Praha 3 zřídí dvě obousměrky pro cyklisty, místostarosta jich chce víc

Cykloobousměrka. Ilustrační foto: Magistrát hl. m. PrahyCykloobousměrka. Ilustrační foto: Magistrát hl. m. Prahy

Je to myslím spíše ideologická debata než praktická, říká místostarosta.

106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Trumway

V zásadě proti tomu nejsem . Jen to bude vyžadovat po řidičich aut a cyklistech dvě věci. Ciklisté budou muset rozlišovat kterou jednosměrkou mohou legálně projet v protisměru a kterou ne a řidiči aut si budou muset zvyknout, že se mohou objevit jednosměrky kde mohou někoho potkat v protisměru (tedy s výjimkou vozidel jedoucích pod majíky a se sirénou). To nedávno takhle jedu autem jednosměrkou a koukám jako puk když se ze zatáčky vyřítí proti mě auto jehož řidič se chtěl s největší pravděpodobností vyhnout zhoršené dopravní situaci.

Osamělý Vlk

Tak ony by měli být všechny zcykloobousměrněny vyjma takových, kam se reálně nevejdou vedle sebe auto a kolo.

Osamělý Vlk

Místostarosta Rút je jeden z politiků, který dělá věci dobře.

Mikuláš Pixa

Místostarosta Rút je jeden z politiků, který podělá na co šáhne a proto bych ho nikdy nevolil.

Osamělý Vlk

Místostarosta Rút je člověk, který sice šel do politiky, ale zůstal tím člověkem, kterým byl předtím, než do politiky vstoupil. Jasně, pro motoristy je to nepříjemné, ale pokud vím, Ondřej Rút šel do strany Zelených z přesvědčení a podle toho taky vypadá jeho působení, a přežil na vysoké pozici minimálně jedny volby.

Čenda

Jednosměrná má být jednosměrná .

Osamělý Vlk

Ty jednosměrky často bývají jednosměrkami často jen proto, aby ty ulice nebyly využívány autem, jako objízdné trasy, když je na hlavní zácpa. Naopak, pro cyklisty je lepší zobousměrnění, a vlastně nejen pro cyklisty, ale i pro motoristy, a nakonec i chodce. Pro cyklistu je zajížďka problém, a pro mnoho je problém jízda po frekventovaných cestách, takže tam buď jedou po chodnících, nebo jedou protisměrnou ulicí po chodníku.

SYN

Buď po chodníku, nebo po chodníku. To je pěkné…

Zbyněk Žitný

Není to vůbec pěkné. Ale je to důsledek nezohlednění kol. Jednosměrky jsou nastavené na auta a cyklistu vyvedou na hlavní ulici. A tam se nezkušení bojí. Takže město, které chce dostat víc lidí na kola, ale přitom správně chránit chodce, má udělat bezpečnou přímou trasu pro kola. Cykloobousměrky jsou snadné a levné řešení.

Filip Jirsák

Jasně. I pro chodce. I v přilehlých barácích se má chodit jenom jedním směrem. Když jednosměrně, tak pořádně.
Možná kdybyste své tvrzení doplnil nějakým argumentem, nevypadalo by tak hloupě.

Osamělý Vlk

Líp to dostat do absurdity bych to neuměl. Opravdu skvělé.

Leinad

Co je důvodem zákazu vjezdu? Pokud je to „dva široké vozy se nevyhnou“ tak jo, vybrat preferovaný směr a v tom druhém pouštět užší. A otázkou je, zda to vůbec má být cyklopruh – co třeba „pruh pro všechna vozidla užší než X“

Jakub P

Casto to byva i proto, aby klidnejsi oblast nesla projet autem skrz a pouzit jako „zkratka“ pri zacpe na hlavnich kolem. Coz se kol netyka a neni duvod nutit je vracet se na hlavni, naopak. Pokud tedy dana oblast nema tak tupe vedeni jako tradicne Praha 2 a podobne.

