Ale oni by se ty peníze nemuseli vyhazovat, kdyby ty peníze co SŽ obdrželo na údržbu trati, tak do ní opravdu na tu údržbu dalo.
Petr Herbrik
3 měsíců
Zajímavé, 10 km z Telnice do Krupky se zvládne opravit za 4 měsíce a 1,5km z Kralovic do Mariánské Týnice se nechalo SŽ slyšet, že to nezvládnou dřív než za 3 roky. Kdyby touto rychlostí naši předci stavěli železnice v 19. století , dodnes bychom se vlakem nesvezli ani z Prahy do Plzně.
Náhodný kolemjdoucí
3 měsíců
Nu, proč ne, ale po kroku A by měl následovat i krok B – nasadit tam do provozu něco lepšího, než koženkový šrot 810, kde nejsou ani háky na přepravu kol (a do toho vyhrazeného kouta dáte max. 3 kola).
Můžeš se sám podívat, že kapacita na kola je mnohem větší. Včera tedy rozhodně byla.
troglj
4 měsíců
Na to existuje i šotoušský plán, který počítá mj. i s obnovou vlečky Lesní Brána – Dubí, propojkou (obloukem) od Lesní Brány přímo do Řetenic, vybudováním nových zastávek na trati do Lovosic (u nemocnice apod.) a taky s výstavbou nové tratě od Řetenic ke gymnáziu. Dá se to najít na webu jako Nová Kozí dráha.
Pokud bude v budoucnu přestup v Jeníkově zpět do Teplic, možná tak občas někdo pojede. Jinak je Krupka roztahaná a jezdí přes ní hned několik autobusových linek do Teplic (a dál), které mají řadu zastávek blíž k běžným cílům většinových cestujících.
Než se rozhodli Kozinu zavřít, byl v plánu nešotoušský plán (prý to bylo i zaneseno v ÚP) propojit Krupku s Teplicema novou spojkou tak, aby mohly vlaky z Koziny jezdit přímo do Teplic na hlavák a pokračovat přímo do Úpořin a Lovosic.
Jířa
4 měsíců
Na každé lokálce někdo jezdí, někde více někde méně, ale z pravidla je to tak, že tam kde vedou koleje tam někdo jezdí. Jistě že tam kde jezdí víc autobusů než vlaků je těch cestujících v autobusech více, což je logické mají u nich více možností. V tomto případě Koziny by šlo především o turistický ruch, nově s prodloužením cestujících ještě víc přibude. S teoreticky protáhnout trať až do Oldřichova a udělat návaznost v Louce na přestup Moldavky, to musí prostě přilákat! Smutné na celém prodloužení je že se to protáhne na úkor VRT, tzn pokud by se o VRT… Číst vice »
Žádný strom neroste do nebe a ten fosilní opravdu řádně uhnívá.
On si trh poradí a individuální mobilita tu bude pořád. Akorát ta dnešní úroveň tu (v kladném scénáři) nebude obratem ruky; nicméně pokrok za posledních 10 let je tak velký, že nelze tvrdit, že drtivá většina lidí, co dnes auto má, ho nebude mít i v budoucnu.
Druhá věc jsou Trumpisti, Fízl a Dízl a podobní, kteří ženou celou planetu do dystopie – pak to bude opravdu návrat do špinavého středověku, kde auto opravdu mít nebudete.
Nujo, autíčkáři považují za zbytečně vyhozené peníze za jakoukoli železniční stavbu a vláčkaři zase za zbytečnost považují investice do silnic. To bude pořád stejné 🙂 Kdybychom se řídili názory na zbytečnost kýmkoli, nestavěli bychom nikde nic a žili v zemljankách, protože vesničani považují za zbytečnost stavět ve městech a městští na vesnicích 🙂
Manus
4 měsíců
No a teď ještě Teplice – Lovosice, těch hloupých 200 metrů…. 😉
Zřejmě není na pořadu dne ji opravit. Ještě že se jezdí v sezóně z Litoměřic do Chotiměře (turistická linka niní zkácena kvůli opravě tratě ze Žalhostic do Lovosic).
