Praha 6 zdražuje návštěvnické parkování. Jezděte raději MHD, je kvalitní, vyzývá radní

Zóna placeného stání v Dejvicích. Foto: Praha 6Zóna placeného stání v Dejvicích. Foto: Praha 6

Na modré zóně už budou nerezidenti moci parkovat jen dvě hodiny.

140 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Viktor Šedivý

Kdyby měly ulice patřit zejména dopravě a méně už odkládání vozidel, mělo by to být zcela obráceně.
Krátkodobé stání zcela zdarma – do obchodu, na úřad.
Jednodenní stání (dojíždění do práce atp) za nízký poplatek.
Ale delší odložení auta (pro víkendové jezdce) za progresivní sazbu.

Vojtěch

Vzhledem k běžné cene Bolt v daně lokací ve výši 50-100 Kč za jízdu sem jezdím s vlastním autem minimálně a zbytek resim MHD. Především trasy někde v Dejvicích -Letnany jsou autem mimo špičku o dost rychlejší tunelem. Ve špičce je i Diky četnosti spojů rychlejší vlak na Podbaba -Holesovice

MHD

Je třeba brát to i v kontextu, co za osobu ten výrok z titulku pronesla.
Jinak obecně mi připadá, že radní Prahy 6 si myslí, že jejích čtvrť je něco víc a plebs by do ní neměl vůbec vpouštět. A umožnit na svém území stavby, co by sloužily lidem z celé Prahy? Nikdy! 🙂

Martin

Už jsem to psal v minulé diskuzi, Prahu 6 bych oplotil a nepustil bych nikoho ven,ani dovnitř aby si užili nadlidi.

MP22

Co to je za hloupost o těch stavbách? Praha 6 bojuje o významné celopražské budovy včetně nové knihovny u metra Hradčanská, po zahloubení železnice. Také v její spolupráci proběhla obdivuhodná architektonická soutěž na 4. kvadrant Vítězného náměstí a přestanu samotného náměstí se snaží radnice Prahy 6 urychlit co to jde, stejně jako výstavbu tramvajových tratí do Suchdola nebo Bohnic. Tak jaképak neumožnění staveb co by sloužily celé Praze? A to já osobně jsem z Prahy 9. Kéž by měla takovou reprezentaci.

Igelkotten

To bude prevleceny radní pro Prahu 6. Bydli v Praze 9!

jirka

A jak tohle maji resit rezidenti, kteri nemaji auto, ale parkrat za rok si ho pujci z pujcovny?

Takovi lide jsou prece z pohledu Prahy 6 idealni – vetsinou nezabiraji na ulicich zadne misto, takze by to mohla radnice podporovat, ale ono je to naopak.

Honza R.

Je-li to párkrát za rok, nebude jim stačit onen hodinový kredit rezidenta pro parkování?

Pražan

Neřekl bych, že by to byla nějaká velká množina obyvatel. Co znám že svého okolí 3 příklady, tak stejně v relativně krátké době přešli na vlastní auta

Tomáš Záruba

Tak si říkám, jestli už někdy někdo třeba nedotáhl k soudům (popř. jak vysoko v té soustavě) žalobu proti tomu zvýhodňování místních…?
Srov. nelegálnost vstupného na hrad „pro místní za bůra, pro Němčoury za kilo“ už někdy hodně dávno.

dan Žatecký

Divím se, že platí zákony jen pro místní, a turisti si tu můžou beztrestně dělat bordel, protože jim vlastně nic nehrozí…

Honza R.

Zkoušeli to a neuspěli. Srovnáváte dvě zcela odlišné věci. Zvýhodnění rezidentů je v pořádku, i cizinec může být rezidentem. Znevýhodňování na základě národnosti nebo rasy je samozřejmě špatně.

Tomáš Záruba

No já tedy vidím jediný rozdíl v tom, jak velká je ta entita, jíž někdo je nebo není rezidentem (nešlo samozřejmě o národnost, nýbrž státní občanství).

SYN

Doufám že obyvatelé P6 jezdí na návštěvy ke svým příbuzným a známým do jiných měst (do jiných částí Phy je to předpokládám samozřejmé??) VHD… přece by jiným nedělali to co nechtějí aby bylo činěno jim…??

Pako

Praha 6 přeci strašně moc fandí novým stavbám a ze všech sil podporuje zlepšení dopravy na všech frontách:
tunel pro dráhu Dejvice-Veleslavín – NÉÉÉÉ
okruh kolem Prahy – NÉÉÉ
lanovka do Bohnic – NÉÉÉ

Panda

Suchdol má autonomii, takže tam to na P6 neleží. Tunel pro dráhu neblokuje P6, ne? V minulosti za Béma blokovala povrchovou rychlodráhu… Lanovku blokuje s celkem logickým vysvětlením – mnoho rodin to bude využívat jako atrakci (spolu s návštěvou ZOO) a tudíž je potřeba parkoviště (byť to může být skrytá snaha počkat na tramvaj, která silniční zátěž na P6 narozdíl od lanovky nezhorší).