Leinad

Takže tam sice je daleko méně tranzitu, ale aby to nebylo zklidněno moc, místňáci zase musí kroužit dokola. Na to bych raději než jednosměrku preferoval zákaz vjezdu(motorových vozidel) mimo dopravní obsluhy.

Jakub P

Další důvod bývá, že je pak možno přidat autům parkovací místa. Což je ale opět důvod, který se lidí na kolech nijak netýká…

Leinad

Což je vlastně totéž (jeden parkovací + dva jízdní pruhy nebo nebo naopak?)

Koridor

Praha 2 má vedení jaké si lidi zvolili, že to uřvané menšině nevyhovuje je jejich problém.

Filip Jirsák

Motoristům vadí vedení Prahy 2?

Osamělý Vlk

Jde obvykle jen o to odradit motoristy, kteří by obytnou zónou objížděli kolony, často nebezpečnou rychlostí.

Mikuláš Pixa

To jako fakt?

„Cílem opatření je lepší průjezdnost ulic pro lidi na kole, kteří jinak v jednosměrkách namísto vozovky často využívají chodník. “
Místostarosta MČ Praha 3 ví o páchání přestupků v konkrétních místech a neřeší to? Třeba posílením dohledu MP?

M19

Ale on to řeší. Jen ne represivně.

Koridor

Konečně chápu proč se zvyšovala rychlost na dálnicích na 150, ministr dopravy to vyřešil, jen ne represivně👍

Leinad

Smysl není zastavit legislativu jak je dneska a zařídit aby byla dodržovaná ve všem doslova.
Smysl je aby se žilo lépe (na silnici – bezpečnější, plynulejší, rychlejší provoz, méně hluku a dalších emisí,…). Taky u přestupků je vhodné prokazovat materiální aspekt. Před hlavním vchodem do školy mít dálnici a policajta zastavujícího vybíhající děti není moc konstruktivní – lepší je zda má dálnice vést přes město(severojižní magistrála vážně nemusí být). Zda mezi školou a silnicí nemá něco být, třeba phs nebo zábradlí. A pokud je, tak umožnit bezpečné překonání(ne přebíhat když se fízl nekouká, ale nadchod/přechod).

Osamělý Vlk

Nechcete si to na kole v Praze vyzkoušet? Uvidíme, jak dlouho vydržíte za současné situace nepáchat přestupky.
Posílení kontrol MP navíc způsobí, že příslušníci MP nebudou tam, kde je jich víc zapotřebí. Navíc budou pokutovat činy zoufalých lidí, kteří se snaží bezpečně dostat z místa A do místa B. Správně mají na silnice, ale tam vadí agresivním řidičům motorových vozidel, protože jedou pomaleji, než 50 km/h, často max. 15-20 km/h.

Roman Soudný

Ja to zkouším pravidelně tak jednou týdně a je to docela jednoduché. Ale to je asi jen holt zvyk z auta. A s nějakou agresivitou ze stran řidičů se fakt nesetkávám, spíš naopak.

Osamělý Vlk

Celkem pravidelně se s agresivitou řidičů setkávám. Pravda, jsem člověk, který vyžaduje po řidičích, aby dodržovali pravidla.

Orange pilled

V naprosté většině důvod pro jednosměrky je kvůli autum, protože zabírají moc místa. Cyklisté se vždy vejdou. Cyklisté by měli mít možnost jet v proti směru téměř ve všech jednosměrkách. Proč by měli cyklisté být trestáni za to, že auta jsou moc velká? Protoze kolo neni posvatna krava jako auto?

Frantík

Problémy můžou být zejména na řízených křižovatkách. Stejně tak pokud je ústí křižovatky širších, nemusí se vlézt auta vedle sebe (při odbočování vlevo co nejvíc doleva…) Skoro vždycky se ale řešení najde, když se chce.

Honza V.

Pokud by část cyklistů nebyli bezohlední magoři bez trochy soudnosti, tak by bylo jednodušší obecně povolit jízdu cyklistů po chodníku. Samozřejmě s tím, že chodce, východy z budov a jiná nepřehledná místa by museli míjet z bezpečné vzdálenosti a být připraveni okamžitě zastavit. A tedy pochopitelně by nebyla možná jízda na chodnících s vysokou frekvencí chodců. Ale pokud mohou na vltavské náplavky, tak to pak už je možné je pustit prakticky kamkoliv. Bohužel ovšem provoz sportovních cyklistů je neslučitelný s využitím pro vycházky s malými dětmi.

Jakub P

Ohleduplná jízda na kole po chodníku je samozřejmě možná a byla by (místy je, když jsou legalizované) to fajn možnost na překonání jinak obtížných míst. Ale zároveň je to pro toho člověka na kole silně otravné a znamená to zdaleka nevyužívat možnosti toho kola. Jako doplněk pro nějaké krátké spojky mezi lepšími úseky, mezi začátkem/cílem cesty a lepšími úseky, nebo tam, kde chodci téměř nechodí a nejsou tam ani ty vchody a podobně (podél dlouhých slepých zdí/plotů). Je to fajn možnost. Pokud by to ale byla ve městě jediná možnost, bude kolo v podstatě nepoužitelné. Cykloobousměrky v obydlených oblastech, kde… Číst vice »

L.

Jezdím po městě hodně na kole a rozhodně si nepřipadám, že bych jízdou po zlegalizovaném chodníku „nevyužíval možností kola“. Rozhodně tam pojedu radši než v protisměru ve frekventovanější cykloobousměrce.

P73

v pohodě, já bych zas s dovolením nejezdil po chodníku na kole

a dal přednost těm obousměrkám

SYN

Tak toto je přesně ten extrém jak by to být nemělo, ani když je vyhrazený pruh tak raději pojede po chodníku… jo dobré. Hele ale ten chodník se dá naprosto bezpečně překonat už teď – kolo VÉST!!

Jakub P

Dá. Ale počet chodníků, které je člověk ochoten takto překonat, než ho to naštve tak, že radši nechá kolo doma a vezme auto (což samozřejmě v důsledku zhorší situaci pro všechny, včetně těch, kdo autem z různých důvodů opravdu musej) je sice u každého jiný, ale konečný a zpravidla ne úplně vysoký. Problém Prahy není, že by se na kole nebo pěšky překonat nedala (i když některé části jsou poměrně výzva), když člověk musí nebo se k tomu vyhecuje. Problém je, že obrovská a hloupá preference IAD z ní dělá místo, kde je pohyb vlastní silou pro drtivou většinu populace… Číst vice »

Roman Soudný

“… je to pro toho člověka na kole silně otravné a znamená to zdaleka nevyužívat možnosti toho kola.”

Tak tohle by se v parafrázi dalo použít i jako argument proti rychlostním limitům v autě, ale máme dost rozumu, a víme, že občas se musíme pro obecné blaho trochu omezit.

Leinad

Od určitých hodnot už vyšší číslo na tachometru neznamená dřívější příjezd. Naopak opětovné rozjezdy(závod kdo bude dřív na příští červené). Větší riziko kolon. Braesův paradox.

SYN

Ovšem Braesův paradox platí stejně i pro smíšený provoz kol a pěších po chodníku, víte? Jeho hlavní příčinou jsou rozdílné rychlosti pohybu, což v případě kolo/pěší je zruba 4-5 ku jedné, velmi výrazný nepoměr…

Filip Jirsák

Pokud by část řidičů motorových vozidel nebyli bezohlední magoři bez trochy soudnosti, tak by bylo jednodušší pro cyklisty obecně jezdit po silnici a nenapadlo by je jezdit po chodníku.

Rene

Jsem cyklista, kdo je víc.. Jistě je mezi řidiči dobytek, který jsou bezohlední, stejně tak je dobytek i mezi cyklisty, kteří jsou bezohlední k ostatním.. Kde je ohled cyklistů k chodcům?? Ke kolika kolizím bezohledného cyklisty a chodce už došlo? A proč? Bojím se jet po silnici aby se něco nestalo mě, ale když srazím chodce, je to OK?
Pokud vyžaduji ohleduplnost, začínám u sebe.

