Praha 1 si opět prosadila parkoviště v Nerudově ulici. Místa pro chodce je dost, tvrdí
Kontroverzní příčné parkování v Nerudově ulici. Foto: Peskymestem.cz
Návštěvníci mířící na Pražský hrad se budou dál proplétat mezi zaparkovanými auty.
Ach! 😪😪😪 To je ostuda.
Bravo Praho 1 – takže kvůli půlročnímu parkování přespolních se dělá parkování na chodníku – to normálnímu hlava nebere.
Nevím co panu radnímu přijde s podívem, když v dané ulici těžce převažují procházející od jinud nad rezidenty. Navíc si tam rezidenti stejně nezaparkují protože hotely.
Je to vrchol arogance! Když už je tam místo a pro někoho ten chodník zbytečný, proč tam nedá stromy? To by pomohlo tomu, aby se tam dalo lépe dýchat a nežhnuly tam ty zpevněné plochy. Už jen ta lahůdka, když tam člověk jde do kopce a kolem něj tam jedou auta a musí se to dýchat. Zdraví prostě nade vše. Ta auta tam nepatří a když chce nekdo být v památkové rezervaci, v historickém městě, tak pěšky nebo taxikem se tam také dostane i do toho hotelu. A komu se to nelíbí, tak ať využije motorest u dálnice.
Holt P1 nejedná logicky.
Nějaký aktivsta tam prostě nechal postavit chodník blbě. To je tím, že některé ulice patří po magistrát a ne pod městské části.
Sice Praha 1, ale po vidlácku jako v Horní Dolní
No však tomu šéfuje největší vidlák Ryvola
Praha 1, co dodat. Jeden z příkladů, jak správa městské části nemá vypadat. Hůř už je na tom snad jen Praha 8, všichni víme proč.
A vy jste v místních volbách na Praze1 volil koho?
V tomto je systém městských částí totálně rozbitý.
Když někdo bydlí v Praze-Kolodějích, ale pracuje v centru, děcka chodí do školy v centru, celá rodina tráví volný čas v centru, tak centrum Prahy je pro ně úplně stejně relevantní jako jejich MČ.
Nicméně i když podíl z jeho DPFO jde Praze jako celku, coby volič má možnost rozhodnout pouze doma v miniaturní MČ.
A naopak když někdo bydlí v zahraničí, ale trvalý pobyt má na P1, tak automaticky může kecat do věcí, které se dotýkají většiny Pražanů.
V čem není systém 57 městských pidičástí rozbitý?
Neříkám že by se to nedalo zlepšit, ale v čem je rozdíl oproti tomu, když třeba pracuju v Kladně ale jezdím do Prahy?
Svým způsobem ano, ale výběr města bydliště je individuální volba. Kdo chce žít v Praze, může.
V rámci Prahy se ale každý nenastěhuje na P1, byť je to pořád centrum „jeho“ města.
V tom Kladně každý občan v komunálních volbách rozhoduje o celém městě. V Praze sice volí do magistrátu, ale ten na mnoho věcí nemá pravomoci.
Praha je hlavně kraj, je to jako kdybyste v jiných krajích zrušil všechny města a obce a o každém prdu se rozhodovalo centrálně z KNV.
Což je konina, která může napadnout jen někoho z množiny známé jako NERV… 😀
Je docela problém jednotlivé argumenty rozumně vyvážit. Protože všichni mají tak trochu pravdu.
Volič volí i do velkého pražského zastupitelstva. Ale to rozdělení kompetencí magistrát vs. MČ je dost nepřehledné. Magistrát pak ještě přeposílá peníze MČ podle relativně šíleného vzorce (zahrnuje počet obyvatel, rozlohu, počet děti ve školách, výměru zeleně a plochu vozovek. Pro některé MČ je to pak významná část rozpočtu, pro rozpočet MČ Praha 1 to zas tak zásadní část není.
No ano, jenže jak opakovaně vidíme, magistrát na řadu rozhodnutí nemá vůbec dosah, a to i když mají víc než čistě lokální dopad (tramvaj na Budějovickou, třeba).
