Praha 9 v roce 2021 rozšíří zóny placeného stání

Modrá zóna v Praze, ilustrační foto. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53225647Modrá zóna v Praze, ilustrační foto. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53225647

(aktualizováno 6.8. 14:55) Zóny placeného stání budou od začátku roku 2021 v Praze 9 rozšířeny na Prosek, Střížkov, Krocínku, Poděbradskou

111 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František

Placení modrých zón, je jako když si koupíš jitrnici kterou ještě nikdo nikdy neviděl.

Otmar

K čemu modrá zóna když ani po zaplacení ročního poplatku nemáš jako obyvatel Prahy jistotu že na té zóně zaparkuješ? A kde bude parkovat návštěva?

Eduard

K tomu, aby městapo mohlo vybírat výpalné, aby se páni radní mohli kasat, že něco dělají pro občany a někteří ovčané tomu ještě tleskají protože toto je opatření proti IAD.

Novotný

Kdyby Praha raději řešila jednotnou kartu pro parkování pro všechny městké části mimo centra, kde zóny již jsou, bylo by to ideální řešení. Zaplatit za to třeba cenu jedné tramvajenky za jedno auto by bylo dobré řešení a mohly by z toho profitovat všechny městské části a magistrát. Koncepčně by se mohli řešit i P+R a odstavné plochy pro lidi, co nemají bydliště v Praze, aby mohli také vhodně zaparkovat.

Určitě lepší řešení než když si to každá městskí část řeší sama a jde to proti řidičům samotným

Kalina

Naprostý nesmysl, který by byl proti koncepci zón a regulaci (omezení) jízd individuální dopravy v rámci města.

Bob

Roční parkovací karta by měla stát stejně jako roční tramvajenka. Nebo ať tramvajenku taky zlevní na 1200 korun, ať je to spravedlivé. Tržní cena jednoho parkovacího stání je řekněme 1 až 2 tisíce měsíčně, v centru ještě víc, nevidím důvod, proč parkování tak silně dotovat z daní lidí, kteří auto vůbec nevlastní nebo si platí i několik tisíc měsíčně za garáž.

Gejza

Tržní cena jednoho parkovacího stání je násobně vyšší, než uvádíte. Stačí se podívat na ceny na soukromých parkovištích… Jinak samozřejmě souhlas, ale co byste chtěl v zemi, kde zásoby na zítra jsme snědli již včera…

KarelF

Tak toto bych asi netvrdil, běžte se podívat například na Prosek – Střížkov. Většina komunikací je původní z konce 60 let, až 70 let. Tedy průměrně 50 let stará. Sem tam nějaká záplata na díře. Takže tyto komunikace jsou již dávno „odbydlené“ a městská část i město nemá s těmito komunikacemi, žádné další výdaje. Jen namalovat pruhy a osadit značky a vybrat výpalné.

ČD4ever

Praha 9 se odvolává na Prahu 18. Praha 18 zavedení parkovacích zón ještě úředně nezveřejnila. Takhle to funguje v Praze….

thegrid

Budu volit kohokoli kdo tyhle drahé nesmysly zruší.

Eduard

Doufám, že takových jako Vy bude dost, aby ty jak říkáte drahé nesmysli zrušili.

Leoš Konečný

Jako kdo kdy vymyslel tuto pí…u

Eduard

Jak vidím modrý mor se šíří dál. Doufám, že Pražané tomu řádění v příštích volbách učiní přítrž. Chudáci všichni lidé, kterých se to dotkne.

Kalina

Pražané regulaci parkování právě vítají. Je třeba si uvědomit, že auta dojížděčů nejsou v Praze žádoucí.

Eduard

Jak pro koho. Ale je si třeba uvědomit, že ti lidé nejedou do Prahy aby zabírali pražákům, ale aby tam pracovali. Nehledě na to, že kdyby nebylo v Praze modrých zón, tak by se jak vy říkáte ti dojížčeči rozptýlili po celé Praze a neshlukovali by se v několika oblastech.

jozka

A nechcete si t dojizdece vzit zpatky do Prahy? Oni jsou stejne vetsinou „vasi“. Jen si koupil domecek „na venkove“, ale jinak maj vsechno v Praze.

