Potvrzeno: Vlaky na Kozí dráze začnou jezdit až do Krupky, trať opraví Viamont Servis

Oprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont ServisOprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont Servis

Oprava má být hotová do čtyř měsíců.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zaosai

Krupka je dost velká oblast a kde vlastně teď budou provizorně končit ?

Popelnice

Boží tyhle šotoušský diskuze…. Člověku při čtení jak se vyhazují peníze na hovno a oni nás tím skákáji radosti klesne při čtení IQ o deset procent.

KarlosNov

Ale oni by se ty peníze nemuseli vyhazovat, kdyby ty peníze co SŽ obdrželo na údržbu trati, tak do ní opravdu na tu údržbu dalo.

Petr Herbrik

Zajímavé, 10 km z Telnice do Krupky se zvládne opravit za 4 měsíce a 1,5km z Kralovic do Mariánské Týnice se nechalo SŽ slyšet, že to nezvládnou dřív než za 3 roky. Kdyby touto rychlostí naši předci stavěli železnice v 19. století , dodnes bychom se vlakem nesvezli ani z Prahy do Plzně.

Náhodný kolemjdoucí

Nu, proč ne, ale po kroku A by měl následovat i krok B – nasadit tam do provozu něco lepšího, než koženkový šrot 810, kde nejsou ani háky na přepravu kol (a do toho vyhrazeného kouta dáte max. 3 kola).

MHD

Můžeš se sám podívat, že kapacita na kola je mnohem větší. Včera tedy rozhodně byla.

troglj

Na to existuje i šotoušský plán, který počítá mj. i s obnovou vlečky Lesní Brána – Dubí, propojkou (obloukem) od Lesní Brány přímo do Řetenic, vybudováním nových zastávek na trati do Lovosic (u nemocnice apod.) a taky s výstavbou nové tratě od Řetenic ke gymnáziu. Dá se to najít na webu jako Nová Kozí dráha.
Pokud bude v budoucnu přestup v Jeníkově zpět do Teplic, možná tak občas někdo pojede. Jinak je Krupka roztahaná a jezdí přes ní hned několik autobusových linek do Teplic (a dál), které mají řadu zastávek blíž k běžným cílům většinových cestujících.

Petr Herbrik

Než se rozhodli Kozinu zavřít, byl v plánu nešotoušský plán (prý to bylo i zaneseno v ÚP) propojit Krupku s Teplicema novou spojkou tak, aby mohly vlaky z Koziny jezdit přímo do Teplic na hlavák a pokračovat přímo do Úpořin a Lovosic.

Jířa

Na každé lokálce někdo jezdí, někde více někde méně, ale z pravidla je to tak, že tam kde vedou koleje tam někdo jezdí. Jistě že tam kde jezdí víc autobusů než vlaků je těch cestujících v autobusech více, což je logické mají u nich více možností. V tomto případě Koziny by šlo především o turistický ruch, nově s prodloužením cestujících ještě víc přibude. S teoreticky protáhnout trať až do Oldřichova a udělat návaznost v Louce na přestup Moldavky, to musí prostě přilákat! Smutné na celém prodloužení je že se to protáhne na úkor VRT, tzn pokud by se o VRT… Číst vice »

Tomas

Zbytečně vyhozené peníze….

Miroslav

Další expert na to jak lokálka funguje, přitom funguje úplně jinak v realitě.

qěcy

Především budou muset jen někde. Tam, kde to bude výhodné. Nebo tam, kde jim totalitní režim nařídí jezdit VHD.

Jackub

Takže se vrátíme do doby První republiky? To je tedy pokrok…

Jaaa

Žádný strom neroste do nebe a ten fosilní opravdu řádně uhnívá.

On si trh poradí a individuální mobilita tu bude pořád. Akorát ta dnešní úroveň tu (v kladném scénáři) nebude obratem ruky; nicméně pokrok za posledních 10 let je tak velký, že nelze tvrdit, že drtivá většina lidí, co dnes auto má, ho nebude mít i v budoucnu.

