Automobily Doprava ve městě Parkování

Praha 9 začala s výdejem parkovacích karet, zavádí zóny placeného stání

Parkovací automat, foto: TSK
Parkovací automat, foto: TSK

Radnice Prahy 9 začala s výdejem parkovacích karet do nových zón placeného stání, které zavádí od 6. ledna. Registrace je nutná osobně. Karty budou potřebovat obyvatelé a podnikatelé parkující v oblasti kolem stanic metra Vysočanská a Českomoravská.

Podle stránek radnice mohou lidé provést první registraci pouze osobně. Registrační místo je v budově staré radnice v Sokolovské ulici u stanice metra Vysočanská. O povolení k parkování mohou žádat jen lidé, kteří mají v městské části trvalé bydliště nebo zde mají nemovitost. Podnikatelé o karty mohou žádat, pokud mají v Praze 9 sídlo firmy.

Na Praze 9 vznikne celkem 3 864 parkovacích stání, všechna v takzvané smíšené zóně označené fialovou barvou. Mohou tak na nich parkovat jak rezidenti či podnikatelé s parkovací kartou, tak návštěvníci. Místa jsou zpoplatněna částkou 20 Kč za hodinu v případě prvních dvou hodin, poté 30 Kč za hodinu.

Mapa Prahy 9 s nově zaváděnými zónami placeného stání. Foto: parkujvklidu.cz
Mapa Prahy 9 s nově zaváděnými zónami placeného stání. Foto: parkujvklidu.cz

Za jedno auto zaplatí obyvatelé 1200 korun, žadatelé starší 65 let nebo držitelé průkazek ZTP, ZTP-P 360 korun. Pro majitele nemovitostí vyjde poplatek na 7000 korun za rok za jedno vozidlo. .Radnice Prahy 9 už dříve uvedla, že plánuje zvýšení sazby v době konání koncertů a dalších akcí v O2 aréně. Zatím ale o ceníku nerozhodla.

Zóny placeného stání jsou v Praze v městských částech Praha 1 až 8, od 18. listopadu se rozšíří ještě o další místa v Praze 5 a 6, od 2. prosince se zavádí na Praze 4. Konkrétně půjde o Braník, Podolí, Krč a Michli.

Praha loni vybrala za parkování 650,5 milionu, o 130 milionů více než v roce 2017. Kompletní informace jsou o zónách placeného stání jsou stránkách Parkuj v klidu.

 

64
Diskuze

avatar
4 Komentáře
60 Reakce na komentáře
18 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
18 Autoři komentářů
Alexandr MikulkaEduardOtmarAslanexSch Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Otmar
Host
Otmar

Kupte si možnost parkovat v modré zóně ale jistotu že zaparkujete stejně nemáte. Good byznys. A jako bonus až k vám přijede kámoš z Moravy tak to odstaví v Lysé nad Labem a zbytek dojede MHD😁

IBM
Host
IBM

Neodstaví, v Lysé budou také zóny…

Eduard
Host
Eduard

Tak nějak. Výhra pro pány konšely a prohra pro všechny ostatní.

Aslanex
Host
Aslanex

Logicky, nejedná se o pronájem parkovacího místa, nýbrž o předplatné nějaké služby. Když si předplatíte mhd, taky nemáte garanci místa v metru. Nebo když máte předplatné do posilovny, nemáte garanci, že tam bude vždy volno pro vás.

Otmar
Host
Otmar

A co tak ty modré zóny udělat v celé ČR. Autem by si pak každý mohl jezdit jen po své čtvrti😁

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Ale autem si můžete jezdit, kam chcete, akorát si za parkování zaplatíte. A je to tak dobře.

Eduard
Host
Eduard

Tak ať si obyvatelé hezky užijí. Snad to svým radním u voleb pořádně spočítají. Ty modré zóny jsou mor, který lidem nic dobrého nepřinesl. Chápu, že je třeba parkování řešit, že je třeba jej nějakým způsobem regulovat, ale co se nyní děje v Praze je děs běs. Snad se najde politická reprezentace, která se postaví za lidi a tuto pakárnu na většině míst v Praze zruší.

Sch
Host
Sch

Ale ty fialové jsou dobré

Aslanex
Host
Aslanex

Bydlím na Praze 14 a raději bych si pár tisíc zaplatil, než musel trpět každý den náplavy středočeských aut, kvůli kterým u svého domu nezaparkuji.

Eduard
Host
Eduard

Ale to je jen a jen důsledek modrých zón v jiných částech Prahy. Pokud by byly jen na Praze 1, kde mají smysl, tak by se situace všude jinde rapidne zlepšila. Jenže to by páni radní přišli a velice snadný zdroj příjmů a MP by nedej bože musela řešit takové věci jako jsou bezdomovci či různé druhy krádeží.

Přemek
Host
Přemek

Není to šílenost jako v P8. Přesto si i já kladu otázku, kterou Osmička přednostně zodpověděla masivním odmítnutím odmítání konečně busů PID na Ládví, kdy se též racionálně argumentovalo, že tihle lidé přijedou a buď pracují nebo jen utrácejí. Parkování u metra by měly řešit P+R parkoviště za desetikačku na den, to dává smysl. Parkovačku majitelům obchodů bych přidělil pouze s podmínkou, že „zásobování“ je do hodiny zdarma včetně soukromých vozidel jako dopravního prostředku pro zakoupené zboží.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Šílenost by byla P+R dotovat provozně i investičně. P+R není nezbytnou součástí systému VHD.

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Co to meleš?

dopravak
Host
dopravak

Opět zde máme „parkovací populismus“ v praxi. Zatímco rezident zaplatí za parkování svého vozu závratných 3 Kč denně, návštěvník zaplatí roční parkování během pár dnů. Je jasné, že rezidenti mají mít na parkování slevu, ale proč je to vždycky děláno takhle disproporčně? Pokud chceme ve větší míře stavět parkovací domy a dostat tak auta z ulic, tak není možné jenom kasírovat ve velkém přespolní a místním nechat jenom symbolickou cenu.

Filip
Host
Filip

Preference rezidentu je logická, radnice mají peníze daní rezidentů, z přespolních nemají nic.

dopravak
Host
dopravak

Preference logická je, nefér je jenom extrémní disproporce mezi rezidenty a návštěvníky. Není pravda, že z přespolních radnice nic nemá. Pokud někdo pracuje v místních kancelářích, má radnice přímý příjem z daně z nemovitosti z kanceláří, kde dojíždějící pracuje. Pracovníci zde stráví podstatnou část dne, chodí na oběd, na nákup, vytváří hodny ve firmě, která má sídlo v MČ, což má opět vliv na příjmy radnice. Ve výsledku tak může nastat situace, kdy má z dojíždějícího pracovníka MČ více, než od rezidenta investora, který zde sice vlastní byt, ale reálně v něm nežije. Zdá se mi tak hodně nefér, kdy… Číst vice »

Filip
Host
Filip

Však to o čem vy mluvíte, radnice řeší a to podnikatelskými auty pro firmy se sídlem na jejím uzemí.

dopravak
Host
dopravak

Pokud si parkovací kartu může vyřídit běžný zaměstnanec, který zde pracuje, tak je to v pořádku.

Pořád se mi ale zdá disproporce mezi 1200 a 7000 Kč poměrně velká.

Filip
Host
Filip

Auto musí byt firemní to je logické. Z textu snadno pochopitelné.

dopravak
Host
dopravak

No právě, jenomže většina lidí jezdí soukromým autem. Takže jedné skupině obyvatel radnice parkování mohutně zadotuje, ale jinou skupinu, která v MČ pracuje a také přináší nemalé příjmy, sedře z kůže hodinovou sazbou. To vám přijde konstruktivní přístup?

Filip
Host
Filip

Lidi kteří nemají žádný právní vztah k danému uzemí se nemohou nárokovat veřejný prostor.

dopravak
Host
dopravak

No máte pravdu, až na to že pracující mají právní vztah s MČ v podobě pracovní smlouvy s firmou, kde pracují. Adresa pracoviště je zde vysloveně uvedena. Já chápu, že téma parkování je politicky extrémně citlivé téma, ale zkuste se na to podívat opravdu bez emocí. Ulice jsou veřejný prostor, o který se MČ stará z vybraného mixu daní, tj. od rezidentů, firem a podnikatelů, kteří na území působí. Je tedy naprosto správné (i když neoblíbené), když za zábor 15-20m2 ulice vybírá MČ poplatek. Bohužel v odstupňování cen se projevuje značná disproporce a neférovost. rezidenti parkují za hubičku, která vůbec… Číst vice »

Filip
Host
Filip

Já se na to koukam bez emocí, a řikám že přespolní logicky musí platit mnohem více, a preferovat se musí místní. Komu se to nelibí, může se přestěhovat nebo si tu zřídit alespoň trvalé bydliště nebo si domluvit firemní auto. Pracující samozřejmě má právní vztah jen s firmou a ne s městskou částí. Stejně jako studenti z jiných měst. Pro město jsou jen balast navíc. Neplatí zde daně, ale využívají místní komunikace, místní kanalizace atd.

dopravak
Host
dopravak

Ano, mají platit více, ale ne o jeden až dva řády. V tom je celá pointa.