Praha by se měla zúžit na nějakých 7 městských částí, podle současných 10 obvodů ale s tím, že by se 1, 2 a 3 sloučila a totéž 7 a 8, zároveň by mělo dojít ke značnému omezení pravomocí jejich kompetencí, především v dopravě a výstavě. Potom nebude Praha Kocourkovem…
A s novýmy volbami se obtěžovat budete, nebo jen budou pokračovat ta správná rudá zastupitelstva z P3 a P7? Průhledné, tohle už tu jeden teroristický režim mezi lety 1948-1989 dělal. Když bylo v obci třídně nepohodlné zastupitelstvo, násilým se sloučila s jinou a najednou to šlo.
Tak jistě že by to probíhalo s volbami, vezměte si prášek prosím
Myslíte podobně jako to mají pražáci s okresními/obvodními soudy?
„Základ věci vychází z toho, že v uvedené ulici je naprostý nedostatek parkovacích míst. Při setkání rezidentů v únoru tohoto roku bylo odsouhlaseno přání nerušit toto parkování v poměru 68:0. To už je dostatečný mandát k pokračování,“ uvádí Ryvola. Reálně koukám na ten zápis participační schůzky a vidím: Parkování – závěrečné klíčové body: 1. Hotely nemají mít parkovací místa přímo na ulici 2. Zavést viditelné parkovací samolepky na autech a posílit kontrolu – velký ohlas, padlo 7x 3. Zrušit parkování pro státní a jiné úředníky 4. Prověřit parkovací povolení – ambasády, hotely, filmové štáby (celkový souhlas většiny přítomných) K Nerudově… Číst vice »
Není potřeba dojet k domu, aby se dal vyložit nákup. Je třeba omezit počet aut, jednak zpoplatněním vjezdu jednak fyzickým omezením aut.(redukce parkovacích míst). Zrušit povinnost zřízení parkování pro bytovou jednotku.
Tím přístupem „není potřeba“ obhájíte spoustu věcí. Z pohledu obyvatel se jedná o jednoznačné zhoršení. Pochopitelně ti, co se tam pohybují pěšky, by ideálně taky měli veškerý prostor pro sebe. Tedy jde vždycky o dohodnutí na nějakém kompromisu.
Město má být primárně pro chodce, až potom pro šrot.
Velmi zajímavé, hlavně i ta věc k bytům. Stále se mluví o nedostatku bytů a stačí si za řadu let zjistit právě kolik bylo zrušeno v Praze bytů pro bydlení a přeměněno na hotely, ubytovny, úřady, krátkodobé ubytování pro turisty apod.(pokud jsem měl možnost vidět nějaké propočty, jednalo se o nějakou tu desítku tisíc bytů – pak se to chce řešit dalšími zábory půdy na výstavbu kolem Prahy, zahušťováním výstavby v Praze a problémy s klimatem a prostředím máme na světě jak vyšité) .Pak ani toto vše třeba nemůže být důvodem pro to ,aby se ulice a město změnilo na… Číst vice »
No a když se člověk někde poohlédne po oknech, tak kolik z nich je „slepých“…
Ze zdejší diskuze mám dojem, že při hlasování došlo k nějakému podvodu.
Hlasování je v pořádku, ale interpretace radního je překroucená.
Tak schválně, kolik z Vás místo nářků v tomto diskusním fóru raději podá do 24.7.2023 na Prahu 1 připomínky k návrhu na nové opatření obecné povahy…
https://peskymestem.cz/praha-1-trva-na-zachovani-parkovani-na-chodniku-v-nerudove-ulici/
Bohužel jako mimopražský nemůžu, i když situace v Praze mne taky ovlivňuje.
Přesně tak… 🙁
Takže nějaká iniciativa pěšky městem by chtěla, aby rezidenti a majitelé domů z této normální ulice v Praze si nemohli dovézt domů co potřebují, jen proto aby se turisti nemuseli vyhýbat? A kdo definuje, že zájem turistů je víc, než zájem místních? Plebs ze Sládkovičova a Liberce, který do Nerudovy nejde, jak je rok dlouhý, zatímco rezident tam jede a žije každý den?
Kolik rezidentů žije v Nerudovce a proč si to musí vozit svým vlastním autem? Doporučuje návštěvu centra Gentu nebo Brugg. To je moderní město, kde žijí lidi a je tam velká návštěvnost turistů. Člověk se tam cítí příjemně, služby fungují, není to balkánský autoland.
Asi jich tam je alespoň 68.
A otázka zní, proč mají mít těžší život, než obyvatelé jiných ulic v Praze.
Nemají, Praze by prospěl plošný úbytek parkovacích míst. Respektive minimálně v částech s kompaktní a hustou zástavbou, jakou centrum bezpochyby je.
Holt prostorově nemůže fungovat to, aby v takových místech měl auto každý, stejně tak jako nemůže být pravdou, že ho tady každý potřebuje mít před vstupem.
Kde v Praze bydlíte?
Praze by hlavně pomohlo zdražit parkování na tržní úroveň a ne to dotovat městem. Když má někdo na auto za statisíce, tak musí mít i 10 nebo 20 tisíc ročně na parkovné.
A to je kolik?
To je tolik, kdy vždy zůstane alespoň 20 % stání volných (pro ad hoc využití). Dávno vymyšlené, ale většinou neuplatňované.
Nic vám nebrání koupit si v Nerudovce nemovitost, pak můžete hlasovat nebo dokonce kandidovat do zastupitelstva Prahy1 a změnit to.
Takže ti co tam prochází (já třeba často, ač z P1 nesjem) nemají žádná „práva“, jen teda musí zaplatit chodník přes HlMP? A rezident musí mít možnost postavit svůj majetek na jeden z plochou nejcennějších chodníků v ČR?
A navíc pan radní nepodporuje ani rezidenty ani procházející, ale má nějaké osobní motivy.
Nebýt tam modrý zóny stejně z většiny zabíraný klientelou a majiteli/zaměstnanci hotelů, ale jen rychloobrátkový místa pro naložení a vyložení s hlídaným dodržováním limitu např. 1/4 nebo 1/2 hodiny + zpoplatnění vjezdu pro nerezidenty, je téměř jistý, že by to rezidentům ve skutečnosti pomohlo o hodně víc, než teoretická možnost zaparkovat na těch šesti místech, který tímhle nesmyslým záborem chodníku přibyly…
Proč tedy, když je tak užasné mít u domu jen krátkodobé místo na zaparkování, jak tu všichni tvrdí, ho místní rezidenti nechtějí v poměru 68:0?
Proč lidé, kteří tam žít nebudou, maximálně si tam udělají výlet jednou za uherský rok, jim diktují, jak to mají mít?
Protože tohle prohlášení je lež. Viz výtaželkvýše v diskusi.
Protože těch míst by bylo méně, ale byla by výrazně lépe využita?
To má Nerudovka všechno zahraniční rezidenty?
Nebo jen alibisticky zabíráme jedno z historicky a návštěvnicky nejcennějších částí města pro hotelové parkování?
Protože místní chtějí, aby jim tam parkovala zahraniční auta. Patrně to nějaký důvod má, a lidé z celé ČR jim říkají: ne, před Vašima barákama smí parkovat jen někdo, koho my určíme, a jen chvíli, a zato před našima barákama smíme parkovat my, nebo koho si my určíme.
Místní ty byty pronajímají cizincům přes airbnb a ti cizinci tam samozřejmě také chtějí parkovat.
Tak to se asi v budoucnu to Airbnb radikálně omezí…
No to váz zklamu, ale před naším barákem (Vinohrady) jsou taky jen dvě/tři místa, což není moc na 24 partají. Asi by se daly zrušit chodníky a stavět to příčně, ale já bych to teda nechtěl.
Přímo před vchodem mít časově omezené místo (zastavení, 15 minut zásobování) je pro dovoz těžkých věcí do baráku lepší, než když v ulici můžou bezplatně parkovat hosté z okolních hotelovů.
Viz poznávací značky na fotce, parkují tam převážné hosté hotelů.
No a? Pokud tam nebudou aspoň modrá parkovací místa, nezaparkuje tam ani ten rezident.
No a? Není v zájmu města dovolit ještě cizím autům jezdit po památkové rezrvaci, když 99,9% tusritů to zvládne MHD nebo taxíkem. To není místo pro všechny (ani rezidenty ani hosty), ani zdaleka.
To je prostě typická česká závist, psaní o cyklostezkách mi nevydělá na barák v Nerudovce a nic jiného neumim, tak to aspoň místním pořádně osladím. Třeba takový článek o ohyzdném parkovišti na Loretánském náměstí a kdy bude zrušeno, protože široko daleko nejsou žádní rezidenti, jsem tu ještě neviděl. Místo parkoviště by tam mohl být krásný park!
