Poučení z Bezpráví. Končí beznapěťový úsek, v sobotu spadla pár dnů instalovaná trolej

Práce na koridoru v údolí Orlice. Foto: Chládek a Tintěra, PardubicePráce na koridoru v údolí Orlice. Foto: Chládek a Tintěra, Pardubice

Od začátku roku došlo v úseku kolem Orlice k 13 případům zastavení provozu na déle než hodinu.

232 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin z topírny

také to stahování není tak jednoduché, jak se tváří. Při použití běžné značky… je téměř v noci a za šera neviditelná – často jedou proti vlaky, reflektor nelze použít… a místo aby na toto návěstní velmi důležité sdělení použila SŽ něco opravdu výrazného velkého a případně i osvětleného, tak ty značky práskají kam se to zrovna hodí – jednou je to na, zemi, jednou v 1m na stožáru, jednou pověšené na vedení….to je prostě špatně. A jestli SŽ bude dál alibisticky používat metodiku, že to dá strojvedoucím do TTP a strojvedoucí vyjede na třeba 300 km výkon – a jestli… Číst vice »

Hádej

Jojo, TTP jsou taky kapitola sama pro sebe. To se sestavuje ručně každý pes jiná ves naprosto bez jakékoliv garance kvality, ISO 9001 je podřadný nesmysl co na dráze nemá co dělat, a výsledkem je nezapamatovatelný nepoužitelný materiál v pdf…

Tady je dráha pořád v roce 1880, akorát s tím rozdílem, že to netisknou na cyklostylu.

Růža

Autonomní vlaky to vyřeší.

Zlámalík

Asi jako autonomní auta a v příkopu pohozená třicítka, která k sobě nemá konec… Nebo jste to myslel jinak? 😉

Jiří Kocurek

Chyby na infrastruktuře? Nebo že by to odmítlo vůbec vyjet, protože podle výpočtu dynamiky jízdy tu stahovačku neprojede?

Dan

Nechtěla by se @redakce zeptat ČD a ČD Cargo, jak se jim daří správně projíždět stahovačky a jiné nástrahy na trati s tou jejich navigační aplikací, co vznikla v reakci na nehodu u Mariánek? A pokud se osvědčila, poukázat na to, že něco takového mohlo místo papírových rozkazů vzniknout u SŽ k dispozici pro všechny dopravce….

Hádej

Mehehehe, a jako z jakých podkladů? 😀

Základní pasport kolejí, kde by bylo alespoň staničení správně, teprve vzniká (a všichni máme veliké pochybnosti o tom, že to vůbec bude fungovat, protože ČD-T).

A navázání prvků elektrického provozu na prvky kolejového provozu? Jste normální? To je úplně jiná instituce! Datově to provázat je samozřejmě nemožné, protože „elektrikáři to nepotřebují“, „mají svoje“ a vůbec, nikdy se to tak nedělalo, tak neotravuje.

Mimopražský

Současná situace na dráze mne již téměř šest let nechává úplně v klidu a svým způsobem mne i dokáže pobavit. Po téměř třiceti odpracovaných letech na dráze, z toho posledních devět v nákladní dopravě, jsem dal z důvodu zachování duševního zdraví výpověď a odešel zcela mimo obor. Dnes bavím své kolegy hádankou „Co, nebo kdo je staničník a kde ho najdete.“ Správná odpověď dokáže vždy všechny pobavit.

Hádej

To musím vědět! Oficiální evidence staničníků SŽ v LInO/TPI potřebuje svoje motto!

Prozradíte prosím?

Mimopražský

Sice dostanu samé minusy, ale současnou celkovou situaci beru úplně v klidu a možná i s pobavením. Po téměř třiceti letech odpracovaných na dráze, z toho devět let na postu v nákladní dopravě, jsem před šesti lety dal výpověď a v rámci zachování duševního zdraví odešel úplně mimo obor. Dnes bavím své kolegy hádankou „Kde najdete staničník a co nebo kdo to je.“ Správná odpověď je vždy dokáže rozveselit a zpříjemnit den všem. Vlakem jsem od té doby nejel.

B.W.B.

Jojo🙂
A stavěč zdrží, to je ta paní v pokladně, co když si chcete na poslední chvíli koupit lístek, tak vás zdrží…🙂

Sasanka

Chytré řešení. Jen se trošku obávám, že jak se takto začne zasahovat do staré instalace trakčního vedení, způsobí to zároveň více jeho selhání, praskání bočních držáků, izolatorů a podobně. Selhat, jak vidíme pro vadu může i nová instalace a o setkání tváří v tvář s izolatorem taky žádný strojvedoucí nestojí. Další kapitolou jsou opravdu ty návěsti, jejich umisťování, a zpravování o nich. Jednou na rozkaze je stahování a beznapeťový úsek označen vubec není, jindy zase rozkaz mlčí a stanice je posetá cedulema, a jsou jen okamžiky na to se rozhodnout, druhá šance není. Ale je to marný, je to marný,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Pokud je to ve stavu „nešahat nebo se to pokazí“, tak je něco velice špatně.

Martin z topírny

jenže takto přesně velká část železniční infrastruktury vypadá… vidíme to skoro denně

ldx

Proč se to řešení s děliči nepoužilo hned ??? Když o tom mluví sami strojvedoucí, muselo jít o všeobecně známou věc ??? Byl nějaký zásadní důvod ? Dá se to nějak vysvětlit ?

Gwann

V42: to číslování je nějaké zmatečné, protože to poslední patří do základního patera a naopak ty první dvě až do rozšíření… I. Základní pravidla modrého života §1 Vždycky se to tak dělalo / nikdy se to tak nedělalo §2 Ještě nic nepřišlo §3 Všichni jsou na obědě §4 Nedělejte problémy a nějak se tam dohodněte §5 Všechno je to na hovno II. Rozšířená pravidla modrého života §6 Cestující by to nepochopili §7 Cestující by to zneužili §8 Na to je předpis / na to není předpis §9 Zpoždění k cestováíní vlakem prostě patří §10 Vlak, ve kterým neplatí režijka, nemá… Číst vice »

Gwann

Vyberte si z toho, co třeba. Nejspíše paragrafy 1, 4, 5, 7 (jen dosadte dopravce), 8 a 9

Ondřej

No jo no. Bezpráví ještě nikomu nikdy dlouhodobě neprospělo.

Honzina

Že by se někomu rozsvítilo? Že by skončil teror cestujicich na trati Praha – Brno?

KarelMio

Cestujici Praha-Brno ted v useku Chocen Usti nejsou

SYN

Jsou, aspoň část, navezená výlukovými autobusy…

Gwann

Tohle teď zasahuje spíš praha Olomouc a různé dále…

beruška

Konečně se někomu rozsvítilo v hlavě. Asi taky někdo „důležitý“ cestoval vlakem. Psychický teror cestujicich mohl skončit dávno. Kdo za to ponese odpovědnost? Opět to vyšumi?

František Hučava

Hlavně dráha si za posledních 5-10 let už docela spravila reputaci a teď o ní zase přišla. A bohužel to budování trvá vždycky o dost déle, než to ztrácení .

Honza Fátor

A vida! Stačí aby někdo trochu rozkýval židli samotnému šéfovi a hned se přejde na technologii o století dál. Škoda jen, že to vždycky musí být tak násilně.

mat

U nás co som si všimnúl,tak sťahovačka je len na troleji,vo výnimočných prípadoch na zemi alebo na stĺpe TV[aj to len ked sa preraba stabica],jinak je to na TV
keby bolo jednoznačne napísané kde sa bude trvalo osadzat sťahovacka…nuž ale na zmenu potrebuje zasadnúť „snem bosoriek“
ľahšie je uz len namočiť rusnovodica

mat

Ale ako poznám ŽSR tak nasu Z1 si aj taky ohýbaju podla seba a s D1 je to bude asi stejné

Terminál

Dobré odpoledne, tak jsem si to tady pročetl a dovolil bych si několik postřehů: SŽ je příliš velká a rozbujelá organizace, kde se velice špatně prosazují úplně normální věci. Jelikož převládají osoby „chovné“ nad „tažnými“, nelze se vůbec divit, že dochází k těmto situacím. Vyjádření „chovného“: takto to děláme 40 let a je to správně. Napíšeme tuny rozkazů a jsme z obliga. Vyjádření „tažného: Hákovnice je přežitek z dob, kdy byly pouze traťové telefony a jinak nic. Pojďme se podívat po světě a alespoň kousek je dohnat. Hákovnice je možné nahradit několika způsoby. Chyba spočívá především v tom, že projektová… Číst vice »

Tonda Sehnal

👏💯👍

Petr Šimral

Podpis.
A doufejme, že toto není pouze ojedinělá akce pro uklidnění mocných, ale posun k řešení všech dlouhodobých napěťových výluk (více jak tři dny nepřetržitého vypnutí) a současně bude i vyřešeno používání stahovaček při projektování nových akcí (například uzel Česká Třebová).

Pavel

Kouskovat trolej na tři dny, to snad ne.

Petr Šimral

A proč ne. Ten dělič se tam pak už může klidně ponechat a pouze ho překlemovat pro další výluku.

Nastoupil

Ale je to další tuhý bod do troleje…

Terminál

A na to jste přišel jak, že je to tuhý bod?
Víte vůbec, kam se umisťuje ÚD?
Ještě poznámka: Pokud si u výrobce objednáte úsekový dělič i s prvky na překlenování, tak Vám to dodá. Co tam máte dál, aby to nešlo?

Pavel

Na koridoru nesmí být dlouhodobě ani trolejová spojka po poruše TV, natož zbytečný dělič. PŠ to myslí dobře, ale chce to změnu myšlení a předpisů. Což v překladu znamená výměnu lidí na SŽ.

Petr Šimral

Obávám se, že současný stav ukazuje, že je rozumné se smířit s občasnou údržbou děličů než neustále řešit MU se strženými sběrači a stejně začasto poškozenou a tedy kouskovanou trolejí…
Tak ať tam jsou raději ty kvalitní a řádně udělané děliče.

Tonda Sehnal

V únoru t.r. mě Ing. E.T., náměstek GŘ SŽ sdělil, že řešení těchto situací pomocí úsekových děličů je správná cesta a bude se rozšiřovat všude tam, kde to má smysl. Dopad v praxi si může každý sám přečíst…
Uklidnění mocných.
#mynic je strašně prohnilé na to, aby se revoluční myšlenky ujaly.

FP1

Ve 2 lidech montovat ÚD (fíra + vedoucí)? Tak to jste dobrý, na to chce alespoň 3 (ideálně 4) lidí (fíra + 2 (3) pracovníci) fíra se má starat jen o stroj a ne ještě běhat po plošině a montovat ÚD.

Vojtěch Gross

Zřejmě máte problém s chápáním psaného textu. Je tam napsáno, že je k tomu potřeba 2 pracovníků, vedoucího práce a strojvedoucího. Všechno odděleno čárkou, případně spojkou „a“. Což znamená, že jsou to dohromady 4 lidi. Pokud by ro pisatel myslel tak, jak to chápete vy (tedy že jde o 2 lidi), musela by tam být závorka, nebo třeba pomlčka.

Terminál

to jste buď špatně pochopil, nebo já špatně napsal: 2 pracovníci + vedoucí práce + strojvedoucí, tak je to správně včetně bezpečnostních předpisů. Omlouvám se za chybu.

FP1

V tom případě se omlouvám já, že jsem si to špatně vyložil.

Pavel

Běžně jsme na koridorových výlukách osazovali úsekové děliče ve složení 1+1. Dnes to většinou už dělají pracovníci zhotovitele. Ani nevím, kde byste dnes chtěl ty lidi na OTV sehnat. Běžně se na turnusových OTV ( i na koridorech) slouží 1+1 nebo 2+0. Tedy i bez obsazeného strojvedoucího. Na SŽ už zůstali jen lidi 55+ a srdcaři. Mladí kteří na SŽ dnes přijdou, jsou většinou odpad, který se nikde jinde neuchytil a zase rychle odchází. SŽ je v provozu naprosto neakceschopná a v rozkladu. Chybí už stovky lidí v základních provozních pozicích. Odbory jsou k ničemu, lidi z nich vystupují. Nedávno… Číst vice »

Gwann

Takže začít manekynem a dlazdenou

Pavel

Asi bych začal zrušením OŘ (Oblastní ředitelství).

FP1

Znám 2 OTV na koridoru a v obou všechny party slouží 2 +1. ÚD v 1+1? Tak pak je jasné, že kmital na plošině i fíra, což je špatně. Taky jsem osazoval ÚD, a to dokonce v 3+1 (což je ideální počet).

Martin z topírny

Jednoduchá tvář České společnosti… obecně

qěcy

To je krásně napsané. To asi nepatřím mezi chovné 🙃

Petr

Podpis.

Martin z topírny

velice pěkně popsáno…

Hádej

Jenže ryba smrdí od hlavy. Ti neschopní darmožrouti na SŽ sedí proto, že v dozorčí a správní radě sedí lidi co tomu vůbec nerozumí, ale mají známosti nebo trafiky. O ministerstvu dopravy vůbec nehovořím.

Až bude obsazování státních podniků zajímat voliče, tak se něco změní. Do té doby se nic nestane.

Jan

Jen tak pro zajímavost, kde se to tak dává? Pokud vím dobře, tak se do trolejí dávají pouze trvalé návěsti pro elektrický provoz a návěsti dočasné vpravo nejméně 15cm nad temeno kolejnice a 5 metrů do dálky (na koridoru v oblouku na trati RB v protisměru se dává vlevo)

Petr Barchánek

Problém je v tom, že se ty výluky i v roce 2022 plánují, jako by po kolejích jezdily akorát Bobiny a další věkem srovnatelné stroje, která jde do a z výkonu prakticky ve vteřině. Moderním mašinám trvá shození a opětovné nahození neskutečně dlouho, takže „projeďte (několik set metrů dlouhý) beznapěťový úsek se staženými sběrači (=setrvačností)“ a „nepřekročte rychlost 40 km/h“ je na hraně kombinací fyzikálních zákonů a pomalého sotware lokomotivy.

qěcy

Nikoliv. Problémem je 60 let projekce a výstavby trolejí s nedostatečným počtem děličů.

Vašek

Nikoliv. Dodatečně lze vsadit kolik děličů chcete. Důkazem jsou nedávno Roztoky, dnes Roudnice. Jen je to dražší a chce to jiné nyšlení.

qěcy

Já o voze, vy o koze. Přitom to o vkládání deličů znám, píšu o tom už několik měsíců, mám to v práci akorát holt nejsem ten rozhodující cinitel. Ale je možný, že drobatko i moje rozhovory s jinými nadrazaky o vhodnosti zvrátit zastaralý systém přispěly ke změně smýšlení odpovědných. Technicky: už od 60 let minulého století se standardní stanice projektují a provozuji jen s děliči v traťových kolejích a ve spojkách. Zkrátka tak,vze při napěťové výluce jedné staniční skupiny musí být na zahlavich stahovačka. Tu lze odstranit buď vložením provizorních deličů (pri jednodenních výlukách se to tam nedá a stahovačka… Číst vice »

Vid

To by právě byla zajímavá statistika kvůli čemu dochází k poškození sběračů. Jestli stahovacku strojvedoucí úplně přehlédl nebo jen stáhl pozdě. Když člověk střídá x druhů mašin od bobin po vectrony a traxxe, tak může být dost těžké odhadnout, kdy to stáhnout, aby to ještě projel.

Leinad

V okamžiku kdy míjí ceduli. Odvážlivci na mašinách s rychlým sběračem i kus za cedulí.
Nebo někde začít stahovat přesně u návěsti nestačí?

Vid

Tak já jsem našel na internetu, že v úrovni návěsti Stáhněte sběrač musí už být sběrač stažen. Ale nevím jestli je to aktuální znění.

Franta Jouda

Ať si to dělají, jak chtějí. Vy ale nemáte stanovenou povinnost projet. Kdyby všichni 🙂 …

Vid

Však já bych radši riskoval to uvaznutí a stahoval dřív. Pokud pan Leinad stahuje v úrovni nebo až za ceduli Stáhněte sběrač, tak asi riskuje. Pochybuji, že by se definice této navesti v nové D1 nějak změnila.

Leinad

Já nejsem strojvedoucí, a doufám že moje trolí nápady tady žádný žák nebere vážně.
Nicméně připadalo by mi správné ceduli respektovat až od té cedule. (Doufám, že se k rychlostníku smí jet po zábrzné křivce a rychlost dodržet až v okamžiku míjení. Na silnici určitě zastavím až čumákem za cedulí „dej přednost v jízdě“ i když pokud to podmínky umožní tak čumím na provoz na hlavní už před tím)

Gwann

Tak to byste na železné dráze projel klacek a mimoradnost na světě

Leinad

Proč? U proměnné návěsti, která zakazuje jízdu, zastavit tak abych viděl.
Červeného terče se klidně dotknout čelem (jako zaparkovat auto tak, že z něj není vidět značka zákaz vjezdu)

Nastoupil

ETCS na vás…

B.W.B.

Norma říká, že sběrač musí být v jisté vzdálenosti od troleje do 3s od vydání povelu ke stažení. Tedy bezpečně např. při 40km/h = cca33m před.
No a u Carga nám ještě vnitřní předpis říká (krom asi 8000 dalších věcí), že jsme povinni si chod sběračů předem vyzkoušet (aby to nebylo na dílnu), když třeba 122-3 mají často třeba 4-5s, a opravdu výjimečně i déle…

Ludva

No v pomalém sjíždění z výkonu, nebo pomalém stahování sběrače to jistě není. Na čas odskočení sběrače jsou normy a všechny chodí přibližně stejně a když jde lok pomalu z výkonu, tak od toho je na pultě takové barevné tlačítko, které to vyřeší :-). Na to pan Petr zřejmě zapomněl.

Nastoupil

Takhle si ale počíná jen strojvedoucí buran a lempl.

Ludva

Proboha, co to tady píšeš za bludy ? Jel jsi vůbec někdy na Bobině, nebo, jak píšeš, na srovnatelném stroji? Asi ne, nebo téměř určitě ne. Je vidět, že o těch mašinách nic nevíš, jinak by jsi toto nikdy nenapsal. Víš svádět nepozornost, nebo jakoukoli jinou skutečnou příčinu nestažení sběrače na to, že lok. jde pomalu z výkonu, to jsou jen a jen trapné výmluvy. Ostatně na tom Bezpráví byla příčina naprosté většiny těch událostí někde úplně jinde.

Petr Barchánek

Jasně, žádná systémová chyba, jen hromada nepozorností a každý týden několik selhání jednotlivců. Kdyby ses alespoň podepsal, hrdino.

Ludva

A kdyby jsi ty nepsal nesmysly, to by také nebylo špatné. Na to jsem reagoval. Až se ti někdy povede udělat to, že ti na Bobině sjede kontrolér na nulu během vteřiny, pak se ti rád omluvím. U moderních mašin je totiž to sjetí z výkonu a stažení sběrače násobně rychlejší, než u starých mašin. Přesně naopak, než jsi napsal. Jel jsi někdy na 150 když ještě měla mezikontrolér a ten byl takový trochu pomalejší ? :-).

Vid

Kde ta příčína tedy byla, když v tom máte tak jasno?

Ludva

Tak dle mého těch skutečných příčin bylo víc. Špatné umístění návěsti pro stažení sběrače a z toho nebezpečí přehlédnutí při i malé nepozornosti strojvedoucího. Špatné a zavádějící upozornění na tu stahovačku na rozkaze, ale hlavně často se měnící situace na tomto místě. Dám vám příklad, aby jste to pochopil, protože asi nejste strojvedoucí. Na rozkaze máte napsáno, že při jízdě na první kolej stáhněte sběrač. Strojvedoucí, který zde jede poprvé od změny situace předpokládá, že stahovat se bude jako doposud až při skutečné jízdě z druhé na první kolej, tedy při jízdě přes výhybku. Tak to bylo dříve, kdy se… Číst vice »

None

Článek skoro vyznívá tak, že se tato změna mohla udělat mnohem dřív a nas*at tak o pár tisíc lidí míň.
Ale to jsem si to asi vyložil špatně….

Georg

obavam se, ze jste si ho vylozil zcela spravne… 🙁
totez beroun, radotin, vysocany…

Jiří Kocurek

Další možný scénář může být takový, že tentokrát v tom vlaku opravdu seděl někdo výše postavený na Správě.

Georg

twl sedet tam kupka… 🙂

Gwann

vlak do Líbeznic už/ještě nejezdí

Jiřik

Ale do Jilemnice jo. Bohužel neelektrifikovaný. 🙂

soumar

No konečně, dlouho po dvanácté. Nepřestane mě frustrovat (a zároveň i zvrhle bavit) typický rys české povahy, k absurditě dohnaný právě na železnici (koleje, vlaky, méně DI), u policie (hlavně dopravní) a v diskusních fórech bulvárních plátků. :). Je důležité hlavně zjistit, kdo za nežádoucí událost může, a předhánět se v drakonických nápadech, jak viníkovi ublížit, ale vůbec není důležité, jak eliminovat následky události a pro příště snížit jejich počet. Nevím, jestli je za tím prostá hloupost, vrozená krvelačnost nebo mylná představa, že přísnými tresty dojde k nápravě chybujících (ono je to opačně; nadbytek značek, výstrah a stres z potrestání… Číst vice »

Marian Kechlibar

Ono to zas tak běžné není, jenom jsou ti „žalobníčci a sudiči“ dobře vidět.

Na pracovní postupy SŽ není, na rozdíl třeba od ŘLP, tak vidět, protože udělají-li chybu, nenastane obvykle masakr o stovkách obětí. Tentokrát se jim ale podařilo překročit obvyklou mez lhostejnosti k vlastnímu fungování a vzbudit i pozornost vlády. Možná z toho nějaký pokrok přece jen bude.

Martin.K

Jo, tak tohle mě po ráno pobavilo 🙂 Když to bylo tak jednoduché řešení, že se dalo stihnout za jediný den, proč se to neudělalo rovnou od začátku a raději se tam montují hákovnice?

Pája

Protože tohle je inteligentní řešení navržené DICR v závěrečné zprávě jedné takové příhody. Odkaz už sem dnes někdo jiný dával.

Dan

Těch 13 zastavení provozu se týká jen trakčního vedení, nebo jsou v tom úplně všechny příčiny, jako třeba poruchy zabezpečovacího zařízení apod.?
Jinak ta délka trvání přes hodinu je celkem silný filtr, kratší události jsou pod rozlišovací schopnost SŽ?

Dan

Ok, děkuji za info. To jste k SŽ ještě celkem shovívavý 🙂

qěcy

Jsem plně spokojen.

A pokud dojde postupně k doplnění deličů na konce staničních kolejí, bude to naprosto dokonalé.

Tonda Sehnal

Pokud kdokoliv upozorni na místo s nějakou relevancí pro bezpečnost provozu měl by zodpovědný provozovatel okamžitě reagovat a toto místo se snažit co nejvíce eliminovat či odstranit. Tohle není vůbec o nějaké profesi ale o zdravém rozumu a bezpečnostní kultuře toho kterého podniku. Bohužel u nás jsme museli udělat škody za několik milionů korun, zhnusit desetitisícům cestujících cestování vlakem a způsobit ve vnímání železnice už nenapravitelné škody. A až poté se někdo zamyslel nad možným řešením. Byť já sám jsem na toto řešení a na toto místo upozorňoval nejméně před rokem několikrát. Tohle to už je opravdu jen a pouze… Číst vice »

Dan

Vtipné je, že ta změna byla učiněna obratem za jeden jediný pracovní den v podstatě lusknutím prstu. Takže když se chce, tak to jde. Jenže SŽ se většinou nechce.
Teď ještě otázka, jestli to bude změna jen pro stavbu Choceň – Ústí, nebo jestli z toho SŽ udělá pravidlo i pro všechny budoucí stavby.

Gwann

Vzhledem k tomu, že jako společnost rádi neustále znova vynalezame kolo, tak bych nebyl zrovna optimista

G....

Až když panu Bendárikovi přišlo hloupé chtít po cestujících občanky, začalo se přemýšlet nad systémem, že kdo první přeloží elektronickou jízdenku, ten na ni jede a v systému se pro další použití zneplatní.

Možná ve srovnání s tímto marginálie, ale vlastně něco podobného.

medvěd

Kdyby na stanovišti byli 2 fírové, snížil by se počet událostí . Chápu, že při stavbě je třeba dávat více pozornost . Autem taky nejde jezdit popaměti celou trasu. Pořád tam něco přibude.

Leinad

Je nějaká statistika, jak často chybuje když je na stanovišti jeden versus když tam jsou dva? Nehrozí, že se dva zakecají, budou se na sebe spoléhat navzájem,…

Tomáš Záruba

Podle mě by se ten počet mimořádností opravdu snížil, přibližně na polovinu bych to odhadoval. A to proto, že by se půlka vlaků musela zrušit. 😉

David

Hrozí, viz projetá ŽST Považská Bystrica hned první den grafikonu, kdy se na relaci Praha – Žilina v GVD 91/92 nasadila dvojice strojvedoucích ….

frantam

2 je málo, ještě navigátor a palubní inženýr

SYN

A palubní tesař a nástěnkářka 🙂

hank

Ve Velké Británii se leckde stále ještě jezdí se žezlem. V některých úsecích a provozních situacích je tam – nebo ještě nedávno bylo – předepsáno, že to žezlo nevozí samotní strojvedoucí, ale je ustanoven člověk, který nemá na starosti nic jiného než pendlovat v tom úseku na stanovištích strojvedoucích všech projíždějících vlaků sem a tam a vozit to žezlo s sebou. Žádný vlak bez toho „druhého na stanovišti“ nesmí odjet.

Jirka P

No jo, ale s tím žezlem tam mají stroj, který umožňuje provézt úsekem dva vlaky za sebou (vydá strojvedoucímu druhé žezlo, když bylo to první na druhé straně úseku vráceno), takže to není taková otrava jako běžné systémy s žezlem. Pilotman se používá při mimořádnostech, kdy je nutno jezdit po nesprávné na trati bez banalizace, což je většina, skoro vždy, jinak ale ne. Celkově jsou Britové na jízdu v protisměru dost hákliví, zastávají, že když vlaky různých směrů jedou po jiných kolejích, nemohou se srazit čelně. Proto tam mají toho extra člověka. Nicméně bez pilotmana vlak odjet může, když má… Číst vice »

Petr Šimral

Běžte do háje. Začínal jsem jako pomocník v roce 1987. Dva chlapi kecají, vzájemně se rozptylují, vymýšlejí kraviny.

Gwann

Nejlepší by ovšem bylo, aby na stanovišti musel být vždy v rámci genderove vyrovnanosti jeden strojvedoucí mužského a jedna ženského pohlaví.

To by jistě mimoradnosti vůbec ale vůbec nehrozily 😉

Kryštof

Opět populismus vítězí. Hlavně aby lopaty za lokomotivou nemuseli dávat pozor…..

David

Zajímalo by mě, jestli stejný populismus odsuzujete i u letadel.

Jura

On to je populismus, ale v letectvi se obor musi chranit, jinak by bylo tolik nehod a mrtvych, ze by se lide bali letat, a to by civilni osobni letectvi zaniklo. Viz 11 zari a udajni mrtvi na silnicich.

Bohudik, strzena trolej nevede k zniceni soupravy a umrti vsech cestujicich, opravu zaplati dopravce a cestujici jenom casem. Aby ovsem lide neprestali pouzivat vlaky a SZ neprisla pak o penize.

Gwann

ne, on je jen momentálně však vy víte co.

Pezos

Už delší dobu přemýšlím, jestli jsou u Dobré správy „momentálně však vy víte co“ všichni, nebo to je jen nějaká vybraná „hvězdná pěchota“, která exceluje ve zdejších diskusích. Fakt jeden jak druhý…

Péťa

Lopaty za lokomotivou co sedí v kupé pozor dávat vážně nemusejí trolle.

Pája

Někomu prostě nevysvětlíte, že fíra má 2 oči a těma musí sledovat nejen návěstidla ale i TRAŤ, jízdní řád, palubní přístroje a tablet, pamatovat si seznam nafasovaný před jízdou nebo v průběhu ní a co si nazpaměť zapamatovat nejde…. a vědět a řešit problémy za jízdy a ještě stahovat a zvedat koště. Ono jen to sledování trati do dálky znamenalo například to, že pan strojvedoucí sledující trať do dálky uviděl houpající se most a v okamžiku, kdy vytáhl most z troleje oblouk už dával rychlobrzdu…. Jedna noha v base, zdraví z turnusů v pr..li a dycky se najde někdo, kdo… Číst vice »

Kryštof

Nikdo je tu práci dělat ale nenutí. Dali se na vojnu, nechť bojují !

Gwann

Kryštofe, většího ***** tu aktuálně nevidět.

Vy asi máte i problém s chápáním textu:
„Teď se ukazuje, že situace půjde řešit i bez nutnosti stažení sběrače. „Současně projednáváme se zhotovitelem takové změny ‚výlukových‘ úprav trakčního vedení a technologických postupů, které by buď zcela eliminovaly, nebo velmi omezily opakování podobných událostí během výluk v příštím roce“

Čili, šlo to, jen se na to vykašlali.

A asi jste přeskočil i ten odstavec o skryté vadě izolátoru, kvůli čemuž to spadlo v tu sobotu.

Mimochodem, čím se živíte, když strojvedoucí je lopata?
Atomový inženýr?
Chirurg?

Nebo zakomplexovaný úředníček z nějaké zatuchlé kanceláře?

robert

Nejhorší je, že takový trouba si nenechá nic vysvětlit a pořád si mele svou. Je jako hrom do police. 😀

Gwann

A čím víc dutý je, tím více zní…

Test

Promiňte, ale strojvedoucí je běžná dělnická profese, řidič kamionu Vám klidně rekne, že je kulatá lopata a nestydí se za to. Jen strojvedoucím bylo za bolševika vštěpováno, že jsou někdo, i když už to dávno není pravda.

Ketchup1970

Jo a proto mu platí v SNCF a SBB docela nadprůměrnou mzdu …

Jiří Kocurek

Tak se toho kamioňáka zeptejte, jestli musí před křižovatkou vypínat motor a projíždět ji setrvačností, protože se někomu nechtělo… namalovat vodorovné značení a osadit lampu veřejného osvětlení.

Vašek

Dobře!😁

Leinad

Trolejbusy mají pár takových míst 😀
Jenže když trolejbus zůstane v křižovatce, je to maximálně phof do místního plátku, zpoždění kolem pěti minut.

Pája

Jenže v trajflu stačí sundat nohu z pedálu rozjezdu a u nových vozů se superkapacitory už se celkem nic moc neděje ani v okamžiku, kdy řidič/ka v zápalu boje s provozem ve městě izolák „přežehlí“ .

hank

To byly pozůstatky stavu za císařpána, kdy byli strojvedoucí (na rozdíl od topičů a jiných výkonných dopravních profesí) v úřednickém ranku… A „za republiky“ si to výsadní postavení odboráři – federanti úspěšně uhájili (mj. i na úkor kolegů – řidičů kolejových autobusů). Komunisti stávající stav jenom převzali.

Ondřej

No vidíte, já si oproti tomu myslím, že bychom neměli nazývat lopatou nikoho. Každé povolání, které někomu přináší užitek a je vykonáváno poctivě, je prospěšné a důležité.

Kryštof

typický blábol via SPD

Ondřej

Od reality již nemůžete být vzdálenější 😀

Kryštof

Přesně tak, bolševici jim to vštěpovali a strojvedoucíi se toho chytli a dodnes v tom žijí.

Leinad

Z pohledu cestujícího – hlavně aby vlaky jezdily. Sekání hlav strojvedoucím moc nesníží riziko chyby a už vůbec ne při zachování rozsahu provozu.

Mat

bud máte nejaký komplex voči fírom alebo ste niekto z GR lebo tá Vaša predpojatosť voči fírom je už neunosná

j.k.l.

Je to provokatér, čím delší zbytečné vlákno založí, tím lépe. Jediná zbraň je nereagoval.

Vašek

Hlídejte si pravopis, lopato.

mat

Som zvedav,koľko im to vydrží takyto „záchvat“ normálneho provozního stavu
Už je človek skepticky po takýchto velkych prúseroch

Georg

no dobry jitro…

Pavel

Manekýn přežije bez ztráty kytičky?

Oce

No prosím, správa železnic potřebovala 13 mimořádných událostí aby se zamyslela jak během výluky předrátovat místo aby k MU nedocházelo. Napadá mě paralela s Roztoky u Prahy vloni a předloni. Tam se taky probrali až po X MU. A to nemluvím o takových Třebušicích kde bylo víc než 100 stržených sběračů. Prostě moderní podnik….

Georg

asi tak. jeden sberac stoji 300 tisic, nemluve o te praci s vymotavanim a rekonstrukci troleje…

Pavel Skládaný

To tedy stojí víc než embéčko, čekal jsem cca třetinu.

Lukáš Chytil

Jsou sběrače, které stojí i 750. Záleží na typu sběrače.

Pavel Skládaný

Neboli opravdu maličkost, ať žijí pokrokové hákovnice.

Gwann

100x 0,3 mio = 30 mio. Slušné zmařené prostředky kvůli pár set tisícům navíc na děličích…

Opravdu, dobrá správa nezklame,

Hodně štěstí

A nemohla by se už někdy daňovým poplatníkům a dopravcům někdy omluvit? Stačilo by sdělit. Omlouváme se za špatně zvolený způsob technologie rekonstrukcí, které způsobily značné komplikace jak časové a i finanční jak cestujícím, tak i dopravcům. Ještě jednou se omlouváme.

Hodně štěstí

Myslím Správa železnic.

FP1

Omlouvat by se spíš měl dopravce, že strojvedoucí nedokáže včas stáhnout i na tak dobře označené stahovačce, jako byla v Bezpráví.
Naopak pro PR SŽ se to dá dobře využít, něco jako je v článku: Z důvodu častého nerespektování návěstí pro el. provoz měníme technologii rekonstrukce, tak abychom předešli dalším MU.

Nevím, proč tu všichni dělají, jakoby za ty potrhané dráty mohla SŽ.

Muehehe

Ano, většinou za to mohou strojvedoucí, a nikdo jiný. Ale evidentně to jde jinak a nakonec to tak stejně udělají, jen to stálo spoustu nepříjemností, peněz,atd. V případech, jako je Bezpráví by to mělo být pravidlo. Spoléhat se na jednoho jedediného člověka, v tomto případě strojvedoucího, asi zkrátka nejde.

hank

No tak v uvedeném případě ta většina byla – jak se píše v článku – 8/13, tj. 61,5%. To zas není tak drtivá většina, aby se nad těmi zbývajícími 38,5% dalo mávnout rukou nebo aby se to dalo definovat jako „nikdo jiný“.

FP1

Na druhou stranu s tím mohli přijít dřív, třeba už po 4. (5.) MU.

Marty

Ano ? A proč ne hned na začátku?

FP1

Levnější, rychlejší při překlápění výluky, apod…
Projedou tam stovky vlaků za den, takže takový problém stáhnout není.

Filip Jirsák

Jenže tam nemají projet bez problémů skoro všechny vlaky, ale všechny vlaky. To, že to není problém v 99,99 % případů neznamená, že tam má být každý třetí den zastavený provoz na několik hodin.

Petr

Proc tak pozdě?

Hodně štěstí

Pakliže se stejná chyba opakuje neustále pořád dokola, tak asi pravděpodobně je něco špatně.To by jste nemusel u silnic stavět svodidla s argumentem, že je to chyba řidičů, že neumí zatáčet, ať si padají do příkopu.

FP1

Jak jsem psal, mohli s tím přijít už třeba po 4. MU, aby se tedy dalším předešlo. Ale jinak SŽ opravdu nemůže za to, že strojvedoucí nerespektují návěsti pro el. provoz, začínají stahovat pozdě, atd…
Problém s projížděním stahovaček tu byl vždy, proto se opět začali dávat hákovnice.

Gwann

opakuji se, proč tedy existuje zab zař?

Marian Kechlibar

„nemůže za to“

Mandát SŽ je zajistit provoz na železnici, ne hledat si alibi, proč za něco nemůže.

Pokud v nějakých situacích opakovaně selhává lidský faktor a vznikají škody, MUSÍ se to nějak řešit. To je jejich zodpovědnost.

FP1

Ano řešit, aby se příště MU nestala, ne brečet, že za tu MU vlastně může SŽ, protože chudák fíra je stresován stahovačkami a SŽ si drze dovolila tam tu stahovačku dát.

Petr

Znovu, proc tak pozdě?

Filip Jirsák

Nebo s tím mohli přijít už před několika lety.

Když se to stane jednomu strojvedoucímu, je to jeho chyba. Ale když se to děje opakovaně různým strojvedoucím, je chyba zjevně někde jinde. Dokonce ani nemusíme umět zjistit, kde přesně ta chyba je – ale už samotný fakt, že se to děje opakovaně, má stačit k tomu, aby se hledalo jiné řešení. SŽ možná nemůže za to, že strojvedoucí návěsti pro el. provoz, ale určitě může za to, že nerespektuje vlastnosti strojvedoucích. Když zjistili, že se to děje opakovaně, doufali v zázrak, že to přestane?

Pája

Zásadní rozdíl mezi silnicí a železnicí je ten, že že na silnici se legálně smí pohybovat i neprofesionální řidič, cyklista, chodec a dokonce i dítě na kole od určitého věku.

Frantisek

I profesionál je ovšem jen člověk, ne stroj. A i stroj může být chybně naprogramován člověkem.

Jiří Kocurek

Řdič musí i tak prokazovat odbornou způsobilost u zkoušky. Výuční list se také nemusí opakovat.
Kámošovi „amatérovi“ nedal přednost „profík“ z vedlejší. Profík by totiž na hlavní jel připraven zastavit před křižovatkou… ne asi.

Gwann

nebo ještě lépe, nač dělící pruh na dálnici.

Jiří Kocurek

… a k čemu zábradlí na schodech v paneláku.

hank

Existují země, kde skutečně u schodišť zábradlí nejsou… Doufám, že se chceme radši srovnávat s těmi, kde jsou.

Pavel Skládaný

Je to tak. V oboru silniční dopravy je k dispozici celá metodika analýzy nehod, která je založená právě na tom, že se nějaký faktor či okolnost v provozu OPAKUJE. A z toho lze efektivně usuzovat na podstatu problému a účinná sanační opatření. Např. určitá kvóta opakování nehod za mokra signalizuje problémy s adhezními vlastnostmi vozovky. Řidiči sice „nepřizpůsobili“ a nehoda se stala následkem „selhání lidského činitele za volantem resp. kontrolérem“, ale po aplikaci mikrokoberce a zlepšení adheze nehody přestaly (i když řidiči zůstali stejní). Toť celé kouzlo a tajemství, které úspěšně využíváme od cca poloviny 90.let. Pokud ho někdo vyzradí… Číst vice »

Petr

Neustálé výluky, kolikrát špatné značení, vedro na stanovišti ( ok, za tohle může dopravce) a zrovna včera jsem dostal rozkaz cca na tři A4… Vážně to není sranda v tom něco hledat na trati a ani celkově to není sranda.

FP1

Taky jezdím, takže tímto trochu střílím do vlastních řad. A vím, jak občas rozkazy vypadají, jako když člověk dostane 5 A5 stránek 3 na posun a 2 pro vlak. Jistě jsou místa, kde je les terčů, je špatně návěštění, atd…, ale to v tomto případě neplatí, Bezpráví bylo dobře označeno. Jednou jsem takto jel se 742 dlouhým čumákem dopředu, nikdo mi žádný rozkaz nedal a najednou očekávej rychlost (byla tam pomalá), tak jsem taky nečekal, co se kde zjeví, ale preventivně jsem začal brzdit. A to samé je snad, když uvidím přípravu na stahovačku, tak přeci taky nebudu čekat do… Číst vice »

Myš

Spočítejte si, jenom kolik stahovaček je mezi Prahou a Brnem. Udělá se vám mdlo. (Přes patnáct.)
Hrůzná koordinace rozrejpání hlavních tratí k tomu. Někdo to vymyslel, někdo tomu dal zelenou. Za kumulací průserů – a zde je podstata problému, nejde o ojedinělý případ – stojí v prvé řadě manažerská selhání, pan S. a spol. by měli okamžitě letět na dlažbu (bez odstupného). „Opravit se to musí“, to jistě chápeme všichni, jen se pozapomnělo, že jde o trati, kde jedna událost je fatální pro půlku sítě, s přesahem do zahraničí samozřejmě.

Pavel Skládaný

Ano, jen mezi hlavním nádražím a Královým Polem jsou tři. Báječná je hlavně ta těsně za zastávkou Lesná, tu si strojvedoucí rozjíždějících se osobních vlaků nedokážou vynachválit. Kdyby byla před zastávkou (když už dělič „musí být“), bylo by to mnohem jednodušší.

Tonda Sehnal

Pokud kdokoliv upozorni na místo s nějakou relevancí pro bezpečnost provozu měl by zodpovědný provozovatel okamžitě reagovat a toto místo se snažit co nejvíce eliminovat či odstranit. Tohle není vůbec o nějaké profesi ale o zdravém rozumu a bezpečnostní kultuře toho kterého podniku. Bohužel u nás jsme museli udělat škody za několik milionů korun, zhnusit desetitisícům cestujících cestování vlakem a způsobit ve vnímání železnice už nenapravitelné škody. A až poté se někdo zamyslel nad možným řešením. Byť já sám jsem na toto řešení a na toto místo upozorňoval nejméně před rokem několikrát. Tohle to už je opravdu jen a pouze… Číst vice »

Gwann

dotyčný vedoucí odboru, co tohle odsouhlasil, by měl letět. možná i vedoucí o úroveň výše.

u zodpovědných úředníků je na místě vyvozovat osobní odpovědnost, ale u těch vedoucích, ne referenta, co dělá, co se mu řekne nebo je nad ním alespoň kontrola.

Gwann

mimochodem, proč se zavádí ETCS?
vždyť se stačí dívat na klacky….

Vaše logika kulhá na úplně všechny nohy, ruce a hlavně hlavu.

Jiří Kocurek

Touhle logikou by mohly být železniční přejezdy na ranveji v Ruzyni – stačí aby fíra včas zastavil a dal přednost letadlu. Netřeba trať překládat.
A pak se vztekat, že dokonalý předpis nefunguje, protože lidi dělají chyby.

Filip Jirsák

Pokud se to děje tak často, je hodně nepravděpodobné, že by to byla chyba strojvedoucích. I strojvedoucí jsou jenom lidé a lidé jsou tvorové omylní. Některé situace jsou prostě k těm omylům náchylnější než jiné. Jenom blázen si může myslet, že když k takovému problému došlo 10×, když se nic nezmění, najednou to z ničeho nic přestane. Je to to samé, jako vjíždění na přejezdy, kde bliká červená. Formálně je to sice chyba řidiče, ale když se to děje tak často, je zřejmé, že to prostě lidé neumí. Každý pochopí, že když budete chtít po lidech v rukou zvednout 150… Číst vice »

FP1

Já ale nejsem proti, aby se udělalo systémové opatření, které těmto MU předejde, taktéž jsem psal, že opatření mohlo přijít dřív, už po 3. (4.) MU. Jen v případě Bezpráví, kde ta stahovačka byla jediná a dobře návěštěná, jsou nářky, jak chudák strojvedoucí je stresován stahovačkami, a že za MU může SŽ, protože měla tu drzost tam dát stahovačku, trochu liché. Navíc 10 vlaků je nic neříkající, přes 99% strojvedoucích, tam v pořádku projelo, včas stáhlo. Já neříkám, že fíra nemůže udělat chybu, ale vinit SŽ? Prostě jde mi o jediné, uznat chybu fíry (neomlouvat ho, a neházet vinnu na… Číst vice »

Filip Jirsák

Ale o tom, že je chudák strojvedoucí stresován stahovačkami, tu nikdo nepsal. Já bych uznal, že je to chyba fíry, pokud bych si tím byl jistý. Ale jistý si tím vůbec nejsem – pokud se to děje takhle často, předpokládám spíš, že to chyba fíry není. Kdyby povinností fírů bylo něco, co by předpokládalo, že stovku uběhnou za 12 sekund, a oni by to neuběhli, také byste tvrdil, že je to jejich chyba? Asi těžko – uznal byste, že to prostě není v možnostech většiny lidí. A psychické schopnosti se od těch fyzických nijak neliší, také je spousta mentálních úkonů,… Číst vice »

Oce

Je to o uvažování. V Německu radši místo hned předrátují aby k MU nedocházelo. U nás na to kašlou a případně ať si dopravce potrestá strojvedoucího, že? Aneb #mynic…

Kryštof

Německo je populistický národ, to bych nedával za vzor moderního státu

Pája

Tohle není ani tak o národu 😉 Stejné technické řešení (úsekové děliče bez hákovnic) můžete používat kdekoliv na planetě bez ohledu národnost, vyznání, řeč nebo třeba barvu pleti strojvedoucích a rozchod kolejí…

Tonda Sehnal

Vidíte, a přesto k tomu ještě někdo morálně nedozrál 😃🤷

Pezos

Spíš mentálně 😉

Gwann

jasně, podívejte se, jak vypadá německá vesnice hned za hraniční čárou. a jak vypadají české vesnice v Krušných horách.

Jakkoliv německé Erzgebirge nemusí být nic moc, tak ten stud, když vidím, co jsme z těch Sudet udělali, mně liská ještě po roce, co jsem tam byl na dovolené.

měl byste se nechat jít někam přezkoumat…tohle už je na diagnźu.

Ondřej 2

Tak asi. Bohužel bordel a lebeda jsou v Sudetech pravidlo.

Ondřej

Jasně, kam se hrabou na takový Buštěhrad…

Pavel Skládaný

Ano, trakční vedení bez stahovaček je vlastně pro blbce. To u nás se teprve ukáže, kdo je za kontrolérem profesionál a dokáže si poradit.

qěcy

…který používáme už 60 let.

Kuna

Končně někdo pochopil, že mimořádným událostem se má předcházet, nikoliv je řešit represí. Viz. exministr doc. Karel Havíček a jeho přitvrzení vůči strojvůdcům.
Když nebudou stahovačky, nebude stržená trolej. To nevyřeší výhružka XXX let ve vězení, nebo gilotina postavená na 1. nástupišti hlavního nádraží v Praze.

Kryštof

Je kapitalismus, ne socialismus. Nikdo nebude strojvedoucí vodit za ručičky, každý je zodpovědný sám za sebe.

Kuna

Jo, jenže stahovačky a podobné §§§ 1 jsou právě relikt socializmu/bolševika. Šetřilo se na mědi, železe a technologiích, aby bylo na výrobu mírových tanků. Později nebylo ani na tanky a režim zkrachoval. Z pohledu společnosti je potřebná fungující železnice bez nehod, zpoždění a mimořádností s rozumnými náklady pro dopravu lidí a zboží jako nezbytná součást ekonomiky a společnosti. Místo vytváření obrovských škody na infrastruktuře, u dopravců na stržených smetácích, zpožděného zboží a promeškaných hodin u cestujících je potřeba řešit prevenci škod bez ohledu na to, která složka železniční dopravy za to může. Železnice musí fungovat jako organický celek, nikoliv jako… Číst vice »

Gwann

nikdo nebude pilotovi stanovovat podmínky pro práci a zjednodušovat život např. systémem pro přiblížení k dráze. máme kapitalismus, ne socialismus.

tak jste to myslel, vy génie?

Pavel Skládaný

Tj. kapitalismus tedy znamená technickou zaostalost a neúměrné zatěžování chybujícího lidského činitele?

Kryštof

Kapitalismus znamená nevodit lidi za ručičku a nechat je konat či uvažovat samostatně

Gwann

Takže zrušíme i drážní předpisy a navestidla?

Gwann

Ps: už je jasné co jste zač. Pravicový anarchista vulgo libertarian. Čili komsomolec s opačným znamenkem.

Honza

Pak na to jde nejlíp AŽD – když nebudou strojvedoucí, nebudou MU 🙂

Frantisek

Kéž by to bylo tak jednoduché. 😀

Gwann

já bych tu gilotinu postavil před vchod do dlážděné.

Pepa z tratě

Za závadu může buď dopravce nebo technická závada. Správa železnic nikdy.

Martin Toman

Údolí krav a ta spojka s hákovnicí a za ní dlouhý úsek mrtvého drátu v Bezpráví, to je dobrodrůžo!😆😜

Kuna

Život je boj! Podobně jako adrenalinové esíčko u Mariánských Lázní, které skončilo sklizní cibulí pod náspem.
Ideální past na strojvedoucí, asi jako mikropísmem psané podmínky úvěru (buducí exkekuce) na úvěru od Homeless Creditu.

Pája

Na ty cibule jsem o víkendu na netu koukal. Chlapi že stavby naštěstí utíkali tak jak už dlouho ne. To naštěstí píšu proto, že díky tomu se jim celkem nic nestalo.

Martin Toman

V březnu jsem tam vystrkával kolegu z ČDCarga. Byl roztažený přes spojku a zbývalo mu k šťávě asi 50 metrů. Tehdy jsme dojeli v sobě spolu do Ústí. Koridor stál jen asi půl hodiny.

Tomáš Záruba

Tak raději ticho, než ještě někdo začne řešit, co všechno jste tím porušil(i). 🙁 Stejně je to děs, jak dráha vlastně sama sobě zakazuje většinu logických věcí prostě tím, že na to předpis nepamatuje…

Michal

Tak mě napadá, zda to taky není reakce na zprávu Drážní inspekce z udalosti v Třinci 🙂
https://www.dicr.cz/mimoradne-udalosti/setrene-mimoradne-udalosti-a-zaverecne-zpravy/trinec-2021

LKB

Zajimalo by me, z jakeho duvodu beznapetovy usek byl nadale beznapetovy i po zahajeni zkusebniho provozu? (V clanku uvadi zprovozneni 21.7.2022.) Zkusebni provoz znamena, ze uz tam jezdi vlaky, tak bych logicky rekl, ze beznapetovy usek uz se ma odstranit, aby tam byl co nejkratsi dobu.

gringoAD

Hustý …. no konečně … a ještě by někdo mohl za to být řádně potrestán že to nešlo dřív …. 8hodinová sobotní zpoždění jsou trošku už masakr … i já jako zastánce vlaků bych úsek Bezpráví zdaleka objel autobusem …

Romanero

Naopak, oni si za to dají ještě pašáčka..

stejně nema cenu se tu podepisovat

A co takhle na kole, nejlépe sdíleném… a kdyz zdaleka, tak ne po cyklostezce u Orlice, ale pěkně 70km obloukem…

Jeřdno

V sobotu i by bylo i tohle rychlejší

Gwann

kdyby vlak stavěl v Brandýse, tak by to bylo nepochybně rychlejší i pěšky, možná i do Chocně.

a nevíte, je tam ta Orlice sjízdná na kanoi?

gringoAD

Stejně po cyklostezce jet teď určitě nemůžete … Používají to jako stavební přístupovou cestu. A Vám nevadí kolik těch mimořádnosti kolem Bezpráví už bylo. Pokud bych si náplánoval cestu a pak trčel někde 8 hodin a čekal na zpoždění … To už radši vážně vezmu autobusem. A to jsem vlakový nadšenec, téměř šílenec.

David

V pondělí jsem potřeboval s ditetem do Usti nád Orlici. Než riskovat vypadek elektriny, zachodu, wifi a vlastně I signalu tak raději auto. 3 vyluky za 2 dny jsou už moc.

Jelen

Dálkové vlaky vezoucí stovky cestujících by se autobusem nahrazovaly dost těžko.

Stara skola

Super, takze se snizi bezpecnost prace tratovych delniku, protoze nejmenovana nadprofese neumi stahnout pantograf.

Petr

ne bude se toto používat jen v místech kde je to potřeba a nutné

M152

Vloží se tam děliče a dělníci ohroženi nebudou. Nadprofese je jen člověk, který prostě občas chybuje (neměl by, ale stává se to).

Stara skola

Je clovek,ktery chybuje, i ridic kamionu uvizleho na prejezdu? To je prece masovy vrah a dobytek.

Frantisek

Pokud tam vjede úmyslně s myšlenkou „přece tu nebudu čekat,“ je to dobytek. Jinak jen chybující.

Igor

Problém je v tom, že kamion může chybu napravit a prorazit závoru. Strojvedoucí takové možnosti nemá.

mgr.pavel

I proto je snahou odstranit úrovňové přejezdy na koridorech.

Aby se zamezilo situaci, kdy lidská chyba způsobí neštěstí. Protože všichni jsme jen lidi, chybující.

To stejné má platit tady. Lidi jsou chybující, je lepší chybám systematicky předcházet.

Kryštof

a rozhazovat prachy kvůli neochotě přemýšlet

Leinad

Naopak, šetřit prachy.
Desetihodinová zpoždění, poškozené jméno dráhy jako celku (příště jedu autem/pošlu to kamionem), pár tisíc jenom na rozmotání drátu,…

Gwann

kamionista, co vjede na přejezd ve výstraze úmyslně, je úplně stejné hovado jako fýra, co úmyslně projede stůj.

jen se nám tu poněkud nedostává fýrů sebevrahů, zato točvolanti „to ještě stihnu“ jsou celkem častí.

Mimochodem ten jeden polský inteligent na přejezdu ve Studénce zabil + těžce zranil ve vlaku snad víc cestujících/personálu než všechny mimořádné událost od té doby dohromady

Pavel Skládaný

Jak kdy. Když tam uvízne třeba kvůli stavebnímu stavu přejezdu, že spadne do jámy nebo uvízne na neoznačeném převisu, tak je sice dobytek, který měl předvídat, ale část odpovědnosti jde i za správcem komunikace (kdyby tam závada nebyla, nestalo by se to). Nebo pokud světelná výstraha není pořádně vidět (např. kvůli špatně směrovanému výstražníku, který stál život řidiče ve Zlíně-Loukách 24.července), tak je to taktéž i výzva pro správce komunikace, aby nezůstal u pasivního konstatování, „řidiči selhal lidský činitel a nemusím nic dělat“.

Neumím stáhnout

Kontrolní otázka, kolikrát pojede elektrická lokomotiva za půl roku na vyloučenou kolej, která bude půl roku bez troleje, tak aby propojila izolovaný úsek a pozabíjela traťové dělníky?

mgr.pavel

V celém světě (mimo ČR a SR) se to tak děje, a jsou tam traťoví dělníci nějak extra ohrožení?

Ne.

Kamui

Nevím jak jinde, ale v Německu je zvykem i dvojkolejné tratě pro údržbu/modernizaci zavírat celé, jednokolejný provoz na dvojkolejce se tam moc nepraktikuje.

Ondřej 2

maj to kudy objet…

Gwann

jasně, a protože drátenící jsou nadlidi, tak jim furt někde něco padá.

Jan

Tak, ale za to nemůžou dráteníci ne? Dráteníci jsou jen dělníci co poslouchají vyšší moc – GŘ a naopak je GŘ asi nebude poslouchat si myslím. V tomhle případě za bezpráví může asi GŘ a Elektrizace železnic (pokud se nepletu a fakt to dělají).

qěcy

Nesníží, naopak zvýší. Protože pět deličů zcela spolehlivě odděluje vyloučenou trolej na odbočce, narozdíl od tří se stahovackou.

Petr

Běž se napít.
A bezpečnost ohrožena určitě nebude.

M152

A pak že to nejde

pedro74

Být manekýnem, normálně přitvrdim normy. Stanovím, že na všechny činnosti v Skur**me Železnici stačí 50% lidí. Lemplové alespoň někteří odejdou a zbytek dostane o dvě třídy vyšší tarifní mzdy + výkonostní odměny. Je potřeba spermie rozhýbat.

FP1

Jakoby na SŽ byl přebytek zaměstnanců.

Zrzek

No těch provozních ne, ale jsou jistá zbytečná místa.

Pavel

Ve středním managmentu je přebytek určitě

Ondřej

Máte to něčím podložené?