VIZEK2442
4 měsíců
„Oprava má být hotova do čtyř měsíců“- Provoz na turistických linkách končí 3.11. a je druhá půlka července. Smlouva je podepsaná a zveřejněná 18.7.2024. Kdy tedy začnou s opravami (nebo už začali?), aby stihli „stavbu“ předat před 1.9, když se toho 1.9 má začít jezdit až do Krupky? V r.2021 Viamont začal opravy (Děčín-Telnice) v září a hotovo bylo před oslavou 150 let Koziny v Telnici v polovině listopadu.
Tam se bude možná jezdit i přes zimu o víkendech a svátcích. Zastávka Bohosudov zast. je přímo pod lanovkou na Komáří výšku, odkud se nechají v zimě běžkaři a lyžaři vozit nahoru lanovkou, takže si myslím, že přes zimní období bude provoz zachován o víkendech a svátcích.
Jiří Kocurek
4 měsíců
„Správa železnic odmítala vrátit do provozuschopného stavu“
Když tedy SŽ nemá a nesmí mít žádnou iniciativu, tak jistě bude možné doložit nařízení z venku i se zodpovědnou osobou.
Pokud ne, tak to znamená, že to SŽ zanedbala z vlastní iniciativy a nešlo o nedbalost.
nemo
4 měsíců
super,tomuto fandím.
Karel
4 měsíců
Vím, že se to týká jiného kraje, ale ve hře je i obnova tratě z Broumova do Polska. Jednak je tam jiný starosta a kraji se nelíbí, kolik stojí každoroční oprava rozbitých silnic. Majitel dolu nemá problém nechat trať na hranice opravit ze svého. Pokud by se zmodernizoval úsek Meziměstí až Otovice, bylo by rychlejší spojení a Liška by to mohla stíhat z HK. PS info je od místních výpravčí, třeba to vyleze na povrch ofiko. Jinak Kozina za mě super. Pojedu s rodinou na výlet.
Kousek pozemku koupila obec Otovice aby mohli mluvit do případné obnovy propojení,starosta vstřícný nebyl,neb žil v představě že mu za vesnicí bude dunět vlak za vlakem… Že je daleko větší problém silniční doprava moc neřešil.Obsáhlý článek byl v Časopise Dráha,tuším loni.
Už dávno by tam jezdily, kdyby NĚKDO místo výmluv, prezentací, tabulek a studií normálně dělal to, za co ho z daní a přeneseně i jízdného všichni platíme.
Na pravidelné vlaky (teplický S-bahn) by se velmi hodilo zapojit trať do Teplic (hl.n.). Což není zadarmo a ani o tom odbory strategie (SŽ a MD) neuvažují. Možná by mohl kraj inicializovat.
Teplice na té trati mají odjakživa zastávku v Novosedlicích (kdysi k ní dokonce jezdíval i trolejbus), takže by stačilo jen udělat solidní vazbu s MHD a žádné ohromné investice do železniční infrastruktury (přeložka trati) nutné nejsou. Nově by se ale asi docela hodila ještě i další nová zastávka někde v prostoru horního konce Proboštova, (samozřejmě jen na znamení), aby pomohla oživit i tuto jinak výletnicky asi teď jen dost mrtvou oblast.
„Hlavní“ nádraží v Teplicích zdaleka není a ani nikdy nebude výchozím či cílovým místem potenciálních uživatelů Kozí dráhy, protože i tam či odtud budou muset stejně pokračovat ještě MHD, navíc přestup v Novosedlicích je jednodušší a asi i přívětivější než na teplickém nádraží. Záleželo by proto především na úpravě linkového vedení a jízdních řádů MHD. A propos: napadá mě, že by bylo asi možno k tomu zavést ještě i „propojovací turistickou linku“ (třeba i „historickými“ autobusy) v trase Novosedlice – Dubí nádraží s vazbami na jízdní řády vlaků na obou tratích, což by pro dosažení Moldavy z Děčínska a i… Číst vice »
Než se rozhodli Kozinu zavřít, bylo v plánu (prý to bylo i zaneseno v ÚP) propojit Krupku s Teplicema novou spojkou tak, aby mohly vlaky z Koziny jezdit přímo do Teplic na hlavák a pokračovat přímo do Úpořin a Lovosic. Mělo to vést esíčkem mezi nádražím Krupkou a Proboštovem a částečně využít bývalé těleso vlečky dolu Britania.
Nejsem si tak jist, že jde o zbytečný provoz, lidí tam jezdí o víkendu vcelku dost, ale prodloužením do Krupky, ideálně z obou stran tuto trať může významně zatraktivnit – Bohosudov je poměrně významné historické městečko a navíc vlaková stanice je téměř u dolní stanice lanovky na Komáří vížku – naší nejstarší sedačkové lanovky a nejdelší jednoúsekové – dnes technické památky, takže se dá předpokládat zvýšené použití. Z komáří vížky pak je mnoho turistických cest, třeba jedna do Telnice a znovu na tuto trať. Ano můžete napsat – autem se tam také dostanu – ne každý má auto a pak… Číst vice »
Kraj se na to rozhodl přispívat a stále tlačí na zprovoznění toho zbytku, takže jestli je to ztrátové, můžete si stěžovat u nich. Jak bylo vidět z těch počtů cestujících co se tu prezentovaly loni, při špatném počasí je to bída a při hezkém je to slušně obsazené, na to že to zatím končí v lese pod kopcem.
A ona je celá sjízdná? Zbytečná obhajoba SŽ. Pokud by se Vám správce staral takhle o Váš barák, tak by to už dávno byl BÝVALÝ správce. Zbytečný je hlavně objem peněz, které SŽ dostává.
Tady jde vidět, kolik „expertů“ ví prd o opuštěné lokálce a chtějí ji zachránit za jakoukoliv cenu, dejte mi mínusy, mě to nezajímá.
Hlavně se pak nedivte že linka bude prodělávat celou sezónu v provozu.
Prodloužení z Krupky do Jeníkova by neměl být tak velký problém. Jednoznačně nejhorší je úsek Telnice-Krupka, kde místy nejsou upevněné kolejnice vůbec, rozchod je +- metr, chybí šrouby a pražce se rozpadají. Oproti tomu z Krupky do Lesní brány je trať poměrně zachovalá, v průchodu Novosedlicemi je dokonce dlouhý kus zbrusu nové koleje, po které snad nejel nikdy vlak. V Lesní bráně je průjezdná kolej dokonce koridorová s pružným upevněním.
V Lesní bráně potřebujete komplet novou dopravnu, to, že hlavní kolej má pružné upevnění je okrajová věc – např. výhybky jsou už jen napohled ve stadiu klinické smrti.
Ale minimálně bude třeba ty stávající výhybky snést a nahradit přímou kolejí, což také není úplně zadarmo. A podobně i v Krupce (pokud si to správně pamatuji pamatuji), nemá-li tam zůstat už teď aspoň možnost objíždění.
Když SŽ prohlásí trať za vyloučenou, tak ji těžko někdo může využívat pro jakékoli jízdy (včetně nákladní dopravy). A pak také záleží na ceně, jakou by SŽ za jízdy po té trati požadovala, kdyby trať udržela v provozu i bez osobní dopravy.
Krupka je dost velká oblast a kde vlastně teď budou provizorně končit ?
Boží tyhle šotoušský diskuze…. Člověku při čtení jak se vyhazují peníze na hovno a oni nás tím skákáji radosti klesne při čtení IQ o deset procent.
Ale oni by se ty peníze nemuseli vyhazovat, kdyby ty peníze co SŽ obdrželo na údržbu trati, tak do ní opravdu na tu údržbu dalo.
Zajímavé, 10 km z Telnice do Krupky se zvládne opravit za 4 měsíce a 1,5km z Kralovic do Mariánské Týnice se nechalo SŽ slyšet, že to nezvládnou dřív než za 3 roky. Kdyby touto rychlostí naši předci stavěli železnice v 19. století , dodnes bychom se vlakem nesvezli ani z Prahy do Plzně.
Nu, proč ne, ale po kroku A by měl následovat i krok B – nasadit tam do provozu něco lepšího, než koženkový šrot 810, kde nejsou ani háky na přepravu kol (a do toho vyhrazeného kouta dáte max. 3 kola).
Můžeš se sám podívat, že kapacita na kola je mnohem větší. Včera tedy rozhodně byla.
Na to existuje i šotoušský plán, který počítá mj. i s obnovou vlečky Lesní Brána – Dubí, propojkou (obloukem) od Lesní Brány přímo do Řetenic, vybudováním nových zastávek na trati do Lovosic (u nemocnice apod.) a taky s výstavbou nové tratě od Řetenic ke gymnáziu. Dá se to najít na webu jako Nová Kozí dráha.
Pokud bude v budoucnu přestup v Jeníkově zpět do Teplic, možná tak občas někdo pojede. Jinak je Krupka roztahaná a jezdí přes ní hned několik autobusových linek do Teplic (a dál), které mají řadu zastávek blíž k běžným cílům většinových cestujících.
Než se rozhodli Kozinu zavřít, byl v plánu nešotoušský plán (prý to bylo i zaneseno v ÚP) propojit Krupku s Teplicema novou spojkou tak, aby mohly vlaky z Koziny jezdit přímo do Teplic na hlavák a pokračovat přímo do Úpořin a Lovosic.
Na každé lokálce někdo jezdí, někde více někde méně, ale z pravidla je to tak, že tam kde vedou koleje tam někdo jezdí. Jistě že tam kde jezdí víc autobusů než vlaků je těch cestujících v autobusech více, což je logické mají u nich více možností. V tomto případě Koziny by šlo především o turistický ruch, nově s prodloužením cestujících ještě víc přibude. S teoreticky protáhnout trať až do Oldřichova a udělat návaznost v Louce na přestup Moldavky, to musí prostě přilákat! Smutné na celém prodloužení je že se to protáhne na úkor VRT, tzn pokud by se o VRT… Číst vice »
Zbytečně vyhozené peníze….
Další expert na to jak lokálka funguje, přitom funguje úplně jinak v realitě.
Především budou muset jen někde. Tam, kde to bude výhodné. Nebo tam, kde jim totalitní režim nařídí jezdit VHD.
Takže se vrátíme do doby První republiky? To je tedy pokrok…
Žádný strom neroste do nebe a ten fosilní opravdu řádně uhnívá.
On si trh poradí a individuální mobilita tu bude pořád. Akorát ta dnešní úroveň tu (v kladném scénáři) nebude obratem ruky; nicméně pokrok za posledních 10 let je tak velký, že nelze tvrdit, že drtivá většina lidí, co dnes auto má, ho nebude mít i v budoucnu.
Druhá věc jsou Trumpisti, Fízl a Dízl a podobní, kteří ženou celou planetu do dystopie – pak to bude opravdu návrat do špinavého středověku, kde auto opravdu mít nebudete.
Nujo, autíčkáři považují za zbytečně vyhozené peníze za jakoukoli železniční stavbu a vláčkaři zase za zbytečnost považují investice do silnic. To bude pořád stejné 🙂 Kdybychom se řídili názory na zbytečnost kýmkoli, nestavěli bychom nikde nic a žili v zemljankách, protože vesničani považují za zbytečnost stavět ve městech a městští na vesnicích 🙂
No a teď ještě Teplice – Lovosice, těch hloupých 200 metrů…. 😉
Zřejmě není na pořadu dne ji opravit. Ještě že se jezdí v sezóně z Litoměřic do Chotiměře (turistická linka niní zkácena kvůli opravě tratě ze Žalhostic do Lovosic).
„Oprava má být hotova do čtyř měsíců“- Provoz na turistických linkách končí 3.11. a je druhá půlka července. Smlouva je podepsaná a zveřejněná 18.7.2024. Kdy tedy začnou s opravami (nebo už začali?), aby stihli „stavbu“ předat před 1.9, když se toho 1.9 má začít jezdit až do Krupky? V r.2021 Viamont začal opravy (Děčín-Telnice) v září a hotovo bylo před oslavou 150 let Koziny v Telnici v polovině listopadu.
Tam se bude možná jezdit i přes zimu o víkendech a svátcích. Zastávka Bohosudov zast. je přímo pod lanovkou na Komáří výšku, odkud se nechají v zimě běžkaři a lyžaři vozit nahoru lanovkou, takže si myslím, že přes zimní období bude provoz zachován o víkendech a svátcích.
„Správa železnic odmítala vrátit do provozuschopného stavu“
Když tedy SŽ nemá a nesmí mít žádnou iniciativu, tak jistě bude možné doložit nařízení z venku i se zodpovědnou osobou.
Pokud ne, tak to znamená, že to SŽ zanedbala z vlastní iniciativy a nešlo o nedbalost.
super,tomuto fandím.