Kalina

To je jejich rozhodnutí a za chyby se holt platí a to doslova:)

jozka

Ale proc mame za chyby prazaku platit my venkovani?

Martin Burdek

Mluvte za sebe, jsem pražák a jsem proti této fašistické buzeraci. Když se mi rozbije auto, jsem zvyklý si půjčit jiné, tak teď budu muset složitě přehazovat spz, když se mi moje rozbije. Nikdo za mnou nepřijede na návštěvu. Hlavně, že furt staví nové byty a zahuštují tím parkovací místa. Ať postaví parkovací místa, sracích trávníků pro čokly je tu dost. Když můžou likvidovat zeleň pro nové králíkárny, tak mohou i pro auta.

Neonym

Jsem zvědav, jak budou namalované čáry zde https://mapy.cz/s/henerocoze kde se z druhé řady odjíždí po chodníku a na silnici se vjíždí na přechodu pro chodce a zde https://mapy.cz/s/fonefutoga kde se hraje posunovačka a vzhledem k moderním autům, která nejde nechat nezabržděná se spíš už odjíždí také po chodníku. Jestli nedojde k úpravám v těchto ulicích, což vzhledem k termínu leden 2021 nedojde, tak zmizí stovky parkovacích míst (ano není správě, že se zde parkuje proti předpisům, nicméně městu vyhovovalo to tolerovat). Já pak budu v situaci, že si sice budu platit parkovací kartu, ale parkovat budu jezdit někam mnohem dál,… Číst vice »

Miky

Na Proseku jsou totálně plná parkovací stání jak přes den, tak i v přes noc. Jen o slunečných weekendech je tam poloprázdno, takže si pohádky o pakrujících přespolácích může pan Holeček nechat od cesty.

KarelF

Bylo by prázdněji pokud by v parkovacím domě u velké Billy dali normální cenu. Cena za parkování zdůrazňuji v „nehlídaném“ parkovacím domě je vyšší než nejdražší hlídané parkoviště na Střížkově. Dalším zabíráním místa jsou auta postarších spoluobčanů kterým jejich auta neberu jen mnozí by měli zvážit jestli je opravdu nutné držet si plecháčka kterého využijí 1x do roka. Za to větší problém jsou nájemníci v pronajatých bytech. Pěkně to bylo vidět když RZ aut byli dle místa bydliště. V některých bytech 3 podnájemníci a před domem 3 auta + 1 i 2 služební káry. Když je to takto v každém… Číst vice »

Kalina

Holt vlastnictví auta není jen dolévání benzínu, s tím je třeba se smířit, že za zaběr veřejného prostoru autem budete platit.

Martin Burdek

a soukromý majetek je vlastnictví obce? Že musím těm zmrdům platit výpalné daň z nemovistosti.

john334

U nás v ulici (5 minut pěšky na metro Prosek) je přes den spousta volných míst jak ve všední den, tak i o víkendu. Za to když člověk přijede až třeba pozdě večer kolem 10, tak je volný místo je třeba až o půl kilometru dál…

Martin Burdek

Tak mají udělat nová parkovací místa, sracích trávníků pro čokly tam je hafo. Hlavně, že u metra zas staví novou králíkárnu a tím situaci ještě zhorší hovada.

Tomáš Gottschalk

Pořádně ten cajzlostán oploťte a hlavně nikoho nepouštěte ani ven, ani dovnitř.

Jirka

Bacha na to, v Brně mají stejnou strategii.

Odpadlík

Njn, když je něčeho málo, je třeba to zpoplatnit. Tak to prostě je. Nic lepšího nevymyslíš.

jozka

Ano, protoze vystavba parkoviste stoji penize. Zpoplatneni stavajicich penize prinasi. Zle jazyky sice tvrdi, ze mesto neni k tomu, aby na svych obyvatelich vydelavalo, ale to jsou jen zle jazyky, tech si nevsimejte.

