Později a dráž. Zakázku na sanaci sesutého náspu zkoumá opět ÚOHS, má podezření na její dělení

Sanace trati v úseku Dalovice - Hájek. Foto: Správa železnicSanace trati v úseku Dalovice - Hájek. Foto: Správa železnic

Úřad zkoumá prodražení zakázky i další smlouvu na úpravy tratě bez soutěže.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Tedy, pokud to chápu správně, opravuji to místo natřikrát, tj. třemi různými zakázkami, z toho jednou zadanou napřímo? Dočasná oprava, první etapa, druhá etapa? Nebylo by logičtější vše soustředit do jedné delší definitivní opravy a tu vysoutěžit?

Apollo17

Ty místa na trati Dalovice-Hájek jsou 3.Chápete to špatně.
Fotka 8 je první místo,kde se to propadlo před 2 lety u vjezdu do Dalovic.
Fotky6,7,3,10 ukazují druhé místo,které navazuje na to první.
A fotky 5,4 jsou z místa o 2 kilometry dál u stanice Hájek.

Leinad

Po té trati nic nejezdí, proč to nezakonzervovat?
Podle logiky SŽ.

Jiří

Za tu dobu výluky by vybudovali o kus blíž tunel a trasu by významně zkrátili. Takhle ty peníze zmizí, aniž by z nich byl nějaký přínos. SŽ se opět rozhodla a jak bývá v případě státních institucí zvykem, není to nejvhodnější řešení.

Milan alias Skeptik

Můžete naznačit, kudy by ten tunel měl vést? Nějak si nedovedu představit souvislost s tím náspem. Tam si kladu jinou otázku, jestli by bývalo nebylo levnější ho odtěžit a místo něj postavit most.

bkv

„místo něj postavit most“ To jako, aby všechny svislé síly působící na nestabilní podloží nepůsobily v ploše jako u náspu, ale bodově v místě pilířů mostu?

Jiří Kocurek

Tak podloží lze vyměnit nebo zřídit roznášecí desku. V případě výskytu podzemní vody lze založit na kesonech jako Brooklynský most či dva pilíře karlova mostu, keré vzala povodeň. Ovšem cena takové věci je o jeden až dva řády vyšší.

Vašek

Ještě jsem nezažil, že by něco bylo dříve a levněji.

Willy

Zaplatí se vůbec někdy takové náklady z poplatků za dopravní cestu od dopravců?

medical_examiner

To nadevší pochybnost nezaplatí nikdy…

petr

Proč jsou fotografie z úplně jiného místa na trati? S článkem přece vůbec nesouvisí…

Paddy

Je to jako s nouzový stavem. Už je znovu zažádáno a termín otevření je prozatím stanoven na 30. dubna.
Že by klimatické podmínky? V noci je tma a dokonce bývají i přeháňky. To se fakt nedá předpovídat…

Marty

Ano a v lednu mráz a zima, kdo by to čekal

BND 30

A kdyby se stěžovatel jmenoval aspoň Ohřostav….a pak se diví…

Jiří Kocurek

Jasně, pro pohyb techniky na stavbě byly pořízeny 4 tanky T72 a 2 vyprošťovaty Tatry 8×8. Ty ale až poté, co tank T72 zapadnul v rozbředlé zemině taky.
Následně se zjistilo, že násep nadměrně sedá. Protože politruk velící stavbě nevěřil tomu, že promrzlá zemina se špatně hutní, což je u náspu důležité.