Doprava ve městě Parkování

Praha 9 spustí systém placených parkovacích zón

Parkovací automat, foto: TSK
Parkovací automat, foto: TSK

Městská část Praha 9 by se měla od 6. ledna příštího roku zapojit do systému placených parkovacích zón. Zpoplatnění se bude týkat Libně a Vysočan zhruba od ulice Na Rozcestí po ulici Poštovská. V dotčených lokalitách vznikne fialová zóna, kde budou moct parkovat lidé s parkovacím oprávněním i ostatní řidiči. Platit za stání se bude nepřetržitě. Vysočanská radnice plánuje, že v době konání koncertů a dalších akcí v O2 areně zvýší cenu za parkování v okolí víceúčelové haly na maximum, uvedla na webu.

Místní obyvatelé a podnikatelé budou moci požádat o vydání parkovacího oprávnění. Žadatel s trvalým bydlištěm v Praze 9 ročně za jedno auto zaplatí 1200 korun, obyvatel starší 65 let nebo držitel průkazu ZTP, ZTP-P 360 korun. Vlastníci nemovitostí a podnikatelé v městské části uhradí 7000 korun za rok za jedno vozidlo.

Minimální sazba pro návštěvníky Prahy 9 bude deset korun za půl hodiny parkování, za první a druhou hodinu zaplatí 20 korun, za každou další započatou hodinu 30 korun. Parkovat zde budou moct maximálně 24 hodin.

„Po jednání s Technickou správou komunikací (TSK) víme, že pokud jí včas předáme data konání jednotlivých velkých akcí v O2 areně, lze platební automaty přenastavit. Proto si vyžádáme program na celý rok s předpokládaným počtem návštěvníků a podle toho požádáme TSK o přenastavení automatů na maximální hodinovou sazbu,“ řekla na dotaz ČTK mluvčí Prahy 9 Marie Kurková. Městská část spadá do třetího cenového pásma, kde maximální hodinová sazba činí 40 korun. Více lidé zaplatí v oblasti Sokolovské, Českomoravské, Balabence a Na Břehu, doplnila Kurková.

Nový parkovací tarif zavedlo před několika lety kvůli akcím v O2 areně také nedaleké obchodní centrum Galerie Harfa. Řidiči při příjezdu po 16:00 mají zdarma dvě hodiny místo běžných čtyř, za každou další započatou hodinu zaplatí 100 korun.

Praha 9 zatím nemá od magistrátu přístup do systému, nemůže proto provádět registraci žadatelů. Nechce proto ani potvrdit termín spuštění parkovacích zón na 6. leden.

Parkovací zóny nyní v širším centru fungují v Praze 1 až 8. Praha 5 a 6 je bude od 18. listopadu rozšiřovat, Praha 4 k rozšíření přistoupí od 2. prosince. Do systému se chce zapojit také Praha 10.

ČTK

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Eduard
Host
Eduard

Co si Pražáci navolili to mají. Škoda, že s nimi musí trpět všichni návštěvníci naší metropole. Navíc se ty modré zóny začínají po republice šířit jako mor.

jirka
Host
jirka

horsi nez mor. Hlavne to zabiji mesto jako takove. PRoste cesi prisli do nemeckych mest pred 100 lety z vesnice a chteji z toho udelat zase jejich vesnici. SPinu a ticho

MrMarkus
Host
MrMarkus

Bylo by fajn, kdyby se někdo ekonomicky zdatný podíval, zda se tímto náhodou Praha neřítí do propasti. Vždy se tvrdilo, město nemá na parkovacích zónách vydělávat, je to regulační opatření a vybrané peníze mají pouze systém uživit. Umím si představit, že to bylo snadné v případě historického centra. Dokonce si umím představit, že tohle ještě pořád může fungovat i v případě širšího centra. Ale současný stav, kdy třeba Praha 4 bude od prosince kopírovat hranicí Jižní spojky je sakra velká oblast, o kterou se starat stojí nějaké peníze. Třeba v oblasti Braníka a Krče vidím i spoustu malých komunikací, i… Číst vice »

Nicky
Host
Nicky

Podívej se třeba do Švajcu – tam se běžně platí všude i na vesnicích.