SYN

Ano, rozumnou dráhu blokuje, a tunel by nejraději taky ale to víceméně nejde. Lanovku taky, a okruh „jen“ vznáší připomínky že se zvýší objem projíždějících směrem k nájezdům/sjezdům z okruhu. Takže jednou ano, a dvakrát víceméně ano.

MP22

Takže nakonec neblokuje ani jedno z těch tří věci co jste uvedl v prvním příspěvku ale mohla by?

Vážení provozovatelé tohoto webu, není náhodou v pravidlech zákaz vydávání lží za fakta? Žádám vás o zablokování tohoto uživatele který záměrně dezinformaje v něčí prospěch.

Alibaba

Právě že to parkoviště u lanovky být nesmí, pak bude lanovka sloužit jako jakákoliv linka MHD.
Když tam to parkoviště uděláte, tak lidi budou mít tendenci to jako atrakci využívat.

Fsp

Ještě by mohli poradit aby zaparkovali na P+R aby mohli tou MHD pokračovat, ne 🙂

Low cost

No nebo třeba na P+R u nádraží už ve Středních Čechách a pak pokračovali vlakem…teda přerozchodovanou koňkou, protože jakoukoliv rekonstrukci P6 už 30 let blokuje.

libcha

„MHD, která je zde na vysoké úrovni a velmi dobře dostupná pro všechny“

…a tedy i rezidenty. To by bylo divení, kdyby i rezidenti mohli na ulici u svého domu zaparkovat jen na dvě hodiny a ještě za to vyplázli stovku. Doufám, že se toho dožiju.

Air Traveller

Proč by rezidentni měli mít možnost u baráku parkovat 2 hodiny max?

Vojta Svobodný

Zabírají úplně stejne místo jako “nerezidenti”(kteří jen tak mimochodem v těch bytech taky můžou bydlet). Krom toho, alespoň ti nerezidenti tema autama skutečně jezdí, narozdíl od řady rezidentů, kteří ulici používají jako nějakou skládku pro své auto. Tak ať je to spravedlivé. S bytem si rozhodne nikdo kus ulice nekupuje! Ty ulice jsou majetkem všech, kteří platí dane. Toto je diskriminační chování

Air Traveller

No, ale Ti rezidentni tam bydlí, tudíž je celkem přirozené, že tam budou parkovat.

Naopak, nerezidenti tam tím autem nemají cou dělat. Od toho maj MHD, nee? Tak rpoč se za každou cenu chtěj cpát do Prahy do ulic, kde nemají co dělat?

Nechte si auto na kraji prahy, a jedte autem.

mgr.pavel

Naopak, rezidenti tam tím autem nemají co dělat. Od toho maj tu stejnou MHD, neee? Tak proč se za každou cenu chtěj cpát do ulic Prahy, když si můžou auto odložit na svém pozemku?

Vy si odkládáte své věci na veřejném pozemku kolem vašeho domu a chcete aby to bylo pokud možno zadarmo?

Air Traveller

No, je celkem samozřejmé, že se rezidenti cpou tam, kde bydlí.

Nečekal bych, že je na tom něco těžkého k pochopení.

mgr.pavel

„cpou“ jako že cestují? Jo, to se dá čekat že blízko svého domu budu já cestovat nejčastěji.

Ale proč mi z toho má plynout nějaký benefit, že právě v okolí svého bytu můžu na ulici nechávat odložený svůj majetek..?

Dokážete si představit, že tam nechám třeba zamčenou starou almaru?

Anonym

No, ale to by treba P6 nesmela blokovat P+R u novych stanic metra, modernizaci vlaku na letiste a do Kladna, nebo treba lanovku do Troje a Bohnic…

Robert

Nerezidenti můžou zas bez omezení parkovat v obci, kde bydlí. Prostě tak to je. Parkovací místa v ulicích s obytnými domy mají sloužit primárně těm, kteří tam bydlí.

Petr

Parkovací místa nejsou garáže.

Tomáš z MB

OK. Beru argument – ale tedy vystěhujte všechny úřady, centrály z Prahy, ať tam nemusím jezdit. Veřejnou dopravou je to na celý den. Nebo ať má každý úřad své parkoviště … nebo prostě pobočky v každé obci 3. stupně a videohovor při nejhorším. Ne, že mne buzerují s cestou do Prahy.

Fsp

Proč by rezidentni měli mít možnost u baráku parkovat?

Pako

Páč si to zaplatili v daních. Rozumíme si?

Fsp

ne

Air Traveller

Třeba proto, že tam bydlí?

mgr.pavel

Jak prosím z místa pobytu plyne právo zabrat si cca 10 metrů čtverečních sousedního veřejného prostranství? A mají toto právo všichni lidé stejné? Můžu jej vyžadovat stejně mezi vilami nebo na sídlišti, kde se tedy rozhodně všechna auta těsně pod každý panelák nevlezou? Dokážete spočítat, jak moc nás toto domnělé právo jako společnost stojí? Jak obrovská vyasfaltovaná plocha to ve městech je, na úkor veřejného prostoru? S trochou přehánění: auto je soukromý majetek, má patřit na soukromý pozemek. Jiný soukromý majetek je nepředstavitelné takto dlouhodobě nechávat venku na ulici – tak proč právě a jen auto ano a ještě nějak… Číst vice »

Mendy

„Jiný soukromý majetek je nepředstavitelné takto dlouhodobě nechávat venku na ulici“
Protože na ulici není žádné místo k tomu určené. Parkoviště je místo na ulici určené k odkládání majetku splňujícího definici silničního vozidla.

mgr.pavel

No však píšu – proč my jako společnost dovolujeme odkládat na veřejném prostranství právě a jen auta, a nic jiného?

