Potvrzeno: Polská Pesa získala svůj dosud největší kontrakt, dodá vlaky do Rumunska

Nové jednotky PESA pro Rumunsko. Foto: PESA BydgoszczNové jednotky PESA pro Rumunsko. Foto: PESA Bydgoszcz

Většinu nákladů má zaplatit evropská dotace.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Os5600

Vlaky budou vybaveny rumunským zabezpečovacím systémem PZB 90. Budou mít i mobilní část ETCS L2? Nebo tam se na to nehraje? A pokud tedy mít mobilní část ETCS L2 nebudou, jak je možné že se na to vztahují dotace?

zdenek

Asi nejsou papežští .-)

zdenek

Asi si to dokážou prosadit.

350.009

CFR majú najstaršie motoráky v Európe a to Malaxy (ex Faur) vyrobené v tridsiatych rokoch minulého storočia. Síce boli čiastočne rekonštruované (nový motor a prevodovka), ale v porovnaní s nami je to, ako keby sme teraz nahradzovali vežáky a modré šípy…

Kamil Novotný

Bude mít docela Pesa co dělat, tahle obří zakázka do Rumunska, Foxy pro ČD, Jednotky pro RJ jak v regionálce, tak v dálkovce. Uvidíme jak budou mít kapacity a jak budou stíhat a také jestli to neodnese již teď tak ne úplně vysoká kvalita. Pokud by vyhrál v ÚK Regiojet, tak počítám že do soutěže šel také s Pesou. Toby bylo dalších cca minimálně 20 jednotek.

Facepalm

Děkuji adminovi za promptní vydiktování toho nenávistnýho frustráta.

Michal82

Tohle pak nasadí Regiojet na Praha-Brno nebo něco jiného. Víte někdo? Díky

Kubrt

Jednotky pro R9 by měly být z nové rodiny Regio160, takže designově odpovídat českým 847. Ovšem ve strategii firmy Pesa, co se týká platforem Elf.eu (regiojet v Ústeckém kraji a tyto soupravy pro Rumunsko) a nové Regio160, se vůbec neorientuju.

X 1

Na R9:by měly být jednotky které zvládnou Vmax=200km/h. Proto Pesa dodá Regiojetu vícesystémové jednotky, které vycházejí z Pesa Dart.

Martin

vypadaji podobne jako panteri, akorad cela jina…

182-097

Při současné kvalitě výrobků z Pesy to vypadá jako by se po letech chtěli poláci rumunům konečně pomstít za řadu SP32 😀

Ferda Vomáčka

To si pletete asi se Škodou.

182-097

Ne nepletu.

Ferda Vomáčka

Ale jo, pleteš.

libcha

Jsou ty uvedené částky ve správné měně? Co já vím, většinou se uvádějí částky v té měně, jsou používá zadavatel zakázky, a dodavatel se tomu přizpůsobí.

El Barto

Pozor trol – nekrmit!

Luboš Beneš

Projel jsem Polsko letos, včetně Bydgoště a my jsme už dávno za Polskem. Polsko má tah na branku, buduje infrastrukturu a maká, zatímco my tady diskutujeme a píšeme již 35 studii. Už jenom postavit dálniční síť nám trvá léta a Polsko? A co si zákazník objedná to mu dodá. Chcete levný šunt, ale jistě. Ale doma se nešetří, tam je kvalita v potravinách jinde a hrdost na polský výrobek.

Facepalm

Přesně tak. Ale povídejte to lidem kteří v Polsku (a nejn tam) nikdy nebyli.

David

Po mnohaletých zkušenostech s Poláky mohu potvrdit: Průměrná, místy i nižší kvalita, ale rozhodně nízká cena.

Jiří Kocurek

Redakce, prosímvás ukliďte to tady, tohle už je na hraně šíření nenávisti vůči skupině obyvatel.

rudlafara

Tak si to běžte řešit na fórum Parlamentních listů, nebo něčeho podobného…..zde nás moc jejich vláda neirituje.