AAA
Host
AAA

ale když se tady nadhodí téma referend to je hned chytrejch že na to tady máme nedostatek Švýcarů….

Nicky
Host
Nicky

Na co chcete referendum – je to na dobrovolné bázi (nikdo nenutí radnice se připojovat k systému zón).

AAA
Host
AAA

Že by si o tom mohli rozhodnout občané?

Nicky
Host
Nicky

Občané to sami požadují, protože jinak tam může parkovat každý

AAA
Host
AAA

někteří ano někteří ne

Nicky
Host
Nicky

U nás je zastupitelská demokracie, ona ta referenda jsou pro většinu občanů obtěžující, proto je účast většinou dost mizerná.

jirka
Host
jirka

asi takto Zürich 1 hodina 2CHF. PRijem prumerny je 8000CHF Brutto. Prag – 40-50CZK hodina a prijem 1000 CZK.. Praha neni Zapad. furt je to spinava dira… ale takhle se to nezmeni.
Zürich plati se jen v pracovni dny do 1800 a pak je to frei…az na par vyjimek

jirka
Host
jirka

sorry 1000CHF je cechprumer

Jan Sůra
Admin

https://www.car-parking.eu/switzerland/zurich
3 CHF a strop maximálně 4 hodiny.
Průměrná mzda ve Švýcarsku 6 503 CHF
https://www.thelocal.ch/20180515/this-is-how-much-people-earn-in-switzerland
Parkování Žižkov 6-18 hodin, víkend zdarma. comment image
Zkuste se příště držet faktů. Děkujeme.

jirka
Host
jirka

nebud detailista. Zürich je prumer plat 9000 CHF. A 3 CHF je max na Bahnhofstrasse. Ostatni pres Limmatal jsou za 2CHF. Spinavej andel je za 2CHF!

Jan Sůra
Admin

I na tomto odkazu najdete průměrný plat v Curychu.

jirka
Host
jirka

jsem tam kazdy Mesic. Nikdy jsem neplatil vic nez 2 CHF. a je uplne jedno jestili to je 6-8-10-12 TCHF. oproti ceskemu 1 -2 TCZK a 2CHF za hodinu. Proste platime 4 x vice nez Schweizer

Jan Sůra
Admin

Poslal jsem důkaz. Věřím tomu, co je psané, ne vašim pocitům a domněnkám.

Andrej
Host
Andrej

Za největší problém považuji absolutně nekompromisní postup proti lidem bez trvalého bydliště ve městě. Velké živé město už z principu bude plné takových lidí, kteří se často stěhují, kteří dělají město tím čím je: studenti, nádělníci, cizinci, mladí lidé hledajíci své místo ve světě, dojíždějící… Vzhledem na ceny nájmů, spousta lidí žije ve spolubydlení a tam těžko můžete očekávát trvalé bydliště. Vím, že lidé bez trvalého bydliště ve městě nevolí, ale v případě celostátních stran takové zhoršení života tolika lidem stejně není politicky moudré – budou volit někoho jiného u nich doma v celostátních volbách. Je taky zajímavým úkazem, na… Číst vice »

nicky
Host
nicky

Protože je to snadno doložitelný údaj a už tak je počet míst nedostačující.

dopravák
Host
dopravák

Přes SPZ – eee, pardon, RZ – to bohužel nejde, a to nejen proto, co se tu s registrací vozidel událo od začátku 90. let do dneška: možná polovina soukromých aut registrovaných v Praze patří těm, kdo v Praze vůbec nebydlí, užívají si pohodového bydlení v luxusních příměstských „sídlištích zelených vdov“ a do Prahy jezdí jen vydělávat peníze mnohem větší, než jaké by vydělali tam, kde opravdu bydlí. Takže se nemůžete divit skutečným Pražanům, že před takovými vyžírky chtějí mít při parkování přednost a aspoň nějakou výhodu – a bydlí-li kdokoli reálně jinde, než kde má „trvalé bydliště“ (= de… Číst vice »