A proč jako společnost jsme mentálně nastaveni, že za toto odkládání moc nechceme platit? Zejména pokud odkládáme na dlouho blízko svého domova, kde je naopak největší šance, že bych mohl odkládat na svém vlastním pozemku?

Harry

„my jako společnost dovolujeme odkládat na veřejném prostranství právě a jen auta, a nic jiného“

To je omyl, byť dost častý. Běžně odkládám své děti na dětská hřiště, soused zase psy do parku, v létě člověk vídá nějaké protistátní živly s piknikovou dekou a jednou jsem dokonce viděl nějaké zvlčilé důchodce házet kolem sebe koule na petanque .Nevšiml jsem si, že by se za to platilo SMSkou nebo byl u vstupu turniket, i ty policajty to nechává dost v klidu.

mgr.pavel

Protože jejich auto okupuje stejný prostor, jako auto nerezidentů?

A protože jejich auto tam v průměru bude bez užitku stát mnohem delší dobu, než auto nerezidentů?

(efektivita parkovacího místa je ovlivněna i tím, jak často se tam auta mění. když vám někde bude stát vrak celý rok, už to parkovací místo moc nebude – zato když na nějakém místě zaparkuje za den třeba 5-10 aut, je ten prostor využitkován více lidmi pro více dopravy)

Low cost

Rezidenti si to zaplatili konkrétně v dani z nemovitosti a ano, zrušme daň z nemovitosti, protože stát se nemá co hrabat v cizích pozemcích, které mu nepatří a výměnou za to zaveďme tržní nájemné za státní pozemky k odkládání aut beu rozdílu a slev jestli tam někdo bydlí, má tam úřad, nebo firmu.

Petr

To není pravda. V dani z nemovitosti platíte garáž a ne parkování před domem. Tomu se říká zábor veřejného prostranství a má to taxu za m2.

Low cost

V dani z nemovitosti žádnou garáž neplatím, protoze ta garáž už je moje, pouze se nějaký úředník pod pohrůžkou násilí htabe v mé peněžence, až se toto zruší, rád zaplatím za zábor cizího státního prostranství plnou cenu.

mgr.pavel

Pokud by si to zaplatili v dani z nemovitosti, pak 1) by ta daň musela být řádově vyšší (srovnejte pronájem takového městského pozemku na rok), 2) za stejnou daň by měl být nárok na stejné parkování, ať bydlím na P6 nebo na sídlišti – což rozhodně neplatí a taková „platba“ je brutálně nefér.

Ale souhlas, město má napařit tržní nájemné na parkování kdekoliv na svém pozemku. Při přeplněnosti dnešních ulic by cena za parkování výrazně stoupla a lidé by konečně začali parkovat víc na svém pozemku. A začali si veřejného prostoru mnohem více vážit..

Low cost

Proro říkám socialistickou daň z nemovitosti zrušit a stejně tak zrušit parkovací socialismus – státu nemá právo chtít prachy z mého soukromého pozemku a já nemám právo uzurpovat si zdarma státní pozemek.

Ad2) Ona ta daň není stejná, v Praze se platí 4,5x víc než v horní-dolní na venkově…

Olin

Špatně, špatně, špatně… To není Váš pozemek. Pocit, že jste si ho koupil je pouhé ego pro Vaší duši, neb koruna jej pouze zapůjčila v léno a může si jej kdykoliv vzít (odkoupit) zpět. A kdyby na něm bylo nalezeno zlato, tak věřte, že cena nebude v hodnotě těch zásob, ale pouze za vylepšený odhad. A to je ten moment, kdy zjistíte, že to není Vaše.

Air Traveller

Co je divného a nepochopitelného na tom, že auto nerezidentů bude před barákem stát dýl, než auto nerezidentů?

To je přeci celkem přirozené a normální. Klidně ať tam to auto stojí třeba rok.

Ten nerezident tam autem nemá co dělat, natož tam chtít parkovat.

mgr.pavel

Je to pochopitelné, že auto rezidenta bude stát na místě delší dobu, já nikde nepíšu že je to nepochopitelné.

Já to naopak používám jako argument PROTI zvýhodňování rezidentů.

Jaká je užitná hodnota parkovacího místa, kde stojí celý den auto? Hodnota je „na 24 hodin odložené auto“.

Jaká je hodnota místa, kde se vystřídá za den 5 aut a skoro pořád je plné? Hodnota je „skoro 24 hodin odložené auto, PLUS NAVÍC podpora dopravy/mobility / nástupu a výstupu cestujících a nákladu“.

Jakub P

Premnozeny parkovani aut v ulicich je problem, to jo. Ale na druhou stranu pokud ta auta zacnou po meste denne jezdit, problem to nevyresi, ale znasobi.

