PPL začíná rozvážet zásilky na elektrokole v dalším městě

Nákladní elektrokolo. Foto: PPLNákladní elektrokolo. Foto: PPL

Liberec je čtvrtým městem, kde PPL rozváží zásilky i na kole.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
soumar

Stabilita toho kola, naloženého 150 balíky, musí být senzační. Jako zaměstnanec bych mnohahodinovou jízdu na velocipedu (byť elektro) považoval za příšerné pracovní podmínky a nejspíš bych odešel hned první den, takže mi jich je dosti líto. Dodávkou (naftovou, bílou) jsem si kdysi přivydělával a byla to vcelku příjemná práce, i když šibeniční časy se očekávaly už tehdy.
Ale bude-li poptávka po takové práci, proč ne. Jen jsem si vždycky myslel, že rikšové patří do třetího světa (a ani tam jsem se jimi nenechal vozit)…

Jiří Kocurek

Nemá to registračku, takže automatické kamerové systémy to budou ignorovat. Včetně těch mobilních od Eltodo, které brázdí Prahou na střeše auta.

David

Počasí z promosnimku asi ok…ale být v tom venku v 30+? Dešti? Sněhu? Tak 50 dní v roce v tom bude docela za trest.

Jakub P

Pokud někdo považuje jízdu na velocipedu za příšerné pracovní podmínky a přihlásí se na místo cyklokurýra, bude jeho odchod hned první den pro zaměstnavatele nejspíš jednoznačně plus…

150 balíků najednou vozit těžko budou, ta kola se většinou pohybují kolem depa a vrací se během dne několikrát pro další balíky, takže fakt nemusí denní dávku pobrat najednou a není moc důvod to zkoušet.

Džamel

A jsou to zaměstnanci PPL nebo jen externí rikšové na Švarc systém?

Jiří Kocurek

Taky to může být smlouva na dobu určitou (přes léto).

Pavel Bláha

Patrně dohodáři – DPČ, každopádně nezáviděníhodná práce, ve vedru, dešti nebo zimě rozvážet na kole, byť s elektrickou pomocí. S elektrickou dodávkou by byli produktivnější a pracovní podmínky aspoň na úrovni, než tahle otročina na kole.

Jakub P

A vy jste to obojí zkoušel, že to tak jasně víte? Práce kurýra určitě záviděníhodná není, ale kdybych to měl ve městě dělat, beru elektrokolo stokrát radši, než dodávku. Ta produktivita je taky velká otázka, plus fakt, že ta elektrododávka stojí několikanásobek toho, co to elektrokolo, nedá se nabít z každý zásuvky, baterka vyměnit za nabitou během minuty, atd… Na delší trasy po řídce osídlenejch venkovskejch oblastech a na výjimečný extra velký nebo těžký zásilky bude mít ta dodávka vždycky navrch, to samozřejmě jo. Ale ve městech je to nejspíš s tou efektivitou pro většinu zásilek opačně, než tvrdíte, když… Číst vice »

PvvS

Dodávkáři doteď na chodník maximálně na chvílu zaparkovali. S elektrokolama budou po chodníkách aj jezdit..

Jakub P

Celkem často jezdím do Karlína a od doby spuštění toho depa na Florenci tam tyhle rozvozový cargo kola vídám běžně, ale zatím jsem tam neviděl cargo kolo jet po chodníku. Neříkám, že se to nestane a že to někdo z nich kousek po prázdným chodníku někde nestřihne, ale že by po nich jezdili furt se fakt neděje. Zejména když je infrastruktura taková, že můžou v pohodě po vozovce (je tam mimo jeden větší průtah třicítková zóna, což znamená, že pro kolo není vozovka tak nebezpečná a chodník by byl zbytečný zpomalení)… A pokud na něm zastaví pro výdej zásilky, tak… Číst vice »

Jarek

To vychází 150 zásilek na dodávku, pokud elektro kolo udělá podobné množství, a na zimu PPL zařídí zimní pláště a teplé oblečení pro kurýry tak proč ne. A nebo to je je PR asi jako vytváří ředitel DPO Morys a jeho eko výlevy 🙂

Alf

Neboli 4 minuty na jednu zásilku. Doufám, že v tom jsou zahrnuty i firmy beroucí víc zásilek najednou, jinak by to bylo hodně kruté.

Huh

Však, pohoda – pár projetých červených, přechody ignorovat, nějaká ta jednosměrak v protisměru, zaparkovat nejde jinak než na chodníku i přímo vedle parkovacího místa , případně na hlavní na blikačky (co je mi po nějaké koloně s cinkajícími tramvajemi) a je to…

Leinad

Tedy to, co běžně dělají dodávky kurýrních společností. I když rozdíl bude, kolo je užší a snáz se postaví tak aby kolem něj zůstal průjezd.