Práce na proměně nádraží ve Vsetíně pokročily, letos dojde na stavbu terminálu

Železniční stanice Vsetín. Foto: Správa železnicŽelezniční stanice Vsetín. Foto: Správa železnic

V polovině března se rozběhnou práce na podchodu, který bude následně plně nahrazovat i přechod ve Štěpánské ulici.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vrták

Nádraží v centru Vsetín má jednu velkou výhodu a tou je nádraží v centru, proto je ta stanice tak využívaná. Podobně dobře je umístěno i nádraží ve Zlíně, a také UH, ale tam je zase nevýhoda, že se na koridor musí přestupovat, tedy vyjma linky R18 v UH. Potenciál trati mezi Vsetínem/H. Lidčí a Zlínem je velký, minimálně v rámci kraje a je jen otázkou času, kdy se to postaví, s tím, že kromě kraje na to bude tlačit i město Zlín, které tak zbytečně zahlcují auta od východu kraje. Díky tomu pak pomalé busy zase zbytečně zavazí I/49 či… Číst vice »

Jack

Obě osoby v kolejišti mají hezky předepsanou obuv S3 :)) Když se to děje na místním šetření, z něhož nevznikají PR fotky, tak to člověk nějak přejde, ale dát do ofiko materiálů lidi v outdoorových botách…

Karl vB.

Mohl byste prosím vysvětlit, proč by podle vás měly pracovní boty kategorie S3 a vyšší vypadat hůře, než „obyčejné“ outdoorové?
https://www.arbeitsschutz-express.de/de/arbeitsschuhe/sicherheitsschuhe?p=1&o=1&n=24&f=823%7C1480%7C914

Kodl

Moc pěkné jen tak dále! Kéž by se takto konečně dočkala i řada jiných měst, mezi nimi dokonce docela dost měst krajských, jako například Zlín..

Sova

Do Zlína nejdřív pořádnou trať prosím, bez nádraží se do té doby klidně obejdu…

Jiří Kocurek

Potřeba je obojí, vždyť ta nádražní budova je akorát pro ostudu.

Karl vB.

Jen, aby se ještě nenašla nějaká dobrá duše, která by navrhla zpamátnění objektu, jako významného dokladu drážní architektury z konce 19. stol. na střední Moravě.
To by pan Kupka musel svolávat další Kolokvium.
Budova nádraží Zlín byla zprovozněna dne 8.10.1899.
https://zlin.estranky.cz/img/original/308/vlakove-nadrazi.jpg

MHD

Pokud by se měla stavět nová výpravní budova, tak prosím veřejnou architektonickou soutěž. Když okolo toho člověk má mnoho desetiletí jezdit, tak ať to pěkně vypadá.

Jiří Kocurek

V to doufám taky.

Olcit

Na co přesně je potřeba nádražní baráček zvaný „Zlín-Střed“? Fakt mě to zajímá.

Mě by spíše zajímalo, kdyby vlaky zastavovaly o 100 metrů dál směr Vizovice, aby bylo blíž na přestup na MHD.

V éře webových a smartphonových jízdenek fakt nepotřebuji pokladnu. A nic nebrání tomu, aby dopravci měli zjednodušený ceník= aby jejich jízdenky prodávali externí obchody (tak jako např. RGJ).

K čemu v průjezdní zastávce Zlín-Střed čekárnu a hospodu?

Jiri 3

Dřív bude tunel do Berouna.

Frantík

Vsetíňáci proti železnici do Zlína protestovali, protože by se snížil význam Vsetína a jiné obce podél trati (Pozděchov), že by se jim „snížil rozvoj“…

Ornyl

Ale jdi Ty, náklady šílené a počet cestujícch malý. Já do Zlína jezdím ze Vsetína maximálně trikrát za rok a to dvakrát kvuli práci v jedné komisi, jimak je mně to město zcela ukradené…

Ornyl

Zlín je na vedlejší málo frekventované trati..kldině to počká

Karel

Tempo práci šnek hadra.

Sova

Rychlost bohužel stojí peníze navíc a je to problém i na mnohem důležitějších místech české železnice 🙁

Karel

Jo a už sem slyšel že výsledná cena bude větší

IGCT

Samozřejmě, bo inflace

Ornyl

Vyšší….

J.M.

kdyby to nebylo za provozu, tak by to šlo rychlej, ale jaksi lidi taky musí i jezdit, víte?

Jiří Kocurek

A náklady taky. Nejezdí tam toho sice moc, ale další je až Jablunkov, protože u Břeclavi rozkopáno jest.

Karel

Víme..

182-097

Lidi musí jezdit? Asi tak jako loni kdy kvůli této akci přes půl roku nejezdily osobní vlaky do Velkých Karlovic (a nákladní doprava tam díky neustálým výluka už definitivně umřela)?

Jiří Kocurek

KOlik tam vlstně zbylo dřeva po kůrovcové kalamitě, která sejmula většinu starých stromů? Jestli je vůbec co vozit, než mladé stromy dorostou. Ty pod 30 let jsou prakticky nepoškozené.

J.M.

na vsacku kůrovec moc není. Je to spíš na kelečsku. Takže trať na Karolinku je spíš vytížená jako obvykle.

182-097

V tom údolí moc velké problémy s kůrovcem nebyly, je tam poměrně vlhko a kůrovec tam nenadělal tolik škod co jinde. Vozit je co, dřevní hmotu z běžné těžby, ovšem díky přístupu národního nákladního dopravce a neustálým výlukám už tamní zákazníci používají výhradně silniční dopravu -pár let zpět jezdili dokonce nakládat do Turzovky, neboť to bylo výhodnější. Loni a předloni se dokonce vozilo dřevo naopak – k vykládce do Velkých Karlovic, mezi únorem a dubnem třeba 80 vozů měsíčně. Jenže obsluha pouze dvakrát týdně, pak začla měsíční výluka, vozy stále nepřistavené a zákazník si pro dřevo jezdil na Vsetín nebo… Číst vice »

J.M.

jo, ale tady týpek chce rychlejší výstavbu, ale nedochází mu, že by to bylo něčím vykoupeno. Btw nejedná se jen o výstavbu železnice, ale je na to napojena silnice a autobusák… proto taky dostal tolik minusů, protože je mimo realitu.

Jiří Kocurek

Kvituju podchod zkrz nádraží, že se nebude muset obcházet naokolo.