Později a dráž. Zakázku na sanaci sesutého náspu zkoumá opět ÚOHS, má podezření na její dělení
Sanace trati v úseku Dalovice - Hájek. Foto: Správa železnic
Úřad zkoumá prodražení zakázky i další smlouvu na úpravy tratě bez soutěže.
Tedy, pokud to chápu správně, opravuji to místo natřikrát, tj. třemi různými zakázkami, z toho jednou zadanou napřímo? Dočasná oprava, první etapa, druhá etapa? Nebylo by logičtější vše soustředit do jedné delší definitivní opravy a tu vysoutěžit?
Ty místa na trati Dalovice-Hájek jsou 3.Chápete to špatně.
Fotka 8 je první místo,kde se to propadlo před 2 lety u vjezdu do Dalovic.
Fotky6,7,3,10 ukazují druhé místo,které navazuje na to první.
A fotky 5,4 jsou z místa o 2 kilometry dál u stanice Hájek.
Po té trati nic nejezdí, proč to nezakonzervovat?
Podle logiky SŽ.
Za tu dobu výluky by vybudovali o kus blíž tunel a trasu by významně zkrátili. Takhle ty peníze zmizí, aniž by z nich byl nějaký přínos. SŽ se opět rozhodla a jak bývá v případě státních institucí zvykem, není to nejvhodnější řešení.
Můžete naznačit, kudy by ten tunel měl vést? Nějak si nedovedu představit souvislost s tím náspem. Tam si kladu jinou otázku, jestli by bývalo nebylo levnější ho odtěžit a místo něj postavit most.
„místo něj postavit most“ To jako, aby všechny svislé síly působící na nestabilní podloží nepůsobily v ploše jako u náspu, ale bodově v místě pilířů mostu?
Tak podloží lze vyměnit nebo zřídit roznášecí desku. V případě výskytu podzemní vody lze založit na kesonech jako Brooklynský most či dva pilíře karlova mostu, keré vzala povodeň. Ovšem cena takové věci je o jeden až dva řády vyšší.
Ještě jsem nezažil, že by něco bylo dříve a levněji.
Zaplatí se vůbec někdy takové náklady z poplatků za dopravní cestu od dopravců?
To nadevší pochybnost nezaplatí nikdy…
Proč jsou fotografie z úplně jiného místa na trati? S článkem přece vůbec nesouvisí…
Jde o úsek Dalovice – Hájek.
Je to jako s nouzový stavem. Už je znovu zažádáno a termín otevření je prozatím stanoven na 30. dubna.
Že by klimatické podmínky? V noci je tma a dokonce bývají i přeháňky. To se fakt nedá předpovídat…
Ano a v lednu mráz a zima, kdo by to čekal
A kdyby se stěžovatel jmenoval aspoň Ohřostav….a pak se diví…
Jasně, pro pohyb techniky na stavbě byly pořízeny 4 tanky T72 a 2 vyprošťovaty Tatry 8×8. Ty ale až poté, co tank T72 zapadnul v rozbředlé zemině taky.
Následně se zjistilo, že násep nadměrně sedá. Protože politruk velící stavbě nevěřil tomu, že promrzlá zemina se špatně hutní, což je u náspu důležité.