Potvrzeno: Siemens dodá 90 nových XXL vlaků pro S-Bahn v Mnichově, jeden pojme 1841 lidí

Nové vlaky S-Bahn XXL pro Mnichov. Foto: SiemensNové vlaky S-Bahn XXL pro Mnichov. Foto: Siemens

Vlaky pořizuje přímo Bavorsko, dopravcem bude DB Regio.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cuba

Škoda, že do kvalitního d0esignu neinvestuje více výrobců nejen vlaků…

Tohle je krásná práce!

Venca

Sedačky vypadají jako v provedení mikroplyš. Na chytnutí svrabu a podobně velmi vhodné. Nejlepší hygienické sedačky byly červené/šedé plastové v tramvajích. Byly i trošku pružné v zádech a mírně pohodlnější než překližkové. I ty překližkové by byly šikovnější kvůli hygieně.
Je to nějaký lobbing, že se všude tlačí mikroplyš?

Václav

Přijde mi to jako krásnej vlak. Nevíte, to jsou elektrický? Nevidím tam pantograf.

PepaM

Samozřejmě budou elektrické, zdvižený sběrač je (ne moc dobře) vidět třeba v tom videu v čase kolem 0:15 zhruba uprostřed jednotky.

Václav

Díky

Jan T.

„potvrdily ukončení jedné z největších železničních zakázek“ Spíš bych napsal „potvrdily uzavření“.

Jihočeský velkoměšťan

Mít tak ten bluetooth info systém v ČD vlacích, nemusel bych vždycky jak pošuk to hlášení nahrávat s telefonem přiloženým k repráku na stropě v kupé…

vagonář

Taky by měli něco dělat s metrem, vozy staré, stance zašlé, byl jsem překvapený.

PepaM

Po dodávkách C2 se připravuje soutěž na nový typ D, který by na přelomu 20. a 30. let měl začít nahrazovat starší soupravy.

Vojtech Novotny

mate stare info, nove metro tam jiz davno maji…

PepaM

Ano, to je typ C (starší podtyp C1 a aktuální C2, resp. v současnosti dodávané konkrétně C2.13). Mimo nich ale ještě jezdí i starší jednotky, a proto MVG připravuje soutěž na nové vlaky vlastního označení MVG-Baureihe D, které budou nahrazovat starší typ B z 80. až 90. let, ale i první dodané C1, kterým už je nyní přes 20 let.
Nejstarší A dojezdí s nejvyšší pravděpodobností všechny k roku 2024, kdy se počítá s dokončením dodávek C2.13, kterých bude 22, a tedy celkem 85 vlaků C2.
Moje info je přesné, na rozdíl od vaší dojmologie.

https://de.wikipedia.org/wiki/MVG-Baureihe_D

Vojtech Novotny

Ano, tak nerikejte, ze v Mnichove jezdi stare vozy…vetsina je jich jiz tech novych od Siemense. A krom toho…i ty stare vypadaji lip nez v Praze

PepaM

Já neříkám, že jezdí staré vozy. Reaguji na komentář, kde to bylo řečeno. A nikdo netvrdí, že tam jezdí *pouze* staré vozy, ale skutečně ještě jezdí vozy, kterým je skoro 50 let.
Fakt nevím, s čím máte problém, a v čem podle vás nemám pravdu. Napsal jsem, že po aktuálně dodávaných C2, které nahradí ty úplně nejstarší vozy, se typem D bude řešit i náhrada dalších starších vozů. A tak to je.

Vojtech Novotny

lol, minus za to, ze nemate pravdu 😂. V Mnichove se pohybuji casto, vim, ze tam nove spickove metro maji jiz dnes. Zajedte, budete koukat..takove v Praze neni..

PepaM

A v čem nemám pravdu? Vždyť přímo sám píšu, že se nyní dodávají C2, jejich existenci nijak nepopírám.
Mnichov není tak exotická destinace, nebojte, byl jsem tam.
Mimochodem, C2 z 2020+ jsou spíš v menšině, většina jsou C2.11 z 2014 a C1 z 2000 – 2005. Takže spíš nemáte pravdu vy, když říkáte „Metro maji zcela nove od Siemense z roku 2020 na temer vsech vozech.“

https://transphoto.org/show.php?cid=134&t=3&s=0

Vojtech Novotny

Tak to jste tam dloouho nebyl. Ja tam byl vcera a luxusnejsi metro a S-Bahn jsem v zivote nevidel. Metro maji zcela nove od Siemense z roku 2020 na temer vsech vozech. Sice jsem nekde videl, ze Praha ma udajne druhou nejlepsi MHD, ovsem to je totalni lez. V Mnichove je o dva rady lepsi. S S-Bahnem jedoucim 120kmh a zcela bez vibraci se neda v Praze nic srovnat.

micek

„či zásuvky na dobíjení elektronky. “
Tento překlep mne hodně pobavil. Představa jak si cestující ve vlaku nabíjí elektronku 😂

Radim

Elektronky mne minuly, ale ty se snad nabíjet nedají (vlastností elektronek není kapacita), leda by se to zapojilo nějak jako varikap?

Karel

Proto micek taky napsal, že ho to pobavilo. A mě též.

Zlámalík

V článku taky není nic o nabíjení, ale o dobíjení. Třeba ve vlaku nějaké z dřívějška zůstaly naživu a cestující je budou moci dobít.

mgr.pavel

Předpokládám, že ta 13vozová jednotka bude mít dost volně průchozí vozy (jedna fotka to tak i implikuje)?

PepaM

Ano, DB to prezentuje jako jednu z hlavních výhod, že bude celá jednotka volně průchozí.

https://www.deutschebahn.com/de/presse/pressestart_zentrales_uebersicht/Muenchen-bekommt-die-modernsten-S-Bahn-Zuege-Deutschlands-11159634
„Erstmals sind alle Wagen komplett durchgängig und setzen mit mehr als 200 Metern Länge neue Standards“

Vlcak

Ano, v tom vloženém videu je to ukázáno a popsáno.

Ondřej

Tohle je super, v kratší podobě by se to užilo i u Prahy.

watslaw

Ono to ten super rovný interiér má proto, že je to pro vysoká nástupiště, takže by se to u Prahy moc neužilo.

jaxc

no na takovou trať na letiště

Zlámalík

Na cože? 🙂

SYN

A proč by se zrovna tam dělaly vyšší nástupiště než všude jinde u nás??

Radim

202m a 1842 lidí? To bude mít 3 patra? 😀 Elefant má řekněme 80m, dvě patra a 310 lidí. Nějak mi to nevychází…

Pako

Vláček pěknej z venku, ale ty sedačky jsou tragicky. Zlatej novej panter, ty jsou co se interiéru týče vyborný, možná jen kdyby byly trochu sirši…

Petr

Ja myslim, ze jsou to predevsim trochu jiny typy vlaku. Tohle vypada skoro uz jako metro, zatimco panter je proste normalni vlak.
Nicmene nevim co je na interieru panteru tak skvelyho. Schody v interieru – nahoru a dolu, vsude ostry hrany, vsude nejaky krabice s technikou…

Radim

Někdo z ne-ČD příznivců tady nedávno psal, že Panter je spíš tramvaj, tak tohle klidně může být „spíš metro“.

SYN

A nebude to též o tom že tímto nikdo nemá jezdit dvě hodiny ale spíš patnáct minut?

Venca

Vypadá to na mikroplyš. Svrab chytneš stejně jako v tramvaji…

Bartol

310 míst k sezení. 1841 není pouze počet míst k sezení, ale i míst k stání.

Radim

A jo… Díky

Jiří Kocurek

Zas někdo počítal s tím, že člověku stačí 25 x 50 cm na stání a tudíž se jich na 1 m2 vejde osm. Zkuste vystoupit v takové tlačenici.

watslaw

U Elefantu jsou to místa k sezení, zde jsou zahrnuta i místa k stání. Na stání je tam místa dost a počítá-li se třeba 5os/m2 tak není problém. Navíc tu „nezabírají místo“ záchody (kdo to říká, že vlak je lepší, protože má wc?), schody, mezivozové přechody jsou plně obsaditelné …

Kamui

Záchod by tolik místa nezabíral, pokud by nebyla nutná obrbuňka pro invalidy, ale stačila buňka vzor 810.

Radim

Přesně, aspoň dva tam dát mohli, ale zase jestli to budou linky stylem S7 (myslím ráno ty Hlavák – Radotín, nebo i ty do Řevnic), tak tam by se to bez záchodu „na tu chvíli“ asi obešlo

Twix

Obávám se že (nejen) v Německu se do vlaků s bezbariérovým nástupem musí umístit alespoň jedno WC pro invalidy a nebo žádné.

Jiří Kocurek

Není WC? Jaktože Metro v Praze jezdí narvané, když motorák do Mochova záchod měl a nebyl plný?

watslaw

A třeba souprava M1 pražského metra (96m – nevyužité místo mezi vozy) – při 8os/m2 je 1464(224+1240) osob, což vychází při 5os/m2 na 999 (224+775). To je řádově stejné.

Jan T.

Právě že z metra si pamatuje ten zhruba tisíc a půl, což je o dost víc než u téhle průchozí soupravy. Ale zase ta obsazenost 8os/m2 je dost nerálná, respektive to není přepravní standard 21. století. Maximálně tak někde v Japonsku kde tlačí lidi do vozů. Stejně nechápu, proč si to nechají líbit a nemají kapacitnější přepravu.

Vojta

A já bych chtěl pracovat právě jako ten natlačovač, v Praze by to mělo smysl

watslaw

8os/m2 se používá spíš tehdy, když počítáte, jestli když se to hodně nacpe, tak to nepřekročí povolené zatížení, nápravové tlaky, atd.
Těch 5os/m2 je např. 40×50 nebo 35×57 na osobu, toho se v reálném provozu dosahuje, byť to komfortní není.

PepaM

3 spojené jednotky 423 mají kapacitu asi 1600 cestujících, takže přes těch 1800 u této jednotky dává smysl. Elefant má 310 míst k sezení, ne celkovou kapacitu.