Druhá věc jsou Trumpisti, Fízl a Dízl a podobní, kteří ženou celou planetu do dystopie – pak to bude opravdu návrat do špinavého středověku, kde auto opravdu mít nebudete.

Petr Herbrik

Nujo, autíčkáři považují za zbytečně vyhozené peníze za jakoukoli železniční stavbu a vláčkaři zase za zbytečnost považují investice do silnic. To bude pořád stejné 🙂 Kdybychom se řídili názory na zbytečnost kýmkoli, nestavěli bychom nikde nic a žili v zemljankách, protože vesničani považují za zbytečnost stavět ve městech a městští na vesnicích 🙂

Manus

No a teď ještě Teplice – Lovosice, těch hloupých 200 metrů…. 😉

Ladislav

Zřejmě není na pořadu dne ji opravit. Ještě že se jezdí v sezóně z Litoměřic do Chotiměře (turistická linka niní zkácena kvůli opravě tratě ze Žalhostic do Lovosic).

VIZEK2442

„Oprava má být hotova do čtyř měsíců“- Provoz na turistických linkách končí 3.11. a je druhá půlka července. Smlouva je podepsaná a zveřejněná 18.7.2024. Kdy tedy začnou s opravami (nebo už začali?), aby stihli „stavbu“ předat před 1.9, když se toho 1.9 má začít jezdit až do Krupky? V r.2021 Viamont začal opravy (Děčín-Telnice) v září a hotovo bylo před oslavou 150 let Koziny v Telnici v polovině listopadu.

Míra

Tam se bude možná jezdit i přes zimu o víkendech a svátcích. Zastávka Bohosudov zast. je přímo pod lanovkou na Komáří výšku, odkud se nechají v zimě běžkaři a lyžaři vozit nahoru lanovkou, takže si myslím, že přes zimní období bude provoz zachován o víkendech a svátcích.

Jiří Kocurek

„Správa železnic odmítala vrátit do provozuschopného stavu“

Když tedy SŽ nemá a nesmí mít žádnou iniciativu, tak jistě bude možné doložit nařízení z venku i se zodpovědnou osobou.
Pokud ne, tak to znamená, že to SŽ zanedbala z vlastní iniciativy a nešlo o nedbalost.

nemo

super,tomuto fandím.

Karel

Vím, že se to týká jiného kraje, ale ve hře je i obnova tratě z Broumova do Polska. Jednak je tam jiný starosta a kraji se nelíbí, kolik stojí každoroční oprava rozbitých silnic. Majitel dolu nemá problém nechat trať na hranice opravit ze svého. Pokud by se zmodernizoval úsek Meziměstí až Otovice, bylo by rychlejší spojení a Liška by to mohla stíhat z HK. PS info je od místních výpravčí, třeba to vyleze na povrch ofiko. Jinak Kozina za mě super. Pojedu s rodinou na výlet.

Gogo258

Pokud se pamatuji tak tam to brzdí nějaký NIMBIsta který si koupil pozemek na pokračování tratě k hranici a prohlásil že tam vlak už nikdy nepojede.

janvagala

Tam to nechtěl starosta.

Aleš

Kousek pozemku koupila obec Otovice aby mohli mluvit do případné obnovy propojení,starosta vstřícný nebyl,neb žil v představě že mu za vesnicí bude dunět vlak za vlakem… Že je daleko větší problém silniční doprava moc neřešil.Obsáhlý článek byl v Časopise Dráha,tuším loni.

T_t

Ne ne , těleso dráhy vlastní obec za účelem obnovy .. Bohužel SŻ je jiného názoru ….

Ares

Tak snad tam budou jezdit lidé a budou tam pravidelné vlaky, jinak vyhozené peníze.

Pája

Už dávno by tam jezdily, kdyby NĚKDO místo výmluv, prezentací, tabulek a studií normálně dělal to, za co ho z daní a přeneseně i jízdného všichni platíme.

Jiří Kocurek

Máte na mysli údržbu tratě v provozním stavu, za kterou SŽ dokonce účtovala peníze? 🙁

Pája

Přesně to mám na mysli.

Alibaba

Na pravidelné vlaky (teplický S-bahn) by se velmi hodilo zapojit trať do Teplic (hl.n.). Což není zadarmo a ani o tom odbory strategie (SŽ a MD) neuvažují. Možná by mohl kraj inicializovat.

Leinad

A tam aktuálně není trať, která má být funkční, za kterou se vykazují penize na údrzbu?

Alibaba

Tam není žádná přímá trať z Kozí dráhy na teplické hlavní.

udavač

Teplice na té trati mají odjakživa zastávku v Novosedlicích (kdysi k ní dokonce jezdíval i trolejbus), takže by stačilo jen udělat solidní vazbu s MHD a žádné ohromné investice do železniční infrastruktury (přeložka trati) nutné nejsou. Nově by se ale asi docela hodila ještě i další nová zastávka někde v prostoru horního konce Proboštova, (samozřejmě jen na znamení), aby pomohla oživit i tuto jinak výletnicky asi teď jen dost mrtvou oblast.

Alibaba

Já si moc nemyslí, že přestup by to zatraktivnil, jako dočasné řešení bych to bral.

Tou myší dírou pod tratí (co je už letos přestavěná) u dopravního podniku směli jezdit trolejbusy s lidma? A pak to někdo zatrhl?

Moza14

Ano, směly, skončilo to kvůli nezájmu Novosedlic podílet se na financování provozu a infrastruktury.

Alibaba

A dneska se do obnoveni asi nikomu nechce, naděj by mohli mít baterkové trolejbusy.?

qěcy

A propojení s Teplicku MHD ve všech smyslech (tarif, přípoje, úpravy místa pro kvalitní přestup atd.) by nestačily?

Alibaba

Podle mě je klíčový přestup, hlavně jak by byl zajištěna jeho spolehlivost.

udavač

„Hlavní“ nádraží v Teplicích zdaleka není a ani nikdy nebude výchozím či cílovým místem potenciálních uživatelů Kozí dráhy, protože i tam či odtud budou muset stejně pokračovat ještě MHD, navíc přestup v Novosedlicích je jednodušší a asi i přívětivější než na teplickém nádraží. Záleželo by proto především na úpravě linkového vedení a jízdních řádů MHD. A propos: napadá mě, že by bylo asi možno k tomu zavést ještě i „propojovací turistickou linku“ (třeba i „historickými“ autobusy) v trase Novosedlice – Dubí nádraží s vazbami na jízdní řády vlaků na obou tratích, což by pro dosažení Moldavy z Děčínska a i… Číst vice »

Petr Herbrik

Než se rozhodli Kozinu zavřít, bylo v plánu (prý to bylo i zaneseno v ÚP) propojit Krupku s Teplicema novou spojkou tak, aby mohly vlaky z Koziny jezdit přímo do Teplic na hlavák a pokračovat přímo do Úpořin a Lovosic. Mělo to vést esíčkem mezi nádražím Krupkou a Proboštovem a částečně využít bývalé těleso vlečky dolu Britania.

Miloš2

Minulá sezona: Dotace na jednu jízdenku 320Kč,průměrná obsazenost 17 cestujících.No to se to jezdí ,když to platí kraj.

M19

A vy byste to rád jezdil místo nich? 😉

Courek Mourek

Skvělá zpráva! Jak je vidět vždy to bude nakonec politikum …

MilanSima

A pak že to nepůjde 😎.

Sova

Ještě se nejezdí, a po celé délce trati nebude ani po této opravě. Takže bych ještě nekřičel radostí, na to je fakt času dost…

Kolman

Podle týden starých informací od kraje se už 1.9. má jezdit. To bylo zas keců!

F. K.

Nějaký levný, z toho moc nebude. Ale i tak se zdá, že pomalu vítězí rozum – a bude následovat zprovoznění až do Jeníkov-Oldřichova.

František

Zbytečná trať

Karel

Zbytečný příspěvek

Hans N.

Jasné, kdo nesouhlasí s Kozinou, toho tady ukřižujete.

Frantisek X

Možná, kdyby k výkřiku dodal něco více… Obvykle to tu přitom bývá naopak. 🙂

Miroslav

Má pravdu.
Aktuální provoz na Kozí dráze (kde jezdí jen o víkendech turistický vlak o sezóně) je úplně zbytečný, ztrátový a málokdo to využívá.

Antonín

Nejsem si tak jist, že jde o zbytečný provoz, lidí tam jezdí o víkendu vcelku dost, ale prodloužením do Krupky, ideálně z obou stran tuto trať může významně zatraktivnit – Bohosudov je poměrně významné historické městečko a navíc vlaková stanice je téměř u dolní stanice lanovky na Komáří vížku – naší nejstarší sedačkové lanovky a nejdelší jednoúsekové – dnes technické památky, takže se dá předpokládat zvýšené použití. Z komáří vížky pak je mnoho turistických cest, třeba jedna do Telnice a znovu na tuto trať. Ano můžete napsat – autem se tam také dostanu – ne každý má auto a pak… Číst vice »

Twix

Kraj se na to rozhodl přispívat a stále tlačí na zprovoznění toho zbytku, takže jestli je to ztrátové, můžete si stěžovat u nich. Jak bylo vidět z těch počtů cestujících co se tu prezentovaly loni, při špatném počasí je to bída a při hezkém je to slušně obsazené, na to že to zatím končí v lese pod kopcem.

Pája

A ona je celá sjízdná? Zbytečná obhajoba SŽ. Pokud by se Vám správce staral takhle o Váš barák, tak by to už dávno byl BÝVALÝ správce. Zbytečný je hlavně objem peněz, které SŽ dostává.

Miroslav

Tady jde vidět, kolik „expertů“ ví prd o opuštěné lokálce a chtějí ji zachránit za jakoukoliv cenu, dejte mi mínusy, mě to nezajímá.
Hlavně se pak nedivte že linka bude prodělávat celou sezónu v provozu.

troglj

Prodloužení z Krupky do Jeníkova by neměl být tak velký problém. Jednoznačně nejhorší je úsek Telnice-Krupka, kde místy nejsou upevněné kolejnice vůbec, rozchod je +- metr, chybí šrouby a pražce se rozpadají. Oproti tomu z Krupky do Lesní brány je trať poměrně zachovalá, v průchodu Novosedlicemi je dokonce dlouhý kus zbrusu nové koleje, po které snad nejel nikdy vlak. V Lesní bráně je průjezdná kolej dokonce koridorová s pružným upevněním.

Petr Frýdlant

Ne nejhorší úsek je Krupka – Novosedlice. Co se investic týká.

Petr Frýdlant

Oprava Krupka – Lesní Brána

F. K.

V Lesní bráně potřebujete komplet novou dopravnu, to, že hlavní kolej má pružné upevnění je okrajová věc – např. výhybky jsou už jen napohled ve stadiu klinické smrti.

Jaaa

Bude jedna průjezdná kolej, výhybek tak netřeba…

udavač

Ale minimálně bude třeba ty stávající výhybky snést a nahradit přímou kolejí, což také není úplně zadarmo. A podobně i v Krupce (pokud si to správně pamatuji pamatuji), nemá-li tam zůstat už teď aspoň možnost objíždění.

udavač

Když SŽ prohlásí trať za vyloučenou, tak ji těžko někdo může využívat pro jakékoli jízdy (včetně nákladní dopravy). A pak také záleží na ceně, jakou by SŽ za jízdy po té trati požadovala, kdyby trať udržela v provozu i bez osobní dopravy.