S balastem jste trochu ujel, ne? I z nájmu se snad platí daň z nemovitostí, která jde městu. Dále zde utrácí peníze, z čehož má MČ také příjem.

Filip
Host
Filip

Naopak mají, musí být jasná preference místních.

dopravak
Host
dopravak

Přál bych si, aby stejně jasně začaly místní podporovat také chatařské oblasti. Tzn. striktně 30Kč/hod. veškerá místa v obcích bez možnosti vyřídit jakoukoliv jinou možnost.

Andrej
Host
Andrej

Ak si odmyslíme to, že pracovná zmluva k určitému miestu výkonu práce rozhodne po všetkých stranách je právny vzťah viažúci sa k danému miestu, tak samozrejme že môžu. Tak ako si to predstavujete, právo rozhodne nefunguje. Ani trvalý pobyt v nejakej časti neznamená žiadny nárok na verejný priestor v danej časti. Takto právny systém rozhodne nefunguje, netuším čo tým chcete povedať. Ku akémukoľvek verejnému priestoru v ČR má každý bezúhonný občan presne také isté práva a povinnosti ako ďalší bezúhonný občan (čiže bez ohľadu na trvalý pobyt). Môžete ako chodec stáť na chodníku v mojej štvrti tak ako ja vo… Číst vice »

dopravak
Host
dopravak

Chci tím říct, že žádný člověk nemá právo zabírat veřejný prostor – ani rezident, ani dojíždějící. Bohužel stávající systém zón podle mě příliš zvýhodňuje rezidenty, kterým umožňuje parkování za minimální poplatek. Podnikatelům naúčtuje 6x tolik, což podle mě taky není úplně fér vzhledem k daním, které odvedou. No a nakonec na některé skupiny nemyslí vůbec, resp. jim nastaví poplatky o dva řády výše. Argumentovat příjmem z daní je taky trošku černobílé. I nerezident užívá nějakou nemovitost, ze které jde MČ daň, utrácí zde peníze, takže i z nerezidentů příjem nějaký je, byť menší. Proto tvrdím, že i na nerezidenty by… Číst vice »

MiKi
Host
MiKi

Nikdo nikoho autem jezdit nenutí. Máme několik alternativ, jak se tam dostat.

Neonym
Host
Neonym

Ale mezi parkováním v práci a parkováním u vašeho bytu je propastný rozdíl. Mě jen mrzí, že nestačí smlouva o pronájmu bytu, ale musí být přímo trvalé bydliště.

dopravak
Host
dopravak

S nájemní smlouvou máte pravdu. Klidně by stačilo nějaké odstupňování ceny.

mezi prací a bytem ale opravdu tak propastný rozdíl nevidím. Pokud je komerční cena 7000Kč/rok. Proč má radnice vlastníkům aut dotovat parkování na ulici 5800Kč/ročně a ostatním nedat nic? Proč mají prostřednictvím daní lidé, kteří auto nevlastní, nebo ti, kteří si za drahé peníze pořídí garáž doplácet na ty, kteří parkují na ulici?

Dushan
Host
Dushan

Vazba na trvalé bydliště je zcela správná a zabraňuje podvodům a kšeftování se smlouvami na fiktivní pronájem.

dopravak
Host
dopravak

To sice ano, ale komplikuje to život lidem, kteří si z jakýchkoliv důvodů nemohou přepsat trvalé bydliště.

Dushan
Host
Dushan

Vlastnictví auta není povinnost a tedy starostí s ním spojeným se každý může snadno vyhnout.

dopravak
Host
dopravak

Vlastnictví auta není povinnost, tak proč jeho parkování na ulici město tak aktivně dotuje?

