Pozor na přejezdech. Na úzkokolejky budou moci znovu vyjet pracovní stroje
JHMD, železniční přejezd. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Pracovní stroje a dvě dieselové lokomotivy JHMD jsou udržovány v provozním stavu.
Pracovní stroje a dvě dieselové lokomotivy JHMD jsou udržovány v provozním stavu.
Jenom bych se optal někoho…kdo bude toto divadélko platit ? A kdo zaplatí onen dluh cca 300 milionků ? K čemu to všechno je , když kraje již zplna přešli na autobusovou dopravu ? Veřejnost tuto dráhu již nepotřebuje.
Jaké divadélko? Technická památka Vám nic neříká? K umoření dluhu dojde v konkursu. Co se týče krajů, tak již konstatovaly, že by měly zájem měly…sice o turistický provoz, ale nějaká forma ZDO může časem být
Ten plný přechod krajů na autobusovou dopravu se příliš nezdařil – o víkendu moc možností se dostat do Bystřice není… Zcela chybí dopolední spoj, který by pobral cestující ze vzdálenějších míst.
Prosím ten provoz urychleně obnovte. A postavte i nějakou další úzkokolejku, třeba na Sněžku, ať jsme alespoň v něčem jako to Rakousko, či Švýcarsko.
A spojit Nova Bystřice z Litschau (Waldviertelbahn). Science-fiction.
Každá sci-fi se v průběhu času stane realitou. Důkazem je dnešní technologický pokrok.
Albert Einstein, fyzik
„Nikdy nerezignuj na to, co chceš opravdu dělat. Člověk s velkými sny je mocnější než ten se všemi fakty.“
Walt Disney, producent
„Když o tom dokážeš snít, dokážeš to udělat.“
Tak teď jsem si ucvrnknul strachy. Umíte i něco jiného než urážet?
Asi jsem naivní, ale měl jsem za to, že vlaky před přejezdy houkají…to by snad mělo nebezpečí eliminovat…navíc předpokládám, že většina řidičů není tupá a na přejezdu se automaticky rozhlíží, v souladu s tím, co je učili v autoškole.
Oba předpoklady jsou platné jen v ideálním světě, což ten náš není.
Vlak má povinnost houkat, když má piskacek, auto zastavit na stopce.
Jenže kolik z nich to reálné dělá, zvlášť po dlouhé době nulového provozu?
Dokud tam ta stopka je, je platná. Bez ohledu na to, zda provoz na trati je, či ne.
Byste se divil, ale co tak pozoruji, tak většina řidičů si zastavovat na přejezdech již odvyklo
Jo? Kde bydlíte?
sláva, hurá :-), snad se to konečně začalo hýbat správným směrem, byla by věčná škoda, kdyby tato dráha definitivně zanikla
Ale taková cyklostezka z Obrataně do Nové Bystřice, to by byla pecička 🙂
S adrenalinovým úsekem na spílce 🙂
S dovelením zahnu a zmizím v lese starou zemskou cestou kudy se jezdilo už když pan Šustala zakládal výrobu povozů a kočárů v dnešní Kopřivnici.
https://mapy.cz/s/cugatajupe
A to ikdyby tam byla značka přikazující jízdu po pešuňku.
Skrytý dramatický talent pana starosty je obdivuhodný. „Na kolejích číhá vlak!“
I nezapomenutelný K. Steigerwald, koryfej české žurnalistiky a kritik železnice, by záviděl. Budu-li volně parafrázovat webový textík jiného autora o některých řidičích, máme tu hotový thriller z lokálky:
Zleva tygři, zprava lokomotiva, shora supi, zdola olgoj chorchoj.
A ra rychlost vlaku do Bystřice je fakt vražedná!
Ani na Bechyňce ta žehlička nejezdí raketovou rychlostí a ještě je vidět i slyšet zdaleka. A stejně se našli troubové co pod ní zahučeli.
Spěchal, neměl čas dívat se vpravo, vlevo…
Rowerzysta vs Pendolino
https://www.youtube.com/watch?v=zFRxbujY9kc
Ani dodržení 30 km/h nemusí být bezpečné, proto dodržujte zásady zdravého rozumu.
Úzkokolejné vlaky útočí.
Ten Jiří Zimola je bývalý hejtman (ČSSD)?
Jj.
Ano a jeden ze Zemanovych „pučistu“ proti Sobotkove vládě.
Jo jo. Je to fakt charakter!
A je to také ten, který při ukončování provozu na tratích z Číčenic do Týna a Dívčic do Netolic (neobjednanou dopravou JČK) hlásal v médiích , že bude raději vozit cestující taxíky. Poté prohlédl a podporoval soukromého dopravce na souboru Šumava. (nic proti GWTR) jen o tom pánovi.
„K obnovení veřejné dopravy osob je potřeba získat ještě osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy. „O to zatím v této souvislosti nikdo nepožádal. Jeho vydání trvá řádově pět měsíců,“ doplnila Straková“
Chápe to někdo? Navenek se prezentují, že nejpozději v říjnu tam alespoň jeden příležitostný vlak pojede, šaškují tam okolo toho minimalně dvě firmy, které chtějí s pronajatými vozidly provozovat dopravu… všichni se tváří jako velcí zachránci….. a přitom ani nikdo zatím nepožádal o osvědčení o bezpečnosti provozovatele…..
Vypadá to, že Č. tam nebude jediný diletant…
Tak tedy nejdříve v lednu??😂😂
No vzhledem ke stavu vozového parku ( nemyslím páru) znamená jakékoliv provozování dopravy osob investici do oprav vozového parku a to bude největší kámen úrazu
Chápu, jenomže se chvástali, že minimálně dvě TU udržují provozuschpné. Je to jenom můj hloupý názor, ale pravě teď by měla být ta pravá chvíle, kdy se ta hrstka zbylých zaměstnanců předvede s celou dráhou v tom nejlepším světle a ukáže potenciálnímu novému investorovi, že to stojí za to aby je koupil… když věřitelé jsou prodeji jako celku nakloněni….
Provozuschopné je udržovat můžou, ale třebas revize tlakových nádob asi těžko udělají. A správce je hradit nebude. Jezdit ty vozy můžou bez problémů, ale pro provoz s lidma prostě chybí pár razítek.
Každopádně i kdyby došlo k požádání o razítko v této době a to bylo vyřízeno místo za 5 měsíců třeba už za 3,, reálně pojedou v případě NB na jaře 2024 (v zimě to nemá smysl).
No – mimo hlavní sezónu se pořádávaly i různé příležitostné jízdy, (k Mikuláši či novoroční, apod.) – třeba slavnostní vlak u příležitosti oslav výročí 28. října by také nemusel být špatnou předvěstí budoucího opětovného obnovení provozu, a to by se možná stihnout dalo..
Pokud se mluví o cca 5 měsících a ještě zažádáno nebylo, tak mi to nějak nevychází….
Důvodem je to, že o osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy nelze zažádat dříve, než bude vydáno úřední povolení.
Ok, děkuji za vysvětlení. Vycházel jsem z článku a sdělení jmenované mluvčí. Mimochodem pokud jste ten Honza P. který si myslím, že jste, tak opravdu moc držím palce….myslím, že máte nakročeno k tomu stát se novým Šatavou.