Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Práce na modernizaci D1 se vrací na nejdelší úsek

Modernizace dálnice D1. Foto: Strabag
Modernizace dálnice D1. Foto: Strabag

Sdružení firem Strabag, Metrostav a Eurovia dnes začíná po zimní přestávce s pracemi na modernizaci dalšího úseku D1. Jde o 14,6 kilometrů dlouhý úsek mezi Velkým Beranovem a Měřínem, který se opravuje od podzimu 2018. Hotovo by mělo být příští rok.

Už dnes začíná v úseku první omezení kvůli instalaci dopravního značení. „Pokračování modernizace dálnice D1 je i za současné složité situace jednoznačnou prioritou,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Od dnešní 9. hodiny do sobotního poledne bude provoz v úseku ve směru z Prahy do Brna veden dvěma jízdními pruhy, pak do neděle 17 hodin jedním jízdním pruhem. Ve směru z Brna do Prahy bude od dnešního dne do neděle 14 hodin otevřen jen jeden jízdní pruh.

„Na pravý jízdní pás následně přijede těžká technika, která zahájí odstraňování stávající vozovky. Až do konce srpna bude doprava v úseku vedena v režimu 2 + 2 jízdní pruhy na levém jízdním pásu,“ dodal Studecký.

Od neděle bude probíhat modernizace pravého dálničního pásu, tedy ve směru na Brno. Kvůli tomu bude uzavřena také nájezdová větev křižovatky ve Velkém Beranově a výjezdová větev v Měříně.

Kvůli pandemii koronaviru mají některé stavební firmy problémy s dostatkem zaměstnanců, zejména řada zahraničních pracovníků odjela, nebo je v karanténě. Eurovia  kvůli tomu pozastavuje práce, Skanska se zatím podle svého šéfa Michala Jurky snaží dál stavět.

Pokračování modernizace D1 je nyní jednoznačná priorita Ředitelství silnic a dálnic. Zejména v těch úsecích, které jsou rozestavěné. A to i kdyby to mělo znamenat, že některé jiné stavby takzvaně na zelené louce se zastaví. Kapacity budeme směrovat na D1,“ řekl nedávno v rozhovoru pro Zdopravy.cz Radek Mátl.

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mgr.pavel

„.. který se opravuje od podzimu 2018. Hotovo by mělo být příští rok.“ – to jako úsek dálnice se opravuje zhruba 2 a půl roku? Jako chápu, za provozu, takže po etapách / jízdních pruzích, ale pořád: cca 2.5 roku???

Jiří Kocurek

Úsek délky 14.5 kilometrů. I tak je to dlouhá doba. Holt to ŘSD nenaplánovalo naráz, ale na 6 etap. Začalo se bourám mostu při úplné uzavírce. Dneska už se tohle umí za víkend. Konečně.

jenda

podzim18 provizorní rozšíření pro 2+2 / zima / jaro-podzim 19 komplet práce na jednom pruhu, beton 14 km / zima / jaro-podzim 20 komplet práce na druhém pruhu, beton 14 km / zima / jaro 21 dokončovací práce… A to je jeden úsek z dvaceti či dvacetidvou…

Jan

Modernizace úseku 16 začala až v dubnu 2019. Přibližný harmonogram: 2019 – provizorní opravy vozovky, demolice nadjezdů, rozšíření vozovky, práce v SDP (kanalizace a přejezdy), 2020 – rekonstrukce vozovky v pravém jízdním pásu, 2021 – rekonstrukce vozovky v levém jízdním pásu + dokončovací práce. Uvedení do provozu v 10/2019.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO