Povolení krást cizí letadla. Putin podepsal zákon, který má usnadnit život ruským aerolinkám
A350-900 pro Aeroflot. Foto: Airbus
Ruští dopravci si na sebe mohou přepsat i téměř nová letadla.
Ruští dopravci si na sebe mohou přepsat i téměř nová letadla.
Já myslim že to Putin udělal dobře.
Až válka skončí, tak bych udělal něco podobného s ruskými dolarovými (toho času zmraženými) rezervami – vše bych poslal na Ukrajinu jako válečné reparace.
Šmejdi- po tomhle i kdyby se RF vratila vice mene k normalu do jejich cehokoliv bych nevstoupil… mam sebeuctu… + duvera k RF a jejich obcanum bude diky Adolfovi Putlerovi z Kremla presne tam na nekolik generaci…
O letecké dopravě tedy nic nevím, ale taková krádež se Rusům prostě vyplatit nemůže. Maximálně budou mít uzemněný cizí velmi drahý šrot. Naivní mužici sice asi na palubu klidně vstoupí, ale že by posádky létaly neservisovanými stroji? Navíc si neumím představit, že by někdy v budoucnu ještě nějaká leasingovka jen uvažovala o pronájmu letadel zlodějské svoloči z Kremlu.
Tak asi jen velmi naivní člověk, si mohl myslet, že Rusáci ty sankce přijmou bez odezvy. Teda spíš mě děsí, kolik těch naivů i ve vysokých pozicích je.
Nějak nechápu co se snažíte sdělit? Že se mělo Rusko nechat v klidu válčit a sankce nedělat?
No ano, zkuste se rozepsat. Pokud stačím sledovat (od začátku), tak i ty „naivkové ve vysokých funkcí velmi často veřejně mluvili o tom, že se sankce dotknou i nás. Jak píše Y.K. to se mělo nechat Rusko v klidu? No to snad ne!
…už dolítali…po tomhle už jim nikdo na leasing nic nedá…můžou si lítat na Sibiř a na Čukotku…jak opraví motory a avioniku, ta má nějakou životnost…
Pozdravuji troli farmu do Kremla… cesta domu zatim letecky do Finska a pak vlak… misto mit budete, narvano je opacnym smerem…. budete se tam citit lepe jako mezi nama s moralkou a empatii—– stastnou cestu a nevracejte se
https://www.trend.sk/spravy/pracovnika-ruskeho-leteckeho-uradu-prepustili-tom-ako-prezradil-cina-odmietla-dodavat?fbclid=IwAR0YrtOeNgZPDTRX6ngf3C5pFQvA4M5EoOVXr9VcF2kaEgh1rdh1AJi8xtY
tohle je v podstatě taková dosti symbolická věc, která ale rusům vlastně nic neřeší.
i kdyby je udrželi nějakým způsobem provozuschopná (třeba prostřednicvím dovozu pomocí nějakého prostředníka – a on se určitě někdo najde) provozuschopná, tak jim ta letadla budou platná jak mrtvému zimník – budou je moci používat jenom na vnitrostátní lety a pak na lety do „spřátelených“ zemí. a až dříve nebo později dojde k nějaké normalizaci vztahů a budou moci zase začít lítat na západ, tak jakmile s takovým znárodněným letadlem přistanou v civilizaci, tak jim to letadlo okamžitě zabaví.
EASA pozastavila platnost své certifikace u společností z Ruské federace, a to nejen dopravců, ale i subjektů odpovědných za údržbu.
https://www.easa.europa.eu/downloads/136129/en
https://www.easa.europa.eu/downloads/136130/en
To přece není možné. Přece ty ruské bestie nejsou nedotknutelné!!
Smlouvu porušila leasingovka.
Čím? Ocitujte, když tu smlouvu máte k dispozici.
fakt? jako třeba tím, že hodlá respektovat zákony vlastní země?
nebo ruské právo (cili to co chce Vova) má přednost všude na světě?
Jak a čím ji porušila?
Asi příspěvek z Ruska…
A co takhle pomoci specialni operace pomoct oligarchum od tech jachet, palacu a jejich letadel?
A mohlo by se to hezky zabalit jakože západ pomáhá Rusy chránit před tou změkčilou zhýralostí západního luxusu…
Ale ne, oligarchové se mohou ještě hodit, třeba by se dali ukecat k instalaci cara na trůn, pak by mohl být klid. Sice to úplně neodstraní možnost že se tam dostane psychopat, ale šance bude asi nižší než u toho co v Rusku je teď.
Když oligarcha přijde o jachtu, je to splněný sen průměrného Rusáka a bude Putina ještě víc velebit.
No nevím, průměrný rus, takový co žere státní informační výkrmnu, nemá nejmenší tušení jak jejich země funguje. Myslí, že za všechny problémy Ruska můžou USA, západ, NATO, nepřející nebo neuznalé mocnosti a další ušlápnutosti.
Já bych taky udělal takovou speciální operaci – vyřízl bych Rusko ze Země a vyhodil někam mimo Sluneční soustavu. Zemi by se velice ulevilo.
To nedá ani Carterová s O’Neillem.
Nestačilo by je jenom někam vystěhovat když se s nikým nesnesou? Nevím, třeba na Venuši?
Mimo sluneční soustavu je lepší nápad. 👍
Čistě teoreticky, ale myslím je raději chceme mít pod kontrolou, ne? Asi nechceme aby se moc sčuchli s Goa’uldy.
Ty „speciální operace“ jsou v Rusku poslední dobou nějak oblíbené…
Okolní svět na Rusko neuvalil sankce, ale je to speciální finanční operace na záchranu Ruska.
to take… ale lidi si maji pomahat a jelikoz v 21 stoleti s jeho honotami a vymozenostmi se neciti dobre… tak jsme jim to vzali—- kolu, kfc, platebni karty, kvalitni letadla, jidlo nejake svobody… to nepotrebjuji…..takze my jsme ji vlastne pomohli aby se citili fajn…………………. pro mene chapave ironie a smich pres slzy… jsou to vrahove, zlodeji a moralni kryplove…
Papir toho znese… proste vrazdeni a okradani…
Ma leasingovka (potazmo vyrobce) moznost letadlo odstavit na dalku?
Ne
Odstavit ne.
To je jim podobný, kdo by to byl čekal…kufry kradou, území kradou, duše důvěřivých čtenářů internetových médií kradou taky, tak proč by nekradl i letadla…paráda, Vláďo, seš kábr 👍🤮
Jak hodně Rusko využívá letadla ruské výroby ? Máte někdo přehled? Předpokládám že na vnitrostátních linkách budou starší stroje litat
V modernějších ruských strojích je západní avionika, motory atd. Ty dolétají taky. Zbydou jim iljušíny a tůčka.
Až dolétají i ty, tak si mohou koupit tak motůčka 😀
Už ani ty ne 🙂
Vyjma Superjetu už v Rusku žádné stroje domácí výroby v civilním provozu nelétají. Letový park některých společností (Aeroflot, S7) byl velmi moderní, třeba Utair používá starší B737 z devadesátek, ale doba TU154 už je dávno pryč.
a Superjet je plný Honeywellu, Goodriche, Thalesu atd. To je de facto stejná situace jak s BOE/AIB.
Honeywell v rusku zustava….
tomu to bude brzy také vysvetleno
Může si vybrat: buď pár desítek APU pro Rusáky, nebo stovky a tisíce pro zbytek světa.
Tak jednoduché to dnes je.
To máte odkud? Zprávy říkají něco jiného: https://www.cnbc.com/2022/03/14/honeywell-ceo-says-suspending-business-in-russia-wont-be-a-major-headwind.html
tuto zprávu jsem ještě neviděl. díky za ni, potěšila.
Turkish Airlines může zrušit veškeré lety do zahraničí a létat jen do Ruska a zpět s dovolenkáři (nemyslím ty v zelených oblecích). Nicméně Voloďa to s tím znovuvytvořením Sovětského svazu vzal asi za nejhorší možný konec.
I když pokud tohle padne, tak ti investoři tam stejně znovu naletí. Prachy jsou prachy.