AAA
Host
AAA

Tak pokud se nejedná o firemní auto, tak je (má být) registrováno tam kde má majitel trvalé bydliště (a případný nesoulad by nebyl problém odhalit pokud by byl zájem). Takže pokud má TB v Praze a bydlí někde v satelitu, pořád na něj dostává peníze z rozpočtového určení daní Praha. Takže z jakého důvodu je vyžírka?

jozka
Host
jozka

Uprimne, my ze zaPrazi bysme Prazaky, co se k nam jezdi vyspat, jinak maji vsechno v Praze, docela ozeleli.

jirka
Host
jirka

mas recht, ale soudruzce na urade to nevysvetlis. Neni nic zaostalejsiho nez cesky urednik na urovni Rus minus 30 let

Nicky
Host
Nicky

A co je divného na tom, že je to určeno zejména pro lidi co tam mají trvalé bydliště. Na parkování není žádný nárok je to veřejná komunikace, ale zase je nesmysl aby lidé co tam bydlí parkovali o 2 km dále. V Praze je aut moc, protože je to tam stále ještě moc levné. V takovém Tokiu jezdí naprostá většina lidí MHD a když chceš auto, musíš prokázat, že máš kde parkovat, jinak si ho nepřihlásíš. V NY naprostá většina obyvatel také nemá vlastní auto, protože je to tam hodně drahá záležitost a je to jen pro zlost. Většina jezdí… Číst vice »

AAA
Host
AAA

No dyť to sám píšeš – na parkování není žádný nárok je to veřejná komunikace a aut je moc. Ať rezidenti jezdí tou nejlepší MHD na světe za 10 Kč denně místo řvaní že nemají kde zaparkovat když odpoledne přijedou (autem) z práce.

Nicky
Host
Nicky

Motáte vše dohromady, rezidenční parkování ještě neznamená, že s tím autem všichni jezdí do práce – např. v Praze pokud platíte parkování, tak jen to by v centru vyšlo na cca 10.000 Kč/měsíc a to už pak vyjde levněji jezdit do práce taxi.

AAA
Host
AAA

Ovšem tento argument zaznívá v diskusích o zónách každou chvíli – jako já jsem spokojen, od tý doby co nám je zavedli nemusím půl hodiny objízdět blok když přijedu z práce.

Nicky
Host
Nicky

No a to je přesně účel těch zón, ve vašem případě se to povedlo na jedničku – obyvatelé mohou za drobný poplatek zaparkovat poblíž bydliště. Nevýhoda je, že musí platit v jiných zónách ve městě, což by je mělo motivovat k využití jiného druhu dopravy, nejlépe MHD.

AAA
Host
AAA

V současné podobě to motivuje maximálně k tomu aby si pořídili i druhý auto. Když teď zaparkujou za stovku měsíčně v pohodě.

J.L.
Host
J.L.

U mne je to bohužel přesně naopak: https://zdopravy.cz/praha-9-spusti-system-placenych-parkovacich-zon-35896/#comment-152100
Nevím jak kde, ale u nás v Kobylisích je největší problém s tím, že řidiči neumějí parkovat, nebo nechtějí umět (když si to platím, tak budu parkovat, jak chci). Deset metrů díra, tak si stoupnou doprostřed.

AAA
Host
AAA

Ano, to je další věc co zónovači nepochopí dokud si to nevyzkouší. Že kýbl modré barvy místa nepřidá a tam kde jsou v pérdeli i přes noc si vyhnáním přespolních přes den fakt nepomůžou. A těch pár chudáků co si nemůžou v podnájmu zřídit trvalé bydliště to nevytrhne.