Podstata celého problému s parkovaním mentalita ľudí. Strašne veľa ľudí tu stále žije v predvedčení, že kúpou auta im automaticky vzniká nárok na parkovacie miesto, ideálne zadarmo a čo najbližšie ich bydlisku a niekto (mesto) je im povinný to miesto zabezpečiť mesto sa to,u musí prisposobiť. Politici tomu pochopiteľne idú na ruku aby nestratili voličov. Príklady máte všade – dnes Praha, pred pár dňami to bol Havířov, obrovský odpor aj proti symbolickému spoplatneniu parkovania na ulici (tie 3kč na deň v centre Prahy sú nasmiech), parkovacie miesta na úkor MHD… Na západe je úplne iná mentalita ľudí a mestá razia… Číst vice »
Tak hlavně že na Slovensku se tím řídíte od Makova až po Malé Trakany, začal bych doma.
PS: Města u nás opravdu nevypadají jako v roce 1980, ten dojem jsem měl spíš při nedávné návštěvě Humenného, Michalovců.
Když někdo chce mít výhody, obtěžovat tím druhé, tak si to musí zplatit! Pokud tím vůbec ale něco vyřeší.To je tržní i demokratické. Takže třeba když svým autem a jeho provozem obtěžuji lidi hlukem, záborem a ohřevem míst, exhalacemi, mirkočásticemi z provozu apod. a ničím jim tím vlastně i zdraví, tak to musím zaplatit. Nebo ne? Vy to chcete mít zadarmo a ještě se těm lidem vysmívat a chtít po nich, aby na to naopak přispívali vám?
Místní ještě nějak chápu, ale proč tam povolují parkovat i cizí náplavě?
Protože místní tam provozují ubytovací služby??
No a? Na Zbojnickou chatu taky nemůžu přiletět vrtulníkem, i když tam mají heliport…
A já někde píšu, že tomu fandím? Jen nabízím vysvětlení.
To je geniální vynález pražských hoteliérů, tzv. přenosná rezidentská parkovací karta s neomezenou možností změny poznávací značky auta. Stojí 36 tis. (tedy cca. 100 Kč na den), hoteliér jí koupí a pak svým hostům přeprodává za 10 eur na den. Tedy hotelový host zaparkuje na modré a hoteliér vydělá. Zrovna v té Nerudovce jsou modré zóny plné hotelových hostů. A radnice na Praze 1 tradičně jde hoteliérům na ruku, rezidenti jí moc nezajímají.
Takže pokud by rezidenti měli parkovací karty nepřenosné, vázané pouze na 1 konkrétní SPZ (kterou by si však přenášeli ze starého auta na nové), tak by tenhle kšeft skončil?
Jasne, verejny prostor v milionovem meste dle zajmu sedesati lidi.
V podobny lokalite ve Vidni by byl v dochazkove vzdalenosti 200-300m parkovaci dum, kde by denni parkovne bylo za cca 30 EUR a rezidentni mesicni za cca 400 – konec koncu, metr v bytech v dane lokalite stoji 200k CZK a vyse.
Ti lidi co tam bydli, maji kancelare ci provozovny asi uplne nebudou nechavat auto nekde na Cernaku/Zlicine.
A nešlo by to nějak prohodit?
Že by i ty kanceláře měli na Černém Mostě nebo Zličíně, takže by ty plechovky měli pod okny?
Je zcela namístě to posuzovat nejen jako veřejný prostor na desetimiliardové zeměkouli, ale zejména jako prostor v ulici možná se stovkou obyvatel.
Veřejný prostor?
Mezitím se v Praze staví uzavřené developerské projekty, kde najednou veřejnost nemůže projít místem, kudy možná i staletí chodit mohla. Příkladem budiž žižkovský Central Park, hloubětínský Kejřův mlýn, záběhlická ulice Podle náhonu, či snad Tykačova vila v Gröbovce a mnoho dalších.
Ale to je v pořádku, tady je snazší třídní nepřítel, auta na chodníku.
Srovnavat staletou ulici s developmentem na periferii?
Vy jste taky periferie. Ta ulice v Záběhlicích je starší než Pařížská.
Tady je spíš na místě otázka, jak je to možné a jak to, že to ještě existuje?
Stejný problém byl před nějakými 10 lety na Smíchově, křižovatka Vrázova x Staropramenná. Z chodníku bylo přebudováno parkoviště, nedalo se a nedá projít s vetším kočárkem – a to je za rohem zdravotní středisko.