Nejsem si jistý, protože jak píšete, prachy jsou prachy. Kdo by si před měsícem myslel, že se v Rusku bude znárodňovat? Kdyby to někdo řekl, všichni by ho měli za absolutního blba. Takže je tu historická zkušenost s Ruskem, že znárodňování může přijít kdykoli a nic s tím neuděláte. To si „investoři“ budou chvíli pamatovat.
Prachy jsou prachy a proto se investoři nepohrnou někam, kde by o ně mohli snadno přijít.
Krom toho, investiční fondy mívají hodně konzervativní akcionáře (penzijní fondy apod.) a jsou navázány na ratingy od Moody´s a S&P, takže tohle toxické hnojiště budou obcházet hodně dlouho.
Ak bol vykonaný riadny servis napríklad na B737, A320 a podobne napríklad v 02/2022, kedy približne sa vykonáva reálny servis a výmena podstatných a pre let kritických komponentov?
Nemyslím nejakú formálnu, vizuálnu kontrolu, ale reálne výmeny komponentov, ktorých ponechanie ohrozuje bezpečnosť lietadla?
Už na A checku se vyměňují některé komponenty, takže po 500 letových hodinách.
To nemusí být jen o komponentech. Dokáží Rusové nahradit např. olej pro západní motory? Žádnou ruskou alternativu neznám, Exxon Mobil Jet Oil je standard. Až jim dojde, má před sebou B737 cca 24 hodin lítání max, spíš míň.
Může získat náhrady přes Čínu? Předpokládám, že ano. Nebo si snad někdo dovolí uvalit takové embargo na Čínu jen proto, že do Ruska dodá olej, těsnění atd? Nemáme tu jen Čínu, ale i spoustu legračních států typu Turkmenistán…
Čína si to rozhodně radši „rozhází“ s Ruskem (které pak oslabené sežere), než se „Západem“, s nímž potřebuje obchodovat.
Už teď se Čína tváří „neutrálně“, i když všichni očekávali podporu Putina. S tím, jak se Rusko propadne do pozice „pumpy na kraji světa“, nebude mít Čína žádný důvod mu pomáhat, naopak si počká na „výprodej“.
Tak Čína se do toho rozhodně nepohrne, ta nechá se skrytou radostí Rusko vykrvácet, aby mohla levně skupovat.
Přesně, podusit chvíli Rusko ve vlastní šťávě, nechat odejít zbytky západních společností a hurá do diskontu pro suroviny, pro vodu nebo pro znárodněné západní podniky. Čekal jsem, že si jednou Čína pro Sibiř dojde, ale že to bude tak brzo, to jsem nepředpokládal.
V tomhle Čína řekla ne, alespoň zatím ale i obecně se k Rusku staví spíše chladně, říkají neutrálně. Oni zase v Pekingu nejsou takoví hlupáci a svou mocnou autokracii staví na bynysu se západem, že. Tak proč rozbít něco co funguje kvůli sankcím na stát, který proti nim nemá žádnou zásadní hodnotu (nebýt tam plyn a ropa, tak nemá žádnou hodnotu vzhledem k rozloze). Putinovi je ekonomika a finanční pád Ruska na háku, on žije v polarizovaném světě agenta KGB a žije si v bavlnce, že se propadají do finanční krize ho nebere.
tak exxon si zrovna bude dávat pořádného majzla. když už kvůli putinovi opustili investici v řádu miliard dolarů na sachalinu, tak jistě nebudou chtít tohle dodávat.
a vzhledem k tomu, jakje tato firma skvěle řízena, čekal bych monitoring výše odběru jednotlivých zakazniku…a pokud se něco bude moc lišit, tak milý zákazník má problem.
Ono sem tam něco se mění docela často, takže během pár týdnů dolétají, pak mohou kanibalizovat ostatní letadla.
Těsnění, filtry… to jsou věci které se mění jako první a kanibalizovat to nejde. Nejsem si jistý jestli na tohle mají taky náhradu. Podle mě ne. Dá se předpokládat, že tohoto materiálu mají větší množství poŕád skladem, ale i to jednou dojde.
Hlavně předpokládám, že u letadel to u spousty komponent nedokážou spíchnout ani Váňa se Sašou na koleně v koutě hangáru.
Tak chtějte po politikovi, aby pochopil problematiku údržby, že. Když nejsou schopni ani zajistit jídlo pro svou útočnou armádu.