Koridor

Ono je to nemá co napadat, protože tím porušují zakon a dopouštějí se přestupku.

Filip Jirsák

Řidiči bezohlednou jízdou také porušují zákon a dopouštějí se přestupku.

Roman Soudný

“Bezohledná jízda” není přestupek.

Filip Jirsák

Ale je. Přečtěte si § 4.

Trumway

„Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat“
A chovat se ohleduplně znamená nebýt bezohledný.

SYN

To může fungovat zhruba tak dobře jako stanovit autům rychlost „přiměřenou“…

Jiří Kocurek

Tlač na politiky, že se Mazda 121 už nedá vyrobit.

Leinad

Dá se vyrobit jiná „zasřešená motorka“ (auto od 15), Smart Fortwo,…

Průvodce původní Aleš

V Japonsku je na prodej dost ojetých uzounkých aut, dovážejí se i do USA 🙂

PvvS

A kolikpak těch kol splňuje pravidla pro povinnou výbavu ? A když už se pupmičkáři chtějí přidávat do provozu, tak by měli dodržovat i jeho pravidla . A ideálně aby na kola zavedli i povinný ručení.

Mikuláš Pixa

Nejen povinné ručení, taky SPZ a povinnou helmu, kdo jim pak má platit léčení, když se rozsekají na náledí.

Filip Jirsák

Cyklisté se do provozu přidávat nechtějí, oni v něm dávno jsou. To jenom petrolheadi při své zahleděnosti do sebe sama nevnímají, že nejsou na ulici sami.

PvvS

No právě.. Ale nechovají se podle toho.

BND 30

Utíkáte od odpovědi. Provoz má nyní nějaké parametry, a pokud je jedna skupina účastníků nasplňuje, tak má být pardonována nebo to po ní má být vyžadováno ? A tím míním osvětlení, odrazky, způsob jízdy v pruhu… A líbí se mi myšlenka pojištění odpovědnosti pro cyklisty.

Orange pilled

Protoze kazdy ridic dodrzuje pravidla silnicniho provozu. Kdyz ridic porusi pravidlo, nesmi se zobecnovat. Kdyz cyklista porusi pravidlo, delaji to vsichni.

TomášM

Když řidič porušuje pravidla, je za to zodpovědný. Lze identifikovat (RZ), musí znát předpisy, musí být pojištěn pokud způsobí škodu. Nic z toho cyklista dodržovat nemusí. Pokud se stane nehoda a cyklista ujede, nikdo ho nedohledá. Pokud to udělá řidič, je za to potrestán a to dost přísně.

Filip Jirsák

Zapomněl jste na takovou „drobnost“, že řidič je chráněn tunou materiálu okolo, na rozdíl od cyklisty. Takže cyklista má řádově větší motivaci, aby se nehoda nestala, než řidič automobilu.

TomášM

Chování cyklistů podle toho ale často nevypadá. Nevím jak vy, ale já i v autě dělám vše pro to, abych nenaboural

Filip Jirsák

Jenže i když děláte vše, co je ve vašich silách, pořád jsou ty síly dost slabé proti tomu, co způsobuje auto. Je velké, těžké, neohrabané, je z něj špatně vidět ven, špatně manévruje. Jeho rychlost neodpovídá reakčním schopnostem lidí. No, a nakonec, abyste opravdu dělal vše, co je v lidských silách, musel byste být tak trochu superman – ten pocit pohodlí a bezpečí, které vyvolává sezení v moderním autě, ten těžko dokážete něčím přebít a přesvědčit svůj mozek, že řídíte tunový stroj, který může ve vteřině zabít několik lidí.

PvvS

A co teprve takový vlak, nebo tramvaj ? Ty rovnou zakážete ? Podstatně těžší vozidla, bez možnosti uhnout.. A zbytek shodný s auty ?

Filip Jirsák

Zbytek shodný s auty v žádném případě není. Strojvedoucí vlaků ani řidiči tramvají neporušují předpisy zdaleka tak často, jako řidiči automobilů.

