Požár vlaku s hybridními auty na dva dny zastavil provoz na nizozemské trati
Následky požáru vlaku s hybridními auty. Foto: Prorail.nl
Pravděpodobnou příčinou byla stržená trolej.
Pravděpodobnou příčinou byla stržená trolej.
Tady shořelo necelých 50 aut? A kam „uklidili“ tu hořící loď , co vezla 4500 aut ? Zamyslel se někdo nad tím, za jakých podmínek vznikne na elektrickém autě zkrat a auto začne hořet ? A hlavně, co s tím se dá udělat (proplatí pojišťovna škodu)? A až budou auta na vodík, to teprve bude pecka. Chudáci hasiči a majitelé !
Na fotografiich rozeznávám Ecosport a to není hybrid a Pumu
a to je tzv. mild-hybrid s hodně malou baterií. Takže asi by hořelo tak jako tak.
„Zamyslel se někdo nad tím …“
Ne, samozřejmě že ne.
Jste úplně první na světě koho to kdy napadlo.
Jsou věci, které v garáži pod svým domem mít prostě nechceš.
Vy nechcete podpodlahové topení?
Stejně je to síla.
Powerbanku vám neodbaví do letadla, CNG a LPG vozem nezaparkujete v garážích, … a pak někdo vyvíjí elektro letadla a více méně nás nutí jezdit v elektro autech plných lithia.
Powerbanku mi odbaví vždy v pohodě.
Mám za to že ji ale nesmíte mít v kufru, pouze v palubním zavazadle.
Jo, v palubáku ano. V odbaveném ne. Alw i to je omezené na 27k/40k mAh. Podle dopravce.
A u spalováku vám 60l hořlavin pod zadkem nevadí? Mimo to tam stačí mnohem míň pro vznícení, třeba překousaná palivová hadička od kuny na špatném místě
Jo, ale dá se to hasit.
Jasně, akorát teda musí hasiči přijet tak do 5 minut, pak už není co zachraňovat.
Si nevozíte hasicí přístroj ?
2 dny? U nás by ta trať stála 2 týdny 🙂
Proč by měla?
Tak, asi záleží na rozsahu poškození. Deformace kolejí, trakční vedení, přehořené kabely zab zař…
No právě, takže bych rozhodně netvrdil, že by to u nás trvalo déle, když vlastně nevíme co bylo poškozené.
#mynic
A u spalováku vám 60l hořlavin pod zadkem nevadí? Mimo to tam stačí mnohem míň pro vznícení, třeba překousaná palivová hadička od kuny na špatném místě.
Spalovák pak nemusí dělat tři dny ponorku v nádrži s vodou. A když vidím průběh a následky s hořícím benzinem a hořící baterkou… rychle sem s něčím co má normální klasický motor na benzin. 🙂
Jenže pravděpodobnost samovznícení je u spalováku 10x vyšší a to už je celkem rozdíl. To dlouhodobé hoření baterie je bezpečnostní výhoda pro posádku. Když chytne spalovák, tak je za chvilku celý v plamenech. Elektro nejdřív čadí, pak plyve plameny do okola a posádka má dost času z auta zmizet.
A to víte odkud?
Třeba zde: https://hradecka.drbna.cz/zpravy/11413-o-bezpecnosti-elektrovozidel-panuje-rada-polopravd-a-mytu-varuji-hasici.html?szn-session=drbna.cz&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
až na to že zásoby ropy tady nebudou na věčný časy jako přátelství s CCCP
Pardon, špatné vlákno.
Takovej požár, to musela bejt ale uhlíková stopa.
No jo, při shoření koňského povozu je vždy menší uhlíková stopa než při shoření automobilu.
No jo, ale tohle byla ta autíčka, která měla uhlíkovou stopu snižovat. 🙂
A bude hůř! Naštěstí to nebaflo třeba v tunelu. I když ty v Holandsku moc nehrozí. Docela je zajímavé, že to není bráno jako nebezpečný náklad?!
Tak on ani moc není, ve srovnání s jinými věcmi co se po železnici přepravují, namátkou kotlové vozy s ropnými látkami, stlačenými plyny nebo jinými chemikáliemi…
To přece nejde, třeba Kuga P-HEV má 5 hvězdiček v NCAPu když jezdí po svých, tak to přece nikdo nepoveze na vagónu jako nebezpečné.
Nebo že by byla nějaká chyba v systému? 😉
Nehoda typu „auto vjede do požáru“ ani „na auto spadne vodič pod napětím“ zatím nejsou součástí NCAP.
A obávám se, že stejně by elekrák mohl vést nad benziňákem (benziňák chytne plamenem hned, elektrák napřed smrdí a kouří takže posádka má víc času. Důvodů aby elektrák začal hořet je trochu méně)
čeká se, až bude průser, potom se předpis tvůrci proberou a nějakej předpis udělají
Aha, protože v Holandsku je 14 železničních tunelů delších než kilometr, nejdelší má přes 7 km. I když, pravda, mnoha z nich asi nákladní vlaky nejezdí. Nejdelší ryze nákladní má „jen“ 4 km.
Na druhou stranu jsou tunely i na trati Betuwe.
A jsou elektrifikované? Protože ta auta chytla od troleje.
Ano. Jsou.
Před časem se u vjezdů do některých parkovacích domů objevily cedulky, že Chevrolety Bolt mají zákaz vjezdu