Pravda, už to co fasovali ze začátku byla síla. Část byla prošlá. 7 let prošlé potravinové krabice byly fakt moc i na Rusy.
Jakmile skončí válka, tak se firmy začnou do Ruska vracet. Rusko je příliš velký trh na to, aby ho dlouhodobě ignorovaly (nemyslím teď jen letecký průmysl, ale celkově). Něco jiného to bude u společností, kterým Rusové teď letadla vezmou. Ty jim asi už nic pronajmout chtít nebudou, ale díly se tam dodávat budou. Jinak si ještě myslím, že u seriózního webu by informace neměly být psaný tak, jak je na konci předposledního odstavce (tedy ironicky).
Nikdo rozumný do Ruska nepůjde a sankce by měly na Rusaky platit tak dlouho, dokud nezaplatí veškeré škody Ukrajine tak okolním státům a dále dokud budou mít jedinou atomovou zbran
Rusko bude významný trh asi jako Bangladéš. Jeho velikost pro „západní firmy“ spočívala v tom, že doteď bylo považováno za civilizovanou oblast s alespoň trochu fungujícím právním a finančním systémem. Po překročení „červené čáry“ znárodňování (státem posvěcené krádeže) budou firmy hodně dlouho hodně opatrné, aby se jim něco takového nestalo podruhé (vyžadovalo by to totální restart Ruska v systému vládnutí a to je nepravděpodobné, leda jako důsledek občanské války).
tak oni se tam vrátí rádi, ale podmínky placení budou jako v devadesátkách, v tvrdý měně a předem.
Osobně si myslím, že po této zkušenosti vyvlastňování a krádeží ze strany Ruska, kdy je navíc stát na hranici krachu se tam žádný rozumný investor opravdu nepožene.
Však ono je to přejde. Zachvíli v Rusku podniknou pár „speciálních přistávacích operacích“ a budou ještě prosit celý svět o nové díly… I když, „jich mnogo“…
Až na to, že reálně už jich tak moc není. Ani ne dvě Německa.
To se dalo čekat, stejně jako další budoucí kroky „znárodňování“ evropských firem. Snad jen naivka si mohl myslet, že když EU a USA zabaví majetek ruských oligarchů včetně Putina mimo Rusko, tak Rusko něčím podobným neodpoví zabavením majetku na území Ruska. Škodovka a další firmy se mohou rozloučit se svými továrnami a výrobky nacházejícími se na území Ruska.
Rozdíl je v tom, že západ ruský majetek zablokoval a obstavil, ale neužívá jej. O zabavení se teprve uvažuje. Ale v Rusku se o obstavení a zablokování nemluví, jim jde o to moci užívat tento cizí majetek. Ale souhlasím s tím, že je to předvídatelný krok, to neznamená, že je ospravedlnitelný. Naopak to za dá důvod k zabavení toho obstaveneho ruského majetku na západě.
však ať berou, vyrobíme znova. jim je to k ničemu, sami se zmůžou tak na žigula a nivu. bez podpory západu jim je to k ničemu, protože tuřín ani brambory to neokope a močál taky nevysuší. možná by to vyřezalo matrjošku, ale to bude taky k ničemu, kdž ji nikdo nekoupí… aspoň uvidíme, jakej rating jim nakonec udělí ratingový agentury, myslím že ZZZZZ——— bude tak zhruba odpovídat. za mě sice třeba nedej bože donutí ukrajinu k nějakýmu potupnýmu míru, ale sankce bych povolil až se zdekujou odevšad, kde nemaj co dělat, od královce, přes ukrajinu včetně krymu, podněstří, gruzie až… Číst vice »
asi tak. odříznout se co nejvíce.
a sankcionovat stejně jako rusko kohokoliv kdo s nimi obchoduje navzdory konkrétním sankcím.
milé další země…vyberte si.
amen, chcete mít jako svůj potenciální trh miliardu bohatejch zápaďáků, nebo 140 milionů zoufale chudejch rusů? vyberte si, obojí to nebude.
Aha. Tak jaké máte řešení? Opět zavřeme očko a zahrajeme to do outu?