SYN

Toto platí obecně pro jednostopá vozidla! Přesto jsou „jednostopí“ aspoň z mé zkušenosti 50%ní sebevrazi…

Trumway

Aha. A proto jdou nekteří hlavou proti zdi a dělají vše pro to, aby se nehoda stala? Začněme třeba tím „Vidět a být viděn.“

Filip Jirsák

Nemyslím si, že by si řidiči kupovali auta, ze kterých špatně vidí, proto, aby způsobili nehodu. Spíš je to nezájem o to, co se děje kolem nich.Auto je přece velké, pohodlné a bezpečné – pro posádku. Tak co by se starali, jestli je bezpečné i pro okolí? Oni přece budou uvnitř, ne venku.

SYN

Ano, přesně toto – „dohledatelnost“ cyklisty je mizerná. Přitom ujetí z místa nehody a neposkytnutí pomoci je vysloveně trestné už teď, a při jakékoliv jízdě po chodníku tato pravděpodobnost citelně roste.

Ale nešť – po chodníku tedy jen se značkou a pojistkou, nebo jako doposud (proč to zamlčujete?) bezpečně = tlačit…

A jestli si na totálně liduprázdném chodníku občas někdo dovolí předpis porušit, tak kde není žalobce tam není soudce. Též jsem tím zcela ojediněle vinnen, nezapírám (několik let již tomu).

SYN

Kdežto vy to navrhujete přesně naopak!

Filip Jirsák

Takovéhle dělení na skupiny je pěkně hloupé. Navíc kdybyste na tom trval, největší skupina účastníků silničního provozu, která nedodržuje pravidla, jsou řidiči motorových vozidel.

Kolo musí být osvětleno pouze za snížené viditelnosti.Odrazky většinou kola mají. Způsob jízdy v jízdním pruhu nedokážete jako vnější pozorovatel posoudit – cyklista se musí vyhýbat překážkám, které jako vnější pozorovatel často nevidíte.

SYN

„Většinou“ je tak asi 50%. A samozřejmě když pravidelně jedou vedle sebe několik minut, tak to se zajisté jen předjíždějí!

Vůbec největší prasata která jsem na kole viděl po městě jezdit je skupina s dresy s nápisem „Dukla Brno“, ty jsem viděl „nejchuťověji“ projet v chumlu křižovatku Úvoz x Údolní na „tmavooranžovou“, odbočovacím pruhem a tempem odhadovaným asi na 35-40kmh. Mám i nějaké fotky, ale většinou člověk nestačí spustit foťák…

Filip Jirsák

Na ty odrazky máte nějaké měření, nebo je to jen dojem? To, že se mezi cyklisty najdou blbci, neodkazuje vůbec nic. Oni se najdou i mezi chodci, řidiči, tramvajáky…

Trumway

Co se odrazek týče kola co jsou primárně určena pro jízdu na silnicic je má. Ovšem jak známo odrazivost se vlivem stáří snižuje. Pak je taky časté, že přední a zadní mohou být něčím zakryty nebo mohou být špinavé. Odrazky na šlapkách zase mohou být zakryty podpatkem a odrazky ve výpletu… Podívejte se na nabídku prodávaných jízdních kol. Horská kola často odrazky ve výpletu vůbec nemají a někdy postrádají odrazky zcela s výjimkou těch na šlapkách. Je pak na člověku aby si to uvědomil a kolo jimi doplnil.

Trumway

Omlouvám se, ale nesouhlasím a v případě osvětlení musím dát zapravdu BND30. Pokud bychom se bavili o osvětlení vozidel skupina těch co nedodržují předpisy jsou zhusta cyklisté a po nich hned v závěsu koloběžkáři. Mnoho koloběžek je za tmy osvětleno jen vpředu. Zrovna včera jsem potkaj jednoho co jel na koloběžce po silnici kde není ani veřejné osvětlení. Přední světlo mu svítilo, ale když jsem ho minul a koukl do zpětného zrcátka vzadu neměl vůbec nic a nebyl tak prakticky vidět. Tím mám na mysli, že tam neměl ani odrazku. Dalším rozšířeným nešvarem je to, že cyklisté nedodržují ustanovení o… Číst vice »

Filip Jirsák

Jenže my se nebavíme jen o osvětlení vozidel. Mimochodem, červená blikačka vzadu je povolená.