Jan

Stavba parkoviště stojí peníze, jenže když to postavíte a budete chtít řidičům účtovat tržní ceny, tak budou radši parkovat v poli než aby zaplatili na stavbu toho svého stání, které většinou vyjde na víc než samotné auto, co tam parkuje.

jozka

Ano, zalplatit stavbu z dani residentu a pak jim napalit trzni cenu je logicke. Jak uz jsem psal, na zle jazyky nehledte…

KarelF

Jenže například na Proseku a Střížkově se nic nestaví. To postavila výstavba sídlit v letech 1965-1975. Takže je to dávno odbydlené. Nikdo do komunikací nic neinvestoval jsou na 98% v původním stavu. A pokud narazíte na parkovací dům který stavěla radnice tak se podívejte na ceny které jsou za nehlídané stání bezkonkurečně nejvyšší v okolí na rozdíl od hlídaných parkovišť. Takže tady se nic nestaví, neudržuje, neinvestuje. Jen se namalují pruhy a dají značky a automaty na výběr za parkování.

Jirka

2023 budou modré zóny končit v Horních Počernicích u Hotelu Čertousy. Auta budou moct Středočeši odstavit tak zhruba na poli za Jirnama. CityElephanty budou jezdit pořád s půlhodinovým taktem a lidé v nich budou stát na jedné noze.

jozka

…a to jeste prevazne na cizi…

Mosquit

Zrovna na tom poli za Jirnama se plánuje velké P+R pro 3 tisíce aut, takže trefa 🙂
(souvisí s VRT a zastávkou Praha-východ)

Analytik

Ono to také souvisí s tím, že si lidé rozmyslí takové to pojíždění po městě autem. Jak opustí oblast kde jim platí povolení, tak budou muset platit parkovné. Je to způsob, jak dostat lidi do MHD.

thegrid

Je to buzerace především a omezování lidi. Když bydlím v jedné části Prahy a rodiče mám ve vedlejší tak jim ani nemůžu přijet pomoct na hodinu. Místa tam mají spousty. Jen a jen buzerace. Prostě si platíme politiky co neumějí udělat praktické věci jako okruh tak vymýšlejí zbytečnosti jeho namalovanou čáru.

Jakub P

Zrovna dneska jsem pomáhal autem kamarádům, kteří bydlí ve vedlejší městské části a auto nemaj. Stálo mě to kromě benzínu a amortizace auta dvacku za parkování (a to jsem kromě vyložení stihnul i rychlej oběd ve vedlejší ulici). Kdyby nebylo místo na fialový a musel jsem to dát na modrou, stálo by to nejspíš 40 místo tý dvacky. Tak jako tak zanedbatelný v ceně vlastnictví a provozu auta…

Analytik

Jsou i města, kde většina lidí auto vůbec nevlastní, protože je to spojeno s takovými poplatky, že se jim to vůbec nevyplatí. Např. v Tokiu si nekoupíš auto pokud neprokážeš, že máš parkovací místo (stojí několikrát tolik než samotné auto), nebo v NY je jen poplatek za vjezd na Manhattan (teď nevím jestli 20 nebo 25 USD) a k tomu značné poplatky za parkování kdekoliv.

ABC

Ano, bez např. Tokia to by žádná debata o parkování nebyla kompletní….

Analytik

Nejde o Tokio, ale o to, že provoz aut je potřeba nějakým způsobem regulovat a jediná cesta je ho tak zdražit, že lidé dobrovolně upřednostní MHD. I v Praze se chystá placený vjezd do centra města, k tomu dražší parkování, omezení rychlosti na 30 km, ad. Tahle města jsou v tomto mnohem dále.

Jakub P

Osobne mam radsi mesta, kde hodne lidi auta nevlastni, protoze je tam proste nepotrebujou (a na tech par prilezitosti, kdy jo, si ho proste pujcej nebo najmou), ne proto, ze by to bylo jen pro nejbohatsi.

Jakub P

A jo, ty města toho taky dosáhly tím, že přestaly stavět infrastrukturu především pro auta a pro IAD z toho vyplynula řada omezení, včetně velkýho úbytku parkovacích míst, snižování rychlostí, zklikatění a prodloužení tras, atd. Ale ruku v ruce s tím šlo zlepšení MHD (neváznutí v zácpách) a dostatek prostoru pro chodce a lidi na kolech (těm se naopak trasy narovnaly a zkrátily). To mi přijde jako smysluplnější přístup, než to brutálně zdražit, ale prostorově úspornější alternativy nijak nezlepšit.

Kalina

Parkování návštěv koncepce parkovacích zón pochopitelně zohledňuje.

Franta

A proč jim nemůžete přijet pomoct MHD? Hlavně mi nepište, že jim třikrát týdně potřebujete předělávat koupelnu a potřebujete přivést nářadí, obkladačky, umyvadlo a řezačku:)

KarelF

Tak si to zkuste přivést 1 důchodkyni a 2 kočkám nákup na týden MHD. + když jdete nakoupit tak si vezete i svůj nákup. jenže vy jste zřejmě rodiče odložil do důchoďáku a chodíte si tam jen pro důchod rodičů. Takových jsem viděl víc než je zdrávo.

Kalina

Jednoduché řešení: buď nakupujte častěji nebo za parkování jako návštěva zaplatíte. Smiřte se ale s tím, že parkovací komunismus v Praze skončil.

Jakub P

Proto by se mi libilo, jak tu kdysi padlo v jiny diskusi, ze by rezidenti bez auta meli rocne nejaky hodiny parkovani zdarma pro pomahajici navstevy za to, ze nemaj auto. To by tohle elegantne resilo. Dokud to neni, budete holt muset jednou tydne tech par desitek korun za parkovani zaplatit. Furt plati, ze v cene vlastnictvi a provozu auta to neni nijak velka cast. Nebo treba tezky trvanlivy veci typu kockolit a trvanlivy potraviny vozit jednou mesicne a zbytek tydenniho nakupu uz MHD pujde v pohode. Obcas se proste vyplati zajetou rutinu trochu zmenit, kdyz se zmeni okolnosti. (Chapu,… Číst vice »

pilotWeb

Existuje k tomu nějaký projekt? Mě to vážně děsí – v rámci zón se budou muset zrušit všechna ta pololegální současná stání, což odhaduju tak na 30% z celku. A to všechno kvůli závisti virtuálním cizákům, grr.

(sám mám stání v domě u Billy, ale prostě občas chce přijet rodina, nebo naopak já za rodinou do Letňan a pod)

Kalina

Co znamená pojem „pololegální současná stání“?

pilotWeb

Třeba stání ve dvouřadu na Prosecké.

Kalina

I na Proseku je třeba respektovat Pravidla silničního provozu a něco jako „pololegální stání“ neexistuje.

Analytik

Tam je to běžné – socialistické sídliště a málo míst. parkuje se ve dvou řadách a ve druhé řadě mají zařazen neutrál a odtlačují se.

ABC

Šedá je teorie a zelený je strom života. Ostatně neříkaj zde šoutoušci občas že až se budou na dráze bezezbytku dodržovat všechny předpisy, tak se nepohne ani kolo?

Bob

Dokud budou pravidla provozu a další zákony psát pologramoti pro negramoty (nebo naopak), tak bude spousta věcí pololegálních. Zákony nejsou matematika, ale vesměs bláboly.

KarelF

otevřte si street view na google a podívejte se do Jablonecké, českolipské, mimonské, Varnsdorfské, žandovská, prosecká, vysočanská, Bohušovická, Litvínovská a další a budete se divit jak lze parkovat.

KarelF

nebo stání v 4 řadu v Jablonecké mezi malou a velkou Billou nebo Jablonecká od malé Billy k poliklinice kde se stojí v 3 řadách což je standart snad ve všech Prosekých a Střížkovských ulic nepočítaje různé postávání na plochách kde je sporné co je chodník a co už komunikace zejména u trafostanic, výměníků a podobně.

Franta

Do Letňan z Proseka autem? To jste tělesně postižený, že hýbáte jen hlavou? I normální vozíčkář nastoupí na Proseku na autobus a za 5 minut je v Letňanech. Autobusy jezdí každých 5 minut.

pilotWeb

Představte si, že pak třeba ještě někam jedu, vy kádrovači. Když už teda musíte vytrhávat jednu větu.

Kalina

Zaparkovat budete moct, jako návštěva pochopitelně.