Vím, že se to týká jiného kraje, ale ve hře je i obnova tratě z Broumova do Polska. Jednak je tam jiný starosta a kraji se nelíbí, kolik stojí každoroční oprava rozbitých silnic. Majitel dolu nemá problém nechat trať na hranice opravit ze svého. Pokud by se zmodernizoval úsek Meziměstí až Otovice, bylo by rychlejší spojení a Liška by to mohla stíhat z HK. PS info je od místních výpravčí, třeba to vyleze na povrch ofiko. Jinak Kozina za mě super. Pojedu s rodinou na výlet.
Pokud se pamatuji tak tam to brzdí nějaký NIMBIsta který si koupil pozemek na pokračování tratě k hranici a prohlásil že tam vlak už nikdy nepojede.
Tam to nechtěl starosta.
Kousek pozemku koupila obec Otovice aby mohli mluvit do případné obnovy propojení,starosta vstřícný nebyl,neb žil v představě že mu za vesnicí bude dunět vlak za vlakem… Že je daleko větší problém silniční doprava moc neřešil.Obsáhlý článek byl v Časopise Dráha,tuším loni.
Ne ne , těleso dráhy vlastní obec za účelem obnovy .. Bohužel SŻ je jiného názoru ….
Tak snad tam budou jezdit lidé a budou tam pravidelné vlaky, jinak vyhozené peníze.
Už dávno by tam jezdily, kdyby NĚKDO místo výmluv, prezentací, tabulek a studií normálně dělal to, za co ho z daní a přeneseně i jízdného všichni platíme.
Máte na mysli údržbu tratě v provozním stavu, za kterou SŽ dokonce účtovala peníze? 🙁
Přesně to mám na mysli.
Na pravidelné vlaky (teplický S-bahn) by se velmi hodilo zapojit trať do Teplic (hl.n.). Což není zadarmo a ani o tom odbory strategie (SŽ a MD) neuvažují. Možná by mohl kraj inicializovat.
A tam aktuálně není trať, která má být funkční, za kterou se vykazují penize na údrzbu?
Tam není žádná přímá trať z Kozí dráhy na teplické hlavní.
Teplice na té trati mají odjakživa zastávku v Novosedlicích (kdysi k ní dokonce jezdíval i trolejbus), takže by stačilo jen udělat solidní vazbu s MHD a žádné ohromné investice do železniční infrastruktury (přeložka trati) nutné nejsou. Nově by se ale asi docela hodila ještě i další nová zastávka někde v prostoru horního konce Proboštova, (samozřejmě jen na znamení), aby pomohla oživit i tuto jinak výletnicky asi teď jen dost mrtvou oblast.
Já si moc nemyslí, že přestup by to zatraktivnil, jako dočasné řešení bych to bral.
Tou myší dírou pod tratí (co je už letos přestavěná) u dopravního podniku směli jezdit trolejbusy s lidma? A pak to někdo zatrhl?
Ano, směly, skončilo to kvůli nezájmu Novosedlic podílet se na financování provozu a infrastruktury.
A dneska se do obnoveni asi nikomu nechce, naděj by mohli mít baterkové trolejbusy.?
A propojení s Teplicku MHD ve všech smyslech (tarif, přípoje, úpravy místa pro kvalitní přestup atd.) by nestačily?
Podle mě je klíčový přestup, hlavně jak by byl zajištěna jeho spolehlivost.
„Hlavní“ nádraží v Teplicích zdaleka není a ani nikdy nebude výchozím či cílovým místem potenciálních uživatelů Kozí dráhy, protože i tam či odtud budou muset stejně pokračovat ještě MHD, navíc přestup v Novosedlicích je jednodušší a asi i přívětivější než na teplickém nádraží. Záleželo by proto především na úpravě linkového vedení a jízdních řádů MHD. A propos: napadá mě, že by bylo asi možno k tomu zavést ještě i „propojovací turistickou linku“ (třeba i „historickými“ autobusy) v trase Novosedlice – Dubí nádraží s vazbami na jízdní řády vlaků na obou tratích, což by pro dosažení Moldavy z Děčínska a i… Číst vice »
Než se rozhodli Kozinu zavřít, bylo v plánu (prý to bylo i zaneseno v ÚP) propojit Krupku s Teplicema novou spojkou tak, aby mohly vlaky z Koziny jezdit přímo do Teplic na hlavák a pokračovat přímo do Úpořin a Lovosic. Mělo to vést esíčkem mezi nádražím Krupkou a Proboštovem a částečně využít bývalé těleso vlečky dolu Britania.