Nicky
Host
Nicky

Nikdo nic nedotuje – míst je nedostatek, proto je preference osob s trvalým bydlištěm naprosto logická, nelogické je naopak parkovat např. několik km daleko.

dopravak
Host
dopravak

Jakto, že nedotuje? Pokud je plná cena pro podnikatele 7000,-, tak se běžným rezidentům dotuje parkování 5800,-, což nikoho nemotivuje pořídit si stání v garážích, případně se bez auta obejít.
V tom je celý zakopaný pes. Místa zabírají především místní. Často ti, kteří auto potřebují v podstatě jednou týdně na nákup a o víkendu na chatu a bez auta by se dokázali v pohodě obejít. Bohužel všechny MČ hledají problémy pouze u přespolních, které se snaží mohutně zkasírovat, zatímco místní nechávají parkovat zdarma.

dopravak
Host
dopravak

tedy skoro zdarma, 3Kč/den je pravdu nic.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Tři koruny za den parkování automobilů rezidentů na veřejném prostoru je opravdu málo, za to by se asi mělo platit víc. Ale 30 Kč za třetí a další započatou hodinu parkování nerezidentů je asi zase zbytečně mnoho – tu vyšší sazbu bych nasadil později, třeba až od 5. nebo možná spíše až 6. hodiny.

Nicky
Host
Nicky

To je obrácená logika. Pokud by to stálo pár stovek pro všechny, tak tím nic nevyřeší, protože by to koupilo násobný počet lidí než je míst a zaparkovat by nešlo dál. Nezapomínejte, že ti kteří tam jsou místní jsou všade jinde přespolní. Každá radnice stará v první řadě o vlastní občany-voliče.

dopravak
Host
dopravak

Tak to, že se stará každá radnice jenom o své bez nějakého systémového řešení je na systému zón už dvacet let vidět. Problém je systém „ode zdi ke zdi“ , to znamená příliš levné parkování pro největší skupinu uživatelů a následně extrémně drahé parkování pro všechny ostatní. Bez nějakého odstupňování cen pro různé skupiny obyvatel podle toho, jak „blízký“ je vztah k dané MČ. Podle mě by měl vypadat systém zhruba takto: rezidenti – karta – 10Kč/den občané s přechodným bydlištěm v nájmu/dojíždějící s pracovní smlouvou v MČ – karta – 20 Kč/den návštěvy – možnost zakoupení karty na vybrané… Číst vice »

Dushan
Host
Dushan

Vaše výpočty o dotacích jsou absurdní a pramení z vašeho nepochopení účelu zón placeného stání.

dopravak
Host
dopravak

Stávající systém jsem pochopil následovně, když tak mě opravte. rezidenti – karta – 3Kč/den občané s přechodným bydlištěm v nájmu/dojíždějící s pracovní smlouvou v MČ – automat, 20, resp. 30Kč/hod. Tj. řádově desítky tisíc za rok. Tuhle skupinu tedy systém od parkování spolehlivě odradí. návštěvy – automat, 20, resp. 30Kč/hod. Tj. cca. 1300,- za víkend. Tohle buď návštěva se skřípěním zubů zaplatí, nebo se bude s kufry štrachat z P+R parkoviště metrem. Ostatní – krátkodobé stání – do 15-20 min. s parkovacím kotoučem zdarma -používané velice zřídka. Ostatní – dlouhodobé stání – automat, 20, resp. 30Kč/hod. jednodenní přespání vyjde bezmála… Číst vice »

Nicky
Host
Nicky

Myslím, že Vám uniká základní smysl těch zón a to je nedostatek parkovacích míst. Dříve se na to prostě nemyslelo, dnes už nikdo byt bez vyřešeného parkování nepostaví. Doteď to bylo gratis a bez registrace a bylo by to i dál, ale auta všech se tam už nevejdou. Proto se provádí selekce, kde jsou zvýhodněni občané s trvalým bydlištěm. A to naprosto logicky. Takto je to po celém světě. Zatím nikdo nic jiného nevymyslel. Např. v Tokiu auto nepřihlásíte pokud neprokážete že máte kde parkovat.

dopravak
Host
dopravak

Naopak, já tvrdím, že důvod nedostatku míst není primárně v dojíždějících, ale v místních, kteří v místech primárně parkují. Právě na ty by se měly MČ zaměřit a parkování na ulici zdražit. Teprve, když se za parkování na ulici začnou platit přiměřené částky, tak to začne obyvatele motivovat k parkování v garážích, nebo k tomu, aby se vlastního auta zbavili. Dokud se bude platit takhle málo, tak nebude schopen nikdo pořádné parkovací domu zaplatit. Těch pár dojíždějících chudáků systém za všechny místní prostě nezatáhne.

Andrej
Host
Andrej

To nie je úplná pravda, takto jednoducho financovanie samospráv rozhodne nefunguje Radnice majú peniaze hlavne z magistrátu a ten ich má v drvivej väčšine z výnosu z podielových daní z celej ČR – a to výrazne disproporčne vo svoj prospech v prepočte na rezidenta, pretože sa s Prahou počíta ako s prirodzeným spádovým centrom, obzvlášť v silne centralizovanom Česku. Inými slovami, Praha je viac než veľkoryso kompenzovaná za to, že sa na jej mieste prirodzene pohybuje množstvo nerezidentov. Ako v každej inej metropole na svete. Dalo by sa ešte akceptovať aby rozdiel v cene parkovania bol maximálne vo výške priemerných… Číst vice »

Dushan
Host
Dushan

Město vynakládá velké peníze na zajištění dostupnosti prostředky veřejné dopravy. Dojíždění IAD je ve městě nežádoucí z mnoha důvodů a proto je správné omezování IAD, např. prostřednictvím zmíněného zpoplatněného parkování. Je to morálně správné.

Andrej
Host
Andrej

Zrejme sa nerozumieme. Spoplatnenie je správne, to nevylučujem. Podľa môjho názoru však, vzhľadom na realitu tvorby rozpočtov samospráv, je nesprávny priepastný rozdiel medzi parkovaním ľudí s trvalým pobytom (prakticky zadarmo) a všetkými ostatnými (ľudia v nájme a podnájme, študenti, pracujúci v okolí, cudzinci, cezpolní, návštevy), ktorý to majú buď prohibitívne draho alebo dokonca ani nemôžu. A argumentujem tým, že lokálne rozpočty nie sú tvorené miestnymi daniami, ale podielovými daniami na celoštátnych daniach, a v prípade Prahy (v menšej miere aj Brna, Ostravy, Plzne a krajských miest) sú tieto podiely disproporčne vysoké práve preto, že sa počíta s väčším množstvom nerezidentov… Číst vice »

dopravak
Host
dopravak

Lépe to už snad napsat nejde. IAD se má regulovat jako celek. Pokud chce Praha takhle kasírovat všechny nerezidenty, tak ok. Ale pak ať se vzdá části příjmu z rozpočtového určení daní. Praha pobírá na obyvatele násobně více, než ostatní právě proto, že se počítá s určitým podílem nerezidentů. Pak je opravdu hodně nemorální napálit někomu z Benešova za parkování ve městě desítky tisíc, zatímco rezidentům, kterým pod okny jezdí tramvaj se to dá za litr.

Michal...
Host
Michal...

Jen se zeptám jak parkovací zóny omezují IAD? Já jen, že za poslední roky se tenhle modrej mor rozšířil do mnohem většího počtu MČ. K tomu máme neustálé ubírání pruhů ať už jen tak či za pomoci zastávek nebo cyklopruhů a různých dalších omezení, ale aut ať už lidí jezdících do Prahy nebo místních stále na silnicích přibývá… Asi Vám ten Váš vlhkej sen, že s auty zatočíte po bolševicku moc nevychází. Ono pokud lidem nedáte alternativu, která bude splňovat jejich představy, tak si stále vyberou dopravní prostředek, který ty představy splňuje…

dopravak
Host
dopravak

No já si naopak myslím, že mnohem bolševičtější je chtít parkovat na ulici zdarma. Pokud chci mít auto, tak bych se měl především starat o to, aby parkovalo na mém pozemku, nebo v podzemní garáži. Pokud to ve městě z nějakého důvodu nejde, není nic nemorálního na tom vybírat za obsazení veřejného prostoru poplatek. Tak samo, jako platí poplatek hospoda, když si zřídí na ulici letní zahrádku.

Michal...
Host
Michal...

Až na to, že Váš koment odbočuje úplně jinam, než na co odpovídáte, tak Vám ještě svůj čas věnuji…
Pokud máte pocit, že lidé vlastnící auta neplatí daně a tím pádem si v těch daních neplatí výstavbu těch ulic, tak proč ne. A já nemám problém za parkování na ulici platit a klidně i mnohem víc než se platí nyní, ale chci za to něco dostat. Ne že budu platit za nějakou chiméru možnosti zaparkovat…

dopravak
Host
dopravak

Vlastníci aut platí daně. navíc ti, co si za své peníze na svém pozemku postavili vlastní garáž, platí poměrně velkou daň z nemovitosti (což je správné).
Co byste si za ty řádově koruny denně představoval? Vyhrazené stání se střechou a hlídačem?

