Požár vlaku s hybridními auty na dva dny zastavil provoz na nizozemské trati

Následky požáru vlaku s hybridními auty. Foto: Prorail.nlNásledky požáru vlaku s hybridními auty. Foto: Prorail.nl

Pravděpodobnou příčinou byla stržená trolej.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Tady shořelo necelých 50 aut? A kam „uklidili“ tu hořící loď , co vezla 4500 aut ? Zamyslel se někdo nad tím, za jakých podmínek vznikne na elektrickém autě zkrat a auto začne hořet ? A hlavně, co s tím se dá udělat (proplatí pojišťovna škodu)? A až budou auta na vodík, to teprve bude pecka. Chudáci hasiči a majitelé !

navratp

Na fotografiich rozeznávám Ecosport a to není hybrid a Pumu
a to je tzv. mild-hybrid s hodně malou baterií. Takže asi by hořelo tak jako tak.

czhunter

„Zamyslel se někdo nad tím …“

Ne, samozřejmě že ne.
Jste úplně první na světě koho to kdy napadlo.

Pako

Jsou věci, které v garáži pod svým domem mít prostě nechceš.

Vašek

Vy nechcete podpodlahové topení?

Adam H

Stejně je to síla.

Powerbanku vám neodbaví do letadla, CNG a LPG vozem nezaparkujete v garážích, … a pak někdo vyvíjí elektro letadla a více méně nás nutí jezdit v elektro autech plných lithia.

Igor

Powerbanku mi odbaví vždy v pohodě.

Geralt

Mám za to že ji ale nesmíte mít v kufru, pouze v palubním zavazadle.

Adam H

Jo, v palubáku ano. V odbaveném ne. Alw i to je omezené na 27k/40k mAh. Podle dopravce.

Vitapb

A u spalováku vám 60l hořlavin pod zadkem nevadí? Mimo to tam stačí mnohem míň pro vznícení, třeba překousaná palivová hadička od kuny na špatném místě

Jirka K.

Jo, ale dá se to hasit.

Josef Šoltes

Jasně, akorát teda musí hasiči přijet tak do 5 minut, pak už není co zachraňovat.

BND30

Si nevozíte hasicí přístroj ?

Jirka

2 dny? U nás by ta trať stála 2 týdny 🙂

Zapa

Proč by měla?

Robert Pražák

Tak, asi záleží na rozsahu poškození. Deformace kolejí, trakční vedení, přehořené kabely zab zař…

Zapa

No právě, takže bych rozhodně netvrdil, že by to u nás trvalo déle, když vlastně nevíme co bylo poškozené.

Joe

#mynic

Vitapb

A u spalováku vám 60l hořlavin pod zadkem nevadí? Mimo to tam stačí mnohem míň pro vznícení, třeba překousaná palivová hadička od kuny na špatném místě.

nsd

Spalovák pak nemusí dělat tři dny ponorku v nádrži s vodou. A když vidím průběh a následky s hořícím benzinem a hořící baterkou… rychle sem s něčím co má normální klasický motor na benzin. 🙂

yxc

Jenže pravděpodobnost samovznícení je u spalováku 10x vyšší a to už je celkem rozdíl. To dlouhodobé hoření baterie je bezpečnostní výhoda pro posádku. Když chytne spalovák, tak je za chvilku celý v plamenech. Elektro nejdřív čadí, pak plyve plameny do okola a posádka má dost času z auta zmizet.

JGR

až na to že zásoby ropy tady nebudou na věčný časy jako přátelství s CCCP

Vitapb

Pardon, špatné vlákno.

Robert Pražák

Takovej požár, to musela bejt ale uhlíková stopa.

Honza

No jo, při shoření koňského povozu je vždy menší uhlíková stopa než při shoření automobilu.

Robert Pražák

No jo, ale tohle byla ta autíčka, která měla uhlíkovou stopu snižovat. 🙂

Jindra

A bude hůř! Naštěstí to nebaflo třeba v tunelu. I když ty v Holandsku moc nehrozí. Docela je zajímavé, že to není bráno jako nebezpečný náklad?!

Tomáš

Tak on ani moc není, ve srovnání s jinými věcmi co se po železnici přepravují, namátkou kotlové vozy s ropnými látkami, stlačenými plyny nebo jinými chemikáliemi…

Phate

To přece nejde, třeba Kuga P-HEV má 5 hvězdiček v NCAPu když jezdí po svých, tak to přece nikdo nepoveze na vagónu jako nebezpečné.

Nebo že by byla nějaká chyba v systému? 😉

Leinad

Nehoda typu „auto vjede do požáru“ ani „na auto spadne vodič pod napětím“ zatím nejsou součástí NCAP.
A obávám se, že stejně by elekrák mohl vést nad benziňákem (benziňák chytne plamenem hned, elektrák napřed smrdí a kouří takže posádka má víc času. Důvodů aby elektrák začal hořet je trochu méně)

kakov

čeká se, až bude průser, potom se předpis tvůrci proberou a nějakej předpis udělají

Libcha

Aha, protože v Holandsku je 14 železničních tunelů delších než kilometr, nejdelší má přes 7 km. I když, pravda, mnoha z nich asi nákladní vlaky nejezdí. Nejdelší ryze nákladní má „jen“ 4 km.

Alibaba

Na druhou stranu jsou tunely i na trati Betuwe.

Josef Šoltes

A jsou elektrifikované? Protože ta auta chytla od troleje.

X 1

Ano. Jsou.

Aleš

Před časem se u vjezdů do některých parkovacích domů objevily cedulky, že Chevrolety Bolt mají zákaz vjezdu