Paddy

V tom případě ten váš rezident je nežádoucí někde jinde. Ať si stojí na svým místě před barákem a nejezdí jinam, kde bude zabírat třeba moje místo. Tohle jsme chtěli ?

Robert

A můžu se zeptat odkud vy přijíždíte do Prahy 6, že vás tak pálí zde zaparkovaná auta rezidentů?

mimochodem

Nojo, jenze pokud chcete, aby se vam na jednom parkovacim miste behem dne vystridalo vice aut, tak je potreba, aby lidi tim autem taky jezdili… Reci o tom, jak je parkovani rezidentu dotovano, maji dva zadrhele…. Prvni zadrhel je, ze v pripade, kdy rezident nejake casti Prahy jezdi do jine casti Prahy, ve ktere jiz neni rezidentem, kde za den parkovani necha 200-600 kacek, cimz padem ale zaplati vlastne docela hodne penez, cimz se tento argument sam zneplatnil, protoze plati vyssi nez trzni cenu (ta je kolem 100 Kc/den, potazmo 3000 Kc/mesic). Nebo system cloveka pro zmenu motivuje k tomu,… Číst vice »

mgr.pavel

Proč rezident z jedné části jedoucí do druhé zaplatí víc než tržní parkovné? Proč nezaplatí jen tržní cenu..? (protože neexistuje dostatečný trh s parkovným, protože všude je socialistická regulace „parkování na ulici za pakatel pro rezidenty“?)

Ano, dnešní systém „rezidenti nechají auto na ulici za hubičku, klidně ať s ním jezdí jen 1x týdně na chatu“ způsobuje, že lidé nepoužívají či si nestaví vlastní garáže, ale raději zaplatí onu „hubičku“. Kdyby rezidenti platili tržní nájemné ze záboru veřejné plochy, motivace neparkovat na ulici ale na vlastním pozemku by stoupla.

Kubrt

Běž jim ten nápad odprezentovat a požádej je o jejich hlas v komunálních volbách. Hodně štěstí.

mgr.pavel

Zkrátka, správný politik se má chovat jako ryzí populista, říkáte?

Dachs

„(…) návštěvnické parkování ve fialových zónách. Poplatek se tam sjednotí na částce 50 korun za hodinu. (…)“ Bylo by dobré definovat, co jsou to centrální části čtvrtí Dejvice/Bubeneč. Pokud jen to okolí Dejvické ul., kde zaparkovat asi je docela očistec, tak nelze nic namítat, tam je skutečně přeautováno. Na nějaké z těch fialových za Kulaťákem (Flemingovo nám.) jsem platil 10/hod. a kdyby to bylo i tady za pade, šlo by o nárůst o 400 %. Ale jedu tam a parkuju v této oblasti 2x do roka (protože prostě potřebuju), jinak samozřejmě MHD. S OMH v šotokomunitě byla dycky sranda (mnozí… Číst vice »

Jmeno

Kolik že se postavilo parkovist/parkovacích domu z výnosů parkovací daně?? Nebyl to hlavní argument kterym argumentoval politici, když tento modrý mor zaváděli?

Dachs

P6 sklízí plody za to, že s prodloužením metra nebylo realizováno žádné ROZUMNĚ situované P+R (ono taky kde při tak sporném trasování pátého Áčka), nevznikl žádný kapacitní parkovací dům, zejména z toho směru od Kladna… O „rychlodráze“ radši ani nemluvit a kdo to blokuje…? Pak se nemůžou divit, že Dejvice jsou enormně zatížené individuální dopravou.

Pako

Zkuste cokoliv smysluplného postavit na Praze 6, co by pomohlo všem (i obyvatelům šestky). Znají jedinou fakt děsně konstruktivní odpověď – NÉÉÉÉÉ!!!!

Pražan

Nedokáži si představit

Pražan

Pardon. Nedokážu si představit takovou velikost P+R, aby dole na kulaťáku byl zřetelný úbytek aut.

Grossák

Žádné. Peníze jdou do rozpočtu města a městských částí a nedosahují ani nákladů na parkovací místa na ulici.
Parkovací domy vznikají z rozpočtu města a vzhledem k tomu, že jedno místo nich stojí 500.000 – 1 milion korun, je jasné, že výnosy z parkovací daně by na to nestačily.

Bifidus

Parkovací dům lze postavit levněji. V ČB postavili za 1 milion 3 místa.

Mendy

Ovšem je nutné se na to dívat z dlouhodobého hlediska. Důležitá je i životnost a náklady na údržbu.

jkjk

Praha není ČB, jsou tu dražší pozemky i samotné stavební práce.

mimochodem

Muzete mi, prosim, sdelit, jake naklady mestu/MC vyvstanou ve spojitosti s parkovanim na ulici? Pro jednoduchost predpokladejme, ze ta ulice jiz existuje. Dokazal jsem prijit toliko na tri kategorie: 1) jednou za x let – kybl barvy na vyznaceni mist (pokud nejsou mista rovnou vyznacena treba odlisnou barvou zamkovky) 2) jednou jarni a jednou podzimni blokove cisteni 3) udrzba platebnich systemu a jejich kontrola Ale parkovaci misto si na sebe nevydela. Stoji to sice 50 na hodinu, clovek nekam dojede delat celej den, vyplazne tam petikilo, ani nemrkne, a ono to prej nepokryje mestu naklady… To mi bude nejaka pokrokova… Číst vice »

Grossák

Náklady počítal Deloitte. Určitě bych neopomněl investici na pořízení a rekonstrukci, kterou prostě musíte jednou za čas udělat. Ani ta zámkovka nevydrží věčně. 50 korun na hodinu to jistě kryje. Ale 1200,- na rok jistě ne.

