vůbec první možnost koupě 1jizdenky z ČR do Itálie přes Brenner.
Škoda jen, že jízdenka nejde vrátit ani vyměnit. Ačkoliv kdo má pevný termín a nezlomí si kotník den před odjezdem (jako já), tak pro něj může být cena zajímavá.

Pája

To je blbá smůla, soucítím s Vámi.

AFO

Dobrá zpráva. Zásadní nevýhodou cestování vlakem po Evropě je (dnes už přežitá) rozdrobenost na jednotlivé státy, která se projevuje třeba tím, že jednotliví dopravci sice nabízejí akční jízdenky za sympatické jízdné, je ale nutná znalost těchto nabídek a jejich kombinace. V praxi se tak znalci do spousty zemí dostanou za hubičku, „běžným“ cestujícím jsou ale prodávány předražené mezinárodní jízdenky. Např. vloni jsme cestovali z Liberce do Temešváru za cca 850 Kč na osobu (kombinace české Včasné + maďarské akční ceny). Kdybych přišel v Liberci na pokladnu, dostanu mezinárodní jízdenku za cenu v řádech tisíců. Lidé by rádi jezdili po Evropě… Číst vice »

medical_examiner

Nebojte se, i to se vyřeší…😂

Vojta

Ta česká akční byla do Budapešti? Svého času byla dost výhodná slovensko-maďarská relační sleva, to jsme pak kupovali jìzdenky typu Kúty – Lőkősháza, ale pak jsme chtěli přejít hranici pěšky, blbost, chytli nás (bylo to 2006, před vstupem Rumunska do EU) a donutili rukama nohama koupit mezinárodní lístek do Curtici.

Tomāš

Rumunsko stále není v Schengenu.

Robert Šalda

Divil bych se kdyby nějaká relační jízdenka nesla koupit i z Maďarska do Rumunska. Maďaři tyto jízdenky mívají hlavně do zemí s jejich národnostní menšinou.

Karel2

Zde můžete vidět ceny do různých destinací – samozřejmě chybí v anglické verzi, ale je možné zakoupit tyto jízdenky online a tisknout ve formátu A4 nebo zobrazit na telefonu / tabletu / počítači. Je důležité si uvědomit, že jízdenky jsou platné pouze s průkazem totožnosti, jako tomu bylo v minulosti v e-shopu Českých drah.

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/nemzetkozi-utazas/romania

V. K.

Nejlepší by bylo, kdyby EU do nějakého železničního balíčku přidala povinnost dopravců zřídit API do jejich e-shopů a uznávat print-at-home jízdenky. Nic z toho v dnešní době není problém a mezinárodní tarif by se mohl úplně zrušit.

Ondrak

Kdyby raději udělali přímý spoj alespoň do Salzburku… tohle je fakt divočina. Jančura má vyprodané vlaky do Spitu a ČD nabízí jízdenku se čtyřmi přestupy, včetně jednoho spěšného vlaku , který stojí na každé mezi.… To není správná cesa podle mě…

medical_examiner

To rozhodně. A ten prodloužený večerní vlak by měl přestupní vazbu (pokud možno přímý vůz) na vlak Mnichov – Řím, takže by bylo obnoveno přímé spojení Praha – Řím.

Aaabbb

Tady je ale třeba říci jednu věc. To, že vám může ujet přípoj, je dnes problémem dopravce, nikoliv vaším. Ujede přípoj, samozřejmě není problém jet jiným vhodným vlakem, než který je na jízdence (v západní Evropě jsem většinou nepotřeboval ani to potvrzení). Pokud ujede poslední přípoj, je nárok na ubytování, při zpoždění na návratek části jízdného.

ABC

Ano, pokud ujede poslední přípoj, průvodčí vás rovnou odvede k čekající limuzíně která vás odveze do Hiltonu a ráno zase zpět na nádraží 🙂

martin.k

Já nemůžu zapomenout na zkušenost z Německa (Berlin Hbf) cca 10 let zpět. Ujel mi poslední přípoj směr Londýn. Spojení asi na 10 přestupů, samozřejmě na několik jízdenek. Stručně jsem vysvětlil problém pracovníkovi DB na informacích, nežádal a nečekal jsem nic. A on jen řekl „I think you need a hotel“, a dal mi poukaz do Motelu One vedle nádraží včetně snídaně. Na jízdenku dal jednoduché razítko „hop on the next train“, které uznal i Eurostar na jinak nevratnou a neměnitelnou jízdenku.

Miroslav Zikmund

Má to jeden háček, v Berlíně je info průběžně, jinde nikdo … tam můžete být rád, že vás DB Security nebo BahnPolizei nebo místní Polizei nechají s jízdenkou vegetit na lavičce na peroně – čekárnu zavírá ve stanovenou hodinu počítač …

Radek Janata

Není třeba jet tímto spojením se 4 přestupy. Můžete jet i s 1 přestupem (ve Vídni).

Miroslav Zikmund

Na přímém vlaku se musí železniční dopravci dohodnout. ČD by ho tam na vlastní triko mohly zavést, ale musely by zaplatit poplatek za použití dopravní cesty, zaplatit rakouského strojvedoucího a promítnout do ceny jízdenky … na rakouském území by cestující nenastupovali, protože by museli mít jiné, než rakouské jízdenky ….
Podnikání pana Jančury probíhá jinak ….

Pavel Bláha

Cestu do Itálie se čtyřmi přestupy lze považovat snad jako vložku pro pousmání, než aby byla proveditelná. Stačí ztráta jediného přípoje a celý itinerář se sesype jak domeček z karet. O dohadování se s průvodčím v cizí řeči o uznání jízdenky pro následné spoje nemluvě.

Iva D.

Netvrdím že 4 přestupy je komfort, ale při ztrátě přestupu nebyl u Včasné jízdenky v Rakousku nikdy problém. Jedno potvrzení v OBB centru a hned dali i nové místenky.

Karel

No nevim, ale v pripade povinnych vlaku na jizdence a zmeskani kvuli zpozdeni jsem nikdy nemel problem se domlovit jak v Rakousku, tak Nemecku. Nekde vyreseno jen s provodcim, kdyz byl cas, tak jsem skocil do pokladny DB, dostal razitko a jel dalsim spojem. Takze fakt v tom problem nevidim. Navic porad je lepsi mit to vse na jedne jizdence, nez mit treba 3 jizdenky, kde uz to tak snadne se ztratou spoje neni, necekam, ze se vrhnou davy lidi na eshop a pojedou do Italie, ale urcite se najde par lidi, ktere pred tim odrazovalo koupeni samostatnych jizdenek od… Číst vice »

Pavel Bláha

Aniž bych studoval návazné přípoje, může se cesta při ujetí přípojů natáhnout o desítky hodin. Nevěřím, že by někdo dobrovolně podstupoval takto stresující cestu.

Tomáš

Mám stejnou zkušenost. V Břeclavi zdechla 380, 1h15min zpoždění a ve Vídni jsem dostal voucher na 12€

V. K.

U Včasné jízdenky Evropa platí, že vázaná je pouze přeshraniční jízdenka. Takže jet dalším spojem není žádný problém.

Pavel Bláha

Kromě povinného vlaku má jízdenka ale i omezenou časovou platnost.

bububu

To uz bohuzel neplati. 🙁

Tomariero

To už od nějakou dobu minimálně v rámci Rakouska neplatí a je v součastnosti potřeba použít spojení které je vypsané na jízdence (při jízdě včas)

Pavloš

A jsou k tomu nějaké podrobnosti ohledně toho jak jo tedy nyní nově platí? Nikde jsem toto nečetl a do nynějška jsem žil také v domnění, že je povinný pouze vlak do/z ČR. Dík.

Michal Štěpán

Já teda nevím. Připadá mi, že tak půlka populace je nesvéprávných. Já jezdím z Prahy do mé části Německa zcela běžně na 2 až 4 přestupy a nevidím v tom žádný problém. I když máte včasnou jízdenku vázanou na dané spoje, tak pokud si necháte potvrdit zpoždění spoje předchozího, tak můžete pokračovat. Ano, u povinně místenkových vlaků musíte koupit novou místenku. Ale o tom se v kontextu cestování po střední Evropě (ČR, Německo, Rakousko, Švýcarsko) nemusíme bavit. Co se týká Itálie, tak u Railjet spojů přes Klagenfurt do Benátek, ani u EC spojů přes Brennero do Verony není povinná rezervace.… Číst vice »

Pája

Vřele doporučuju to vyzkoušet se třemi dětmi a hromadou zavazadel. Až takovou cestu absolvujete několikrát, tak si buď budete přát přestupů co nejméně, nebo – ač nerad – pojedete autem. Zdraví nesvéprávný táta 😉

Jakub P

Pak pro vas dava vetsi smysl ta o neco drazsi varianta s jednim prestupem. Ostatne pro mne taky, i bez deti. Ale vedet o obou nikomu neublizi.

Pája

To máte pravdu.

Michal Štěpán

Ano, cestujeme tak s manželkou zcela běžně (cca jednou měsíčně) se dvěma malými dětmi a nevidím v tom žádný problém. Dva velké kufry, kočár a batoh na zádech.

Gwann

německý umím blbě…aber zug war verspaetet…fakt zvládnu. v itálii je bordel větší, tam se domlouvá hůř. ale tam uz přestup není. a i kdyby…italský umím plynně. takze palec nahoru

Iva D.

V itošce nám díky zpoždění IC z Kalábrie ujel nočák, šli jsme za průvodčím do ES, ukázali jízdenky, řekl no problém a už jsme frčeli do Firenze 300 a EN dojeli.

Robert Šalda

A právě proto už bude celá cesta na jedné jízdence a půjde tedy o jednu přepravní smlouvu s jednoduchým uplatněním práv cestujícího, což je u cest, kdy máte jízdenky rozdělené na více úseků trochu problém. To jsme se takhle vraceli nočním vlakem z Itálie a měli ve Vídni 3 hodiny na příjezdu. Jely tam dvě paní s dětmi a z Vídně do Prahy včasnou na RaiJeta který ujel. Sparschiene i VJE koupelny společně v CD Travel. Na problém jsem je upozornil s tím, ze to když tak musí s průvodčím uhádat.