Dushan
Host
Dushan

Srovnávat částky v přepočtu na den je hloupost. Kromě toho, že nížší cena pro rezidenty logicky vyplývá z toho, že město má příjem z jejich daní, rezident platí částku za parkování celoročně.

dopravak
Host
dopravak

Hloupost to není, protože pracující v místních kancelářích na rozdíl od rezidentů nemají jinou možnost, jak zaparkovat na ulici. Z pracujících má MČ taky příjmy, i když o něco menší. Férové by bylo zpoplatnit místní částkou cca. 10 Kč denně, což nikoho nezruinuje a dojíždějícím za prací dát možnost na základě pracovní smlouvy parkovat za cenu cca. 20 Kč denně. Rezidenti by pořád byli dostatečně zvýhodněni a zároveň by se z vybraných peněz dala financovat stavba parkovacích domů. Takhle to způsobí velké problémy přespolním pracujícím a návštěvám (rezidentů), ale na nějaké velké stavby se stejně nevybere, protože největší část uživatelů… Číst vice »

Dushan
Host
Dushan

Ne, není důvod, aby pracující v kancelářích hromadně dojížděli až na místo autem a zabírali místo v Praze trvale žijícím. Eliminace aut dojížděčů a jízd auty po městě je správným smyslem placených zón.

dopravak
Host
dopravak

Podle vaší logiky je potřeba totálně zaříznout dojížděče a dotovat pak parkování místním? To není asi úplně správný přístup. Opravdu nechápu, v čem jsou jízdy po městě přespolních horší, než jízdy po městě místních.
Města by přece měla omezovat IAD jako celek, ne jenom u určitých skupin obyvatel. MČ by měla zpoplatnit všechny a rezidentům dát nějakou rozumnou slevu. Stávající systém jde ale z extrému do extrému. Některé skupiny extrémně zvýhodňuje, jiným způsobuje problémy a celkově není schopen vygenerovat dost prostředků na stavbu parkovacích domů – je tedy evidentně něco špatně.

Dushan
Host
Dushan

Ne, nikdo dojížděče nezařezává, jen pokud přijednou autem za parkování budou platit. A platit budou logicky více nežli v místě trvale žijící.

dopravak
Host
dopravak

Ano, je naprosto správné aby platili, je naprosto správné, aby platili více. Pokud máte soukromé auto a měl byste platit hodiny, tak zaplatíte za rok 50 000 – 60 000. Nezlobte se na mě, ale to je oproti 1200 opravdu nepoměr. To samé, když přijede někdo na návštěvu za rezidentem. Za jeden víkend zaplatí více, než rezident za celý rok. Celý systém je zkrátka nastaven vůči určitým skupinám obyvatel extrémně neférově a ani nijak nemotivuje rezidenty auta se zbavit a využívat více car sharingu, MHD, nebo si zakoupit stání v garážích. Vysvětlete mi, proč systém tak extrémně zvýhodňuje parkování na… Číst vice »

Dushan
Host
Dushan

Zjevně vám stále není zřejmý základní smysl zón placeného parkování, v odkazu naleznete relevantní informace: http://www.parkujvklidu.cz

Michal...
Host
Michal...

Ale ten základní smysl na té stránce rozhodně nenajdete… Ten je totiž všechny zkasírovat a vybrané penízky správně přerozdělit do předem určených kapes. Ať to rovnou nazvou jako parkovací daň, protože nic jiného to není. Ochrana rezidentů je jen zástupný důvod pro hladké oholení občanů z kterých se ročně oholí víc jak 500 míčů, které se pouze ztratí u kámošů z eltoda a v bezedném rozpočtu města či městských částí.

Přemek
Host
Přemek

Selektivně dobrý návrh, systémově nesmysl. Viz můj příspěvek výše.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Nejde se na všechno dívat jen přes peníze, vyšší cena pro autodojížděče je nástrojem jak motivovat ke změně dopravních návyků a tím zlepšovat prostředí ve městě. Ne každý chce mít před okny smrad a hluk z aut a v létě rozhicované parkoviště.

Jana M
Host
Jana M

Na rovinku, přatelé, neskutečně se těším, až mi v pondělí před barákem spustí zóny. Nejde o to, že bych neměl kde zaparkovat. Jako uvědomělý občan mám na dvě auta pět parkovacích míst u sebe. Ale hrozně mě štvou lopaty, co zaparkujou svůj vrak nebo nedej bože bílou dodávku před mojí vilou.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce