Praha 9 spustí systém placených parkovacích zón

Parkovací automat, foto: TSKParkovací automat, foto: TSK

Městská část Praha 9 by se měla od 6. ledna příštího roku zapojit do systému placených parkovacích zón. Zpoplatnění se

71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard

Co si Pražáci navolili to mají. Škoda, že s nimi musí trpět všichni návštěvníci naší metropole. Navíc se ty modré zóny začínají po republice šířit jako mor.

jirka

horsi nez mor. Hlavne to zabiji mesto jako takove. PRoste cesi prisli do nemeckych mest pred 100 lety z vesnice a chteji z toho udelat zase jejich vesnici. SPinu a ticho

MrMarkus

Bylo by fajn, kdyby se někdo ekonomicky zdatný podíval, zda se tímto náhodou Praha neřítí do propasti. Vždy se tvrdilo, město nemá na parkovacích zónách vydělávat, je to regulační opatření a vybrané peníze mají pouze systém uživit. Umím si představit, že to bylo snadné v případě historického centra. Dokonce si umím představit, že tohle ještě pořád může fungovat i v případě širšího centra. Ale současný stav, kdy třeba Praha 4 bude od prosince kopírovat hranicí Jižní spojky je sakra velká oblast, o kterou se starat stojí nějaké peníze. Třeba v oblasti Braníka a Krče vidím i spoustu malých komunikací, i… Číst vice »

Nicky

Podívej se třeba do Švajcu – tam se běžně platí všude i na vesnicích.

AAA

ale když se tady nadhodí téma referend to je hned chytrejch že na to tady máme nedostatek Švýcarů….

Nicky

Na co chcete referendum – je to na dobrovolné bázi (nikdo nenutí radnice se připojovat k systému zón).

AAA

Že by si o tom mohli rozhodnout občané?

Nicky

Občané to sami požadují, protože jinak tam může parkovat každý

AAA

někteří ano někteří ne

Nicky

U nás je zastupitelská demokracie, ona ta referenda jsou pro většinu občanů obtěžující, proto je účast většinou dost mizerná.

jirka

asi takto Zürich 1 hodina 2CHF. PRijem prumerny je 8000CHF Brutto. Prag – 40-50CZK hodina a prijem 1000 CZK.. Praha neni Zapad. furt je to spinava dira… ale takhle se to nezmeni.
Zürich plati se jen v pracovni dny do 1800 a pak je to frei…az na par vyjimek

jirka

sorry 1000CHF je cechprumer

Jan Sůra

https://www.car-parking.eu/switzerland/zurich
3 CHF a strop maximálně 4 hodiny.
Průměrná mzda ve Švýcarsku 6 503 CHF
https://www.thelocal.ch/20180515/this-is-how-much-people-earn-in-switzerland
Parkování Žižkov 6-18 hodin, víkend zdarma.
https://www.praha3.cz/getFile/id:259839/lastUpdateDate:2018-01-22+10:03:16/image.jpg
Zkuste se příště držet faktů. Děkujeme.

jirka

nebud detailista. Zürich je prumer plat 9000 CHF. A 3 CHF je max na Bahnhofstrasse. Ostatni pres Limmatal jsou za 2CHF. Spinavej andel je za 2CHF!

Jan Sůra

I na tomto odkazu najdete průměrný plat v Curychu.

jirka

jsem tam kazdy Mesic. Nikdy jsem neplatil vic nez 2 CHF. a je uplne jedno jestili to je 6-8-10-12 TCHF. oproti ceskemu 1 -2 TCZK a 2CHF za hodinu. Proste platime 4 x vice nez Schweizer

Jan Sůra

Poslal jsem důkaz. Věřím tomu, co je psané, ne vašim pocitům a domněnkám.

Andrej

Za největší problém považuji absolutně nekompromisní postup proti lidem bez trvalého bydliště ve městě. Velké živé město už z principu bude plné takových lidí, kteří se často stěhují, kteří dělají město tím čím je: studenti, nádělníci, cizinci, mladí lidé hledajíci své místo ve světě, dojíždějící… Vzhledem na ceny nájmů, spousta lidí žije ve spolubydlení a tam těžko můžete očekávát trvalé bydliště. Vím, že lidé bez trvalého bydliště ve městě nevolí, ale v případě celostátních stran takové zhoršení života tolika lidem stejně není politicky moudré – budou volit někoho jiného u nich doma v celostátních volbách. Je taky zajímavým úkazem, na… Číst vice »

nicky

Protože je to snadno doložitelný údaj a už tak je počet míst nedostačující.

dopravák

Přes SPZ – eee, pardon, RZ – to bohužel nejde, a to nejen proto, co se tu s registrací vozidel událo od začátku 90. let do dneška: možná polovina soukromých aut registrovaných v Praze patří těm, kdo v Praze vůbec nebydlí, užívají si pohodového bydlení v luxusních příměstských „sídlištích zelených vdov“ a do Prahy jezdí jen vydělávat peníze mnohem větší, než jaké by vydělali tam, kde opravdu bydlí. Takže se nemůžete divit skutečným Pražanům, že před takovými vyžírky chtějí mít při parkování přednost a aspoň nějakou výhodu – a bydlí-li kdokoli reálně jinde, než kde má „trvalé bydliště“ (= de… Číst vice »

AAA

Tak pokud se nejedná o firemní auto, tak je (má být) registrováno tam kde má majitel trvalé bydliště (a případný nesoulad by nebyl problém odhalit pokud by byl zájem). Takže pokud má TB v Praze a bydlí někde v satelitu, pořád na něj dostává peníze z rozpočtového určení daní Praha. Takže z jakého důvodu je vyžírka?

jozka

Uprimne, my ze zaPrazi bysme Prazaky, co se k nam jezdi vyspat, jinak maji vsechno v Praze, docela ozeleli.

jirka

mas recht, ale soudruzce na urade to nevysvetlis. Neni nic zaostalejsiho nez cesky urednik na urovni Rus minus 30 let

Nicky

A co je divného na tom, že je to určeno zejména pro lidi co tam mají trvalé bydliště. Na parkování není žádný nárok je to veřejná komunikace, ale zase je nesmysl aby lidé co tam bydlí parkovali o 2 km dále. V Praze je aut moc, protože je to tam stále ještě moc levné. V takovém Tokiu jezdí naprostá většina lidí MHD a když chceš auto, musíš prokázat, že máš kde parkovat, jinak si ho nepřihlásíš. V NY naprostá většina obyvatel také nemá vlastní auto, protože je to tam hodně drahá záležitost a je to jen pro zlost. Většina jezdí… Číst vice »

AAA

No dyť to sám píšeš – na parkování není žádný nárok je to veřejná komunikace a aut je moc. Ať rezidenti jezdí tou nejlepší MHD na světe za 10 Kč denně místo řvaní že nemají kde zaparkovat když odpoledne přijedou (autem) z práce.

Nicky

Motáte vše dohromady, rezidenční parkování ještě neznamená, že s tím autem všichni jezdí do práce – např. v Praze pokud platíte parkování, tak jen to by v centru vyšlo na cca 10.000 Kč/měsíc a to už pak vyjde levněji jezdit do práce taxi.

AAA

Ovšem tento argument zaznívá v diskusích o zónách každou chvíli – jako já jsem spokojen, od tý doby co nám je zavedli nemusím půl hodiny objízdět blok když přijedu z práce.

Nicky

No a to je přesně účel těch zón, ve vašem případě se to povedlo na jedničku – obyvatelé mohou za drobný poplatek zaparkovat poblíž bydliště. Nevýhoda je, že musí platit v jiných zónách ve městě, což by je mělo motivovat k využití jiného druhu dopravy, nejlépe MHD.

AAA

V současné podobě to motivuje maximálně k tomu aby si pořídili i druhý auto. Když teď zaparkujou za stovku měsíčně v pohodě.

J.L.

U mne je to bohužel přesně naopak: https://zdopravy.cz/praha-9-spusti-system-placenych-parkovacich-zon-35896/#comment-152100
Nevím jak kde, ale u nás v Kobylisích je největší problém s tím, že řidiči neumějí parkovat, nebo nechtějí umět (když si to platím, tak budu parkovat, jak chci). Deset metrů díra, tak si stoupnou doprostřed.

AAA

Ano, to je další věc co zónovači nepochopí dokud si to nevyzkouší. Že kýbl modré barvy místa nepřidá a tam kde jsou v pérdeli i přes noc si vyhnáním přespolních přes den fakt nepomůžou. A těch pár chudáků co si nemůžou v podnájmu zřídit trvalé bydliště to nevytrhne.

Bivoj

„..já jsem spokojen, od tý doby co nám je zavedli nemusím půl hodiny objízdět blok když přijedu z práce…“

jenom zapomenou dodat, že když přijedou do sousední čtvrti, tak jsou v ….

jirka

napr Berlin – Plati se Po-Pa 08-1800 Sobota do 1300 to samy WIEN. a to je trochu jina Level nez spinava Praha. Kde vetsina ulic je totalne mrtvejch.
Byl jsem Zizkaberg… Zona Pondeli patek 24 hodin nonstop.- Spina bordel a prazdny ulice.

jan

Vraťme se proboha v tomto do 90 let, kdy bylo vše méně komplikované méně zdaněné prostředí, dph na služby bylo 5%, vyhoďme tu nabalenou armádu úřednických a přilepených budižkničemů. Kteří jen komplikují život a obchod.
Mě by zajímalo, kolik toto stojí daňového poplatníka, tedy zřízení, provoz, výběr parkovného + výběr pokut. Kolik poplatníkovi z měsíčního rozpočtu zase tohle navýší daňovou zátěž. A kolik lidí se na tom živí.. Jak na straně magistrátu, tak na straně dodavatelských firem.

Most

Pak bychom museli vrátit i počet motorových vozidel do stavu z 90let, podle ÚAMK se od té doby počet registrovaných aut zvýšil 2,4 krát. Takže si zajděte na ulici se zaparkovanými auty a představte si, že každé druhé auto tam není a ještě o něco méně. Celkem pohoda ne ?

jirka

no sice 2,4 ale vetsinou jsou to zrezly kraksny co vyjedou 2 x do roka a blokujou ulice. nebo ty vraky co se vali vsude. To tem byrokratum neva?

jirka

souhlas na 90%

jirka

Presna ukazka kam az vede cesky populismus. My zase mame na 30000 obyvatel jen 2 supermarkty. Z toho jeden desivej albeeert. Ale zase mame rozbity silnice, 6 detskych hrist a workouts… Jen na ty detsky workouts nikdo nechodi.

MaraSourak

Já vám nevím, stejně už teď u Českomoravské ve většině ulic můžou od 17 hodin parkovat jen ti s povolením od MČ, úplná zbytečnost, opět zase jen a jen peníze…

Jakub

jedna věc je, kdo tu „papírově“ může parkovat a pak se někdy zastavte – v době konání větší akce v O2 areně a pochopíte, že reálně tu jen ti „papírově povolení“ opravdu neparkují

MaraSourak

Kousek je policejní stanice, tak by se mohli cinit chlapci 🙂

Martin

Parkovací zóny již brzy na Černém Mostě, později v Počernicích, Klánovicích a ve všech středočeských satelitech… 😀

AAA

V Klánovicích už byly pokusy před mnoha lety …. aby jim drzouni co chtějí jezdit vlakem neparkovali u nádraží ….

jan

A dopadne to tak, že začnete platit parkovné jako v Itálii, v díře o 100 obyvatelích.. A veškéré služby a obchod se přesune mimo náměstí na plochy soukromých vlastníků k hlavním komunikacím – včetně restaurací a obchodů. A v centrech měst chcípnou i hospody.. Názorná ukázka Itálie.. Například Gemona del Friuli.

jan

PS: a v rámci ekologie samozřejmě pak všude pro noviny, kávu, oběd, nákup AUTEM. Drive inn.. Vstříc lepší EU/provedeníCZ zelené politice..

Pepa Zdepa

Hlavně že se nažere magisrát. Nějak si na zvýšení platů musí vydělat. …. A nevznikne jediné parkovací místo navíc, na to se spolehněte.

Dushan

Uvolní se místa, zabraná auty dojížděčů – dřívější praxí potvrzeno.

Trdlo

Není praxe jako praxe… přes den je v modrých zónách poloprázdno, ale zaparkovat tam jako pražák z jiné čtvrti nemohu. A večer, ti co tam bydlí, marně hledají v modrých zónách volné místo… takže co se zlepšilo?

Dushan

Auta dojížděčů v zónách nejsou odstavována, logicky tedy zlepšení situace, proti stavu volného parkování.

Obtloustlý Travolta

Zóny omezují silniční bolševismus (já, my máme auta, VŠE a VŠUDE se nám MUSÍ podřizovat, protože je nás VĚTŠINA). Aneb všeho moc škodí.

jirka

asi takhle 1945- cca 30% cechu byli analfabeti a chodili jen pesky, Zapad jezdil na kolech. Dnes cesi zacinaji teprve jezdit na kole. Auto je pro ne neco ciziho, zbytecneho a nepochopitelneho

jozka

V roce 1921 bylo v ceskych zemich 2,4% negramotnych, na Morave 2,7%, na Slovensku 3,1% a tento podil se snizoval.

i trollit se musi umet…

jirka

sice pravda. Ale nesmis zapomenout, ze do roku 1918 tu bylo 51% nemecky mluvicich. Ja si jeste pamatuju jak delali nektery bolsani +++ jako podpis a to byla 70.leta 🙂 takze to neni trol
A scitani obyvatel 1921 byl ceskej podvod. Napr. Moravsky Krumlov 1917 – 90% nemcu, 1921 po scitani jen 20%

Chorobný prokrastinátor

Děkujme prozřetelnosti za Beneše.

LKB

I v P9 se rozsiruje zlo? To ne :-(.

Arnošt

Zlo možná pro přespolní, většina obyvatel Prahy, co znám, jsou za zóny rádi.

J.L.

Od zavedení placeného „parkuj v klidu“ na P8 se před domem, kde bydlím, prostě nechytám (zaplaceno samozřejmě mám). Problémem je, že na 50 parkovacích míst je „prodáno“ 250 povolení pro lidi, kteří zde bydliště nemají, ale nějak si to zařídili.

Butrusik

Anebo vás tam proste bydli hodně.

Hara_Pes

Ano, protože když se zavede zóna u vašeho bydliště, tak si můžete nahlásit 5 ulic KDEKOLIV po Praze. Nám to zavedli v Kobylisich a na úřadu přímo doporučili, že si máme napsat ulice třeba na Karlově náměstí…

jirka

v zivote by mne nenapadlo, ze budou zony pred komouskym panelakem

Doparva Pha

Další místo, kde po Praze nenavštívím příbuzné. Žiji v Pze 5 a od zavedení zón (mám to štěstí s fialovým okolím) pendluji i více než 1/2 hodiny, než někam zaparkuji.
Výpalné tomu říkám!

Radek Janata

Pendujete proto, že nechcete platit, nebo jsou placená místa plná?

Jinak co vám brání jet z Prahy 5 na Prahu 9 tramvají/busem a metrem B? Jste invalida?

J.L.

Nebrání v podstatě nic, pokud nevezete svojí staré matce 5 plných nákupních tašek…

Jakub

Objednejte ji to z rohlíku nebo košíku a nemusíte nic vozit.

jozka

Taky dobra rada. Posledni zkusenost s kosik.cz… nakup vam privezeme mezi 20-21. Frajer prijel ve 23.15.

Jakub

hledáš důvody a ne způsoby.. tak prostě nakup ve vysočanech, obchodů je tu dost a nemusíš nic vozit, ty chytráku..
anebo se prostě na mámu kvůli pár desetikorunám vyser, určitě to pochopí jako relevantní důvod 😀

navratp

Do auta jen s invalidním průkazem? Z….n už ho má. To je jak v Číně

Arnošt

Navštívit je můžete a ještě nemusíte nikde pendlovat půl hodiny. Metrem jste z Prahy 5 na Praze 9 za cca 15 minut.

jirka

oni jsou vsechny ulice na Metru??? ceske mysleni..

A.R.

Chudáčku, bez auta to nedáš, viď?

Přemek

No, musíme být vděčni za celkem mírnou základní hodinovou sazbu.