Bivoj
Host
Bivoj

„..já jsem spokojen, od tý doby co nám je zavedli nemusím půl hodiny objízdět blok když přijedu z práce…“

jenom zapomenou dodat, že když přijedou do sousední čtvrti, tak jsou v ….

jirka
Host
jirka

napr Berlin – Plati se Po-Pa 08-1800 Sobota do 1300 to samy WIEN. a to je trochu jina Level nez spinava Praha. Kde vetsina ulic je totalne mrtvejch.
Byl jsem Zizkaberg… Zona Pondeli patek 24 hodin nonstop.- Spina bordel a prazdny ulice.

jan
Host
jan

Vraťme se proboha v tomto do 90 let, kdy bylo vše méně komplikované méně zdaněné prostředí, dph na služby bylo 5%, vyhoďme tu nabalenou armádu úřednických a přilepených budižkničemů. Kteří jen komplikují život a obchod.
Mě by zajímalo, kolik toto stojí daňového poplatníka, tedy zřízení, provoz, výběr parkovného + výběr pokut. Kolik poplatníkovi z měsíčního rozpočtu zase tohle navýší daňovou zátěž. A kolik lidí se na tom živí.. Jak na straně magistrátu, tak na straně dodavatelských firem.

Most
Host
Most

Pak bychom museli vrátit i počet motorových vozidel do stavu z 90let, podle ÚAMK se od té doby počet registrovaných aut zvýšil 2,4 krát. Takže si zajděte na ulici se zaparkovanými auty a představte si, že každé druhé auto tam není a ještě o něco méně. Celkem pohoda ne ?

jirka
Host
jirka

no sice 2,4 ale vetsinou jsou to zrezly kraksny co vyjedou 2 x do roka a blokujou ulice. nebo ty vraky co se vali vsude. To tem byrokratum neva?

jirka
Host
jirka

souhlas na 90%

jirka
Host
jirka

Presna ukazka kam az vede cesky populismus. My zase mame na 30000 obyvatel jen 2 supermarkty. Z toho jeden desivej albeeert. Ale zase mame rozbity silnice, 6 detskych hrist a workouts… Jen na ty detsky workouts nikdo nechodi.

MaraSourak
Host
MaraSourak

Já vám nevím, stejně už teď u Českomoravské ve většině ulic můžou od 17 hodin parkovat jen ti s povolením od MČ, úplná zbytečnost, opět zase jen a jen peníze…

Jakub
Host
Jakub

jedna věc je, kdo tu „papírově“ může parkovat a pak se někdy zastavte – v době konání větší akce v O2 areně a pochopíte, že reálně tu jen ti „papírově povolení“ opravdu neparkují

MaraSourak
Host
MaraSourak

Kousek je policejní stanice, tak by se mohli cinit chlapci 🙂

Martin
Host
Martin

Parkovací zóny již brzy na Černém Mostě, později v Počernicích, Klánovicích a ve všech středočeských satelitech… 😀

AAA
Host
AAA

V Klánovicích už byly pokusy před mnoha lety …. aby jim drzouni co chtějí jezdit vlakem neparkovali u nádraží ….

jan
Host
jan

A dopadne to tak, že začnete platit parkovné jako v Itálii, v díře o 100 obyvatelích.. A veškéré služby a obchod se přesune mimo náměstí na plochy soukromých vlastníků k hlavním komunikacím – včetně restaurací a obchodů. A v centrech měst chcípnou i hospody.. Názorná ukázka Itálie.. Například Gemona del Friuli.

jan
Host
jan

PS: a v rámci ekologie samozřejmě pak všude pro noviny, kávu, oběd, nákup AUTEM. Drive inn.. Vstříc lepší EU/provedeníCZ zelené politice..

Pepa Zdepa
Host
Pepa Zdepa

Hlavně že se nažere magisrát. Nějak si na zvýšení platů musí vydělat. …. A nevznikne jediné parkovací místo navíc, na to se spolehněte.

Dushan
Host
Dushan

Uvolní se místa, zabraná auty dojížděčů – dřívější praxí potvrzeno.

Trdlo
Host
Trdlo

Není praxe jako praxe… přes den je v modrých zónách poloprázdno, ale zaparkovat tam jako pražák z jiné čtvrti nemohu. A večer, ti co tam bydlí, marně hledají v modrých zónách volné místo… takže co se zlepšilo?