Panda

Bydlím v Dejvicích/Bubenči a občas tam zajedu autem, ale parkovací socialismus (aka dotaci občanům, co nejsou zrovna v nouzi) tu není udržitelný – osobně bych teda výrazněji zdražil rezidentní parkování, ale chápu, že je to politicky méně průchodné… Parkování zdarma/ za minimální poplatek v podstatě znamená, že je to důležitější lidská potřeba (= zasluhující větší dotaci) než např. bydlení. A zároveň, pokud potřebuji zaparkovat z důvodu stěhování nábytku, odvozu invalidy, stavebních činností v domech či zásobování, tak legálně většinou nemohu.

Vojta Svobodný

Úplný souhlas, v ulicích z osobní zkušenosti leží klidně 30% aut s kterými se vyjede tak 3x do měsíce. Většina z nich navíc starých popelnic. A taky proč ne, když majitele neplatí za stani takřka nic.

Air Traveller

A vám někdo dal právo lustrovat, jak často kdo jezdí se svým autem?

Michy

Když chce zabírat prakticky zadarmo veřejné prostranství, tak se o to holt lidi zajímat budou.

Vojta Svobodný

Ok, zdrazujete na 50 Kč/hod. Tak v tom případě chci, aby tzv rezidenti taktéž platili za své místo 30 tis/rok. Ta auta tam stojí tak či tak. Krom toho, nájemníci tam za těch směšných par set Kč na rok stát také nemůžou (a jestliže se někdo často stěhuje, tak vyřizovat si nove doklady kvůli trvalému bydlišti proste nejde).
Neni absolutně žádný důvod aby rezidenti meli takto směšně nízké ceny zatímco ostatní museli platit stonásobky!

Kubrt

Důvod je ten, že rezidenti chodí k volbám.

Jan T.

To taky, ale člověk někdě žijící využívá veřejné služby ať už jsou to chodníky, vozovky nebo inženýrské sítě, školy, zdravotnická zařízení. A obci plyne nějaké procento z daní člověka, který tam má trvalé bydliště.

Doklady mají být digitalizované a aktualizovat si údaje z registrů automaticky, aby si člověk nemusel chodit pro nové. Nicméně drtivá většina lidí se nestěhuje víckrát než 1x do roka, takže tam bych problém nehledal.

Franta

Ale k volbám chodí i nemajitelé aut. Podle mě je jen otázka času, kdy voličů vyžadujících dotované parkování bude míň než ostatních. Jako politik bych mezi automobilisty vrazil tvrdě klín podle zásady rozděl a panuj. Nemůžete zaparkovat a máte prachy? Volte mě – udělám privilegované zóny s garantovaným parkováním za 15.000 rok. A ostatním za dotovanou cenu přidělíme nějaké místo 5 km od domu. Ono třeba lidi na Letné nemůžou zaparkovat, přitom parkoviště na Špejcharu je prázdné. Takže na Letné před barákem za 15000 rok, na Špejcharu za 1500 rok.

Air Traveller

Ach ta závist.

Ne každý je miliardář, aby si co rok kupoval
nový auto.

Josef

No ja bych rekl, ze lidi co jedou s autem trikrat do roka jsou docela bohaci, na nejakej malej najezd je to auto proste uplnej ekonomickej nesmysl, to by se vyplatilo jezdit taxikem.

Air Traveller

Většinou, když má někdo auto na 4 jízdy za rok, tak je to nějaká rachotina, která už je za pár šupů.

Aileeen

Takoví si spíš auto vezmou z toho carsharingu (kdyby ho šlo rozumně parkovat v místě bydliště). To snad konečně taky ta pravidla upraví.
Spousta lidí, kteří nepotřebují auto na velký nájezd, má operativní leasingy. S limitem 10-15 tisíc kilometrů ročně už nejsou nijak drahé.

Vojta Svobodný

To je mi jedno. Ale ať tema autama jezdí, když jim to stojí skoro zdarma před barakem a já když náhodou někam musím dojet přes Prahu, tak platím stovky korun za par hodin…

Air Traveller

Pokud jedete „přes Prahu“, tak nemáte co dělat v Praze. Bud ji objedete nebo pojedete MHD čkem.

Vůbec nechápu, co se někdo, kdo zjevně v dané oblasti nebydlí, rozčiluje, že tam někdo, kdo tam bydlí, parkuje za zvýhodněných podmínek.

Pokud jsi někde z vesnice – jak by se líbilo, kdyby se dvacet pražáků sebralo a zaparkovalo ti kolem baráku? to bys asi taky pindal, že?

Petr

Přesně to máme okolo baráku. Samá Ačka a do Prahy pokačují PIDem.

Aileeen

No a? Taky mám na značce „A“ a jsem z jižních Čech. Dnes už to vůbec nic neznamená. Kolegyně má P, jiná U, a všichni pracujeme a bydlíme ve středočeském.

Naskocivyskoci

Auta do mesta nepatri tecka! Pokud chces auto tak bud parkovaci dum a nebo garazove stani! ( PS: ja mam dve auta a koupil jsem si dve parkovaci mista v dome ) protoze nejsem sobec a nechci zabirat verejny prostor!

Matěj

Dobře, pokud tedy ten zákaz stání a mýto bude platit pro všechny včetně politiků i místních obyvatel, tak to beru stejně po Praze jezdím nejvíce na kole nebo parkuji na vlastním, ale vadí mi, že někdo parkovat může a druhý za žádnou cenu nesmí, přestože jde o veřejný prostor.

Kubrt

Jak za žádnou cenu nesmí? Jen si musí si zaplatit. To říkám jako člověk, co párkrát ročně do těch Dejvic autem jede (drtivá většina mých cest je MHD), ale zkrátka ty ulice nejsou nafukovací, takže je potřeba to nějak regulovat.

Matěj

Teď ano a to beru jako v pořádku jako přespolní platím hodinově a vyšší cenu, ale dle nového návrhu na modré zóně nebudete smět zaparkovat vůbec, pokud nemáte v daném místě trvalé bydliště a to mi právě vadí. Fialových a Oranžových zón je dost málo a nestačí ani teď když lze za vyšší cenu parkovat i na Modré.

RDP

Otázka je, proč by v Dejvicích měl člověk z Petřin parkovat skoro zadarmo ale člověk ze Smíchova nebo z Letné za 50,- na hodinu (resp v modrých zónách skoro vůbec)

Kubrt

Neobhajuju současný pražský systém, je skutečně chaotický a „divný“.

JanHor

Přesně tak, dokud systém bude spravedlivý tak bude mnohem přijatelnější i když bude dražší/přísnější. Když v jedné části někoho omezí a o pár metrů vedle za hranicí MČ mají stále stejné privilegium tak je jisté že se lidi budou cítit utlačováni.

Vojta Svobodný

Všude v Německu/rakousku jsou obří podzemní garáže na každém rohu. V okolí centra Prahy jsou asi troje. A je mi záhadou, proč nikdo další nestaví.
Taktéž Vinohrady by si zasloužily velkokapacitní parkoviště nejlépe pod celým Jiřákem

Pavel

Možná je nestaví, protože by v nich nikdo neparkoval, když na ulici to má skoro zadarmo? Předpokládám, že to nebude tak dobrý byznys, jinak by garáže rostly jako houby po dešti?

Air Traveller

Na tom, že je nikdo nestaví, není nic záhadného.

Zaplatíte to?

JanHor

Ono by to bylo z čeho zaplatit kdyby parkování na ulici nebylo tak masivně dotováno. Když se jeden objekt řídí zákony trhu a druhý objekt je skoro zdarma tak jasně že v těch tržních garážích nebudou lidi parkovat. A nebudou se stavět žádné komerční garáže dokud uliční stání nebude na podobné cenové úrovni.

Air Traveller

Myslíte, že z peněz, které by se zaplatily za parkování, něco postaíte? No, to asi těžko. Navíc – kde je chcete v centru Prahy postavit?

Franta

Parkovací domy a garáže jsou v Praze prázdné, protože na ulici se parkuje skoro zadarmo, ale nájem stání v garáži nebo parkovacím domě stojí 24000 rocne a vic. V tom Nemecku a Rakousku to bude taky raketa..

Honimir

Viden 100-200 EUR mesicne za parkovani na ulici … soukrome/verejne garaze pak pro rezidenty casto umi lepsi cenu a tak maji docela plno.

Tech 200+ je za vnitrni mesto.

Jan T.

Těch podzemních garáží je víc, několik i na Praze 3. Jenže MČ musí platit údržbu a rekonstrukce, což docela leze do peněz, když to nabízí dotovaně za pár korun (a přitom městské byty se snaží nabízet za cenu blížící se tržní). Obchodní centrum si garáže postaví, protože se mu zaplatí na nájemném obchodů a služeb, které se zaplatí od zákazníků. Jak píší ostatní, kdo by vám platil nájem za místo v podzemí anebo kde by město vzalo prachy, když i cena nadzemního stání v parkovacím domě na kraji města vyjde na víc než milion korun? No a konkrétně pod Jiřákem… Číst vice »

Jakub P

Realne je jich kolem centra Prahy o dost vic a jsou v nich prakticky furt volna mista. Mimo jine i proto, ze mesto nabizi hodne mist na ulicich (na ukor setrnejsi dopravy) temer zadarmo. Vcetne prakticky ignorace parkovani na zakazech Takovymu dumpingu budete jako investor drahy podzemni garaze tezko konkurovat.

Roman Soudný

A zdražení už proběhlo nebo teprve proběhne? Protože v Dejvicích je fialová stále za 10 Kč.

Igelkotten

Ta okrajová místa asi zůstanou za 10.

Mysel

Docela by mne zajimalo, kde se v radnich bere ta nenavist k vlastnim spoluobcanum. Tohle uz neni normalni..

Jan Sůra

Zpoplatnění záboru veřejného prostoru je nenávist?

Matěj

Ne ale možnost záboru veřejného prostoru jen tím, kdo u něj bydlí je absurdní. Stejně tak by mohli argumentovat lidé na vesnici, že k nim do obecního lesa/louky mohou jen oni, protože tam bydlí.. Nemám problém se zvýhodněním parkování místních, ale je podle mě cesta zpátky, znemožnit parkování i přespolním. Ba dokonce bych řekl, že to je diskriminace aby veřejný prostor sloužil jen někomu. Omezovat to cenou je v pořádku, úplné znemožnění ne.

Jan Sůra

v čem je to absurdní? návštěva lesa/louky není zábor.

Tomáš Marný

Parkování také není zábor. Je to využití komunikace způsobem, pro který byla postavena a zkolaudována. Se stim smiř.

Pako

Navíc jsme si na tu komunikaci přispěli všichni.

JanHor

Ano, tak proč by ji měli využívat lidé jen na parkování jednotek svých soukromých vozidel?

Jan Sůra

Netušil jsem, že si tykáme. Ale zsridim se podle toho

Pako

Ach jo. Snažit se povznést kulturu diskuze na tomto odborném fóru se zdá být bohužel poněkud Marný.

Harry

Jejda. Že by byl pan Marný za urážku starostenské nohy a hrdelní zločin tykání v klatbě a už sem nemohl přispívat?

Jan T.

Větina okrajových ulic byla postavena a zkolaudována pro obousměrný provoz a většina chodníků zase pro chůzi pěších. No a dnes jsou kvůli přemnožení aut všude jednosměrky, přičemž vozy čouhají po obou stranách na chodník a někdy zaberou i půlku jeho šířky.

Matěj

Myslel jsem to tak, že i k tomu lesu/louce dojedou Pražáci autem a „zaberou“ tak zdejší prostor. I v Praze přespolní zaparkují jen na nějakou dobu, zvlášť když platí hodinovou sazbu a naopak místní je schopen doslovně udělat „zábor“ a na místě stát měsíce.. Pokud jste jeden z mála, který vůz nevlastní, máte k autům odpor a jezdíte všude veřejnou dopravou, tak Váš názor chápu, ale neztotožňuji se s ním. PS sem Pražák a auto parkuji na vlastním pozemku/garáži, ale bytostně mi vadí, že někdo určitým způsobem veřejný prostor užívat může a druhý za žádnou cenu stejným způsobem nesmí. Zvýhodněná… Číst vice »

Kubrt

To parkoviště u lesa si může jeho majitel taky zpoplatnit. Je jen otázka, zda je to pro něj ekonomicky zajímavé.

Matěj

Samozřejmě, ale tady se bavíme o veřejném prostoru = ulice v Praze, to není soukromý pozemek, proto by možnost na ní parkovat měli mít všichni občané ČR, ne jenom místní, kteří v ulici/čtvrti mají trvalé bydliště. Je v pořádku pokud je zde cenové omezení a zvýhodnění místních obyvatel, ale dle mého názoru je špatně pokud ostatní zde vůbec = za žádnou cenu zaparkovat nemohou. To stejné na vesnici u obecního lesa a obecního pozemku, pokud by zde mohli parkovat jenom místní mám s tím stejný problém. Pokud jde o soukromý pozemek je samozřejmě vše na jeho majiteli a ať si… Číst vice »

Jan Sůra

Fajn, takže zase ad hominem: auto mám, používám a považuji za naprostou samozřejmost za parkování platit. Protože platba za parkování je ve mestech cestou, jak z nich neudělat skladiště aut. Mám odpor k lidem, co jsou na autě zbytečne závislí a používají ho pro naprosto neefektivní přepravy typu jizda do kilometr vzdáleného fitka.

Matěj

Tak to nejsme v rozporu, ale asi jsem špatně vyjádřil co vadí mě, ne že musím platit a víc, ale že na modré zóně nově nebude moci parkovat nikdo jiný než místní obyvatelé, přestože je to veřejná komunikace. Snažím se po Praze jezdit co nejvíc na kole, ale někdy udělám i já jízdu 1km autem (velký nákup, 2 nemocné děti apod.) a rád za stání zaplatím, protože aspoň najdu místo, ale pokud budu muset pouze na fialovou nebo oranžovou, tak tam budu s nastartovaným autem čekat tak hodinu nebo dvě. Klidně ať zvýší cenu, ale zachovají možnost parkování pro všechny.

Pako

Platím si 10 a starou mámu mám na 7 v modré. Musím stát před domem, kde nastupuje do auta. Rád bych platil třeba 10+7 za 3.000,-, ale 1.200,- +12.000,- je zlodějina.

Jakub P

Tohle se ten navrh snazi resit tema „pozvankama“. Ten vas navrh by byl velmi lakavej na to, vozit si tam denne autem do prace vlastni zadek.

RDP

Takže teď budeme dělit jízdy autem na závislácké (škodlivé) a rozumné?
Proč tedy P6 „dotuje“ pohyb po P6 místním (kteří přeci mají tu skvělou MHD) a drtí ostatní obyvatele Prahy i mimopražské ? (Kteří to do fitka nebo jinam na Prahu 6 mají mnohem dál než kilometr)

Jan Sůra

Omlouvám se, ale nejsem připraven na debatu na vaší intelektuální úrovni.

JanHor

Zároveň by místní lidé bez vlastní garáže měli pochopit že prostě když přijedu do malého veřejného prostoru a zaberu ho velkou soukromou věcí, která akorát tak všem překáží, tak za to přece zaplatím a měl bych platit sakra velké peníze za to. Ono totiž zrovna v Dejvicích většinou nepůjde o nějakou potřebu ale spíše pohodlnost. Auto které projede moc nic nekomplikuje ale auto které stojí má prostě stát mimo, někde uklizené. Kor v tak hustě zastavěném území jako jsou Dejvice

Vojta Svobodný

Co je ti milý admine za hovadinu? Jak jako není parkování na louce/v lese zabor???:DD

M19

Ale je. Dokonce je to přestupek.

JanHor

Ano, je diskriminace aby většina profilu ulice, ve veškerých ulicích, byla věnována výhradně automobilové dopravě. Lidé by třeba také využívali jiné způsoby dopravy pokud zrovna nutně nepotřebují něco odvézt, nebo nejedou třeba ma chatu. Většina lidí dnes jede autem jen kvůli tomu že je to pro ně pohodlnější, nikoli z potřeby převést náklad. Avšak světě div se, ono jde město předělat tak aby byla MHD pohodlnější než IAD. Je to čistě jen o rozhodnutí jaký dopravní systém bude jak podporovaný. A IAD už na úkor úplně všeho zažila rozvoje víc než dost. Čas se začít věnovat prioritně MHD a bezmotorové… Číst vice »

RDP

Parkování (doprava v klidu) je využití veřejného prostoru v souvislosti s jeho určením – komunikace vznikaly kvůli dopravě, doprava a to ani doprava v klidu tak z podstaty věci není záborem

Mysel

Ve chvili, kdy ruznymi (realne neospravedlnitelnymi) formami sikany pronasleduji obyvatele sve obce, nelze to jinak nez nenavisti vysvetlit. Nebo Vam snad dopravni politika P6 prijde byt uveritelna a racionalne vysvetlitelna? Ve finale jde jen o stupnovani buzerace. (Obecne je v cele Praze situace v tehle oblasti dost zoufala, ale co se deje na P6, to uz je fakt sila.)

Tomáš Marný

Nejde o žádnou nenávist, nýbrž o lásku. K penězům. Spoluobčané jsou jim ukradení…

Márty

Byl jste se někdy kouknout v Dejvicích? Tohle je ještě dost slabý odvar toho, co by bylo potřeba.
Navíc, čím je prosím zajištění víc míst pro rezidenty nenávistí k spoluobčanům?

M19

Spíš by mě zajímalo, kde se bere ta kolektivní sobeckost. Mít plechového miláčka není vstupenka k automatickému nároku na cokoli.

Honimir

Treba ti radni vratili sluzebni auta, po Praze je prece nepotrebuji.

MP22

Tak mi pojďte ukázat informaci o tom, jak využívá radní Prahy 6 pro dopravu služební vůz, jsem zvědavý.

Igelkotten

Mně radní pro dopravu v Praze 6 je nesympaticky. Nicméně musim uznat, že MHD používá často.

MP22

Ano také si to myslím, dávno se mělo začít s proměnnou vybraných ulic pro pohyb jen pěších a cyklistů, dávno mělo být zavedeno mýto, dávno mělo být parkování vyhnáno z ulic do soukromých pozemků, dávno měla městkou část křižovat síť oddělených cyklostezek. A radnice na lidi kašle a zavede takové nic.

Pako

Ty komunikace jsem si zaplatili všichni a chceme je používat. Ne abychom je zaplatili pro používání jen někým nebo nikým.

Franta

Ta komunikace patri Hl.m. Praha. Tam vladnou ti, ktere si volici zvolili. Kdyz so volici zvoli takove politiky, kteri budou chtit delat z komunikaci pesi zony, stromove aleje, mene skladist aut, tak to tak bude. Majiteli komunikaci v Praze neni proste nejaka obecna verejnost odkudkoli, ale jasne dana administrativni jednotka, kterou na 4 roky ovlada 76 zastupitelu.

Jakub P

Doprava neni zdaleka jediny smysluplny vyuziti ulice / verejnyho prostoru. Tim mene jen automobilova doprava, ktera ma ze vsech druhu nejhorsi externality.

Prave proto, ze ty ulice platime vsichni, by na ne nemela mit prednostni narok mensina v autech jen proto, ze dela nejvetsi problemy…

Aileeen

No, pak se ale nikdo nemůže divit, až se ty městské části začnou vylidňovat, a zase poroste zábor půdy v okolí Prahy pro výstavbu nových a nových domů. A centrum Prahy se postupně začne hroutit.
Mimochodem… zrovna na Praze 6 není kam to parkování vyhnat, protože tam zkrátka ty prostorové kapacity neexistují.

MP22

Zajeďte se podívat na západ, jak se tam ty centra měst bez automobilového provozu hroutí.