Potvrzeno: Vlaky na Kozí dráze začnou jezdit až do Krupky, trať opraví Viamont Servis

Oprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont ServisOprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont Servis

Oprava má být hotová do čtyř měsíců.

Správa železnic letos po letech žádostí Ústeckého kraje začne s opravou tratě mezi Telnicí a Krupkou. Rekonstrukci za 55,3 milionu provede společnost Viamont Servis, která opravovala i úsek Děčín – Telnice. Oprava umožní znovuzavedení vlaků po trati, která není aktuálně v provozuschopném stavu.

Vyplývá to z podepsaného kontraktu v registru smluv. Podle smlouvy má Viamont Servis na opravu 4 měsíce, teoreticky by tak mohl kraj ještě stihnout prodloužit část letošního turistického provozu z Telnice až do Krupky. O to kraj dlouhodobě usiluje, protože Krupka je atraktivnějším turistickým cílem na trati než Telnice.

K zásadnímu obratu přístupu Správy železnic k opravě trati došlo letos na jaře. Dlouhodobě tento úsek Správa železnic odmítala vrátit do provozuschopného stavu, dostala za to i pokutu od tehdejšího Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře. Letos na jaře ale nakonec kývla na opravu. Stalo se tak v době, kdy potřebovala získat od krajských zastupitelů souhlas s vedením vysokorychlostní trati krajem.

Propojení Kozí a Moldavské dráhy

„Nemohu vyloučit, že chce SŽ kraji vyjít vstříc. Nikdy jsme to na kraji neprojednávali tak, že bychom schválili VRT za Kozí dráhu. Ale primárně jde o to, že mě 5. ledna pan Svoboda (generální ředitel SŽ, pozn. red.) požádal, abych mu poslal krajské ‚cestovněruchové‘ argumenty pro obnovení provozu. Už tam mi slíbil, že to dá do Centrální komise. Udělal jsem to,“ řekl v květnu náměstek hejtmana Jiří Řehák, který za obnovu provozu dlouhodobě bojuje.

„Dalším naším cílem bude propojení Kozí dráhy a Moldavské horské dráhy v nádraží Louka u Litvínova, které kraj přejímá do svých rukou,“ dodal Řehák. Kraj si od prodloužení slibuje větší zájem o vlaky než dosud, protože propojí více turistických cílů.

Kozí dráha byla otevřena před 153 lety a prošly jí průmyslové i politické dějiny. Původně uhelná trať z Děčína do Chomutova v podhůří Krušných hor kvůli těžbě uhlí několikrát změnila délku i trasu. Od roku 1961 se jezdilo z Děčína po Oldřichov u Duchcova, v roce 2007 se přestala objednávat doprava.

Tagy Kozí dráha Krupka Správa železnic Viamont servis
6 komentářů