Dushan
Host
Dushan

Auta dojížděčů v zónách nejsou odstavována, logicky tedy zlepšení situace, proti stavu volného parkování.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Zóny omezují silniční bolševismus (já, my máme auta, VŠE a VŠUDE se nám MUSÍ podřizovat, protože je nás VĚTŠINA). Aneb všeho moc škodí.

jirka
Host
jirka

asi takhle 1945- cca 30% cechu byli analfabeti a chodili jen pesky, Zapad jezdil na kolech. Dnes cesi zacinaji teprve jezdit na kole. Auto je pro ne neco ciziho, zbytecneho a nepochopitelneho

jozka
Host
jozka

V roce 1921 bylo v ceskych zemich 2,4% negramotnych, na Morave 2,7%, na Slovensku 3,1% a tento podil se snizoval.

i trollit se musi umet…

jirka
Host
jirka

sice pravda. Ale nesmis zapomenout, ze do roku 1918 tu bylo 51% nemecky mluvicich. Ja si jeste pamatuju jak delali nektery bolsani +++ jako podpis a to byla 70.leta 🙂 takze to neni trol
A scitani obyvatel 1921 byl ceskej podvod. Napr. Moravsky Krumlov 1917 – 90% nemcu, 1921 po scitani jen 20%

Chorobný prokrastinátor
Host
Chorobný prokrastinátor

Děkujme prozřetelnosti za Beneše.

LKB
Host
LKB

I v P9 se rozsiruje zlo? To ne :-(.

Arnošt
Host
Arnošt

Zlo možná pro přespolní, většina obyvatel Prahy, co znám, jsou za zóny rádi.

J.L.
Host
J.L.

Od zavedení placeného „parkuj v klidu“ na P8 se před domem, kde bydlím, prostě nechytám (zaplaceno samozřejmě mám). Problémem je, že na 50 parkovacích míst je „prodáno“ 250 povolení pro lidi, kteří zde bydliště nemají, ale nějak si to zařídili.

Butrusik
Host
Butrusik

Anebo vás tam proste bydli hodně.

Hara_Pes
Host
Hara_Pes

Ano, protože když se zavede zóna u vašeho bydliště, tak si můžete nahlásit 5 ulic KDEKOLIV po Praze. Nám to zavedli v Kobylisich a na úřadu přímo doporučili, že si máme napsat ulice třeba na Karlově náměstí…

jirka
Host
jirka

v zivote by mne nenapadlo, ze budou zony pred komouskym panelakem

Doparva Pha
Host
Doparva Pha

Další místo, kde po Praze nenavštívím příbuzné. Žiji v Pze 5 a od zavedení zón (mám to štěstí s fialovým okolím) pendluji i více než 1/2 hodiny, než někam zaparkuji.
Výpalné tomu říkám!

Radek Janata
Host
Radek Janata

Pendujete proto, že nechcete platit, nebo jsou placená místa plná?

Jinak co vám brání jet z Prahy 5 na Prahu 9 tramvají/busem a metrem B? Jste invalida?

J.L.
Host
J.L.

Nebrání v podstatě nic, pokud nevezete svojí staré matce 5 plných nákupních tašek…

Jakub
Host
Jakub

Objednejte ji to z rohlíku nebo košíku a nemusíte nic vozit.

jozka
Host
jozka

Taky dobra rada. Posledni zkusenost s kosik.cz… nakup vam privezeme mezi 20-21. Frajer prijel ve 23.15.

Jakub
Host
Jakub

hledáš důvody a ne způsoby.. tak prostě nakup ve vysočanech, obchodů je tu dost a nemusíš nic vozit, ty chytráku..
anebo se prostě na mámu kvůli pár desetikorunám vyser, určitě to pochopí jako relevantní důvod 😀

navratp
Host
navratp

Do auta jen s invalidním průkazem? Z….n už ho má. To je jak v Číně

Arnošt
Host
Arnošt

Navštívit je můžete a ještě nemusíte nikde pendlovat půl hodiny. Metrem jste z Prahy 5 na Praze 9 za cca 15 minut.

jirka
Host
jirka

oni jsou vsechny ulice na Metru??? ceske mysleni..

A.R.
Host
A.R.

Chudáčku, bez auta to nedáš, viď?

Přemek
Host
Přemek

No, musíme být vděčni za celkem mírnou základní hodinovou sazbu.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce