LOT 3a leaderboard

Praha 6 zavádí první ulici, kam nesmí před začátkem školy auta

Základní škola Haunspalka. Foto: ZŠZákladní škola Haunspalka. Foto: ZŠ

Pilotní provoz do začátku října má ukázat, zda se opatření osvědčilo.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym03

To se autíčkáři pokakaj.

Jana Kopecká

Jsem pro – Pro pěší bezpečnější hlavně přímo před školou, auta se alespoň trochu rozdělí ( i kdyby třeba jen do dvou okolních ulic) a alespoň trochu se jim to znesnadní. Splodiny a prach ve třídách přímo nad komunikací s popojíždějícími auty bývají opravdu dost nesnesitelné a čuchá to ten, kdo do školy chodí včas…Pokud to nepůjde autem až před školu, pro pár lidí to ztratí efekt toho, že je to prostě rychlejší a lze přijet na poslední chvíli …a spíš pak zastaví i kousek dál a nechají dítě alespoň kus dojít …A pomohlo by i pokud by byla možnost… Číst vice »

Pája

Ty popojíždědla jsme taky zkoušeli. Řekli nám stejný důvod – škola by za ně zodpovídala a před školou je NĚCO přejede. /patrně samo od sebe

Jana Kopecká

Popojíždědla jsou skvělá, když to není za úplně za rohem – je to rychlé a děti to baví… To je docela téma k řešení do budoucna a snad se to časem vylepší.. Jakmile někde taková možnost je, využívá jí pak lidí docela dost…. U nás to dopadlo tak, že z kopce jsem běžela vedle kola a zpátky tlačila dětské kolo do kopce… Největší problém byl i na malé vesnické škole s tím, že se nedá ve škole uhlídat, aby na tom, jakmile se to někam odloží, neblbnul někdo jiný a něco si neudělal …… Starší syn do školy jezdil v… Číst vice »

G S

Kdy už to bude všude u škol, ráno vodit dítě do školy a prodírat se mezi auty je opravdo strašné.

Jarda Š.

Kdo bydlí do 500 m od školy nebo poblíž zastávky MHD, odkud jede ke škole přímý spoj, ten by neměl děti do školy (vyjma prvňáků) vozit autem, ale prostě je do školy poslat.

rtep

500 Metrů? To je sotva 7 minut pomalé chůze. Doufám, že Váš příspěvek je ironií.
Běžná „docházková“ vzdálenost by se měla u normálních zdravých lidí pohybovat mezi 1 až 5 km. Cokoli kratšího je projev naprosto prasácké lenosti.
V Praze jsem do práce chodil pěšky zcela běžně 3 km.

123

Hmm … posuzovat podle toho „akční rádius“ špunta, co chodí do první třídy je nicméně takové … nemoudré:-).

To ne že bych brojil za návoz capartů do školy, ale ten váš argument je fakt hloupý.

rtep

Já zažil okolo sebe už hodně „špuntů“ i z prvních tříd. Pokud to dítě je zdravé a bez jiných problémů, tak v pohodě dvakrát denně třeba 2 až 3 km ušlape a ani o tom něbude vědět.
Problém je především v rodičích, pro které je děsivá představa, že by měli jít do 300 metrů vzdáleného obchodu pěšky…

Tomáš Jedno

výsledkem bude že se zátěž přesune o blok dál. Aneb pilot bude úspěšný, zatímco mamataxi tu bude dál.

Leinad

Před školou se bude dát přejít a mamataxi se v lepším případě rozmělní do ostatních ulic.

Jiří Kocurek

Což je odsunutí problému jinam. Někteří to považují za řešení, mě se to nepozdává.

Tomáš Jedno

možná nepojedou až ke dveřím školy, množství aut v okolních ulicích zůstane. Notabene ve zdejším systému jednosměrek.

123

No, dcera tam už pár let nechodí, ale co se toho spolku přátel školy týče, tak min půlka z nich tam své ratolesti vozila:-) … jinak tedy to byla tak neskutečně zbytečná organizace, že si s dávným SRPŠ mohla podat ruce:-). Jinak tam není ani tak problém vozit děti do školy, jako vypatlanost nemalé části rodičů, kteří místo aby buď zaparkovali a kousek se špuntem došli (v tom zmíněném úseku je vchod primárně pro první stupeň), nebo u těch trochu větších měli nacvičený rychlý výsadek , prostě zastaví uprostřed ulice, sami poklidně vystoupí, pomohou vystoupit dítěti, vyndají mu tašku z… Číst vice »

Zbyněk

Jen tak dál.

Jandera

toto je ovšem možné pouze v Praze nebo obdobně zalidněném místě…..u nás na vsi, kde svážíme děti do školy a školky všichni autem, kterým pak jedeme do práce, by si to naštěstí nikdo netroufnul……….a to říkám jako člověk kterej chodil celou základku i střední do školy pěšo nebo vlakmo

123

Nevěřil byste, odkud se zrovna do téhle školy sváží děti.

A jinak to ani v té Praze není zas takové bájo, kamarádka před pár lety horko těžko od MČ nafasovala místo pro syna (3 roky) v Nebušicích. Že bydlí v Liboci … who cares:-))).
A byla vůbec ráda, protože jinam jí ho prostě nevzali, bo plno. A t měla jednu školku … a sakra dobrou a pěknou … cca 5 min pěšky od baráku. Ale tam se dostat je těžší, než na Stanford na plné stipendium:-).

Jandera

spíš mi šlo o to, že tahat 2-3 děcka s batohama a věcma na odpolední kroužky VHD lze možná v Praze a snad i některých krajských městech, ale jinde zcela logicky vítězí auto…

Jiří Kocurek

Mno to mi povídejte. Ukažte mi dědinu, kde jezdí MHD co 10 minut. Často je to tak, že autobus jede 1x za dvě hodiny.

Ondřej

Kromě dědin ovšem existuje ještě celá řada malých měst, kde je občanská vybavenost včetně škol, kroužků i obchodů v docházkové vzdálenosti 5 – 15 minut. Není jen Praha a vesnice.

Pája

Uvítal bych to i v jiných krajích. Ráno s nejmladším jezdíme jednu zastávku busem. Důvod? Kvůli přívalu plechovek se nedá bezpečně přejít ulice a není tu přechod. Je to hardcore, ale vymyslela to sousedka a funguje to. Dřív to dělala žena autem, rozvoz dvou (ze tří) a fofrem do práce.

rtep

Kdysi jsem ve Vimperku díky kolenu po úraze čekal čtvrt hodiny na autobus k dva kilometry vzdálené nemocnici. Těch 15 minut tam se mnou čekalo asi 8 dětí. Pak popojely jednu zastávku ke škole, necelých 800 metrů podél řeky Volyňky a parkem, je to příjemná a hezká cesta.
https://mapy.cz/s/gosesorugo
Koleno mne tehdy začalo bolet nějak méně a naopak se mi z těch línejch dětí motala hlava…

Pája

Jenže my nejsme líní. Zpátky normálně chodíme pěšky. Jde o to, že by malej musel 2x přejít silnici bez přechodu, kterou se ráno valí doslova proud plecháčů. Bus MHD nás tedy převeze a úplně odstraní nutnost přejít ono nebezpečné místo. My to jen okoukali. Aut je prostě ráno kolem škol mnohem víc, než je zdrávo. Speciálně kvůli tomu kousku ráno mu platíme MHD předplatné.

rtep

To já si určitě nemyslím, že jste líní.
Já psal o příkladu, kde děti opravdu líné jsou. Na té cestě od autobusáku do školy je nečeká ani jedno nebezpečné místo, pouze jedna málo používaná silnička přes vodu, kde chodci byli vždy v převaze.

Pája

Tady šli už před lety ještě dál. Gympl na Lesní čtvrti je na kopci. Na tom kopci je i točna trolejbusů. Jenže aby větší dětičky nebolely nožičky, nasadilo město trolejbusy s dieselovými agregáty a ty je vozí až před dveře. Kolik tahle legrace za posledních deset let stála radši nezkoumám.

Castic

👍👍👍

123

A cyklisté hoblující nejen v tom KRNAPu kde co, a tím samozřejmě nemám na mysli ofiko cykl. trasy, jsou jako lepší?

Ta auta tam nemají samozřejmě co dělat a smrdí, ale přece jen jedou buď po asfaltce, nebo max nějaké šotolině a až tak toho většinou(!!!) moc nezničí a zvěř je v okolí těchto cest buď zvyklá, nebo zdrhlá:-).

Cyklista na tur stezce v borůvčí toho dojebe podstatně víc, včetně toho pruzení zvěře.

Takže by bylo fajn se zklidnit a přestat tu ze sebe dělat pitomce.

robert

Tak srovnávat plechovkáře s cyklisty, už chce notnou dávku fantazie. 😀
Už ses zklidnil? Nebo ze sebe budeš dělat pitomce i nadále?

Rudolf Tuček

S cyklisty mám podobnou zkušenost, když jim člověk řekne že jezdí v CHKO mimo značené cesty tak se cítí uražení a řeknou co si to dovolujem jim něco vytýkat. Poměr blbcu mezi cyklisty i řidiči aut je stejný.

Alois

větší. Potlačovaná agrese se projevuje pumpičkářstvím.

robert

Určitě ne, Lojzo. 🙂

malej-jarda

V CHKO nemusí po značených cestách. To jen v NP nebo NPR.

123

Tak jedna věc je smět/muset, a druhá obyčejná slušnost. Prostě když vidím, že ta „značka“ vede po pěšince, co traverzuje ve svahu, tak bych měl mís aspoň tolik rozumu, že tam z toho kola sesednu a vedu jej. Ne že to tam budu hoblovat a hrát si na Kulhavýho.

To není nic proti cyklo, sám taky jezdím. Ale že se spousta lidí na kole chová fakt jak dobytek je prostě holá skutečnost.

rtep

To je věc návštěvního řádu, v každé CHKO je to jinak.

robert

To je taky pravda.

Kuba Turek

V CHKO samozřejmě lze jezdit mimo značené cesty. Zákon je celkem jasný.

123

Na to tu stačíte sám. S přehledem.

A krom toho máte dvě možnosti.
Buď tvrdit, že se to v těch Krkonoších nebo na Šumavě neděje. Pak si můžete vybrat, zda chcete být raději za úplného mimoně, který tam snad nikdy nebyl, nebo jen za obyčejného lháře.
Nebo taky můžete zkusit tvrdit, že prasení na kole v přírodě je vlastně ok, bo vyšší dobro. Pak bude jednoduše za egoistického křiváka.

Je to vaše volba:-))).

robert

Na to nedokážu odpovědět, protože jsem nic takového nezažil ani v Krkonoších ani na Šumavě.
Jestli jsi mimoň, lhář nebo egoistický křivák, to už si vyber sám. 😉 Osobně bych to tipoval na kombinaci všech tří případů. S přehledem. 🙂

Luke

Kňučení plechovkářů za 3, 2, 1…

robert

Ať si kňučí. Jsou schopni dát za ten svůj pekáč poslední halíř. 😀

Kebab

Proč by kňučeli? Z vašeho pohledu jsem nejspíš taky autíčkář a tohle přitom jednoznačně vítám😃

ABC

zatím kňučí jenom šotouši protože autíčkářům je to celkem jedno

robert

Takže autíčkářům nevadí, že stráví v kolonách spoustu času a že hledají parkování i půl hodiny? 😀

ABC

a proč vás to trápí?

Y.K.

To nějak nemá hlavu a patu, ne? Proč by mělo šotouše trýznit to, ze mamataxi se nedostanou až před vchod školy?

David

Měla tam Praha 6 postavit vlečku a ty děti svážet 810?

Gwann

dobrý nápad. zkuste s tím kandidovat

Pája

To je ale blábol 😯

robert

Vážení autíčkáři, měli byste si uvědomit, že vás nadbytek a vaše sobecké důvody, proč tím pekáčem musíte jet, ostatní lidi opravdu nezajímá. Tohle je další důsledek toho, že je vás hodně a ohrožujete ostatní. Viz případy za poslední dobu – snížení počtu pruhů na některých ulicích města, uzavření Americké ulice v Plzni pro IAD, rychlost 30 v Paříži a tak dále. Fakt vám pořád nedochází, co jste způsobili? Laskavě si uvědomte, že takové represe budou pokračovat. Mínus mi dávat nemusíte, já ty represe proti vám netvořím. Ale ty pohozené pekáče tam, kde to podle zákona ani není možné, kde to… Číst vice »

MHD

Je to pro vás terapie, pusťte ty emoce ven!

robert

Terapie? 😀 Ale já se z ničeho nepotřebuju léčit, nejezdím v pekáči ucpávat ulice a nenadávám na kolony. 😉

MHD

Potřebujete ulevit od té nenávisti, aby z vás byl třeba zase někdy v budoucnu tolerantní člověk.

robert

Ne, nepotřebuju. Chápu, že těžko přes text poznáš, jak se tvářím, ale když si to myslíš, tak tě v té iluzi klidně nechám. 😉 Ale autíčkáři by si potřebovali ulevit, aby z nich někdy v budoucnu byli tolerantní lidé. Zatím všude jen překážejí.

Feri

A jite co prosim pekne? Asi jen tk co si pestujete, pac ono i to jidlo se musi do obchodu jaksi dovezt. Fanatismus nekterejch lidi v dnesni dobe je fakt silenej…

Y.K.

To je absurdní. Zavážení obchodů je “hromadná” doprava (kamion nebo dodávka veze zboží pro všechny zákazníky). Jet si autem na nákup je doprava individuální.

Asi jste si všiml, že parkoviště před hypermarkety nejsou plná zásobovacích aut, ale nakupujících.

robert

Výtečně! 🙂

robert

Tvůj fanatismus a nedomyšlenost je fakt šílená, ale rozumím tomu, že ne každý má ten dar uvažovat racionálně.
Jím jídlo a piju nápoje. 😉 A jak říkal Pohl, nemusím mít slepici, abych si dal míchaný vajíčka. Do toho obchoďáku se potraviny dostanou od producentů, ale – a teď pozor, zásadní informace – v kamionu. Nevozí to dvacet tisíc osobáků, ale několik kamionů. Protože proč? Protože hromadná přeprava je levnější. 😉

Mts

Každá vystresovana polovodicka s mobilem u ucha a za volantem prémiového SUV předsi ví, ze spuštění varovných blikacu ruší platnost dopravních předpisu v okruhu až 20 metru.

Jakub P.

👍🤣

Leinad

Je fakt, že to jsem nepochopil 😀
když už z nějakého důvodu zastavuju na zákazu, tak dávám normálně blinkr doprava, a při vyjíždění doleva. Důležitější pro ostatní snad je co udělám, než informace že prasím.

Tomáš Gottschalk

Co je to předsi, Kefalín, nejaké cajzlovské novotvar?

Khufu

Nechte si laskavě ty projevy primitivního prnonacismu do své zaplivané posluchárny univerzity života.

Y.K.

To nevím jestli přestávají platit předpisy, ale několikrát jsem si všiml, že kolem projíždějící policie takové auto vůbec nevidí, takže to bude něco s neviditelností. 😀

jv.

U nás na Kladně šli opačným směrem: namalovali na hlavní silnici extra pruhy, aby rodiče mohli lépe odbočit do úzké silničky a dovezli děti skoro až do třídy https://mapy.cz/s/nacejefunu .

Luke

Odpad!

Daniel

V Nymburce funguje tato revoluční myšlenka co já pamatuju. (Asi teda hlavně kvůli tomu, že děti musejí ulici přecházet do družiny nebo do jídelny.)

Ondra

Naprosto v pořádku, udělal bych to tak u všech škol. Bohužel mamataxi zastaví jen o ulici dál….

původní Jakub P bez tečky

I to je pomoc, když se to tím rozdělí do několika sousedních ulic a nebude to celé koncentrované na jednom místě…

Jiří Kocurek

Což je trochu problém v místech, kde kolem školy vede jediná silnice a jaknasviňu k nemocnici.
Což ovšem pachatele dobra nenapadne, že by tím mohl nasekat problémy.

Pražec

Předesílám, že zrovna v tomto případě by bylo nanejvýš trapné vyrukovat s téměř apokalyptickými vizemi kolapsu dopravy, případně pak autorům takových komentářů lát autíčkářů a točvolantů.

Jde přeci o pilotní projekt v jedné ulici! Výše uvedené typy komentářů pochopím v případě plošných dopravních opatření (např. Paříž). Sem ale nepatří.

Kamui

V Japonsku neexistuje, aby do školy děti vozili rodiče autem, a to ani tehdy pokud by to měli při cestě do práce. Je to tam společensky nepřijatelné. Tím že děti cestují samy (pěšky/na kole/veřejnou dopravou) se mimo jiné vychovávají k samostatnosti.

Petr

V Džibuti to samé.

ABC

v Japonsku mají spoustu různých zvyků, třeba automaty na použité kalhotky

Gwann

nebo sepuku když se někdo brutálně ztrapni

Y.K.

Good luck takový automat najít. I u nás se najdou obskurnosti.

Miroslav Zikmund

Totéž existovalo v socialistickém Československu.Jako děti – první třídu v 6 letech nevyjímaje – jsme chodili do školy pěšky. Pouze spolužáci ze vzdálenějších míst používali MHD … hlavním důvodem bylo, že rodiče auta jednak neměli, jednak pracovní doba začínala v průmyslovém podniku v 6.00, škola v 8.00, jednak většina rodin auta neměla ….
Nějaká parkoviště vysaď (potomka) a jeď nemají existovat …. lze chápat obavy z různých individuí, ale existuje domluva rodičů a děti jdou společně – konec konců my jsme to dělali taky, i bez domluvy rodičů …

Geralt

Myslím že jste Kamuie hrubě nepochopil. Tady se za socialismu děti do školy autem nevozily, protože málokdo měl auto. Ale kdo ho měl a dítě do školy zavezl tak to nikdo neřešil. V Japonsku je vozit děti do školy nepřípustné i když auto máte. Školy to tam mají třeba i ve školních řádech, že děti se do školy dopravují po vlastní ose a porušení může být i důvodem k vyhazovu. Stejně tak školní řád tam školákům zakazuje se po škole poflakovat po hernách a reálně pokud je třeba učitel přistihne mají problém. Tam je to prostě jiná kultura a školní… Číst vice »

ABC

oni taky mají problém pochopit spoustu věcí z naší kultury

Leinad

Platnost školního řádu mimo školu u nás nějaká je. 😀 Tedy samozřejmě, z povinné základky se téměř nedá vyhodit.
Ale obecné kecy typu „tak musí dbát o dobré jméno školy“ = spolužák na prumce měl dvojku z chování, protože se ožral, dělal bordel a šel krást do marketu ve školním triku.

Dusanh

No to je toho. V naší třídě na průmce ve třeťáku (rok 1994) v pololetí 8 trojek a 17 dvojek z chování. Ti co měli dvojky, platili piva těm, co měli trojky 😀 Jo, zlatá devadesátá… 😉

PetrB

Tak v Japonsku je především běžné být ohleduplný k druhým, což v ČR jaksi mezi lidmi mizí. Tady je spíše na vzestupu egoismus spojený s drzostí a arogancí aneb já mohu vše a ostatní ať si trhnou. Což je např. jedna z primárních příčin dopravních nehod, proto tak vysoká číslo nehodovosti v ČR či parkování kde se komu zachce. Dokonce to zašlo už tak daleko, viz. článek „Řidiči si v Krkonoších jezdí, kde chtějí. Klidně i na vrcholy“, že to nemá snad nikde ve světě obdoby.
Zdroj:
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/krkonose-strazne-auta-krkonossky-park-povoleni-zakaz-vjezdu.A210913_626540_hradec-zpravy_pos?zdroj=top

Richard R

Česká republika je země úchylů a pedofilů, pustit MALÉ dítě samotné do školy se nemusí vyplatit.

Khufu

Zřejmě trpíte stihomamem, doporučuji vám odborné vyšetření.

ABC

No a netvrdil tu nedávno jeden článek že před každou čtvrtou ženou si někdo ve veřejné dopravě honil šaska? A to se někteří diskutéři snažili přesvedčovat že realita je ještě horší.

Y.K.

Život z Blesku.

Jiří Kocurek

V Japonsku mezi ostrovy plují trajekty. Nezavedeme trajekt Praha – Písek?

David

Jo, místo zjednosměrnění a nějaké K&R části to, určitě všechny problémy tam vyřeší nějaký zákaz. Hlavně vyřeší to, že rám chodí děti mimo docházkovou vzdálenost té školy.

Miroslav Zikmund

V době, kdy veřejná doprava neexistovala chodily děti do školy a zpět i hodinu – pěšky … zhruba nějaké 4 km …
Dnes mají ve většině měst k dispozici MHD, takže jet do školy v jiném obvodu není nic složitého.

ABC

a za našich babiček někdy neměly ani boty!

Jiří Kocurek

Potvrzuju, děda taky neměl jako děcko boty.
A když jsem byl školoou povinný, tak mobilní telefony byly jenom v amerických filmech a ty ČT nevysílala. Pro7 přes satelit ano.

Gwann

babička chodila 6km přes les…z vesnice…kam nevedla ani cesta. starší hlídali aby mladší neumrzli….

ABC

a ještě aby je nesežrali vlci

Daniel Jablonecký

Nebo kobylky.

Jiří Kocurek

Jsem si jist, že bábi (a nejen ta vaše) na internet nepsala.

Ondřej

To sice ne, ale kdyby mohla, tak to byste teprve viděl názor!

Daniel Jablonecký

Ano, život v 18. století nebyl jednoduchý.

BND 30

A dvougrejcarová houska stála dva grejcary 🤔

Pája

Tohle byl začátek 20. století. Moje babička opravdu v 18. století do školy nechodila. Pokud ano, držela by světový rekord v délce života.

mgr.pavel

Tak to jsem zvědav na ty komentáře tady.. 🙂

dejf

no tak před lobkovičák v praze auta nesměly co pamatuju, okolo sou jednosměrky a žádná apoklalypsa se tam nekoná, i když teda ideální to není. příčetný rodiče, který musej vozit dítě do školy (důvody nechme stranou) to zvládnou a u magorů a polovodičů je jedno kde zastaví, budou životu nebezpečný všude.