cargo

Praha 9 v roce 2021 rozšíří zóny placeného stání

Modrá zóna v Praze, ilustrační foto. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53225647Modrá zóna v Praze, ilustrační foto. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53225647

(aktualizováno 6.8. 14:55) Zóny placeného stání budou od začátku roku 2021 v Praze 9 rozšířeny na Prosek, Střížkov, Krocínku, Poděbradskou

(aktualizováno 6.8. 14:55) Zóny placeného stání budou od začátku roku 2021 v Praze 9 rozšířeny na Prosek, Střížkov, Krocínku, Poděbradskou ulici a do Nových Vysočan. Schválila to rada městské části, věc bude ještě projednávat zastupitelstvo městské části.

„K rozšíření zón placeného stání nás vedl fakt, že od 1. ledna 2021 budou fungovat v sousední městské části Praha 18 a pokud bychom je současně nespustili i my, hrozí, že další stovky řidičů by hledaly parkovací místa u nás a dále zhoršovaly už tak špatnou situaci s parkováním,“ uvedl dnes pro ČTK radní Prahy 9 Tomáš Holeček (ODS), který zodpovídá za oblast dopravy v městské části.

Zóny placeného stání platí v Praze 9 od 6. ledna. Zatím byly zavedeny v Libni a Vysočanech v okolí stanic metra Českomoravská a Vysočanská. V dotčených lokalitách vznikla fialová zóna, kde mohou parkovat lidé s parkovacím oprávněním i ostatní řidiči. Osoba s trvalým bydlištěm v Praze 9 zde ročně za jedno auto zaplatí 1200 korun, obyvatel starší 65 let nebo držitel průkazu ZTP, ZTP-P 360 korun. Vlastníci nemovitostí a podnikatelé v městské části uhradí 7000 korun za rok za jedno vozidlo.

Městská část Praha 18 ve svém vyjádření uvedla, že zóny chystá právě kvůli Praze 9.  „Není tedy pravdou, že Praha 9 k tomuto nepopulárnímu kroku přistupuje na základě našeho rozhodnutí, je to přesně naopak. My v Letňanech jsme byli nuceni urychleně reagovat na rozhodnutí Prahy 9 a tak chránit své občany před parkujícími ze středočeského kraje, kteří by v mnohem větší míře parkovali v Letňanech, jakmile by Praha 9 zavedla modré zóny na Proseku a Střížkově, tedy ve zbývající části sousedící Prahy 9. V této části Prahy bychom se tak stali jediným záchytným ostrůvkem pro přijíždějící do Prahy a do centra,“ řekl Stanislav Nekolný, radní pro dopravu a životní prostředí městské části Praha – Letňany:

Další rozšíření zón v metropoli schválili pražští radní v červnu. Nově se do systému zapojí Praha 10, kde zóny začnou fungovat 24. srpna ve Vršovicích a části Vinohrad. V říjnu se rozšíří do Strašnic a 2. listopadu do Malešic. Další městské části budou zóny rozšiřovat na nové oblasti. Například v Praze 5 se to bude týkat sídliště Podbělohorská a zbytku čtvrti Cibulka a v Praze 6 zbylé části Hanspaulky. Technická správa komunikací pro nově zavedené zóny nebude nakupovat nové parkovací automaty, přesune tam ty, které nejsou využívány v jiných místech. Celkem bude podle dřívějších informací pro tuto vlnu rozšiřování zapotřebí 135 parkovacích automatů. Jejich přesun má vyjít na zhruba dva miliony korun.

První regulace parkování začala v 80. letech v Praze 1. Takzvané modré zóny byly poprvé zavedeny v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a část Prahy 16. Platí také ve vybraných částech Prahy 4, 5, 6, 8 a 9.

ČTK

Tagy modrá zóna parkovací zóny Praha 9
111 komentářů