Povodí Vltavy dokončilo v Budějovicích 255 metrů dlouhou přístavní hranu

Nová přístavní hrana na Vltavě v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNová přístavní hrana na Vltavě v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nové vývaziště má učinit konec vltavské vodní cesty pro vůdce malých a rekreačních plavidel mnohem přívětivějším.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

Paráda, kotveni je konecne vyřešeno! Rád Budějovice opet navstivim lodí. Doted jsme radeji koncili na Hluboké.

Vlastimil Kocurek

Nedaleko této hrany „říční“ lidé mohou lidé posedět a odpočinout si na obou březích v dobrých podnicích k tomu určených. Bohužel nemohu být přesnější. Ale asi každý si to může vygooglovat na Internetu (Google Maps). Cestu do centra města je dobré si zkrátit historickou a unikátní uličkou Panská. a dále přes Piaristické náměstí, s krásným gotických chrámem.

Petr

Usmevne pusobi argument, ze je „Lanova lodenice“ nesikovne a daleko od centra. No, je to rozdil tak 150-200 metru k Dlouhemu mostu a pak ho prejit (dalsich cca 200 metru), ale fakticky je navic jen delka mostu, protoze nove vyvaziste je naproti puvodnimu.

Karl vB.

Z hlediska přístupu k vývazišti považuji nové řešení na pravém břehu přes sníženou náplavku lepší.

1. V původním textu zprávy bylo slovo „nešikovně“ v uvozovkách, čímž byl jeho význam relativizován a vy jste to svojí poznámkou jen potvrdil…
2. Kromě toho se v textu mluví o přístavišti, nikoliv o samotné Lannově loděnici, ta byla postavena na levém břehu Vltavy už v roce 1550. Lodě se tam vyráběly až do roku 1890. Ročně až 350 lodí.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lannova_lod%C4%9Bnice

Mexikan

Tak to ani tak není argument, je to spíš malá výhoda navrch. Hlavní argument je, že konečně budou moct malé lodě v Budějcích pohodlně zastavit. Snad to teda neobsadí místní borci jako dlouhodobé stání zdarma, jako to prý funguje v Týně.