Tomáš Poledný

Podle mě jsou zóny na Praze 9 nesmysl, protože nikdo normální např. na Prosek nepojede aby tam nechal auto a parkují tam hlavně místní. Na Českomoravské může za problémy s parkováním O2 Aréna, která by měla mít parkoviště pro návštěvníky ale místo toho se tam postavila budova pro Cetin. Nechápu jak jim tohle mohl někdo schválit. Spíš by mě zajímalo v jakém módu ty zóny budou. Jenom doufám, že ne 24/7 jako je to u současných zón na Praze 9 ale bude to ve stejném módu jako to má Praha 3 na Jarově.

Kalina

Blízkost dálnice a metra pochopitelně láká k odkládání aut dojížděčů. Stačí se podívat na SPZ.

pilotWeb

Tak se pane zaposlouchejte do hovorů sousedů, jestli jim budete rozumnět, pak se zamyslete nad tím kdo je tu místní a jakou může mít značku. Já na hřišti potkávám tak 40% UK, RO, RU, SK, … Ty lidi tu normálně bydlí. Ale podle někoho tu má právo parkovat asi jenom ten co se tu narodil.

Dojížděčů je tu naprosté minimum, stačí sledovat jak se ráno ta parkoviště vyprázdní. Asi samí dojížděči na noční.

Kalina

Osoba s trvalým bydlištěm v Praze 9 zde ročně za jedno auto zaplatí 1200 korun, obyvatel starší 65 let nebo držitel průkazu ZTP, ZTP-P 360 korun. Vlastníci nemovitostí a podnikatelé v městské části uhradí 7000 korun za rok za jedno vozidlo.

pilotWeb

Gratuluji, zareagoval jste uplně na něco jiného než píšu. Tedy že těch virtuálních dojíždějících cizáků je tu naprosté minimum a trpět tím budou především místní ztrátou parkovacích míst (za kterou si tedy jak píšete připlatí).

Tomáš Gottschalk

Vlastník nemovitosti zacáluje sedm litrů? V normální civilizaci je vlastník ja úrovni rezidenta. Jiný kraj, jiný mrav.

Kalina

Přehlédl jste zjevně první a důležitou větu.

Tomáš Poledný

Nevím jestli blízkost metra a dálnice (nevím zrovna kterou dálnici máte na mysli) někoho láká k zaparkování na Proseku.

Jandys

Na Proseku by začali parkovat lidé, kteří dnes přijedou po 7:30 do Letňan, zaparkují auto a jedou dal metrem. V Letnanech je videt jak odjizdi mistní do práce a když se kolem 7:30 zaplní PR u metra s cenou 10 Kč za den, začínají Středočeši znovu zaplnovat uprazdňená místa na sídlišti. Spousta lidí, co přijede po D8 už dál do centra nedojede. Díky radarovým kamerám, je snadné zjistit, kolik aut z D8 pokračuje dal do Holešoviček, kolik dolů do Kbelské a kolik jich končí v oblasti Letňany/Prosek

pilotWeb

Což je v podstatě přirozené a není až tak problematické (přes den) a na Proseku si toho nevšímám (v deset ráno na kole vyjedu na Proseckou z baráku v pohodě přes volná parkovací místa). Nicméně ano – kapacita P+R by se měla řešit.

Tomáš Poledný

A není tohle teda problém P+R parkoviště? Nemuseli se modré zony v okolí vůbec zavádět, čímž se problém neřeší akorát posouvá.

Kalina

P+R je placená služba a parkování na Proseku dosud bezplatné, navíc blíž centru, proto je zavedení parkovacích zón preferující rezidenty nezbytné.

Kalina

Parkoviště: Letňany (P+R)
Počet volných míst: 250
Celkový počet míst: 633
Čas: 6. 8. 2020 8:16:22

jozka

Ano, na prelomu cervence a srpna byva dipiorava nejvetsi 🙂

Ze vy nemate auto?

Kalina

„Na Proseku by začali parkovat lidé, kteří dnes přijedou po 7:30 do Letňan… a když se kolem 7:30 zaplní PR u metra“.
Je skoro 9h a stále je 1/3 míst volná…
Parkoviště: Letňany (P+R)
Počet volných míst: 194
Celkový počet míst: 633
Čas: 6. 8. 2020 8:46:24

jozka

Aha, nemate auto, tez schopnost pochopit psany text bude vselijaka…

Karla

Ve školním roce je PR plné jak píše jandys kolem půl osmé, když je problém na D8 a přijedu později, jedu rovnou do Letňan nebo na Nový Prosek

KarelF

Jak píši výše, bohužel láká. je to vidět u stanic metra Prosek a Střížkov. Ráno relativně prázdno před obědem všude auta s S a jiným RZ. Přijedete odpoledne a auta jsou pryč. Co si jsme opravovali u metra prosek a různě přijížděli a odjížděli takže jsem to měl online.

Josef

A vzdycky se najde nekdo, kdo kontroluje SPZ. Je vam to k hovnu, nezjistite z toho absolutne nic, jenom jste svou cinnosti zabil vas cas. Na ojetine vam zustane znacka puvodni, na novem si tam muzete nechat dat co chcete, staci si to jit zaregistrovat na prislusny urad.

Jakub P

Stejně tak při stěhování značka zůstává a firmy maj často značky podle sídla firmy na pobočkách po celý republice. Jo, to je známý a o tom, kde žije „majitel“ konkrétního auta skutečně značka s jistotou neřekne nic. Nicméně furt tam nějaká korelace je a pokud je někde opravdu hodně aut se středočeskou značkou, dá se z toho usuzovat, že tam parkujou i středočeši. Nebude jich přesně tolik, kolik těch S značek, může jich být míň nebo klidně i víc, pokud jich má dost značky jiný. Ale že by tam nebyli žádní nebo minimum je dost nepravděpodobný…

KarelF

Čas třebas já jsem nezabil, protože to je zkušenost za prvé z reálu a hlavně i z doby kdy RZ byla adresná. Například u metra Prosek se to evidentně zhoršilo když se zavedli zony na Praze 8 a když je plné P+R Letňany.

Josef

No adresna znacka byla naposledy pred rokem 2015, tehdy uz se u ojetiny nemenilo, od 06/2017 si i pri registraci muzete vybrat. Zony na Praze 8 jsou od rijna 2016, takze uz tou dobou existovalo dost aut, kde to adresny nebylo.

Martin Burdek

vy jste hlava, mám brněnskou spz, ale bydlím v praze, dnes se spz nemění, a vždycky nějak na proseku zaparkuju.

Cestujici

O2 Arena má rozlehlé podzemní parkoviště a velký parkovací dům s dostatečnou kapacitou. To ten plácek to nevytrhne.

Jakub P

Ale je to placený. Tuším kolem 200 za večer. A je bohužel dost lidí, pro který pár tisíc za lístky pro všechny cestující v tom autě problém není, ale parkování za dvě kila berou jako útok na jejich základní lidský právo parkovat kdekoli zadarmo.

KarelF

Bohužel se docela rozmohlo parkování cizích v přímém okolí stanic metra. Vlastní zkušenost jak se vymění auta na parkovišti během dne.

Kalina

Už aby to bylo co nejdřív zejm. Vršovice taková ul. 28. pluku je hnus, co se tam v parkování děje, prakticky trvé blokování průjezdu MHD stáním ve dvou řadách. Prosek podobně, parkování na chodnících nebo v zákazu stání je trvalá realita.

Martin

Myslíte, že se to tím zlepší, jo?

Kalina

Dle praxe z jiných míst se zónami, nepochybně.

Jakub P

Uvidíme, ten Prosek je fakt specifickej tím, jak moc se tam parkuje v druhých řadách a podobně (a jak moc to tam tolerovali). Takže narozdíl od jiných míst tam úbytky počtu používanejch míst, pokud by se tohle začalo postihovat, můžou bejt výrazný. Těch 30 % co tu někdo psal mi přijde hodně nadsazenejch, tak šílený to snad ani tam není, ale je to čtvrť tímhle dost pověstná a může to hrát roli.

KarelF

Je to tam šílený 20-30% je opravdu reál, protože se parkuje v 3-4 řadách téměř ve všech ulicích kde to jde. Jsem na to lačnej kam chtějí ty auta z 3-4 řady dát.

mikiqex

Asi tak. Pokud vím, tak ta bonzovací auta Eltoda stále neřeší nesprávně zaparkovaná auta, třeba v Dejvicích jich na chodnících a v křižovatkách mimo zóny vídám spousty.

Kalina

Nesprávně zaparkovaná auta má v kompetenci policie.

Jan

Neřeší, ony vidí jen co je v modré zóně. Ale to se dá změnit zadáním co mají snímat a podle mých informací rozšíření kontroly parkování i mimo zóny je v plánu.

pilotWeb

Tak to jsem zvědavej kam to všichni místní na Proseku zaparkují, když zůstanou jenom oficiální parkovací místa. Zóny tak budou znamenat především snížení počtu parkovacích míst o vyšší stovky. Jenom parkoviště pod panelákem u Prosecké ulice by přišlo o 100 míst. Další desítky v Jablonecké. Děsivé.

Ale samozřejmě spousta lidí bude spokojená protože jim tam nebudou parkovat ti virtuální cizáci. Asi jako v Letňanech…

Kalina

Místní zaparkují snáze nežli dosud, praxe z jiných míst to dokazuje. Pro dojížděče je parkovací dům v Letňanech a PID.

Tomáš Poledný

Byl jste tam někdy? Tam totiž parkují ve více řadách a mají odbržděné ruční brzdy a musí se odstrkávat, jim opravdu nepomůže, když příjdou více míst. Nikdo normální kdo to tam zná tam autem nepojede hlavně mimo dobu 7-15.

Neonym

Na Proseku bydlím a rozhodně tam problém netvoří dojížděči. Nejvíc narváno je přes noc. Ze zániku tolerovaných nelegálních parkovacích míst mám hrůzu, protože jich je velmi velké množství. Už teď se začaly malovat nové čáry v ulici Lovosická a první desítky parkovacích míst už zmizely.

jozka

Parkovaci dum v Letnanech? To je takovy to, kde po 7.00 uz nemaji volno? To je to, co je magosi trnem v oku natolik, ze radsi vymysleli tramvaj do Zdib, aby se to mohlo zrusit?

Bejvaly doby, kdy hlaska „postavil si hospodu u cesty na Pisek, ale lezli mu tam lidi“ byla myslena jako vtip.

Jan

Proč by to rušili? Ono se uživí i potom s tramvají, zájem tam bude vždy. Spíš by to chtělo nastavit nějakou rozumnou cenu, aby se zaplatila aspoň údržba, teď je to prakticky zadarmo.

jozka

Nejste v obraze. Auta nemaji do Letnan co jezdit, to je centrum. Alespon v mozku Scheinherra pro ktereho je centrem i Jizni spojka.

Kalina

Letňany (P+R)
Počet volných míst: 313
Počet obsazených míst: 320
Celkový počet míst: 633
Čas: 6. 8. 2020 7:46:21
https://imgur.com/3VxUlWy

jozka

Ano, v dobe, kdy je pulka lidi v Chorvatsku to je vypovidajici 😀

Jirka

Ale kuš, PID jezdí přeplněná a P+R jsou plný hned ráno. Pořád se zavádí modré zóny a nedělá se dostatek nových P+R. V Brně to je teď to samý. Měly by se první postavit parkoviště a zkapacitnit PID a potom si vymýšlet modré zóny.

Jan

S novými P+R je problém, že buď nejsou vhodné pozemky blízko MHD, nebo vychází jedno místo na min. půl milionu, a i když jich postaví deset kolem Prahy tak to bude stejně málo. Prostě to chce kapacitní veřejnou dopravu, aby se auta nemusely k metru vůbec přiblížit.

jozka

Spravne, auta maji zustat u tech nadrazi mimo Prahu. Tam at si stavi P+R kdo chce. Zkratka a dobre, hodili jsme mrtvou veverku sousedovi pres plot, tak uz to neni nase starost.

Kalina

Obsazenost P+R dnes v 8h ráno: https://imgur.com/o9z3glN

Karla

Ty tam nebydlíš ani nedojíždíš, mimo prázdniny je situace zcela jiná

Jirka

Tak to Covid způsobil zázrak anebo za to mohou prázdniny? Já to psal ze zkušenosti. Běžně je mimo prázdniny P+R plný a parkovací místa jsou na ČM úzká tak, že se běžně zabírají 2 místa. Teda dost lidí neumí parkovat. I tak je ta kapacita fakt malá.