Není třeba zdůrazňovat, že toto nikdo neřešil a neřeší. Argumentovat nedostatkem parkovacích míst je v tomto případě nesmysl. Naproti je dům s velkým parkovištěm, Anděl s obrovskými parkovišti je nedaleko, metro a tramvaj kousek, takže auta téměř nejdou potřeba.
Vloni se tam konečně změnilo vedení radnice, tak jim napište podnět.
Kolik lidí tam chodí s „velkým“ kočárkem? Já jen, že místní by nebyli rádi, kdyby přišli byť jen o těch 8 míst, v téhle lokalitě je každé parkovací místo vyváženo zlatem…
Ta fotka nenaznačuje, že by to omezovalo frekvenci chodců.
Ta fotka přesně naznačuje, že když chcete projít Nerudovku (cca 38.000 lidi denně), musíte volit ten samý prostor jako auta přijíždějící a odjíždějící z toho úhledného moderního parkoviště urbanisticky citlivě včleněného do historické zástavby…
Je to ukázka, jak si vážíme místa s ohromnou historickou pamětí. Veřejný prostor zrovna tady je nabízen k něčemu bez špetky respektu. Jako by nestačila suvenýrová kýčařina, která se tlačí už i do Nerudovky (a dělá proti tomu něco P-1, resp. MHMP?).
Nad tímto místem mimochodem byl vyhledávaný fotoflek, z něhož když si pohrajete s večerním/ranním světlem, vodící perspektivou a „přizoomnutím“, se dá dobrat fotky s kouzlem. Auta naštorc vás od úmyslu spolehlivě odradí. Ale to je jen takový detail, zajímavost, kam lektoři frekventanty fotokurzů už moc nevodí.
Třeba mi přišla šílená Florencie, krásné město to jo, ale ten provoz v ulicích v centru šílený. Pořád se člověk otáčel, zda nejede auto. A to tam mají zóny, které jsou zpoplatněné. Všude se člověk proplétal mezi auty. Auta do centra nepatří, u elektro to ještě pochopím, ale spalováky tam nemají co dělat.
Pěší pohyb po Florencii je velmi náročný, mě osobně to město úplně vycuclo. Je tam všeho moc, včetně turistů (tedy i mě :-). Nicméně, elektromobily sami o sobě na tom nic nezmění.
No ona je Florencie vůbec náročné město…
Schválně jaké scenérie však budou volit turisti ve chvíli, kdy jim budou přes Ponte alle Grazie i Piazza di Santa Croce jezdit tramvaje za současného zákazu vjezdu aut…
„Setkání rezidentů“ 😀 Tak určitě.
Nejsem si uplne jist, jestli ta ulice patri rezidentum a neni to nahodou veřejný prostor…😉
Je to veřejný prostor nevyhnutně sloužící především místním, a již nikoliv nutně a neomezeně též pro pouhý průchod nebo průjezd.
Tak jistě, mají tam trvalý, reálně bydlí ve vilce někde v klidu samozřejmě.
Máte zjištěno, kolik zdejších eálně bydlí a nebydlí ve vilce někde v klidu, nebo jen tak naslepo střílíte od boku samozřejmě?
Prague = Wild wild east capital city.
Z pražských radnic je největší zumpou radnice Prahy 1. Dlouhodobě bohužel potvrzeno
Proč hned z první věty musím zjistit komu fandí autor?
Návštěvníci mířící na Pražský hrad se budou dál proplétat mezi zaparkovanými auty. Co je na té větě názorového?
Po rekonstrukci tam je více místa pro chodce i při příčném parkování. To je tam tolik chodců, že se tam musejí proplétat?
Mimochodem, na jiných místech v Praze (a zrovna v Praze 1) se takto širokým chodníkům říká náměstí (Anenské náměstí, Mariánské náměstí, Haštalské náměstí).
Rozhodně je tam chodců více než aut.
To nepochybně, s touto informací se nedá nic polemizovat.
Ale tak nějak mi z toho vyplývá, že máte dojem, že auto i člověk zabírá stejné místo.