Minulá sezona: Dotace na jednu jízdenku 320Kč,průměrná obsazenost 17 cestujících.No to se to jezdí ,když to platí kraj.
A vy byste to rád jezdil místo nich? 😉
Skvělá zpráva! Jak je vidět vždy to bude nakonec politikum …
A pak že to nepůjde 😎.
Ještě se nejezdí, a po celé délce trati nebude ani po této opravě. Takže bych ještě nekřičel radostí, na to je fakt času dost…
Podle týden starých informací od kraje se už 1.9. má jezdit. To bylo zas keců!
Nějaký levný, z toho moc nebude. Ale i tak se zdá, že pomalu vítězí rozum – a bude následovat zprovoznění až do Jeníkov-Oldřichova.
Zbytečná trať
Zbytečný příspěvek
Jasné, kdo nesouhlasí s Kozinou, toho tady ukřižujete.
Možná, kdyby k výkřiku dodal něco více… Obvykle to tu přitom bývá naopak. 🙂
Má pravdu.
Aktuální provoz na Kozí dráze (kde jezdí jen o víkendech turistický vlak o sezóně) je úplně zbytečný, ztrátový a málokdo to využívá.
Nejsem si tak jist, že jde o zbytečný provoz, lidí tam jezdí o víkendu vcelku dost, ale prodloužením do Krupky, ideálně z obou stran tuto trať může významně zatraktivnit – Bohosudov je poměrně významné historické městečko a navíc vlaková stanice je téměř u dolní stanice lanovky na Komáří vížku – naší nejstarší sedačkové lanovky a nejdelší jednoúsekové – dnes technické památky, takže se dá předpokládat zvýšené použití. Z komáří vížky pak je mnoho turistických cest, třeba jedna do Telnice a znovu na tuto trať. Ano můžete napsat – autem se tam také dostanu – ne každý má auto a pak… Číst vice »
Kraj se na to rozhodl přispívat a stále tlačí na zprovoznění toho zbytku, takže jestli je to ztrátové, můžete si stěžovat u nich. Jak bylo vidět z těch počtů cestujících co se tu prezentovaly loni, při špatném počasí je to bída a při hezkém je to slušně obsazené, na to že to zatím končí v lese pod kopcem.
A ona je celá sjízdná? Zbytečná obhajoba SŽ. Pokud by se Vám správce staral takhle o Váš barák, tak by to už dávno byl BÝVALÝ správce. Zbytečný je hlavně objem peněz, které SŽ dostává.
Tady jde vidět, kolik „expertů“ ví prd o opuštěné lokálce a chtějí ji zachránit za jakoukoliv cenu, dejte mi mínusy, mě to nezajímá.
Hlavně se pak nedivte že linka bude prodělávat celou sezónu v provozu.
Prodloužení z Krupky do Jeníkova by neměl být tak velký problém. Jednoznačně nejhorší je úsek Telnice-Krupka, kde místy nejsou upevněné kolejnice vůbec, rozchod je +- metr, chybí šrouby a pražce se rozpadají. Oproti tomu z Krupky do Lesní brány je trať poměrně zachovalá, v průchodu Novosedlicemi je dokonce dlouhý kus zbrusu nové koleje, po které snad nejel nikdy vlak. V Lesní bráně je průjezdná kolej dokonce koridorová s pružným upevněním.
Ne nejhorší úsek je Krupka – Novosedlice. Co se investic týká.
Oprava Krupka – Lesní Brána
V Lesní bráně potřebujete komplet novou dopravnu, to, že hlavní kolej má pružné upevnění je okrajová věc – např. výhybky jsou už jen napohled ve stadiu klinické smrti.
Bude jedna průjezdná kolej, výhybek tak netřeba…
Ale minimálně bude třeba ty stávající výhybky snést a nahradit přímou kolejí, což také není úplně zadarmo. A podobně i v Krupce (pokud si to správně pamatuji pamatuji), nemá-li tam zůstat už teď aspoň možnost objíždění.
Když SŽ prohlásí trať za vyloučenou, tak ji těžko někdo může využívat pro jakékoli jízdy (včetně nákladní dopravy). A pak také záleží na ceně, jakou by SŽ za jízdy po té trati požadovala, kdyby trať udržela v provozu i bez osobní dopravy.