Povodí chce odlámat dno Orlíku pod Kořenskem, aby sucho nezastavovalo plavbu

Vltava pod komorou Kořensko. Pramen: Povodí VltavyVltava pod komorou Kořensko. Pramen: Povodí Vltavy

Povodí Vltavy se rozhodlo odstranit úzké hrdlo na loni otevřené stokilometrové vodní cestě z Českých Budějovic na Orlík. Kritický úsek

Zpět na článek
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Vodni cesta pro par vybraných milionaru, kteří vlastní jachty a do ktere se donekonečna sypou prachy a dálnice pro plebs v nedohlednu. :(((

Aleš

Nejsem milionář a zrovna „jachtu“ nevlastním, ale také bych se tam rád povídal po vodě když už stát do toho nasypal takové peníze.

Jaroslav

Udivuje mně tento častý a závistivý názor, že se jedná o vybrané milionáře. Průměrná cena lodě na Vltavě je cca 350tis. Kč. Také závidíte sousedovi, že si koupil Fabii v holobytu?

K.S.

Nešlo by podobné řešení použít u toho prokletého Labe? Jez nebude ještě tak 20 roků.

železničář v důchodu

Samozřejmě by to šlo a bylo i potřebné – i když samo o sobě by to asi mezi Ústím nad Labem (resp. Děčínem) a Pirnou nestačilo, protože by tam v prohloubeném korytu u Hřenska byl pro efektivní lodní dopravu asi příliš silný proud. Říčním NÁKLADNÍM dopravcům přitom navíc asi stačí plavby vykonané při výkonu zaměstnání a asi ani nemají přílišný zájem plavit se ještě za rekreací na nějakých jachtách a rekreačních člunech, a tak se zjevně věnuje mnohem větší pozornost lobbystickým tlakům a zákulisním vlivům pocházejícím z řad „luxusních jachtařů“, než kritice nevyhovujícího stavu části labské vodní cesty vzešlé od… Číst vice »

halladin

Nevěřte tomu, že jen milionáři. Na orlíku je spousta malých lodí, dají se i půjčit , Milionáři s velkými loděma jezdí na moře.
Já si kdysi koupil postarší 5 a čtvrť metrovou plachetnici za 50 000, jezdím s dětmi na Orlík skoro každý rok, a do Budějic jsemse po vodě chystal.
Bohužel, nebyla voda.
Vodní turistika je bezva.

Lukáš Končicky

Zajímalo by mě,jak se posuzuje efektivita takových investičních záměrů. Tušíte někdo?

Petr.R

proč by se sakra pořád mělo něco posuzovat.

Milan

Třeba proto, že se jedná o peníze z veřejného rozpočtu? Takže by mělo jít o projekt, který bude ku prospěchu všeobecné veřejnosti. O čemž v tomto případě pochybuji.

K.S.

Pánové posuzovači, tak co se na to podívat jinak? Uvalila se miliarda za něco co nebude fungovat? Toto budou stovky tisíc až jednotky milionů korun, tedy „drobné“, takže pokud posouzením prošla celá slavná cesta, tak drobnou úpravu snad znova posuzovat ani netřeba.

Jiří Šrámek

K.S.: Jak jste přišel k té sumě? Odtěžit přes 50 tisíc metrů krychlových skály a kamení bude stát vysoké desítky, nebo dokonce stovky milionů korun.

K.S.

Jiří Šrámek:
Pakliže to neprodáte jako stavební materiál pak možná ano. Pokud to nezkusí prodat se ziskem tak je něco špatně. Ovšem pokud se začtete, pak je to kombinace nánosů a skály, ne jen čistá skála.

To

Milan: dálnice nebo železnice jsou také jen pro vybrané skupiny lidí, všichni je zdaleka nevyužívají

Milan

Až bude sloužit vodní doprava pro veřejnou dopravní obslužnost, možná změním názor. Podle všeho to však vypadá, že investice do splavnění má sloužit čistě pro rekreační plavbu, tj. zábavu majitelů soukromých jachet a možná nějaké vyhlídkové plavby.