Elb

Jít si stěžovat na antifeminismus za Parlamentní listy?

Luboš Beneš

A ta naše je jaká? Hodnotit mediální kecy bez znalosti reality je zavádějící.

Jiří Kocurek

„Já proti polákům nic nemám“

Nelži, když o kousek výš používáš „pšonek“ jako nadávku. Jako označení podřadného člověka, ve snaze zbvavit se kritického názoru.

Elb

To slovo pochází ze Slezštiny od lidí, co by rádi měli samostnatnost.

Elb

Podle feministek bude většina nebo všechny Evropské vlády takové..

Jarda

A budou mit taky problemy jako u nás?
Myslim tím, co se stalo vždy když polske vlaky šli na koleje, tak ještě ten den obvykle šli znovu na servis.

Apollo 17

Jardo , budou k těm vlakům vlečňáky?

Facepalm

Ty můžeš bejt fakt rád, že ti rodiče nedal jméno, ve kterým by bylo i nebo ypsillon…

Facepalm

Jste debil.
Polsko nám už dávno ujelo víceméně ve všem.

Facepalm

Jste debil.

Ketchup1970

Polonez FSO vyhnal Octavií ?

Luboš Beneš

A naposledy v Polsku jste byl kdy? A muslimové by Vám vyhovovali víc?

Elb

Ve vylidňování a nízké porodnosti ze všeho nejvíce zatím, to jako fakt.

Facepalm

Jé, vy jste si ještě neopravil ten překlep v přezdívce?

Elb

Po držce, nechtěl byste?

Beny

Jeďte se tam podívat a zaměřte se na pokrok. Jak modernizují infrastrukturu, nebo třeba armádu. Jaké mají i památky. Buďme rádi že nás mají rádi! Cześć

Kubrt

Nekrmit!

El Barto

A vy budete určitě trol.

rudlafara

A Vy promiňte trouba, že?

Luboš Beneš

Zato tady máme taky křesťany a proto ta naše civilisace je taková a ne jiná. Jo a vedle v Německu jsou třeba protestanti a co jako? A v Nepálu….vám to nepálí.

Jaaa

Když názvy měst česky, tak Iași [jaš] jsou česky (a polsky) Jasy.

J.K.

Hmm, ok, a proč tam to může být bez ETCS?

Jaaa

Protože nejsou do dráhy ochotni vyhazovat tolik peněz jak my. Maj zabezpečovačky od Siemensu a Alstomu, ne od AŽD.

X 1

Nikdo nikoho nenutí instalovat ETCS.
Do 160 km/h je PZB ten nejlepší zabezpečovač co existuje.
Jestli Rumunsko bude chtít některé tratě nad 160, tak si tam dá ETCS. S největší pravděpodobností od výrobce, který se může prokázat již funkčním systémem.

Red Fox

Ano, přesně, máme jen to co chceme. Je to stále to samé, již 30 let. Funkční zařízení pod vidinou oživení „českého trakaře“ nekoupíme a podporujeme firmy, jako je AŽD. A tak je to se vším a stále…… Jsme holt dost bohatí, na to abychom kupovaly šunt…. A stejné je to s budováním a udržováním infrastruktury. Spousty diskutujících tu haní „Dobrou správu“, ale proč? Protože po českém způsobu je milion nic nedělajíích úředníků (vysokoškolsky „vzdělaných“, tedy odchodících za peníze daňových poplatníků jakousi VŠ), na vše svůj odbor, resort, hádají se o kravinách a v provozu pár lidí a ještě tak bídně… Číst vice »

Erik85

Zajímavé, že na té vizualizaci má dvoje dveře na jedné straně vozu na všech článcích. Doposud dodané měly jen jedny.

Kubrt

Doposud dodané jsou jen ty pro RJ UK, takže to není moc velká množina pro srovnání 🙂 A pokud jde o v Polsku jezdící Elfy, ty mají Jakobsovy podvozky, tedy kratší skříně, a počet dvěří v článku je různý (1 i 2 na jedné straně).