A na každé správné náměstí logicky patří parkoviště – městotvorný prvek dělající z náměstí Náměstí 👍
Myslíte jako ještě relativně nedávno to Malostranské? 😀
To že je někde široký chodník přece neznamená že ho hned zaplácnem auty pro jednotky VIP, aby tam stály 90% času a vyjímaly se na fotkách tisíců turistů, kteří okolo projdou.
Ano a toto mě začíná štvát ve spoustě českých měst. Co na to říkají architekti a památkáři?
Vy tam (a nejen zde, ale v celé Praze a ČR) asi moc nechodíte, což? Pokud byste používal víc své nožičky a hromadnou dopravu, tak byste i více porozuměl.
Když to nevidíte sám, tak je těžké něco zmiňovat.
Použít slovo „proplétat“ u místa kde by mohl projet kamion není vyjádření názoru?
To tam klidně mohla být věta: „Místní mají opět kde zaparkovat“
Šikana autíčkářů. Pomóc. Zase nám ubližují. To se oznámí. To se potrestá. Totalitní praktiky chodců.
Města jsou pro auta! Nikoliv pro chodce! Odjakživa to tak bylo a vy – chodci – nám na tom nebudete nic měnit!!! Vemte si příklad z Moskvy..
No jak se to vezme…do r. 1896 kupříkladu auta nebyla…
Ono to je taky myšleno ironicky, děkuju, že vás to – odjakživa – zaujalo.
Autem sem max zajedu a vyložit či naložím někoho (třeba sebe s francouzskými holemi). A to jsem občan P1 a parkovat tu mužů. Toto je zase prasárna našich zastupitelů
No právě, místo těch parkovacích míst by stačilo zřídit několik zásobovacích míst v časech brzo ráno a večer, s možností zastavení na pár minut, a hlavně to tvrdě vymáhat.
Tvrdě vymáhat. Jenže to by byl zisk do městské pokladny. A to je problém, to nechceme. Peníze ne. Raději budeme ten nuzný stát východní Evropy.
Presne tohle z nas dela skanzen, kam se jednou. Bude cela Evropa jezdit ucit, jak nema vypadat mesto.
Tohle jste už viděl?
https://www.youtube.com/watch?v=EnVvlhhqWtw
Jenže tady za den projdou 2 okresní města a to tu má parkovat několik rozmařilců a omezovat 35000 lidi ? P.S. Bydlím na P1 a mám parkovací kartu do modré zóny, ale auto bych tu nenechal
Jedna z prvních věcí, čeho si všimnete při cestě do východní Evropy je to, že když někdo má BMW/Mercedes/Audi, tak prostě parkuje tam kde potřebuje, třeba na chodníku.
Jsem rád, že se k tomu hlásí i radnice Prahy 1.
Chápu, je to mnohem snazší, než mít ve stavebních požadavcích bytu s cenou 200k+ požadavky na podzemní parkoviště a nebo tam postavit nějaké parkovací domy.
Což opět zabetonovává „potřebu“ tam jezdit auty. Kromě toho, na Malé Straně podzemní parkoviště či parkovací dům? To snad raději těch pár míst při širokém chodníku; jen je otázkou, pro koho. I mikrobusová linka v historické trase až na Pohořelec by byla v tomto případě lepší, jakkoli se tam dá dojít pěšky.
Pendlující elektrický mikrobusy by tam smysl dávaly. Ono se to samozřejmě dojít dá. Ale je to docela krpál a samozřejmě po kočičích hlavách (a jak jsem obecně toho názoru, že Praze by silně pomohlo je i ve velký části centra nahradit něčím příjemnějším, ideálně hladkou řezanou dlažbou, tohle, tedy Královská cesta, je zrovna místo, kde by je byla opravdu chyba měnit za příjemnější povrch). Takže pro kohokoli, kdo není aktivní, zdravej člověk ve slušný kondici a bez zavazadel, to může být problém. Starší návštěvníci i rezidenti, děti, rodiče s kočárky, rezidenti s taškou nákupu, ti všichni by to určitě ocenili.… Číst vice »
Ostatně, pokud se nepletu, první pražská autobusová linka vedla z Malostranského náměstí na Pohořelec.
Přidej, tady už jsou dávno byty za 500 000 za 1 m2
Hmm…tak to aby byly parkovací místa tak 4 000 000,- Kč 😀
Přesně naopak – slušní lidé jezdí veřejnou dopravou – auto ve městě nepotřebují.
Zájmy 68 jedinců mají přednost před zbytkem světa.
