Povolení pro Pražský okruh bude řešit Jihočeský kraj. Papírování se od léta neposunulo
Pražský okruh, ilustrační foto. Pramen: ministerstvo dopravy
U úředníků magistrátu podle ministerstva pro místní rozvoj hrozí podjatost. Rozhodování o přesunu agendy na jiný úřad trvalo déle než měsíc.
Když politici Pražský okruh stavět nechtějí tak se prostě stavět nebude.
To spíš MMR = Ministerstvo magorů a rejpalů 🙁
Tak to spíš obce a městské části kterých se to vůbec, ale vůbec netýká. Udělala bych to jako v Německu chceš prudit tak zaplat kauci tuším 10000 Eur a můžeš rýpat co hrdlo ráčí ovšem projedešli to 10000 eur zůstává státu. Pak si to rejpání mnoho lidí rozmyslí. Zajímalo by mne jak by takovýto výdaj zdůvodnili obce a městské části. Navíc co vím tak do řízení mohou vstoupit jen subjekty dané ze zákona, ale rozhodně ne obec která je vzdálená 25 km.
Prostě StBákov, vzor 2021.
A toho prolhaného bolševika se opět chystá volit nějakých 25% voličů….???!
On za to může jen částečně. Nyní je problém v tom, že úředníce na Praze 22 rozhodovala o územním rozhodnutí přes 2 roky, nyní půl roku leží odvolání na Praze a oni zjistí, že jsou podjatí. Chyba Babiše je, že neudělá lepší zákony. Nicméně u jiných staveb takový problém není, jenže tam nejsou pražští úředníci.
Takže teď v Budějovicích to půjde jak po másle, když tam nejsou pražští úředníci.
Placaté nesmysly. Praha nemohla kvůli námitce z podjatosti nic dělat takže to stalo kvůli MMR. Prahu 22, kde normálně řeší rodinné domky, vybralo zase MMR.
Tak za úspěch bych považoval i to kam se to nyní posunulo.
Tak hlavně za to jak to trvá mohou ti 2 lidé z spolku z Běchovic kteří to blokují už X let a založili si na tom paradoxně i politickou kariéru. Půlka újezda a běchovic nadává na ranní fronty aut do města, ale tyto 2 lidi nejméně polovina oslavuje, ale to, že ti samí 2 lidé blokují i související stavbu obchvatu běchovic a újezda jaksi už zapomínají nebo nechtějí vidět. Nejvtipnější je to, že ti 2 se nastěhovali dávno potom co za soudruha socialističtí plánovači tuto křižovatku a navazující okruh zakreslili do map a do územního plánu.
Tahle stavba má začít až příští rok, kdy bude na MHMP, MD atd. podobná koalice, takže se mohou předvést lépe než jako úplné dno. V Praze se asi 6 let nic nepostavilo a minulá vláda ODS taktéž nic, resp. ta vše zablokovala. Tahle vláda má v oblasti dálnic vystaráno: letos se má otevřít přes 100 km silnic a dálnic, začít má taktéž cca 100 km. Rozestavěné jsou další desítky km, při jejichž otevírání budou exhibovat piráti a spol.. Příští rok je v plánu začít 80 km dálnic, které ale zřejmě padnou za oběť předstírání šetření… uvidíme, zda se na těchto… Číst vice »
Jde o stavbu zásadního významu a veškeré , 35 let trvající tahanice by měl soud konečně ukončit. Obchodování s pozemky bylo už dávno účelové, dávno měly být uzávěry a výkupy za původní ceny polí a luk, nikoli za ty „vyrobené“ , nesmyslné ( různé fy se stejnými vlastníky si vytvářejí ceny obvyklé vzájemným přeprodáváním). Pokud se navíc někde stavělo – mělo by to jít za příslušným stavebním odborem a obcí!
Jakej soud? Ono je to u soudu? 🙂
O nějaké pozemky a jejich ceny v současnosti vůbec nejde. Tady se jedná o pomalou práci úředníků a snahy určitých skupin, které nechtějí obchvat vůbec.
Tahle trasa byla navržena někdy v polovině 90.let, což je 25 let.
Za komančů měl vést okruh úplně jinudy.
Křižovatka je v původním místě včetně výjezdu ten měl být více do města nyní je více od města. Hezky je to vidět na těchto mapách http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=57&t=2356
nebo
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha-zakos.jpg
Jako MMR mě začíná pěkně štvát. A to proč to trvá jde hlavně za nima. Nejprve to hodili na Praha 22 a pak jim trvá půl roku než rozhodnou o tomhle. Navíc jsem přesvědčený, že to rozhodnutí o podjatosti je totální nesmysl. Jako co tam půl roku dělají?
Tady se chce člověk vyhnout určitým slovům…
Nařčení z podujatosti není nesmysl. Všichni vědí, že ta dálnice zoufale chybí a všichni finančně nezainteresovaní se jí snaží protlačit jak to jde. Nařčení z podujatosti je vlastně POCHVALA za správný přístup.
A prč to nejde????
Proč Praha nevydala zákon o dostavbě okruhu (Jako to udělala Plzeň kvůli obchvatu).
Proč máme stavební zákon, který umožňuje bezbřehou anarchii ve stavebním řízení. Proč mohou do stavebního povolení házet vidle lidi a instituce, které sídlí na druhém konci republiky…… KDO na tom vydělává, komu se to hodí??????
Asi Covid, na to se tedˇ vymlouvá kdekdo….
Takže opět kvůli pár idiotům, co koupili pozemek v místě kde se vědělo že okruh povede a vědělo se to dekády, se bude blokovat důležitá dopravní stavba? Asi je na čase v dotyčných obcích začít dělat protesty a pravidelně jim tam provoz zablokovat.
To nebyli idioti, to byli spekulanti, kteří z polí metr za pětikorunu, udělali milionové kšefty….
Viz letiště Ruzyně. A vvovovo tom to je.
A kvůli nim trvalo Ministerstvu celý měsíc, než se rozkývalo a rozhodlo.
O ně vůbec nejde, blokují to lidi, kteří nechtějí, aby jim šel okruh blízko domu (nebo jeho pokračování) + ekoaktivisti. Výkupy pozemků ještě nezačaly.
OOOOu,nou 🙁
Postavte to a pak se suďte, jinak to nejde. To už je stav nouze. Nedá se tu hnout 🙁
ŘSD předalo v roce 2018 podklady úředníkům na územní rozhodnutí. Ti od té doby rozhodují a rozhodnutí je v nedohlednu.
A všichni se hrozně divěj, že ten místní stavební úřad, co jinak řeší většinou rodinný domy, nerozhod za tejden. Tady je prostě špatně, že se takováhle stavba hodí na úřad, kterej na to z principu nemůže mít kapacitu ani patřičnou erudici.
Poděkujme opět MMR
Jsem hrdý volič komoušů, který nikdy nic nedokázal.
Když vidím jak to ,,jde,, u stavby 511, tak jsem zvědavý co bude následovat u 518 a 519, obávám se abychom na hodně dlouhá léta neskončili třičtvrtě okruhem jako u Mnichova.
Tam je to ale fakticky odloženo na neurčito. V tomto případě se to na neurčito odkládá po malých krůčcích. 🙂
Jel jsem párkrát okolo a ty zácpy jsou zoufalý.
Nedostavět okruh je fakt přínosné………..
Nedostavět Pražský okruh je politický postoj, něco jak nedostavět vodní dílo Nagymaros nebo nezprovoznit jadernou elektrárnu Zwentendorf. Racionální důvod nemá ani jedno.
Smířme se pomalu, ale jistě s tím, že tato, ani další stavby pražského okruhu se nikdy nedostaví.
Tímto tempem a stylem rozhodně ne.
Toto je opravdu Kocourkov. Nemám slov. Místo aby se hledaly cesty jak to co nejrychleji udělat tak jen dochází ke zvýšeným administrativním obstrukcím a zdržením
Probíhá standardní stavební řízení se vším papírováním. To, že v získání platného stavebního povolení zákonnou cestouvidíte obstrukci, vypovídá jen a pouze o vašich ne zcela ralistických představách o fungování světa.
Druha vec je, ze to standardni stavebni rizeni mame jedno z nejdelsich na svete a rozhodne by stalo za to ho zrychlit. Ale systematicky a u vsech staveb, bez nesystemovejch vyjimek pro stat a jeho organizace.
To je sice hezký, ale furt je to standardní papírování, kterým musí projít každej, kdo chce stavět. Jestli to stát nedokáže, je problém ve státu.
Vzdyt jo, rozhodne nechci, aby z toho mely statni organizace vyjimky. Ale celkove by se ten proces zrychlit mel. Pro vsechny. Zejmena ty veci, kde jde v podstate o rutinni kontrolu, ze projekt vyhovuje danejm predpisum, by mely mit nedlouhy a dodrzovany lhuty na rozhodnuti.
Aby ten, kdo je schopnej se domluvit na podminkach stavby se stavbou dotcenym okolim, mohl stavet co nejrychleji. Treba by se to casem naucilo i RSD, mirnej pokrok u nich v tomto v poslednich letech je. Na okruhu si ale holt jeste vyzerou svuj drivejsi pristup a salamovku. A lidi kolem aktualnich tras s nima.
Já netvrdím, že legisativa je ideální, jen tu kroutím hlavou nad lidmi, co nechápou, že se přesto musí dodržovat, jako ji musí dodržet každej, kdo si chce postavit garáž. A také tvrdím, že zefektivnení celého procesu rozhodně nestojí na zacpání huby všem a soudech hájících zájmy státu, jak tu o tom dost diskutujících sní, ale na procesním zjednodušení legislativy a zejména na úplně jiné úrovni fungování státní správy. Jinak, myslím, že ani dnes nikdo nikomu nebrání stavebníkovi, aby se dohodl na podmínkách stavby s dotčeným okolím, problém je v tom, když je stavebník zvyklý se s nikým moc nebavit a… Číst vice »
JJ, říkám v podstatě totéž, byť jinými slovy. To, že stavebník, kterej se domluvit chce a dokáže, pak čeká třeba rok na razítko, který by měl dostat prakticky automaticky do čtrnácti dnů, je velkej problém systému, kterej by se měl řešit.
To, že stavebník nemá zájem se dohodnout včas a proces se mu pak vleče kvůli tomu, je problém toho stavebníka.
Můžete mi ukázat toho každýho? Ukažte mi kdo dokázal vypapírovat dálnici rychleji.
V tom to taky možná bude co? Je něco jinýho stavět dálnici a něco jinýho boudu na zahradě.
Žádné stavební řízení neprobíhá. Jedná se o územní řízení. Zkuste si pro příště přečíst více než jen titulek. Tady nejste na Novinkách.
Jasně, a tím se smysl celého sdělení dramaticky mění, co?
Reaguji tím na fakt, že jste celou diskuzi zasypal množstvím Vašich zuřivých příspěvků bez toho, abyste se vůbec obtěžoval přečíst článek nebo si zjistil alespoň základní informace o přípravě stavby, které se článek týká.
Anebo o tom, že ten proces je ne zcela ideálně nastaven.
Jedná se o strategickou stavbu celostátního významu, tak by ji stát v rámci nouzového stavu měl prohlásit za nouzovou a žádná odvolání neřešit.
Teda, čtu tady denně neuvěřitelný kraviny, ale roubovat nouzovaje stav na stavbu dálnic, aby stát nemusel dodržovat žádná pravidla, to je fakt slušný pacientství i namístní poměry. Opakuju to po několikátý – člověče, vy naprosto nevíte, která bije.
V některých případech je potřebné opustit demokratické principy a toto je jeden z příkladů. A to dříve, než to smete demokracii celou.
A vy už tuplem ne. Proč by si kdokoliv měl dělat servítky s 2 lidmi kteří otravují život desetitisícům lidí denně jak za volanty tak a to hlavně tam kde bydlí. běžte si koupit byt na Spořilov a začnete po týdnu mluvit jinak. Nebydlím tam, ale stačí mne to vidět když tam náhodou jedu. A bere mne vztek, že nějací 2 bezpáteřní hajzlíci otravují lidem život a ještě si na tom postavili politickou kariéru za peníze nás všech. Fakt super.
Máte pravdu. A kdo si bude neoprávněně stěžovat – to znamená že jeho stížnost neuspěje – měl by platit miliónové pokuty.
Koukám, že oslavy Vítězného února jsou v mnoha domácnostech v plném proudu.
Příspěvek smazán pro debilitu. Uživatel trvale zablokován a odeslán do Korejské lidově demokratické republiky s přestupem v Moskvě.
Vy máte dneska vycházky nebo jste si nevzal léky?
Běžte si na úřad pro dávky a neotravujte pracující občany.
U DPP bych to viděl na legraci, ale takovej Kamui, to je fakt bolševickej vvyšahanec, kterej běžně (navrhuje, že soudy by měly hájit zájem státu.nebo že by nikdo nesměl podávat námitky, když stát něco staví.
Tak tady to píšete v srandě předpokládám. A v Německu to funguje v reálu. Tuším, že skládáte 10000 Eur. V Polsku dokonce postaví a pak řeší ještě lepší model.
Stavby nelze takto tlačit silou. Výsledkem by bylo ještě více soudů a odvodání a to i na úrovni evropských soudů. Navíc je tam spolufinancování z EU.
Tak se nikdy nic nepostaví. Vždy a všude budou exitovat jednotlivci, kteří budou blokovat všechno. Na to, ale musí mít státní správa mechanizmus jak je rychle, ale v souladu se zákony vypořádat tak, aby nemohli obstrukcemi dále držet drtivou většinu ostatních občanů v šachu.
Těch věcí co je třeba změnit není úplně tolik, např:
nemožnost opakovaně podávat stejná odvolání v územním a stavebním řízení
zkrácení (hlavně dodržování) lhůt pro vyřízení
ve stavebním řízení neakceptace námitek, které se měli řešit v územním řízení
zůžit okruh osob, které se ke stavbě mohou vyjadřovat
Tož! A jak je možné, že sa postavíl ten tunel pod Brnem? Totiž všecky třé silniční a štvrtý, tramvajový, ten sa začál raziť toten měsíc. Tož jak nic nepostavilo?
Spolufinancování z EU je vzhledem ke ztrátám, které ten chybějící úsek generuje, naprosto marginální.
Spolufinancování čeho, když se nic nestaví?
Sleduju jednání okolo 511, bydlím na Jižním městě a denně sledují tu kolonu TIR stojící od vjezdu do Prahy až na Jižní spojku. Všechna ta odvolání a blokování výstavby mě vede k jedinému co by se mělo udělat…. Zakázat vjezd do Prahy! Ať si také užijí Ti co to blokují. Nechápu smysl odvolání obcí na Praze-Zapad, že si nepřejí aby stavba 511 přivedla dopravu do jejich kraje. Chápou ti lidé, že když do toho kraje potřebuju dojet ať do cíle, nebo projet někam dál, že se tam dostanu, teď z druhé strany. 🤦
Doporučuji obrátit se Dolní Chabry, tam vám vysvětlí, proč to blokují:)
To je ale námět na článek, nějaké oficiální vyjádření by to chtělo, ať se máme od čeho odpíchnout. Pokud je to blbost tak aspoň bude pořádně zviditelněna. Pokud není (což je asi zlomek stížností), tak je třeba naopak tlačit na úřady aby to zapracovaly co nejdříve.
Madam od skládky už prostor dostala:-) https://zdopravy.cz/starostka-blokujici-prazsky-okruh-nemuzeme-se-upinat-k-60-let-staremu-konceptu-60049/
Jenže to pak si zajdou na DI i všichni ti vy****kové a nechají si dát před obec značku zákaz vjezdu nad 6t a je hotovo.
Pak se stane to, že se zcela ztratí smysl dálnic, protože tranzit bude objíždět dálnice po I/37 a I/35
Souhlas ohledně tohoto píšu stále postavit, až k silnici Dubeč-Běchovice a s klidným svědomím tranzit převést na místní komunikace. Křižovatka od Dubče je nyní hezky rozšířená takže kamion tam i pěkně zatočí.
To by se asi veškeré územní řízení mělo přesunout na místně nepříslušné úřady, protože místní úřady a úředníci mají vždy nějaký zájem o své okolí …
Přesně !! Proč vůbec volìme do zastupitestev….. když jsou podjatà !!
Nebylo by lepší to rozhodovàní rovnou převëst do marockého Bruselu ? Nebo bělokamenné Moskvy ? Tam snad budou nepodjatí.
Doporučuju pohádku od Erbena : Jak si slepice zvolily králem tchoře……
Mezi výkonem místního zastoupení (subjektivní potřeby místních občanů) a státní správy (objektivního posouzení souladu s předpisy) je značný rozdíl. Oba stupně jsou nutné. Vážně nechápu, jak to ještě 31 let po revoluci někdo nedokáže chápat, asi nedával ve škole pozor nebo co…
Opravdu si myslíte, že se tohle probírá ve škole? 😀
Probírá. Nebo by při nejmenším mělo. Bohužel občanská výchova je chápána jako zbytečný předmět a nevěnuje se jí náležitá pozornost. Známky se pak dávají ne na základě znalostí, ale na základě toho, aby to (učiteli) oblíbeným žákům nekazilo průměr. A podle toho to pak vypadá.
Prosím napište nám všem v kterých osnovách jste toto našel.
A pak nám napište proč tedy existuje něco jako systémová podjatost, když státní správa je objektivní narozdíl od místního zastoupení?
V osnovách pro ZŠ před víc jak 20 lety to bylo. Jestli to tam dnes není, tak je to dost špatně.
Ach jo. Státní správa MÁ BÝT objektivní. Pokud není dostatečné jisté, že úředník není ve střetu zájmů, tedy že by rozhodoval co nejméně subjektivně, pak se přece rozhodnutí předává jinam…
Hej? Tohle se učí možná tak na ekonomicko-správní střední. Ale ne na základce.
My se to na základce učili, před víc než 20 lety… :-/
tak podle titulku pohádky…byl miletínský rodák nostradamem, který odhadl, co budou češi páchat po roce 2010 a snažil se je takto varovat
Pak se bude v diskuzích objevovat, že to řídí úředníci z druhého konce republiky, kteří dotčené území v životě neviděli.
Nebylo by špatné, kdyby se tu před volbami objevily rozhovory s kandidáty a jednoduchou otázkou: chcete nějaké systémové změny v procesu povolování dopravních staveb, a pokud ano, jaké?
Jen to ne, výsledkem by byla snůška populistickejch blábolů. Málokdo v této zemi tomu skutečně rozumí – průměrný volič určitě ne.
Otázka bude jednoduchá ale odpověď zohledňující systémovou změnu bude docela zdlouhavá. Ale je potřeba aspoň vést diskuzi, ne na to rezignovat a nechat u moci nějaké kmotry a mafiány z devadesátek. Tady máte příklad i s podrobnými texty https://www.pirati.cz/tiskove-zpravy/spolecne-opozice-predlozila-pozmenovaci-navrh-stavebniho-zakona.html
No, pokud to dobře čtu, znamenal by nový stavební zákkn v podstatě konec jakéhokoli funkčního nadobecního územního plánovaní. To nemůže fungovat.
Průměrný volič rozumí tomu, jestli tam nová silnice stojí nebo nestojí. Ostatní je prací politiků a úředníků pohybujících se v politiky daných mezích zákonů.
Není spravedlivé po průměrném voliči požadovat, aby znal všechny eventuality, zákoutí a hrozby toho kterého návrhu změny zákona.
Nezbyva nez doufat, ze se vsech 47 subjektu raduje jak se jim podarilo nasrat statisice lidi…
Podle me je ta stavba spatne pripravena, kdyz se odvolava i rada obci a ne lidi typu Voda z Tetcic. Mel by se diskutovat spis obsah schvaleneho uzemniho rizeni, nez 47 „zlych“ subjektu.
Nesmysl. Diskutuje se o tom roky. Drtiva vetsina namitek je spekulativniho charakteru, ta o zaujatosti v prvni rade. Jak se pise nejen v teto diskuzi, pokud by se takto melo postupovat vsude, tak jsou veskera uzemni rozhodnuti resena jinde. Ano, mozna tam je par namitek k veci, ale vetsina ma za cil pouze zdrzovat.
Píšete nesmysly. Zrovna v tomto případě byl projekt evidentně projednán dobře, neboť se proti němu neodvolala ani jedna obec nebo městská část na jejichž území se stavba nachází, naopak všichni se stavbou souhlasili. Koukněte se na mapu kde jsou Dolní Chabry, Veleň nebo Přezletice a zjistíte, že jsou od stavby vzdáleny 15 km. Jim se nejedná o tuto stavbu, snaží se zabránit výstavbě severní části okruhu a tak se rozhodly blokovat tu jihovýchodní.
Pokud na to mají zákonné právo, věru není problém v tom, že ho využívají. Problém je v tom, že projekty jsou většinou připraveny mizerně a státní správa je zoufale nefunkční.
S tím souhlasím. Na západě od nás se taky odvolávají, ale úřady jsou schopny námitky zavčas vyřídit a proces pokračuje v řádu měsíců, ne roků.
Některé projekty jsou vskutku připraveny mizerně, to ovšem není tento případ. Pokud by tomu tak bylo, přišla by odvolání od obcí a městských částí v kterých se stavba nachází. To se ovšem nestalo, takže je evidentní, že s nimi stát vše projednal. Podané připomínky jsou tedy pouze jakousi demonstrací subjektů bojujících proti severní části Pražského okruhu, kterých se stavba této jihovýchodní části netýká a které vědí, že jim budou stejně zamítnuty. Jejich cílem není stavbu nějak vylepšit, ale pouze zdržovat.
Zase hloupý žvásty, pokud se někdo odvolá proti čemukoliv je to proto, že je projekt špatně připraven. Protože proti dobrýmu projektu by se přece nikdo neodvolal že jo …
Že vás to trollení baví.
Podívejte se na D49, tam je taky projekt špatnej, že proti němu přišlo několik prázdných odvolání?
Prázdný odvolání nejsou argument – ta lhůta pro podání odvolání je velmi krátká a složitější odvolání se za ní prakticky nedá napsat. (jde o zlomek času, který pak má úřad na to, aby o něm rozhodnul, což ještě v mnoha případech nestihne). V podstatě jde o to, že se podání odvolání a tím i lhůta pro něj rozdělily na dvě části. V první se dá podat buď nic nebo krátký jednoduchý, nebo prázdný, který říká, že odvolání bude složitější a bude doplněno. Pokud nepřijde žádný nebo jenom ty krátký, bez vyžádání si lhůty na doplnění, celej proces to zrychluje, protože… Číst vice »
Jste si jist, že každý, kdo podal odvolání, ten projekt podrobně prostudoval?
Docela často se objevují zcela protichůdné námitky. Jakože dálniční tunel je moc drahý a neřeší přetržení pěších vazeb mezi obcemi. Navíc na obchvat nejsou napojeny městské komunikace a při jakékoliv nehodě se veškerá dorpava přesune do města. Já si to nevymyslel, jen zapamatoval.
Problém salámovky, kterej si ŘSD způsobilo samo. Kdyby tam kdysi nevpáčili to kolečko salámu oddělující Čerňák od Horních Počernic a dneska to projednávali jako celek od D7 po D1, mohli mít úplně jinej prostor pro jednání a nemuseli mít tyto starosti.
Chvíli jim ta salámovka vycházela, ale obce a spolky se logicky brzy poučily a nečekaj, až se bude projednávat to kolečko salámu, který jim vadí a který si ŘSD nechává na konec, aby mohlo říkat, že jinak už to nejde, protože už postavený kolečka to neumožňujou.
510 se začal stavět v roce 1980 to je dnes 40 let.
A jaký problémy dělá doteď…
Problém akorát dělá neschopnost dostavět 511.
Která je do značný míry daná tím, že ta 510 kotví dálniční obchvat uvnitř města, což je z dnešního pohledu velmi špatné. Kdyby tam nebyla, dalo by se o dost seriózněji uvažovat o vedení D0 za městem. Ne, že bych čekal, že to bude na projednání jednoduchý, ale mohlo by to být o dost jednoduššší. Druhá věc, která to natahuje, je podle mě to, že ty obce na trase pokračování dobře vědí, že dostavba této části o dost zvedne tlak na ty části u nich. Což je postaví do o to nevýhodnější pozice ohledně jednání o konkrétní podobě. Kdyby se… Číst vice »
je 510ten úsek mezi HoPo a Čerňákem? a to je uvnitř města???? ty kolony aut od edenu na želvu jsou pak přímo na hradním návdvoří na hradčanech, ne?
Tak nebýt 510 tak dnes ani dalších 20 let nemáme vůbec nic a možná by se plánoval okruh až u Jihlavy a to by v Praze dopravu opravu nevyřešilo a musela by se stejně nějaká silnice ve stávající trase postavit, protože tam prostě chybí. Posunutí dál za Počernice by vůbec nic nevyřešilo, protože tam je taky hustá zástavba. Prostě není kam to ve středočeském kraji resp. Praze nacpat.
Kdyby ho tam nevpáčili, tak není dodnes vůbec nic. Tam ani nikde jinde.
Ať se odvolávají, je to jejich právo!
Tady je přece problém jinde – proč to vypořádání trvá tak strašně dlouho? Pokud jsou jejich námitky nesmyslné, mělo by být do 30 dnů rozhodnuto a nazdar.
Přesně tak, problém není samotné odvolávání, ale že nejsou všas řešeny. Stát občanům dává lhůty, po kterých přichází sankce anebo ztrácí nárok se čehokoli domoci po datu x. Oproti tomu úředník/úřad není nijak motivován ani postihován aby lhůtu dodržel nebo dokonce minimalizoval zpoždění v rámci té lhůty.
Zoberte si uradnika. Ako tu bolo spomenute, 20 rokov ste rozhodovali maximalne o umiestneni rodinneho domu. Zrazu na vas spadne dokumentacia dialnice. O tej dialnici budete rozhodovat prvy a posledny raz v zivote, viacej sa k tomu nedostanete. Presuva sa to na juhocesky kraj, myslite si ze naberu ludi pre to rozhodovanie o dialnici a v Prahe znizia? Neverim, takze tym uradnikomv juhoceskom kraji okrem ich beznej agendy pristane na stole dialnica a urcite skacu od nadsenia.
Nezbývá než doufat, že i taková parta blbců, jako je národ český, jednou pochopí, že problém není v tom, že lidé a obce využívají svých zákonných práv, ale že spolky amatérů jako je ŘSD a SŽ neuměj připravovat projednatelné projekty. A nezbývá též doufat, že se i ŘSD a SŽ, potažmo MD, jednou pochopěj, že když budou už v rámci projektové přípravy komunikovat s dotčenými, tak že si ušetřej spoustu odvolání a žalob. Tady se furt jede podle mustru „my jsme nakreslili tohle, zdůvodňovat vám to nebudem a vy držte hubu“, pokaždý je to na 10letý tahanice, ale prostě se… Číst vice »
Vidím, kolego spoludiskutující, že stále jedete tu svou…… Problém je legislativa, nikoli postup, i když zrovna já nechci být ochránce úředníka českého. Vaše nepravda, že neumí některé organizace připravit projekt je určitě někde pravdivá, ale např. ŘSD může jednat jen a pouze v rámci toho, co jí připraví politici v rámci územního plánování. A chci se zde zastat spolu s Vámi procesu ( jak o něm mluvíte shora). Jak ve fázi územního plánování, tak ve fázi územního rozhodnutí dnes legislativa přímo nutí odpovědné subjekty hledat náhradní varianty. Dokonce jsou tak nastavená soudní rozhodnutí. Dnes ve fázi územního plánování (a fakt… Číst vice »
„Vaše nepravda, že neumí některé organizace připravit projekt je určitě někde pravdivá“
Správně se mi smějete, píšu zbytečně rychle a někde v autě… Chtěl jsem napsat, že Vaše paušalizování neschopnosti státu připravit projekt je nepravdivé, jako každé paušalizování. Výjimky potvrzují pravidlo.
Jen blbec si může myslet, že nejen kolem Prahy lze najít trasu, která vůbec nikomu nebude vadit. Problém je právě v tom zákonném právu vyjadřovat se ke stavbě, která je třeba na opačném konci republiky. U mých příbuzných na vesnici chtěli zemědělci postavit spalovnu biomasy. Místním to nevadí, ale už 5 let do toho házejí vidle nějací aktivisti, co bydlí 200 km daleko. Je tohle normální?
Vidim celkem rozdil ve vyuzivani zakonnych prav a v umyslnem zdrzovani projektu jak je tomu v tomto pripade. Zejmena subjekty kterych se ta stavba netyka vi dopredu moc dobre ze jejich namitky budou zamitnuty, presto je podaly. Ano, maji na to pravo, ale moralne je to k placi.
A vy jste tedy co, kdyz ne Cech? A jo, vyssi osvicena kasta. To uz tu bylo. Behem dvacateho stoleti dokonce dvakrat. A prichazi to znovu.
Mimochodem. Existuje neco jako ucelove zneuzivani nastroju prava(pravnici jiste znaji odborny termin). Jednoduse: kdyz dokola budete zalovat souseda kvuli jedne veci a stejne pokazde prohrajte, obcansky soud Vam naridi mastne odskodneni pro zalovaneho, abyste prestal pravo ucelove zneuzivat.