Povodí Vltavy dokončilo v Budějovicích 255 metrů dlouhou přístavní hranu
Nová přístavní hrana na Vltavě v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nové vývaziště má učinit konec vltavské vodní cesty pro vůdce malých a rekreačních plavidel mnohem přívětivějším.
Paráda, kotveni je konecne vyřešeno! Rád Budějovice opet navstivim lodí. Doted jsme radeji koncili na Hluboké.
Nedaleko této hrany „říční“ lidé mohou lidé posedět a odpočinout si na obou březích v dobrých podnicích k tomu určených. Bohužel nemohu být přesnější. Ale asi každý si to může vygooglovat na Internetu (Google Maps). Cestu do centra města je dobré si zkrátit historickou a unikátní uličkou Panská. a dále přes Piaristické náměstí, s krásným gotických chrámem.
Usmevne pusobi argument, ze je „Lanova lodenice“ nesikovne a daleko od centra. No, je to rozdil tak 150-200 metru k Dlouhemu mostu a pak ho prejit (dalsich cca 200 metru), ale fakticky je navic jen delka mostu, protoze nove vyvaziste je naproti puvodnimu.
Z hlediska přístupu k vývazišti považuji nové řešení na pravém břehu přes sníženou náplavku lepší.
1. V původním textu zprávy bylo slovo „nešikovně“ v uvozovkách, čímž byl jeho význam relativizován a vy jste to svojí poznámkou jen potvrdil…
2. Kromě toho se v textu mluví o přístavišti, nikoliv o samotné Lannově loděnici, ta byla postavena na levém břehu Vltavy už v roce 1550. Lodě se tam vyráběly až do roku 1890. Ročně až 350 lodí.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lannova_lod%C4%9Bnice
Tak to ani tak není argument, je to spíš malá výhoda navrch. Hlavní argument je, že konečně budou moct malé lodě v Budějcích pohodlně zastavit. Snad to teda neobsadí místní borci jako dlouhodobé stání zdarma, jako to prý funguje v Týně.