Orange pilled

V ulicích jezdila kola v době, kdy automobil ještě nebyl vynalezen. Lidé se na ulicích setkávali, pohybovali se, prodávali zboží, a děti si hrály. Kolo bylo hlavním dopravním prostředkem. Pouze až po vynalezení automobilu, automobilova lobby zpusobila, ze se všichni ostatní vyhnali na okraj a ulicím vládnou auta.

BND 30

Náš cech koňských a volských povozníků hrubě nesouhlasí s tímto nesprávným výkladem dějin 🙂

Kolo (bicykl) bylo vynalezeno roku 1817, pedály bylo opatřeno v roce 1839, řetězem 1885…
Se tedy nechci srovnávat s radioaktivním uhlíkem…ale 1885 si Karl Benz patentoval svůj automobil. Tolik asi k tomu hlavnímu dopravnímu prostředku.

Orange pilled

Automobily se výrazně rozšířily až po 2. světové válce.

Gale

Henry Ford by asi dost nesouhlasil..

Orange pilled

Opravuji se, v Evrope se auta rozsirila az po 2. svetove valce

Gale

V roce 1938 bylo v ČSR registrováno cca 171.000 automobilů, z toho 14.000 ten rok vyrobených sedmnácti různými výrobci. Existovalo také více než 150 motoristických organizací a přes tři desítky specialisovaných časopisů..

Stepan

Bicykl není starší než automobil. První moderní kolo s řetězovým převodem stejně jako první moderní automobil jsou datovány rokem 1885.

SYN

Nikoliv, kolo bylo ne-okrajovým dopravním prostředkem tak asi 40 let, předtím kůň/povoz, potom už různé formy motorových vehiklů.
Nepodceňujte prosím dobu kdy kolo bylo „předmětem vášnivých debat v anarchistických kroužcích“…

Korcekin

Moc si nedokážu představit, že by kola jezdili v protisměru např. v článku zmíněné Jeseniově ulici. Tam se kola prostě nevejdou. Ale pokud to jinde situace umožňuje tak asi proč ne.

Mikuláš Pixa

Protože je na to zákon, stejně tak jako nemůžete jezdit na kole v Národním parku, kde je jízda na kole zakázána.

MaT

Ale můžete po národních parcích na kole jezdit, po vyznačených cyklotrasách. A také některými národními parky vedou i normální silnice, po kterých smějí jezdit auta. Chcete tvrdit, že auta po takových silnicích jezdit smějí a kola ne?

Nebo jste to myslel tak, že „na místech v národním parku, kde je jízda na kole zakázána, se na kole jezdit nesmí“? Ok, a čím se to liší od jiných míst, tzn. mimo národní park, kde je případně jízda na kole zakázána také? Tam se jezdit smí, právě proto, že to není v národním parku?

Filip Jirsák

Když je zákon špatný, dá se změnit.

PvvS

A když je správný, tak se má dodržovat..

Filip Jirsák

Ne, zákon se má dodržovat vždy. Není na vás, abyste posuzoval, zda je správný nebo špatný.

PvvS

Tak proč je značná část cyklistů nedodržuje ?

Jakub P

Je to nasobne mensi cast nez u ridicu aut. Coz je vysledek skutecnych vyzkumu. Jen jsou ta poruseni predpisu u lidi na kolech casto vic videt, proto mate dojem, ze jsou castejsi. Na nektere caste prestupky ridicu aut jste uz nejspis tak zvykly, ze je ani nevnimate.

PvvS

Dojmologie ?

Jakub P

Z vaší strany. Já ty údaje, které uvádím beru z výzkumu, který analyzoval videozáznamy chování lidí na silnicích v Dánsku.