Škoda, že neudělali veřejnou anketu. To by asi neskončilo 68:0, ale řekněme tak 68:5000. Jenže to už by se blbě argumentovalo…
A vy si myslíte že výsledky ankety někoho zajímají? Viz přejmenování Koněvovy ulice , kde bylo 80% lidí proti a stejně si to xindl prosadil,,, Takže asi tak ,,,
Jojo…aby to pak za 20 let přejmenovávali znova, protože jim „žižkovský“ starosta Hartig bude jako přísně katolickým vadit…
Myslíte xindl Koněv.
Ty bydlíš v Nerudovce? Ne? Pak ti do toho vůbec nic není, ty troubo!
Vyborny argument! Pojdme se zeptat lidi bydlicich u magistraly, kolik chteji jizdnich pruhu nebo jakou povolenou rychlost. Doufam ze prijmete tricitku a jeden pruh v Legerove, Jájíčku.
Až se bude zateplovat chrám Sv. Víta, ne aby ses k tomu vyjadřoval, ty troubo.
Bydlím na P1 a ty auta tady nemají co dělat
A ty bydlíš kde, že se k tomu vyjadřuješ?
Ulice je veřejné prostranství a patří všem. Takže otázka je, co je veřejný zájem.
A své urážky si nech na doma, na ty nejsem zvědavý, hrdino.
Jo tak jo, zákaz parkování na ulici v ČR (protože nesmíme diskriminovat jednu konkrétní ulici, to by nás EU hnala jako kdysi s Matiční) je veřejný zájem a bude se hlasovat v referendu, řekl bych, že tak 0,99% pro. Podobnost s volebním výsledkem zelených ekoteroristů, čistě náhodná.
Ne…jen v centrech měst s vyšší úrovní MHD 😀 . Tedy v Praze, Plzni, Olomouci, Ostravě, Liberci, Brně…
Stejný argument by šel použít i proti omezení na 30 před školou. Ostatní to omezuje, dáme hlasovat 🙂
No tak ono to je i o hodnotách…. a tady narážejí Češi od doby, kdy jsou Češi…
Tak jasně. Češi ale nejsou o nic horší, než Poláci, nebo Němci.
Narážím na to, že když přímá demokracie, tak ne jen o tom, co se mi hodí, ale o všem. A pak být připraven i na to, že se odhlasuje něco, s čím já nesouhlasím. A umět to akceptovat.
Ano, pokud uznáme princip, že kdo tam přebývá, má právo na svůj hlas – podobným principem se řídí pražské parkovací zóny, které rezidentům nechávají povolení parkovat za nižší výpalné.
Jinak řečeno, chcete říci, že hlas 68 rezidentů v Nerudově je něco méně než hlas 68 rezidentů někde v Brně?
Tak snad vám nevadil zavřený Hrad, když tam přebýval Zeman… tu anarchii co tady naznačujete jde pochopit jen těžko, každopádně hlasovací právo se tak úplně nerovná možnosti zakoupit si parkovací kartu a o parkování se v Česku nehlasuje, řídí se normami – zákony a vyhlášky.
Hrad patří státu/ státním institucím, pokud vím, ten není soukromý, narozdíl od těch nemovitostí v Nerudovce.
A pokud by tedy rezidenti neměli mít větší právo rozhodovat o místních úpravách ve své obci, co navrhujete místo něj?
A ulice státu/městu nepatří?
Je to veřejný prostor a na ten může být uplatněn veřejný zájem.
Pokud Hrad patří státu, tedy všem občanům ČR, pak ať o něm rozhodují občané celé ČR, kteří také mohou definovat veřejný zájem.
Pokud si občané obce, kde leží Nerudova ulice, odsouhlasili že tam chtějí mít parkovací místa, notabene s příjmem pro obec, je to imho v souladu s právní úpravou.
A kdo jiný než oni by jim měl říkat, jaký je veřejný zájem v jejich obci?
Ulice nerudova, mysleno chodniky a silnice, jdou v majetku hlavni mesta Prahy. Nikoliv vlastniku okolnich nemovitosti.
Takze je to zalezitost hlasovani minimalne na P1, ktera majetek ma sveren, pripadne mozna i cele Prahy
Proč by se měli ptát zbytku světa? Zbytek světa tam nebydlí, ať se ptají místních a ti si ta místa přejí…