Co kdyby si těch 140 milionů Rusů zoufale chudejch konečně duplo. Musí to jít odspoda. Jako vždy.
však můžou, s klidem budu koukat, jak ty jejich aktuální aparátčíky věšej u kremlu na lucerny. když pak daj dokupy nějakou vládu, která pochopí, že fakt není možný okupovat cizí území a že je nutný zaplatit ukrajině, omluvit se za všechny prasečiny, vydaj JZ a zničej všechny kapacity na obohacování uranu nad mez nutnou pro JE, tak se má smysl bavit. svůj přispěvek sem myslel tak, že firma co chce dodávat do ruska prostě nebude dodávat na západní trhy. a kde toho prodá víc? teda pokud zrovna nevyrábí motyky na okopávání tuřínu…
Mnoho Rusů si myslí, že Rusko je jeden z nejbohatších a nejmocnějších států na světě.
Zoufalej rus si myslí, že za všechno může západ (obecně prostě někdo jiný). Tenhle narativ jim zůstane v hlavě i po pádu Putinova režimu, tahle změna je na dlouho. Chytří odchází a hloupí a obyčejní ušlápnutí zůstávají. Tím se Rusko nezlepší.
Vyloučit z IATA a ICAO.
On i ten původní žigulík byl vlatně Fiat. 🙂
Opatrně s tím písmenem! 😀
Já to v Tycoonu dotáhl nejdál na D. 🙁
Ano, proti Rusku by se měly sankce zvednout až v momentě kdy vypadne z míst kde nemá co dělat a dořeší se ty územní spory které se nechávaly jen tak protože se myslelo že je moc silné. A to není jenom to že jsou nalezlí na Kavkaze a v Evropě, ale jsou tu i nějaké územní spory na východě…
inu, sice možná předvídatelné, ale rozhodně ne rozumne. osobně bych jim oplatkou tam mimo jiné prestal vozit léky. a lékařské přístroje. protože tohle by už mohlo bolet i elitu…
No nevím, do toho se nikomu asi chtít nebude.
ještě pár vybombardovanych špitálu, pár zastrelenych novinářů, termobaricka raketa doprostřed sídliště, a mame to ložené
Obávám se že elita je mimo území Hordy a i kdyby ne, tak si zajistí pašuňg.
Spíš pustit Moorburg a zavřít trubku, prostě jeden, dva roky budou vyšší emise, co se dá dělat.
záleží, koho nazvete elitou. oligarcha si sežene. ale třeba takový normální plukovník už hůře… a ty střední kádry je třeba nutit k premysleni
Že do toho sednou cestující, to se pro jejich nevědomost dá pochopit. Že do toho ale sedne pilot, který má kontakt s údržbou a vedením firmy a ví, co se děje – to už je obdivuhodná šílenost.
Sednout do stroje a čekat, kdy a co se podělá, nebo jestli budu mít štěstí a schytá to kolega po mně. To si ani nedokážu představit…
V podstatě už nemají co ztratit. Po tom, co předvedli, už jejich reputaci ve světě stejně nic nezachrání. Tohle už je jen takové: „Když už, tak už…“ Žádné letadlo jim nikdo už nepronajme. Bez originálních dílů se z toho stane jen drahý šrot. Parazitování strojů na díly pro záchranu jiných může být v případě A350 hodně rychlá sranda. Potřebujete jeden díl, šup, rozeberete jednu A350, potřebujete stejný díl znovu? Musíte rozebrat další. Pár měsíců jim to dá. Nehod bude přibývat, šrotu taky a ve výsledku zkáza letectví v Rusku bude stejně vykonána. Jsou tak daleko, že už nemají kam jinam… Číst vice »
Je to tak, timhle si jen „ukradli“ trochu casu na vic, nez jim dojdou letadla na dily..
A dokonce si myslím, že jim je ani neprodá, leasingové firmy jsou dobří zákazníci B a A. Asi by se jim nelíbilo, kdyby výrobce prodával letadla někomu, kdo jim je dříve ukradl. Takže jim zbyde možnost kupovat letadla z druhé ruky a pořád přetrvá problém s náhradními díly. A následně zákaz letů mimo Rusko pro špatný stav ledatel. To se bavíme o dlouhodobém horizontu.
Možnost letů mimo Rusko a dodávky náhradních dílů jsou vpodstatě stejné věci.
Zákaz letů mimo Rusko není žádný dlouhodobý horizont. Ani Číňan nebude riskovat, že mu letadlo bez „techničáku“ spadne doprostřed Pekingu, takže v tuhle chvíli se už ruská VP-B** a VQ-B** letadla cestou do Chabarovsku a Vladivostoku vyhýbají vzdušnému prostoru Číny, aniž by existovaly nějaké explicitní sankce.
P.S. i český rejstřík tam má želízko v ohni: OK-FTO u Royal Flight. Tak jsem zvědav, jak se k tomu ÚCL postaví 🙂
Sledujeme začátek konce civilní letecké dopravy v Rusku.
Přesně tak teď se střelili i do druhé nohy. Prakticky jim to nic moc nepomůže, pokud nebude servis i díly na letadlo. A dlouhých let jim nikdo leasing neposkytne. A vůbec se nebavím o cestujících, kdo by letěl s takovým letadlem/společností?
Rus zpracovaný státní televizí.
Kdosi psal (omlouvám se, že neuvádím zdroj a sypu si popel na hlavu, pokud je to zavádějící informace), že přes polovinu Rusů nevytáhlo paty z vlastní gubernie a skoro 90 % z Ruska jako takového. Takže Rus zpracovaný státní televizí asi nikam stejně nelítal.
Cestující se to nedozví. A když dojde ke katastrofě, udělá se z toho západní diverze. Vždycky za to může někdo jiný než Rus. Prosté, když politik zcela ovládá média.
Hlavně nejde jen o letadla, ale o zahraniční investice vůbec. A bez nich nemají šanci se zmodernizovat. A bez modernizace zůstanou jen tou pověstnou benzinkou.
Ekonomicky jsou opravdu jen tou benzinkou, bohužel ale benzinkou s právem veta v Radě bezpečnosti OSN a největším jaderným arzenálem, který je nebezpečný v rukou současného skrčka, ale ještě nebezpečnější může být, až se tam za čas budou bít o moc lidé typu Kadyrova či Žirinovského.
Někde jsem četl, že i jaderné hlavice se musejí repasovat. Že plutonium v nich se musí co deset let měnit. No a vzhledem k tomu, jak mají rozkradenou armádu, kdy bojeschopných strojů bylo posláno na Ukrajinu jen „pár“ šrotů, tak bych se nedivil, když by jaderný arzenál na tom byl ještě hůře. Protože proč neukradnout peníze na věci, který nikdy nebyly použity a předpoklad byl, že se ani nepoužijí..
I když je třeba velká část z toho v háji nebo nespolehlivá, bohužel to neznamená, že je nefunkční všechno, bohužel. Žádný pocit bezpečí z toho neplyne.
Tohle se málo říká a je to pravda. Iniciaci jsderne hlavice vede řada procesu a finální exploze vzniká za velmi specifických podmínek. Jednou, tou nejzákladnější, je jaderná nálož určitých parametrů, které časem degeneruji pod úroveň schopnou vyvinout jadernou reakci. To je těch 10 let a moc obejít se to nedá. Je to fyzika. Je naprosto realne, ze z celého jaderného arzenálu RF bude akceschonych pár kusů. Možná žádný. Ale riskovat to nechce nikdo.
Nikdo, tím myslím vůbec nikdo nebude věřit tomu, že se na to Putin úplně vykašlal a nedal si pozor, aby mu aspoň menší, ale dostatečná část arzenálu zůstala v dobře použitelném stavu.
No to ano. Ale i když se tak profiluje, nema sanci poznat to a výměna těch jaderných hlavic je finančně brutálně náročná. Jevtam obrovského prostor pro korupci, protože reálný použití těch hlavic nikdo kolem Putina nepredpokladal. Nikdo. Proto to je tak složitý tu situaci odhadnout. Experti znali situace z RF si myslí, že jaderný zbraně ruska jsou podobnej Potemkin, jako celá armáda.
Já bych spíš myslel, že jsou si v Rusku všechny jaderné základny rovny, některé jsou si ale rovnější.
Já věřím, že by Šojgu nebo Gerasimov cukli, i když druhý jmenovaný může jen čekat kdy vypadne z okna.
Jinak on ten „šrot“ by zřejmě použitelný i byl, ale ukazuje se, jak důležité je mít přehled o bojišti. USA disponuje letadly a drony, které slouží pro průzkum, monitorování bojiště a jiné což z USA dělá opravdu jedinou supervelmoc co se konvenčního boje týče. Stačí se podívat na radar co všechno nyní létá. Prostě válka v 21. století a Rusko zatím fatálně selhává.
Potřebujete aby se cukli dva, pokud se cukne jenom jeden, tak to pořád skřet pazgřivý může odpálit. Nevím kdo má kufry B a C.
Tam je potřeba aby začalo vedení spolupracovat a nikdo z nich nebude spolupracovat pokud ví že jim hrozí soud, ať už v Haagu, nebo lidový. Jinými slovy cena toho bavit se sktřeta musí být výrazně menší než udržení toho režimu. Otázka jestli se s nimi dá, nebo nedá, pokud dá, tak by se dali nějak přesvědčit. Ale doporučoval bych jim zdržovat se v bungalovech a držet se dál od nového Čoka.
Tohle si jednou můžete připsat k účtu za reparace, soudruzi.
Spíš to umožní Západu odpovědět ve stejném duchu, rusáci nechtějí krást jenom letadla, ale rovnou veškerý majetek západních firem v Severní Asie. Takže Západ začne zabavovat a nikoliv jen zmrazovat majetek v rusácku registrovaných subjektů na Západě. Jen v případě ČR se jedná o miliardy, Škoda JS, Aircraft Industries, Kovosvit MAS a to je jen to co mě napadá z hlavy. Z prodeje tohoto majetku následně sanovat škody západních firem, kterým rusácko zabaví majetek.
Jen nejsme autokracie, takže na to budeme potřebovat speciální zákon, notifikace EU a možná ještě rozhodnutí soudů, takže to chvíli potrvá. Ale ta Škoda JS by se nám hodila…
Otázka je jestli na nějaké znárodnění, nebo nucenou správu takovýchto podniků není již pamatováno v současných zákonech. Klidně to možné je, i kdyby to byl zákon pamatující Franca Józefa.
Ten Aircraft Industries může být zajímavý případ. Letadla L-410 se dnes montují na dvou místech. V Kunovicích (Aircraft Industries) a v Jekatěrinburgu (Uralskij zavod graždanskoj aviacii (UZGA)). Rusům patří oboje. Vypadalo to na plodnou spolupráci. Nelze popřít, že Rusové svého času stabilizovali krachující kunovickou továrnu a dohodli nové zakázky. Dlouhodobě to bylo tak, že se v Kunovicích ročně vyrobilo + – 16 letadel a 11 z nich se prodalo v Rusku, což je přibližně 70%. Na druhou stranu se Rusům podařilo získat dokumentaci a rozjet výrobu i na Urale. Mimochodem, mají i dokumentaci na L-610. Zda jim k něčemu tento… Číst vice »
Obávám se, že je to pro Kunovice konečná :-(. Rusko byl pro ně životně důležitý trh, bez ohedu na vlastnickou ruskou strukturu.
Budoucnost Kunovic bude ještě zajímavější v souvislosti s jinou zprávou: Cessna má od včerejška schválený model SkyCourier, což je konkurence pro L410.
Takže asi – poslední zhasíná.
Taky lze změnit výrobní program. Ale jakým směrem? To při ranní kávě nedávám…
Na nějaké reparace bych vůbec nevěřil. Naopak, pokud bude velký průšvih a po něm změna ruského režimu, Západ se přetrhne, aby tam nalil dost financí a nový režim udržel u západní noty.
Navrhuji vyhrabat napůl schopného Holstein-Gottorp-Romanova a dosadit ho na trůn, nebo přesvědčit Rusy, že tam potřebují právoplatného cara, jinak budou problémy stále. Teď tam měl prý nějaký svatbu, tak to snad nebude problém zase takový. Oligarchové budou asi taky za, nebudou muset pro cool tituly za Alžbětou II.