Filip Jirsák

Asi ze stejného důvodu, z jakého je nedodržují prakticky všichni řidiči.
Stoupněte si někdy ke světelné křižovatce a počítejte, jaký podíl řidičů správně zastaví na oranžovou, místo aby to ještě projeli. Stoupněte si ke křižovatce, za kterou je zácpa, a počítejte, kolik řidičů nevjede do křižovatky, když za ní nemůže pokračovat. Stoupněte si k místu, kde jsou žluté zkřížené čáry a počítejte, kolik řidičů zůstane stát před nimi, když by za nimi nemohli pokračovat.

PvvS

Jenže řidič není aninymní. A v případě způsobení škody/havárie je i postižitelný. Což anonymní „cyklista“ je jen stěží..

Filip Jirsák

To je ovšem úplně jedno. Nebo když vás zabije řidič v autě, nějak vám pomůže, že nebyl anonymní? (Navíc to není pravda, je spousta havárií, od kterých řidič ujede a neví se, kdo to byl.)

SYN

Kdo se nemusí bát postihu, má tendenci na předpisy kašlat… a zvyšuje tím riziko.

Filip Jirsák

Jo, myslíte třeba řidiče parkující všude možně i nemožně, projíždějící na oranžovou, blokující křižovatky nebo žluté kříže?

Pořád zapomínáte na to, že riziko, že někoho zraníte nebo usmrtíte, zvyšujete zdaleka nejvíc tím, že sednete za volant auta. Protože rozhodující je kinetická energie, a ta je prostě u cyklisty a auta nesrovnatelná.

SYN

V tomto smyslu ovšem nedodržuje prakticky NIKDO, ani na kole. Na kole občas vidím cyklisty projíždět křižovatku na „čistou červenou“ (nemá absolutně nic společného s oranžovou která byla už dávno) protože se jim nechce zastavovat a rozjíždět. Obzvláště pikantní mezi chodci přecházejícími přes přechod…
Jízda (ne) při kraji vozovky, jízda vedle sebe, nedání znamení o změně směru, povinná výbava, chodník, alkohol…

Filip Jirsák

To, že vidíte někoho porušujícího předpisy, neznamená, že je porušují všichni. Ale u těch aut si schválně zkuste pozorovat, jak dlouho vám bude trvat, než narazíte na někoho, kdo nevjede do křižovatky, když za ní nemůže pokračovat, nebo na někoho, kdo nezastaví na žlutých křížích, když nemůže dál pokračovat. Mimochodem, projíždění křižovatky na čistou červenou je mezi řidiči už také běžná věc.

Koridor

Třeba rychlost 130 km/h na dálnici byla špatná, dost se m se v té rychkosti nudil, ještě, že se to změnilo.

Filip Jirsák

Za prvé se to teprve změní. Za druhé jste hezky odhalil, o co ve skutečnosti zastáncům aut jde. Kašlou na ostatní, je jim jedno, jestli ničí životní prostředí, ohrožují ostatní. Ale hlavně pořád argumentují nutností jezdit autem, ale pak se prořeknou – jako vy teď – že jim jde vlastně o zábavu. Nejdůležitější pro ně je, aby jízda autem byla zábavná, nebyla nudná.

SYN

A vám ani nedojde ironie… achjo.

Michal Bartoníček

Výborně. O zákazech jste tedy zpraven. Proč je tedy většina řidičů soustavně a vědomě porušuje?

Orange pilled

Bravo

L.

Často je za tím tupá úředničina, nebo i zlá vůle „když už si dovolili mít auto, tak jim to osladíme“. U nás třeba udělali před časem jednosměrku z ulice asi 40 m dlouhé. Nepamatuju, že by tam kdy byl problém.

BND 30

A sada dopravních značek stála 50.000 Kč….

SYN

plus instalace, a občas obnova… pak nemáme mít „les značek“.

SYN

Samozřejmě, „vždycky se vejdou“… a určitě proto se zřižují v „obousměrkách“ (viz např. ta na obrázku) cyklopruhy šířky 1,25m+
Normální auto se na 2m taky vejde…